 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rommel
Motocyklista
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 22:07, 20 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Ja zainstalowałem pod zqtrzaskiem kanapy Kombinowałem z boczkami, ale pamiętaj, ze regulacje prowadzisz kręcąc pokrętłem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Wybierz sobie DL 1000
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KBM
A1
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 22:25, 20 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Sorier niezła opcja z pasem.
Sporo tego jest jednak w necie. Chyba już wiem co na przyszłą zimę
[link widoczny dla zalogowanych]
NawEt kit jest, tyle że drogooo, aleeee Polak potrafi
[link widoczny dla zalogowanych]
Sorrki za zmianę tematu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 22:44, 20 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Staszek napisał: | Na Forum Motocyklistów był/jest taki dłuuugi temat o smarowaniu łańcucha. W zasadzie ciekawe wnioski są tam wysuwane, jak np.:
- łańcuch niesmarowany bądź smarowany bardzo rzadko (wtedy kiedy zaczyna piszczeć) wytrzymuje tyle samo co "psikany" co 300km
- łańcuch smarowany olejarkami wytrzymuje tyle samo co smarowany sprayem
W swoich motocyklach trzykrotnie miałem tradycyjny scottoiler (ten grawitacyjny) i w zasadzie nie zauważyłem, aby łańcuch wytrzymał dłużej niż przy smarowaniu sprayem. W ostatnim varadero byłem zdziwiony że tak wolno mi oleju ubywa - cały sezon nie uzupełniałem - (fakt, że ustawione miałem na minimum skali) i okazało się, że zapchała się dysza i właściwie łańcuch prawie nie był smarowany. Swoje i tak wytrzymał, cos koło 25-30 tys km... |
A czym poparte są w/w spostrzeżenia? Tym że ktoś tak napisał, czy tym że rzeczywiście próbował zrobić cały "przelot" łańcucha bez smarowania?
Pewnie Cię zaskoczę kolego, ale tak się składa że w łańcuchu długo nie smarowanym (2-3kkm) zacierają się ogniwa, co doprowadza do wykruszenia uszczelniaczy, a to z kolei powoduje dostawanie się piachu kurzu i momentalne wytarcia mocno obciążonych mechanicznie i termicznie współpracujących elementów. Takie zużycie objawia się makabrycznymi luzami, tragicznym wyciągnięciem łańcucha i jego spadaniem spowodowanym "nie trafianiem" w zęby zębatek.
Taki łańcuch definitywnie kończy swój żywot zazwyczaj po 5 - 6kkm.
Myślę, że jednak twoja olejarka smarowała, przynajmniej trochę, w przeciwnym wypadku o łańcuch można by się było poparzyć, nawet po krótkiej jeździe, że o smrodzie i niemiłosiernym grzechocie nie wspomnę...
Wbrew pozorom smar w sprayu to dobre rozwiązanie. Dobry smar raz zaaplikowany wystarcza nawet na ponad 1000 km jazdy po asfalcie. Problemy pojawiają się podczas jazdy w deszczu albo w piachu, wtedy trzeba smarować co 100 - 200 km...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KBM
A1
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 23:10, 20 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Przychylam się do roadrunner'a.
Gdyby było tak łatwo to wszystkie zakłady zmechanizowane by na smarowaniu i syfie chciały tak zaoszczędzić.
Nie wiem jak twardej stali musiały by być zębatki i łańcuch, żeby nie było niedługo bez smarowania widać efektu.
Mam u siebie najmocniejszego złotego DIDa i nie ryzykował bym nie smarując nawet 200-300km, a napewno serce by mi ściskało gdybym tak jechał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Śro 23:59, 20 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Nie podejmę się za kogoś, kto tam pisał, polemiki. Temat na pewno jest do odszukania dla chcących. Co do mnie, smarowałem sprayem najczęściej co 800-1000km bo nie lubię się babrać w smarach. Co do olejarki, pewnie smarowała, ale wiem że minimum przez 15 tys. km nie dolewałem, więc za dużo tego oleju nie poszło (scottoiler ma dość mały zbiorniczek).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Staszek dnia Śro 23:59, 20 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Czw 0:21, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Ja kiedyś spotkałem chłopaka na świeżo kupionej CBR 600, który spytał mnie czego ma tak "pokrzywione" ogniwa w łańcuchu /\_/\_/\/\_/\_/\
Celem zbadania stanu łańcucha złapałem za niego palcami i...
upiekłem sobie opuszki palców... Jak bym złapał za kolanko wydechu...
Na moje pytanie kiedy smarował łańcuch odpowiedział pytaniem: "To łańcuch się smaruje?"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 0:32, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Co się dziwić ludziom bez doświadczenia, jak niektórzy mechanicy sprzedają swoim klientom teorie, że łańcuchy o-ringowe nie wymagają smarowania, bo posiadają uszczelniacze. Ten sam "mechanik" twierdził też, że nie jest w stanie zmierzyć luzów zaworowych w GSXie, bo nie posiada calowego szczelinomierza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Czw 0:36, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
lasooch napisał: | Co się dziwić ludziom bez doświadczenia, jak niektórzy mechanicy sprzedają swoim klientom teorie, że łańcuchy o-ringowe nie wymagają smarowania, bo posiadają uszczelniacze. Ten sam "mechanik" twierdził też, że nie jest w stanie zmierzyć luzów zaworowych w GSXie, bo nie posiada calowego szczelinomierza. |
To dobry mechanik... :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czesterbb
Motocyklista
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: Czw 8:43, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
A może taka pompka ?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Czw 22:15, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
lasooch napisał: | http://www.ebay.co.uk/itm/12V-Brushless-Submersible-Water-Oil-Pump-F-CPU-Cooling-Car-fountain-aquarium-PC-/151008129563?pt=UK_HomeGarden_Garden_PondsWaterFeatures_UK&hash=item2328c9321b
Pierwsza z brzegu  |
Jeżeli koś myśli o zastosowaniu tej pompki do olejarki to niech sobie daruje...
Jest to pompka jak do spryskiwaczy, czyli wirnikowa, czyli przez pompkę jest wolny przepływ nawet jak nie pracuje. Wydajność przy przetaczaniu oleju poniżej 50ml na minutę, a ciśnienie praktycznie żadne.
Można by spróbować jeszcze z tą pompką do oleju od 2takta...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ArturS
A2
Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Pią 8:20, 05 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Pytanie mam, trochę w temacie olejarek - gdzie znaleźć w wiązce pod siedzeniem przewód od czujnika luzu? Montowałem w zeszłym roku w DL650 swoją wydumkę i odpuściłem z poszukiwaniami, choć wydaje mi się, że znalazłem, tylko wtedy zabrakło do szczęścia jednej diody w układzie. Przewidziałem tam odłączanie elektrozaworu w momencie wbicia luzu, żeby nie kapało na postoju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 8:54, 05 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Koło tylnego mocowania zbiornika paliwa, pomiędzy tylnym cylindrem i akumulatorem, mniej więcej tam szukaj Trójkątna kostka z trzema przewodami to właśnie wiązka od czujnika zmiany biegów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pią 9:00, 05 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
lasooch napisał: | Koło tylnego mocowania zbiornika paliwa, pomiędzy tylnym cylindrem i akumulatorem, mniej więcej tam szukaj Trójkątna kostka z trzema przewodami to właśnie wiązka od czujnika zmiany biegów. |
Z naciskiem na to że to nie jest absolutnie CZUJNIK LUZU, tylko rezystancyjny czujnik zapiętego biegu. Jako takiego czujnika luzu w DLu nie ma. Możesz się za to podpiąć np z małym przekaźnikiem pod kontrolkę luzu...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pią 9:03, 05 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ArturS
A2
Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Pią 9:44, 05 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Kontrolka luzu będzie więc lepszym rozwiązaniem. Przekaźnik potrzebuje bardzo mało prądu. W jednej obudowie zmieściły się trzy. Tyle niestety potrzeba chyba, że kontrolka ma na stałe doprowadzony minus, a plus podawany jest dopiero po wbiciu luzu - w większości starszych maszybn jest niestety na odwrót
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ArturS dnia Pią 9:46, 05 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pią 9:48, 05 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
ArturS napisał: | Kontrolka luzu będzie więc lepszym rozwiązaniem. Przekaźnik potrzebuje bardzo mało prądu. W jednej obudowie zmieściły się trzy. Tyle niestety potrzeba chyba, że kontrolka ma na stałe doprowadzony minus, a plus podawany jest dopiero po wbiciu luzu - w większości starszych maszybn jest niestety na odwrót |
Nic podobnego! Jeżeli masz przekaźnik z przełącznymi stykami, to wykorzystujesz do zasilania zaworu styki zwarte przy zwolnionym przekaźniku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Haart
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pią 10:39, 05 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
ArturS napisał: | Pytanie mam, trochę w temacie olejarek - gdzie znaleźć w wiązce pod siedzeniem przewód od czujnika luzu? |
Z tego co pamiętam, u mnie to była poczwórna wtyczka z trzema kablami...
Możesz poszukać tematu z wyświetlaczem biegów, tam też się wpina w czujnik luzu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
torchio
Motocyklista
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: silesia
|
Wysłany: Pią 17:03, 05 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Artur działa mi to dobrze bez podłączonego czujnika luzu szkoda się w to bawić
Można by ewentualnie temat dyszy uskutecznić kiedy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
folwar
A1
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 21:39, 06 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Ja kupiłem coś takiego jak w linku poniżej. Taka sam dysza jest w oryginalnym Scottoilerze w Hondzie żony i sprawuje się bardzo dobrze. Kosztowało 30 zł.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Sob 21:48, 06 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
folwar napisał: | Ja kupiłem coś takiego jak w linku poniżej. Taka sam dysza jest w oryginalnym Scottoilerze w Hondzie żony i sprawuje się bardzo dobrze. Kosztowało 30 zł.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Zapewniam, że dokładnie taki sam efekt da stary zużyty wkład do długopisu za 0,0zł z wetkniętym do środka cienkim stalowym drucikiem...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Sob 21:49, 06 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czesterbb
Motocyklista
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: Wto 10:13, 16 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
ja mam miedzianą rurkę z samochodowego przewodu hamulcowego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rommel
Motocyklista
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 15:18, 17 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Ktoś ma, jest sens?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scov
A1
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tarczyn
|
Wysłany: Sob 13:17, 04 Maj 2013 Temat postu: oiler |
|
|
Przedstawię wam moje wykonanie oilera które powstało na fali irytacji scootoilerem jaki posiadam.Nigdy nie mówię o tym co robię dopóki nie skończę ale z racji że już projekt osiągnął pełną funkcjonalność i zostały tylko szczegóły to się nim podzielę. Miał być sam oiler ale pomyślałem że jak już coś robić to z rozmachem i powstała taka oto koncepcja.
Oiler
Wyświetlanie biegów
Wyłączanie mitycznego TRE
ew. coś w przyszłości
Założenia:
Dozowanie oleju elektromagnetyczną pompką dozująca olej do dwusuwowych skuterów ~ ja kupiłem używke za 30 zł alledrogo).
Regulacja ilości oleju od 0 do 9ml/100km.
Opcja przelewania/odpowietrzania układu
Włączanie i wyłączanie mitycznego ATRE
Wyświetlanie biegów z czujnika w skrzyni biegów
Kalibracja wstępna i możliwość powtórzenia w razie niepoprawnego wyświetlania. Oczywiście urządzenie zapamiętuje ustawienia.
Powstał projekt i płytka (ATMEGA8 + ULN2003)
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
program i testowanie pompki (szczelna , ok 145 imp/ml)
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
potem obudowy - z tego akurat nie jestem dumny ale musi tak być. Urządzenie mieści się pod licznikiem i tam jest wszczepione w instalacje elektryczną motocykla.
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
pompka dozująca elektromagnetyczna już w moto
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
wyświetlacz....dwu kolorowy , do biegów czerwony , do ustawień zielony , z czasem regulacja mocy świecenia i zwiększenie jasności(parę tranzystorów) bo w słoneczny dzień nie jestem do końca zadowolony ale jak na prototyp ver. 1.0 może być
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Muszę jeszcze wyprowadzić przewody do przycisków ale dopiero jak znajdę coś estetycznego. W mikrokontrolerze mam jeszcze wolne 3 porty wiec jakiś pomiar napięcia akumulatora czy coś w tym rodzaju jest możliwe w przyszłości
pozdr.
M
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Nie 13:00, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Szacun! Płytkę robiłeś sam czy masz jakiś "zaprzyjaźniony" punkt?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalar
Motocyklista
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 15:41, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | Szacun! Płytkę robiłeś sam czy masz jakiś "zaprzyjaźniony" punkt? |
Płytka drukowana jest wyrobem własnym autora uzystanym metodą termotransferu.
Zakładowe płytki wygladaja zdecydowanie "inaczej".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Nie 16:02, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
skalar napisał: |
Zakładowe płytki wygladaja zdecydowanie "inaczej". |
Nie koniecznie, zależy jaki zakład...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scov
A1
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tarczyn
|
Wysłany: Nie 17:19, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Wydruk z laserówki na papierze kredowym a następnie żelazko.....do jednej sztuki nie warto zawracać ludziom głowy a poza tym wiesz...."ja sama"
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez scov dnia Nie 17:25, 05 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Nie 19:41, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
scov napisał: | Wydruk z laserówki na papierze kredowym a następnie żelazko.....do jednej sztuki nie warto zawracać ludziom głowy a poza tym wiesz...."ja sama" |
I nie poprawiałeś flamastrem? Bardzo ładnie, tym bardziej szacun!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scov
A1
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tarczyn
|
Wysłany: Nie 21:34, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
jeśli mam być szczery to sam byłem w szoku że tak wyszło. Nic nie podmalowywałem a wręcz przeciwnie małe literki musiałem lekko poddrapać np "R" Gdybym wiedział ze tak bedzie to płytka była by o 30 % mniejsza i SMD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nita
Motocyklista
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Pon 8:26, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Szacun , gdybyś nie napisał myślałbym , że to jakiś firmowy wyrób .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaciejW
Motonita
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Pon 9:45, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Jako dyletant techniczny olejarkę kupiłem, za około 300 pln. dodać do tego koszt montażu, plus olej przekładniowy za 15 zeta liter. Po 1 sezonie zużyłem oleju za 7,50 pln. (15.000 km). Można przeliczyć, jak szybko się zwraca (przy założeniu, że zmarujesz co jakies 500 powiedzmy średnio bo deszcze itp. i czyścisz też nie za darmochę). Mi wyszło, że już się zwróciła z nawiązką.
Plus: nie ma cyklu - przesmarowany łańcuch - nasmarowany łańcuch - niedosmarowany łańcuch, w deszczu włączasz wyższy bieg olejarki i zapominasz. Zbiorniczek na moto nawet na wysokim biegu starcza na parę tysięcy km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fino
A2
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: KRK
|
Wysłany: Pon 22:09, 17 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Witam. Ja do sprawy oilera własnej roboty podszedłem następująco.
Oczywiście zbiorniczek od Ursusa 10 PLN, wężyki silikonowe 16 PLN, zestaw NE107 35 PLN, pudełka i gałka 7 PLN, przełącznik wielopozycyjny, oporniki, kable, koszulki itp z szopy. No i najważniejsze: dozownik oleju od 2-takta z all..... za 30 PLN. Przeróbka płytki - kondensator na 10 uF, zamiast jednego potencjometru rezystor 20 ohm, co daje czas załączenia 1s. Na przełączniku 4 rezystory 30 kohm połączone szeregowo, dające czas załączenia od 2 minut do 30 sekund, skok co 30 s. Dołączyłem też pozycję do napełniania - załączenie co 1 s. Całość sprawdziłem i działa. Co ciekawe pompka podaje porcję oleju (kroplę) pod ciśnieniem z wysokości ok 1 m na odległość 1 m, co eliminuje wady elekrozaworu i podawania grawitacyjnego. Po odcięciu napięcia pompka działa jak zawór. Teraz czas na montaż w moto. [link widoczny dla zalogowanych] -zdjęcia i filmik z działaniem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 9:35, 18 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Super! A pompka od czego konkretnie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalar
Motocyklista
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 11:46, 18 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Roadrunner zobacz tą [link widoczny dla zalogowanych]. Ze zdjęć przypomina ona pompkę elektromagnetyczną tłoczkową podobną np do [link widoczny dla zalogowanych]. Takie pompy wymagają zasilania impulsowego a nie pradem stałym ale to nawet na NE555 można opanować . Cena w aukcji zachęca do eksperymentów...
P.S. To nie jest moja aukcja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 0:56, 19 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Pytanie jakie ma być wypełnienie i szerokość impulsów...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalar
Motocyklista
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 8:32, 19 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Na przykładzie mcCoi-a zacząłbym od strzelania impulsami 50ms z wypełnieniem 25-50%, przy gestszym oleju pokusiłbym sie o wydłużenie impulsu do 100-150ms prawdopodobnie z redukcją wypełnienia do 25% aby oraniczyc nagrzewanie się cewki pompy.
Każdy impuls to jeden ruch tłoka więc ilość impulsów uzależniamy od pożądanej ilości oleju. Ewentualnie należałoby poeksperymentowac i dobrać doświadczalnie.
W domu mam gdzies zapisane ustawienia mcCoi-a wiec mogę podejrzeć ile trwa impuls u mnie - z pamięci to 100ms ON/150msOFF.
O ile dobrze pamiętam obcnie mam 3 lub 4 ruchy tłoka na każde 11-12km jazdy ze zwiekszeniem do 8 ruchów co 3-4 km w deszczu - ustawienia przy podwójnych dyszach scotoilera. Na to mam nałożoną krzywą redukcji olejenia zależną od predkości ale szczegółów nie pamietam i musiałbym sprawdzic w konfiguratorze.
Oczywiście moze okazać się że pompka z aukcji ma inną wydajnośc i powyższe ustawienia się nie przydadzą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 9:18, 19 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
OK. Pompka już do mnie jedzie. Zrobię testy jaki impuls jest potrzebny do wysterowania i pomyślę nad jakimś prostym układem. Pytanie czy od jakiegoś cwajtakta nie da się czegoś dobrać, bo tam zapewne też jest "zasilacz" impulsowy do pompki...
Mało tego, taki sterownik może już mieć "wyjście sterujące" podawaniem oleju w zależności od otwarcia przepustnicy na przykład...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fino
A2
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: KRK
|
Wysłany: Śro 16:12, 19 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
To jest dokładnie taka pompka. Nie mam specjalnie pojęcia o elektronice, więc zastosowałem NE107. Myślałem o gotowych sterownikach do silników krokowych, ale jak wyżej pojęcia specjalnego na temat nie mam. Pompka ma zastosowanie w 2taktach, więc jej wydajność zależy od dawki paliwa i gdzieś widziałem moduł sterowania, ale nie znalazłem opisu w necie. Faktycznie pompka grzeje się przy impulsach co 1 s, ale mam nadzieję, że nie spali się przy imlulsach co 30s.
tu opis [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez fino dnia Śro 16:41, 19 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pon 17:48, 24 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
A ja chciałbym trochę wbić kij w mrowisko i zrobić małą burzę mózgów.
A mianowicie znajomy też zaczął myśleć o olejarce. W kwestie "hydrauliki" wiele się już nie wymyśli, wiec zaczął kombinować z układem sterującym pracą zaworu/pompki. Początkowo miał to być za jednym zamachem wyświetlacz biegów, olejarka i termometr, ale odpuścił sobie to na razie i został przy samej olejarce, jednak tej pozostawił podłączenie i do czujnika halla. Wszystko ma działać na procku Atmega.
Wg jego założeń procesor mając sygnał z czujnika prędkości odmierzać ma przejechane odległość i podawać krople oleju co jakąś odległość. Oczywiście do tego tryb "deszczowy" gdzie ta odległość jest mniejsza i tryb czyszczenia, czyli chwilowego "zalania" łańcucha. Wstępnie zakłada, że podstawowa odległość to 1km, zaś w trybie deszczowym 700m, ale to wszystko jest w fazie doświadczalnej i do przeprogramowania. Żeby było ciekawiej, układ ma zacząć podawać olej dopiero po przekroczeniu prędkości 30km/h, żeby wyeliminować chlapanie w korkach i parkingach.
W przyszłym tyg powinien już zacząć testy wynalazku.
Niech kto pisze co o tym myśli, dobrze, źle, byle konstruktywnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pon 18:03, 24 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
miotacztruskawek napisał: |
Niech kto pisze co o tym myśli, dobrze, źle, byle konstruktywnie. |
Nie całkiem o olejarce, ale skoro już na wierzchu jest ATMega to za oceanem powstał Stromputer:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 6:57, 25 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
miotacztruskawek napisał: | A ja chciałbym trochę wbić kij w mrowisko i zrobić małą burzę mózgów.
A mianowicie znajomy też zaczął myśleć o olejarce. W kwestie "hydrauliki" wiele się już nie wymyśli, wiec zaczął kombinować z układem sterującym pracą zaworu/pompki. Początkowo miał to być za jednym zamachem wyświetlacz biegów, olejarka i termometr, ale odpuścił sobie to na razie i został przy samej olejarce, jednak tej pozostawił podłączenie i do czujnika halla. Wszystko ma działać na procku Atmega.
Wg jego założeń procesor mając sygnał z czujnika prędkości odmierzać ma przejechane odległość i podawać krople oleju co jakąś odległość. Oczywiście do tego tryb "deszczowy" gdzie ta odległość jest mniejsza i tryb czyszczenia, czyli chwilowego "zalania" łańcucha. Wstępnie zakłada, że podstawowa odległość to 1km, zaś w trybie deszczowym 700m, ale to wszystko jest w fazie doświadczalnej i do przeprogramowania. Żeby było ciekawiej, układ ma zacząć podawać olej dopiero po przekroczeniu prędkości 30km/h, żeby wyeliminować chlapanie w korkach i parkingach.
W przyszłym tyg powinien już zacząć testy wynalazku.
Niech kto pisze co o tym myśli, dobrze, źle, byle konstruktywnie. |
Już dawno o tym myślałem, mało tego, powstał nawet egzemplarz sterownika "na pająku" do testów...
Doszedłem do wniosku jednak, że w przypadku olejarki z zaworem tylko (grawitacyjnej), jest to przerost formy nad treścią.
Z pompką natomiast, jak najbardziej ma to sens, a jako że pompka już jest i działa, prawdopodobnie powstanie wkrótce następca tego sterownika...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Wto 8:26, 25 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Już dawno o tym myślałem, mało tego, powstał nawet egzemplarz sterownika "na pająku" do testów...
Doszedłem do wniosku jednak, że w przypadku olejarki z zaworem tylko (grawitacyjnej), jest to przerost formy nad treścią.
Z pompką natomiast, jak najbardziej ma to sens... |
Mógłbyś bardziej łopatologicznie wyjaśnić???
W olejarkę się jeszcze nie bawiłem. Mam świadomość czym się różni budowa układu grawitacyjnego (z zaworem) i ciśnieniowego (z pompką), ale średnio rozumiem różnicę w funkcjonalności obu systemów...
W sumie mając ATMega za sterami nie robi różnicy czy będzie to sterowanie impulsami, czy napięciem.
Natomiast bardziej mi zależałoby na opinii o sterowaniu smarowaniem, czyli podawaniu oleju nie w określonych jednostkach czasu, tylko po przejechaniu konkretnej odległości.
Przyglądając się wynalazkowi Lubrixa widać, że ma on ustawienia na miasto, szybką jazdę, autostradę... Czyli są to ustawienia zależne od prędkości jazdy. W wynalazku znajomego kropla idzie co kilometr, czyli im szybciej jedziesz, tym częściej podaje olej (bo szybciej przejedziesz kilometr), czyli w sumie to samo co Lubrixa, tylko robi to samoczynnie...
EDIT: Jedyne co mi przychodzi do głowy, to że przy pompce nie ma problemu z gęstością/lepkością/temperaturą oleju. Zawsze poda precyzyjnie odpowiednią ilość... Tylko pytanie na ile systemy grawitacyjne są niedoskonałe przy podawaniu odpowiedniej ilości oleju...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Wto 10:43, 25 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 11:41, 25 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Chodzi o to, że w przypadku olejarki z zaworem, ilości podawanego oleju w danej chwili przy konkretnym czasie otwarcia zaworu były na tyle trudne do określenia, że tak precyzyjne sterowanie zaworem nie miało zupełnie sensu. Ograniczyłam się więc do sterowania otwarciami zaworu/podawaniem oleju, co określone odcinki czasu, ale tylko w czasie jazdy. Poza tym że znakomicie spełniało to swoją funkcję, to znacząco ograniczało skomplikowanie układu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rommel
Motocyklista
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 12:09, 25 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | Ograniczyłam się więc |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 14:25, 25 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
rommel napisał: | roadrunner napisał: | Ograniczyłam się więc |
 |
Tam czepiasz się szczegółów...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rommel
Motocyklista
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 15:31, 25 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Kooochana, taka już jestem Cała Krejzi Rommelka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Wto 15:46, 25 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
roadrunner, czyli wszystko jasne.
rommel czepiasz się i to w czasach gdy nie liczy się płeć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 18:22, 25 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
miotacztruskawek napisał: |
Przyglądając się wynalazkowi Lubrixa widać, że ma on ustawienia na miasto, szybką jazdę, autostradę... Czyli są to ustawienia zależne od prędkości jazdy.... |
Nie wydaje mi się.
I nie dlatego że robię sterowniki czy coś.
Zasada jest prosta-->prostota w zasadzie
Po co ma koleś kombinować z kilometrami (czy w jego wynalazku podpinacz się do kompa, do przewodu sygnałowego ze ślimaka lub do GPS ze wtrysków?) jak może ustalić odp czasy na poszczególnych programach?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lucik
A2
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 22:37, 25 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
No to może i ja zabiorę głos ponieważ kolega Miotacz pisze o mojej konstrukcji. Układ jest teraz w fazie testowania, sterowany mikroprocesorem, grawitacyjny. Układ sterujący zamontowany przy elektrozaworze, który ma zamontowany czujnik temperatury oleju. dzięki temu bez względu na temperaturę zawsze podawana jest prawie jednakowa dawka oleju. Zbiorniczek z olejem jest zbiorniczkiem płynu hamulcowego od peugeota 307 lub citroena c4. Jest dość duży, a jednocześnie płaski dzięki czemu ilość oleju w zbiorniczku nie wpływa na objętość podawanej kropli. Układ podłączony jest do zasilania po stacyjce i do przewodu sygnałowego z czujnika prędkości. Po zliczeniu odpowiedniej ilości impulsów odpowiadającej odległości 1km układ przechodzi w tryb oczekiwania na przekroczenie prędkości 30km/h (jeżeli jadę szybcie to nie czeka) po czym podaje krople oleju i od nowa odlicza odleglość. dzięki temu bez względu na prędkość olej podawany jest na łańcuch w jednakowych odstępach. Układ ma 4 tryby działania:
1. wyłączony
2. normalny (dawka oleju co 1km)
3. deszcz (dawka oleju co 700m)
4. podaje olej po przytrzymaniu przycisku.
Sterowanie to jeden przycisk z diodą LED w maleńkiej obudowie zamontowanej na zbiorniczku płynu hamulcowego na kierownicy. Po zakończeniu testów porobię i zamieszczę zdjęcia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lucik dnia Wto 22:38, 25 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Wto 22:51, 25 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Lucik, dzięki za zabranie głosu... Jak coś pokręciłem to sorka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 23:35, 25 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
A nie można tak od razu
Tylko jak pies do jeża Przecież nikt tu nie gryzie. Zwracam honor.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|