 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pon 14:08, 11 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Tylko w takim przypadku zrobienia zawiasu będziesz musiał użyć jakiegoś lepszego materiału na płytki i zawias to na pewno szybciej ci się taki otwór rozbije. Albo po jakimś czasie będziesz musiał to regenerować. Razem z kolegą tje858 zastosowalismy jeszcze kalamitki w celu wprowadzania smaru miedzy części ruchome zawiasu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Setniew
A
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 15:10, 11 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Panowi, może dało by rade jakoś sensownie ogarnąć i podpiąć ten temat...
Bo nawet nie mogę ogarnąć czy jest rysunek do litra....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
griba
A
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 17:58, 11 Maj 2015 Temat postu: Ano racja |
|
|
Suszny napisał: | Tylko w takim przypadku zrobienia zawiasu będziesz musiał użyć jakiegoś lepszego materiału na płytki i zawias to na pewno szybciej ci się taki otwór rozbije. Albo po jakimś czasie będziesz musiał to regenerować. Razem z kolegą tje858 zastosowalismy jeszcze kalamitki w celu wprowadzania smaru miedzy części ruchome zawiasu. |
Tak - zdaje sobie z tego sprawę. Tarcia nie oszukasz.
Widać, że płytka jest tam 12 mm, a nie 8 mm - na jakiś czas powinno starczyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dodek
A1
Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 18:35, 11 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Suszny - racja , jednak mysle że zawiasy toczone + wew odrobina niebeiskiego smaru do hamulców (wodoodpornego) wystarczy aby stopka pożyła z 5 lat na spokojnie.
Zresztą trzeba by było stawiac z 1000 razy na sezon sroma na tych stopkach co nie jest wygodne- wiec moim zdaniem im prostszy patent tym lepiej.
Smarowanie na kalamtki to wg mnie przerost formy- lepiej już je zastosować w kołach albo w kiwaczce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pon 18:48, 11 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Gdzieś czytałem na forum, że u kogoś na oryginalnych zawiasach w centralce zrobił sie spory luz i jakoś to chyba regenerował.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
griba
A
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 11:53, 18 Maj 2015 Temat postu: Spawanie :P |
|
|
Powoli zabieram się za spawanie.
Suszny - mam jeszcze kolejne pytania.
- Czemu "ramiona" nóżek nie rozchodzą się symetrycznie? Zarówno w Twoim, jak i "francuskim" projekcie jedna jest bardziej pionowa, druga (od strony wydechu) bardziej wysunięta na zewnątrz. Ma to jakieś znaczenie wizualne, czy też wpływ na ewentualną dźwignię do stawiania?
- Czy wysokość stopki na poziomie 230 mm zapewnia całkowite podniesienie koła tylnego i w miarę duży prześwit między nim, a podłożem?
- Szerokość płytek u Ciebie (98+0,2) jest tak dobrana, że zapewnia minięcie się ramion nóżek z elementami kiwaczki? Nóżka złożona "zachodzi" na dół kiwaczki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pon 17:19, 18 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Tylko przypomnę, że nie jest to zaprojektowana przezemnie stopka tylko zwymiarowana i skopiowana stopka centralna Suzuki, Heed, Sw-motech (przynajmniej wyglądają bardzo podobnie)
Ramiona nóżek są rozchylone bo wynika to z konstrukcji motocykla, zauważ że np podnóżek pasażera z prawej strony też bardziej odstaje od motocykla niż ten z lewej ponieważ konstrukcja motocykla ( w tym przypadku wydech ) tego wymaga. Nie wpływa to w żaden sposób wizualnie czy też na dźwignie raczej chodzi o to żeby nóżki były ustawione równo pod motocyklem z każdej strony.
Po postawieniu motocykla na centralce tylne koło unosi się na ziemię na około 5cm. Nie mierzyłem tego, tak na oko. Pod warunkiem że masz oryginalne kości (mówię o kościach w zawieszeniu motocykla - żeby nie było niejasności ) Zastosowanie kości podwyższających skutkować będzie tym, że motocykl po ustawieniu na stopce centralnej w dalszym ciągu będzie utrzymywał kontakt z podłożem obydwoma kołami. I w drugą stronę jeśli miałbyś kości obniżające prześwit miedzy kołem a podłożem się zwiekszy w stosunku do wspomnianych 5cm.
Jak napisałem na początku nie jest to mój projekt - to są tylko wymiary centralki którą ktoś mądry zaprojektował. Wszystko się mija, wszystko pasuje. Kolega tje858 wykonał centralkę opierając się na tych wymiarach i działa. Ja również mam centralke według tych samych wymiarów.
Motór stał na niej kilka dni i się nie przewrócił, więc stwierdzam że działa i u mnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
griba
A
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 20:38, 18 Maj 2015 Temat postu: Thx ;) |
|
|
Suszny, dzięki za wyjaśnienie.
Wydawało mi się, że "pod spodem" wszystko jest równo rozstawione. Muszę się dokładnie przyjrzeć ustawieniu płytek względem tylnego koła po przykręceniu ich do ramy.
Będę się starał złapać równe rozstawienie ramion nóżki względem tylnego koła. Wtedy przesunięcie pewnie wyjdzie mi tak samo jak w Twoim projekcie.
Kości nie zamierzam zmieniać. W taki m przypadku 5 cm wydaje się być wystarczającym prześwitem do serwisu łańcucha czy łatwego wyjęcia koła, a o to mi chodzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
podes
A2
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Nie 12:14, 06 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Czytając ten temat powiedziałem sobie, że nie będę wydawał kasy na stopkę, a zrobię ją sam.
A więc.... Odpaliłem program 3d - CATIA i narysowałem całą stopkę. Model .stp dostępny.
Niestety w moim AL5 nie ma wspornika do montażu odboju przed tłumikiem. Musiałem dodać dodatkowy wspornik. Dodałem również otwory na kalamitki do smarowania w tulejach przyspawanych do blach.
Stopka pospawana i już przymierzona. Moto stoi stabilnie. W tej chwili jest w malowaniu.
Kilka zdjęć.
Stopka rozłożona
Stopka złożona
Rozpoczęcie produkcji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
griba
A
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 16:03, 06 Gru 2015 Temat postu: Centrala ;) |
|
|
@Podes - no piękna jest - wygląda lepiej jak oryginał.
To i ja się pochwale moim wyrobem. Wersja b. uproszczona, ogarnięta na szybkiego, stąd trochę strucel - ale jest to prototyp. Uczciwie przetestowana w różnych warunkach i nadal działa.
Może na wiosnę pospawam kolejną, już nieco bardziej dopracowaną wersję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Nie 18:54, 06 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Ciesze się, że rysunki sie przydały.
girba - bardzo fajnie Ci to wyszło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
griba
A
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 22:45, 06 Gru 2015 Temat postu: ;) |
|
|
Suszny napisał: | Ciesze się, że rysunki sie przydały. |
Suszny - przydały się i to bardzo. Jeszcze raz dziękuję za tego "gotowca" i pomocne informacje.
Dodam tylko jeszcze, że konstrukcję samej nóżki upraszczałem, wzorując się na projekcie kolegi Vasco z [link widoczny dla zalogowanych]. Link do jego "przepisu" na stopę centralną został podany powyżej przez kolegę Dodek - [link widoczny dla zalogowanych].
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Nie 22:49, 06 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
podes
A2
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pon 11:27, 07 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Zapomniałem dodać - dzięki za rysunki. Na ich podstawie powstał model 3d.
Z modelu głównego można zrzucić model np. samych płytek i dać do jakiegoś rozgarniętego ślusarza. Ja dałem do wycięcia laserowego i płytki wyszły cudnie.
Próbowałem również ciąć używając wycinarki plazmowej, ale otwory nie były wycięte centrycznie, a warunkach bez moto i uchwytów usztywniających, nie do pospawania.
W sumie udało się i największą satysfakcją jest to, że wypełniłem pożytecznie długie chłodne wieczory.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
podes
A2
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pon 21:52, 08 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
No to się pochwalę ukończoną i zamontowaną centralką.
A rozpędem zrobiłem poszerzenie bocznej stopki.
Jeszcze raz dzięki za rysunki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zoltanus
A1
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 14:53, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Suszny napisał: | Rysunki blaszek i centralki w .pdf
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
odświeżę lekko temat. Wysłałem kilka zapytań do firm tnących laserowo blachę. Wszyscy pytają o format DXF tych rysunków. Czy jestes w posiadaniu takowych?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Wto 15:44, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Zoltanus napisał: | Wszyscy pytają o format DXF tych rysunków. Czy jestes w posiadaniu takowych? |
Nie.
podes napisał: | Czytając ten temat powiedziałem sobie, że nie będę wydawał kasy na stopkę, a zrobię ją sam.
A więc.... Odpaliłem program 3d - CATIA i narysowałem całą stopkę. Model .stp dostępny. |
Może podes Ci pomoże.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Wto 15:48, 09 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
podes
A2
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Wto 18:26, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Blachy w załączeniu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jakby link nie działał, proszę o info.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zoltanus
A1
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 11:01, 10 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
podes napisał: | Blachy w załączeniu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jakby link nie działał, proszę o info. |
Bardzo Ci dziękuję. Link działa. Załatwiam wycinanie.
Ciekawe czy będą pasować do oryginalnej centralki.
Dam znać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiek
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Nie 12:24, 14 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
dawajcie konizcnie znac gdzie potna blaszki bo chetnie sie zasadze na taka stopke do nowego DL650
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zoltanus
A1
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 13:48, 23 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
stasiek napisał: | dawajcie konizcnie znac gdzie potna blaszki bo chetnie sie zasadze na taka stopke do nowego DL650  |
blachy dzisiaj odebrałem - były cięte tutaj [link widoczny dla zalogowanych] kosztowały astronomiczne 20zł. Jestem na etapie wspawywania tulejek w otwory i dorabiania zaczepu do sprężyny. Jak tylko wszystko zmontuję wrzucę parę zdjęć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zoltanus
A1
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 12:39, 25 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Niestety nie wygląda to tak kolorowo jak myślałem. Po odebraniu blach i dorobieniu brakujących elementów okazało się, że w lewej blaszce rozstaw otworów nie jest taki jak fabrycznie. Udało się to usunąć poprzez frezowanie. Po skręceniu i postawieniu moto na centralce okazało się, że stoi krzywo, przechylony na prawą stronę.
Wynika to z tego, że motocykl zamiast stać tylko na nóżkach stopki centralnej opiera się z lewej strony na ramieniu służącym tylko do rozkładania stopki. Centralka nie zatrzymuje się w położeniu prostopadłym do podłoża tylko zgina się bardziej idąc w stronę przodu motocykla. Wynika to z wadliwego kształtu dorabianych blach które powinny blokować stopke i nie pozwalać jej rozłożyć się bardziej niż do 90 stopni.
Z tej przyczyny mam do Was dwa pytania:
1. Czy blachy faktycznie muszą mieć taki kształt żeby blokować centralkę w pozycji prostopadłej do podłoża? czy jakoś inaczej się to odbywa
2. Czy ktoś posiadający oryginalną stopkę centralną Suzuki może w wolnej chwili ulżyć mojemu cierpieniu i po prostu odkręcić blachy, odrysować na kartce A4 i wysłać mi skan? z resztą sobie poradzę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
podes
A2
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Czw 13:17, 25 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Wrzuć jakieś fotki odnośnie położenia stopki przy pełnym otwarciu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Czw 15:22, 25 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Zoltanus napisał: | Wynika to z wadliwego kształtu dorabianych blach które powinny blokować stopke i nie pozwalać jej rozłożyć się bardziej niż do 90 stopni. |
Stopka nie może stać prostopadle do podłoża ! Musi delikatnie uciekać do przodu i opierać się nawet o nóżkę którą naciska się do stawiania. A to dlatego, że jak by stała prostopadle to wystarczyłby niewielki ruch, mocniejszy wiatr i stopka by sie złożyła a motocykl by poleciał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
podes
A2
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Czw 16:17, 25 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Właśnie dlatego prosiłem o jakieś fotki. Może wystarczy podfrezować delikatnie płytki, aby stopka poszła do przodu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Czw 16:35, 25 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Jeśli stopka stoi pionowo trzeba podfrezować płytki o ok 15*
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
griba
A
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 20:01, 25 Lut 2016 Temat postu: Złote myśli ;) |
|
|
podes napisał: | Właśnie dlatego prosiłem o jakieś fotki. Może wystarczy podfrezować delikatnie płytki, aby stopka poszła do przodu. |
Hm, a nie możesz wspawać poprzeczki na nóżce, która opiera się na "blachach", niżej? Ja dopasowywałem nóżkę do płytek, a nie płytki do gotowej stopki. Poprzeczkę wspawywałem po przymiarkach. Wydaje mi się, że tak jest łatwiej.
Suszny napisał: | Stopka nie może stać prostopadle do podłoża! |
Dokładnie. Stopka powinna się rozkładać więcej jak 90* - tylko wtedy mamy pewność, że nie złoży się sama.
Co do wypoziomowania motocykla to albo przesuń w górę ramię do rozkładania (a to dopiero rada ), albo może podwyższ stopkę z drugiej strony i sprawa też byłaby załatwiona.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 20:13, 25 Lut 2016, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zoltanus
A1
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 21:26, 27 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Uporałem się z problemem i motocykl stanął wreszcie na centralce. Opiera się na uchwycie do rozkładania ale nie na tej zakrzywionej części którą naciskasz stopą. Trzeba było nadspawać odrobinę jedną blachę żeby ładnie opierała się o poprzeczkę w stopce. Macie rację że stopka nie może być prostopadle do podłoża - głupoty wypisywałem.
Nie wiem czy to reguła ale postawienie moto na centralce to jakaś totalna masakra i wymaga nie lada siły. Zastanawia mnie również jedno - jak wysoko macie opone nad podłożem? u mnie jest zajebiście wysoko!!!
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antyks
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 2/2 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Sob 22:06, 27 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
A nie masz obniżonego tyłu na kościach? Przy obniżonym nie potrafiłem wrzucić go na centralkę. Podwyższyłem go daje radę.Oczywiście trzeba było trochę popracować nad techniką.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Nie 0:50, 28 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
antyks napisał: | Oczywiście trzeba było trochę popracować nad techniką. |
To tak jak z jazdą w piachu, jak nie masz techniki opanowanej to się bedziesz męczył. Ja na początku też szarpałem go na siłe...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
griba
A
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 1:06, 28 Lut 2016 Temat postu: Centralka ;) |
|
|
Zoltanus napisał: | Nie wiem czy to reguła ale postawienie moto na centralce to jakaś totalna masakra i wymaga nie lada siły. Zastanawia mnie również jedno - jak wysoko macie oponę nad podłożem? u mnie jest zajebiście wysoko!!! |
Hm, dość krótką masz tą dźwignię do stawiania. Może to dla tego?
Co do opony też mam wysoko - tak chciałem (łatwiejszy serwis itd.) i jest ok. Mimo tego idzie lekko na centrale.
Antyks napisał: | Przy obniżonym nie potrafiłem wrzucić go na centralkę. |
Faktycznie - maiłem kiedyś (w innym moto) założoną oponę o nieco niższym - niż przewidziany - profilu i znacznie ciężej szedł na centralę.
Technika stawiania na centralkę - jest ważna. Pewnie to już wiesz, ale... Motocykl na bocznej nóżce, kierownica prosto. Chwytasz za kierownicę - lewa dłoń na manetce, a z tyłu prawą za uchwyt pasażera. Naciskasz na wajchę stopki, gdy lewa stopa centrali dotknie ziemi, odchylasz motocykl od siebie do pionu, aż poczujesz, że prawa stopa centralki dotyka ziemi. Wtedy zwiększasz nacisk na centralkę - możesz na niej stanąć całym ciężarem. Jednocześnie prawą rękę blokujesz tak, że całym ciałem ciągniesz uchwyt z tyłu do góry. Moto powinien wskoczyć na centralę. Pewnie są jeszcze inne sposoby, ale ja stosuje ten i zawsze działa.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Nie 1:51, 28 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cruzo1814
A1
Dołączył: 19 Wrz 2017
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 19:39, 30 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Witam.
Panowie czy projekt tej stopki centralnej będzie pasował do DL650 2013r??
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adamt10
A2
Dołączył: 18 Lip 2017
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 22:49, 30 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Jak dla forumowiczów 250 zł za cały komplet stopki centralnej do dl 650 [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sivvy
A1
Dołączył: 06 Paź 2017
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: podbeskidzie
|
Wysłany: Śro 19:25, 21 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Odgrzeję kotleta. Czy może ktoś pomóc w znalezieniu sprężyn do podnóżek?
Z góry dzięki za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Robert Z
A1
Dołączył: 13 Lis 2019
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piaseczno/Jozefoslaw
|
Wysłany: Pią 23:39, 13 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Daliście mi do myślenia. Mam plany w pdf. Do wiosny coś wymyślę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grejan
A1
Dołączył: 04 Maj 2016
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 7:57, 09 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Czy te wymiary blach będą pasowały do Vstroma DL650 z 2004 roku?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mikee86
Motocyklista
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radom
|
Wysłany: Czw 7:37, 15 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Rysunki z początku postu są wzorowane na wymiarach mojej stopki. Też mam DL650 K4
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ELEKTRIMET Piotr
A1
Dołączył: 26 Lip 2022
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 11:39, 26 Lip 2022 Temat postu: stopka centralna do dl650 |
|
|
Dzień dobry,
drodzy forumowicze mam prośbę o pomoc, czym i czy w ogóle różni się stopka centralna do DL650 roczniki 03-09 a stopka od 2010-2016 ? z tego co ja się orientuje to niczym ale szukam potwierdzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|