|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cornmencita
A1
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: USTKA
|
Wysłany: Pon 21:27, 21 Lut 2011 Temat postu: PAIR z czym to zjeść ,zaszkodzi czy pomoże. |
|
|
Witam po przerwie.
PAIR.Wszyscy i na wszystkich forach dawno już o tym pisali i dawno zapomnieli ,więc dlaczego My mamy być gorsi.
Tymbardziej że jeszcze wielu kolegów ma problemy z wolnymi obrotami,powolną jazdą czy strzelaniem w tłumik/Airbox.Dlatego spróbuje to opisać jak najlepiej potrafię.I wyjaśnić dlaczego ten system gdy nie jest spawny powodować może takie problemy.
System jest prosty jak budowa cepa.Składa sie z zaworków (REED valve) które siedzą w pokrywce każdej głowicy:
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
By [link widoczny dla zalogowanych] at 2011-02-21
Kolejnym elementem jest zawór elektromagnetyczny przykręcony od spodu do AirBoxa.(trzeba niestety wymontować airboxa aby sie tam dostać):
By [link widoczny dla zalogowanych] at 2011-02-21
I oczywiście wszędobylskie rurki,wężyki czy jak kto woli:
By [link widoczny dla zalogowanych] at 2011-02-21
Żeby troszke teraz rozjaśnić temat jak i gdzie to jest zamontowane na motocyklu/silniku zrobiłem takie coś:
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Wszystko tu widać jak przepływa sobie powietrze z airboxa do kolektorów wydechowych.
Więc wyjaśniamy:w dużym uproszczeniu,pod koniec sówu wydechu w kolektorze wydechowym panuje podciśnienie (na wolnych obrotach,ale też przy wysokich obrotach i zamkniętych nagle przepustnicach).Więc mamy podciśnienie które otwiera nam zaworki w głowicach (reed valves).Stanie sie tak gdy komputer silnika ECU obliczy na podstawie danych z czujników że jest to teraz potrzebne.OK zawór elektromagnetyczny jest otwarty,zaworki zwrotne w glowicach otwarte,powietrze z AirBoxa może sobie płynąć do kolektorów wydechowych.Ale po co?Tu chodzi o ochronę środowiska.Gdy nagle odejmiemy gazu,chwilowo mieszanka będzie zbyt bogata i spaliny będą zawierać dużo szkodliwych związków chemicznych i niespalone paliwo.Dzięki dodaniu do kolektorów wydechowych świeżego powietrza poprzez nasze zaworki,sonda lambda zmierzy nadmiar tlenu w spalinach a w związku z tym komputer ECU zuboży nam mieszankę,zmniejszając dawkę paliwa.I dodatkowo nasz katalizator dostanie dodatkowego tlenu aby skuteczniej dopalic te niespalone związki chemiczne.
Wszystko działa pięknie i ładnie dopuki mamy czyste i szczelne zaworki zwrotne w glowicach(REED'sy).Wystarczy jednak tylko że będą tam skwarki z nagaru żeby gorące spaliny dostały sie w drugą strone-z kolektorów do Airboxa i dalej do przepustnic,DETONUJĄC w nich wtryskiwaną właśnie mieszankę.Kto nie wierzy to niech odpowie na pytanie skąd w starszych DL ach jak mój na przyklad bierze sie nagar w zaworkach zwrotnych?Taka detonacja(backfire) potrafi zerwać gumę łączącą AirBox z przepustnicami(przeważnie przednią).
Więc teraz tak.Oczywiście jeśli "nam" to sie dzieje,nie chcemy tego.Mamy tu dwie szkoły.Jedna-wymienić zaworki zwrotne Reed .....i....czekać aż sie nam zużyją gdzieś na trasie na przykład.
Druga szkoła,to system zdeaktywowac.
I tu też dwie szkoły.Jedna-na leniwca i bez zbytniego nakładu pracy.Druga szkoła wymaga coprawda trochę czasu i pracy ale w "gratisie" dostajemy duuuużo więcej niż w poprzednich przypadkach.
Na leniwca:Demontujemy zbiornik.Demontujemy AirBox.Zaślepiamy port w AirBoxie i podłączony do niego wężyk.Montujemy wszystko spowrotem i mamy po problemie.
Tu uwaga.Jest jeszcze prostszy sposób którego nie polecam-bez zdejmowania Airboxa po prostu otwieramy AirBoxa tak jak do czyszczenia filtra i we wcześniej opisany port,po prostu od góry wkręcamy pasującą śrubę,chyba M10 czy M12.Nie polecam tego sposobu bo jak sie wykręci to nie daj Boże...
I do sedna-najtrudniejsza szkoła.Tutaj Musimy sie trochę wykazać.Więc tak:na pokrywkach klawiatury(glowic)mamy te czarne plastikowe pokrywki z rurką na wężyk.Według ich kształtu wykonujemy z blachy aluminiowej 3-4mm pokryweczki.
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Od zdemontowanego AirBoxa odkręcamy zawór elektromagnetyczny(jeszcze go nie wyżucamy do kosza)Rozłączamy białą dwupinową kostkę,przyda sie nam jeszcze.
Do pokrywek cylindrów montujemy nasze pokrywki z aluminium.Zaworki zwrotne można zostawić albo wyjąć i dorobić uszczelki.
Zaślepiamy port w AirBoxie do którego przyłączony był wąż łączący go z zaworem elektromagnetycznym.Z przednim cylindrem jest trudno,najlepiej zdemontowac chłodnicę.....
Od zaworu elektromagnetycznego odcinamy w połowie JEGO kabel:
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Do tego kabla-czarny i czerwony,lutujemy opornik.Wartość tego opornika podobno nie jest baardzo istotna.Ja mam 1k ohm i jest dobrze.Są tacy co pisali że 10 ohm działa i w drugą stronę że 100 ohm też jest dobrze.Inni mówią żę opornik musi mieć odpowiednią wartość jeśli chodzi o waty.Niby że 5Wat jest ok.Ja nie wnikałem 1k Ohm działa.To znaczy skutecznie imituje obecność tego zaworu i komputer nie wyświetla błędu FI.Opornik zabezpieczmy przed zwarciem,pamiętając że może sie zagrzać.
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Ten element podłączamy do kostki z której go wypieliśmy.
Pewnie po takiej modyfikacji należało by zsynchronizować przepustnice,wedle uznania.
U mnie ta modyfikacja wraz z modyfikacją "połączenie czujnika podciśnienia w kolektorach -IAP sensor do obu przepustnic",CAŁKOWICIE zlikwidowała opisane na początku usterki.Silnik pracuje płynnie,nie zacina się,w całym zakresie obrotów.
Jeśli coś żle wytłumaczyłem albo jest niejasne,proszę pytać.Z chęcią też dowiem sie czegoś nowego.
Pozdrawiam RAF
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez cornmencita dnia Pon 22:51, 21 Lut 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
micek
Motocyklista
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gorzów Wlkp
|
Wysłany: Wto 0:45, 22 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
bardzo ciekawe, ale mam małe wątpliwości:
Jeżeli nie działa system dopalania spalin, to czy nie zużywa się szybciej katalizator (i/lub nie daj Boże) sonda lambda która może od tego wysiąść w najmniej odpowiednim momencie???
Pozdrowionka
micek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cornmencita
A1
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: USTKA
|
Wysłany: Wto 9:18, 22 Lut 2011 Temat postu: PAIR z czym to zjeść ,zaszkodzi czy pomoże. |
|
|
Witka!Nie jestem ekspertem niestety żeby na te pytania dać pełną odpowiedż,prowdopodobne kat może ulec zanieczyszczeniu,gdy jezdzimy głównie po mieście i nie ma szans na przepalenie go.Co do sondy,nie mam pojęcia.Kolega Bezdomny pisał że dopuki chłodziwo nie osiągnie 40 oC to sonda nie działa.Pewnie znajda sie i tacy co twierdzą że wolne wydechy psują sonde.Ale też i tacy co im padla sonda na seryjnych kominach.
Może ktos coś doda do tematu.
Ja kata nie mam więc sie nie partwię .
link na wszelki wypadek od czego pasuje:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zwróćcie uwage że koleszka jeżdził jakiś czas na strzelających wydechach i to mogło mu spowodować usterke sondy,a dopiero zastanawia sie nad usunieciem PAIR'a.
Pozdro Rafal
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez cornmencita dnia Wto 9:21, 22 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 13:53, 22 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Coś tam na uczelni próbowali mi wpoić w dziedzinie sond, katalizatorów itp. Uważam, że wywalenie PAIR wpłynie na katalizator i będzie się on powoli zapychał resztkami niedopalonej mieszanki.
Ale jakim cudem ta modyfikacja miałaby wpłynąć na sondę lambda, czy jeszcze ją uszkodzić - tego nie jestem w stanie wydedukować Jak przelotowe wydechy miałyby uszkodzić sondę lambda, tego też nie wiem. Moim zdaniem to jakieś legendy wyssane z palca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
r_gustaw
A2
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 23:42, 22 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
tak, sonda jest czujnikiem zawartości tlenu w spalinach więc absolutnie nic jej nie grozi przy zwiększonej dawce paliwa w spalinach.
Natomiast pewne jest to, że katalizator się zapcha i to nie tą dawką paliwa wzbogacającą spaliny, a stopionym wkładem który to od tej dodatkowej dawki będzie się topił i zatykał kanaliki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SRafal
A1
Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa Mysiadło
|
Wysłany: Pią 23:17, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Dlaczego nie wyczyścić zaworków reed i zostawić układ bez modernizacji.
Przyjżałem się dokładniej blaszkom w zaworze one są miedziane i po oczyszczeniu aż się świecą, jeżeli docisk nie pęknie to po oczyszczeniu powinno wszystko funkcjonować prawidłowo.
Rafal
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez SRafal dnia Sob 11:33, 26 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SRafal
A1
Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa Mysiadło
|
Wysłany: Sob 11:38, 26 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
po obejrzeniu [link widoczny dla zalogowanych]
Wykonanie zaślepek w twoim wykonaniu perfekcyjne, ładnie docięte wypolerowane i napis wygrawerowany.
Jestem pełen podziwu dla twojej pracy.
Rafał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Wto 20:38, 26 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
zaslepilem PAIRy blaszkami bo na grawerke nie mialem cierpliwosci . Cala reszte ukladu zostawilem bez zmian, zeby w razie potrzeby moc wrocic do oryginalu. Krotka jazda testowa utwierdzila mnie w slusznosci podejscia nie pro-ekologicznego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jenes
A2
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: Wto 8:49, 17 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Zabieram sie za to od zeszłego roku, aż w końcu mnie ten temat zmotywował . Rozebrałem i u mnie nie ma zaworu elektromagnetycznego, tylko łatwiej bo podciśnieniowy podpięty do tylnego cylindra Tylko zatkać i po temacie powinno być, i komp głupieć nie powinien Górnych przepustnic już nie miałem więc będzie kumulacja usprawnień
Zrobione, i.. coś działa Trzeb jednak było zrobić w wersji profesjonalnej bo ten zawór podciśnieniowy to jakaś maniana i wszystko z wszystkim jest połaczone i odpięcie podciśnienia by dużo nie dało. Ogólnie duży plus w pracy silnika jak na wnioski z krótkiej przejażdzki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jenes dnia Czw 11:15, 19 Maj 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid
A1
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
|
Wysłany: Wto 0:31, 05 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Ja też zdemontowałem system PAIR, zrobiłem synchronizację, a po paru przejażdżkach wyczyściłem reedsy i zmontowałem wszystko z powrotem. Powód? Motocykl zaczął sporo palić (około 9-10 litrów na 100km). Poprawa osiągów i kultury pracy w zakresie 3-5 tys obrotów jest zauważalna, ale IMHO nie warta aż takiego apetytu.
A jak u Was zmieniło się spalanie po wykonaniu tej modyfikacji?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodman
A
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa / Kutno
|
Wysłany: Czw 14:59, 11 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Czy którys z kolegów mający lytrowego DL-a z układem przelotowym (bez katalizatoa) ma zdemontowany system PAIR?
Zgodzę się z przedmowcami, że w przypadku oryginalnych wydechów pozbywania się dopalacza spalin może spowodować szybsze zapchanie katalizatorów ale jeśli ktoś już posiada wydechy przelotowe to chyba nic już nie stoi na przeszkodzie aby zdemontować ten system. Pytam ponieważ w moim DL często zdarzają się strzały w airbox i chyba cały ten układ bardziej szkodzi mojemu DL niż pomaga. Mam u siebie filtr K&N oraz wydechy LEO bez kata w niedalekiej przyszłości dojdzie też PC (więc i sondę odłączę) w takim przypadku chyba warto pomysleć o wywaleniu systemu PAIR? co o tym myślicie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Setniew
A
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 13:31, 08 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Panowie a jak by tak w Airbox wkręcić śrubkę od dołu (w króciec po zdjęciu wężyka idącego do elektrozaworu) i drugą w elektrozawór (w wężyk który przy nim by zostawić)?
System by został na motocyklu, cały czas zawór by pracował, ale nie było by przepływu. A jak by się coś wykręciło to tylko by zasysał niefiltrowane powietrze.
Docelowo rozwiązanie z blaszkami jest super, ale zanim przyjdzie na nie czas spróbował bym tak to odciąć. Ostatnio śmigam za świeżą motocyklistką i jazda 3 godziny, 40km/h, na szarpiącym kichającym moto jest męcząca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Setniew
A
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 13:31, 08 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Panowie a jak by tak w Airbox wkręcić śrubkę od dołu (w króciec po zdjęciu wężyka idącego do elektrozaworu) i drugą w elektrozawór (w wężyk który przy nim by zostawić)?
System by został na motocyklu, cały czas zawór by pracował, ale nie było by przepływu. A jak by się coś wykręciło to tylko by zasysał niefiltrowane powietrze.
Docelowo rozwiązanie z blaszkami jest super, ale zanim przyjdzie na nie czas spróbował bym tak to odciąć. Ostatnio śmigam za świeżą motocyklistką i jazda 3 godziny, 40km/h, na szarpiącym kichającym moto jest męcząca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotto
A2
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 15:08, 08 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Może ktoś potwierdzić, że spalanie drastycznie wzrasta przy tej modyfikacji? Czy raczej pozostaje bez zmian?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Setniew
A
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 16:52, 08 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Dam znać, jak na razie mam spalanie raczej w górnej średniej (8-10 L/100km), ale jak dziś zaobserwowałem, filtr powietrza (a i świece pewnie) wyglądają strasznie u mnie. Po wymieniam, zaleje pod korek, dam znać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotto
A2
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 17:52, 08 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Okej, czekam. Mi pali 8.6 w mieście i w sumie to już dla mnie za dużo, dlatego przesiadłem się na rower. A na moto tylko weekendy jeżdżę i wtedy zwiedzam np. Kaszuby. Więc jakby wzrosło spalanie to raczej nie dla mnie modyfikacja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Setniew
A
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 22:22, 08 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Zrobiłem małą rundę jakieś 40km, co do spalania to nie wiem ale:
Praca silnika dużo lepsza ALE zgodnie z tym co mówił mi zaprzyjaźniony mechanik, nie warto się brać za zaślepianie PAIR bez ponownej synchronizacji gaźników.
Potwierdzam. moto idzie równiej, nie prycha ale za to na wolnych faluje (mam na dodatek stare swiece i filtr powietrza co pewnie potęguję efekt).
Mam takie wrażenie jak by poprawiała się charakterystyka silnika w dolnych partiach, dużo płynniej pracuje pod obciążeniem w zakresie obrotów 1,5-4k.
A dodatkowo - po zrobieniu sprzęgła u Szramy, został taki lekko "nierówny" fragment na obrotomierzu tak pomiędzy 4 a 5 tyś. obrotów kiedy pojawiają się wibracje. Po zaślepieniu jak by nie było.
--------------------------------------
Dziś rano uruchomiłem PAIR i już sam nie wiem... Chyba nie będę się bawił dopóki się nie umówię na większy przegląd (z kontrolą regulacja luzów, synchronizacją itp.)
Jak wytrzepałem filtr (nowy dopiero w środę pewnie będzie) to już moto lepiej chodzi... Ale zobaczcie z czym mi zostawił poprzedni właściciel moto:
W wyposażeniu dodatkowym powinienem wpisać "piaskownica".
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Setniew dnia Pon 12:21, 09 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Wto 16:56, 10 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
A stara zasada mówi: "Nie ufaj nikomu, nawet sobie".
Moto po zakupie koniecznie do przeglądu, wymiany filtrów i płynów, niezależnie od tego co twierdzi poprzedni właściciel.
Za kilka stówek kupujesz pewność.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Wto 17:40, 10 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Co to kurna jest?! Zboże??? Przyznam, że pierwszy raz widzę tak zaj***ny filtr powietrza... A ja się dziwiłem jak mi mogła osiąść na nim 1 X pszczoła i 2 X mucha... - No, ale co 6000km tam zaglądałem. Tutaj raczej ktoś zaglądał 100 000km temu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Setniew
A
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 19:57, 10 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Panowie, po zakupie od razu moto poszło do Szramy zrobił chłopak filtr oleju, olej, płyn chłodniczy, płyn hamulcowy x2, płyn w sprzęgle, łożyska tylnego koła no i sprzęgło. Na więcej roboty nie miał czasu, a że to nie jest jakaś filozofia to sam sobie miałem zrobić świece i filtr powietrza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
siekieramotyka
A
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 13:25, 11 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Mój też nie wyglądał lepiej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotto
A2
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 22:50, 21 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
I jak z tym spalaniem? Coś ktoś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Setniew
A
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 23:03, 06 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Jak na razie wymieniłem filtr powietrza, świece spalanie co najmniej 1,5 litra dół (wciągał mi bez problemu 9,5/100)
Sprawdzę w tygodniu jak spalanie w normalnym trybie (przez weekend jeździłem tylko za moim "plecaczkiem samobieżnym" ).
A w przyszły weekend odłączę pair i porównam.
Pasi?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Setniew dnia Nie 23:06, 06 Lip 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotto
A2
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 23:25, 06 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Pewka. Czekam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Setniew
A
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 11:01, 21 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Próbowałem i poniosłem klęskę, tak mi falują obroty że nie jestem w stanie z tym jeździć.
Ale wydaję mi się tak na chłopski rozum że jeżeli już to powinien zacząć palić mniej.
Skoro pair dopuszcza powietrza, to zwiększa ilość paliwa podawaną przez wtrysk bo sonda widzi "ubogo"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Setniew
A
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 22:40, 16 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Ok udało się odłączyć PAIR, wszystko chodzi jak należy, moto mniej prycha w okolicy 3-4k RPM i nie przydusza się podczas jazdy z małymi prędkościami. Akurat zatankowany pod korek to zobaczę jak spalanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Setniew
A
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 12:46, 01 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
8,5l/100
Najprawdopodobniej podskoczyło dlatego że moto zachęca do odkręcania manetki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotto
A2
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 21:33, 06 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Czyli nie ma wpływu na spalanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cornmencita
A1
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: USTKA
|
Wysłany: Sob 6:25, 27 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Witam,
Cieszę sie dodaliście tego mojego posta jako Sticky, I cieszę sie jeszcze bardziej że komuś to może choć odrobinę pomóc!
Zaczynam powoli myśleć o przesiadce spowrotem na DL'a!
Pozdrawiam,
RAF
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez cornmencita dnia Sob 6:31, 27 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marmat11
A2
Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany: Wto 18:52, 20 Sty 2015 Temat postu: PAIR |
|
|
Witam szanowne koleżeństwo mam pytanie bo nie wiem czy nie przesadziłem z czyszczeniem zaworków,czy one mają gumę tylko na zewnatrz czy też pod blaszkami w otworze środkowym no bo oczywiście wyczyściłem na cacy tylko po złożeniu i skręceniu zaworków jest prześwit pomimo że blaszki są idealnie proste ,a tam jest taki mały frez.Może któryś z kolegów wie najlepiej by było sprawdzić na nowym zaworku ale skąd go wziąć,nie chcę zaślepiać bo jak spalanie idzie do góry to bez sensu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Wto 19:39, 20 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
jak nic nie powyginałeś podczas czyszczenia to się nie przejmuj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marmat11
A2
Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany: Wto 20:22, 20 Sty 2015 Temat postu: PAIR |
|
|
Nie nic nie jest wygięte tylko mnie zastanawia dlaczegi jest mały prześwit pomiędzy tą środkową blaszką zaworu reed a tą grubą nie jest szczelna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ciewek
A1
Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tczew
|
Wysłany: Sob 22:37, 24 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Cześć,
Niestety nie mogę podzielić entuzjazmu w dezaktywacji systemu PAIR.
Dlaczego?
Sprzężenie zwrotne min. pomiędzy sondą lambda a ilością wtryskiwanego paliwa odbywa się według zaprogramowanego w ECU algorytmu. Algorytm ten uwzględnia dodanie dodatkowego powietrza do spalin (sonda jest po dodaniu), zatem uniemożliwienie działania systemu PAIR jest równoznaczne z wyjściem poza zakres regulacyjny ECU.
Podsumowując: bez zmiany algorytmu ECU nie można zamykać systemu PAIR.
Moim zdaniem nie jest to konieczne. Zaworki REED co najwyżej są do czyszczenia. Mój DL ma 96000 km i zaworki są jak nowe. System ten nie wpływa na moc, przebieg krzywej momentu ani spalanie więc po co to psuć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pon 22:22, 13 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Przy kontroli luzów zaworowych zainteresowałem się również tymi zaworkami. Myślę że nikt tam wcześniej nie zaglądał bo na śrubkach był jeszcze klej.
Nagar z trzech elementów
Nagar z gniazda w pokrywie i czarnego kapturka
Najpierw zeskrobałem ostrożnie co się dało, później naftą i szmatką.
Polecam zaglądać tam właśnie przy kontroli luzów, a jak ktoś tego nigdy nie robił jak ja to najlepiej to w najbliższym czasie rozebrać. Nie miałem przez to żadnych problemów z motocyklem.
(przebieg 90 000km )
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Pon 22:24, 13 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
frodo147
A1
Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 10:24, 10 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Hej troszkę chciałbym odświeżyć temat. Mógłby, ktoś jeszcze raz te zdjęcia wrzucić bo linki są nie aktywne a mam straszny problem z moją Suzi z tym gaśnięciem na ciepłym silniku i chciałbym się nią zająć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paczekort
A
Dołączył: 13 Lis 2017
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: Czw 10:52, 04 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
Ma ktoś możliwość wrzucić świeże zdjęcia ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Czw 20:39, 04 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
Jest problem z wyświetlaniem się moich zdjęć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LukaszReda
Motocyklista
Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Reda
|
Wysłany: Pią 11:17, 05 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
Suszny napisał: | Jest problem z wyświetlaniem się moich zdjęć? |
Widać Twoje zdjęcia z 2015, pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rm Ma
A1
Dołączył: 19 Maj 2020
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 18:49, 19 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
Odświeżę temat - ma ktoś zdjęcia tego PAIR-u ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Motonita
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 537
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków / Skawina
|
Wysłany: Śro 14:15, 20 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
Na pokrywach głowic masz takie "dynksy" z węzami - to właśnie zaworki PAIR.
Sam zaworek jest po odkręceniu tego króćca na wąż, zazwyczaj mocno zasyfiałe, więc trzeba to wygrzebać ( jest osadzone w gumowej obwolucie, wiec po prostu podważyć i wyskoczy )
Po wyjęciu oskrobać z grubsza z syfu, strzelić foto coby wiedzieć jak poskładać, rozebrać na kawałki ( dwie kolejne śrubki ) i wymyć np w nafcie.
Po umyciu poskładać do kupy, zamontować w pokrywy na głowicach i przykręcić dekielki.
Zresztą pare postów wyżej masz piękne foty od Susznego.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Struna dnia Śro 14:16, 20 Maj 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|