Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

regulacja wys. świateł

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Oświetlenie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tdm
Motonita



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 15:43, 19 Kwi 2011    Temat postu: regulacja wys. świateł

jak się reguluje wysokość świateł przednich w DL650?

w moich poprzednich motocyklach było pod czaszą specjalne pokrętło, w DL650 nie mogę go znaleźć, w instrukcji nic nie ma.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Wto 15:56, 19 Kwi 2011    Temat postu:

Jest w instrukcji, str.86. Osobno regulujesz odbłyśnik lewy, osobno prawy. Każdy ma dwie śrubu - do regulacji pionowej i poziomej. Ściana na przeciwko, klucz w rękę i do dzieła...Smile (w drugą rękę proponuję piwko). Chwilę trzeba pokręcić żeby zobaczyć zmianę światła na ścianie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leciutki1
Motocyklista



Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legnica i okolice

PostWysłany: Sob 16:19, 08 Paź 2011    Temat postu:

Witam, ostatnio to przerabiałem, według książki zrób to sam , potrzebny jest śrubokręt krzyżak czyli PH2 dość długi bo otwory są pod owiewką, nad błotnikiem, zewnętrzne śruby (prawa lampa prawa śruba u góry, lewa lampa lewa śruba u góry, patrząc z motonga) to regulacja wysokości . Śrubokręt przełożony przez otwór dodatkowo jest prowadzony przez specjalne prowadnice w lampie i napędza taką zębatkę . Ustawiamy motonga na płaskiej powierzchni przed ścianą , zaznaczamy na ścianie środek lamp (motąg stoi przy ścianie dotykając przednim kołem ściany, kierowca siedzi na motongu) cofamy motong o 10m siadamy na motong, linia świateł powinna znajdować się 10cm poniżej od zaznaczonego środka lampy. Kręcąc w prawo podnosimy zasięg świateł. Śruby (zębatki) pomiędzy lampami służą do regulacji prawo-lewo.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 19:42, 09 Paź 2011    Temat postu:

Leciutki1 napisał:
Witam, ostatnio to przerabiałem, według książki zrób to sam , potrzebny jest śrubokręt krzyżak czyli PH2 dość długi bo otwory są pod owiewką, nad błotnikiem, zewnętrzne śruby (prawa lampa prawa śruba u góry, lewa lampa lewa śruba u góry, patrząc z motonga) to regulacja wysokości . Śrubokręt przełożony przez otwór dodatkowo jest prowadzony przez specjalne prowadnice w lampie i napędza taką zębatkę . Ustawiamy motonga na płaskiej powierzchni przed ścianą , zaznaczamy na ścianie środek lamp (motąg stoi przy ścianie dotykając przednim kołem ściany, kierowca siedzi na motongu) cofamy motong o 10m siadamy na motong, linia świateł powinna znajdować się 10cm poniżej od zaznaczonego środka lampy. Kręcąc w prawo podnosimy zasięg świateł. Śruby (zębatki) pomiędzy lampami służą do regulacji prawo-lewo.


Wszystko się zgadza, przy czym proponuję do regulacji posadzić na moto plecaczka a do kufra wrzucić kilka cegieł, albo ustawić 15 a nie 10 cm niżej. W przeciwnym wypadku jadąc na wyjazd/zlot będziesz świecił po gałach i koronach drzew...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
r_gustaw
A2



Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 22:07, 09 Paź 2011    Temat postu:

czyli niema możliwości szybkiej zmiany wysokości snopu światła ?
hipotetycznie załóżmy, że jedziemy po kogoś gdzieś "tam" z właściwym snopem reflektora , a wracamy "stamtąd"
świecąc po oczach innym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Nie 22:33, 09 Paź 2011    Temat postu:

r_gustaw napisał:

hipotetycznie załóżmy, że jedziemy po kogoś gdzieś "tam" z właściwym snopem reflektora , a wracamy "stamtąd"
świecąc po oczach innym.


tak wlasnie jest i raczej klopotliwe jest czeste przestrajanie swiatel, wartosc trzeba usrednic i na takim jezdzic, ja mam ustawione swiatla raczej krotko bo czesto smigam w podwojnej obsadzie, ale jak jeszcze dojda kufry to czasem mi mrugaja Very HappyVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 22:38, 09 Paź 2011    Temat postu:

r_gustaw napisał:
czyli niema możliwości szybkiej zmiany wysokości snopu światła ?
hipotetycznie załóżmy, że jedziemy po kogoś gdzieś "tam" z właściwym snopem reflektora , a wracamy "stamtąd"
świecąc po oczach innym.


Niestety nie... Czysto teoretycznie można sobie utwardzić mniej lub bardziej zawieszenie co spowoduje mniejsze lub większe podniesienie/opuszczenie dupy, ale w praktyce nie do końca się to sprawdza. Światła DL są na tyle skuteczne że z powodzeniem można je ustawić trochę niżej niż powinny być, bez szkody dla oświetlenia drogi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
heros2000
A1



Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 10:41, 19 Kwi 2013    Temat postu:

Regulowałem dziś wysokość świateł i z opisem Leciutki1 po części się nie zgadza, mianowicie śruby do regulacji wysokości i szerokości są na klucz 8mm, a nie jak napisał na śrubokręt krzyżak. Siedząc na moto i kręcąc kluczem w lewo skrajną lewą bądź prawą śrubę podnosimy światła, a w prawo ję obniżamy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 10:06, 20 Kwi 2013    Temat postu:

JAk sie przyjrzeć to pokrętło ma taką dużą flanszę taką zębatą, a pod nią na obudowie reflektora są dwie wypustki, taka prowadnica. To jest właśnie wejście pod duży krzyżak. Od spodu masz dwie dziury w nadkolu. właśnie pod śrubokręt.
Swoją drogą, kiedyś widziałem gościa który na te flansze założył korki od coli żyby można było "z pazura" kręcić Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karku
A1



Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 12:26, 29 Mar 2014    Temat postu:

Ja też regulowałem kluczem 8 mm i różnica była na prawdę duża. Zakres regulacji jest zaskakujący.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blue
A1



Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice

PostWysłany: Czw 19:05, 17 Lip 2014    Temat postu:

W K5 także wysokość świateł ustawia się kluczem 8, bezproblemowa obsługa – po opisach myślałem,że będzie gorzej. Piszę bo początkowo szukałem pod owiewką jak ktoś sugerował tu na forum.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Oświetlenie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin