Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kości do Podwyższania i Obniżania DL 650 i DL 1000
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Peszke
A2



Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódzkie

PostWysłany: Wto 22:01, 24 Lut 2015    Temat postu:

mam na sprzedaż kości obniżające o 30mm. założone tylko raz i zdjęte..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Peszke
A2



Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódzkie

PostWysłany: Wto 22:01, 24 Lut 2015    Temat postu:

mam na sprzedaż kości obniżające o 30mm. założone tylko raz i zdjęte..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Wto 22:08, 24 Lut 2015    Temat postu:

Masz 4 sztuki ?
Tak poważnie...
Co jest powodem sprzedaży.
Miałem zamiar kupic właśnie takie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Wto 22:11, 24 Lut 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vater
Motocyklista



Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubliniec

PostWysłany: Wto 22:12, 24 Lut 2015    Temat postu:

Tak przy okazji - w jakiej cenie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Peszke
A2



Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódzkie

PostWysłany: Wto 22:14, 24 Lut 2015    Temat postu:

mam jeden komplet. Powodem sprzedaży jest konieczność obszycia siedzenia i przy okazji obniżenia. Więc wróciłem do standardowych kości. A te oddam za 110 pln

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Wto 22:23, 24 Lut 2015    Temat postu:

Była jakaś różnica w prowadzeniu moto po założeniu tych kości ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kasper
A1



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 8:48, 21 Lip 2015    Temat postu:

Ja mam kości podwyższające o 3 lub 6 cm mogę zrobić kości w 2 stronę na zlecenie koszt z wysyłką dla was 60 zł z twardej stali nierdzewnej. Jeżdżę już na nich jakiś czas nawet full załadowany wszystko ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szynszyl
A2



Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bachorzew

PostWysłany: Wto 9:38, 21 Lip 2015    Temat postu:

Jakby ktoś potrzebował, to mam kości obniżające o 3 cm, chętnie się pozbędę za 60 zł z przesyłką

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szynszyl dnia Wto 9:39, 21 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek70
A



Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 15:43, 21 Lip 2015    Temat postu:

No to i ja się przyłączam, jak ktoś potrzebuje do litrowego DL-a kości obniżające o 3cm, to chętnie odsprzedam swoje. Przejeździłem na nich jeden sezon, przeszyłem siedzenie i z powrotem założyłem oryginalne.
Cena jak u kolegi wyżej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mar111cin
Motonita



Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FSW

PostWysłany: Czw 23:20, 23 Lip 2015    Temat postu:

stale nierdzewne nie są twarde Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Pią 5:39, 24 Lip 2015    Temat postu:

Jak utwardzimy wydzieleniowo, to będzie twarda.
Tak słyszałem... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
letko
Maniak motocyklowy



Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń

PostWysłany: Pią 8:51, 24 Lip 2015    Temat postu:

mar111cin napisał:
stale nierdzewne nie są twarde Wink


To dlaczego jak chcesz w nierdzewce wywiercić otwór normalnym wiertłem to po jednym otworze wiertło jest do wywalenia Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Pią 9:17, 24 Lip 2015    Temat postu:

Letko, ja wiercę jednym normalnym wiertłem 20 otworów i jest nadal dobre.
Na co dzień mam do czynienia ze stalą chromowo niklową.
Spawanie, wiercenie itp.
Wiertło trzeba inaczej naostrzyć ( z małym skosem na dwa załamania) i wiercić bardzo wolnymi obrotami.
Najlepiej wkrętarką na 1 biegu.
Trzeba ciągle psikać olejem do schładzania.
Idzie piękny równy wiór.
Na szybkich obrotach stal zrobi się niebieska i dupa blada.
No, ale pewnie o ty wszystkim od dawna wiesz Wink



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Pią 10:44, 24 Lip 2015, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kasper
A1



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 10:38, 24 Lip 2015    Temat postu:

Z nierdzewki są na tle twarde że nawet po załadowaniu moto w boczne kufry max + pasażer kpl. nic się z nimi nie dzieje wiec możecie sobie gdybać dalej a ja na nich będę śmigał Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Pią 10:41, 24 Lip 2015    Temat postu:

Też mam z nierdzewnej stali i nic się nie dzieje.
Od Letko.
Tu nie chodzi o gdybanie, tylko o sprostowanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robur
A1



Dołączył: 04 Wrz 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 18:09, 12 Wrz 2015    Temat postu:

Pytanie, jeżeli zastosuje kości podwyższają to będę miał bardziej wyprostowane kolana?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek70
A



Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 19:21, 12 Wrz 2015    Temat postu:

Zapewne troszkę kolana się wyprostują, jednak nie licz, że będzie tak jak w afryce.
Nasze dzidy to tak pół sport, pół turysta. Przynajmniej litrowe DL-e.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dch
A1



Dołączył: 10 Lip 2015
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mielec

PostWysłany: Nie 21:08, 13 Wrz 2015    Temat postu:

Ile mają długości oryginalne kości? W moim DL-u 1000 mają 130 mm od osi otworów, ale poprzedni właściciel moto dał mi również 140-tki. I teraz nie wiem, które są oryginalne.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dch dnia Nie 21:10, 13 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacek7
A2



Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa

PostWysłany: Śro 21:39, 23 Wrz 2015    Temat postu:

oryginalnie 140 są w małym DL

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luzikseba
Motonita



Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, IV

PostWysłany: Czw 15:09, 18 Lut 2016    Temat postu:

Jadąc ostatnio z plecaczkiem i kuframi zauważyłem, wjeżdżając na najmniejszy chodniczek tarłem podnóżkom centralną zirytował mnie ten fakt więc dzisiaj spojrzałem pod spódnice czarnej suce i co się okazało, że poprzedni właściciel obniżył najwyraźniej DL'a kość jest nie oryginalna, ma 180mm (długość całkowita).









Pasuje mi podnieść prześwit żeby nie haczyć centralką o byle pierdoły. Co polecacie wrócić do tych 140mm czy dać maksymalnie podwyższające kości Smile (nie wiem jakie Letko ma na stanie). Przypomnę, że mam 2 metry wzrostu i asfaltu dotykam rękami Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Czw 16:01, 18 Lut 2016    Temat postu:

A czy możecie powiedzieć mi, czy zmiana wysokości zawieszenia poprzez zmianę fabrycznych kości wpływa jakoś na prowadzenie motocykla? Czy są jakieś odczuwalne różnice?

Nie chodzi mi o prześwit i ewentualne zaczepianie o krawężniki po obniżeniu zawieszenia, lecz raczej o jazdę w zakrętach, prowadzenie i stabilność motocykla przy większych prędkościach, itd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luzikseba
Motonita



Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, IV

PostWysłany: Czw 16:31, 18 Lut 2016    Temat postu:

Powiem szczerze, że nie wiem jak nie obniżany DL się prowadzi, ale ten mój chodź niski kładzie się na winklach jak co najmniej GSXR 600, nie mam najmniejszego problemu złożyć się w zakręcie tak, żeby przytrzeć butem o asfalt i co ważniejsze składanie się w zakrętach sprawia przyjemność. Gdybym wraz z plecaczkiem i bagażem (bo solo nie wadzę o krawężniki) nie miał problemu z pokonywaniem wystających przeszkód to bym go nie podnosił Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k0nrad
A



Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Chełm

PostWysłany: Pon 11:37, 29 Lut 2016    Temat postu:

Pytanie do tych co obniżali swojego DL'a - czy oprócz samych kości wypuszczaliście też lagi z półek?

Ja obniżyłem swojego o 30mm (kości od Letko) i teraz jak na niego patrzę to trochę przód jest zadarty do góry.

Nie wiem jak się prowadzi, bo pogoda nie służy, ale wygląda dziwnie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jędrek30
Motonita



Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 650
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pon 13:06, 29 Lut 2016    Temat postu:

k0nrad napisał:
Pytanie do tych co obniżali swojego DL'a - czy oprócz samych kości wypuszczaliście też lagi z półek?


Ja obniżyłem motocykl na kościach o 20 mm (kości dłuższe o 10 mm od oryginalnych) ponadto ustawiłem napięcie wstępne sprężyn amortyzatorów przednich na pozycję 3 (czyli tak jak fabrycznie) a wcześniej, przed podmianą kości napięcie wstępne było ustawione w pozycji 5 (najmniejsze napięcie sprężyn).
Wydaje mi się, że nie jest zachwiana linia motocykla, tzn. przód i tył są na jednym poziomie i nie ma efektu o którym piszesz:
k0nrad napisał:
Ja obniżyłem swojego o 30mm (kości od Letko) i teraz jak na niego patrzę to trochę przód jest zadarty do góry.


Porównanie kości oryginalnych (pierwsza od góry) i akcesoryjnych.
[link widoczny dla zalogowanych]

Oryginalne kości - długość 140 mm.
[link widoczny dla zalogowanych]

Akcesoryjne kości - długość 150 mm.
[link widoczny dla zalogowanych]


biblo napisał:
A czy możecie powiedzieć mi, czy zmiana wysokości zawieszenia poprzez zmianę fabrycznych kości wpływa jakoś na prowadzenie motocykla? Czy są jakieś odczuwalne różnice?


Ja po obniżeniu motocykla nie zauważyłem żeby była jakaś różnica w prowadzeniu maszyny.
Na oryginalnych kościach nie przejechałem zbyt wiele (ok. 3000 km) i były to moje początki na DL'u ale po podmianie kości jeździ się tak samo a może nawet i pewniej ale wydaje mi się, że to z uwagi na komfort psychiczny jaki daje poczucie, że nie "braknie" mi nogi jak się zatrzymam Very Happy

Takim testem dla akcesoryjnych kości był mój wyjazd na tor Jastrząb i jeżeli podmiana kości miałby przynieść jakieś niekorzystne zmiany to jestem pewien, że na torze zostałoby to zweryfikowane.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jędrek30 dnia Pon 13:24, 29 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Wto 12:54, 01 Mar 2016    Temat postu:

Ja podnosiłem się o 4,5cm (choć już nie pamiętam o ile krótsze były kości) i było czuć nadsterowność. Ale szybko się przyzwyczaiłem Smile ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k0nrad
A



Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Chełm

PostWysłany: Wto 13:06, 01 Mar 2016    Temat postu:

jędrek30 napisał:
k0nrad napisał:
Pytanie do tych co obniżali swojego DL'a - czy oprócz samych kości wypuszczaliście też lagi z półek?


Ja obniżyłem motocykl na kościach o 20 mm (kości dłuższe o 10 mm od oryginalnych) ponadto ustawiłem napięcie wstępne sprężyn amortyzatorów przednich na pozycję 3 (czyli tak jak fabrycznie) a wcześniej, przed podmianą kości napięcie wstępne było ustawione w pozycji 5 (najmniejsze napięcie sprężyn).
Wydaje mi się, że nie jest zachwiana linia motocykla, tzn. przód i tył są na jednym poziomie i nie ma efektu o którym piszesz:
k0nrad napisał:
Ja obniżyłem swojego o 30mm (kości od Letko) i teraz jak na niego patrzę to trochę przód jest zadarty do góry.




właśnie, muszę jeszcze spróbować pobawić się napięciem wstępnym sprężyny na tylnym amortyzatorze - może to go trochę 'wyprostuje'.

Nie wiem, może to też takie złudzenie dla mnie. Jak zrobi się trochę lepsza pogoda to zrobię jakieś zdjęcie, żeby się z Wami podzielić moimi spostrzeżeniami


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antyks
Maniak motocyklowy



Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Wto 18:44, 01 Mar 2016    Temat postu:

k0nrad napisał:
Pytanie do tych co obniżali swojego DL'a - czy oprócz samych kości wypuszczaliście też lagi z półek?

Ja obniżyłem swojego o 30mm (kości od Letko) i teraz jak na niego patrzę to trochę przód jest zadarty do góry.

Nie wiem jak się prowadzi, bo pogoda nie służy, ale wygląda dziwnie...


Po obniżeniu tyłu obniżyłem też odrobinę przód. Oczywiście że motor zmienia ułożenie, widać to choćby po światłach które i tak znacznie musiałem opuścić by zamiast na drogę nie świeciły kierowcom po oczach...
Ale już wróciłem do oryginalnych kości z tyłu. Po trzecim zaryciu podnóżkiem na winklu (co do najprzyjemniejszych i najbezpieczniejszych doznań nie należy -raz tak że musiałem wymienić podnóżek bo pękło aluminiowy pałąk na którym jest mocowany) stwierdziłem że wole stawać lekko na palcach na wyższym moto niż ryzykować spotkanie czołowe z autkiem jadącym z przeciwka gdy nie będzie za 4 razem gdzie uciekać...
Niestety o mocnym złożeniu na np. Agrafce przy obniżonym moto można zapomnieć. O naprawdę radzę innym uważać...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k0nrad
A



Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Chełm

PostWysłany: Wto 22:04, 01 Mar 2016    Temat postu:

antyks napisał:

Po obniżeniu tyłu obniżyłem też odrobinę przód. Oczywiście że motor zmienia ułożenie, widać to choćby po światłach które i tak znacznie musiałem opuścić by zamiast na drogę nie świeciły kierowcom po oczach...
Ale już wróciłem do oryginalnych kości z tyłu. Po trzecim zaryciu podnóżkiem na winklu (co do najprzyjemniejszych i najbezpieczniejszych doznań nie należy -raz tak że musiałem wymienić podnóżek bo pękło aluminiowy pałąk na którym jest mocowany) stwierdziłem że wole stawać lekko na palcach na wyższym moto niż ryzykować spotkanie czołowe z autkiem jadącym z przeciwka gdy nie będzie za 4 razem gdzie uciekać...
Niestety o mocnym złożeniu na np. Agrafce przy obniżonym moto można zapomnieć. O naprawdę radzę innym uważać...


no to teraz zasiałeś mi duże ziarno niepewności.... o ustawieniu świateł nawet wcześniej nie pomyślałem... nie widziałem też, żeby ktokolwiek wcześniej o tym wspomniał. To samo dotyczy haczenia stopką boczną o ziemię w złożeniu, a już nie mówiąc o urwanym podnóżku...

Zaraz się okaże, że z powrotem założę stare kości nawet nie jeżdżąc na nowych Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antyks
Maniak motocyklowy



Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Wto 22:42, 01 Mar 2016    Temat postu:

Jak pisałem - ja czułem się niepewnie bo wysoki.. i bałem się parkingówki lub gleby przy manewrach.
Jak już obniżyłem - fakt poczułem się pewniej ... tylko niestety obniżając moto o 2-3 cm, obniżamy prześwit o 2-3 cm.. Dużo? chm.. okazało się że dużo.
Ale są ludzie którzy na to nie narzekają. Może nie wszyscy układają się na winklach.. nie wiem.
Ale jak konkret zaryłem to od razu przypomniałem sobie że mnie ostrzegał ktoś z forum przed tym Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luzikseba
Motonita



Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, IV

PostWysłany: Śro 2:37, 02 Mar 2016    Temat postu:

Mi zdarzyło się zaryć z dwa razy przez całe dwa sezony, światła faktycznie dają po oczach kierowcom puszek, ale ogólnie mimo wszystko świetnie się jeździ, teraz od letko zamówiłem podwyższające i chcę go dźwignąć o 4 cm, czyli o 8 cm w stosunku do teraz, zobaczymy co to będzie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hmarek
Motonita



Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 735
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Ursynów

PostWysłany: Śro 11:04, 02 Mar 2016    Temat postu:

luzikseba napisał:
teraz od letko zamówiłem podwyższające i chcę go dźwignąć o 4 cm, czyli o 8 cm w stosunku do teraz, zobaczymy co to będzie Smile


nic nie będzie poza tym, że będzie wyżej Wink jeżdżę od 2 sezonów na podwyższonym około + 2cm od standardu (kości od letko) i nic się nie dzieje, zachowuje się i na prostej i w zakrętach tak samo jak wcześniej chyba, że już nie pamiętam jaki to był mega "składak" Wink jedyna niedogodność to stawianie na centralce zrobiło się trochę upierdliwe bo jakakolwiek górka z tyłu i tylna opona dotyka ziemi. Poza tym nie widzę innych problemów. Ja u siebie zrobiłem kompleksowe "rozciąganie" tzn kości = dupa lekko w górę, progresy = przód lekko górę przynajmniej teoretycznie Wink, i dodatkowo podwyższona kanapa a podnóżki w dół około 3cm i do przodu 1,5cm. Jak będę sprzedawał to kurcze w ogłoszeniu dam chyba, że sprzęt dla kierownika +185 cm wzrostu Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobiusz
Motonita



Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 11:11, 02 Mar 2016    Temat postu:

@hmarek, nie haczysz podnóżkami na winklach?
Możesz zapodać jakieś foty tych podnóżków?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antyks
Maniak motocyklowy



Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Śro 12:30, 02 Mar 2016    Temat postu:

bobiusz napisał:
@hmarek, nie haczysz podnóżkami na winklach?
Możesz zapodać jakieś foty tych podnóżków?

Hmarek pisze że jeździ na podwyższonym moto więc problemu z podnóżkami nie ma. Problem pojawia się przy obniżeniu motocykla .

Tak jak przy podwyższeniu , centralka może sprawiać kłopoty ponieważ tylne koło może być za nisko podnoszone i nie tracić kontaktu z podłożem, tak przy obniżeniu problemy są inne : motor trzeba podnieść o te kilka centymetrów wyżej co wymaga sporej siły (której mi brakowało) . Tym bardziej że w początkowej fazie podnoszenia nie podnosimy na stopce łagodnie moto po krzywej, ale początek stopki wbija się w podłoże i motor trzeba dość mocno podrzucić.
Zmienia się też ułożenie kosy. Przy podwyższeniu motor leży bardzo krzywo i po zaparkowaniu w pochyleniu niektórzy mają problem by go postawić do pionu. Po obniżeniu znowu trzeba uważać jak się stawia bo lekki spad i motor stoi prawie pionowo...
Przy obniżonym moto zmniejsza się prześwit więc zdarzyło mi się na krawężniku przywalić osłoną silnika co nie zdarzało się to na moto normalnej wysokości.
Więc wbrew pozorom zmiana wysokości ma wpłym na wiele spraw, do tego odrobinę inna trakcja, inny środek ciężkości na winklach itd. Wszystko da się opanować, dla jednych zmiany są duże, dla innych małe.
Po moich doświadczeniach z obniżaniem, jak będę jednak chciał to zrobić, to jedynie przeróbka siedzenia. I bez zmian w motorze można zyskać do 2 cm niżej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hmarek
Motonita



Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 735
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Ursynów

PostWysłany: Śro 13:03, 02 Mar 2016    Temat postu:

antyks napisał:
Więc wbrew pozorom zmiana wysokości ma wpłym na wiele spraw, do tego odrobinę inna trakcja, inny środek ciężkości na winklach itd. Wszystko da się opanować, dla jednych zmiany są duże, dla innych małe.

zgadza się wszytko co piszesz, DL nie jest aż tak wyczynowym motkiem żeby te drobne różnice miały jakieś fundamentalne znaczenie w codziennym użytkowaniu, byłem przed podwyższeniem na Suzuki motoszkole i ostro go giąłem, byłem po podwyższeniu (minus podnóżki - je montowałem później) na II etapie w Ułężu i wydawało mi się, że giąłem równie mocno Wink zasadniczych różnic nie dostrzegłem choć na pewno były - ale to pewnie kwestia wjeżdżania się w moto.


Bobiusz napisał:
@hmarek, nie haczysz podnóżkami na winklach?
Możesz zapodać jakieś foty tych podnóżków?


czasem coś tam przytrę Wink ale po podniesieniu moto i obniżeniu podnóżków wypada, że są mniej więcej w położeniu fabrycznym Very Happy

Zdjęć podnóżków nie mam, ale wykorzystałem te przedłużki od Greka:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobiusz
Motonita



Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 13:27, 02 Mar 2016    Temat postu:

@hmarek, a jak z dźwigniami hamulca i biegów po przesunięciu podnóżków?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hmarek
Motonita



Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 735
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Ursynów

PostWysłany: Śro 15:32, 02 Mar 2016    Temat postu:

bobiusz napisał:
@hmarek, a jak z dźwigniami hamulca i biegów po przesunięciu podnóżków?


W komplecie są wszystkie niezbędne elementy do montażu i regulacji również na cięgnach. zestaw jest dopracowany i bez problemów do zamontowania we własnym zakresie.

Kilka osób z forum ma to zamontowane, przeszukaj forum może będą jakieś zdjęcia, a jak nie to zrobię fotkę swoim i wrzucę wieczorem/jutro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobiusz
Motonita



Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 15:46, 02 Mar 2016    Temat postu:

OK, dzięki za info Smile

Czy ktoś może obniżał podnóżki dla plecaka na gotowych elementach?

Zastanawiałem się nad tym wcześniej, ale stwierdziłem, że będę haczył na winklach.
Jednak gdybym podniósł na kościach, to może by było ok?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Śro 17:26, 02 Mar 2016    Temat postu:

Mocowanie podnóżka pasażera jest przyspawane do setów. Będzie ciężko.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Śro 17:29, 02 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luzikseba
Motonita



Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, IV

PostWysłany: Śro 20:59, 02 Mar 2016    Temat postu:

hmarek napisał:
nic nie będzie poza tym, że będzie wyżej Wink jeżdżę od 2 sezonów na podwyższonym około + 2cm od standardu (kości od letko) i nic się nie dzieje, zachowuje się i na prostej i w zakrętach tak samo jak wcześniej chyba, że już nie pamiętam jaki to był mega "składak" Wink Ja u siebie zrobiłem kompleksowe "rozciąganie" tzn kości = dupa lekko w górę, progresy = przód lekko górę przynajmniej teoretycznie Wink, i dodatkowo podwyższona kanapa a podnóżki w dół około 3cm i do przodu 1,5cm. Jak będę sprzedawał to kurcze w ogłoszeniu dam chyba, że sprzęt dla kierownika +185 cm wzrostu Very Happy


muszę to samo zrobić u siebie :p ! Swoją drogą szkoda, że dwa sezony temu nie sprzedawałeś swojego DL'a z tymi modami - brałbym jak komornik telewizor :p


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k0nrad
A



Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Chełm

PostWysłany: Pią 10:37, 04 Mar 2016    Temat postu:

wczoraj przejechałem się pierwszy raz na nowych kościach. I powiem Wam, że mam mieszane uczucia.

Niestety popełniłem błąd i wymieniłem jednocześnie dwa elementy, które wpływają na prowadzenie - kości oraz opony i teraz nie wiem za bardzo w czym jest problem.

Pierwsze moje wrażenie jest takie, że motocykl mniej ochoczo składa się w zakręty... pobawiłem się ustawieniem wstępnego napięcia sprężyny z tyłu, generalnie sama wysokość moto mi teraz odpowiada, ale mam wrażenie, że prowadzenie samego moto jest gorsze.

Generalnie zrobiłem test krawężnika, ze dwa głębsze łuki i o dziwo niczym nie zaryłem, więc tu jest plus.

No i teraz mam zagwozdkę trochę, bo zastanawiam się czy na "inne" prowadzenie mogą mieć też wpływ opony czy jest to jednak sprawa tych kości?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Pią 10:43, 04 Mar 2016    Temat postu:

Nowe opony mogą tylko polepszyć sytuacje w zakrętach. Stare opony mogą mieć wypłaszczenie na środku, przez co składanie motocykla jest mniej komfortowe. Różnice da się odczuć dopiero po wymianie opon na nowe, motocykl sam się kładzie. Raczej obstawiał bym że to "inne" prowadzenie spowodowały kości.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zaper
Motocyklista



Dołączył: 11 Wrz 2015
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Nie 9:38, 13 Mar 2016    Temat postu:

Panowie jaką długość mają oryginalne kości DL 1000 k2, tak samo jak DL 650 - 140mm ?
Pytam ponieważ u mnie długość całkowita to około 17cm od krawędzi do krawędzi


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zaper dnia Nie 16:09, 13 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raf76
Motocyklista



Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Aleksandrów Łódzki

PostWysłany: Pon 12:55, 21 Mar 2016    Temat postu:

Potwierdzam przedmówcę Letko, że długość kostek to 0,5cm zmienia o 1,5cm wysokość. Ja kupiłem akurat krutsze kostki (w celu podniesienia zawieszenia o 4,5cm). W 650-tce oryginały to 140mm (od średnicy otworów), kolega miał kiedyś litra i prawdopodobnie też 140, ale na 100% nie jestem pewien.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez raf76 dnia Pon 13:42, 21 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hermes
Motonita



Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 23:02, 12 Paź 2016    Temat postu:

Ma ktoś kości do obniżenia moto?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k0nrad
A



Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Chełm

PostWysłany: Śro 23:30, 12 Paź 2016    Temat postu:

ja mam. mogę sprzedać - made by Letko

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Czw 6:03, 13 Paź 2016    Temat postu:

W dziale sprzedam wystawiłem.
Leżą tam i czekają.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Czw 6:07, 13 Paź 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skorpion
A1



Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jędrzejów, świętokrzyskie

PostWysłany: Wto 19:25, 01 Lis 2016    Temat postu:

Witam .Też mam kości do obniżenia. Korzystałem z nich zaraz po kupnie moto, bo przesiadka z choppera o wysokości siedzenia 720mm na DL'a o wys. 820 mm przerażała mnie i przez jakiś czas jeździłem na nich. mam 169 cm wzrostu. Jak się oswoiłem już z DL'em to z powrotem założyłem oryginały. Kosci są ze stali nierdzewnej, kwasoodpornej (produkowali z niej tłumiki do potężnych ciężarówek), wypolerowane i obniżają max ile można.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mar111cin
Motonita



Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FSW

PostWysłany: Wto 21:37, 01 Lis 2016    Temat postu:

Letko - przepraszam, dopiero teraz zobaczyłem Twoje pytanie - wiem, głupio ponad rok minął, jak jeszcze tutaj zajrzysz, to odpowiadam:

Chromonikiel jest paskudnym metalem w obróbce, bardzo paskudnym, tokarze mówią że się "ciągnie". To że tępi narzędzia to fakt, ale nie przez to że jest twardy.

PS w trybologii mówi się, że jak jest różnica powyżej 20HRC między metalami, to ten miększy niszczy ten twardszy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafał S
A1



Dołączył: 18 Lis 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zdzieszowice

PostWysłany: Nie 22:58, 20 Lis 2016    Temat postu:

Witam. Odnośnie owych kości obniżających produkowanych przez NASA za 100 euro, to wystarczy trochę warsztatu, chęci i płaskownik 8mm. U mnie obniżyłem o 4 cm , co daje przedłużenie cięgna o 1 cm. Powodzenia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Panaracer
A2



Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łask

PostWysłany: Czw 15:24, 25 Maj 2017    Temat postu:

Tak na marginesie podpinam się pod temat jako świeżak z moimi uwagami.
Szukałem informacji odnośnie długości oryginalnych kości w DL 650. Teraz już wiem jak sprawdzić czy mam standardową wysokość moto czy jest obniżony.
Natomiast chciałem wtrącić kilka uwag odnośnie podwyższania/obniżania i wpływu na prowadzenie.
Z lektury jaka tu przeczytałem wynika ,że część użytkowników zauważyła ,że przy obniżeniu ,moto ciężej składa się w zakręt a przy podwyższeniu odwrotnie.
Jest to efekt zmiany pochylenia kąta główki ramy. Przy samym obniżeniu tyłu(dla niższych bikerów) kąt główki ramy staje się bardziej ostry (pochylenie względem powierzchni styku kół. Powoduje to ,że moto stabilniej prowadzi się na prostej ale mniej ochoczo składa się w zakręt-skalę zmiany kata można zaobserwować podczas zmiany kata swiecenia przednich swiateł-lecą w górę Smile . Rada jest prosta-musimy zachować ten sam poziom przedniego i tylnego zawieszenia-wystarczy obniżyć moto na przednich lagach-będą wystawać poza półkę ale moto zachowa fabryczne ustawienie kata pochylenia główki ramy. W przypadku podniesienia tylnego zawieszenia moto jest bardziej nadsterowne. Niestety tutaj pola manewru za wielkiego nie ma bo nie da się podnieś przedniego zawieszenia( połowicznie zmiany napięcia wstępnego).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin