 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pietia
Motonita
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 15:42, 02 Gru 2009 Temat postu: "Rynienka"pod łańcuch DL-1000 |
|
|
Witam ,podzielę się z kolegami moim "usprawnieniem" które jakiś czas nie dawało mi spokoju. A więc dotyczy to "rynienki"pod łańcuch w miejscu przejścia rury wydechowej na drugą stronę. Zaobserwowałem u siebie że z łańcucha olej jest rzucany na rurę wydechową i czasami stojąc na światłach ect. ten olej się wypala od gorącej rury co mnie strasznie wk... a na początku mroziło krew w żyłach ze mam jakiś dziwny wyciek . A więć ową rynienkę zrobiłem z blachy 0.8 mm długość ok 15 cm,szer 4cm po dłuższym boku podwinięta z obu stron ok. 0.5cm.
[link widoczny dla zalogowanych]
następnie z jednej strony przyspawałem 2 paski blach 0.8mm jako uchwyty montażowe
[link widoczny dla zalogowanych]
pozniej została tylko przymiarka,gięcie płaskowników oraz malowanie i efekt jest taki.Nadmieniam że uchwyty spasowałem z istniejącymi śrubkami na ślizgacze łańcucha.
[link widoczny dla zalogowanych]
teraz mam nadzieję ze olej się nie będzie dostawał na rurę a co za tym idzie nie będzie sie na niej wypalał.
Przepraszam za jakość 2 pierwszych zdjęć ale były robione telefonem .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pietia dnia Śro 15:47, 02 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 16:59, 02 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
oby Ci sie lancuch nie zachaczyl o ta rynienke jak zapomnisz naciagnac...
musze cos podobnego wykombinowac, ale zeby przedluzyc i bardziej zabudowac oslone lancucha przy tylnej zebatce bo mi "sra" po wszystkim dookola
OT:
dawac do tematu "wyzszosc...", ze DL 650 nie ma tego "problemu"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pietia
Motonita
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 17:10, 02 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
bibop napisał: | oby Ci sie lancuch nie zachaczyl o ta rynienke jak zapomnisz naciagnac...
 |
wziąłem to pod uwagę i końce są wyprofilowane na dół ,co oczywiście nie wyklucza tego że w niesprzyjających warunkach jest taka ewentualność. Co do tylnej zębatki też nad tym pracuję,za chwilę wkleję patent jaki podglądnąłem w Varadero
Już jest .
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pietia dnia Śro 17:15, 02 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 17:25, 02 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Czekam w takim razie na Twoj patent na tylna zebatke
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
polsky
Motonita
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Londyn/Wrocław
|
Wysłany: Czw 2:03, 03 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Pietia patent przydatny,ale musze go negowac ze wzgledow bezpieczenstwa poparte wlasnym doswiadczeniem
Wszelkie metalowe blaszki w okolicach lancucha to spore niebezpieczenstwo.
V-Strom to V-ka ma spore wibracje,latwo o pekniecie materialu zwlaszcza w okolicach lancucha,moze sie wkrecic pomiedzy lancuch a zebatke i zblokowac tylne kolo,lancuch tez moze peknac i zdzielic nas po plecach itd.
Ja cudem uniknalem wlasnie takiego nieszczescia.. wracalem ze Szkocji i mialem zalozona metalowa oslone na lancuch ta z nierdzewki,ktora mozna nabyc na allegro,pekla mi przy mocowaniu przy koncu wahacza,odbila sie na szczescie od felgi lekko ja zarysowujac robiac zadzior w alu i odskoczyla na bok na zewnatrz...
Przemysl sprawe.. naprawde nie bez powodu oslony wiekszosci lancuchow sa plastikowe..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Iron
Motocyklista
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Górnośląskie SD
|
Wysłany: Czw 10:30, 03 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Swego czasu był fajny patent w MZ ETZ-250 . Fabrycznie montowano plastikową osłonę zębatki do której mocowano 2 gumowe osłony łańcucha , dzięki czemu był całkowicie osłonięty i odporny na warunki zewnętrzne .
Przydałoby się takie wyposażenie dodatkowe do DL-a .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Iron dnia Czw 10:31, 03 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 10:37, 03 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Iron masz cos wiecej na ten temat? z podanego linku do zdjecia nie bardzo moge sie zorientowac ocb.
Chcialbym u siebie zrobic jakies przedluzenie plastykowej oslony zeby zatrzymywala olej z oilera (bo mam wszystko pieknie ujeb... )
znalazlem cos takiego [link widoczny dla zalogowanych]
wiem, ze patent z lat 70tych, ale wlasnie o cos podobnego mi chodzi... chcialbym, zeby tylna zebatka byla oslonieta calkowicie... mozna by to zamienic z obecna oslona (uzyc jej mocowan) i uzyc mocowania na podnosnik (reszta mi nie potrzebna), ale zdaje sobie sprawe, ze wykonanie czegos takiego z plastyku to kupa kasy
dodatkowo musialoby miec mozliwosc przesuwania jak bedziemy naciagac lancuch (ale to juz latwiej zrobic)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bibop dnia Czw 10:57, 03 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaro
A2
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 13:58, 03 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Faktycznie w MZ-tce był taki patent - plastikowa obudowa na zębatkach i gumowa tuleja pomiędzy nimi z łańcuchem w środku Patent może chronił łańcuch, ale guma parciała i pękała od uderzeń łańcucha, plastik obcierał o zębatki i był problem ze smarowaniem łańcucha. Gumy trzeba było co jakiś czas wymieniać, ale żeby to zrobić, trzeba było rozpinać łańcuch
Jakoś współcześnie nie spotkałem się z tym rozwiązaniem. Może serwis takiego ustrojstwa okazał się zbyt skomplikowany ? W DL-u taki patent odpada ze względu na nierozpinalny łańcuch.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Iron
Motocyklista
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Górnośląskie SD
|
Wysłany: Czw 19:43, 03 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
bibop napisał: | Iron masz cos wiecej na ten temat? z podanego linku do zdjecia nie bardzo moge sie zorientowac ocb.(ale to juz latwiej zrobic) |
Znalazłem taki rysunek :
1- gumowo-plastikowe osłony łańcucha
10- plastikowa osłona zębatki
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Iron dnia Czw 19:48, 03 Gru 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vpawel
Motonita
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa Pruszków
|
Wysłany: Pią 9:07, 04 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez vpawel dnia Pią 9:10, 04 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pama2
A2
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielka Brytania -Polska
|
Wysłany: Pią 10:34, 04 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Nie tylko Mz-tka miała osłone łancucha. Oprócz Dl-a jestem posiadaczem Yamahy Xv1000 tr1. Jest tam ciekawe rozwiazanie osłony i smarowania łańcucha napędowego.
Lańcuch w tym modelu pracuje w kapieli olejowej,która wydłuża jego żywotność. Było to niezłe rozwiazanie ale nie przyjeło sie. Problem nastepował w momecie gdy szlag trafiał uszczelke na komorze olejowej. Olej wtedy wyciekał na tylne koło . ( a jakie mogą być tego skutki to wiemy)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Iron
Motocyklista
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Górnośląskie SD
|
Wysłany: Pon 22:04, 07 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
jaro napisał: | W DL-u taki patent odpada ze względu na nierozpinalny łańcuch. |
No chyba żeby osłona była wykonana jako rozcięta wzdłuż i składana na zakładkę i zatrzaski - wtedy nie byłoby problemu z jej założeniem ani smarowaniem łańcucha .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 16:27, 09 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Iron napisał: | Swego czasu był fajny patent w MZ ETZ-250 . Fabrycznie montowano plastikową osłonę zębatki do której mocowano 2 gumowe osłony łańcucha , dzięki czemu był całkowicie osłonięty i odporny na warunki zewnętrzne .
Przydałoby się takie wyposażenie dodatkowe do DL-a .
 |
hehe a doświadczyłes co to było jak łancuch spadł w MZ w tej obudowie daleko od domu? hhihi
swoja droga ja tam lubie jak wydech troche pośmierdzi i wypali resztke smaru, przynajmniej wiem ze posmarowałem go hihi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pietia
Motonita
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 22:27, 03 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Znalazłem na otomoto ogłoszenie na V-stroma ,ciekawostka jest całkowita osłona łańcucha !
Dla ciekawskich link do ogłoszenia
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Iron
Motocyklista
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Górnośląskie SD
|
Wysłany: Nie 23:05, 03 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
jakubdl1000 napisał: | Iron napisał: | Swego czasu był fajny patent w MZ ETZ-250 . Fabrycznie montowano plastikową osłonę zębatki do której mocowano 2 gumowe osłony łańcucha , dzięki czemu był całkowicie osłonięty i odporny na warunki zewnętrzne .
Przydałoby się takie wyposażenie dodatkowe do DL-a .
 |
hehe a doświadczyłes co to było jak łancuch spadł w MZ w tej obudowie daleko od domu? hhihi
swoja droga ja tam lubie jak wydech troche pośmierdzi i wypali resztke smaru, przynajmniej wiem ze posmarowałem go hihi |
Jak jeszcze miałem MZ-etę to nie miałem odwagi tak daleko nią jeździć , zwłaszcza że kiedyś musiałem ją dopychać kilka km do domu jak mi się kabelek urwał od czujnika elektronicznego zapłonu - ale dobrze że akurat było z górki
Poza tym to wydech z dwusuwu MZ z Mixolem i tak ładnie pachniał niż w proporcjach WSK-owych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 0:01, 04 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Pietia napisał: | Znalazłem na otomoto ogłoszenie na V-stroma ,ciekawostka jest całkowita osłona łańcucha !
Dla ciekawskich link do ogłoszenia
[link widoczny dla zalogowanych] |
Może warto do niego napisać skąd on to wziął... Ciekawe tylko gdzie w takim razie ucieka mu oliwa z tej smarownicy. Mój V-Strom został dziś nieco rozebrany, montuję mu parę gadżetów i boli mnie ten smar na tłumiku... nawet tylny kierunkowskaz jest zasyfiony. Wiem, że PIUG robi fajne osłony na tylne koło (błotnik w stylu przedniego - 1-2 cm od koła) i zarazem na łańcuch. Ale to koszt 500 zł, więc, co oczywiste, dałem sobie spokój . Wolę zainwestować w płytę pod silnik. W te wakacje wracając z Węgier, ze znajomym także na KiloVStromie, byłem świadkiem spowodowania wycieku oleju właśnie przez zjazd z krawężnika. Jechał z pasażerką i trzema kuframi, gość 120 kg, przywalił i coś sobie tam musiał nieźle pogiąć. Specjalnie nie zaglądałem, ale teraz wiem, że kiedyś będę musiał tę osłonę dokupić.
Panowie, gdyby ktoś na jakiś patent wpadł, to bardzo proszę, pochwalcie się. Ja nie jestem w tych, co sami projektują i wprowadzają w życie takie patenty
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 11:19, 04 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
oslona fajna, wyslalem maila do czlowieka, zobaczymy czy odpowie.
co do oslony silnika to mialem podobna sytuacje tylko, ze wlasnie ona mi uratowala filtr oleju i pewnie kolektor wydechu
EDIT:
dostalem odpowiedz:
Cytat: | Witam
Motor został przywieziony już z taką osłoną z Francji
Osłona rzeczywiście super spełnia swoje zadanie, zero brudzenia koła,
nic w niej nie ociera nawet jak łańcuch jest lużnawy.Obudowana jest z
każdej strony od koła też i to dosyć szczelnie.
A czyj to patent to nie wiem, orginalna suzuki to nie jest, ale pomyślana
jest w pełni profesjonalnie.
pozdrawiam
|
moze ktos francuskojezyczny by zapytal na jakims francuskim forum DLa?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bibop dnia Wto 0:01, 05 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
reno
A1
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 12:52, 04 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Odgrzewajac temat osłony lancucha
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tipor
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: Nie 12:57, 04 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
wygląda fajnie tylko po co, kłopoty z serwisem typu sprawdzenie naciągu chociażby :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaciejW
Motonita
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Nie 13:57, 04 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
uważam, że to nie jest bezpieczne, gdyby było, to pewnie łańcuchy byłyby tak osłonięte od dawna...absolutny brak możliwości kontroli wzrokowej stanu łańcucha, smarowania, naciągu... a przecież zerknąć trzeba co chwila nie?... na egzaminie nawet twierdzą, że przed każdym wyjazdem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Nie 15:39, 04 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Odnośnie osłony w MZ-tce to owszem, sprawdzała się ona, zwłaszcza że łańcuch smarowany był stratnie olejem z silnika, właśnie do momentu aż łańcuch nie spadł, nie urwał się, jak już ktoś wspomniał wyżej, albo była ona poprawnie i solidnie złożona...
Mi kiedyś ta osłona, nieprawidłowo złożona przez "wiejskiego fachurę", "złapana" przez łańcuch i zębatkę, wyrwała kawałek mięsa z łydki, porwała nogawkę oczywiście i wycieła kilka szprych z koła.
Zgadzam się w związku z tym z poglądem, że jest to bardziej niebezpieczne niż przydatne rozwiązanie.
Olejarkę można wyregulować tak żeby nie chlapała a smarowała, natomiast łańcuch smarowany olejem stratnie, sam z siebie utrzymywany jest w czystości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HAL-9000
A1
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 22:44, 25 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Osłony łańcucha w MZ nie były tak fatalne jak je opisujecie. Nie mam na myśli wynalazków wiejskich majsterklepków, tylko oryginalny system. Do smarowania używany miał być smar a nie olej. Osłony szczelnie zamykały łańcuch, więc nie robiła się pasta ścierna po nałapaniu piasku (któremu sprayowcowi chce się zmywać łańcuch przed smarowaniem?), a osłona tylnej zębatki była zrobiona z kruchego tworzywa, które miało pęknąć i "wypluć" łańcuch gdyby ten się zerwał. Przy normalnej eksploatacji było to bardzo wygodne i czyste rozwiązanie. Biorąc pod uwagę z jakiej epoki pochodzi (np w MZ ES 250/1 z lat 60) chciałbym widzieć cos podobnego i dostosowanego do dzisiejszych realiów w swojej Zuzie.
Jeszcze jedna uwaga. Koleś z anglojęzycznego forum budując metalową osłonę tylnej zębatki może sobie zafundować blokadę tylnego koła, w przypadku zerwania łańcucha. Projektanci z MZ pomyśleli o tym pół wieku temu ...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez HAL-9000 dnia Pon 22:52, 25 Lis 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|