|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Peszke
A2
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: Wto 22:01, 24 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
mam na sprzedaż kości obniżające o 30mm. założone tylko raz i zdjęte..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Peszke
A2
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: Wto 22:01, 24 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
mam na sprzedaż kości obniżające o 30mm. założone tylko raz i zdjęte..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Wto 22:08, 24 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Masz 4 sztuki ?
Tak poważnie...
Co jest powodem sprzedaży.
Miałem zamiar kupic właśnie takie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Wto 22:11, 24 Lut 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vater
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: Wto 22:12, 24 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Tak przy okazji - w jakiej cenie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Peszke
A2
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: Wto 22:14, 24 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
mam jeden komplet. Powodem sprzedaży jest konieczność obszycia siedzenia i przy okazji obniżenia. Więc wróciłem do standardowych kości. A te oddam za 110 pln
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Wto 22:23, 24 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Była jakaś różnica w prowadzeniu moto po założeniu tych kości ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kasper
A1
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 8:48, 21 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Ja mam kości podwyższające o 3 lub 6 cm mogę zrobić kości w 2 stronę na zlecenie koszt z wysyłką dla was 60 zł z twardej stali nierdzewnej. Jeżdżę już na nich jakiś czas nawet full załadowany wszystko ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szynszyl
A2
Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bachorzew
|
Wysłany: Wto 9:38, 21 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Jakby ktoś potrzebował, to mam kości obniżające o 3 cm, chętnie się pozbędę za 60 zł z przesyłką
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez szynszyl dnia Wto 9:39, 21 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek70
A
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 15:43, 21 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
No to i ja się przyłączam, jak ktoś potrzebuje do litrowego DL-a kości obniżające o 3cm, to chętnie odsprzedam swoje. Przejeździłem na nich jeden sezon, przeszyłem siedzenie i z powrotem założyłem oryginalne.
Cena jak u kolegi wyżej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Czw 23:20, 23 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
stale nierdzewne nie są twarde
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pią 5:39, 24 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Jak utwardzimy wydzieleniowo, to będzie twarda.
Tak słyszałem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Pią 8:51, 24 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
mar111cin napisał: | stale nierdzewne nie są twarde |
To dlaczego jak chcesz w nierdzewce wywiercić otwór normalnym wiertłem to po jednym otworze wiertło jest do wywalenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pią 9:17, 24 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Letko, ja wiercę jednym normalnym wiertłem 20 otworów i jest nadal dobre.
Na co dzień mam do czynienia ze stalą chromowo niklową.
Spawanie, wiercenie itp.
Wiertło trzeba inaczej naostrzyć ( z małym skosem na dwa załamania) i wiercić bardzo wolnymi obrotami.
Najlepiej wkrętarką na 1 biegu.
Trzeba ciągle psikać olejem do schładzania.
Idzie piękny równy wiór.
Na szybkich obrotach stal zrobi się niebieska i dupa blada.
No, ale pewnie o ty wszystkim od dawna wiesz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Pią 10:44, 24 Lip 2015, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kasper
A1
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 10:38, 24 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Z nierdzewki są na tle twarde że nawet po załadowaniu moto w boczne kufry max + pasażer kpl. nic się z nimi nie dzieje wiec możecie sobie gdybać dalej a ja na nich będę śmigał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pią 10:41, 24 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Też mam z nierdzewnej stali i nic się nie dzieje.
Od Letko.
Tu nie chodzi o gdybanie, tylko o sprostowanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Robur
A1
Dołączył: 04 Wrz 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 18:09, 12 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Pytanie, jeżeli zastosuje kości podwyższają to będę miał bardziej wyprostowane kolana?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek70
A
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 19:21, 12 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Zapewne troszkę kolana się wyprostują, jednak nie licz, że będzie tak jak w afryce.
Nasze dzidy to tak pół sport, pół turysta. Przynajmniej litrowe DL-e.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dch
A1
Dołączył: 10 Lip 2015
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Nie 21:08, 13 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Ile mają długości oryginalne kości? W moim DL-u 1000 mają 130 mm od osi otworów, ale poprzedni właściciel moto dał mi również 140-tki. I teraz nie wiem, które są oryginalne.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dch dnia Nie 21:10, 13 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jacek7
A2
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Śro 21:39, 23 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
oryginalnie 140 są w małym DL
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luzikseba
Motonita
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków, IV
|
Wysłany: Czw 15:09, 18 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Jadąc ostatnio z plecaczkiem i kuframi zauważyłem, wjeżdżając na najmniejszy chodniczek tarłem podnóżkom centralną zirytował mnie ten fakt więc dzisiaj spojrzałem pod spódnice czarnej suce i co się okazało, że poprzedni właściciel obniżył najwyraźniej DL'a kość jest nie oryginalna, ma 180mm (długość całkowita).
Pasuje mi podnieść prześwit żeby nie haczyć centralką o byle pierdoły. Co polecacie wrócić do tych 140mm czy dać maksymalnie podwyższające kości (nie wiem jakie Letko ma na stanie). Przypomnę, że mam 2 metry wzrostu i asfaltu dotykam rękami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Czw 16:01, 18 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
A czy możecie powiedzieć mi, czy zmiana wysokości zawieszenia poprzez zmianę fabrycznych kości wpływa jakoś na prowadzenie motocykla? Czy są jakieś odczuwalne różnice?
Nie chodzi mi o prześwit i ewentualne zaczepianie o krawężniki po obniżeniu zawieszenia, lecz raczej o jazdę w zakrętach, prowadzenie i stabilność motocykla przy większych prędkościach, itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luzikseba
Motonita
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków, IV
|
Wysłany: Czw 16:31, 18 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Powiem szczerze, że nie wiem jak nie obniżany DL się prowadzi, ale ten mój chodź niski kładzie się na winklach jak co najmniej GSXR 600, nie mam najmniejszego problemu złożyć się w zakręcie tak, żeby przytrzeć butem o asfalt i co ważniejsze składanie się w zakrętach sprawia przyjemność. Gdybym wraz z plecaczkiem i bagażem (bo solo nie wadzę o krawężniki) nie miał problemu z pokonywaniem wystających przeszkód to bym go nie podnosił
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k0nrad
A
Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Chełm
|
Wysłany: Pon 11:37, 29 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Pytanie do tych co obniżali swojego DL'a - czy oprócz samych kości wypuszczaliście też lagi z półek?
Ja obniżyłem swojego o 30mm (kości od Letko) i teraz jak na niego patrzę to trochę przód jest zadarty do góry.
Nie wiem jak się prowadzi, bo pogoda nie służy, ale wygląda dziwnie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jędrek30
Motonita
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 650
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 13:06, 29 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
k0nrad napisał: | Pytanie do tych co obniżali swojego DL'a - czy oprócz samych kości wypuszczaliście też lagi z półek? |
Ja obniżyłem motocykl na kościach o 20 mm (kości dłuższe o 10 mm od oryginalnych) ponadto ustawiłem napięcie wstępne sprężyn amortyzatorów przednich na pozycję 3 (czyli tak jak fabrycznie) a wcześniej, przed podmianą kości napięcie wstępne było ustawione w pozycji 5 (najmniejsze napięcie sprężyn).
Wydaje mi się, że nie jest zachwiana linia motocykla, tzn. przód i tył są na jednym poziomie i nie ma efektu o którym piszesz: k0nrad napisał: | Ja obniżyłem swojego o 30mm (kości od Letko) i teraz jak na niego patrzę to trochę przód jest zadarty do góry. |
Porównanie kości oryginalnych (pierwsza od góry) i akcesoryjnych.
[link widoczny dla zalogowanych]
Oryginalne kości - długość 140 mm.
[link widoczny dla zalogowanych]
Akcesoryjne kości - długość 150 mm.
[link widoczny dla zalogowanych]
biblo napisał: | A czy możecie powiedzieć mi, czy zmiana wysokości zawieszenia poprzez zmianę fabrycznych kości wpływa jakoś na prowadzenie motocykla? Czy są jakieś odczuwalne różnice? |
Ja po obniżeniu motocykla nie zauważyłem żeby była jakaś różnica w prowadzeniu maszyny.
Na oryginalnych kościach nie przejechałem zbyt wiele (ok. 3000 km) i były to moje początki na DL'u ale po podmianie kości jeździ się tak samo a może nawet i pewniej ale wydaje mi się, że to z uwagi na komfort psychiczny jaki daje poczucie, że nie "braknie" mi nogi jak się zatrzymam
Takim testem dla akcesoryjnych kości był mój wyjazd na tor Jastrząb i jeżeli podmiana kości miałby przynieść jakieś niekorzystne zmiany to jestem pewien, że na torze zostałoby to zweryfikowane.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jędrek30 dnia Pon 13:24, 29 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Wto 12:54, 01 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Ja podnosiłem się o 4,5cm (choć już nie pamiętam o ile krótsze były kości) i było czuć nadsterowność. Ale szybko się przyzwyczaiłem ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k0nrad
A
Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Chełm
|
Wysłany: Wto 13:06, 01 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
jędrek30 napisał: | k0nrad napisał: | Pytanie do tych co obniżali swojego DL'a - czy oprócz samych kości wypuszczaliście też lagi z półek? |
Ja obniżyłem motocykl na kościach o 20 mm (kości dłuższe o 10 mm od oryginalnych) ponadto ustawiłem napięcie wstępne sprężyn amortyzatorów przednich na pozycję 3 (czyli tak jak fabrycznie) a wcześniej, przed podmianą kości napięcie wstępne było ustawione w pozycji 5 (najmniejsze napięcie sprężyn).
Wydaje mi się, że nie jest zachwiana linia motocykla, tzn. przód i tył są na jednym poziomie i nie ma efektu o którym piszesz: k0nrad napisał: | Ja obniżyłem swojego o 30mm (kości od Letko) i teraz jak na niego patrzę to trochę przód jest zadarty do góry. |
|
właśnie, muszę jeszcze spróbować pobawić się napięciem wstępnym sprężyny na tylnym amortyzatorze - może to go trochę 'wyprostuje'.
Nie wiem, może to też takie złudzenie dla mnie. Jak zrobi się trochę lepsza pogoda to zrobię jakieś zdjęcie, żeby się z Wami podzielić moimi spostrzeżeniami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antyks
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 2/2 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Wto 18:44, 01 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
k0nrad napisał: | Pytanie do tych co obniżali swojego DL'a - czy oprócz samych kości wypuszczaliście też lagi z półek?
Ja obniżyłem swojego o 30mm (kości od Letko) i teraz jak na niego patrzę to trochę przód jest zadarty do góry.
Nie wiem jak się prowadzi, bo pogoda nie służy, ale wygląda dziwnie... |
Po obniżeniu tyłu obniżyłem też odrobinę przód. Oczywiście że motor zmienia ułożenie, widać to choćby po światłach które i tak znacznie musiałem opuścić by zamiast na drogę nie świeciły kierowcom po oczach...
Ale już wróciłem do oryginalnych kości z tyłu. Po trzecim zaryciu podnóżkiem na winklu (co do najprzyjemniejszych i najbezpieczniejszych doznań nie należy -raz tak że musiałem wymienić podnóżek bo pękło aluminiowy pałąk na którym jest mocowany) stwierdziłem że wole stawać lekko na palcach na wyższym moto niż ryzykować spotkanie czołowe z autkiem jadącym z przeciwka gdy nie będzie za 4 razem gdzie uciekać...
Niestety o mocnym złożeniu na np. Agrafce przy obniżonym moto można zapomnieć. O naprawdę radzę innym uważać...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k0nrad
A
Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Chełm
|
Wysłany: Wto 22:04, 01 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
antyks napisał: |
Po obniżeniu tyłu obniżyłem też odrobinę przód. Oczywiście że motor zmienia ułożenie, widać to choćby po światłach które i tak znacznie musiałem opuścić by zamiast na drogę nie świeciły kierowcom po oczach...
Ale już wróciłem do oryginalnych kości z tyłu. Po trzecim zaryciu podnóżkiem na winklu (co do najprzyjemniejszych i najbezpieczniejszych doznań nie należy -raz tak że musiałem wymienić podnóżek bo pękło aluminiowy pałąk na którym jest mocowany) stwierdziłem że wole stawać lekko na palcach na wyższym moto niż ryzykować spotkanie czołowe z autkiem jadącym z przeciwka gdy nie będzie za 4 razem gdzie uciekać...
Niestety o mocnym złożeniu na np. Agrafce przy obniżonym moto można zapomnieć. O naprawdę radzę innym uważać... |
no to teraz zasiałeś mi duże ziarno niepewności.... o ustawieniu świateł nawet wcześniej nie pomyślałem... nie widziałem też, żeby ktokolwiek wcześniej o tym wspomniał. To samo dotyczy haczenia stopką boczną o ziemię w złożeniu, a już nie mówiąc o urwanym podnóżku...
Zaraz się okaże, że z powrotem założę stare kości nawet nie jeżdżąc na nowych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antyks
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 2/2 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Wto 22:42, 01 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Jak pisałem - ja czułem się niepewnie bo wysoki.. i bałem się parkingówki lub gleby przy manewrach.
Jak już obniżyłem - fakt poczułem się pewniej ... tylko niestety obniżając moto o 2-3 cm, obniżamy prześwit o 2-3 cm.. Dużo? chm.. okazało się że dużo.
Ale są ludzie którzy na to nie narzekają. Może nie wszyscy układają się na winklach.. nie wiem.
Ale jak konkret zaryłem to od razu przypomniałem sobie że mnie ostrzegał ktoś z forum przed tym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luzikseba
Motonita
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków, IV
|
Wysłany: Śro 2:37, 02 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Mi zdarzyło się zaryć z dwa razy przez całe dwa sezony, światła faktycznie dają po oczach kierowcom puszek, ale ogólnie mimo wszystko świetnie się jeździ, teraz od letko zamówiłem podwyższające i chcę go dźwignąć o 4 cm, czyli o 8 cm w stosunku do teraz, zobaczymy co to będzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hmarek
Motonita
Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 735
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Śro 11:04, 02 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
luzikseba napisał: | teraz od letko zamówiłem podwyższające i chcę go dźwignąć o 4 cm, czyli o 8 cm w stosunku do teraz, zobaczymy co to będzie |
nic nie będzie poza tym, że będzie wyżej jeżdżę od 2 sezonów na podwyższonym około + 2cm od standardu (kości od letko) i nic się nie dzieje, zachowuje się i na prostej i w zakrętach tak samo jak wcześniej chyba, że już nie pamiętam jaki to był mega "składak" jedyna niedogodność to stawianie na centralce zrobiło się trochę upierdliwe bo jakakolwiek górka z tyłu i tylna opona dotyka ziemi. Poza tym nie widzę innych problemów. Ja u siebie zrobiłem kompleksowe "rozciąganie" tzn kości = dupa lekko w górę, progresy = przód lekko górę przynajmniej teoretycznie , i dodatkowo podwyższona kanapa a podnóżki w dół około 3cm i do przodu 1,5cm. Jak będę sprzedawał to kurcze w ogłoszeniu dam chyba, że sprzęt dla kierownika +185 cm wzrostu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bobiusz
Motonita
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 11:11, 02 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
@hmarek, nie haczysz podnóżkami na winklach?
Możesz zapodać jakieś foty tych podnóżków?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antyks
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 2/2 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Śro 12:30, 02 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
bobiusz napisał: | @hmarek, nie haczysz podnóżkami na winklach?
Możesz zapodać jakieś foty tych podnóżków? |
Hmarek pisze że jeździ na podwyższonym moto więc problemu z podnóżkami nie ma. Problem pojawia się przy obniżeniu motocykla .
Tak jak przy podwyższeniu , centralka może sprawiać kłopoty ponieważ tylne koło może być za nisko podnoszone i nie tracić kontaktu z podłożem, tak przy obniżeniu problemy są inne : motor trzeba podnieść o te kilka centymetrów wyżej co wymaga sporej siły (której mi brakowało) . Tym bardziej że w początkowej fazie podnoszenia nie podnosimy na stopce łagodnie moto po krzywej, ale początek stopki wbija się w podłoże i motor trzeba dość mocno podrzucić.
Zmienia się też ułożenie kosy. Przy podwyższeniu motor leży bardzo krzywo i po zaparkowaniu w pochyleniu niektórzy mają problem by go postawić do pionu. Po obniżeniu znowu trzeba uważać jak się stawia bo lekki spad i motor stoi prawie pionowo...
Przy obniżonym moto zmniejsza się prześwit więc zdarzyło mi się na krawężniku przywalić osłoną silnika co nie zdarzało się to na moto normalnej wysokości.
Więc wbrew pozorom zmiana wysokości ma wpłym na wiele spraw, do tego odrobinę inna trakcja, inny środek ciężkości na winklach itd. Wszystko da się opanować, dla jednych zmiany są duże, dla innych małe.
Po moich doświadczeniach z obniżaniem, jak będę jednak chciał to zrobić, to jedynie przeróbka siedzenia. I bez zmian w motorze można zyskać do 2 cm niżej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hmarek
Motonita
Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 735
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Śro 13:03, 02 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
antyks napisał: | Więc wbrew pozorom zmiana wysokości ma wpłym na wiele spraw, do tego odrobinę inna trakcja, inny środek ciężkości na winklach itd. Wszystko da się opanować, dla jednych zmiany są duże, dla innych małe. |
zgadza się wszytko co piszesz, DL nie jest aż tak wyczynowym motkiem żeby te drobne różnice miały jakieś fundamentalne znaczenie w codziennym użytkowaniu, byłem przed podwyższeniem na Suzuki motoszkole i ostro go giąłem, byłem po podwyższeniu (minus podnóżki - je montowałem później) na II etapie w Ułężu i wydawało mi się, że giąłem równie mocno zasadniczych różnic nie dostrzegłem choć na pewno były - ale to pewnie kwestia wjeżdżania się w moto.
Bobiusz napisał: | @hmarek, nie haczysz podnóżkami na winklach?
Możesz zapodać jakieś foty tych podnóżków? |
czasem coś tam przytrę ale po podniesieniu moto i obniżeniu podnóżków wypada, że są mniej więcej w położeniu fabrycznym
Zdjęć podnóżków nie mam, ale wykorzystałem te przedłużki od Greka:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bobiusz
Motonita
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 13:27, 02 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
@hmarek, a jak z dźwigniami hamulca i biegów po przesunięciu podnóżków?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hmarek
Motonita
Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 735
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Śro 15:32, 02 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
bobiusz napisał: | @hmarek, a jak z dźwigniami hamulca i biegów po przesunięciu podnóżków? |
W komplecie są wszystkie niezbędne elementy do montażu i regulacji również na cięgnach. zestaw jest dopracowany i bez problemów do zamontowania we własnym zakresie.
Kilka osób z forum ma to zamontowane, przeszukaj forum może będą jakieś zdjęcia, a jak nie to zrobię fotkę swoim i wrzucę wieczorem/jutro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bobiusz
Motonita
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 15:46, 02 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
OK, dzięki za info
Czy ktoś może obniżał podnóżki dla plecaka na gotowych elementach?
Zastanawiałem się nad tym wcześniej, ale stwierdziłem, że będę haczył na winklach.
Jednak gdybym podniósł na kościach, to może by było ok?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Śro 17:26, 02 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Mocowanie podnóżka pasażera jest przyspawane do setów. Będzie ciężko.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Śro 17:29, 02 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luzikseba
Motonita
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków, IV
|
Wysłany: Śro 20:59, 02 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
hmarek napisał: | nic nie będzie poza tym, że będzie wyżej jeżdżę od 2 sezonów na podwyższonym około + 2cm od standardu (kości od letko) i nic się nie dzieje, zachowuje się i na prostej i w zakrętach tak samo jak wcześniej chyba, że już nie pamiętam jaki to był mega "składak" Ja u siebie zrobiłem kompleksowe "rozciąganie" tzn kości = dupa lekko w górę, progresy = przód lekko górę przynajmniej teoretycznie , i dodatkowo podwyższona kanapa a podnóżki w dół około 3cm i do przodu 1,5cm. Jak będę sprzedawał to kurcze w ogłoszeniu dam chyba, że sprzęt dla kierownika +185 cm wzrostu |
muszę to samo zrobić u siebie :p ! Swoją drogą szkoda, że dwa sezony temu nie sprzedawałeś swojego DL'a z tymi modami - brałbym jak komornik telewizor :p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k0nrad
A
Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Chełm
|
Wysłany: Pią 10:37, 04 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
wczoraj przejechałem się pierwszy raz na nowych kościach. I powiem Wam, że mam mieszane uczucia.
Niestety popełniłem błąd i wymieniłem jednocześnie dwa elementy, które wpływają na prowadzenie - kości oraz opony i teraz nie wiem za bardzo w czym jest problem.
Pierwsze moje wrażenie jest takie, że motocykl mniej ochoczo składa się w zakręty... pobawiłem się ustawieniem wstępnego napięcia sprężyny z tyłu, generalnie sama wysokość moto mi teraz odpowiada, ale mam wrażenie, że prowadzenie samego moto jest gorsze.
Generalnie zrobiłem test krawężnika, ze dwa głębsze łuki i o dziwo niczym nie zaryłem, więc tu jest plus.
No i teraz mam zagwozdkę trochę, bo zastanawiam się czy na "inne" prowadzenie mogą mieć też wpływ opony czy jest to jednak sprawa tych kości?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pią 10:43, 04 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Nowe opony mogą tylko polepszyć sytuacje w zakrętach. Stare opony mogą mieć wypłaszczenie na środku, przez co składanie motocykla jest mniej komfortowe. Różnice da się odczuć dopiero po wymianie opon na nowe, motocykl sam się kładzie. Raczej obstawiał bym że to "inne" prowadzenie spowodowały kości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zaper
Motocyklista
Dołączył: 11 Wrz 2015
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Nie 9:38, 13 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Panowie jaką długość mają oryginalne kości DL 1000 k2, tak samo jak DL 650 - 140mm ?
Pytam ponieważ u mnie długość całkowita to około 17cm od krawędzi do krawędzi
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zaper dnia Nie 16:09, 13 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
raf76
Motocyklista
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: Pon 12:55, 21 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Potwierdzam przedmówcę Letko, że długość kostek to 0,5cm zmienia o 1,5cm wysokość. Ja kupiłem akurat krutsze kostki (w celu podniesienia zawieszenia o 4,5cm). W 650-tce oryginały to 140mm (od średnicy otworów), kolega miał kiedyś litra i prawdopodobnie też 140, ale na 100% nie jestem pewien.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez raf76 dnia Pon 13:42, 21 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 23:02, 12 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Ma ktoś kości do obniżenia moto?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k0nrad
A
Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Chełm
|
Wysłany: Śro 23:30, 12 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
ja mam. mogę sprzedać - made by Letko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Czw 6:03, 13 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
W dziale sprzedam wystawiłem.
Leżą tam i czekają.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Czw 6:07, 13 Paź 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Skorpion
A1
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Jędrzejów, świętokrzyskie
|
Wysłany: Wto 19:25, 01 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Witam .Też mam kości do obniżenia. Korzystałem z nich zaraz po kupnie moto, bo przesiadka z choppera o wysokości siedzenia 720mm na DL'a o wys. 820 mm przerażała mnie i przez jakiś czas jeździłem na nich. mam 169 cm wzrostu. Jak się oswoiłem już z DL'em to z powrotem założyłem oryginały. Kosci są ze stali nierdzewnej, kwasoodpornej (produkowali z niej tłumiki do potężnych ciężarówek), wypolerowane i obniżają max ile można.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Wto 21:37, 01 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Letko - przepraszam, dopiero teraz zobaczyłem Twoje pytanie - wiem, głupio ponad rok minął, jak jeszcze tutaj zajrzysz, to odpowiadam:
Chromonikiel jest paskudnym metalem w obróbce, bardzo paskudnym, tokarze mówią że się "ciągnie". To że tępi narzędzia to fakt, ale nie przez to że jest twardy.
PS w trybologii mówi się, że jak jest różnica powyżej 20HRC między metalami, to ten miększy niszczy ten twardszy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafał S
A1
Dołączył: 18 Lis 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Zdzieszowice
|
Wysłany: Nie 22:58, 20 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Witam. Odnośnie owych kości obniżających produkowanych przez NASA za 100 euro, to wystarczy trochę warsztatu, chęci i płaskownik 8mm. U mnie obniżyłem o 4 cm , co daje przedłużenie cięgna o 1 cm. Powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Panaracer
A2
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łask
|
Wysłany: Czw 15:24, 25 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Tak na marginesie podpinam się pod temat jako świeżak z moimi uwagami.
Szukałem informacji odnośnie długości oryginalnych kości w DL 650. Teraz już wiem jak sprawdzić czy mam standardową wysokość moto czy jest obniżony.
Natomiast chciałem wtrącić kilka uwag odnośnie podwyższania/obniżania i wpływu na prowadzenie.
Z lektury jaka tu przeczytałem wynika ,że część użytkowników zauważyła ,że przy obniżeniu ,moto ciężej składa się w zakręt a przy podwyższeniu odwrotnie.
Jest to efekt zmiany pochylenia kąta główki ramy. Przy samym obniżeniu tyłu(dla niższych bikerów) kąt główki ramy staje się bardziej ostry (pochylenie względem powierzchni styku kół. Powoduje to ,że moto stabilniej prowadzi się na prostej ale mniej ochoczo składa się w zakręt-skalę zmiany kata można zaobserwować podczas zmiany kata swiecenia przednich swiateł-lecą w górę . Rada jest prosta-musimy zachować ten sam poziom przedniego i tylnego zawieszenia-wystarczy obniżyć moto na przednich lagach-będą wystawać poza półkę ale moto zachowa fabryczne ustawienie kata pochylenia główki ramy. W przypadku podniesienia tylnego zawieszenia moto jest bardziej nadsterowne. Niestety tutaj pola manewru za wielkiego nie ma bo nie da się podnieś przedniego zawieszenia( połowicznie zmiany napięcia wstępnego).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|