 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
longman86
A1
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Okolice Amsterdam
|
Wysłany: Śro 18:20, 15 Maj 2013 Temat postu: Rdzewienie |
|
|
Witam,mam motocykl od roku w Holandii i niestety nie mam opcji garażowania...Przykrywam go pokrowcem ale ostatnio zauważyłem po deszczu że i tak był cały mokry...Pada często i widzę jak rdzewieje w oczach.Dodatkowo zrobił mi się jakiś osad na silniku...Można zapobiec w jakiś sposób rdzewieniu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Śro 20:51, 15 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Mozna , nie przykrywaj pokrowcem, bo zatrzymuje on wilgoc pod spodem. Brak ruchu powietrza pozwala by wilgoc siadala na motocyklu i wywoluje naloty i rdze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magrafb
Motocyklista
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 12:23, 16 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Jak już wyschnie po myciu to można go potraktować czymś w stylu WD40 (bez tarcz hamulcowych). Może bedzie bardziej pył sie kleił do niego ale na pewno uchronisz go przed utlenianiem/korozją.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bendeer
A2
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 0:25, 29 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
czy ja wiem, czy wd 40 to taki dobry wybór? Ja delikatnie oliwię smarem sylikonowym niektóre miejsca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prostyelektryk
Motonita
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 23:07, 29 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Pokrowiec oddychający. Pod folią będzie rdzewieć.
Odsłonięte metalowe części jak np. lagi, śruby pokrywać olejem.
Lakier utrzymywać w idealnym stanie tj. żadnych odprysków.
Hammerite?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszt2
Motocyklista
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 1:29, 31 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Mieszkam w Irlandii a tu jak wiadomo pada, pada, pada. Sa dobre pokrowce ale slono kosztuja, ja nie mialem wyjscia i musialem zainwestowac. Po roku uzytkowania szczerze polecam OXFORD STORMEX.
W ogole nie przepuszcza wody i do tego od wewnatrz wylozony takim jakims materialem wiec ta wartstwa wodoodporna nie dotyka moto tylko jest sprasowana z tym materialem, ktory to wlasnie lezy sobie ladnie na moto nie dajac mu szansy sie porysowac (gdyz jest miekki w swojej fakturze).
Pokrowiec ma wyjscia na zapiecie oraz ladowarke do aku jesli ktos uzywa. Jest sciagacz na dole oraz pasek z klamra do spiecia pod moto aby wiatr nie podrywal. Od strony tlumika jest dodatkowy odporny na temperature material dzieki czemu moge zakladac pokrowiec od razu po zgaszeniu silnika.
Pokrowiec jest gruby i ciezkawy dzieki czemu wiatr go nie podrywa i nie trzepie po motocyklu.
Vee to niewdzieczne bydle do przykrywania i potrzebujesz najwiekszego rozmiaru L.
Koszt tutaj ok 75 euro.
Polecam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
polsky
Motonita
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Londyn/Wrocław
|
Wysłany: Pon 0:05, 03 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Preparat Scotoiler F365 czy jakos tak. Genialny produkt dedykowany specjalnie w tym celu do motocykli. Jest jeszcze jeden antykorozant ktory stosuje sie w samolotach. Mam w firmie gdzies. Sprawdze jutro nazwe i dopisze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
crass
A2
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warsaw
|
Wysłany: Czw 17:54, 06 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
kupilem pokrowiec oddychający z dużymi fajnymi wlotami powietrza. kosztował ponad 200zł.
Bardzo czesto jezdze w deszcz ,staje mokry,przykrywam moto,rano suchutki. Zero rdzy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mararg
A1
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 10:35, 07 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
crass możesz sie pochwalić jaki to pokrowiec, jaka firma, gdzie kupiłeś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gieneknowy2012
A2
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdów
|
Wysłany: Pią 11:49, 07 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Ja garażuje i dbam ale i tak największą bolączką jest obudowa pompy wody (puchnie lakier od spodu)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pią 21:02, 07 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
gieneknowy2012 napisał: | Ja garażuje i dbam ale i tak największą bolączką jest obudowa pompy wody (puchnie lakier od spodu) |
Lakier proszkowy z silnika i felg lubi od soli odłazić...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
boooniu
A1
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tonaszów Mazowiecki
|
Wysłany: Czw 21:16, 14 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Proponowalbym jeszcze od czasu do czasu polozyc wosk na motocykl.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Raptor
Motonita
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: śląskie
|
Wysłany: Pią 19:38, 15 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Ja nieraz kładę , ...tzn kładę taki wosk w butelce na siedzeniu, ....a ze 2godziny, potem zanoszę do piwnicy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 8:10, 16 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Hahahaha 👀👌😎
Ok można i Tak! Chęci to dobra rzecz...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek_J
Motocyklista
Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzut beretem od Pyrzowic
|
Wysłany: Pon 6:42, 18 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
A propos rdzewienia: jak się mają wydechy w waszych motocyklach ? Bo po zaledwie roku używania mojego, kupionego z wydechem z lekka tylko "przyżółconym", widzę, że zaczyna on teraz bardzo nieciekawie wyglądać... A motocykl non-stop w garażu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 8:39, 18 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Zarówno tłumiki, katalizator jak i rury wydechowe są w pierwszej kolejności narażone na zewnętrzne i wewnętrzne czynniki!
Od środka wysoka tempetatura, a na zewnątrz woda, błoto, kurz no i oczywiście sól z piaskim! Te wszystkie czynniki na pewno wpływają na ich stan.
Lecz myślę, ze dużo ma jeszcze wykonanie i z jakich stopów metali są odlane. I wtedy postępująca rdza lub wysoka tempetatura mogą je szybko uszkodzić!
Jednym z pół środków jakie stosuję po jeździe zwłaszcza wiosną lub gdy jest mokro i wilgotnie, to na pewno dokładne mycie i suszenie układu wydechowego jak sie oczywiście schłodzi!
Są jeszcze na nikiel i chrom specjslistyczne pasty polerskie, które zabezpieczają i chronią je.
Ale to już inna bajka bo to są drogie sprawy!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zolw_Danziger dnia Pon 8:47, 18 Cze 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pon 12:21, 18 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Zolw_Danziger napisał: | Zarówno tłumiki, katalizator jak i rury wydechowe są w pierwszej kolejności narażone na zewnętrzne i wewnętrzne czynniki!
Od środka wysoka tempetatura, a na zewnątrz woda, błoto, kurz no i oczywiście sól z piaskim! Te wszystkie czynniki na pewno wpływają na ich stan.
Lecz myślę, ze dużo ma jeszcze wykonanie i z jakich stopów metali są odlane. I wtedy postępująca rdza lub wysoka tempetatura mogą je szybko uszkodzić!
Jednym z pół środków jakie stosuję po jeździe zwłaszcza wiosną lub gdy jest mokro i wilgotnie, to na pewno dokładne mycie i suszenie układu wydechowego jak sie oczywiście schłodzi!
Są jeszcze na nikiel i chrom specjslistyczne pasty polerskie, które zabezpieczają i chronią je.
Ale to już inna bajka bo to są drogie sprawy! |
Wydech w DLach jest prawie w całości ze stali nierdzewnej więc nie rdzewieje w powszechnym tego słowa znaczeniu i na pewno nie jest odlewany...
Dobre efekty daje polerowanie, niestety nie na długo jeżeli się jeździ po wodzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 13:21, 18 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Nie dokńca to jest tak jak piszesz!
Każdy metal rdzewieje, jedne szybciej inne wolniej korodują.
To zależy jak jest zakonserwowany.
Nierdzewka jaka by nie była, też będzie narażona na korozję jeśli nie będzie się jej odpowiednio co jakiś okres konserwować!
I w rzeczy samej nie chodzi mi o wodę, ale konkretnie odpryski spowodowane udarem czego kolwiek z pod kół i nalot chemii jaką mamy na naszych kochanych dtogach, czyli różnego rodzaju płyny!
One są przyczyną korozji także na nierdzewce...
Nie polemizowałbym gdybym nie wiedział, ale na statkach za dużo mam do czynienia z materiałami nierdzewnymi.
A tu wszech obecna morska sól i rdza są na porządku dziennym!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zolw_Danziger dnia Pon 13:31, 18 Cze 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pon 14:45, 18 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Ale ja wyraźnie napisałem "nie rdzewieje w powszechnym tego słowa znaczeniu"...
Oczywiście że ulega korozji, czyli utlenianiu, jak każdy metal bez wyjątku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
odyniec
Motonita
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Pon 14:57, 18 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
magrafb napisał: | Jak już wyschnie po myciu to można go potraktować czymś w stylu WD40 (bez tarcz hamulcowych). Może bedzie bardziej pył sie kleił do niego ale na pewno uchronisz go przed utlenianiem/korozją. |
Nie wiem czy masz świadomość tego, że większą część składu WD40 stanowi woda..........
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepo
Motonita
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 646
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Pon 20:03, 18 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Wosk... częsty wosk. Wypiera wodę. Nawet ten w sprayu lub z myjni (dobrej myjni). WD40 nadaje się wyłącznie do poluzowania już zatartych części bo dobrze penetruje. Jest środkiem adhezyjnym. Potem części jeszcze szybciej rdzewieją bo mają spenetrowane powierzchnie.
Zawsze po użyciu preparatu typu WD40 lub pokrewnych trzeba nasmarować najlepiej tłustym i antyfobowym czyli wypierającym wodę. Sam tłuszcz powoduje przyleganie cząstek i tworzy warstwę. W niektórych miejscach jest to porządane (warstwa tłuszczu z pyłem tworzy barierę jak błoto na nosorożcu itp) a niekiedy nie. Warstwa środka antyfobowego zapobiega przyleganiu czegokolwiek. To woski, politury, nanowarstwy które zmniejszają chropowatość powierzchni uniemożliwiają przyczepieniu się innych materiałów i substancji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 20:05, 18 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Dokładnie Panie Odyniec!
Wodą można myć i nawet trzeba zmyć cały syf po podróży!
Ale na pewno trzeba wysuszyć dobrze układ wydechowy i czymś bardziej konkretnym zakonserwować... ja posiadam taką pastę na nierdzewkę, która stosowana jest nagminnie w przemyśle ciężkim/stoczniowym , to jest Wurth olej typu INOX!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
staszek_s
Motonita
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radlin, Śląsk
|
Wysłany: Wto 8:41, 19 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Które części smarujecie tą pastą czy woskiem, kolanka wydechowe? Wydawało mi się, że one się za bardzo grzeją, żeby je smarować czymkolwiek, bo się przypiecze po jeździe...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mariusz KRK
A2
Dołączył: 18 Maj 2017
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 12:46, 20 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
staszek_s napisał: | Które części smarujecie tą pastą czy woskiem, kolanka wydechowe? Wydawało mi się, że one się za bardzo grzeją, żeby je smarować czymkolwiek, bo się przypiecze po jeździe... |
Dokładnie i wg. mnie nie powinno się myć motocykla bezpośrednio przed garażowaniem. Lepiej wstawić brudny suchy niż czysty wilgotny.
Najlepszym sposobem na osuszenie jest ociekanie, ew. wytarcie do sucha a potem przejażdżka.
Pozdrawiam, M
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 13:51, 20 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Utlenianie czyli rdzewienie metalu zawsze następuje przy kontakcie z wilgocią lub bezpośrednio z wodą!
Zatem jeśli śmigaliśmy w deszczu lub w innych podobnych warunkach atmosferycznych, to lepiej wymyć/spłukać wodą motocykl z syfu i nalotu i wtedy go wytrzeć i wysuszyć!!
Zdecydowanie szybciej szlag trafi garażowany motocykl nie umyty z nalotem chemii ulicznej, w tym elementy z nierdzewki również!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmarnik
Maniak motocyklowy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Czw 20:03, 21 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Pepo napisał: | antyfobowym |
?
Hydrofobowym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepo
Motonita
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 646
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Czw 20:44, 21 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Tak, masz rację Chmarnik.... miało być hydrofobowym. Dziękuję za czujność.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prostyelektryk
Motonita
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 16:45, 16 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
W warunkach sprzyjających korozji warto sprawdzić stan powłok lakierniczych na szczególnie narażonych elementach np. podstawka centralna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|