|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mpiotr1984
A
Dołączył: 21 Paź 2016
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ZKO
|
Wysłany: Wto 14:18, 19 Lut 2019 Temat postu: podłączenie halogenów DL650 AL2 |
|
|
Witam,
podpowie ktoś jak/gdzie podłączyć najlepiej halogeny tak żeby była możliwość ich włączenia dopiero po przekręceniu kluczyka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DeZy
A2
Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sopot
|
Wysłany: Wto 16:35, 19 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Moje halogeny podłączyłem bezpośrednio do aku z przekaźnikiem, włacznikiem na kierownicy i bezpiecznikiem przed całą instalacją. Poniżej masz schemat na podstawie którego zrobilem swoja instalacje.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DeZy dnia Śro 11:39, 20 Lut 2019, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mikee86
Motocyklista
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radom
|
Wysłany: Wto 21:47, 19 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
DeZy, w twoim przypadku możesz włączyć dodatkowe światła przy zgaszonym silniku?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
staszek_s
Motonita
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radlin, Śląsk
|
Wysłany: Śro 10:31, 20 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Ja mam podobnie zrobione, to zależy skąd weźmiesz plus do przełącznika halogenów. Jak "po stacyjce" to będzie możliwe włączenie przekaźnika dopiero po włączeniu stacyjki i nie będzie trzeba pamiętać o ich wyłączaniu. Ja mam osobne gniazdko przygotowane fabrycznie do takich celów ale można się wpiąć gdzieś np do obwodu głównych reflektorów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DeZy
A2
Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sopot
|
Wysłany: Śro 11:38, 20 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
mikee86 napisał: | DeZy, w twoim przypadku możesz włączyć dodatkowe światła przy zgaszonym silniku? |
Poprawiłem swoj post ze schematem gdyz nie wpatrzylem sie dokladnie we wcześniejszy obraz.
Przy takim podłączeniu nie ma szans włączyć halogenow na wyłaczonym silniku.
Sygnał pociągnąłem ze swiatla stopu. Wiazka kabli idzie po lewej stronie DLa 650 K4 tuz pod owiewka wiec dostęp byl bardzo latwy. Nie wiem jak to wyglada w AL2.
Zapomnialem edytowac bezpiecznik ktory mam 7,5 A
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DeZy dnia Śro 11:52, 20 Lut 2019, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Motonita
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 537
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków / Skawina
|
Wysłany: Śro 12:25, 20 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Wg tego schematu, to możesz włączyć halogeny w dowolnym momencie i to z pominięciem przekaźnika - cały prąd poleci przez włącznik, a po włączeniu zapłonu dopiero ewentualnie pójdzie przez przekaźnik.
Ten włącznik powinien być szeregowo w sygnale po zapłonie - wtedy możesz po zapłonie włączyć lub wyłączyć halogeny, a po wyłączeniu zapłonu, niezależnie w jakiej pozycji jest włącznik, światłą i tak zgasną.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Struna dnia Śro 12:28, 20 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gorghu
A
Dołączył: 27 Wrz 2015
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 12:59, 20 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
To ja może zapodam schemat jak podłączyłem halogeny w swoim AK8.
[link widoczny dla zalogowanych]
Halogeny przy takim podłączeniu zapalały się tylko przy "przekręconej" stacyjce. Dodatkowo takie podłączenie pozwala mi na niezależne włączanie/wyłączanie halogenów przy załączonych światłach mijania oraz włącza je automatycznie przy włączaniu świateł drogowych.
Jeśli chodzi o diodę to w sklepie gdzie kupowałem nie mieli tej 1N914 i sprzedawca dobrał mi zamiennik o podobnych parametrach. Nie pamiętam co to był za model diody.
Zainstalowany przekaźnik to 5-o pinowy STHR-110p-12f SAETONG. Jego parametry:
Przekaźnik: 12V
Prąd przewodzenia: 40A
Prąd przełączania: 30A
Styki przekaźnika: przełączne
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gorghu dnia Śro 13:02, 20 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mikee86
Motocyklista
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radom
|
Wysłany: Śro 19:44, 20 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Struna dobrze prawi, schemat jest zły. Ja sygnał dla przekaźnika wziąłem z postojowki. Żarówka postojowa ( w dodatku LED) ma mały pobór prądu, dzięki temu niski prąd płynący nie obciąża styków włącznika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|