Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wakuometry

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 21:58, 14 Wrz 2016    Temat postu: Wakuometry

Dziś zabrałem się za synchronizację.
Wężyki podłączyłem i zacząłem zabawę jeden działał perfekcyjnie wskazówka stała w miejscu w drugim wskazówka skakała jak w liczniku od zajechanej syreny jak zamieniłem wakuometru sytuacja się przeniosła na drugi cylinder stąd mój wniosek, że wakuometr jest uszkodzony.
Pytanie widziałem, że bardziej profesjonalne wakuometry mają jakieś zaworki do czego ne służą? Coś słyszałem, że dzięki nim wskazówka nie drży, czy to prawda jak swoje przerobić lub co bum musiał dokupić?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gdl
A



Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Leżajska

PostWysłany: Śro 22:10, 14 Wrz 2016    Temat postu:

Wsadzasz w wężyk od strony mierników obciętą lub przepiłowaną igłę o średnicy zewnętrznej plastiku podobnej do średnicy wewnętrznej węża. Chodzi o to żeby nie przebijała ostra końcówka węża i żeby przekrój metalowej części igły pozostał nie naruszony. W ten sposób obniżysz albo całkowicie zniwelujesz drgania wskazówek. Pamiętaj że trzeba to zrobić w obu wężach, nie tylko w jednym Smile Nie jest to mój pomysł, w necie jest mnóstwo poradników DIY nt. wakuometrów.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gdl dnia Śro 22:10, 14 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 23:08, 14 Wrz 2016    Temat postu:

Chodzi o to, żeby zmniejszyć przepływ powietrza z wtryski do vacuometru zmniejszając średnicę węża przez włożoną igłę?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gdl
A



Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Leżajska

PostWysłany: Czw 8:36, 15 Wrz 2016    Temat postu:

Mniej więcej. Ciśnienie po obu stronach dławika tak czy tak się wyrówna jeżeli będzie jakaś możliwość przepływu poprzez rurkę (poprzez igłę). Nastąpi to po prostu trochę wolniej niż wcześniej i powinno obyć się bez drgań.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
centrino
Motocyklista



Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU

PostWysłany: Czw 8:38, 15 Wrz 2016    Temat postu:

Nie do końca.
I jeżeli już to przepływ powietrza z Vacu do silnika bo tam podciśnienie jest a nie ciśnienie.
Chodzi o wyeliminowanie skoków tego podciśnienia, takie jakby ich uśrednienie.
Ponieważ silnik nie pobiera powietrza przez cały czas tylko w odpowiednim momencie swojej pracy (czytaj o pracy silników 4 suwowych). W momencie kiedy jest ssanie wówczas na wakumetrze pojawia się jakaś tam wartość, natomiast gdy tego ssania nie ma wówczas ta wartość zanika. Stąd skoki na wakumetrach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benek
Motocyklista



Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 9:07, 15 Wrz 2016    Temat postu:

W wakuometrach Carbtune masz w wężykach szklane rurki w celu wyeliminowania gwałtownych wahnięć podciśnienia. Polecam to urządzenie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gdl
A



Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Leżajska

PostWysłany: Czw 14:25, 15 Wrz 2016    Temat postu:

centrino napisał:
Nie do końca.
I jeżeli już to przepływ powietrza z Vacu do silnika bo tam podciśnienie jest a nie ciśnienie.
Chodzi o wyeliminowanie skoków tego podciśnienia, takie jakby ich uśrednienie.
Ponieważ silnik nie pobiera powietrza przez cały czas tylko w odpowiednim momencie swojej pracy (czytaj o pracy silników 4 suwowych). W momencie kiedy jest ssanie wówczas na wakumetrze pojawia się jakaś tam wartość, natomiast gdy tego ssania nie ma wówczas ta wartość zanika. Stąd skoki na wakumetrach.


Racja. Źle to ująłem Wink Ale mniej więcej o to samo mi chodziło.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gdl dnia Czw 14:53, 15 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Czw 14:57, 15 Wrz 2016    Temat postu:

Kup sobie zwykłe zaworki (dławiki) jakie stosuje się w akwarystyce. Żeby prawidłowo ustawić podciśnienie musisz mieć możliwość (na zwykłych wakuometrach) minimalnej regulacji przepływu żeby uniknąć tego o czym piszesz czyli skakanie wskazówki. Inaczej nigdy tego nie ustawisz porządnie. Ja zawsze stosuje metodę taką że wstępnie ustawiam na mocno zakręconych zaworkach (wskazówka minimalnie drga) później je stopniowo odkręcam i sprawdzam. W granicach rozsądku oczywiście. Kilka swoich moto tak ustawiałem i nigdy nie miałem problemu z synchro.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Czw 15:15, 15 Wrz 2016    Temat postu:

Wężyk w kształcie litery U na kawałku deski wypełniony olejem, najlepiej w kolorze
czerwonym, dwa zaworki do napowietrzania akwarium i jest ok.
Od lat ustawiam tak w Drag Star 1100 gaźniki.
Koszt urządzenia 20 zł.
Ja zmajstrowałem sobie takie cudo.
Działa od lat doskonale, jest baaaardzo dokładne.
Odpalasz motonga, odkręcasz powoli zaworki i obserwujesz w którą stronę się słupek oleju podnosi.
Kręcisz śrubką w gaźniku i ustawiasz aby olej się wyrównał.
Przygazówka i jeszcze raz to samo.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Czw 15:18, 15 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Remol71
Motocyklista



Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wwa

PostWysłany: Czw 15:42, 15 Wrz 2016    Temat postu:

Zrobiłem to samo z kroplówki i 2 cienkich igieł. Koszt w aptece < 5 pln Smile Synchronizujemy tak gaźniki w XVS 650 Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 15:48, 15 Wrz 2016    Temat postu:

Włożyłem igły od strzykawek do wężyka jak mi kolega doradził i znaczna poprawa chyba już więcej nie będę kombinować. przed regulacją różnica wynosiła około 4 jednostek [cm Hg] miałem 20 i 24 między cylindrami to duża różnica czy mała pytam bo nie mam doświadczenia w tym sporcie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Czw 16:09, 15 Wrz 2016    Temat postu:

Jakoś po chińsku to robisz. Zrób sobie tak jak Ci powyżej piszę z rurek albo jak masz wakuometry to z tymi zaworkami jeśli jak dobrze rozumiem masz różnicę 4 [cm/Hg] to przy 20 [cm/Hg] masz 1/5 różnicy czyli 20 procent. Myślę że można tak to traktować odpowiedz sobie sam. Ja na wakuometrach ustawiałem praktycznie idealnie. Z rurek też robiłem kiedyś sobie przyrząd było tak jak koledzy piszą też bardzo dokładnie. Wg mnie można tą różnicę jeszcze zmniejszyć tylko nie baw się w jakieś igły tylko kup sobie w akwarystycznym 2 zaworki kawałek przewodu gumowego, browara i ustawiaj.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 16:19, 15 Wrz 2016    Temat postu:

To moje pierwsze podejście do synchronizacji więc zbieram doświadczenie jak się zdenerwuję to podjadę do jakiegoś mechanika na profesjonalne wakuometry i tylko podepnie je ustawi 1 śrubką i może zapłacę 50 zł będzie taniej niż jakieś eksperymenty i brak pewności, że dobrze ustawiłem Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Czw 16:26, 15 Wrz 2016    Temat postu:

To jakbyś poszedł do hydraulika żeby syfon w wannie przepchał.
No niby nikt nikomu nie broni.....
Hydraulik też chce zarobić.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Sob 10:06, 17 Wrz 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Remol71
Motocyklista



Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wwa

PostWysłany: Czw 17:20, 15 Wrz 2016    Temat postu:

Kup słownik ortograficzny, bo to razi w oczy Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Czw 17:33, 15 Wrz 2016    Temat postu:

Remol71 dojebałeś teraz jak łysy o beton.
Posty sobie nabijasz czy jaja robisz.
Pisałem z telefonu zrobiłem błąd.
Ty śledzisz wątek o ustawianiu gaźników żeby szukać błędów w postach ?
Na forum polonistyczne się zapisz i nie zaśmiecaj takimi durnymi przytykami wątku, bo ludzie
dostają powiadomienia o nowym poście w temacie, poświęcają czas na otwarcie kompa, a tu takie g. całkowicie offtop.
Takie teksty to sobie w na wesoło wstawiaj.

Tyle z mojej strony panie akuratny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Remol71
Motocyklista



Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wwa

PostWysłany: Czw 17:54, 15 Wrz 2016    Temat postu:

Irek1970 napisał:
Remol71 dojebałeś teraz jak łysy o beton.
Posty sobie nabijasz czy jaja robisz.
Pisałem z telefonu zrobiłem błąd.....


Nie kompromituj się już bardziej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Czw 18:28, 15 Wrz 2016    Temat postu:

geniusz napisał:
To moje pierwsze podejście do synchronizacji więc zbieram doświadczenie jak się zdenerwuję to podjadę do jakiegoś mechanika na profesjonalne wakuometry i tylko podepnie je ustawi 1 śrubką i może zapłacę 50 zł będzie taniej niż jakieś eksperymenty i brak pewności, że dobrze ustawiłem Cool


Po pierwsze za 50zł nikt Ci tego nie zrobi a po drugie bardzo dobrze że sam to robisz. Nie dość że się nauczysz to jak sobie zrobisz dobrze, będziesz wiedzieć że jest okej. Mechanicy nie jednokrotnie dają dupy z takimi tematami że szkoda gadać. (wierz mi też to przerabiałem) Szczególnie w moto gdzie jest trudny dostęp i nie chce im się robić. Chyba że masz jakiegoś pewnego mechanika to inna bajka.
Dam Ci dobrą radę jak już tam grzebiesz to zainwestuj w te zaworki i kawałek przewodów. Zostaw je na stałe do moto podłączone (wywal te czopki, załóż przewodu zakończ każdy osobno zaworkiem) schował ładnie gdzieś obok cylindrów żeby nie przeszkadzały wypuść tylko gdzieś niedaleko siedzenia końce z zaworkami. Zawsze wtedy będziesz mógł sobie sprawdzić synchro przy serwisie a jak kiedyś bd chcieć sprzedać to kupującemu będziesz w łatwy sposób mógł pokazać że moto jest zdrowe. Koszt niewielki a bardzo pomaga.

Tak na marginesie to te "czopki" (przykrycia króćców do synchro) sobie sprawdź dobrze bo lubią popękać wtedy musisz je wymienić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Czw 18:29, 15 Wrz 2016    Temat postu:

MarioSWD
Patent jest dobry, ale trzeba uważać.
Zrobiłem tak w Darg Star i miałem zonka małego.
Wężyk z pod filtra powietrza dotykał cylindra.
Przetarł się po kilku tygodniach i zasysało mi lewe powietrze.
Dobrze, że domyśliłem się, że to coś w temacie wężyków, bo nic innego nie robiłem ostatnio przy moto.
Te korki, to faktycznie się kruszą po kilku latach.
Założyłem wężyki i zakończyłem zaworkami metalowymi do akwarium.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Pią 7:49, 14 Paź 2016, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Czw 19:02, 15 Wrz 2016    Temat postu:

Pewnie trzeba to dobrze poprowadzić i odpowiednio zabezpieczyć. Patent dobry szczególnie w takich moto gdzie można dojść do śrub regulacyjnych synchro gdzieś z boku a żeby wężyki włożyć to trzeba pół moto rozebrać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gdl
A



Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Leżajska

PostWysłany: Czw 23:16, 15 Wrz 2016    Temat postu:

A ja bym poprosił o zdjęcie lub jakiś obrazek albo pełną nazwę tych "zaworków", bo sam mam akwaria już ładnych parę lat a jakoś nie mogę skumać o jakie zaworki chodzi Very Happy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gdl dnia Czw 23:18, 15 Wrz 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Pią 8:53, 16 Wrz 2016    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gdl
A



Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Leżajska

PostWysłany: Pią 10:22, 16 Wrz 2016    Temat postu:

A widzisz, takie coś Wink nie pomyślałbym o tym. Może dlatego że nigdy tego nie używałem, bo mam same kubełki w akwariach i dodatkowe napowietrzenie jest zbędne.. Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 14:28, 16 Wrz 2016    Temat postu:

Dziś zrobiłem synchronizację przyznam bez bicia chodzi jak nowy nie ma tej nerwowości między 2-4 tyś chodzi równo a nie tak jak wcześniej jakbym go tylnym hamulcem blokował a on się chciał wyrywać do przodu Cool a Dzięki za zdjęcie zaworków zamontuję je i sprawdzę następnym razem.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez geniusz dnia Pią 14:29, 16 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin