![Forum VStromClub Strona Główna](http://vstrom.com.pl/cms/images/forum_banner.jpg) |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zerknij
A1
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: DDZ
|
Wysłany: Sob 22:00, 08 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj przeprowadziłem mały test oliwiarki myślałem nad zmiana rezystora żeby przedłożyć czas pauzy ale po testach okazało się że żeby z gęstego oleju powstała kropla trzeba 3x impuls wiec nic nie kombinuje
https://youtu.be/28a5OxKuFQA
https://youtu.be/Q4HJjaaNAWU
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Sob 22:35, 08 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Tak szczerze, to zmontuj, potestuj, zobaczysz jak ma być... Czy masz krople za często, czy za rzadko .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fino
A2
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: KRK
|
Wysłany: Czw 23:30, 15 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
skvrnsk napisał: | Na razie mam cały układ z potencjometrem w jednej obudowie pod siedzeniem bez tego przełącznika. Przy montażu napełniłem wstępnie wężyk olejem.
Myślę, że zrobię sterownik na kierownicę, ale nie na potencjometrze tylko na przełączniku obrotowym no i oczywiście dołożę ten przełącznik serwisowy.
No i samo smarowanie muszę ogarnąć. Dysza z boku zębatki u mnie słabo działa. Jedna krawędź łańcucha jest mokra, a druga już nie bardzo. Felga z oponą upie....e równo, ale póki co cały czas jeździłem z impulsem co 60 sekund. |
Nie musisz dawać dodatkowego przełącznika, Jeśli dajesz przełącznik obrotowy, to łączysz szeregowo rezystory tak, by sumowały się rezystancje.
Np dobrałeś rezystor do kondensatora, że daje impuls co 30 s (np 5o kOm) więc dajesz cztery rezystory na przełączniku obrotowym, żeby każda pozycja dołączała kolejny rezystor- 50-100-150-200 kOm. I tak dalej, aż do podłączenia BEZ rezystora!. Zależność rezystor - kondensator jest taka, że dana pojemność kondensatora, przy zadanym stałym napięciu zależy od prądu ładowania. Im większy rezystor, tym mnijeszy prąd ładowania, a czas między impulsami większy,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dodek
A1
Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 4:30, 13 Sie 2017 Temat postu: . |
|
|
,.....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dodek dnia Nie 4:33, 13 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zerknij
A1
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: DDZ
|
Wysłany: Pon 22:34, 14 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Co do oliwiarki daje rade wydłużyłem czas impulsu na 35 sek. bo trochę na felgę zrzuca teraz jest ok testy robiłem na oleju do prowadnic maszyn cnc przejechałem ponad 3k zalany był cały zbiornik została 1/3 . Najwięcej nalotu zostaje na stopce centralnej a ni kapie z tego to podobne do smaru .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
shadowrider
A2
Dołączył: 05 Cze 2014
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 22:57, 27 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
miotacztruskawek napisał: |
Wersja 3 dodatkowo posiada przycisk P1. Wciśniecie przycisku spowoduje, że układ będzie podawał ci kilka kropel na sek (ilość będzie zależała od wartości R5; R5 można wstawić zamiast R2). |
W końcu poskładałem swoją olejarkę i przy R5=10k, okres działania to 3s, przy czasie impulsu ok.1s. Jest to niewystarczająco wg mnie do szybkiego odpowietrzania. Czy taki powinien być ten czas?
Druga sprawa to układ mi się zapowietrza - tzn ok. połowy wężyka za pompką potrafi być zapowietrzone. Podejrzewam że to dlatego że pompka jest odrobinę wyżej niż zbiorniczek. Będę musiał zmienić jej miejsce. Dawaliście do tego jakieś dodatkowe uszczelnienia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pon 0:13, 28 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
shadowrider napisał: | W końcu poskładałem swoją olejarkę i przy R5=10k, okres działania to 3s, przy czasie impulsu ok.1s. Jest to niewystarczająco wg mnie do szybkiego odpowietrzania. Czy taki powinien być ten czas? |
Jeżeli zwiększyłeś C3 to i czasy tych impulsów się zwiększyły. Daj mniejszy R5 impulsy będą częściej... Zmniejsz R1 impulsy będą krótsze niż 1s... Szybciej odpowietrzysz .
shadowrider napisał: | Druga sprawa to układ mi się zapowietrza - tzn ok. połowy wężyka za pompką potrafi być zapowietrzone. Podejrzewam że to dlatego że pompka jest odrobinę wyżej niż zbiorniczek. Będę musiał zmienić jej miejsce. Dawaliście do tego jakieś dodatkowe uszczelnienia?. |
Generalnie przy tak cienkim wężyku i gęstym oleju pompka wypchnie całe powietrze. U mnie ten problem się pojawiał wraz z wyciekaniem oleju na postoju . Powodem był nie w pełni szczelny wężyk. Zwłaszcza na króćcach. Jak dostawało się powietrze, to olej skapywał i w wężyku pojawiało się powietrze...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
shadowrider
A2
Dołączył: 05 Cze 2014
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 7:28, 28 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
miotacztruskawek napisał: | shadowrider napisał: | W końcu poskładałem swoją olejarkę i przy R5=10k, okres działania to 3s, przy czasie impulsu ok.1s. Jest to niewystarczająco wg mnie do szybkiego odpowietrzania. Czy taki powinien być ten czas? |
Jeżeli zwiększyłeś C3 to i czasy tych impulsów się zwiększyły. Daj mniejszy R5 impulsy będą częściej... Zmniejsz R1 impulsy będą krótsze niż 1s... Szybciej odpowietrzysz . |
C3 nie zmieniałem. Korzystam z układu MK 111. Impuls reguluje się tam potencjometrem montażowym. Wydaje mi się że wyreguluję nim tylko czas impulsu a nie okres [wszystko mam jeszcze skręcone i zamontowane w moto]. Jaką wartość R5 dać żeby sprawnie odpowietrzało i nie uszkodziło pompki?
miotacztruskawek napisał: |
shadowrider napisał: | Druga sprawa to układ mi się zapowietrza - tzn ok. połowy wężyka za pompką potrafi być zapowietrzone. Podejrzewam że to dlatego że pompka jest odrobinę wyżej niż zbiorniczek. Będę musiał zmienić jej miejsce. Dawaliście do tego jakieś dodatkowe uszczelnienia?. |
Generalnie przy tak cienkim wężyku i gęstym oleju pompka wypchnie całe powietrze. U mnie ten problem się pojawiał wraz z wyciekaniem oleju na postoju . Powodem był nie w pełni szczelny wężyk. Zwłaszcza na króćcach. Jak dostawało się powietrze, to olej skapywał i w wężyku pojawiało się powietrze... |
Właśnie chyba mam podobnie. Coś tam cieknie z okolic pompki i odrobina ze zbiorniczka. Pompka spokojnie przepycha powietrze ale chodzi o to żeby się nie zapowietrzało. Kroćce mam ściśnięte na tyrtki - jak to lepiej zrobić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pon 9:03, 28 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
shadowrider napisał: | C3 nie zmieniałem. Korzystam z układu MK 111. |
MK 111 to dokładnie to samo co AVT1459.
shadowrider napisał: | Impuls reguluje się tam potencjometrem montażowym. Wydaje mi się że wyreguluję nim tylko czas impulsu a nie okres |
Dokładnie tak jest. Tylko, czas impulsu nie wpływa na to, ile oleju poda pompka. Dlatego sugeruję zamiast tego potencjometru dać zworkę. Jeden element mniej do popsucia. Wtedy czas impulsu będzie ustalony przez R1. Spokojnie możesz dać ok 330-500 Ohm. Dla pompki już ułamek sekundy wystarczy, żeby zadziałała.
shadowrider napisał: | Jaką wartość R5 dać żeby sprawnie odpowietrzało i nie uszkodziło pompki? |
Pompki tak szybko nie spalisz. Ta pompka pochodzi od skuterów 2T, gdzie odpowiada za podawanie oleju do benzyny, żeby nie zatrzeć silnika (przygotowuje mieszankę jak do WueSKi ). Jest więc przystosowana do pracy ciągłej z dużą częstotliwością .
W każdym razie jeżeli przy R5=10 KOhm czasy pomiędzy impulsami są ok 3 sek, to daj coś ok mniejszego. Trudno mi zaocznie powiedzieć, ale nie dawałbym mniej niż 1KOhm.
shadowrider napisał: | Coś tam cieknie z okolic pompki i odrobina ze zbiorniczka. Pompka spokojnie przepycha powietrze ale chodzi o to żeby się nie zapowietrzało. Kroćce mam ściśnięte na tyrtki - jak to lepiej zrobić? |
[link widoczny dla zalogowanych]. Mi na trytce ciekło, założyłem coś w ten deseń i przestało. Do kupienia w motoryzacyjnym za kilkadziesiąt groszy w różnych rozmiarach .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kitza
A
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Pon 10:18, 28 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Panowie, macie może jakiś sprawdzony zaworek zwrotny, którego po czasie olej nie uszkodzi?
Mam podwójną dyszę przy zębatce i bez zaworka podczas postoju olej, który jest w końcówkach dyszy wypływa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Emas36
A1
Dołączył: 30 Lip 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 19:15, 28 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Jeśli masz podwójną scottoilera to gdzieś powietrze sie dostaje i zlatuje tylko z igiełek, nawet jak zamontujesz zaworek i tak będzie lecieć, spróbuj przesmarować sylikonem i zmontować jeszcze raz i sprawdzić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kitza
A
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Pon 22:16, 28 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Nie do końca. Miałem miałem zaworek zwrotny w formie rozgałęzienia (trójnika) i działało dopóki olej nie zniszczył membranki i nie przestał przepuszczać oleju.
Dysza to samoróbka. Na 100% jest szczelna. Teraz zamontowany jest zwykły trójnik i jak postoi parę godzin to olej z obu dysz spływa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
shadowrider
A2
Dołączył: 05 Cze 2014
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 22:19, 09 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
miotacztruskawek napisał: | shadowrider napisał: | C3 nie zmieniałem. Korzystam z układu MK 111. |
MK 111 to dokładnie to samo co AVT1459.
shadowrider napisał: | Impuls reguluje się tam potencjometrem montażowym. Wydaje mi się że wyreguluję nim tylko czas impulsu a nie okres |
Dokładnie tak jest. Tylko, czas impulsu nie wpływa na to, ile oleju poda pompka. Dlatego sugeruję zamiast tego potencjometru dać zworkę. Jeden element mniej do popsucia. Wtedy czas impulsu będzie ustalony przez R1. Spokojnie możesz dać ok 330-500 Ohm. Dla pompki już ułamek sekundy wystarczy, żeby zadziałała.
shadowrider napisał: | Jaką wartość R5 dać żeby sprawnie odpowietrzało i nie uszkodziło pompki? |
Pompki tak szybko nie spalisz. Ta pompka pochodzi od skuterów 2T, gdzie odpowiada za podawanie oleju do benzyny, żeby nie zatrzeć silnika (przygotowuje mieszankę jak do WueSKi ). Jest więc przystosowana do pracy ciągłej z dużą częstotliwością .
W każdym razie jeżeli przy R5=10 KOhm czasy pomiędzy impulsami są ok 3 sek, to daj coś ok mniejszego. Trudno mi zaocznie powiedzieć, ale nie dawałbym mniej niż 1KOhm.
shadowrider napisał: | Coś tam cieknie z okolic pompki i odrobina ze zbiorniczka. Pompka spokojnie przepycha powietrze ale chodzi o to żeby się nie zapowietrzało. Kroćce mam ściśnięte na tyrtki - jak to lepiej zrobić? |
[link widoczny dla zalogowanych]. Mi na trytce ciekło, założyłem coś w ten deseń i przestało. Do kupienia w motoryzacyjnym za kilkadziesiąt groszy w różnych rozmiarach . |
Skręcenie potencjometra montażowego pomogło - mam ok. 3 impulsy/s, zmniejszenie R5 na 1kOhm nie spowodowało już znaczącego przyspieszenia.
Sprężynki załatwiły chyba sprawę ale było trochę dłubania - okazało się że wylot zbiorniczka był lekko mówiąc nie do końca o okrągłej średnicy...
Ale za to mam wyciek na wyjściu. Jak moto stoi to mam plamę pod zębatką - wycieka normalnie z rurki po zębatce na ziemię. Zalane 80W90. Jak to zatrzymać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 20:16, 23 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
hej Pany, jako że to ja jestem teraz właścicielem tego DL650
http://www.vstromclub.fora.pl/patenty-i-usprawnienia,28/oliwiarka-wlasnej-roboty,831-383.html
, olejarka przestała mi działać, nie wiem co jest , i nie będę sprawdzał, zdemontowałem ten wynalazek mogę oddać chętnemu za free. do odbudowy wtyczki bo pociąłem przy zdejmowaniu, jak by co PW
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jakubdl1000 dnia Pon 20:18, 23 Lip 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Motonita
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków / Skawina
|
Wysłany: Pon 21:06, 23 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
dorzuć do paczki z fotelikiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 21:12, 23 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Ok dorzuce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fino
A2
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: KRK
|
Wysłany: Sob 1:15, 15 Lut 2020 Temat postu: |
|
|
Sprzedaję mój stary Dl i kupuję nowy, zatem robię nową olejarkę. Dla chętnych trochę zmian
Opis:
Dla chcących dalej bawić się olejarką parę danych wg projektu AVT i Miotaczatruskawek z lekkimi modyfikacjami. Ja dalej robię na obrotowym przełączniku i daję czas impulsu jak najkrótszy - zworka zamiast PR1 (zielona kreska 1)
W miejsce PR2 daję przełącznik obrotowy (zielona kreska 2) sumujący 4 oporniki (360k x1....x2....x3....x4), co przy zmianie C2 na 470 uF/25V i daje czasy: 30s, 60s, 90s i 120s. Dodatkowo napełnianie i wyłączenie (lub manipulator wg schematu Miotaczatruskawek).
Zamiast przekaźnika daję tranzystor IRF520, gdzie S to source, G bramka, D drain. Połączenia nowe są zaznaczone na zielono. Dioda D3 jest zbędna (przy braku przekaźnika) i jest przelutowana i połączona ze stykiem (N), który może (nie musi) być połączony do biegu neutralnego - odłącza sterowanie IRF520 przez NE555 i tym samym pompkę (tego nie sprawdzałem).
X - przecięta ścieżka na płytce i w to miejsce wlutowany Rx - ok 220k - ogranicza prąd sterujący IRF520 zabezpieczając go przed spaleniem.
p1 i p2 - wyjścia na pompkę (pamiętać o polaryzacji)
Dałem schemat oryginalny i zmodyfikowany jako AVT1459
schemat i opis na: [link widoczny dla zalogowanych] (nie mam hostingu zdjęć)[/quote]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arturDL1000
A1
Dołączył: 17 Cze 2021
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pon 11:50, 28 Mar 2022 Temat postu: |
|
|
Witam, zastanawiam się nad zrobieniem automatycznej olejarki łańcucha. Wiem że to temat z przed paru lat, ale może użytkownicy tych olejarek coś więcej powiedzą. Mam pytanie do użytkowników takich olejarek, czy to faktycznie działa? Czy to przedłuża żywotność łańcucha? Pytam bo jak smaruję łańcuch smarem to jednak jest on ubabrany tym smarem na całej długości. A automatyczna olejarka- przynajmniej tak jak sobie wyobrażam to kapnie raz na jakiś czas w jakieś tam jedno miejsce łańcucha, potem może w inne, może w to samo- oczywiście tu przesadzam, ale wiadomo o co chodzi. Smar jest rozprowadzony na całym łańcuchu a olejarka jednak kapnie tylko raz na jakiś czas nie wiadomo w sumie gdzie i z jaką skutecznością. Pytanie więc do użytkowników takich olejarek- czy taki łańcuch faktycznie wygląda na nasmarowany? I pytanie drugie czy ktoś użytkuje na tyle długo żeby móc się wypowiedzieć czy to wydłuża żywotność łańcucha? Jeżeli tak to jak długo wytrzymał łańcuch na takiej olejarce?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez arturDL1000 dnia Pon 12:14, 28 Mar 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pompej
A1
Dołączył: 10 Kwi 2022
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 18:22, 08 Maj 2022 Temat postu: |
|
|
Witam
Na wstępie ogromne podziękowania dla kolegi miotacztruskawek za pomoc udzieloną w prywatnych wiadomościach. Korzystając z porad w tym temacie oraz schematu, który znajduje się na 8 stronie również skonstruowałem olejarkę do swojego motocykla.
Co wykorzystałem do budowy olejarki:
- sterownik czasowy AR150 + mod na tranzystor i bieg neutralny
- pompka Mikuni ESOP-02
- manipulator wersja 3
- zbiornik na olej ursus C-360
- olej Hipol 80W90
Wymieniłem komponenty na:
- R4 = 100 kΩ
- R5 = 680 Ω
- C3 = 220 uF
- PR2 = 1 MΩ
Co daje możliwość określenia czasu pauzy w granicach 0:16 - 2:45 min.
Wstępnie wyczyściłem łańcuch ze smaru i naniosłem olej za pomocą pędzelka. Po przejażdżce opona i felga uwalone olejem. Wyczyściłem je, ustawiłem pauzę na minumum (16 sekund). Kropla spada co 2 - 3 impulsy, więc średnio co około 40 sekund.
Po przejażdżce koło suche, łańcuch naoliwiony. Na razie zostawiam takie ustawienia.
Manipulator od góry ma wyłącznik, z przodu potencjometr, diodę led oraz przełącznik P1 (jazda w deszczu - kilka impulsów na sekundę)
Niestety nie mogę dodać zdjęć do posta.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pompej dnia Nie 18:26, 08 Maj 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rama
A2
Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 6:59, 01 Lip 2022 Temat postu: |
|
|
A gdzie znaleźć sygnał biegu neutralnego w 1000XT?
Tak żeby podpiąć się z minimalną ingerencją w instalację.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|