|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
renzooku
Motocyklista
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 16:54, 12 Mar 2014 Temat postu: Łączenie gmoli/ rozpórka DL1000 |
|
|
Dzisiaj wstępni założyłem rozpórke gmoli własnej roboty. Pomysł podpatrzony od kolegi MOTOMED'a
Narazie wersja jeszcze robocza:
W krótce dorobię mocowanie do czachy i dziś jeszcze wzmocnienie które posłuży mi jeszcze za miejsce montażu kamerki lub dodatkowych świateł.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez renzooku dnia Śro 20:13, 12 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaciejW
Motonita
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Śro 17:46, 12 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Pomysł ok... wszystko co poprawia ochronę...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MaciejW dnia Śro 23:00, 12 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SoH
Motocyklista
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik
|
Wysłany: Śro 20:26, 12 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem wygląda to zaje...... brzydko :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marulin
Motonita
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: DKL
|
Wysłany: Śro 20:41, 12 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Chyba prościej byłoby kupić wyższe gmole. Przy paciaku pewnie i tak nie ochroni kierunkowskazu. Taka rura dobra na łosia...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robson69
Motonita
Dołączył: 11 Lip 2013
Posty: 1040
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Dolny Śląsk Ziębice
|
Wysłany: Śro 20:55, 12 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Marulin w niedzielę prawie takiego "łosia" spotkałeś na swojej drodze .
moim zdaniem będzie zaj...biście fajnie wygladać jak będzie wykończone ,pomalowane ,może dodatkowe światła no i na pewno będzie lepiej chronić przed paciakami lub delikatna glebą w terenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MOTOMED
A
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: TJE :Jędrzejów/ Kraków MoToAvToSy
|
Wysłany: Śro 21:36, 12 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
jak dobrze przemyślałeś mocowanie i odległości od plastików to moto będzie doskonale chronione, również kierunkowskazy ( kiedyś to komuś prezentowałem na Nędzy na swoim dl-u). Moje orurowanie ochroniło motka kilkakrotnie a malowałem już chyba ze 3 razy. ... że wygląda jak ciężarówka..... kwestia gustu... mnie bardziej zależy na praktyce tego elementu. Pierwotnie to żelazo miało mi służyć do mocowania stabilnego i bezpiecznego ksenonów a tu wyszło że ... chroni fajnie motka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
renzooku
Motocyklista
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 22:52, 12 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
MOTOMED napisał: | jak dobrze przemyślałeś mocowanie i odległości od plastików to moto będzie doskonale chronione, również kierunkowskazy ( kiedyś to komuś prezentowałem na Nędzy na swoim dl-u). Moje orurowanie ochroniło motka kilkakrotnie a malowałem już chyba ze 3 razy. ... że wygląda jak ciężarówka..... kwestia gustu... mnie bardziej zależy na praktyce tego elementu. Pierwotnie to żelazo miało mi służyć do mocowania stabilnego i bezpiecznego ksenonów a tu wyszło że ... chroni fajnie motka. |
Dokładnie jestem tego zdania ma to przedewszystkim zwiekszyć ochrone.
Poniżej zdjęcia następnej modyfikacji:
Jeszcze muszę leciutko obniżyć i dorobić mocowania do czachy i zostanie już tylko malowanie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez renzooku dnia Śro 22:53, 12 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 21:05, 13 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
A mocowanie do czachy to po to, żeby przy byle glebie rura pociągnęła czachę i ją połamała lub ew. pogięła stelaż? Czy jest jakiś inny cel?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
renzooku
Motocyklista
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Czw 21:54, 13 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Po to by przy byle glebie spelnilo w 100procent swoja funkcje.. jak Tobie byle gleba stelaze lamie to gratuluje umiesz się wywracać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez renzooku dnia Czw 22:11, 13 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Czw 23:12, 13 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
lasooch ma rację - czacha, konkretnie stelaż czachy to delikatna konstrukcja, która łatwo się odkształca, mocowanie do niej gmola ktróry z założenia ma przenosić w razie W obciązenia i się wyginać to IMO zwiększanie ewentualnych strat o stelaż czachy, a może nawet mocowane do niego plastiki. Gmole sobie potem odprostujesz, ale wyprostować idealnie raz pogięty stelaż czachy - z góry gratuluję sukcesu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sladek
Motocyklista
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 23:58, 13 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Ludzie nie zdają sobie sprawy jakie siły działają na takie elementy w razie małej nawet gleby.
Jakoś nie wygląda to ładnie ( kwestia gustu) ale i nic specjalnie nie zabezpiecza.
Jak upadnie motocykl na bok to wyląduje na gmolu/kierownicy/podnożkach.
Jeśli by tego nie było gmol odkształcając się pochłonie trochę energii uderzenia.
Z tym łącznikiem przeniesie się na stelaż czachy i narobi szkód.
Oczywiście nie życzę Ci abyś musiał to kiedyś testować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
renzooku
Motocyklista
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Sob 23:36, 15 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Zeby sila uszkodzia konstrukcje musialbys wjechac w samochod.. sily dzialajace przy zwyklej glebie nie sa w stanie nic zrobic bo sa zbyt male..
a bez lacznika patentu co bedzie lepiej ??? Poleca wszystkie plastiki czacha przy okazji bo jest mocowana tylko w jednym miejscu (mocowanie rzadne) a z lacznikiem ma kolejne punkty ktore ja utrzymuja w nominalnej pozycji.
Konstrukcja jest do gleb a nie wypadkow!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez renzooku dnia Sob 23:38, 15 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 18:13, 16 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
renzooku napisał: | Po to by przy byle glebie spelnilo w 100procent swoja funkcje.. jak Tobie byle gleba stelaze lamie to gratuluje umiesz się wywracać. |
Nie, nigdy żadna gleba nie połamała mi stelaża. Ale to właśnie dlatego, że nie wożę na motocyklu takich masztów...
Zasada jest taka, że gmol sam w sobie powinien być słabszy od miejsca, do którego jest mocowany. Dlatego osoby, które mają o tym jakieś pojęcie, mocują gmole na płaskownikach do ramy, tak by przy glebie płaskownik się odkształcił. Można by było zrobić to mocniej, zamiast płaskowników stosować sztywniejsze rurki, ale to jest celowy zabieg i doskonale spełnia swoje zadanie - gmol się odkształca, rama zostaje nietknięta. Tu natomiast pomysł jest odwrotny - gruba mocna rura, która ma być przymocowana m.in. do czachy. Czacha plastikowa, bez absolutnie żadnej zdolności przeniesienia sił uderzenia czy nawet samej wagi tego orurowania. Równie dobrze można by rury przymocować do kierunkowskazów... No ale nie moje małpy, nie mój cyrk, niektórzy lubią uczyć się na własnych błędach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
renzooku
Motocyklista
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Nie 20:34, 16 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Nie rozumiem porownania.. przy glebie rama Ci sie odksztalci?? Czy tam dzialaja takie sily? Raczej nie.. czacha to nie sam plastik? Czyz tak? Sily o ktorych mowicie " przy glebie" nie odksztalca wam ani ramy, ani czachy. By sie tak stalo musza dzialac znacznie wieksze sily, np przy stluczce czego nie zyczyle nikomu. Opierqjac sie na doswiadczeniu kolegi MOTOMEDA i wlasnych doswiadczen popieram jego pomysl ktory przy glebach ma chronic wszystkie plastiki i inne duperele ktore przy bardzo malych silach lamia sie bez litosci.
Wiadomo kazdy ma swoje teorie i doswiadczenia oraz mozliwosc wyrazanie wlasnego zdania i dobrze ze na forum prowadzi sie takie dyskusje bo od tego jest
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez renzooku dnia Nie 20:38, 16 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Nie 20:56, 16 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
wg mnie trochę przerost formy nad treścią - przy zwykłej glebie parkingowej swoją rolę doskonale spełnią gmole - najwyżej poleci kierunkowskaz i tyle(koszt 10zł klosz jak dobrze poszukasz). Wystarczy potem gmola wyprostować i dalej będzie spełniał swoje zadanie. Natomiast takie orurowanie to już chyba do poważniejszych gleb np. gdzieś w terenie , wtedy mocowanie tego do czachy to proszenie się o kłopoty. Jak napisałem nawet przy parkingówce gmol się trochę podgina więc nie ma siły żeby nie przesunęło czachy skoro masz to przymocowane do gmola.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez novy dnia Nie 20:58, 16 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
renzooku
Motocyklista
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Nie 23:25, 16 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
czy przyrost, to już każdy z osobna sobie na to stwierdzenie odpowie, co do konstrukcji może coś w tym jest ale skoro kolega MOTOMED ma rozwiązane to w taki sam sposób i po kilku glebach nie skarży się że światła ptaką po jajcach świecą więc to by obalało waszą teze odnośnie czachy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Pon 7:58, 17 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
jeśli chodzi tylko o ochronę kierunków to wystarczyło by dorobić do gmoli łukowate rurki na boki i pewnie to by zapewniło im dostateczną ochronę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pietia
Motonita
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 10:36, 17 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
novy napisał: | jeśli chodzi tylko o ochronę kierunków to wystarczyło by dorobić do gmoli łukowate rurki na boki i pewnie to by zapewniło im dostateczną ochronę. |
i ten "patent" właśnie się b.dobrze sprawdza,mam u siebie i podczas właśnie małego "paciaka" zero jakichkolwiek uszkodzeń. Myślę że i przy większym szlifie na boku też strat żadnych być nie powinno ,gdyż w żadnym miejscu przód motka nie styka się z glebą
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pietia dnia Pon 10:38, 17 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
renzooku
Motocyklista
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pon 13:54, 17 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Pietia napisał: | novy napisał: | jeśli chodzi tylko o ochronę kierunków to wystarczyło by dorobić do gmoli łukowate rurki na boki i pewnie to by zapewniło im dostateczną ochronę. |
i ten "patent" właśnie się b.dobrze sprawdza,mam u siebie i podczas właśnie małego "paciaka" zero jakichkolwiek uszkodzeń. Myślę że i przy większym szlifie na boku też strat żadnych być nie powinno ,gdyż w żadnym miejscu przód motka nie styka się z glebą |
pomysl napewno nie glupi, ale czy napewno chronilby dobrze w kazdej sytuacji?? Musialby ktos przetestowac xd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pietia
Motonita
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 14:54, 17 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
ja testowałem na parkingu ,co prawda przy małej prędkości ale szkód zero. Po prostu przy upadku nie ma szans aby kierunek,czy też kierownica dotknęła nawierzchni. Ja się w teren nie zapuszczam więc zadbałem o to własnie aby motek nie "szlifował" zwłaszcza kierownicą po asfalcie o kierunkach i plastikach nie wspominając. Coś takiego jak maja na motkach w szkołach jazdy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek zych
Gość
|
Wysłany: Pon 15:49, 17 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
rozwiązanie może i praktyczne, reszta kwestia gustu, jak bym miał sobie takie ustrojstwo instalować to powiem szczerze - nigdy w życiu bym tak moto nie oszpecił. ale to moje zdanie każdy ma prawo do swojego to i ja, nie._
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
renzooku
Motocyklista
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pon 16:05, 17 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
No wlasnie ja po terenie czasem lubie pojezdzic ;P
@tomek zly- zapewniam ze to trzeba zobaczyc na wlasne oczy, bo zdjecia tego nie oddaja zupelnie alw oczywiscie sa gusta i gusciki. Jednakze w rzeczywistosci prezentuje sie to o niebo lepiej. Dzisiaj skonczylem malowac elementy jak zainstaluje zrobie fotki albo filmik i wrzuce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pon 21:35, 17 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
renzooku, ja nie pisałem o odkształcaniu ramy, a stelaża czachy do którego masz zamiar to na stałe połączyć. Stelaż czuchy to kilka napradę wcale nie mocnych rurek i już przy zwykłej glebie na piachu ten GIGAgmol Ci ją powygina...
Gusta wiadomo poza dyskusję, moim zdaniem wygląda jak motocykl z "L-ki"...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek zych
Gość
|
Wysłany: Wto 8:33, 18 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
renzooku napisał: | No wlasnie ja po terenie czasem lubie pojezdzic ;P
@tomek zly- zapewniam ze to trzeba zobaczyc na wlasne oczy, bo zdjecia tego nie oddaja zupelnie alw oczywiscie sa gusta i gusciki. Jednakze w rzeczywistosci prezentuje sie to o niebo lepiej. Dzisiaj skonczylem malowac elementy jak zainstaluje zrobie fotki albo filmik i wrzuce. |
opiniami się nie przejmuj, chociaż w jakimś celu temat na forum zarzuciłeś, zapewne po to aby innym pokazać/pomóc wykonać coś takiego. Reasumując to nie wiem jakich gleb się spodziewasz, ale na twoim miejscu zmienił bym kierunki z przodu na inne - krótsze, natomiast na pewno wymienił bym handbary na akcesoryjne, bo te oryginalne sa do bani ( jeżeli są świeże to się nie łamią przy byle glebie tylko raczej wyginają, ale już takie co mają kilka lat nie sa tak elastyczne ).
Rura na złom:(
W jakimś celu producnet wymyśla gmole i one mają chronić tyle ile potrzeba, bardziej patrzył bym w kierunku takim i bardziej bał bym się tego że taka rura może tobie zrobić duuuużą krzywdę. Toż ona nie została przwidziana, nie wiesz co się wydarzy, a jeżeli np jedna końcówka wbije ci się w nogę......... ja dziękuje jestem daleki od takich prowizorycznych wynalazków, na moto wsiadasz - jeździsz i musisz uważać, przy większej glebie nic ci nie pomoże a moto może jeszcze bardziej oszpecić.
PS. pomijam fakt że wiercąc dziury w oryginalnych/akcesoryjnych gmolach już je osłabiłeś i nie spełnią one powierzonego im zadania.
Ponadto biorąc pod uwagę że to coś przymocujesz do czachy to w momencie małej gleby badź kilku czacha zacznie ci się telepać, łapać luzy, oby nie zaczęły ci pękać plastiki bo wtedy bedziesz miał większy problem.
Jakbyś chciał zamocować halogeny, to kup listwę bodajże sw-motech/touratech i spokojnie sobie je zamocujesz. ( wejdź sobie w galerię i zobacz mojego-byłego dl-a, jest na zdjeciu widoczna taka listwa ).
Jezeli sie uprzesz i masz dużo wolnego czasu to sobie lepiej zmień przewody hamulcowe na stalowe - zrobisz coś co może cię uchronić od ewentualnej gleby
Ostatnio zmieniony przez tomek zych dnia Wto 8:42, 18 Mar 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pietia
Motonita
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 9:15, 18 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
tomek zych napisał: |
.............PS. pomijam fakt że wiercąc dziury w oryginalnych/akcesoryjnych gmolach już je osłabiłeś i nie spełnią one powierzonego im zadania. ......
|
Z całym szacunkiem ,ale jak dla mnie troszeczkę "pojechałeś" z tą utrata wytrzymałości gmoli po wywierceniu 2 otworów fi 6 . Zapewne Młody a zwłaszcza Motomed wiedzą doskonale coś na ten temat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek zych
Gość
|
Wysłany: Wto 9:20, 18 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Pietia napisał: | tomek zych napisał: |
.............PS. pomijam fakt że wiercąc dziury w oryginalnych/akcesoryjnych gmolach już je osłabiłeś i nie spełnią one powierzonego im zadania. ......
|
Z całym szacunkiem ,ale jak dla mnie troszeczkę "pojechałeś" z tą utrata wytrzymałości gmoli po wywierceniu 2 otworów fi 6 . Zapewne Młody a zwłaszcza Motomed wiedzą doskonale coś na ten temat. |
co do tego to po prostu nie mam pewnosci, obym się mylił
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
renzooku
Motocyklista
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Wto 12:29, 18 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Fi8 dokladniej rura traci na swoich wlasciwosciach w tedy gdy jej przekroj "okregu " zostanie gwaltownie naruszony ( wgniecenie) co zmieni ksztalt na bardzo splaszczona elipse .. zeby rura wbila sie mi w noge musialbym isc na czolo z puszka, to raz. Dwa rura jest pod takim kontem ze w razie takiej ewentualnosci koncowki pojda w dol a sam przod zostanie pociagniety do gory. Rura znajduje sie wyzej niz nie jeden przod auta i sam kat w stosunku do podloza wymusza odp odksztalcenie. Omijajac fakt by dotkla mojej nogi musiala by przeciac przednie teleskopy. Przy bardzo duzej sile srub nie urwie tylko wywali wieksza dziure w gmolach givi bo ich grubosc nie jest rewelacyjna a material plastyczny.
Na codzien pracuje w firmie produkujacej narzedzia do elementow wzocnien samochodow roznych marek i analiza ich podczas dzialania sil zewnetrznych
odnosnie czachy.. czacha jest mocowana na dwoch srubkach do ramy przy glowce ramy.. dwie srobki i ogromny stelaz, lampy, zegary i wszystko inne to jest spory ciezar! Mocujac to do lacznika zyskuje kolejne dwa punkty. Mam zamocowany uchwyt gps. Przed zmiana przy przyspieszaniu strasznie przenosil drgania. Teraz ten efekt jest o wiele mniejszy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez renzooku dnia Wto 12:42, 18 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek zych
Gość
|
Wysłany: Wto 12:42, 18 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
renzooku napisał: | Fi8 dokladniej .. zeby rura wbila sie mi w noge musialbym isc na czolo z puszka, to raz. Dwa rura jest pod takim kontem ze w razie takiej ewentualnosci koncowki pojda w dol a sam przod zostanie pociagniety do gory.Omijajac fakt by dotkla mojej nogi musiala by przeciac przednie teleskopy. Przy bardzo duzej sile srub nie urwie tylko wywali wieksza dziure w gmolach givi bo ich grubosc nie jest rewelacyjna a material plastyczny.
Na codzien pracuje w firmie produkujacej narzedzia do elementow wzocnien samochodow roznych marek i analiza ich podczas dzialania sil zewnetrznych |
ok - każdy ma swoje racje, zwracam ci jedynie uwagę, co byś WSZELKIE ewentualności brał pod uwagę i tak jak pisałem obyś nigdy teo nie przetestował
szerokości i do zobaczenia w trasie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
renzooku
Motocyklista
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Wto 12:43, 18 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Wzajemnie zaloze sie ze nikt by nie chcial nawet ludziki ktorzy nie maja poprzewiercanych gmoli ^^
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek zych
Gość
|
Wysłany: Wto 12:45, 18 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
śmieszne )))
PS: mam dwójkę dzieci, młodsza córa od razu załapała by tekst,
a idź se gmola przewierć
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
renzooku
Motocyklista
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Wto 13:03, 18 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek zych
Gość
|
Wysłany: Wto 13:19, 18 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
;'l
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
renzooku
Motocyklista
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Wto 20:04, 18 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Wbrew wszystkiemu:
A poniżej filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=f6CrufY4YIg
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez renzooku dnia Wto 20:07, 18 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek zych
Gość
|
Wysłany: Śro 8:58, 19 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
grunt że tobie się podoba, a jeżeli czujesz się bezpieczniej to też super - szerokości,
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MOTOMED
A
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: TJE :Jędrzejów/ Kraków MoToAvToSy
|
Wysłany: Śro 16:24, 19 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
ciekaw jestem co ludzie powiedzą jak zobaczą moją dr650...... tam to dopiero jest rurek... a glebowanie wkrótce. Renzooku jak możesz puść mi smsa z tel do Ciebie bo chciałbym o coś spytać mój masz w stopce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
renzooku
Motocyklista
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 17:29, 19 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
haha no chciałbym zobaczeć .. ok wysyłam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
renzooku
Motocyklista
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Wto 7:35, 29 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Zapomniałem dodać zdjęcia, to dlatego, że aktualnie projektuje kufry w AutoCad
Zdj łączenia gmoli poniżej:
Wygląd spawów dupy nie urywa. Dlatego że jeszcze nie miałem TIG'a.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Wto 8:33, 29 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Czego to ludzie nie wymyślą!
To teraz pora na boczne kółeczka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HERMAN
Motonita
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 10:35, 03 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
lasooch napisał: | renzooku napisał: | Po to by przy byle glebie spelnilo w 100procent swoja funkcje.. jak Tobie byle gleba stelaze lamie to gratuluje umiesz się wywracać. |
Nie, nigdy żadna gleba nie połamała mi stelaża. Ale to właśnie dlatego, że nie wożę na motocyklu takich masztów...
Zasada jest taka, że gmol sam w sobie powinien być słabszy od miejsca, do którego jest mocowany. Dlatego osoby, które mają o tym jakieś pojęcie, mocują gmole na płaskownikach do ramy, tak by przy glebie płaskownik się odkształcił. Można by było zrobić to mocniej, zamiast płaskowników stosować sztywniejsze rurki, ale to jest celowy zabieg i doskonale spełnia swoje zadanie - gmol się odkształca, rama zostaje nietknięta. Tu natomiast pomysł jest odwrotny - gruba mocna rura, która ma być przymocowana m.in. do czachy. Czacha plastikowa, bez absolutnie żadnej zdolności przeniesienia sił uderzenia czy nawet samej wagi tego orurowania. Równie dobrze można by rury przymocować do kierunkowskazów... No ale nie moje małpy, nie mój cyrk, niektórzy lubią uczyć się na własnych błędach |
lasooch według mnie ma rację.Parę lat temu po wielokrotnych upadkach połamały mi się gmole w małym gn250.W zimie wzmocniłem je grubszą i sztywniejszą rurą i były prawie pancerne Niestety w nowym sezonie przy pierwszym upadku nie poddały się.Pękł za to karter silnika Gmole jak mają chronić moto muszą się giąć i na to gięcie musi być jeszcze miejsce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek zych
Gość
|
Wysłany: Śro 12:17, 07 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
HERMAN napisał: | lasooch napisał: | renzooku napisał: | Po to by przy byle glebie spelnilo w 100procent swoja funkcje.. jak Tobie byle gleba stelaze lamie to gratuluje umiesz się wywracać. |
Nie, nigdy żadna gleba nie połamała mi stelaża. Ale to właśnie dlatego, że nie wożę na motocyklu takich masztów...
Zasada jest taka, że gmol sam w sobie powinien być słabszy od miejsca, do którego jest mocowany. Dlatego osoby, które mają o tym jakieś pojęcie, mocują gmole na płaskownikach do ramy, tak by przy glebie płaskownik się odkształcił. Można by było zrobić to mocniej, zamiast płaskowników stosować sztywniejsze rurki, ale to jest celowy zabieg i doskonale spełnia swoje zadanie - gmol się odkształca, rama zostaje nietknięta. Tu natomiast pomysł jest odwrotny - gruba mocna rura, która ma być przymocowana m.in. do czachy. Czacha plastikowa, bez absolutnie żadnej zdolności przeniesienia sił uderzenia czy nawet samej wagi tego orurowania. Równie dobrze można by rury przymocować do kierunkowskazów... No ale nie moje małpy, nie mój cyrk, niektórzy lubią uczyć się na własnych błędach |
lasooch według mnie ma rację.Parę lat temu po wielokrotnych upadkach połamały mi się gmole w małym gn250.W zimie wzmocniłem je grubszą i sztywniejszą rurą i były prawie pancerne Niestety w nowym sezonie przy pierwszym upadku nie poddały się.Pękł za to karter silnika Gmole jak mają chronić moto muszą się giąć i na to gięcie musi być jeszcze miejsce. |
no cóż jestem tego samego zdania, ale z drugiej strony wydaje mi się że wszystko w tej kwestii.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
renzooku
Motocyklista
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 18:10, 07 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
tomek zych napisał: | HERMAN napisał: | lasooch napisał: | renzooku napisał: | Po to by przy byle glebie spelnilo w 100procent swoja funkcje.. jak Tobie byle gleba stelaze lamie to gratuluje umiesz się wywracać. |
Nie, nigdy żadna gleba nie połamała mi stelaża. Ale to właśnie dlatego, że nie wożę na motocyklu takich masztów...
Zasada jest taka, że gmol sam w sobie powinien być słabszy od miejsca, do którego jest mocowany. Dlatego osoby, które mają o tym jakieś pojęcie, mocują gmole na płaskownikach do ramy, tak by przy glebie płaskownik się odkształcił. Można by było zrobić to mocniej, zamiast płaskowników stosować sztywniejsze rurki, ale to jest celowy zabieg i doskonale spełnia swoje zadanie - gmol się odkształca, rama zostaje nietknięta. Tu natomiast pomysł jest odwrotny - gruba mocna rura, która ma być przymocowana m.in. do czachy. Czacha plastikowa, bez absolutnie żadnej zdolności przeniesienia sił uderzenia czy nawet samej wagi tego orurowania. Równie dobrze można by rury przymocować do kierunkowskazów... No ale nie moje małpy, nie mój cyrk, niektórzy lubią uczyć się na własnych błędach |
lasooch według mnie ma rację.Parę lat temu po wielokrotnych upadkach połamały mi się gmole w małym gn250.W zimie wzmocniłem je grubszą i sztywniejszą rurą i były prawie pancerne Niestety w nowym sezonie przy pierwszym upadku nie poddały się.Pękł za to karter silnika Gmole jak mają chronić moto muszą się giąć i na to gięcie musi być jeszcze miejsce. |
no cóż jestem tego samego zdania, ale z drugiej strony wydaje mi się że wszystko w tej kwestii. |
Na szczęście wyjątki zdarzają się wszędzie i już po 3 glebowaniu niestety nie odnotowano żadnych uszkodzeń, zmiany toru jazdy, połamanego kartera i zniekształcenia czachy. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benek
Motocyklista
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 20:14, 07 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
renzooku napisał: | Na szczęście wyjątki zdarzają się wszędzie i już po 3 glebowaniu niestety nie odnotowano żadnych uszkodzeń, zmiany toru jazdy, połamanego kartera i zniekształcenia czachy. Pozdrawiam |
Już trzy gleby były??
Dołóż tam jeszcze parę rur i trochę blachy bo się nam chłopie połamiesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
renzooku
Motocyklista
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 20:58, 07 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
spoko, w terenie jak się jedzie za jakimiś africami to tak jest..
Jeździec mimo małego wzrostu mocny chłop daje se rade. Ale dzięki za troskę, jednakże klatki bezpieczeństwa dla siebie nie potrzebuje. Wystarczy jak moto będzie całe ^^
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|