|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
folwar
A1
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 7:26, 05 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Rommel poszło pw.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Wto 8:41, 05 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
rommel napisał: | chłopaki, ja odstąpie jeśli ktoś chce swój adapter, bo dzisiaj sie przejechałem, i coś dziwnego dzieje się z przodem, wiec ostatnią rzecza jaką teraz będe robił to hamulce... |
Mógłbyś rozwinąć pojęcie "coś dziwnego"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rommel
Motocyklista
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 12:39, 05 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Letko, folwar przejmie mój adapter
miotacztruskawek - coś dziwnego jest, nerwowo sie przód w winklu zachowuje, ma tendencję do węzykowania :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 12:45, 05 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Pewnie padły łożyska w którymś kole, tak się to zazwyczaj objawia. Przy jeździe na wprost jest ok, w zakręcie zaczyna lekko rzucać motocyklem na boki. Może być też kwestia łożysk główki, ale jednak zacząłbym od kół
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rommel
Motocyklista
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 13:41, 05 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
łozysko główki jest nowiutkie. Półki i lagi były na geometri, lewa laga miała 3 mm odchylenia, wyprostowano. Mówisz że to może łozyska w kole? Wcześniej to nie występowało.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rommel dnia Wto 13:42, 05 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Wto 14:39, 05 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
rommel. Na chlopski rozum, jezeli to wina hamulcow, to cos masz nie tak z zaciskami, moze sa brudne/zapieczone/nie odpuszczaja. Moze sproboj zalozyc stare zaciski i sie przejedz, popatrz. Jezeli to zniknie, to pogrzeb w zaciskach 4 tloczkowych. A jak nie to szukaj w kolach, jak pisze lasoch.
W kazdym razie nie ma co wylewac dziecka z kapiela.
Sorka za pisownie, bylo z kom...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 15:36, 05 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
miotacztruskawek napisał: | rommel. Na chlopski rozum, jezeli to wina hamulcow, to cos masz nie tak z zaciskami, moze sa brudne/zapieczone/nie odpuszczaja. Moze sproboj zalozyc stare zaciski i sie przejedz, popatrz. Jezeli to zniknie, to pogrzeb w zaciskach 4 tloczkowych. A jak nie to szukaj w kolach, jak pisze lasoch.
W kazdym razie nie ma co wylewac dziecka z kapiela.
Sorka za pisownie, bylo z kom... |
Kolego, wężykowanie/nie trzymanie toru jazdy nigdy nie bierze się z hamulców, coś jest nie tak z podwoziem/zawieszeniem motocykla.
Poza tym Kolega rommel jeszcze nie wykonał przeróbki tylko zamówił kotwy u Letka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Wto 20:01, 05 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Luz panowie, kolega rommel nie sugeruje że wężykuje przez hamulce, tylko że z racji wężykowania musi zająć się pilnymi poprawkami (łożyska, l;agi itp) i nie ma czasu/kasy na przeróbki hamulców. OK?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rommel
Motocyklista
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 10:10, 06 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
oczywiście
W sumie na logike łożysko główki odrzuciłem, zamówiłem Continental Road Attack na przód, bo mam wrażenie że anakee jest wyząbkowana
Więc posżło 3 stówki które miałem przeznaczone na modyfikacje hamulca(zaciski + przewody), ale w nalbliższym czasie sie tym zajmę
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rommel dnia Śro 10:12, 06 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czesterbb
Motocyklista
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: Śro 22:01, 06 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Założyłem dzisiaj klocki złote Nissiny........
Hamulec jest po prostu bajka...........
Mocny,ale dozowalny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rommel
Motocyklista
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 23:44, 06 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Nowy roadd Attack, problem zniknał, a ja jestem lżejszy o 370 złotych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Śro 23:49, 06 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Gdyby byli chetni to mam jeszcze kilka adapterów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czesterbb
Motocyklista
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: Czw 16:23, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Widze , że temat umarł,
2 DL-e przerobione w custom garage
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Czw 19:32, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Trzy , ale czekam na pogodę .
W garażu leżą czekają też nowe klocki [link widoczny dla zalogowanych]. Nie brałem najmocniejszych, tylko te trochę słabsze. Przez ostatni rok na oryginalnych zaciskach miałem tą "najostrzejszą" wersję SRQ, a dziś mam ranty w tarczy , ale hamowało bez porównania lepiej .
Brałem też pod uwagę Ferodo w wersji ST [link widoczny dla zalogowanych], ale były droższe .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Czw 19:33, 21 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Czw 19:40, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
czesterbb napisał: | Widze , że temat umarł,
2 DL-e przerobione w custom garage |
Jeszcze kilka, ale nie wszyscy jeszcze przetestowali i zamontowali.
Ja też mam wszystko rozebrane w mak poskładane i nowe klocki Brembo, ale ciągle aura zimowa i czekam na wiosnę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez letko dnia Czw 19:43, 21 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pioterrvs88
A2
Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa,Jamielne
|
Wysłany: Czw 19:59, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
rommel napisał: | Nowy roadd Attack, problem zniknał, a ja jestem lżejszy o 370 złotych |
A czemu wczesniejszą oponę ząbkowało?? Ciśnienie może za małe?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rommel
Motocyklista
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 20:49, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
rommel napisał: | Półki i lagi były na geometri, lewa laga miała 3 mm odchylenia, wyprostowano.. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pioterrvs88
A2
Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa,Jamielne
|
Wysłany: Czw 22:01, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Wszystko jasne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czesterbb
Motocyklista
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: Czw 22:07, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Ja założyłem złote Nissiny...hamują wybornie,a jeszcze sie nie dotarły
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Czw 22:46, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Opony niby mam M+S, ale nawet gdybym teraz gdziekolwiek wyjechał, to przodu raczej bym nie używał... Poczekamy, zobaczymy, na razie kończę zimowy sezon rowerowy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Czw 23:05, 21 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Czw 23:20, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
miotacztruskawek napisał: | Opony niby mam M+S, ale nawet gdybym teraz gdziekolwiek wyjechał, to przodu raczej bym nie używał... Poczekamy, zobaczymy, na razie kończę zimowy sezon rowerowy
|
Sezon na rower jest cały rok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Czw 23:37, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
express napisał: | miotacztruskawek napisał: | Opony niby mam M+S, ale nawet gdybym teraz gdziekolwiek wyjechał, to przodu raczej bym nie używał... Poczekamy, zobaczymy, na razie kończę zimowy sezon rowerowy
|
Sezon na rower jest cały rok |
Ale sezon zimowy jest tylko zimą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Czw 23:39, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
miotacztruskawek napisał: |
Ale sezon zimowy jest tylko zimą |
Hmm.. znaczy wczoraj się skończył
Po za tym: trzymać się tematu. Pogaduchy w Ringu Wolnym.
Chyba sam sobie przyznam jedno ostrzeżenie...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez express dnia Czw 23:41, 21 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jscoolg
Motocyklista
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 16:24, 23 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Panowie
I jak to działa ? Jakiś realny efekt czy placebo ?
Moze bym przed sezonem zrobił moda
PS
M ktos. W wersji z ABS ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jscoolg dnia Sob 16:32, 23 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czesterbb
Motocyklista
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: Sob 16:32, 23 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
zdecydowanie realny efekt....
dużo mniejszej siły trzeba używać przy hamowaniu,
i klamka jest dużo twardsza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Sob 22:40, 23 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Jeżeli chodzi o drogę hamowania, to nie wiem czy się zmieni. Ale z pewnością hamowanie wymaga mniej wysiłku. O ile wcześniej przy awaryjnym hamowaniu trzeba się było mocować z klamką, o tyle teraz przychodzi to bez większego wysiłku.
Gdzieś na zagranicznym forum znalazłem wyniki pomiarów drogi hamowania różnych maszyn, ale o podobnej proweniencji. Wynikało z tego testu, że V Strom mały i duży nie odstaje jakoś od sobie podobnych maszyn.
EDIT: Żeby nie być gołosłownym
źródło: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Nie 13:36, 24 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jscoolg
Motocyklista
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 20:20, 25 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
A ktos zamontowal do wersji z ABS - koszt moda niewielki ale nie chce byc testerem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
folwar
A1
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 21:55, 25 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Ja będę montował w wersji z ABS, z tym że zakładam wymianę pompy hamulcowej. Raczej przed rozpoczęciem sezonu nie zamontuje więc na testy będziesz musiał poczekać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jscoolg
Motocyklista
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 22:42, 25 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
A jaka pompę chcesz włożyć ?
Waham sie czy inwestować w DL a bo na sezon 2014 planuje dużego "moda" czyli ... Wymiane na KTM (990 lub 1190 chyba ze wyjdzie 690 w wersji turystycznej )
Pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Wto 9:43, 26 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
O ile się nie mylę od 07'zmieniona została pompa hamulca, czyli od wersji ABS. Podobno poprawiło to działanie hamulca. Piszę podobno, bo nie mam porównania.
Jak było gdzieś wyżej, na anglojęzycznych forach jest dość dużo testerow, więc polecam przegrzebać temat. Ale podobno przy załączającym się ABSie niekoniecznie skraca się droga hamowania.
Polecam poniższe strony i magiczne hasło 4 piston caliper
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rommel
Motocyklista
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 15:30, 26 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
z ABS praktycznie ZAWSZE wydłuża się droga hamowania. Sytuacja na mokrym jest podobna, ABS jest bezpieczniejszy zdecydowanie, ale na pewno nie skuteczniejszy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benek
Motocyklista
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 15:58, 26 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
rommel napisał: | z ABS praktycznie ZAWSZE wydłuża się droga hamowania. |
Taaak! Szczególnie na mokrym i śliskim!
Nie pisz takich farmazonów bo ktoś może uwierzyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rommel
Motocyklista
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 19:57, 26 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Czekałem aż ktoś się rzuci
Na mokrym oczywiscie ABS ratuje dupę
No i ABS w DLu to ABS z najniższej półki, nie można porównywac do komputera z Multistrady.
W sumie nie wiem czy to madre próbować poprawiać hamulce z ABSem w motocyklu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 20:41, 26 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Benek napisał: | rommel napisał: | z ABS praktycznie ZAWSZE wydłuża się droga hamowania. |
Taaak! Szczególnie na mokrym i śliskim!
Nie pisz takich farmazonów bo ktoś może uwierzyć. |
Zależy co kto rozumie przez ratowanie dupy...
Tak się składa że miałem kiedyś taką małą nieprzyjemną sytuację z ABS-em właśnie w DL-u.
Jechałem po mokrej trawie i nagle na "kursie kolizyjnym" znalazło się zwalone drzewo. Po wciśnięciu hamulca w celu awaryjnego hamowania...
NIC SIĘ NIE STAŁO!!! Motocykl jechał dalej!
ABS oczywiście zadziałał prawidłowo, nie dopuścił do zablokowania koła na śliskiej nawierzchni praktycznie odłączając hamulec. Ale ABS nie myśli i nie wie że jego działanie czasami jest niepożądane, czy nawet niebezpieczne!(tak samo ABS zachowuje się np w sypkim piasku)
No i oczywiście nie wyhamowałem przed tym drzewem...!
Gdyby ABS-u nie było i dziabnął bym w klamkę, to koło by zaryło w trawnik, może bym się wywrócił, może nie, ALE NA PEWNO BYM WYHAMOWAŁ!!
Żeby wszyscy mnie dobrze zrozumieli...
Nie twierdzę że ABS jest czymś złym, czy niepotrzebnym. Twierdzę natomiast z całą stanowczością, że ABS nie uratuje każdego, nie zawsze i nie w każdej sytuacji! I owszem, ABS bardzo często wydłuża drogę hamowania...
Trochę OT też z mojej strony, ale przypominam, że tu jest wątek o modyfikacji hamulców...
Są wątki o ABS i tam można kontynuować dyskusję, w przeciwnym wypadku będę przenosił,
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Wto 20:44, 26 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rommel
Motocyklista
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 20:54, 26 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
No roadrunner wychodze z podobnego założenia jak ty, juz raz sie osrałem przez ABS, i wole mieć zawsze kontrole przy pomocy własnych zdolności i percepcji, niż ufać komputerowi
Opisywałem sytuacje kolegi na B650, który na pełnym sypkiego piasku zakręcie próbował tak jak ja hamować - ja zahamowałem, on z taką samo prędkoscią pojechałem prosto w rów kasując b650, które do tego koziołkowało
No i niestety warunki testowe, gdzie jezdnia jest idealna, itd - to nie sa warunki podczas normalnej jazdy, gdzie znajomi mówią, że... Wolą po prostu wyłączyć ABS, bo czują się bezpieczniej jak sie wyłożą na prawo czy lewo i przeszorują po jezdni dupskiem niż wyrżną w auto z impetem i złamią kręgosłup
Mowie to jako osoba która jak była bardzo młoda i głupia, miała 3 kolizje w centrum w godzinach szczytu, 2 razy moto poszło bokiem, straty znikome(1000 zł może) i raz lekko skręcona kostka, i raz jako kozak ostatnim razem stwierdziłem w ułamku sekundy "jak to, ja nie wyhamuje??!!" No i przydzwoniłem w auto, zamiast od razu zeskoczyć w bok dając motocyklowi możliwośc skutecznego rozwalenia auta bez udziału mojego - ale dzięki temu nie przeleciałbym przez maskę.
W sumie największym urazem dotąd była skręcona kostka i oparzenia 10*5 cm
Więc z własnego doświadczenia wiem - zdrowia w przeciwieństwie do motocykla NIE KUPIE
Ale dyskutować o tym(bóstwie ABS) nie mam zamiaru, oprę się na testach z gazet, które oczywiście są niezależne, i w wynikach których okazuje się że CABS hondy jest skuteczniejszy na zwykłej i wilgotnej powierzchni niż zawodnik Superbike bez CABS
P.S. Tylko znajomi z BMW chwalą sobie ABS, ciekawe daczego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Czw 22:43, 04 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Patrzcie co się wyprawia teraz na forum SVki
Na srebrnych lagach powinno być super , jeszcze jak ktoś trafi złoty zacisk . No i dorobili porządny element trzymający śruby w lagach...
Ja powoli nieśmiało wytaczam już sprzęta i docieram nowe klocki, bo i pogoda zaczyna nieco pozwalać. Banan na twarzy coraz szerszy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rommel
Motocyklista
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 19:39, 15 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Jakby było jeszcze jakieś zamówienie, to ja jestem teraz chętny, właśnie zamówiłem zaciski od gixxera i nowe klocki + oploty, zostało mi jeszcze jakieś 3000 z ubezpieczenia po wczoraj, więc szukam co jeszcze kupić, kufry letko kuszą nadal
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pon 23:48, 15 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak Letko, ale na forum SV powinny być jeszcze ze 2 komplety u viooxa, tylko trochę droższe.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak co, to pisz na pw to pomogę w kontakcie gdyby miał być problem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rommel
Motocyklista
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 23:55, 15 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
jakbys mógł, daj znać w jakiej cenie też
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czesterbb
Motocyklista
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: Wto 10:11, 16 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Napisz do Letko, miał jeszcze kilka sztuk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Wto 16:17, 16 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
U viooxa drogo, bo 120pn za komplet , ale za to chromowane . Leto ma dużo taniej, ale na nie laski już nie wyrwiesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Czw 18:44, 02 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Chyba już wiem, dlaczego u mnie tak śmiesznie zjada tarcze.
Mam już na nowych zaciskach zrobione ok 1200km. Mogę już chyba powiedzieć, że wszystko się podocierało. Dziś zrobiłem mały przegląd i się zdziwiłem. Okazało się, że po dotarciu klocki trą po całej powierzchni roboczej tarczy. Nie zostawiają wolnej przestrzeni ani od wewnętrznej, ani od zewnętrznej. Przykładałem same klocki do tarczy i przylegają idealnie nie zostawiając miejsca na rant. Na forum SV sugerowali mi, że może to być kwestia klocków, ale teraz sprawdzałem to na dwóch różnych rodzajach klocków (TRW i jakieś które dostałem z zaciskami - chyba Tokico) i na obu jest to samo. Doszedłem więc do wniosku, że może to być kwestia tarczy, która ma niższą powierzchnię roboczą. Niby wyglądają identycznie jak u innych, ale może tylko tak wyglądają...
Sprawdziłem też, czy klocki nie wystają poza tarczę, ale we wszystkich klockach ścierają się równomiernie i nie ma po zewnętrznej żadnego grzbietu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rommel
Motocyklista
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 21:45, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Czyli osohozi, dobrze, źle?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pią 22:25, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Działa całkowicie poprawnie mimo wcześniejszych obaw.
Obawa polegała na fakcie, że klocki nie zostawiają żadnego rantu na tarczy, a więc i obawa, że wystają poza tarczę. Przegląd jednak pokazał, że klocek mieści się idealnie w tarczy. Mógłby zostawiać minimalny rant jak u innych, ale w sumie nie ma o co walczyć. Ważne, że adapter ustawia zacisk tak jak powinien.
Inną kwestią jest, dlaczego tego rantu nie ma i tu są dwie teorie.
Pierwsza zakłada, że jest to kwestia klocków produkowanych przez różnych producentów. Kształt blachy klocka jest zawsze taki sam (bo musi pasować w jażmo zacisku) ale już okładziny cierne jakie producenci naklejają na blachę są różne.
Druga teoria zakłada, że mam dziwną tarczę, tzn że ma mniejszą część roboczą.
Jako że wszystko działa poprawnie nawet już mnie to nie specjalnie interesuje... Polecam przeróbke
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Pią 22:41, 03 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rommel
Motocyklista
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 8:51, 16 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Panowie, po przykręceniu adaptera, zacisk do niego przykręcacie na śrubie i nakrętce offcourse - i tutaj pytanie - wszystkie śruby oczywiście na kleju?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Czw 9:05, 16 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Offcourse na kleju, choć ja zawsze poprzestawałem na tym, który mi fabryka dawała, znaczy się przykręcam na oryginalnych śrubach nie dając od siebie nowego kleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Czw 9:21, 16 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
miotacztruskawek napisał: | Offcourse na kleju, choć ja zawsze poprzestawałem na tym, który mi fabryka dawała, znaczy się przykręcam na oryginalnych śrubach nie dając od siebie nowego kleju. |
Czyli de-facto skręcałeś bez kleju... Klej raz zerwany nie spełnia już swojej funkcji tak jak powinien.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czesterbb
Motocyklista
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: Czw 13:08, 16 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Oczywiście skręcamy na nowym kleju
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
goldi1978
A
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wiry k/Poznania
|
Wysłany: Sob 17:46, 18 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Witam
Jestem zainteresowany adapterami, jakby były jakies na zbyciu to proszę o info
Pozdrawiam
Goldi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|