 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
drago44
A1
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: Śro 22:48, 02 Sty 2013 Temat postu: Klamka sprzęgła |
|
|
Witam. Ostatnio doszłem do wniosku że byłoby lepiej gdyby klamka sprzęgła była bliżej manetki. Na pewno poprawiłoby mi to obsługę dźwigni. Najprościej gdybym kupił akcesoryjne , jednak - cena . Zastanawiam się czy nie dało by rady przygiąć klamkę o jakieś 1cm może 1.5cm. Co wy na to, da radę nie pęknie? Może gdybym podgrzał palnikiem. Proszę o podpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 23:48, 02 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Ja giąłem ale oddalając od manetki. Palnikiem chyba nie bo to osłabi klamkę. Giąć kur....sko delikatnie i po malutku. NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ, klamek nie odkupuję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sladek
Motocyklista
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 1:50, 03 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Pewnie zależy jaka klamka.
Jakoś tak wyszło że 2 razy wymieniałem w sezonie klamkę sprzęgła.
Wpierw m wygięło oryginał a po prostowaniu strasznie się już ruszał na "zawiasie".
Jednak szło go wygiąć po tym jak się sam wygł
Potem zamiennik pękł w połowie długości przy położeniu moto na treningu.
Zakładam zatem że oryginał by się może i dało wygiąć a zamiennik ( z larssona - najtańszy) pewnie pęknie szybciej niż gwałtownie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Czw 9:12, 03 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Ja bym polecał zamiast gięcia patent żywcem z rowerów...
W tej klamce między grzbietem dźwigni a osią obrotu jest małą wystająca śrubka (pomalowana niebieskim klejem). Wkręcając ją blokujemy klamce możliwość całkowitego powrotu, czyli klamka będzie bliżej kiery.
Wystarczy mały otwór, gwintownik i jazda ... Wtedy będziesz miał większą regulację odległości klamki. Tylko oczywiście potem jeszcze regulacja samego sprzęgła .
Niestety przy hydraulice dużego patent nie wypali...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Czw 9:13, 03 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
drago44
A1
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: Czw 12:47, 03 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Rzeczywiście dobry pomysł i myślę że w miarę prosty do wykonania . Chyba tak zrobię. Jak nie wypali będę próbował wygiąć . Klamka jest oryginalna może da radę. Napiszę jak poszło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
masin719
A2
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: mielec - rzeszów
|
Wysłany: Czw 14:13, 03 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
kiedyś przewróciłem moja ER 5 klamka hamulca wygięła się jak banan, Podgrzałem świeczką i po troszku doprowadziłem ją do oryginalnego kształtu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 19:01, 03 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
miotacztruskawek napisał: | Ja bym polecał zamiast gięcia patent żywcem z rowerów...
W tej klamce między grzbietem dźwigni a osią obrotu jest małą wystająca śrubka (pomalowana niebieskim klejem). Wkręcając ją blokujemy klamce możliwość całkowitego powrotu, czyli klamka będzie bliżej kiery.
Wystarczy mały otwór, gwintownik i jazda ... Wtedy będziesz miał większą regulację odległości klamki. Tylko oczywiście potem jeszcze regulacja samego sprzęgła .
Niestety przy hydraulice dużego patent nie wypali... |
A gdzie zamontujesz ew oryginalny handbar?
a jak jest różnica w odległości osi obrotu klamki (tej rowerowej) do mocowania linki to zmieni się charakterystyka dźwigni i albo połamiesz palce ciągnąc tę klamkę albo będzie za miękko i zbyt płytkie sprzęgło.
Jeśli już brać klamkę od roweru to raczej Avida a nie Accenta z 10zł który gnie się na linkach rowerowych jak guma. Poza tym jest różnica w beczkach. W rowerach beczka jest mniejszej średnicy. A za cenę Avida masz Womettecha
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DARKOM
Motonita
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: IŁAWA
|
Wysłany: Czw 23:12, 03 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
ale kolega miotacztruskawek miał na mysli taki patent (jak zapodał przykładowo foto klamki rowerowej ) aby w org nawiercić ,nagwintowac taką śrubkę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Czw 23:41, 03 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
DARKOM napisał: | ale kolega miotacztruskawek miał na mysli taki patent (jak zapodał przykładowo foto klamki rowerowej ) aby w org nawiercić ,nagwintowac taką śrubkę  |
Więc właśnie... Zdjęcie jest jedynie poglądowe.
Dorabiając śrubę i odpowiednio ją regulując mogę w płynny sposób zmieniać odległość klamki od manetki (oczywiście w rozsądnych granicach). Klamki w życiu bym nie zmieniał. Natomiast wolałbym taki odwracalny patent, niż ryzykowne gięcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 2:00, 04 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Dobra, OK
Ile to wszystko kosztuje? Ja rozumiem, 200 zł piechotą nie chodzi. Odłożyć do kwietnia, i kupić klamki z atestem do moto. Dla mnie wszystko. Panowie nie bawcie się w takie rzeczy bo jak tffffu przy kolizji biegły stwierdzi że była klamka od roweru to macie przerąbane i żadne leasingi z AC w pakiecie nie pomogą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Challenger
A
Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź Ruda/Pabianice/Uk
|
Wysłany: Pią 6:00, 04 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Konra.dzik
on to podal jako przyklad
nie namawial nikogo do zakladania klamki od roweru:-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 19:07, 04 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
No dobra
Btw ja swoją giąłem delikatnie i dało radę, ktoś wyżej prostował i też dało radę. Z tego co pamiętam klamka do DL kosztuje coś ze 20 kilka zł wiec można wziąć taką i próbować giąć.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paweł1111
A1
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: Sob 23:14, 05 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Ja zrobiłem tak. Wywierciłem otwór , nagwintowałem i wkręciłem śrubkę. Jednak nie wkręcałem jej od zewnątrz tylko odpowiednio zdystansowaną od środka uchwytu . Na zdjęciach ( oznaczona żółtą i zieloną strzałką ). W ten sposób otrzymałem odstęp - 3mm ( w miejscu zaznaczonym czerwonymi strzałkami ) a jednocześnie końcówka klamki przysunęła się do kiery o - 2cm. Następnie kwestia wyregulowania sprzęgła i gotowe. Jak się sprawdzi zobaczę wiosną. Dźwigni nie wyginałem.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez paweł1111 dnia Nie 0:01, 06 Sty 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Sob 23:27, 05 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Nie lepiej by było od zewnątrz wkręcić śrubę i ew. dać jeszcze przeciwnakrętkę (też po zewnętrznej, tak samo jak jest w klamce przy regulacji linki sprzęgła)? No chyba, że grubość gwintowanej ścianki jest nieduża...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paweł1111
A1
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: Sob 23:49, 05 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Właśnie ścianki uchwytu nie są za grube i to tylko aluminium . Obawiałem się że gwint pod wpływem nacisku i drgań może puścić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
catmood
A2
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 13:52, 24 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Ja dziś założyłem akcesoryjne klamki Womet tech-a. Zależało mi na poprzecznym zawiasie, żeby przy położeniu klamka składała się a nie pękała. Dodatkowo okazało się, że klamki mają fajną pięciostopniową regulację odległości od kierownicy. Polecam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
baltex
Motocyklista
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Nie 21:17, 24 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Uważaj z tym gięciem ja kiedyś goiłem na zimno i ułamałem strasznie się wnerwiłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sViety
Motocyklista
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lodz
|
Wysłany: Śro 22:11, 03 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Pisalcie o klamkach akcesoryjnych do moto, czy ktos montowal takowa i wyprobowal ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
catmood
A2
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 11:29, 05 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
sViety, dwa posty wyżej właśnie napisałem że mam akcesoryjne klamki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Haart
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pią 11:37, 05 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Ja mam krótkie klamki akcesoryjne a la Titax i bardzo sobie chwalę... Zamawiane przez forum Svki.
[link widoczny dla zalogowanych]
Bardziej wygodne niż oryginalne i lepiej wyglądają
Dostępne też na ebay i aliexpres:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Haart dnia Pią 11:53, 05 Kwi 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Pią 12:31, 05 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Haart napisał: | Ja mam krótkie klamki akcesoryjne a la Titax i bardzo sobie chwalę... (...) |
hmm, a ja mam oryginalna krotsza o jakies 5-7 cm
Tutorial skracania oryginalnej klamki sprzegla:
- manewr wyprzedzania tira (dla idealnego efektu),
- widok auta jadacego z przeciwka wprost na Ciebie,
- ratowanie sie wciskiem pomiedzy znakiem oddzielajacy pasy ruchu a tirem,
- potem juz tylko pozostaje wybor, albo tir, albo znak, zazwyczaj wybiera sie pierdolniecie kiera w taki znak
A dalej to juz wiadomo, klamka sama sie skraca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Haart
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pią 13:16, 05 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Szuja napisał: |
A dalej to juz wiadomo, klamka sama sie skraca
 |
Fakt, wychodzi taniej... Ale dochodzi czyszczenie gaci
No i nadal nie masz regulacji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|