Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sprężyny progresywne

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Joana
A1



Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ

PostWysłany: Sob 9:37, 13 Maj 2023    Temat postu: Sprężyny progresywne

Cześć. Mam pytanie. Jeżdżę Dl 650 L2. Mam już dość parkingowych paciaków i wypychania się czubkami palców z różnych tarapatów. Mam już obniżone siedzenie i buty na najgrubszej możliwej podeszwie. Czy ktoś obniżał moto sprężynami progresywnymi. I błagam nie komentujcie że Zenek ma 165 w kapeluszu i jeździ. Ja też jeżdżę od 10 lat na Vstromie tylko mi się czara goryczy w tym roku przelała. Marzę żeby postawić całe stopy na ziemi.
Może pytanie głupie ale nie ogarniam technicznych tematów- o ile można obniżyć i co się zmniejszy - prześwit? odległość między podnóżjami a kanapą?
Miłego zlotu. I dzięki z góry za odpowiedź


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek_211
A2



Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ziemia łódzka

PostWysłany: Sob 21:54, 13 Maj 2023    Temat postu:

Zmniejszy się na pewno prześwit. Odległość podnóżków od kanapy nie zmieni się (tylko w przypadku zmiany wysokości kanapy ta wartość się zmienia). Przy wymianie sprężyn trzeba pewnie również pomyśleć o skróceniu stopki bocznej.
Sam myślałem kiedyś o GS800 i zastanawiałem się nad sprężynami progresywnymi. Uważam ten rodzaj regulacji za lepszy niż wymiana kości obniżających. Znalazłem ciekawy artykuł na ten temat
[link widoczny dla zalogowanych]
Powodzenia w podejmowaniu decyzji


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Joana
A1



Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ

PostWysłany: Nie 18:55, 14 Maj 2023    Temat postu:

Dzięki. Super artykuł. Ten prześwit mnie martwi. Teraz jest 17cm to już jest mało. Muszę to sobie przemyślećSmile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Remigiusz
Motocyklista



Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 461
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chester

PostWysłany: Pon 17:51, 15 Maj 2023    Temat postu:

Tak jak Tomek napisał,ja miałem podobny problem i zmniejszyłem sprężyny przód- tył oraz pomniejszyłem kanapę dało mi to super kontrole nad wysokością motocykla lecz nie nad jazdą - ciężej motocykl wchodził w zakręty. Pare lat temu znalazlem firmę z USA i kupiłem gadżety do mojej Kawasaki Z1000SX aby o obniżyć tył i przód ale ponownie problem wyszedł z prowadzeniem a prześwit był MASAKRA mały.Zawsze jest coś kosztem czegoś.Teraz mam DL1000 i jeżdżę z pasażerem iii jest OK ..jeśli nie schodzi 😄

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin