 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Nie 22:27, 31 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
No to i moja konstrukcja, choć w dużej mierze zrobiona z pomącą PawłaS z [link widoczny dla zalogowanych] ... Trochę to trwało, ale wszystko już jakiś czas działa
Będzie przydługo... Niestety...
[link widoczny dla zalogowanych]
Założenia:
Jak przesiadłem się z DLa na F800GS to światła stały się dla mnie delikatnie mówiąc słabe. Chciałem więc domontować coś, czego bym mógł używać razem ze światłami zasadniczymi w moto.
-Chciałem, żeby w jednej obudowie były światła mijania i drogowe.
-Mijania w miarę możliwości mają nie oślepiać jadących z naprzeciwka.
-Oczywiście technologia LED.
-Ze względu na CANBus w beemce lampa ma być zasilana z aku, a jedynie sterowana przez światła mijania/drogowe.
Zacząłem więc najpierw od poszukiwania jak na razie chyba nieosiągalnego, czyli od soczewki dla świateł mijania. Zastosowałem soczewki marki LEDIL z serii CXM. Soczewki tej serii mają takie same wymiary zewnętrzne, dzięki czemu łatwiej to wszystko zamontować w jedną obudowę, a jednocześnie można dość swobodnie wybierać różne kąty rozchodzenia się światła.
Światła mijania obsługuje jedna dioda wyposażona w soczewkę [link widoczny dla zalogowanych] . Soczewka ta daje światło owalne ±22° x ±42° stopni.
Po włączeniu świateł drogowych zapalają się kolejne 2 diody wyposażone w soczewki [link widoczny dla zalogowanych] 21°.
Dzięki takim soczewkom światła mijania nie oślepiają, a doświetlają kilkanaście metrów przed moto (oczywiście po odpowiednim ustawieniu). Zaś po włączeniu świateł drogowych soczewka 21° mocno doświetla resztę. Oczywiście soczewki można zastosować inne wedle własnego uznania. Do wyboru są też soczewki 14°, 32° i 60°.
Diody oczywiście [link widoczny dla zalogowanych]. [link widoczny dla zalogowanych]. Ze względu na wymiary soczewek musiałem zastosować moduł 48mm z oddzielnym sterownikiem.
[link widoczny dla zalogowanych] to również MRElektronik wysterowujący diody na 3A, + zabezpieczenia termiczne i inne bajery.
Obudowa to walec aluminium fi65mm wytoczony wg projektu wzorowanego na [link widoczny dla zalogowanych].
Przód lampki to szyba z poliwęglanu 48mm średnicy i 3mm grubości, zabezpieczająca również soczewki i trzymający cały przód.
Wszystkie łączenia są uszczelnione. Łączenie korpusu lampki z wieczkiem jest uszczelnione specjalną uszczelką, zaś wieczko z szybą i korpus z tylnym wieczkiem oringami. Oringi są w wymiarach 44x2mm i 31x1,5mm.
[link widoczny dla zalogowanych]
Schemat elektryczny:
[link widoczny dla zalogowanych]
3 diody XM-L2 1, XM-L2 2, XM-L2 3 połączone w szereg, ([link widoczny dla zalogowanych] ), zasilane są przez [link widoczny dla zalogowanych] bezpośrednio z akumulatora.
Bramka tranzystora T1 jest podłączona pod światła mijania, i tranzystor zaczyna przewodzić (podaje zasilanie na sterownik) gdy tylko zostaną włączone światła mijania.
Gdy sterownik zostanie włączony, tranzystor T2 również znajdzie się w stanie przewodzenia. Będzie zwierał 2 diody (świateł drogowych XM-L2 1, XM-L2 2), przez co te nie będą się świecić. Zapala się więc tylko dioda mijania XM-L2 3. Bramka tranzystora T2 jest podłączona pod światła drogowe. Gdy te zostaną włączone tranzystor przestaje przewodzić i zapalają się diody świateł długich, XM-L2 1, XM-L2 2.
Rezystory R1 i R2 mają ustalić podstawowy punkt pracy tranzystorów po podłączeniu do zasilania. Diody D1 i D2 maja zabezpieczyć układ przed prądem cofającym, zaś kondensatory C1 i C2 zniwelować wszelkie tętnienia.
Taki układ sterowania zapewnia, że można te lampy stosować zarówno w tradycyjnych instalacjach, jak i przy komputerach w BMW (sterowanie lamp jest napięciowe, a nie prądowe). Oczywiście można też uprościć instalację i pominąć układ T1, R1, D1 i C1. Wtedy podanie zasilania od razu załączy światła. Wymaga to jednak zastosowania w moto jakiegoś innego włącznika/przekaźnika.
Opcjonalnie można jeszcze, przerobić sterowanie tak, żeby przy wyłączonych światłach mijania (i tym samym lampce), można było robić błyski światłami drogowymi, oraz klaksonem.
Części i montaż:
Najpierw gonimy po alu walec i z projektem do tokarza.
[link widoczny dla zalogowanych]
W międzyczasie zamawiamy soczewki (np. [link widoczny dla zalogowanych]), diody, sterowniki. Kombinujemy, szybę z poliwęglanu lub szkła, śrubki M3, trochę kabli, koszulek termokurczliwych, przewód zasilający olejoodporny 4 żyły 2,5A (np.: [link widoczny dla zalogowanych]), gumową przelotkę na ten przewód (coś w stylu [link widoczny dla zalogowanych]), tranzystory IRFL4105 (lub inny min 3A, kanał N), SUD50p04 (lub inny 4A kanał P) rezystory 1-10KΩ, kondensatory 1nF i diody 1n4007 i pastę termoprzewodzącą.
Do tego oringi i uszczelka na przód.
[link widoczny dla zalogowanych]
Obudowę po toczeniu oddałem jeszcze anodowania na czrno.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak już wszystko mamy najpierw zabieramy się do roboty (Zdjęcia poniżej są tylko poglądowe. W międzyczasie obudowa była jeszcze raz obtoczona, zmniejszyłem wysokość żeberek radiatora. Do tego całość była jeszcze anodowana.)
[link widoczny dla zalogowanych]
Najpierw piłowanie soczewek, żeby je wpasować. Są one kwadratowe i trzeba im spiłować boki, tak, żeby luźno zmieściły się w naszej obudowie. Przed piłowaniem soczewki od świateł mijania trzeba się tylko zorientować, które narożniki spiłować, żeby po zmontowaniu strumień światła był poziomy, a nie pionowy. Trzeba się tu zastanowić, czy lampa będzie zamontowana pionowo, czy poziomo (u mnie lampy są poziomo, a u znajomego w R1200GS już pionowo). Dodatkowo musi to być pierwsza, albo trzecia dioda ze względu na odcięcie diod od świateł drogowych (ponieważ kocham symetryczność w prawej lampie jest to pierwsza dioda, a w lewej trzecia).
[link widoczny dla zalogowanych]
Następnie przylutowujemy przewody do płytki diod (koniecznie przed włożeniem do obudowy). Między diodami od świateł mijania i drogowych (XM-L2 2, XM-L2 3) zdrapujemy ze ścieżki lakier zabezpieczający i dolutowujemy tam dodatkowy przewód, który będzie sterował światłami mijania/drogowe. Od spodu smarujemy pastą termoprzewodzącą, wkładamy do obudowy, zakładamy soczewki, szybę. Uszczelnienia (można posmarować silikonem), i skręcamy.
Lecimy na tył. Podłączmy zabezpieczenia termiczne i diody do sterownika . Między diody od długich (odczep i zacisk dodatni/ujemny) wpinamy T2 i podłączmy rezystor z kondensatorem do masy i sterowanie przez diodę. Dobrze zabezpieczamy dren, żeby nie było zwarcia (np. koszulką termokurczliwą). Tranzystor T1 można spróbować dolutować do płytki sterownika i tak samo podpinamy rezystor z kondensatorem i sterowanie przez diodę.
W wieczku tylnym wiercimy otwór, zakładamy gumową przelotkę i przetykamy przewód. Wiercąc otwór należy tylko uważać, żeby po złożeniu przewód wchodząc do komory sterownika miał miejsce rozejść się dalej.
[link widoczny dla zalogowanych]
Zakładamy oring (można dać silikon) i skręcamy. Niestety w projekcie nie przewidziałem mocowania tylnego wieczka. Można to skręcać na śruby, ja dałem nity.
Działanie:
Po zamontowaniu i ustawieniu światła mijania są doświetlone. W mojej opinii osoba jadąca z naprzeciwka widzi te światła jak ksenony. Niby trochę rażą, ale nie do końca. Drogowe zaś sprawiają, że już całkiem fajnie się lata w ciemnym lesie.
Przy wyłączonych światłach mijania nie zapalą się drogowe.
Przy rozbrajaniu alarmu (oryginał BMW) i włączaniu zapłonu (przekręcenie kluczyka) dioda mijania błyska. Jest to zapewne związanie z testowaniem przez CAN żarówki od mijania. Zakładam, że w maszynach z tradycyjnym układem elektrycznym tego nie będzie.
Gdy motocykl stoi w miejscu i są włączone światła drogowe lampa może trochę się grzać. Na szczęście zabezpieczenia termiczne obniżają moc świecenia nie dopuszczając do przegrzania. W czasie jazdy temperatura wzrasta minimalnie. Na światłach mijania nawet na postoju grzanie się jest ledwo wyczuwalne.
Jak to świeci:
Stan początkowy:
[link widoczny dla zalogowanych]
Mijania GS (anglik)
[link widoczny dla zalogowanych]
Mijania GS + dodatkowe
[link widoczny dla zalogowanych]
Drogowe GS
[link widoczny dla zalogowanych]
Drogowe GS + dodatkowe
[link widoczny dla zalogowanych]
Dla porównania Światła z VFR (podwójne światła na żarówkach H7)
Mijania VFR
[link widoczny dla zalogowanych]
Drogowe VFR
[link widoczny dla zalogowanych]
Co bym zmienił, gdybym dziś je jeszcze raz robił:
Kombinowałbym, żeby zmniejszyć średnicę całej lampki. Próbowałbym, żeby przednie wieczko nie było przykręcane na śruby, tylko nakręcane na korpus. Wtedy może udało by się zejść do 60, a nawet 55mm.
Ślepy tor:
Na początku do świateł mijania chciałem zastosować soczewkę [link widoczny dla zalogowanych].
[link widoczny dla zalogowanych]
Odcięcie świetne. Jednak jej nieregularne kształty mnie skutecznie zniechęciły. Generalnie najlepiej dobrać takie soczewki, żeby miały tą samą wysokość. Dzięki temu po skręceniu szyba dociska wszystko równomiernie.
Pierwsza wersja zakładała zamiast tranzystorów przekaźniki. Udało mi się kupić odpowiednio małe przekaźniki o odpowiednich parametrach, niestety były one przeznaczone do zastosowań domowych i nie wytrzymywały drgań. Podmianka na MOSFETY załatwiła sprawę, w dodatku udało się zminimalizować cały układ.
Czas też pokazał, że jakoś firmie kiepsko wyszło anodowanie... Prawdopodobnie od słońca jedna już zrobiła się ruda.
Wady:
Niestety wszystkie 3 diody są ustawione w tej samej płaszczyźnie. Dlatego jeżeli ustawię światła mijania na ok 25-30m, to dokładnie w ten sam punkt będą świecić światła drogowe, a przydało by się, żeby świeciły trochę wyżej. Próbowałem dawać na światła drogowe dwie różne soczewki 14°, 23°. Ale okazało się, że ok 50m przed motorem jest bardzo mocno oświetlone, a dalej trochę słabo, więc wróciłem do soczewek 2x23°. Jak ktoś szuka rozwiązania tego problemu, to chyba tylko w [link widoczny dla zalogowanych].
Kolejny problem wyszedł w R1200GSA. Gdy wzięliśmy zasilanie lamp z oryginalnych halogenów okazało się, że komputer wariował. Dopiero podpięcie zasilania pod akumulator rozwiązało problem.
Dane techniczne:
Zasilanie: 12-38VDC
Moc:
-św. mijania 10W
-św. drogowe 30W
Światło teoretycznie:
-św. mijania coś ok 910 – 975lm
-św. drogowe coś ok 2730 – 2925lm
Wymiary:
-długość ?
-wysokość ?
-szerokość ?
Koszt:
Moduł diod i driwer to ok 200 pln
Aluminium (cena za 1 szt) ok 10 pln
Toczenie (cena za 1 szt) ok 100 pln
Szyba (cena za 1 szt) ok 10 pln
Uszczelka (cena za 1 szt) ok 10 pln
Przewody zasilające (cena za 1 komplet) ok 10 pln
Soczewki (cena za 1 komplet na 1 lampę) ok 20 pln
Reszta oringów, tranzystorów, śrub, przesyłki kilkadziesiąt pln
Jak by ktoś chciał, mam kompletne obudowy (2 szt - 1 komplet). W zestawie wszystko oprócz elektroniki i soczewek... Mogę oddać za 300 pln...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Pon 7:32, 01 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryk
Motocyklista
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Nie 22:35, 31 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
opracowanie godne politechniki! Brawo!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23a
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pon 0:23, 01 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
patryk napisał: | opracowanie godne politechniki! Brawo! |
I chyba tylko dla tych po politechnice do ogarnięcia
A reflektorki robią wrażenie. Niezła robota.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 0:56, 01 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
A moje "domowej roboty" ledy wyglądają tak Opis wkrótce się pojawi. [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Hermes dnia Pon 0:56, 01 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pon 12:24, 01 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
j23a napisał: | patryk napisał: | opracowanie godne politechniki! Brawo! |
I chyba tylko dla tych po politechnice do ogarnięcia
A reflektorki robią wrażenie. Niezła robota. |
Nie jest tak źle
Na początku też mi się wydawało, że jest to niemożliwe, a oto proszę...
Fakt też, że projekt ten robiłem od połowy grudnia. Hobbystycznie,więc jak mnie naszła wena. Do tego też było mnóstwo oczekiwania na "kuriera". Ciągle coś było w trasie
Ale jakoś od miesiąca lampy były na 2 motorkach na testach, i egzamin zdały
Najtrudniej jak to zwykle bywa jest zacząć. . Ale jak już znalazłem tokarza, któremu chciało się oglądać moje rysunki, to reszta poszła sama.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 12:29, 01 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
miotacztruskawek, jak bardzo Ci się grzeje halogen
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pon 12:59, 01 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Tak jak pisałem (wiem, długoo pisałem i nudno) .
W czasie jazdy na długich (wszystkie 3 diody, razem 30W) nawet przy temperaturach powyżej 30stopni nie było problemów... Lampa stawała się letnia (może z 40-50 stopni).
Na postoju na światłach długich lampa robi się już gorąca. Ale sterownik ma zabezpieczenia termiczne (umieszczone na module diod) i wraz z nagrzewaniem się układu obniżał moc.
Natomiast na światłach mijania (jedna dioda, 10W) lampa w czasie jazdy się nie nagrzewa... Na postoju minimalnie, ledwo wręcz wyczuwalnie. Zabezpieczenia termiczne nie zdążą zadziałać...
A jaką diodę dałeś do swojego projektu Coś z Cree Jaki model i wersje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 13:19, 01 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Przeczytałem cały opis, ale za mało o temp było
Ja zastosowałem jedną diodę 10W: [link widoczny dla zalogowanych]
Cel moich halogenów był taki, że miały doświetlać mocno drogę (po bokach). W DR650SE ori lampa nie nadaje się do nocnych podróży, a mnie czekały setki kilometrów przemierzanych w nocy...
Tak na szybko, zaraz przed podróżą, coś takiego powstało.
Soczewka skupia 30 stopni, odcięcie robi mi odbłyśnik, który jest w kształcie pseudo kwadratu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pon 13:50, 01 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Śmieszna ta dioda... Właściwie to nic o niej znaleźć nie mogę... Ani producenta, ani bliższych parametrów. Tylko to co jest na allegro...
Co do nagrzewania się, to widzę u ciebie ze zdjęć 2 błędy (sorka, że zaczynam się wymądrzać) .
Po pierwsze, to z tego co rozumiem radiator masz schowany w plastikowej obudowie. Rozumiem, że ładnie i fajnie wygląda, ale powietrze nie ma szans na opływanie radiatora, tym samym ten kiepsko działa. W dodatku ma małą powierzchnię (nie posiada żeber).
U mnie obudowa pełni też funkcję radiatora, cała jest z tyłu żebrowana, właśnie dla odpowiedniego chłodzenia.
Po drugie z tyłu masz przymocowany stabilizator napięcia L7810???
Przy prądzie 1A i napięciu w instalacji motoru ok 14V masz tam całe 4W przerabiane na ciepło. Proponowałbym raczej zastosować jakiś driver.
Drivery powodują straty poniżej 1W (u mnie przy 3A się nie grzeje).
np:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
itd...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 14:11, 01 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Wiem wiem. Ten walec aluminiowy to rozwiązanie tymczasowe.
Driver jest w innym miejscu, nie w ledzie.
Docelowo planuję radiator dać taki:
I na niego wytoczyć top do trzymania soczewki z odbłyśnikiem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Hermes dnia Pon 14:12, 01 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pon 14:53, 01 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Hermes napisał: | Wiem wiem. Ten walec aluminiowy to rozwiązanie tymczasowe.
Driver jest w innym miejscu, nie w ledzie.
Docelowo planuję radiator dać taki:
I na niego wytoczyć top do trzymania soczewki z odbłyśnikiem |
U siebie myślałem na początku, żeby wziąć jakiś stary radiator od komputera, i do niego dospawać na przód kawałek aluminiowej rurki, w którą bym wpasował diodę z soczewką. Jednak spawanie alu nie jest wcale takie tanie, do tego rozdzielnie musiałbym dać sam driver, itp, itd...
A tokarz wbrew pozorom wcale nie był taki straszny ...
Popatrz sobie jeszcze tylko, żeby nie przesadzić z wielkością tej lampki. Moja ma 65mm i to już jest naprawdę sporo. Ten radiator będzie świetnie chłodził, bo użebrowanie ma wzdłuż, a nie wszerz jak u mnie, więc w czasie jazdy będziesz miał wydajniejsze chłodzenie. Tylko pytanie, czy potrzebne będzie aż tak wydajne chłodzenie i jak to będzie duże...
No chyba, że chcesz, to mam 2 kompletne obudowy pod swoją lampkę ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 15:03, 01 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy moje bzdety się zmieszczą w Twojej budce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pon 15:31, 01 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
No to kombinuj i nie zapomnij się pochwalić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23a
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Czw 12:42, 18 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Kontynuując wątek i łącząc go z tym: http://www.vstromclub.fora.pl/akcesoria-elektroniczne-i-elektryczne,44/halogeny-lampy-dodatkowe-led,17282.html#249550
znalazłem takie coś:
[link widoczny dla zalogowanych]
i takie coś:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ceny jak widzę całkiem, całkiem. Darmowa dostawa.
Najbardziej mi podchodzą te CREE U5 (bo wyglądają bojowo ), ale mam wątpliwość o bezpieczeństwo. Moje. Jak je zamontuję na gmolach i, nie daj Boże, zaliczę glebę, to czy ta obudowa z reflektorków nie pokanceruje mi nóg? W końcu ta obudowa jest metalowa i ma dość dużo ostrych krawędzi. Sorry, za pytanie, może i głupie, ale to z braku doświadczenia. Bardzo bym prosił bardziej doświadczonych kolegów o zdanie w tej kwestii.
I jeszcze jedno - w opisie jest napisane, że "The product comes with the bracket, screws and tools, just fixed it.. Zastanawia mnie to "just fix it". Czy jednak, żeby to wszystko zadziałało nie należy zastosować jakiś szalter? (to po naszymu, zaś dla tych, zza granicy - włącznik prądu ). I to jeszcze takiego co obsłuży "3 Light modes:High Beam, Low Beam And Strobe Functions? W komplecie tego nie ma.
Tu też proszę o poradę, ewentualnie o info jaki to szalter ma być.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez j23a dnia Czw 12:57, 18 Gru 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Czw 14:43, 18 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
j23a
kupilem te, co prawda na innym portalu ale takie same. Sa w drodze, moze po swietach znajde troche czasu to zaloze.
Montowac je zamierzam na gmolach , ale troche nizej, na wysokosci chlodnicy. A to dlatego ze bardziej niz o noge obawiam sie w razie polozenia o boczek. Naturalnie Twoje obawy sa tez uzasadnione. Wszystko co wystaje i moze sie oderwac stawarza jakies niebezpieczenstwo.
Dumajac jednak nad prawami fizyki ( i doswiadczeniu ) to przy slizgu moto ucieka do przodu,a kierownik raczej zostaje w tyle.
Montujac je nizej mysle ze predzej oprze sie na gornej czesci gmola i swiatelko sie od razu nie urwie.
Ale to teoria. kazdy wypadek jest inny.
jak przyjda bede kombinowal.
edit:
z tego co wyczytalem u mojego chinczyka to sposob swiecenia steruje sie wlacznikiem. 1 xON- swiatlo stale, 2x ON- slabsze, 3x ON -stroboskop. Pewnie podobnie jak w latarkach.
wlacznik pewnie trzeba dokupic jakis pasujacy na kierownice i podlaczyc przez przekaznik
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Czw 14:50, 18 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23a
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Czw 14:55, 18 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
jotes
Dzięki za info. Oczywiście masz rację co do praw fizyki. "Praw fizyki Pan nie zmienisz i nie bądź Pan rura!" - jak to w Dudku stwierdzono .
Rzeczywiście, montaż na gmolach na wysokości chłodnicy wydaje się być najlepszym rozwiązaniem.
Jak będziesz wpinał do instalacji te lampki i jak nimi będziesz sterował? Chodzi mi o ten włącznik. Musiałby być jakiś taki czteropozycyjny (jak w latarce - 1: świeci, 2:miga, 3: tańczy, śpiewa i gotuje , 4: wyłącza wszystko). Ale nie wiem nawet czego szukać.
No i jeszcze. Można je bezpośrednio pod akumulator podłączyć? Intuicja mi podpowiada, że nie jest to najlepszy pomysł. Jakieś zabezpieczenie pomiędzy lampką a aku by się przydało. Ale też nie wiem jakie.
edit:
jotes napisał: |
edit:
z tego co wyczytalem u mojego chinczyka to sposob swiecenia steruje sie wlacznikiem. 1 xON- swiatlo stale, 2x ON- slabsze, 3x ON -stroboskop. Pewnie podobnie jak w latarkach.
wlacznik pewnie trzeba dokupic jakis pasujacy na kierownice i podlaczyc przez przekaznik |
Prorok jaki cy co?
albo
Telepatia!!!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez j23a dnia Czw 15:01, 18 Gru 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Czw 18:08, 18 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
j23a napisał: | Można je bezpośrednio pod akumulator podłączyć? Intuicja mi podpowiada, że nie jest to najlepszy pomysł. Jakieś zabezpieczenie pomiędzy lampką a aku by się przydało. Ale też nie wiem jakie. |
Najlepiej to przez przekaźnik, który podaje napięcie po przekręceniu stacyjki. Ale spokojnie można też pod lampy główne (tzn mijania, czy postojówki). Te LEDy pobierają tylko 10W, więc tak szybko bezpiecznika nie spalą, a do tego też wyłączasz je z wyciągnięciem kluczyka ze stacyjki.
Jak byś podłączył je pod aku, to możesz zapomnieć je wyłączyć i rozładować akumulator. Może się też okazać, że po zaparkowaniu pod Biedronką/Lidlem/osiedlowym monopolowym ktoś ci je zapali i będzie tak samo buba z akumulatorem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23a
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Czw 21:48, 18 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
miotacztruskawek - to o czym piszesz jest jasne, nawet ja to kapuję . Podłączając je do swiateł, wraz z przekręceniem stacyjki mam na nich napięcie. Ale niekoniecznie chcę, żeby mi te Ledy świeciły cały czas razem ze światłami mijania. Zastanawiałem nad niezależnym sterowaniem włączania tych ledów, tzn: chcę- świecą, nie chcę - nie świecą. I na dodatek, żeby była możliwość sterowania wszystkimi trybami tych ledow, a nie tylko 0-1. O tym też pisał jotes. O ten włącznik chodzi.
Oczywiście bezpośredniego sterowania z aku w ogóle nie biorę pod uwagę, choćby z powodów przez Ciebie wskazanych.
Jakbym coś pochrzanił to sorry i proszę o wyprostowanie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez j23a dnia Czw 21:50, 18 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
reveel
A2
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pią 16:29, 16 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Przyłączam się do j23a. Też mam takie LEDY tylko w czarnym kolorku. Wszystko fajnie tylko jak i gdzie to podłączyć? Chciałbym żeby dało rade przełączać chociaż dwie opcje światło mocne i słabe i najlepiej żeby działało po przekręceniu kluczyka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mast
Motonita
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 766
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn
|
Wysłany: Pią 19:43, 16 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
jotes napisał: | j23a
kupilem te, co prawda na innym portalu ale takie same. Sa w drodze, moze po swietach znajde troche czasu to zaloze.
edit:
z tego co wyczytalem u mojego chinczyka to sposob swiecenia steruje sie wlacznikiem. 1 xON- swiatlo stale, 2x ON- slabsze, 3x ON -stroboskop. Pewnie podobnie jak w latarkach.
wlacznik pewnie trzeba dokupic jakis pasujacy na kierownice i podlaczyc przez przekaznik |
Jotes zapodaj linka do Twojej aukcji. Kupiłeś dwa takie same czy prawy długi i lewy doświetlający.
Rozkminiliście ten włącznik? Dobrze by było jeszcze z jakąś kontrolką aktualnego trybu coby ciągle w dzień po wsi na stroboskopach nie latać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mast
Motonita
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 766
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn
|
Wysłany: Śro 22:18, 21 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Hmmm... jakoś nikt się nie kwapi z odpowiedzią na poprzedni wpis.
No to mam inne pytanie. Chcę kupić takie coś: [link widoczny dla zalogowanych] . Lewy o skupieniu wiązki 8 czy 10 stopni a prawy 60 czy 90 stopni?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Śro 22:29, 21 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Ja mam takie w nowym 1000 od tego samego importera tylko okrągłe i są super. Takie jak na zdjeciu sprzedałem Robsonowi z forum , zamontował i sobie chwali
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mast
Motonita
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 766
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn
|
Wysłany: Śro 22:35, 21 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
OK Andrzejku, wreszcie zamontuję Twoje mocowanie,tylko jakie skupienie lamp???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Śro 22:41, 21 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Takie jak mam ja , lewy skupiajacy znaczy szkło przzroczyste , prawy szkło matowe rozpraszające,
lub jak wolisz dwa rozpraszające . Daja ognia jak cholera .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 1:29, 22 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Za tyle to można kupić dwie sztuki bezpośrednio z Chin. Jeszcze na flaszkę zostanie... Ja mam dwa spoty i jest miodzio.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Otzi dnia Czw 1:30, 22 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarioSWD
Motocyklista
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SWD
|
Wysłany: Czw 3:44, 22 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
A propos zakupów w chinach. Znajcie jakieś sklepu np chińskie z częściami czy akcesoriami do moto gdzie można płacić poprzez PayPal i wysyłać do Polski?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Haart
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Czw 7:54, 22 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Ja korzystałem z dx.com , który mogę spokojnie polecić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23a
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Czw 11:17, 22 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
MarioSWD napisał: | A propos zakupów w chinach. Znajcie jakieś sklepu np chińskie z częściami czy akcesoriami do moto gdzie można płacić poprzez PayPal i wysyłać do Polski? |
np. banggood.com -
"We accept payment through PayPal,Boleto Bancário, QIWI, WebMoney and Directly via credit card.",
nie jest trudno również znaleźć przedmioty z darmową dostawą do PL (może niekoniecznie darmową ale "Free shippingtoPoland via Air Parcel Register").
Aliexpress.com - podobnie jak banggood.com
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez j23a dnia Czw 11:19, 22 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 15:36, 22 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Na aliexpress.com w naszym przypadku da się płacić tylko kartą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Czw 15:36, 22 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
mast - sorrki , jakos przegapilem ostatnio ten dzial.
kupowalem przez Ebay, ale sprzedawca sie nie popisal i gdy po 5 tyg. nic nie doszlo przerwalem transakcje.
[link widoczny dla zalogowanych]
Nowych jeszcze nie zamowilem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mast
Motonita
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 766
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn
|
Wysłany: Czw 22:02, 29 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
No to mam komplet. Ledy 10W w wersji 8 stopni spot i 60 stopni flood. Do tego wodoszczelnych włącznik: [link widoczny dla zalogowanych] i uchwyt pod czachę. Teraz tylko trochę cieplej w garażu i montaż. Mam jednak pytania do praktyków:
1. Planowałem założyć skupiony reflektor z lewej i rozproszony z prawej do oświetlenia m.in. pobocza. Jednak w którymś z opisów na forum znalazłem odwrotną konfigurację- skupiony z prawej (żeby nie oślepiać?). Co myśliciel?
2. I jeszcze kwestia połączenia. Chyba z racji osobnego wyłącznika zlutuję z zasilania stacyjki coby mogły świecić i z długimi i krótkimi lub wcale. Racja?
3. Dawać dodatkowy bezpiecznik na ledy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Czw 22:24, 29 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
ad1 . Skupiony z lewej , rozproszony z prawej , nie będziesz oślepiał ,
ad2. Ze mnie elektryk żaden ale mój majster 40 lat w zawodzie zrobił podłączenie na przekazniku .
ad3. Coś tam dodatkowego założył ale nie wiem . Wiem ze działaja nic się nie dzieje i dają radę.
ad4. Po co zakładac skupione po stronie rowu , nie ma logiki .
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mast
Motonita
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 766
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn
|
Wysłany: Czw 22:55, 29 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki Andrzeju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Czw 22:59, 29 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
91 zł za włącznik... Szukaj czegoś niemotocyklowego i nie firmowego bedzie o wiele wiele taniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 23:05, 29 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Ja u siebie mam: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Pią 8:50, 30 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Włącznik bardzo dobry ja ma taki , tylko czerwony .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bluesbrothers
A1
Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pawłowice,Śląsk
|
Wysłany: Wto 19:25, 24 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Takie mocowanie uskrobałem. Najważniejsze dla mnie było, żeby halogeny nie wystawały poza gmole. W razie upadku lampy nie powinny nic uszkodzić.
Lampy zakupiłem na allegro za 2szt+przesyłka 73zł. pobór mocy-9w 600 lumenów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Wto 22:48, 24 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Lampy może nie uszkodzi, ale jeśli gmol nawet lekko sie ugnie to mocowanie lampy rozwali ci boczek... Nie wiem co gorsze.
Przeczytałem cały temat od początku bo sam szukam inspiracji do zrobienia jakiegoś mocowania. Wydaje mi się że najlepszym pomysłem jest takie mocowanie
W nowym DLu nie ma gdzie sie pod lampą podczepić ze stelażem?
PDF:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Wto 22:52, 24 Lut 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mario-Awario
Motocyklista
Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 23:29, 24 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
to mocowanie było sprzedawane na forumie i nawet się załapałem na nie
jest dobre
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 0:09, 25 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Ma ktoś takie do pogonienia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mast
Motonita
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 766
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn
|
Wysłany: Śro 0:24, 25 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Pytaj Andrzeja. Ja od niego kupiłem ale z tego co pamiętam to moje miał ostatnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k0nrad
A
Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Chełm
|
Wysłany: Sob 19:48, 07 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
potrzebuję opinii użytkowników. Czy to miejsce jest ok do zamontowania halogenów? Na razie tylko przymiarka. Jak myślicie?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 22:17, 07 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
k0nrad napisał: | potrzebuję opinii użytkowników. Czy to miejsce jest ok do zamontowania halogenów? Na razie tylko przymiarka. Jak myślicie? |
miejsce nie jest złe, tylko niekoniecznie do lamp takich rozmiarów. Połóż moto na boku i będziesz widział w którym miejscu halogen jest zagrożony. Duże szkiełka też łatwo mogą oberwać kamieniem, zwłaszcza w lampie o takich gabarytach. Może stelaż SW-motech mocowany nad kierunkowskazami byłby jakimś rozwiązaniem? Albo inny uchwyt.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boren
Motocyklista
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 9:45, 08 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
k0nrad napisał: | potrzebuję opinii użytkowników. Czy to miejsce jest ok do zamontowania halogenów? Na razie tylko przymiarka. Jak myślicie? |
Ja mam w podobnym miejscu tylko moje są mniejsze. Przy glebie nic się im nie stało, także miejsce w porządku.
Słabo widać na tym zdjęciu ale nie mam innego pod ręką
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k0nrad
A
Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Chełm
|
Wysłany: Nie 20:02, 08 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki za opinię Panowie! czekam jeszcze tylko na przekaźnik i na dniach je zamontuję tak jak pokazałem na zdjęciach. Obudowa jest aluminiowa (albo metalowa, nie wiem), więc się nie połamie, co najwyżej szkoło może dostać kamieniem. Trudno. Ich cena powoduje, że raczej bez problemu przeboleję uszkodzenie
jeszcze raz dzięki!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pon 13:56, 09 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Moja Suzia również dostała lampki nocne, jeszcze nie przeprowadzałem testów drogowych ale dam znać jak wyszło. Popularne rozwiązanie 2x Led 10W - dalekosiężna i rozpraszająca. Mocowanie robione samemu na wzór innych mocowań akcesoryjnych. Wszystko trzyma sie sztywno i wygląda solidnie.
Widzę że sporo osób montuje ledy na gmolach. Zastanawiam się czy pomyśleli o jakiejś glebie? Zniszczy się wtedy nie tylko światła ale i boczny plastik bo te lampy oprą sie o niego łamiąc go !
Wystarczy zwykła parkingówka i robi się kosztowny problem.
Razem ze światłami zainstalowałem małe centrum dowodzenia przy stacyjce. Gniazdo zapalniczki, wskaźnik napięcia akumulatora, potencjometr wraz z diodą od olejarki, dwa włączniki. Prąd do olejarki i halogenów podciągnąłem z wolnej zaślepionej kostki znajdującej się z tyłu motocykla obok kostki łączącej tylną lampe i tylne kierunki z elektryką motocykla. Olejarka i światła dodatkowe dostaja prąd dopiero po przekręceniu stacyjki, a lampy mają swój wyłącznik.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Pon 14:00, 09 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek zych
Gość
|
Wysłany: Pon 14:34, 09 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
...............
Ostatnio zmieniony przez tomek zych dnia Czw 12:17, 02 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k0nrad
A
Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Chełm
|
Wysłany: Pon 15:17, 09 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Pewnie dlatego, że gmole to dosyć łatwo dostępne miejsce i do tego nie trzeba kupować i montować dodatkowych stelaży (koszt)...
U mnie wygląda na to, że o ile przy glebie ucierpi sam halogen to owiewce raczej się nie dostanie. Ryzykiem jest jednak chłodnica...
I teraz mam jeszcze jedno pytanie do tych co ewentualnie mieli już glebę. W ilu przypadkach gmol wygiął sie na tyle, żeby wygiąć się lub odbić się o owiewkę lub nawet dalej?? Czy przy zwykłej parkingówce jest na to szansa?
Patrząc na stelaże pod czachą uważam, że halogen w takim miejscu również może zostać uszkodzony, bo jak czytałem nawet przy posiadaniu gmoli potrafią polecieć np. kierunkowskazy...
takie moje przemyślenia centrum dowodzenia takie, że nie wiadomo na czym się skupić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boren
Motocyklista
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 15:20, 09 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
miałem glebę i na lewo i na prawo. Halogeny szkody nie zrobiły choć w prawej owiewce pękło mocowanie ze śrubką (ta od wypełnienia zegarów ale nie ma śladów uszkodzeń od halogenów).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Boren dnia Pon 15:32, 09 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|