|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Sob 17:14, 14 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Jeżeli chodzi o układ na AVT1459 to możesz spokojnie zalewać, tylko po co . W dobrze złożonym układzie nie ma prawa nic się rozlecieć... Nawet mechanicznie. A zawsze potem łatwiej w razie czego coś przerobić, czy naprawić .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skvrnsk
A
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 17:01, 18 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Dzienks. Nie będę jednak kombinował z żywicą, tylko przykleję płytkę silikonem, żeby nie latała po obudowie.
I mam pytanko. Czy LED świeci ciągle po podaniu zasilania na układ?
A jeśli nie, czy można podłączyć ją tak, żeby sygnalizowała impuls na pompkę?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez skvrnsk dnia Śro 17:05, 18 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiek
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Śro 17:05, 18 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
tutaj diodka Ci mruga tylko jak idzie impuls
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skvrnsk
A
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 17:10, 18 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki. Taki ze mnie elektronik, że o byle pierdoły muszę pytać. Ale już wszystko mam gotowe, tylko poskładać do kupy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Śro 17:45, 18 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
@stasiek, a jak twoja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skvrnsk
A
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pią 17:23, 20 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
skvrnsk napisał: | Zrobiłem układ na potencjometrze 200k i reszta podzespołów pod niego.
Minimalny odstęp między impulsami mam ok. 2 minut. |
Pytanie jaką masz wersję manipulatora. Zasadniczo jak masz potencjometr 200KOhm, to R4 musisz dać też 200 (ew 220)KOhm, a kondensator C3 470uF... Ale wlaśnie w zależności od wersji jest jeszcze zabawa w R2 i R5
Rezystory R3 i R6 mają 330 i 680 Ohm (bez kilo), po zsumowaniu (połączone są szeregowo) mają mieć ok 1Kohm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skvrnsk
A
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 17:58, 20 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Manipulator pierwszy, potencjometr 200k bez wyłącznika, R4 - 220kOhm, kondensator C3 470uF, R2 1kOhm, jak w oryginalnym schemacie układu 1459.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pią 18:34, 20 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
skvrnsk napisał: | Manipulator pierwszy, potencjometr 200k bez wyłącznika, R4 - 220kOhm, kondensator C3 470uF, R2 1kOhm, jak w oryginalnym schemacie układu 1459. | ,
yyyy to jedyne co mi przychodzi do głowy, to żebyś sprawdził co ile sa impulsy na drugim skrajnym położeniu potencjometra... A jak nie, to zmniejsz R4 do 100KOhm i sprawdź wtedy.
A tak BTW, to ten R2 możesz wywalić całkowicie, a zamiast niego zamontuj R4.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skvrnsk
A
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 8:12, 21 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Do czegoś doszedłem. Wywaliłem R4(220kΩ) i zostawiłem tylko R2(1kΩ) przed potencjometrem. Teraz działa i jest płynna regulacja od impulsów co 1s wzwyż. Można tak zostawić? Nie uszkodzi się nic przy dłuższym działaniu? Czy zamontować mniejszy R4, jak proponowałeś?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez skvrnsk dnia Sob 8:13, 21 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Sob 8:29, 21 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Mozesz tak zostawic, tylko to nie ma sensu... W praktyce musisz podawac krople co ok 60-90sek do ok 120-150sek. Jak zostawisz tak jak jest zapackasz olejem cale moto...
A jaki masz maksymalny czas? Minimum 1sek, a max?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skvrnsk
A
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 8:43, 21 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Max. 67sek, czyli jednak mniejszy R4?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Sob 9:49, 21 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Stanowczo R4. Z tego co piszesz C3 i potencjometr jest ok. Zastanawia mnie, czy przypadkiem R4 nie dali ci przez pomylke 470KOhm... Probowales zmierzyc jego wartosc, lub odczytac z kodu kreskowego???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skvrnsk
A
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 10:54, 21 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
C3 470uF, potencjometr 200k, R4 zmierzony 220k.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Sob 11:01, 21 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
To doswiadczalnie dobierz R4... 100, 120, 140, 150, 190K... W praktyce jak pisalem, musisz dac krople raz na ok 90-120sek... Warto miec wiec regulacje w zakresie ok 60-150sek... Zreszta to i tak wyjdzie ci dopiero w czasie jazdy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skvrnsk
A
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 13:12, 23 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Doświadczalnie wyszło C3 470+220uF i R4 120kOhm.
Min. impuls 54sek, max. impuls 158sek.
Z jednym kondensatorem 470uF różnica między min. i max. impulsem była zbyt mała.
Dzięki za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez skvrnsk dnia Pon 13:13, 23 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiek
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Pon 15:00, 23 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
miotacztruskawek napisał: | @stasiek, a jak twoja |
dzięki Twojej cierpliwośći - zajebiaszczo.
Co prawda z trohe mnie drażni że mam impuls co 60s minimum bo jak polatałem w deszczu i na piachach to długo sie czyścił. Na szczeście uruchamiam serwisowy impuls i przejezdzam z kilometr i łancuch błyszczy
Chyba więc zostawie dobór kondensatorów jak jest - zakres od 60s - 120s.
Jedyne co zrobie to chyba przeniosę przycisk do jednostki sterujacej na kierownice żeby robić sobie szybkie płukanie bez zsiadania. Z problemów jakie miałem dotychczas to chcac zeby lepiej kapało za blisko ustawiłem rurke ąłncucha i gdzies mi wmiętoliło. Na szczescie rurki mam wiecej wiec dojazd do domu - docięcie i smigam narazie ta bez problemów. Musze tylko wymyslic chyba jakies stabilniejsze mocownaie bo trzymając opaskami do wachacza rurke mogę palcami przesuwac dysze - albo poprostu nei dotykac jak działa
teraz dopiero zobaczyłem ze dałem wujowe zdjęcia z olejarki - porobie dziś lepsze jak to mam pomontowane i wstawie jeszcze raz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mRadek
A
Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin/Stavanger
|
Wysłany: Pon 15:43, 23 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Pogrzebałem trochę w sieci i trafiłem na chyba najprostszy i w związku z tym najdroższy układ olejarki
Pomijając zasadę jego działania, dość ciekawie rozwiązano podawanie oleju na łańcuch, ale czy praktycznie?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skvrnsk
A
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 22:52, 23 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Taki przydatny jest wymuszony impuls?
Musiałbym zrewidować mój pomysł ukrycia potencjometru i wywalić go na kierownicę razem z dodatkowym przyciskiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiek
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Wto 9:14, 24 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
skvrnsk napisał: | Taki przydatny jest wymuszony impuls?
Musiałbym zrewidować mój pomysł ukrycia potencjometru i wywalić go na kierownicę razem z dodatkowym przyciskiem. |
powiem CI że na poczatku go nie chciałem
ale pryz montażu juz dziękowałem ze go zrobiłem - no i przy drobnej sugestii naprowadzającej przez truskawe. Doszedłem swoim małym rozumkiem do tego samego ale od dupy strony
Przy montazy wychodzi ze miedzy pompka a dysza masz jakies 1-1,5m przewodu 3mm. Impuls idzie malej kropelki co min 60s. Na zwykłym ustawieniu napełniałoby mi sie to pewnie z dzień
a tak 10-15minut i układ zapełniony i sprawdzone działanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skvrnsk
A
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 18:37, 03 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Dobrze żarło ale zdechło.
Wyjechałem w trasę, nagle zaczęła dioda migać jak szalona(na przeciwległym ustawieniu potencjometra praktycznie świeciła światłem ciągłym), spadło parę kropel i pompka już nie tłoczy. Wydaje z siebie jakieś dźwięki, ale nie tłoczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pią 21:23, 03 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
skvrnsk napisał: | Dobrze żarło ale zdechło.
Wyjechałem w trasę, nagle zaczęła dioda migać jak szalona(na przeciwległym ustawieniu potencjometra praktycznie świeciła światłem ciągłym), spadło parę kropel i pompka już nie tłoczy. Wydaje z siebie jakieś dźwięki, ale nie tłoczy. |
Brzmi trochę jak byś miał zwarcie gdzieś w układzie manipulatora.
Żeby sprawdzić samą pompkę podłącz ją bezpośrednio pod akumulator, polaryzacja jest nieistotna. Przy podłączaniu powinieneś mieć "cyk". Przy odłączaniu drugie "cyk" i wyplucie kropli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skvrnsk
A
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 9:35, 04 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
edit
Pompka działa bezpośrednio pod akumulatorem, dioda LED szaleje ale z układu nie idzie sygnał na pompkę.
Rozlutować wszystko i sprawdzać po kolei?
edit
Problem rozwiązany. Punkt lutowniczy kondensatora oderwał się od ścieżki i nie było połączenia. Trochę w tym mojej winy, bo tyle razy to wszystko przelutowywałem, że kila punktów lutowniczych musiałem zastąpić kabelkami. No ale już działa.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez skvrnsk dnia Sob 16:35, 04 Cze 2016, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Sob 16:34, 04 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
skvrnsk napisał: | edit
Pompka działa bezpośrednio pod akumulatorem, dioda LED szaleje ale z układu nie idzie sygnał na pompkę.
Rozlutować wszystko i sprawdzać po kolei? |
By wypadało...
Odłącz tranzystor i sprawdź impulsy. Jak nie będzie, to wtedy układ manipulatora...
A podłączałeś diodę do czujnika luzu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skvrnsk
A
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 16:39, 04 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Już działa, patrz post wyżej. Układ oczywiście jest podłączony do luzu i ta funkcja też działa. Być może i pod wpływem wstrząsów punkt lutowniczy odleciał.
ps. można na wyjście dać ten najtańszy igielitowy wężyk, bo ja dałem zbyt dużej średnicy i kropla nie spada co impuls?!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez skvrnsk dnia Sob 17:59, 04 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiek
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Nie 12:44, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
skvrnsk i jak zrobiłes z dodatkowym "serwisowym przełacznikiem"?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skvrnsk
A
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 15:06, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Na razie mam cały układ z potencjometrem w jednej obudowie pod siedzeniem bez tego przełącznika. Przy montażu napełniłem wstępnie wężyk olejem.
Myślę, że zrobię sterownik na kierownicę, ale nie na potencjometrze tylko na przełączniku obrotowym no i oczywiście dołożę ten przełącznik serwisowy.
No i samo smarowanie muszę ogarnąć. Dysza z boku zębatki u mnie słabo działa. Jedna krawędź łańcucha jest mokra, a druga już nie bardzo. Felga z oponą upie....e równo, ale póki co cały czas jeździłem z impulsem co 60 sekund.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez skvrnsk dnia Nie 15:10, 05 Cze 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiek
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Nie 21:15, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
kurde dziwne z tym uwaleniem zębatki- u mnie jest o niebo mniejsze uwalenie po montażu tego ustrojstwa
co to puzderek to jak co będę mógł Ci wydrukować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skvrnsk
A
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 6:21, 07 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
EDIT
Dla mnie stracony czas i pieniądze. Więcej to ustrojstwo naprawiałem niż działało.
Trochę dziurawego asfaltu i lekki teren i elektronika się rozlatywała.
W końcu nie mogłem dojść co przestało działać i wyprułem z moto to ustrojstwo. Wolę jednak Scottoilera.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez skvrnsk dnia Sob 18:44, 18 Cze 2016, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dodek
A1
Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 12:43, 26 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Panowie jakie stosujecie obudowy do elektroniki - poprosze o jakies przykłady - np dla potencjometru i plytki ?
2 sprawa jakie stosujecie dysze - z rurek miedzianych, mosiężnych czy inne ??
które lepsze podwojne czy pojedyncze też dają rade?
Pozd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Nie 22:45, 26 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
dodek napisał: | Panowie jakie stosujecie obudowy do elektroniki - poprosze o jakies przykłady - np dla potencjometru i plytki ? |
Najlepiej w stacjonarnym sklepie. W necie jest tego sporo, ale musisz pokombinować z rozmiarem
[link widoczny dla zalogowanych]
dodek napisał: | 2 sprawa jakie stosujecie dysze - z rurek miedzianych, mosiężnych czy inne ?? |
Możesz dać miedź, a możesz dać i wkład od długopisu
dodek napisał: | które lepsze podwojne czy pojedyncze też dają rade? |
Pojedyńcza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiek
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Pon 10:01, 27 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
dodek napisał: | Panowie jakie stosujecie obudowy do elektroniki - poprosze o jakies przykłady - np dla potencjometru i plytki ?
|
Ja sobie druknąłem puzderka - mam gdzieś jeszcze modele ich jakby co
https://www.youtube.com/watch?v=o_Rcfx96J2U
co do awaryjności to prócz zgubionej jednej miedzianej "dyszy" na właśna prośbę to tam nic mi sie nie spsuło jeszcze - najechane ok 2tys juz na tym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dodek
A1
Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 19:50, 28 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Na razie zmontowałem wersje 1 na grawitacji - dziś bede montować miedzianą dysze - zobaczymy jak sie to sprawdzi w dalszych trasach.
wersja 2 na pompce w czesciach juz leci pocztą.
.............
Up przetestowane - wersja z grawitacja całkowicie sie nie sprawdza - zyje wlasnym zyciem. Teraz widze ze jedyna opcja to dawkowanie pompką co okresloną ilość czasu . Tak btw uzywa ktos w waszych olejarkach oleju scotoilera ??? Kupiłem dla siebie do testow najgestszy olej jaki był w serwisie olejowym 85w140 i wydaje mi sie że jest ok - bo nie wywala go zbytnio z łancucha.
Pozdro dla olejarko-maniaków
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dodek dnia Czw 17:26, 07 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
-MANY-
A1
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 18:11, 10 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Mam olejarka własnej roboty w swojej VFRce 800 FI. Zalana jest Hipolem 80w90 zmieszanym ze smarem grafitowym.
W tamtym roku smarowała i łańcuch był ciemny. Teraz miałem trochę rzadszą mieszankę smarującą i olejarka smarowała, ale rolki się nadal świeciły. A te boczne blaszki łańcucha są mokre, dodatkowo kilka kropelek na zadupku i boku opony
Zauważyłem że rolki łańcucha mam przesunięte na prawą stronę, przez co olej po zebatce nie spływa bezpośrednio na rolkę, tylko pomiędzy bok łańcucha, a rolkę (nie pamiętam, czy zawsze tak było), ale oba boki łańcucha są mokre.
W VFRce jest monowachacz, także odpada podczas naciągu łańcucha ustawianie jego osiowości.
Teraz zrobiłem gęściejszą mieszanke i muszę przetestować. Dodatkowo skrócę czas przerwy pomiędzy zasilaniem elektrozaworu. (otwarcie zaworu jest stałe: 0,5 - 1,0 s - nie pamiętam dokładnie)
Nie wiem, czy tak może być, czy nie. Jak ktoś ma jakieś pomysły niech pisze
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mancy
A1
Dołączył: 01 Maj 2016
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żuromin
|
Wysłany: Pią 0:50, 22 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Jako jeszcze do niedawna szczęśliwy posiadacz motorum z wałem napędowym, odzwyczajony od psikania szprajem po łańcuchu, również i ja postanowiłem zrobić sobie oliwiarkę "made by DIY". Olejarka typowa jak tu na forum, na pompce od skuterka Peugeota, zbiorniczek od Ursusa, przewody silikonowe paliwowe, część przewodów miedzianych. A że nie bardzo mam zdolności i cierpliwość do elektroniki, znalazłem gotowy sterownik do olejarki na allegro. Nie żeby jakaś reklama, ale jak ktoś potrzebuje to może się przyda. Zamówiłem sterownik u tego człowieka:
[link widoczny dla zalogowanych]
a zamówiłem coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Do urządzenia dodatkowo dokupiłem potencjometr za 4zł do regulacji czasu pauzy i obudowę za 5zł, wysyłka 15zł (tu gość trochę przycina). Ważne, aby przy zamówieniu podać gościowi zakresy czasowe zarówno czasu przerwy, jak i czasu pracy. Przy pierwszej wersji nie dogadaliśmy się, gość po małej wymianie zdań dosłał drugi sterownik z określonymi przeze mnie czasami. Ja zamówiłem sterownik z czasem pracy w zakresie 0-8 sekund i czasem pauzy 0-480 sekund (8 minut), w otrzymanym urządzeniu jednak minimalny czas pauzy jaki mogę ustawić to około 5 sekund (nie wiem, czy koleś źle mnie zrozumiał, czy nie da się w tym zakresie ustawić mniejszej wartości). Krótkie czasy pauzy są przydatne przy początkowym napełnianiu instalacji . całość przed podłączeniem przewodów i założeniem obudowy prezentuje się tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
a po podłączeniu przewodów i w obudowie tak (przepraszam za słabą jakość zdjęcia, robione z telefonu w dość ciemnym garażu):
[link widoczny dla zalogowanych]
Facet w swojej ofercie ma też urządzenia teoretycznie dedykowane do oliwiarek łańcucha, ale w tamtych nie ma możliwości zastosowania potencjometru i zmiany nastaw czasu bez rozbierania obudowy.
A tu zdjęcia zamontowanej olejarki:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Cały czas walczę z końcówką przewodu, początkowo chciałem zrobić głowicę z przewodu miedzianego, ale nie zdało to egzaminu. Teraz postanowiłem spróbować z wkładem od długopisu, jest dużo lepiej, wygląda to tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wkład ma średnicę 3mm, przewód miedziany ma średnicę wewnętrzną również 3mm, więc powinno siedzieć sztywno i o ile początkowo trzymało się wszystko sztywno, o tyle po przejechaniu 300-400km końcówka się telepie. Myślę, żeby nalożyć na złączenie rurki miedzianej i plastiku koszulkę termokurczliwą, która po podgrzaniu ściśnie oba elementy. Jak coś mi sie uda jeszcze wyrzeźbić to napiszę.
Edit:
Chyba daję za duże zdjęcia i nie ładują się na forum, dlatego wrzuciłem same linki
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mancy dnia Pią 9:53, 22 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiek
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Pią 9:43, 22 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
nie widze zdjęć ;(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Skorpion
A1
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Jędrzejów, świętokrzyskie
|
Wysłany: Wto 17:35, 01 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Witam. Postanowiłem wrzucić swój kamyczek do tego forum w temacie automatycznej oliwiarki. Ludzie tu cuda robią z elektroniką i innymi głupotami. Na elektronice się nie znam i dlatego rozwiązałem sprawę po swojemu. Najlepsze są rozwiązania najprostsze i dlatego niezawodne. Zrobiłem tak jak opisze i wsio działa lux. Sprawdzone na trasie na zlot w Sirok na Węgrzech gdzie po drodze lało jak z cebra i było gorąco jak na Saharze. Trasa 925 km-zużycie hipolu około 50-70 ml. Zbiorniczek oleju mam umieszczony pod lewym boczkiem na takiej wysokości. że po zdjęciu siedzenia (szkoda mi było miejsca pod siedzeniem ) mogę go odkręcić palcami i dolać lejkiem. Potem wężyk do elektrozaworu od paliwo-gaz (ze śrubą regulacyjną) potem znów taki sam wężyk przezroczysty i rurka 15 cm miedziana od płynu hamulcowego. Następnie wchodzi w metalowy wkład Zenit od długopisu (lutowanie) i wchodzi drugim końcem w kapilarę (odpowietrzenie od lodówki ze złomu ) długości około 50 cm pod wahaczem (3 trytytki). Końcowe mocowanie do dodanej zatyczki plastikowej która wchodzi do takiego gwintowanego otworu i dogięcie do brzegu zębati i to wsio. Całe dławienie odbywa się za pomocą tej długiej kapilary. Nic nie chlapie. + elektrozaworu podłączony przez bezpiecznik 5W z tylnego światła a - z masy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Skorpion
A1
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Jędrzejów, świętokrzyskie
|
Wysłany: Czw 12:58, 16 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Widzę, że chyba zamknąłem temat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kitza
A
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Czw 14:04, 16 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Mógłbyś podrzucić fotki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Skorpion
A1
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Jędrzejów, świętokrzyskie
|
Wysłany: Czw 14:56, 16 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
DO: kitza
Mógłbyś podrzucić fotki? Odp: Spróbuję, ale nie wiem czy mi się uda. Najpierw muszę porobić je telefonem. A tak w sumie to nie ma co fotografować bo wsio opisałem, ale jak chcesz to wrzucę jeśli mi się uda. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jamiol87
A
Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wysokie mazowieckie
|
Wysłany: Czw 15:19, 16 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Ja zamontowałem olejarkę, niestety koło, rejestracja itd zawsze lekko pochlapane, jak przykręciłem żeby mniej podawało to łańcuch suchawy i brudny, wkurzało mnie to ciągłe spoglądanie czy dysza jest, czy się nie przestawiła, czy wszystko działa.... Wyje****alem wole smar co 400km i jest super czysto i Glowa spokojna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiek
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Czw 16:01, 16 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
ja niestety po smarze mialem bardziej uwaloną opone i reszte niż z oliwiarki. U mnie chlaapie mało/nie zauważalnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jamiol87
A
Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wysokie mazowieckie
|
Wysłany: Czw 21:07, 16 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Może zalezy od smaru i sposobie nakładania: (zawsze na ciepły łańcuch i po kilku minutach przetrzeć szmatką ) hmm jakość smaru tez ma znaczenie 😉
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kalinago
Motocyklista
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Czw 22:28, 16 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
jamiol87 napisał: | Może zalezy od smaru i sposobie nakładania: (zawsze na ciepły łańcuch i po kilku minutach przetrzeć szmatką ) hmm jakość smaru tez ma znaczenie 😉 |
A czym smarujesz ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Czw 23:09, 16 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Skorpion napisał: | Witam. Postanowiłem wrzucić swój kamyczek do tego forum w temacie automatycznej oliwiarki. Ludzie tu cuda robią z elektroniką i innymi głupotami. Na elektronice się nie znam i dlatego rozwiązałem sprawę po swojemu. Najlepsze są rozwiązania najprostsze i dlatego niezawodne. ... |
Taką samą olejarkę opisałem w tym temacie jakieś 10 lat temu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jamiol87
A
Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wysokie mazowieckie
|
Wysłany: Pią 20:53, 17 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
kalinago napisał: | jamiol87 napisał: | Może zalezy od smaru i sposobie nakładania: (zawsze na ciepły łańcuch i po kilku minutach przetrzeć szmatką ) hmm jakość smaru tez ma znaczenie 😉 |
A czym smarujesz ? |
Smarem firmy motorex
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Skorpion
A1
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Jędrzejów, świętokrzyskie
|
Wysłany: Sob 17:02, 18 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: Taką samą olejarkę opisałem w tym temacie jakieś 10 lat temu... Very Happy -------------- Sumienie mam czyste. Nie zerżnąłem z Ciebie. 10 lat temu to nawet nie wiedziałem, że istnieje jakieś forum V stroma w internecie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DINO
A2
Dołączył: 27 Wrz 2016
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ZK
|
Wysłany: Wto 8:28, 04 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
ktoś może podać wartości czasu jakie najlepiej mieć ustawione, chodzi o to aby zrobić to na np. 3 przyciskach bez płynnej regulacji, (deszcz, trasa, miasto itd)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Wto 9:18, 04 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
fino napisał: | Ja korzystam z ustawienia 120 i 90 s inne nie są potrzebne. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DINO
A2
Dołączył: 27 Wrz 2016
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ZK
|
Wysłany: Wto 20:20, 04 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DINO dnia Wto 20:36, 04 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|