 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falku
A2
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 16:31, 25 Mar 2012 Temat postu: Obniżony DL |
|
|
Witam!
wreszcie rozpocząłem swój pierwszy sezon motocyklowy na moim DL'u. Przed pierwszą wyprawą zawiozłem moto do serwisu, poleconego przez kolegę. Chłopaki odwalili kawał dobrej roboty. Podczas przeglądu okazało się jednak, że mój motocykl został najprawdopodobniej obniżony przez pierwszego właściciela. Wg mechanika mam nieoryginalną część widoczną pod poniższym linkiem jako:
rod gear cushion, nr 13: 62641-06G00,
[link widoczny dla zalogowanych]
Faktycznie, motocykl jest bardzo nisko usadowiony. Jeśli postawię go na nóżce to prawie stoi pionowo. Naprawdę niewiele trzeba, aby przewrócił się. Na zdjęciach faktycznie wszystkie DLe leżą na boku.
Mierzyłem dzisiaj długość tego elementu. Jest długi na około 17 - 17,5cm
Nie wiem jaka jest jego oryginalna długość.
Czy ktoś z forumowiczów może sprawdzić mniej, więcej wymiar tego elementu w swoim moto? Zastanawiam się, gdzie ew. zamówić taką część, chyba w ASO?
Pozdrawiam
falku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Blunio
Gość
|
Wysłany: Nie 17:33, 25 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
W ASO skroją Ciebie bez litości. Na forum parę osób zamawiało u kolegi letko kości (to nazwa tej części) do obniżenia motocykla, wiec być może będą chcieli pozbyć się oryginalnej. Gdyby nie chcieli, kolega letko zrobi dla Ciebie w długości fabrycznej. I nie "złupi"
ps. należy dokonać pomiaru odległości otworów (ich środków) w omawianym elemencie; ja akurat nie mam motocykla "przy sobie" , hehe
Ostatnio zmieniony przez Blunio dnia Nie 17:35, 25 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Nie 19:00, 25 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Blunio nie wiem czy mówicie z kolegą falku o tym samym elemencie? To co jest na rysunku to raczej sprężyna tylnego zawieszenia, Ty mówisz o kościach [link widoczny dla zalogowanych]
falku chodzi o te elementy które na fotce mają napisany żółtymi literami adres [link widoczny dla zalogowanych] Zmierz rozstaw śrum którymi są przykręcone i będziemy wiedzieć czy masz obniżone kościami czy nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falku
A2
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 19:24, 25 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
letko napisał: | Blunio nie wiem czy mówicie z kolegą falku o tym samym elemencie? To co jest na rysunku to raczej sprężyna tylnego zawieszenia, Ty mówisz o kościach [link widoczny dla zalogowanych]
|
Tak, chodzi mi o te kości, które na zdjęciu maja adres www na żółto. Mierzyłem trochę lamersko, czyli nie rozstaw śrub tylko całość, od krawędzi do krawędzi(z rysunku technicznego miałem tróję ).
Jutro zmierzę i podam jeszcze raz wymiar, ale może wyjść koło 16cm.
Pozdrawiam!
falku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Nie 20:01, 25 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
O ile pamiętam to oryginalne kości mają rozstaw 145m
Jeżeli Twoje mają więcej to znaczy ,że masz obniżony.
Zmierz jutro i podaj ile Ci wyszło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falku
A2
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 20:15, 25 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
letko napisał: | Zmierz jutro i podaj ile Ci wyszło. |
Ok, jutro dam znać ile wyszło po dokładnym pomiarze.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Blunio
Gość
|
Wysłany: Pon 7:44, 26 Mar 2012 Temat postu: Re: Obniżony DL |
|
|
falku napisał: |
rod gear cushion, nr 13: 62641-06G00,
falku |
Na rysunku (tylko trzeba go sobie przesunąć) pod nr 13 są zaznaczone kości. Pomiaru mogę dokonać tylko wieczorem
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
BTW w Motoakcesoriach widziałem na półce jakieś kości, nie wiem do jakiego modelu, ale z grubsza takie same jak te na rysunku. Cena 300 zł (jak nie więcej)
Pokazuję sposób pomiaru
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Blunio dnia Pon 7:59, 26 Mar 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mikaels
A1
Dołączył: 10 Mar 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tegoborze / Dublin
|
Wysłany: Pon 8:48, 26 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Zamowilem DOG BONES obnizajace DL'a wiec jak sie zbiore do montazu i bedę zadowolony, te oryginalne bedą na zbyciu jesli nadal bedziesz zainteresowany to Ci podesle
Pozdro
Michal
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falku
A2
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 10:22, 26 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
mikaels napisał: | Zamowilem DOG BONES obnizajace DL'a wiec jak sie zbiore do montazu i bedę zadowolony, te oryginalne bedą na zbyciu jesli nadal bedziesz zainteresowany to Ci podesle |
Dzięki. Odezwę się. Zastanawiam się po co moto został obniżony, czy pierwszy właściciel chciał, czy też po dzwonie (bo miał) ktoś chciał ukryć wadę obniżając go.
Pozdrawiam
falku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Blunio
Gość
|
Wysłany: Pon 11:50, 26 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
"Zastanawiam się po co moto został obniżony, czy pierwszy właściciel chciał".
Tak, najprawdopodobniej chciał dosięgać do ziemi nogami. Bo jak ma się 170 cm i mniej zaczyna się z tego robić problem.
Ostatnio zmieniony przez Blunio dnia Pon 11:51, 26 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falku
A2
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 13:58, 26 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Blunio napisał: | "Zastanawiam się po co moto został obniżony, czy pierwszy właściciel chciał".
Tak, najprawdopodobniej chciał dosięgać do ziemi nogami. Bo jak ma się 170 cm i mniej zaczyna się z tego robić problem. |
Ja mam 198, więc chyba nie będzie problemu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Blunio
Gość
|
Wysłany: Pon 14:24, 26 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Może być problem, że na moto będziesz wyglądał jak "na psie", hehe
Ostatnio zmieniony przez Blunio dnia Pon 14:25, 26 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kostass
Motocyklista
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 16:03, 26 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Jak masz 198 to zastanów się nad podwyższeniem zawieszenia . Jak mozna obnizyc to mozna i podwyższyć .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Despok
Motonita
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 834
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 19:06, 26 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
falku napisał: | Blunio napisał: | "Zastanawiam się po co moto został obniżony, czy pierwszy właściciel chciał".
Tak, najprawdopodobniej chciał dosięgać do ziemi nogami. Bo jak ma się 170 cm i mniej zaczyna się z tego robić problem. |
Ja mam 198, więc chyba nie będzie problemu  | Przyjedź do mnie to porównamy z miarką...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falku
A2
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 20:58, 26 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
letko napisał: | O ile pamiętam to oryginalne kości mają rozstaw 145mm |
Wyszło mi dokładnie tyle ile piszesz:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zdjęcie zrobiłem komórką i przepraszam za jakość, ale widać 10cm
Zastanawia się, dlaczego w takim razie mój DL, jak opiera się na nóżce jest tak niebezpiecznie w pionie. Jeśli kierownicę przekręcę w przeciwną stronę moto dosłownie stoi pionowo i wystarczy kichnąć przy nim żeby zaliczył glebę.
Pozdr!
falku
[/url]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Blunio
Gość
|
Wysłany: Wto 8:03, 27 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
falku napisał: | przepraszam za jakość, ale widać 10cm
[/url] | Pomimo rzeczywiście podłej jakości, ja widzę ok. 145 mm. Chyba że się mylę
Wczoraj wypytywałem znajomego, który miał obniżonego DL-a i twierdził, że nie miał problemów ze stabilnością moto na nóżce bocznej. Może nóżka jakaś "kombinowana". Zmierz ją to spróbujemy porównać
Ostatnio zmieniony przez Blunio dnia Wto 8:06, 27 Mar 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falku
A2
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 8:19, 27 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Despok napisał: | Przyjedź do mnie to porównamy z miarką... |
Odezwę się pod koniec tygodnia.
Pozdr
falku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Despok
Motonita
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 834
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 8:40, 27 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
falku napisał: | Despok napisał: | Przyjedź do mnie to porównamy z miarką... |
Odezwę się pod koniec tygodnia.
Pozdr
falku | OK
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Blunio
Gość
|
Wysłany: Wto 11:17, 27 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Mam nadzieję, że napiszecie co i jak było
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzybu
A
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Wto 14:16, 27 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Ja przesiadłem się z niższego motocykla i na DL650 czuje się mało pewnie (wzrost 173cm). Szczególnie gdy zjedzie się z szosy na jakieś nierówności, albo gdy ktoś ciężki pakuje się na tył i musze twardo stać na stopach co mi sie nie udaje bo stoje na palcach. Czy zanim kupie kości mogę czegoś spróbować żeby opuścić go choć centymetr czy dwa? Koledzy i koleżanki w okolicach mojego wzrostu jak dajecie sobie radę? Czy po zastosowaniu kości od Letko linia motocykla dużo się zmienia? Bo nie ukrywam, że mi się podoba taki jak jest teraz:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siodemka
A2
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Krk/Mlc
|
Wysłany: Wto 15:20, 27 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Też mam podobny problem. Przesiadłem się z niskiego choppera i teraz mam wrażenie jak bym jeździł na wielbłądzie . Jak siedzę sam to tak z 3cm brakuje do ziemi, dopiero podbieranie się palcami mnie ratuje. Jak moja kobieta(55kg) siądzie z tyłu to jest troszkę lepiej bo moto tylko 1 cm brakuje na płaskiej stopie. Wiec jakoś daje rade(wzrost ~174cm). Należy uważać aby nie przesadzić z wagą kobiety bo stracimy na dynamice jazdy lub moto będzie za niskie, ewentualne spalanie wzrośnie .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Wto 15:22, 27 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Jedyne co mi przychodzi do głowy do poluzowanie maksmalnie pokrętła napięcia wstępnego tylnej sprężyny - powinno Ci moto zejść z centymetr jeśli masz w tej chwili pokrętło w standardowym położeniu. Podobnie zmniejszenie napięcia wstępnego z przodu i też Ci to z 0,5-1cm da.
Niestety musisz się spodziewać skutków ubocznych - będziesz miał wrażenie jeżdżenia na pontonie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falku
A2
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 15:22, 27 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Siodemka napisał: | Też mam podobny problem. Przesiadłem się z niskiego choppera i teraz mam wrażenie jak bym jeździł na wielbłądzie |
Ja tam mam zgięte nogi w kolanach
Pozdr
falku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siodemka
A2
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Krk/Mlc
|
Wysłany: Wto 15:26, 27 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Miałem na myśli post kolegi grzybu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzybu
A
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Wto 15:42, 27 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
No właśnie jak jeżdże z dziewczyną to też jest ciut lepiej, ale chyba przestane ją zabierać bo za dużo narzeka, że choperem było fajniej bo wolniej jeździłem:) Póki co spróbuje ze spreżyną i zobacze jakie wrażenia i czy warto. Dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kostass
Motocyklista
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 20:50, 27 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Siodemka napisał: | Też mam podobny problem. Przesiadłem się z niskiego choppera i teraz mam wrażenie jak bym jeździł na wielbłądzie . Jak siedzę sam to tak z 3cm brakuje do ziemi, dopiero podbieranie się palcami mnie ratuje. Jak moja kobieta(55kg) siądzie z tyłu to jest troszkę lepiej bo moto tylko 1 cm brakuje na płaskiej stopie. Wiec jakoś daje rade(wzrost ~174cm). Należy uważać aby nie przesadzić z wagą kobiety bo stracimy na dynamice jazdy lub moto będzie za niskie, ewentualne spalanie wzrośnie . |
Byłem w podobnej sytuacji , jezdze crouiserem i jest roznica miedzy DL a MS . Ja sobie jakos radziłem w panowaniu nad motocyklem ale moja kobieta juz nie, za bardzo . Tez kombinowałem , wysunąlem lagi , skrecilem tylny amorek , wyjalem gumy spod siedzenia i w koncu wymieniłem kości na te od Letko i gra muzyka . Mam 170 + buty. Musze odszczekac wszystkie krytyczne uwagi na temat DL . Dziś miałem okazje jezdzic i DL i MS . MS masakra , ciezki nieporeczny powolny i głosny . Juz mi sie 4litery przyzwycziły , 120 km i zadnego problemu z koscia ogonową
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tommi
A2
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 21:17, 27 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Ja też zostałem przez naturę obdarowany wzrostem lekko-pół-śmiesznym (172cm). Przy takim wzroście DL faktycznie może powodować uczucie lekkiej niepewności - szczególnie jak przypadkowo zatrzymamy się w najwyższym punkcie koleiny.
Obniżyłem moto o około 2-3 cm zmieniając kości.
Z technicznego punktu widzenia wstawienie dłuższych kości - czyli obniżenie motocykla, może powodować delikatną zmianę prowadzenia maszyny.
Zwiększony rozstaw pomiędzy osiami zwiększa stabilność jazdy na wprost ale co za tym idzie powoduje zmniejszenie skrętności (łatwości przerzucania ze skrętu w skręt).
Ja po zmianie nie wyczułem żadnej różnicy w prowadzeniu. Jest mi natomiast zdecydowanie łatwiej manewrować na parkingu itp.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tommi dnia Wto 21:19, 27 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 21:19, 27 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Zmienia się też kąt główki ramy. Ja z kolei podwyższyłem swojego DL'a i różnica w zwrotności była zdecydowanie wyczuwalna. Nie nazwałbym tego raczej efektem placebo, bo po wymianie kości kompletnie nie myślałem o skutkach ubocznych, po prostu przy pierwszej przejażdżce zauważyłem, że sprzęt chętniej skręca i dopiero przypomniałem sobie, że przecież kości mam nowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falku
A2
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 21:53, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Wstępnie temat się wyjaśnił. Rozmawiałem z poprzednim właścicielem i okazało się, że nóżka była wygięta . Została wymieniona z innego moto , więc muszę uważać albo zdecyduję się może na centralkę.
Pozdr!
falku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tommi
A2
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 21:57, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Może skróć nóżkę...
centralka fajna sprawa ale za każdym razem wrzucać na nią moto chyba by mi się nie chciało (szczególnie jak załadowane w czasie wyjazdu).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 0:20, 29 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
A co za problem? DL praktycznie sam wchodzi na centrlkę czy pusty czy obładowany.
A weź no takiego mastodonta jak KTM 990 postaw jak się ten zawias zacznie prostować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kostass
Motocyklista
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 8:39, 29 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Najlepiej mieć obie nózki .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Blunio
Gość
|
Wysłany: Czw 9:58, 29 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Kostass napisał: | Najlepiej mieć obie nóżki . | Też tak myślę
Ale do rzeczy. Natura też mnie obdarzyła wzrostem "średnim" czyli 170. Na Virago 535 to opieram całą stopę na ziemi, ale na DL ... czubkami butów. I tylko czaję żeby nie stanąć gdzieś na garbie albo rozsypanym piasku, bo będzie ZONK
Mam nóżkę boczną i centralkę by Letko. Centralka jest OK, do smarowania łańcucha niezastąpiona, podobnie jak do innych prac warsztatowych. Ale siadanie na moto to tylko z bocznej stopki. Nie wyobrażam sobie dosiąść motocykla jak kiedyś WSK czy MZ - tylko go trzymając za kierownicę.
No cóż, młode pokolenie rośnie jak szczypiorek na wiosnę i rosną też pojazdy. Samochód kompaktowy Golf I czy nawet Golf II są dzisiaj mniejsze do segmentu B, czyli np. współczesnego VW Polo.
Pozostaje tylko kombinowanie - jeszcze chyba nie były "przerabiane" buty na koturnie
ps. mam kości od Letko, tylko jeszcze nie montowałem
Ostatnio zmieniony przez Blunio dnia Czw 10:01, 29 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mikaels
A1
Dołączył: 10 Mar 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tegoborze / Dublin
|
Wysłany: Czw 13:14, 29 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Zamontowalem kosci (-40mm), przod obnizylem o 10mm i piekna jazda teraz czuje sie ponownie jak na chopperku Polecam kosci obnizajace! Troszke gozej na centralke wrzucic ale komfort przy spacerowych predksosciach i parkingowych manerwach nie do porownania!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kostass
Motocyklista
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 13:28, 29 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak u innych ale obnizenie spowodowało pogorszenie prowadzenia przy większych predkosciach . Kilka dni temu przez chwile jechałem za cięzarówką i moto wpaldło mi na moment w bardzo ostre shimmy. Czy u innych po obnizeniu zawieszenia tez cos takeigo wystepuje ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Blunio
Gość
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kostass
Motocyklista
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 14:29, 29 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Jak dla mnie to troche pozno
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Czw 19:52, 29 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Kostass napisał: | Nie wiem jak u innych ale obnizenie spowodowało pogorszenie prowadzenia przy większych predkosciach . Kilka dni temu przez chwile jechałem za cięzarówką i moto wpaldło mi na moment w bardzo ostre shimmy. Czy u innych po obnizeniu zawieszenia tez cos takeigo wystepuje ? |
za szafami typu: ciezarowki, busy, autobusy, zawsze wystepuja zawirowania powietrza i w tedy shimy mamy gwarantowane, jedynie jezeli uda sie nam trafic w granice tego wirujacego komina powietrza to wtedy da sie jechac, najczesciej pomaga przysuniecie sie do skraju jezdni i oddalenie na okolo 100m, ale to moje subiektywne odczucia sa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kostass
Motocyklista
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 9:48, 23 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Wznawiam temat , obnizylem moto na "kościach " i dla równowagi wysunalem jeszcze o około 10-15 mm lagi . Wydaje mi sie ze po tych zabiegach moto mniej pewnie sie prowadzi , szczególnie podatne stało sie na zawirowania powietrza . Czy macie podobne odczucia . Aaaa i jeszcze obnizylem szybe , moze to negatywnie działa na sposob prowadzenia ? Ktos sie spotkał z tego typu problemem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 10:32, 23 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Zapewne takimi zabiegami zmienia sie nieco gejometria myślę że musisz się przyzwyczaić. Ile masz wzrostu że tak brzydko zapytam? Moim zdaniem obniżanie DLa jest bez sensu no chyba że masz 150cm. Przepraszam od razu za moje pytanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mikaels
A1
Dołączył: 10 Mar 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tegoborze / Dublin
|
Wysłany: Pon 12:13, 23 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Potwierdzam, dluzsze kosci (obnizone moto o 25mm), lagi o 10mm do gory i dudni mi po kasku jak jasna du** ! Wracam do oryginalnego ustawienia montuje seryjne kosci bo w trase sie wybieram i na fulla dopakowany tragicznie sie teraz prowadzi. Po miescie obnizonym Dlem mi sie pieknie jezdzi ale w traske ten zestaw sie zupelnie nie nadaje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kostass
Motocyklista
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 12:50, 23 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
konra.dzik napisał: | Zapewne takimi zabiegami zmienia sie nieco gejometria myślę że musisz się przyzwyczaić. Ile masz wzrostu że tak brzydko zapytam? Moim zdaniem obniżanie DLa jest bez sensu no chyba że masz 150cm. Przepraszam od razu za moje pytanie  |
Ja z wersja oryginalną nawet sobie radziłem , ale moja żona juz nie . Myślę , że wrócę za jakis czas do oryginalnych kości a po sezonie obniże kanapę i wtedy będzie ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|