|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 21:58, 14 Wrz 2016 Temat postu: Wakuometry |
|
|
Dziś zabrałem się za synchronizację.
Wężyki podłączyłem i zacząłem zabawę jeden działał perfekcyjnie wskazówka stała w miejscu w drugim wskazówka skakała jak w liczniku od zajechanej syreny jak zamieniłem wakuometru sytuacja się przeniosła na drugi cylinder stąd mój wniosek, że wakuometr jest uszkodzony.
Pytanie widziałem, że bardziej profesjonalne wakuometry mają jakieś zaworki do czego ne służą? Coś słyszałem, że dzięki nim wskazówka nie drży, czy to prawda jak swoje przerobić lub co bum musiał dokupić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gdl
A
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Leżajska
|
Wysłany: Śro 22:10, 14 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Wsadzasz w wężyk od strony mierników obciętą lub przepiłowaną igłę o średnicy zewnętrznej plastiku podobnej do średnicy wewnętrznej węża. Chodzi o to żeby nie przebijała ostra końcówka węża i żeby przekrój metalowej części igły pozostał nie naruszony. W ten sposób obniżysz albo całkowicie zniwelujesz drgania wskazówek. Pamiętaj że trzeba to zrobić w obu wężach, nie tylko w jednym Nie jest to mój pomysł, w necie jest mnóstwo poradników DIY nt. wakuometrów.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gdl dnia Śro 22:10, 14 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 23:08, 14 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Chodzi o to, żeby zmniejszyć przepływ powietrza z wtryski do vacuometru zmniejszając średnicę węża przez włożoną igłę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gdl
A
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Leżajska
|
Wysłany: Czw 8:36, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Mniej więcej. Ciśnienie po obu stronach dławika tak czy tak się wyrówna jeżeli będzie jakaś możliwość przepływu poprzez rurkę (poprzez igłę). Nastąpi to po prostu trochę wolniej niż wcześniej i powinno obyć się bez drgań.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
centrino
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: DLU
|
Wysłany: Czw 8:38, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Nie do końca.
I jeżeli już to przepływ powietrza z Vacu do silnika bo tam podciśnienie jest a nie ciśnienie.
Chodzi o wyeliminowanie skoków tego podciśnienia, takie jakby ich uśrednienie.
Ponieważ silnik nie pobiera powietrza przez cały czas tylko w odpowiednim momencie swojej pracy (czytaj o pracy silników 4 suwowych). W momencie kiedy jest ssanie wówczas na wakumetrze pojawia się jakaś tam wartość, natomiast gdy tego ssania nie ma wówczas ta wartość zanika. Stąd skoki na wakumetrach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benek
Motocyklista
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 9:07, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
W wakuometrach Carbtune masz w wężykach szklane rurki w celu wyeliminowania gwałtownych wahnięć podciśnienia. Polecam to urządzenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gdl
A
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Leżajska
|
Wysłany: Czw 14:25, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
centrino napisał: | Nie do końca.
I jeżeli już to przepływ powietrza z Vacu do silnika bo tam podciśnienie jest a nie ciśnienie.
Chodzi o wyeliminowanie skoków tego podciśnienia, takie jakby ich uśrednienie.
Ponieważ silnik nie pobiera powietrza przez cały czas tylko w odpowiednim momencie swojej pracy (czytaj o pracy silników 4 suwowych). W momencie kiedy jest ssanie wówczas na wakumetrze pojawia się jakaś tam wartość, natomiast gdy tego ssania nie ma wówczas ta wartość zanika. Stąd skoki na wakumetrach. |
Racja. Źle to ująłem Ale mniej więcej o to samo mi chodziło.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gdl dnia Czw 14:53, 15 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarioSWD
Motocyklista
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SWD
|
Wysłany: Czw 14:57, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Kup sobie zwykłe zaworki (dławiki) jakie stosuje się w akwarystyce. Żeby prawidłowo ustawić podciśnienie musisz mieć możliwość (na zwykłych wakuometrach) minimalnej regulacji przepływu żeby uniknąć tego o czym piszesz czyli skakanie wskazówki. Inaczej nigdy tego nie ustawisz porządnie. Ja zawsze stosuje metodę taką że wstępnie ustawiam na mocno zakręconych zaworkach (wskazówka minimalnie drga) później je stopniowo odkręcam i sprawdzam. W granicach rozsądku oczywiście. Kilka swoich moto tak ustawiałem i nigdy nie miałem problemu z synchro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Czw 15:15, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Wężyk w kształcie litery U na kawałku deski wypełniony olejem, najlepiej w kolorze
czerwonym, dwa zaworki do napowietrzania akwarium i jest ok.
Od lat ustawiam tak w Drag Star 1100 gaźniki.
Koszt urządzenia 20 zł.
Ja zmajstrowałem sobie takie cudo.
Działa od lat doskonale, jest baaaardzo dokładne.
Odpalasz motonga, odkręcasz powoli zaworki i obserwujesz w którą stronę się słupek oleju podnosi.
Kręcisz śrubką w gaźniku i ustawiasz aby olej się wyrównał.
Przygazówka i jeszcze raz to samo.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Czw 15:18, 15 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Remol71
Motocyklista
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wwa
|
Wysłany: Czw 15:42, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Zrobiłem to samo z kroplówki i 2 cienkich igieł. Koszt w aptece < 5 pln Synchronizujemy tak gaźniki w XVS 650
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 15:48, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Włożyłem igły od strzykawek do wężyka jak mi kolega doradził i znaczna poprawa chyba już więcej nie będę kombinować. przed regulacją różnica wynosiła około 4 jednostek [cm Hg] miałem 20 i 24 między cylindrami to duża różnica czy mała pytam bo nie mam doświadczenia w tym sporcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarioSWD
Motocyklista
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SWD
|
Wysłany: Czw 16:09, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Jakoś po chińsku to robisz. Zrób sobie tak jak Ci powyżej piszę z rurek albo jak masz wakuometry to z tymi zaworkami jeśli jak dobrze rozumiem masz różnicę 4 [cm/Hg] to przy 20 [cm/Hg] masz 1/5 różnicy czyli 20 procent. Myślę że można tak to traktować odpowiedz sobie sam. Ja na wakuometrach ustawiałem praktycznie idealnie. Z rurek też robiłem kiedyś sobie przyrząd było tak jak koledzy piszą też bardzo dokładnie. Wg mnie można tą różnicę jeszcze zmniejszyć tylko nie baw się w jakieś igły tylko kup sobie w akwarystycznym 2 zaworki kawałek przewodu gumowego, browara i ustawiaj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 16:19, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
To moje pierwsze podejście do synchronizacji więc zbieram doświadczenie jak się zdenerwuję to podjadę do jakiegoś mechanika na profesjonalne wakuometry i tylko podepnie je ustawi 1 śrubką i może zapłacę 50 zł będzie taniej niż jakieś eksperymenty i brak pewności, że dobrze ustawiłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Czw 16:26, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
To jakbyś poszedł do hydraulika żeby syfon w wannie przepchał.
No niby nikt nikomu nie broni.....
Hydraulik też chce zarobić.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Sob 10:06, 17 Wrz 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Remol71
Motocyklista
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wwa
|
Wysłany: Czw 17:20, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Kup słownik ortograficzny, bo to razi w oczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Czw 17:33, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Remol71 dojebałeś teraz jak łysy o beton.
Posty sobie nabijasz czy jaja robisz.
Pisałem z telefonu zrobiłem błąd.
Ty śledzisz wątek o ustawianiu gaźników żeby szukać błędów w postach ?
Na forum polonistyczne się zapisz i nie zaśmiecaj takimi durnymi przytykami wątku, bo ludzie
dostają powiadomienia o nowym poście w temacie, poświęcają czas na otwarcie kompa, a tu takie g. całkowicie offtop.
Takie teksty to sobie w na wesoło wstawiaj.
Tyle z mojej strony panie akuratny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Remol71
Motocyklista
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wwa
|
Wysłany: Czw 17:54, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Irek1970 napisał: | Remol71 dojebałeś teraz jak łysy o beton.
Posty sobie nabijasz czy jaja robisz.
Pisałem z telefonu zrobiłem błąd..... |
Nie kompromituj się już bardziej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarioSWD
Motocyklista
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SWD
|
Wysłany: Czw 18:28, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
geniusz napisał: | To moje pierwsze podejście do synchronizacji więc zbieram doświadczenie jak się zdenerwuję to podjadę do jakiegoś mechanika na profesjonalne wakuometry i tylko podepnie je ustawi 1 śrubką i może zapłacę 50 zł będzie taniej niż jakieś eksperymenty i brak pewności, że dobrze ustawiłem |
Po pierwsze za 50zł nikt Ci tego nie zrobi a po drugie bardzo dobrze że sam to robisz. Nie dość że się nauczysz to jak sobie zrobisz dobrze, będziesz wiedzieć że jest okej. Mechanicy nie jednokrotnie dają dupy z takimi tematami że szkoda gadać. (wierz mi też to przerabiałem) Szczególnie w moto gdzie jest trudny dostęp i nie chce im się robić. Chyba że masz jakiegoś pewnego mechanika to inna bajka.
Dam Ci dobrą radę jak już tam grzebiesz to zainwestuj w te zaworki i kawałek przewodów. Zostaw je na stałe do moto podłączone (wywal te czopki, załóż przewodu zakończ każdy osobno zaworkiem) schował ładnie gdzieś obok cylindrów żeby nie przeszkadzały wypuść tylko gdzieś niedaleko siedzenia końce z zaworkami. Zawsze wtedy będziesz mógł sobie sprawdzić synchro przy serwisie a jak kiedyś bd chcieć sprzedać to kupującemu będziesz w łatwy sposób mógł pokazać że moto jest zdrowe. Koszt niewielki a bardzo pomaga.
Tak na marginesie to te "czopki" (przykrycia króćców do synchro) sobie sprawdź dobrze bo lubią popękać wtedy musisz je wymienić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Czw 18:29, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
MarioSWD
Patent jest dobry, ale trzeba uważać.
Zrobiłem tak w Darg Star i miałem zonka małego.
Wężyk z pod filtra powietrza dotykał cylindra.
Przetarł się po kilku tygodniach i zasysało mi lewe powietrze.
Dobrze, że domyśliłem się, że to coś w temacie wężyków, bo nic innego nie robiłem ostatnio przy moto.
Te korki, to faktycznie się kruszą po kilku latach.
Założyłem wężyki i zakończyłem zaworkami metalowymi do akwarium.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Pią 7:49, 14 Paź 2016, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarioSWD
Motocyklista
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SWD
|
Wysłany: Czw 19:02, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Pewnie trzeba to dobrze poprowadzić i odpowiednio zabezpieczyć. Patent dobry szczególnie w takich moto gdzie można dojść do śrub regulacyjnych synchro gdzieś z boku a żeby wężyki włożyć to trzeba pół moto rozebrać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gdl
A
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Leżajska
|
Wysłany: Czw 23:16, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
A ja bym poprosił o zdjęcie lub jakiś obrazek albo pełną nazwę tych "zaworków", bo sam mam akwaria już ładnych parę lat a jakoś nie mogę skumać o jakie zaworki chodzi
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gdl dnia Czw 23:18, 15 Wrz 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarioSWD
Motocyklista
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SWD
|
Wysłany: Pią 8:53, 16 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gdl
A
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Leżajska
|
Wysłany: Pią 10:22, 16 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
A widzisz, takie coś nie pomyślałbym o tym. Może dlatego że nigdy tego nie używałem, bo mam same kubełki w akwariach i dodatkowe napowietrzenie jest zbędne..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 14:28, 16 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Dziś zrobiłem synchronizację przyznam bez bicia chodzi jak nowy nie ma tej nerwowości między 2-4 tyś chodzi równo a nie tak jak wcześniej jakbym go tylnym hamulcem blokował a on się chciał wyrywać do przodu a Dzięki za zdjęcie zaworków zamontuję je i sprawdzę następnym razem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez geniusz dnia Pią 14:29, 16 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|