 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mario25
A1
Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 20:17, 07 Sty 2014 Temat postu: Podgięte lagi |
|
|
Pytanie do znawców lub praktykantów. Ostatnio z bratem zmienialiśmy w jego motocyklu ( HONDA VARADERO XL 1000) uszczelniacze lag, co się przy okazji okazało, że lagi są lekko podgięte jakieś 5-6 mm , jeździł tak nawet o tym nie wiedząc. Podgięcie jest tuż pod dolną półką bez jakiejkolwiek fałdki, dół rury jest prosty, uszczelniacze były wymieniane z wypracowania nie z powodu podgięcia lagi. I pytanie, co z tym zrobić prostować czy złożyć jak było skoro motocykl normalnie jeździł? Jeśli prostowanie to może zna ktoś dobrych fachowców ? . proszę o odp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 20:28, 07 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Tecrol z Bielska, najlepiej wysłać im zawieszenie razem z półkami i ośką, to pomierzą wszystko razem, bo być może poza lagami też są jakieś drobne uszkodzenia...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cilip
Motocyklista
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 11:47, 08 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Słyszałem o nich same superlatywy jesli chodzi o lagi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marek
A1
Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 12:31, 08 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Prostowałem tam w zeszłym roku półkę od Kawasaki i też było ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mario25
A1
Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 18:21, 08 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj pomierzyliśmy to bardziej dokładnie i wyszło, że podgięcie wynosi niecałe 4 mm (3,5) -nie dziwo,że normalnie z tym jeździł . A więc pewnie bez większego problemu sobie z tym poradzą, tutaj mam na myśli firmę Tecrol. W ogóle brat twierdzi , że jeśli do tej pory nic się nie działo, to z powrotem to składać. Co o tym myślicie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 22:18, 08 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Ty się serio pytasz o składanie krzywych lag czy cały ten temat to jakaś podpucha?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pioterrvs88
A2
Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa,Jamielne
|
Wysłany: Czw 4:35, 09 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Jak dla siebie to bym wyprostował a nawet kupił nowe. Da się wyprostować bo sam to robiłem ale idealnie nie będzie zawsze ten 1-1,5 mm będzie odchyłu od oryginału.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mario25
A1
Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 8:46, 09 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
lasooch, dla mnie to od samego początku sprawa była jasna, ze co najmniej to trzeba chociaż wyprostować - o ile dobrze to da się zrobić, osobiście dla siebie to bardziej bym rozważał zakup nowych rur.Pomysł o składaniu był spontaniczny, ale na szczęście już się rozwiał. Tak czy inaczej, rury przygotowane są do wysyłki i prostowania, zobaczymy jaki będzie efekt?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 10:15, 09 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Krzywe rury da się tak złożyć, żeby motocykl +/- prosto jechał, ale to proszenie się o kłopoty. Wystarczy, że lewa z prawą nie będą ustawione idealnie równolegle i już zawieszenie nie będzie poprawnie pracować, tylko golenie będą klinować się względem lag. Szybko padną uszczelniacze, wytrą się panewki, no i praca zawieszenia będzie upośledzona. Druga sprawa - jeśli lagi są zgięte, to rozstaw mocowań osi koła może się zmienić, zależy jak te zgięte lagi ustawimy. Więc może się okazać, że przednie koło wcale nie wypada w osi pojazdu. Kolejny problem wynikający z tego faktu, to tarcze hamulcowe, a właściwie jedna tarcza źle pasująca do zacisku hamulcowego... I tak można by długo wymieniać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mario25
A1
Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 18:29, 09 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Ok, a jak składać po prostowaniu, tak samo jak fabrycznie proste czy należy użyc jakiejś kombinacji?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|