|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Pon 13:54, 21 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | Sterowniki się już robią a konkretnie to czekam na płytki drukowane które zleciłem firmie zewnętrznej. Do piwnicy też już chodzę, nawet regały złożyłem i juz nie muszę tam wykopalisk prowadzić
Jeżeli idzie o saito to porprzedni model tych manetek było b. do dupy. Poza tym część produkcji pochodziła chyba z Chin, to był jednorazowy badziew. Miałem nieszczęście kupić takie manetki do Virago. Jedna manetka pękła przy wciskaniu na rolgaz a druga niedługo później przestała działać sama z siebie. Regulacja 2stopniowa przełącznikiem-heblem, podłe wykonanie i podłe materiały. Potem kupiłem Saito I ale już ze sterownikiem i regulacją potencjometrem. Te przeżyły ze mną 3 lata, najpierw na XJ-cie, potem na Diversion i Afryce. Wykonanie tak jakby z całkiem innej fabryki! 2 lata temu udało mi się kupić na alledrogo sam używany sterownik do tych manetek, ten służy mi do teraz i na wzór jego powstał mój projekt. |
No to ja chyba mam te Saito o których piszesz (z tym heblem) - faktycznie badziew konkretny i przestała działać jedna z manetek - kabelki posprawdzane.
Przy okazji - jaka średnica jeśli chciałbym kupić - 22mm?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pon 15:31, 21 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
22mm ale tylko jedna, druga musi być szersza żeby weszła na rolgaz. Nie mogą to być manetki np do quad-ów gdzie obydwie nakłada się bezpośrednio na kierownicę więc mają po 22mm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scalmar
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 14:45, 23 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
No i sprawa się wyjaśniła . Co prawda ta okrągła wtyczka była wpięta OK , ale okazuje się, że tam jednak jest bezpiecznik ( na kablu z + ). Po wymianie owego manetki ożyły . Czasem trzeba zacząć od rzeczy najprostszych
Pozdrawiam Kuba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Śro 18:57, 23 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
scalmar napisał: | No i sprawa się wyjaśniła . Co prawda ta okrągła wtyczka była wpięta OK , ale okazuje się, że tam jednak jest bezpiecznik ( na kablu z + ). Po wymianie owego manetki ożyły . Czasem trzeba zacząć od rzeczy najprostszych
|
Nie ma za co.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 3:10, 21 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Najwreszcie...!
Gotowe jest 6 sterowników, 1 już w obudowie, a do końca tygodnia wszystkie bbędą zrobione. Po nowym roku będzie gotowe jeszcze 4. Szczegóły w "Giełdzie". Proszę kolegów którzy zamawiali o zgłaszanie się na priv.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Śro 3:19, 21 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Sob 11:15, 31 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
A czy ktoś z szanownych kolegów nie miałby do odsprzedania za jakieś rozsądne pieniądze śmieciowych grzańców? Chciałbym conieco pokombinować. Z elektryki się kształciłem, a chodzi mi po głowie jeden wynalazek. Ale najsampierw potrzebna sprawa zasadnicza... Grzane Manetki:).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Śro 23:29, 11 Sty 2012 Temat postu: Próba ogrzania manetek za 12pln |
|
|
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że podjąłem się pewnego eksperymentu mającego na celu zrobienie grzanych manetek za 12pln. Dodam, że temat elektryki jest mi trochę znany, dlatego też podjąłem się tego zadania. Na początku kupiłem na allegro podgrzewacz do lusterek samochodowych za 6pln sztuka.
Producent podaje, że taki podgrzewacz osiąga temperaturę do 60 stopni. Pobiera 10 W przy napięciu 12V. Ponieważ mata jest trochę za duża, dlatego musiałem ją trochę podciąć. Na szczęście składa się ona z 3 równoległych obwodów więc nie było problemów przerwania obwodu oporowego. Wystarczyło wyciąć jeden z nich. Tym samym zmniejszyłem moc wydzielana na całej macie.
No i podklejenie maty na rolgaz i założenie gumy. Oczywiście w między czasie dolutowałem do maty przewody.
Zakładałem też, że założenie oryginalnej gumy będzie wymagać rozgrzania jej we wrzątku, ale okazało się, że ładnie weszła (fakt że od wewnątrz był na niej smar którego używałem przy zdejmowaniu jej z rolgazu). Na razie nie podklejałem butaprenem. Jako że to eksperyment wole nie niszczyć zbyt wiele, żeby w razie czego powrócić do oryginalnej konfiguracji.
Na koniec pozostaje jedynie sprawa elektryki. Od samego początku zakładałem zastosować przełącznik który będzie przełączał manetki z układu szeregowego w równoległy, aby w ten sposób mieć regulację mocy grzania. Układ mniej więcej taki:
B1 i B2 w tym schemacie to prawa i lewa manetka. Oczywiście nie ma tu pozycji wyłączenia. Ale zastosuje tu przełącznik 3 pozycyjny. Pozostaje jeszcze oczywiście kwestia praktycznego działania. Porównując moc wydzielana przez matę (ok 6.6W po odcięciu jednego z obwodów) do manetek Saito (40/20/10W) czy Daytona (48/15W) to raczej marnie to widzę, ale nikt mi nie zarzuci, że nie próbowałem. Tym bardziej, że cena nie odstrasza od takich eksperymentów Na szczęście zima dopisuje, więc mam nadzieję sprawdzić ten wynalazek w najbliższym czasie, co oczywiście odpowiednio na forum opisze.
Lewej strony nie opisuje, bo to już całkiem pikuś. Kwestii zasilania tego wynalazku też nie, bo nie ma sensu tego tyle razy wałkować.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Śro 23:32, 11 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Czw 2:56, 12 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Testowałem te wkłady w butach, ledwo ledwo dawały radę i to na pełną moc.
60 st.C to tylko pobożne życzenie sprzedawcy a nawet jeżeli to tak właśnie powinny one grzać. Moje manetki na full parzą, nawet w rękawicy.
Mogłeś wcale tych mat nie "kastrować"...
Jak Ci się uda ten patent z manetkami, to służę sterownikiem do nich
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Czw 10:23, 12 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Kastracja była potrzebna, bo szerokość rolgazu to ok 110mm a oryginalny wymiar maty to 80x140. Gdybym zostawił mate w całości to ogrzewałbym końcówki kierownicy. Ale zacząłem przeglądać temat ponownie i znalazłem o wiele większy wybór mat grzewczych i w większych mocach... Niestety kupowałem tuż po sylwestrze i wybór był mizerny. Zastanawia mnie jeszcze zakup maty większej mocy i w większym rozmiarze (jest na allegro 160x107mm 20W 15pln/szt). Wtedy założyłbym tą matę na szerokość (mata minimalnie nie obejmie całej szerokości manetki, ale nie uważam żeby to był problem) i zawinąłbym ją na rolgazie. Zakładając że obwód rolgazu to ok 80mm to mata zawinęła by się 2 razy. Wtedy też moc wydzielana na cm^2 była by 2 razy większa czyli 20W. A to przynajmniej w teorii brzmi całkiem ciekawie (w końcu teoretyczni cala moc zamieni się w ciepło, czyli powinno być już ok) . Pozostaje jedynie kwestia czy taki wynalazek nie będzie za gruby na gumową nakładkę rolgazu... Tym bardziej, że przewód zasilający byłby podłączony do maty w połowie szerokości.
W każdym razie najpierw montaż tego co już jest, potem ewentualne wariacje . Póki same manetki nie będą gotowe będę wspomagał się raczej banalnymi sposobami regulacji mocy. A potem....któż to wie roadrunner Mam jednak jeszcze pytanko o twoje kontrolery. Czy podawana przez producentów moc maksymalna (40-45W) to moc jaką kontroler podaje dla kompletu manetek, czy dla pojedynczej strony. Jak dla kompletu, to będę w domu, w końcu na stronie będę miał po 20W
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Pią 9:50, 13 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Wto 10:05, 17 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Miało być pięknie, a wyszło jak zwykle. Okazało się, że maty grzewcze od lusterek są zbyt delikatne i ciągle miałem problemy ze stykami na nich. Kiepsko znoszą podgrzewanie podczas lutowania, oraz zawijanie na kierownicy (normalnie są przecież naklejane na płaskiej powierzchni). A wyglądało to mniej więcej tak:
Rolgaz
i lewa strona
Skończyło się to wszystko na Daytonie
Jako że motocykl i tak stał w rozbiórce to odnalazłem oryginalne gniazdo. Dostać się do niego można i choć faktycznie trzeba rozebrać pół motocykla, to nie jest to takie straszne. Pół godz spokojnie wystarczy. Specjalnie nie będę opisywał wszystkiego, ale dla wzrokowców zdjęcia:)
Zdejmowania owiewek oraz zbiornika nie opisuje bo to bajka. Następnie po rozkręceniu airboxa pod wlotem powietrza widać 4 złącza przy czym jedno jest wolne (i to jest nasze złącze grzanych manetek). Niestety dostęp jest nadal kiepski więc ściągamy airbox.
Najpierw odłączamy przewody (miejsca gdzie znajdują się złączki zaznaczone na zielono). Następnie odkręcamy obejmy mocujące gumowe wloty powietrza do przepustnic (na zdjęciu kolor czerwony). Przy przednim cylindrze trzeba trochę się pogimnastykować . Na koniec podnosimy lekko całość i zdejmujemy gumowe węże. airbox schodzi na bok, a my mamy ładny dostęp do naszej złączki .
Kabli nie ciąłem, ale zdjąłem złączkę nie uszkadzając przewodów i pinów które na nich były. W elektrycznym kupiłem złączki za 2,5pln z podobnymi pinami i te nowe złączki zamocowałem na oryginalnych kablach. A dalej wszystko jak Pan Bóg przykazał.
Przy okazji obejrzałem też instalację i znalazłem bezpiecznik odpowiedzialny za manetki
Jest to bezpiecznik 15A opisany w skrzynce jako SIGNAL. Co ciekawe nie ma tam zamontowanego żadnego przekaźnika. Prąd idzie u mnie bezpośrednio z Aku na stacyjkę, dalej na skrzynkę bezpieczników i do manetek.
Wiem, że powielam, ale bawiłem się w garażu z aparatem, to niech coś po tym pozostanie dla potomnych:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 12:45, 17 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
miotacztruskawek napisał: |
...Mam jednak jeszcze pytanko o twoje kontrolery. Czy podawana przez producentów moc maksymalna (40-45W) to moc jaką kontroler podaje dla kompletu manetek, czy dla pojedynczej strony. Jak dla kompletu, to będę w domu, w końcu na stronie będę miał po 20W |
Manetki mają zazwyczaj chyba 35W o ile mi wiadomo i jest to sumaryczna moc samych manetek a nie moc jaką dostarcza im sterownik. W praktyce jednak, biorąc pod uwagę prąd jaki pobierają, moc która się na nich wydziela jest sporo większa, nawet blisko 50W...
Jeżeli chodzi o sam sterownik... Tranzystor mocy zastosowany zarówno w orginalnych sterownikach jak i w moim, teoretycznie ma 300W, z odpowiednio dużym radiatorem oczywiście. W obudowie sterownika, ze względu na jego wielkość i fakt że jest szczelnie zamknięta, nie zmiesci się żaden sensowny radiator, a więc i moc którą można obciążyć tranzystor jest ograniczona. Jednak bez szkody dla tranzystora bez radiatora jak i obudowy, można nim wysterować nawet 100 a to i tak więcej niż nam potrzeba. Dlatego też pisałem że można pod mój sterownik podłączyć nawet 2 pary manetek. Jedną klasycznie, a drugą (uniwersalne "rzepy" do zawijania na manetkach) na uchwytach z tyłu dla plecaczka Albo ew. matę do podgrzewania siedzenia, czy co tam kto chce...
Byle nie przekroczyć ok. 100W bo się obudowa sterownika potopi!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Wto 12:47, 17 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Czw 15:51, 09 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy już ktoś o tym pisał. Są nowe Oxford'y tzn wymieniono sterowniki (stare zawieszały się - dużo było pisane).
Nowe manetki mają sterowniki z oznaczeniem V7a. Można to poznać tylko po ilości pinów w wyjściu ze sterownika (powinno być o ile pamiętam 9) i jest też malutki napis na manipulatorze w lewym dolnym rogu V7a.
Cena - 164 pln z przesyłką gratis - taką najtańszą ofertę udało mi się znaleźć i mam już je w domu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 21:13, 09 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Witam.Pewnie już ktoś zadał takie pytanie a mianowicie.Czy mogę podłączyć dwa urządzenia do akumulatora (grzane manetki oxford ,gniazdo zapaliczki)?Czy nie będzie za duży pobór mocy z baterii i jak to będzie się zachowywało po podłączeniu .Przy pracy silnika (ładowanie akumulatora)a na postoju).Z góry dziękuje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel257
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: Czw 22:02, 09 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Ja mam wszystko podpięte czyli nawigacje ,grzane manetki,gniazdo zapalniczki,motooiler i wyswietlacz biegów pod to złącze do grzanych manetek i jest ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spyder
Motonita
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 597
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ruda Śląska, MotoAvToSy
|
Wysłany: Czw 22:28, 09 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
pawel257 napisał: | Ja mam wszystko podpięte czyli nawigacje ,grzane manetki,gniazdo zapalniczki,motooiler i wyswietlacz biegów pod to złącze do grzanych manetek i jest ok |
Te dodatkowe urządzenia poza grzanymi manetkami mają bardzo niewielki pobór wiec praktycznie są nie odczuwalne dla moto i aku. Jedynie grzane manetki są mocno prądo żerne a są przewidziane w naszych DLach.
Wiec śmiało możesz tam wszsytko podpiąć.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez spyder dnia Czw 22:28, 09 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 8:04, 10 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki wielkie .Nie byłem do końca pewien czy czegoś nie uszkodzę przy takim łączeniu niezbędników (elektryk ze mnie mierny)jeszcze raz dzięki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miccal
Motocyklista
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: tk kielce
|
Wysłany: Sob 10:32, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
grzane manetki dla plecaczka,, to mnie zaintrygowało, przydało by sie, ale kompletnie nie wiem jak szukać i jak hasłować taki wynalazek w goglach,, rzepy, roadrunner powiesz coś wiecej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Sob 11:03, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
A proszę bardzo: [link widoczny dla zalogowanych]
Te maty mają 2stopniową regulację przełącznikiem, która na upartego może być. Ale moim zdanie warto wywalić ten przełącznik i podłączyć te manetki albo pod osobny sterownik, albo pod wspólny z manetkami kierowcy. Podobnie sprawa wygląda odnośnie podgzewanego siedzenia: [link widoczny dla zalogowanych]
Na pierwszym stopniu, ta mata ledwo grzeje, na drugim parzy...
EDIT:
Tu jest taniej: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Sob 11:07, 11 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Śro 20:34, 22 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
U mnie Saito II i jakoś nie chce mi grzać . Jakiś post temu był link do artykułu opisującego słabe grzanie w Saito i całkowicie muszę się z tym zgodzić. Ostatnio odpaliłem motor, manetki na funkcję START, dioda się odpaliła, odczekałem jakoś kwadrans rozmawiając z kumplem, wsiadłem na motor bez rękawiczek, a manetki ledwo ledwo
Będę szedł do garażu, i sprawdzał jakie tam są na przewodach napięcia. Roadrunner pisałeś, że twoje sterowniki są zrobione na bazie Saito. Możesz napisać coś więcej na temat sterowników? Czy jest tam sterowanie impulsowe, oporowe, czy jak? Może schemat jakiś?
godzinę później...
Patrzyłem i płakałem... Odpaliłem manetki, no i jak poprzednio grzały raczej słabo. Dobrałem się więc do złączek i zaczynam od sprawdzenia zasilania. A tam niecałe 10V . Jeżeli manetki zasila dziewiątka z przodu, to się nie dziwie, że słabo grzeją (to przecież prawie spadek o 25%)... Podłączyłem więc manetki bezpośrednio pod prostownik i od razu znać różnicę (prostownik mam lekko nadszarpnięty i daje poniżej 11V więc to nadal nie było to,ale już wiem w czym problem).
Dalej więc sprawdzam czy może na instalacji jest coś nie tak (jakoś miesiąc temu podpinałem się pod złącze dedykowane). Ale opór na kablach jest jak najbardziej akceptowalny (poniżej 1 Ohm). Sprawdzam więc dalej jakie są pod obciążeniem spadki napięć na kablach. Między bezpiecznikiem w skrzynce, a gniazdem grzanych manetek pod airboxem spadek wynosi ok 0,25V, czyli ujdzie. Tak samo jeżeli chodzi o kabel z masą (spadek między - na aku, a pinem w gnieździe manetek). Ale omal nie wyłysiałem, jak zobaczyłem, że spadek między + aku, a bezpiecznikiem to prawi 1V . Jest to odcinek od aku przez bezpiecznik główny na stacyjkę i dalej wraca do skrzynki bezpieczników, gdzie bez żadnego przekaźnika zasila światła, grzane manetki i całą resztę. Zastanawia mnie więc jak to jest, że zaprojektowali to Japońscy inż. nie dając kabla o odpowiednio większym przekroju. Nie pozostaje więc mi wiele więcej, jak tylko podpinanie przekaźnika pod aku...
Wiem że dla niektórych to jeden wielki bełkot, ale wniosek jest jeden. NIE POLECAM ZŁĄCZA DEDYKOWANEGO Tym bardziej, że trudno się do niego dostać...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Śro 21:45, 22 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Śro 22:09, 22 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
miotacztruskawek napisał: | Nie pozostaje więc mi wiele więcej, jak tylko podpinanie przekaźnika pod aku...
Wiem że dla niektórych to jeden wielki bełkot, ale wniosek jest jeden. NIE POLECAM ZŁĄCZA DEDYKOWANEGO Tym bardziej, że trudno się do niego dostać... |
Też tak sądzę - u mnie założono bezpośrednio pod aku i jest ok. Nowe modele Oxford ze sterownikiem V7a posiadają funkcję (jeśli zapomnisz wyłączyć) automatycznego wyłączania urządzenia jeśli napięcie w instalacji motocykla spadnie poniżej jakiegoś pułapu (o ile pamiętam 11,5V). Więc zagrozenie całkowitego wyładowania aku przez manetki teoretycznie znika. Jak sprawdzę czy tak jest to napiszę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel257
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: Śro 22:21, 22 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Mi oxfordy na tym złączu elegancko grzeją na 100% jak ustawiłem to po 3km musiałem zmniejszyc bo za gorące były.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Czw 4:12, 23 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
miotacztruskawek napisał: | U mnie Saito II i jakoś nie chce mi grzać . Jakiś post temu był link do artykułu opisującego słabe grzanie w Saito i całkowicie muszę się z tym zgodzić. Ostatnio odpaliłem motor, manetki na funkcję START, dioda się odpaliła, odczekałem jakoś kwadrans rozmawiając z kumplem, wsiadłem na motor bez rękawiczek, a manetki ledwo ledwo
Będę szedł do garażu, i sprawdzał jakie tam są na przewodach napięcia. Roadrunner pisałeś, że twoje sterowniki są zrobione na bazie Saito. Możesz napisać coś więcej na temat sterowników? Czy jest tam sterowanie impulsowe, oporowe, czy jak? Może schemat jakiś?
godzinę później...
Patrzyłem i płakałem... Odpaliłem manetki, no i jak poprzednio grzały raczej słabo. Dobrałem się więc do złączek i zaczynam od sprawdzenia zasilania. A tam niecałe 10V . Jeżeli manetki zasila dziewiątka z przodu, to się nie dziwie, że słabo grzeją (to przecież prawie spadek o 25%)... Podłączyłem więc manetki bezpośrednio pod prostownik i od razu znać różnicę (prostownik mam lekko nadszarpnięty i daje poniżej 11V więc to nadal nie było to,ale już wiem w czym problem).
Dalej więc sprawdzam czy może na instalacji jest coś nie tak (jakoś miesiąc temu podpinałem się pod złącze dedykowane). Ale opór na kablach jest jak najbardziej akceptowalny (poniżej 1 Ohm). Sprawdzam więc dalej jakie są pod obciążeniem spadki napięć na kablach. Między bezpiecznikiem w skrzynce, a gniazdem grzanych manetek pod airboxem spadek wynosi ok 0,25V, czyli ujdzie. Tak samo jeżeli chodzi o kabel z masą (spadek między - na aku, a pinem w gnieździe manetek). Ale omal nie wyłysiałem, jak zobaczyłem, że spadek między + aku, a bezpiecznikiem to prawi 1V . Jest to odcinek od aku przez bezpiecznik główny na stacyjkę i dalej wraca do skrzynki bezpieczników, gdzie bez żadnego przekaźnika zasila światła, grzane manetki i całą resztę. Zastanawia mnie więc jak to jest, że zaprojektowali to Japońscy inż. nie dając kabla o odpowiednio większym przekroju. Nie pozostaje więc mi wiele więcej, jak tylko podpinanie przekaźnika pod aku...
Wiem że dla niektórych to jeden wielki bełkot, ale wniosek jest jeden. NIE POLECAM ZŁĄCZA DEDYKOWANEGO Tym bardziej, że trudno się do niego dostać... |
Gdzieś na kostkach masz zaśniedziałe styki, uważaj żeby Ci się nie popaliły... Mój sterownik zrobiony jest na bazie Saito, ale starych Saito, z paleolitu, albo i plejstocenu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spyder
Motonita
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 597
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ruda Śląska, MotoAvToSy
|
Wysłany: Czw 8:42, 23 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Co do tch 10 V to też tak miałem ale po odpaleniu moto problem znikał. Mi często gęsto na zapłonie bez odpalania manetki nie ruszają tzn odpalają ale po kilku sekundach sie wyłączają. Jak mam moto odpalone to nigdy tego problemu nie było.
To samo zauważyłem również z motooilerem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Czw 12:47, 23 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Rzecz w tym, że przy odpalonym moto też słabo grzeje... Na razie jestem rozebrany i czyszczę styki. Jak skończę zobaczę co jest, i czy na światłach też jest tak niskie napięcie. Jeżeli czyszczenie pomoże to luzik. A jak nie to mam plan, żeby zamontować przekaźnik na obwód od bezpiecznika głównego do skrzynki bezpieczników. Zasilanie wezmę po głównym bezpieczniku (z kabla który idzie na stacyjkę), a sterowanie kablem zwrotnym ze stacyjni, który zasila skrzynkę bezpieczników...
Dwa dni później...
Wszystkie styki przeczyszczone. Na tę okazje specjalnie kupiłem "Kontakt 60". Mocniejszego w sklepie już nie było . Po przeczyszczeniu i zmontowaniu okazuje się, że tracę na przewodach ok 1.1V. Ale rozmowa z elektrykiem samochodowym mnie uspokoiła... Mówi, że jak bym tracił na kablach ze 3V to wtedy by się trzeba martwić. Jak ucieka mi 1V to znaczy, że instalacje mam w dobrym stanie . W każdym razie pomiarów dokonywałem na włączonym moto i przy ok 3.5 tyś obrotów. Na manetkach było ok 12.5V czyli tyle ile powinno być. Swoją drogą okazuje się po 2 dniach, że manetki grzeją przyzwoicie . Wczoraj przy 6 stopniach i zimowych rękawiczkach momentami dawałem na LO.
Jak się już bawiłem to zrobiłem i pomiary. Wyszło mi , że manetki owszem pobierają tyle co producent przewiduje, ale tylko na gnieździe zasilającym. Z wyliczeń wychodzi że w trybie LO (producent podaje 10W) na gnieździe manetek faktycznie jest 10W, z czego tylko ok 1.6 na manetce (czyli razem 3.2W na samych manetkach), a reszta idzie w powietrze na sterowniku. Analogicznie na HI powinno być 20W i faktycznie tyle jest na zasilaniu, ale na manetce jest niecałe 4W. W trybie START dopiero praktycznie cała moc idzie na manetki (spadek napięcia między zasilaniem a manetkami wynosi ok 1V, czyli z mniej więcej tyle co na tranzystorze). Oznacza toteż , że gdybym odpowiednio udoskonalił system mat grzewczych od lusterek to powinno by to działać... Jeżeli mata miała mieć 10W a w trybie HI u mnie idzie ok 4W to nie powinno być źle. Ale było minęło.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Sob 20:48, 25 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodman
A
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa / Kutno
|
Wysłany: Wto 0:15, 13 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
podpowiedzcie na co przykleiliście manetki do kierownicy i rolgazu.
W wknd kleiłem na klej do gumy metalu z Leroya i nie dało rady. Nie wiem czy to wina kleju czy niskiej temperatury w garażu podczas klejenia. Teraz zastanawiam się nad silikonem czarnym wysokotemperaturowym, zda to egzamin? Czy myśleć o czymś innym?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 0:52, 13 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Najlepszy jest klej butapren, pronikol lub podoby. Zapewnia poślizg przy wciskaniu a jak zwiąże jest nie do ruszenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Wto 9:16, 13 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
a po co to kleic??
ja swoje poprostu wcisnelem i leza jak nalezy, a na rolgazie nie scinalem karbow bo okazzalo sie ze manetka na ciasno na nie wchodzi i trzyma sie jak oryginal
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodman
A
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa / Kutno
|
Wysłany: Wto 9:58, 13 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
sprobuje jeszcze tym butaprenem, mam nadzieje ze sklei manety przy aktualnej temperaturze (garaż mam nieogrzewany).
ja mam manetki saito II i zarówno prawa jak i lewa sie obracają. garbów z rolgazu również nie ścinałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Wto 10:12, 13 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
U siebie saito II po lewej stronie kleiłem, a na prawej owinąłem rolgaz jedną warstwą taśmy izolacyjnej. Manetka weszła lekko opornie, ale działa teraz bez klejenia. Rolgaz szlifowałem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 10:47, 13 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Budapren. Pomaga nałożyć gumy bo daje lekki poślizg a potem skutecznie skleja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Czw 22:02, 15 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Pojezdzilem dzis i potestowalem manetki.
Postanowilem nie podlaczac manetek pod oryginalne gniazdo, by nie obciazac niepotrzebnie oryginalnej instalacji.
Postanowilem tez nie podlaczac przekaznika pod oryginalne gniazdo bo malo tam miejsca jest a probojac go schowac pod siedzenie to dodatkowa kablologia jest
Postanowilem, wiec wykorzystac dosc dluga, dobrze zabezpieczona wiazke dostarczona przez producenta manetek (nie bylo na nich nazwy ) i dociaglem ja do aku, tam znalazlem prad spod stacyjki i znalazlem go w przekazniku do pompy paliwa, wiec z tamtad wzielem impuls do przekaznika. No i sam przekaznik znalazl sobie miejsce obok skrzynki z aku, bez zbednej kablologi.
Teraz najciekawsze.
Manetki wlaczaja sie po przekreceniu kluczyka i dzialaja caly czas gdy silnik pracuje, ale gdy zgasimy moto czerwonym stopem na kierownicy, pompa paliwa staje i manetki sie wylaczaja pomimo ze stacyjka jest w pozycji ON.
W ten sposob silnik gasnie, alternator nie laduje i manetki nie rozladowuja aku.
To tylko takie moje spostrzerzenie, ale jest to jakies rozwiazanie. moze komus sie przyda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
soloconte
A
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Nie 20:27, 01 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Floydoo napisał: |
Teraz najciekawsze.
Manetki wlaczaja sie po przekreceniu kluczyka i dzialaja caly czas gdy silnik pracuje, ale gdy zgasimy moto czerwonym stopem na kierownicy, pompa paliwa staje i manetki sie wylaczaja pomimo ze stacyjka jest w pozycji ON.
W ten sposob silnik gasnie, alternator nie laduje i manetki nie rozladowuja aku.
To tylko takie moje spostrzerzenie, ale jest to jakies rozwiazanie. moze komus sie przyda |
Mozesz dokladniej opisac ktory to przekaznik , wtyczka bo powiem ze to bardzo sprytne jak moto nie pracuje to nie ma potrzeby grzania , moje manetki od zimy leza i mam zamiar na dniach je w koncu podlaczyc wiem ze nie pora na grzanie ale jakos czasu prżez zime nie bylo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Nie 20:49, 01 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Ja podłączyłem pod orginalne gniazdo , rok przelatałem i problemów żadnych .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Nie 21:33, 01 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
pod siedzeniem za akumulatorem po prawej stronie jest niewielki przekaznik, teraz bez rozlaczania niczego bierzesz probowke i badasz gdzie jest prad na wylaczonym zaplonie, a potem badasz gdzie jest prad na wlaczonym zaplonie, no i gdzie pojawi sie prad po wlaczeniu kluczyka tam mozna sobie pozyczyc sterowanie do naszego przekaznika.
Ja uzylem najzwyklejszego przekaznika, ktory znalazlem w garazu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamar
Maniak motocyklowy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CK
|
Wysłany: Nie 23:14, 01 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
ANDRZEJ napisał: | Ja podłączyłem pod orginalne gniazdo , rok przelatałem i problemów żadnych . |
Dokładnie też mam tak zrobione, po co wyważać otwarte drzwi, jeśli jest do tego dedykowane złącze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MotorKat
Motonita
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Poznań/Paryż
|
Wysłany: Nie 9:35, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Czy ktoś ma oryginalne manetki? Będę kupował w przyszłym tygodniu nowego DL-a i go osprzętowiał przy okazji z darmową i stalacją. Manetki suzi są droższe ale jeżeli działają dobrze to już nie będę kombinował bo nie mam czasu na gmeranie w motorze w tej chwili.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lapi
A1
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 19:28, 09 Paź 2012 PRZENIESIONY Czw 8:58, 18 Paź 2012 Temat postu: Instalacja manetek Daytona w ASO |
|
|
Zakupiłem grzane manetki Daytona. Ponieważ mam motocykl na gwarancji i kiepsko sobie radzę z elektryką udałem się do ASO Suzuki w celu umówienia na instalację. Zapytałem czy mają na miejscu wtyczki do gniazdka dedykowanego. Odpowiedzieli że nie , ale są niepotrzebne bo lepiej podłączyć gdzie indziej. Spytałem gdzie i usłyszałem , że bezpośrednio do aku. Dobrze mi się wydaje , że chcą wykonać instalację najniższym kosztem i się nie napracować ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adwokat diabła
A
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Wto 20:07, 09 Paź 2012 PRZENIESIONY Czw 8:58, 18 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Chyba w zeszłym miesiącu bądź dwa miesiące temu czytałem w Motocyklu, ze manetki grzane Daytona to kiepski produkt. Albo masz łapy zlodowaciale bądź kompletnie ugrilowane. Jest jakiś problem z regulacja grzania. Może więc zastanów się czy w ogóle je montować. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lapi
A1
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 20:13, 09 Paź 2012 PRZENIESIONY Czw 8:59, 18 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Ja słyszałem o Daytona raczej dobre opinie (w przeciwieństwie do Oxfordów). Zresztą skoro już je mam to chyba warto zamontować. Moje pytanie dotyczyło ASO, czy przypadkiem nie chcą podłączyć w najszybszy sposób i zgarnąć kasę. Dziwne , że odradzali montaż do dedykowanego gniazda i zalecali podłączenie bezpośrednio do AKU.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Lapi dnia Wto 20:15, 09 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mikmac
A
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 20:29, 09 Paź 2012 PRZENIESIONY Czw 8:59, 18 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
do tego gniazda nie bardzo warto podlaczac,bo tam sie obciaza jakis uklad dodatkowo, ale... ale nalezy podlaczyc przez bezpiecznik i przekaznik. To bardzo wazne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Wto 21:08, 09 Paź 2012 PRZENIESIONY Czw 8:59, 18 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Poniewaz nikt nie jest nieomylny i zawsze bedzie pamietal o wylaczeniu manetek po odstawieniu moto, warto sie wpiac w uklad instalacji sterowany plusem z stacyjki ( poprzez przekaznik)
Proponuje tylna lampe, jest tam taka wolna wtyczka, tylko trzeba ja zmostkowac.
Same Daytony jako manetki sa bardzo dobre, dla tych ktorym bardziej marzna rece ( bez handbarow, letnie rekawice ) faktycznie moze byc na pozycji " ON" chlodno. " START" daje super ale bierze chyba 40 W i na stale nie jest to wyjscie.
Wyjsciem z sytuacji jest zmiana sterownika na bezstopniowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 21:31, 09 Paź 2012 PRZENIESIONY Czw 9:00, 18 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Teraz Daytony są oferowane z 4 pozycyjnym włącznikiem. Więc można nieco lepiej ustawić moc grzania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Wto 21:57, 09 Paź 2012 PRZENIESIONY Czw 9:00, 18 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Mlody napisał: | Teraz Daytony są oferowane z 4 pozycyjnym włącznikiem. Więc można nieco lepiej ustawić moc grzania. |
Dzieki Mlody, widze ze mozna tez kupic sam sterownik osobno, bede musial podmienic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 22:13, 09 Paź 2012 PRZENIESIONY Czw 9:01, 18 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
jotes napisał: | Mlody napisał: | Teraz Daytony są oferowane z 4 pozycyjnym włącznikiem. Więc można nieco lepiej ustawić moc grzania. |
Dzieki Mlody, widze ze mozna tez kupic sam sterownik osobno, bede musial podmienic |
Daj znać roadrunnerowi. Robi sterowniki do manetek, o charakterystyce liniowej. Chwalę i polecam, a koszt znacznie niższy niż oryginał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Wto 23:53, 09 Paź 2012 PRZENIESIONY Czw 9:01, 18 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Wydaje mi się, że tak jak piszesz nie chcą się zbytnio napracować... Jeśli fabryczne złącze manetek w nowym DL-u jest umieszczone podobnie jak w starym (pod bakiem), to jest przy tym trochę roboty.
A które manetki kupiłeś??? Te z pomarańczowym przyciskiem? Ich nie polecam, bo diody sygnalizujące poziom grzania marnie świecą i jak jest trochę słońca, to praktycznie ich nie widać... Sam żałuję tego zakupu - zdecydowanie lepsze i praktyczniejsze są prostsze rozwiązania, takiw z klasycznym włącznikiem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregdobrynin
Motocyklista
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Oxford, UK
|
Wysłany: Śro 1:14, 10 Paź 2012 PRZENIESIONY Czw 9:02, 18 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
@ gdzie podlaczyc
Ja mialem podlaczone pod instlacje dedykowana (po odcieciu gniazdka oryginalnego i wymianie na takie jakie bylo pod reka). Uzytkowalem je przez ponad rok i z tym podlaczeniem nie bylo zadnych problemow.
@rodzaj manatek
Na DL mialem Saito II
[link widoczny dla zalogowanych]
Po roku dzialania, kontroler wysiadl i na drugim stopniu juz nie grzal. Podobne problemy zglaszali inni w komentarzach pod produktem. Nie wiem, czy od tego czasu cos Saito zmienilo. W kazdym razie nie polecam.
Na Teresie zamontowalem Daytona 3, z tym "pomaranczowym przyciskiem".
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak jak bylo wspomniane wczesniej, diody sa malo widoczne. Mi to nie przeszkadza, bo generalnie kontroler zapamietuje ostatnie ustawienie i jak je wlaczysz nastepnym razem, to powraca do tego ustawienia. Grzeja bardzo dobrze (z czterech mozliwych nastawow, uzywalem do tej pory drugiego, przy temp. ok 10C). Uzytkuje na razie 3 miesiace, wiec nie moge sie wypowiedziec co do trwalosci poszczegolnych elementow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lapi
A1
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 6:56, 10 Paź 2012 PRZENIESIONY Czw 9:02, 18 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
biblo napisał: | A które manetki kupiłeś??? Te z pomarańczowym przyciskiem? Ich nie polecam, bo diody sygnalizujące poziom grzania marnie świecą i jak jest trochę słońca, to praktycznie ich nie widać... Sam żałuję tego zakupu - zdecydowanie lepsze i praktyczniejsze są prostsze rozwiązania, takiw z klasycznym włącznikiem... |
Kupiłem te stare z pokrętłem. Chciałem nowe , ale podobno skończyły się i dystrybutor sam nie wie kiedy będzie następna dostawa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Wto 21:52, 16 Paź 2012 PRZENIESIONY Czw 9:02, 18 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Ja mam Daytony 2 sezony , podpięcie w orginalne gniazdo znajdujące się pod bakiem z przodu air boxa . Tam jest kostka w którą trzeba wpiąc kabel którego nie mają w ASO lub nie wiedzą że mają . Jest to kabelek od sygnału dźwiękowego długości około
15 cm , numer tego kabelka poszukaj na forach w temacie grzane manetki . Koszt w ASO 52 zł .
Pracy jest na 5,6 godzin jak się browarka nie pije , a jak się pije to i 7 godzin zejdzie .
Acha - dotyczy to starego Delka , ale myśle że instalacja jest taka sama .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Czw 0:30, 18 Paź 2012 PRZENIESIONY Czw 9:03, 18 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Kolego Lapi, na forum są już przynajmniej 2 tematy dotyczące podgrzewanych manetek. Można tam znaleść wszystkie informacje odnośnie manetek różnych producentów jak i sposobów ich montażu i podłączenia.
Konrad, przenieś to wszystko do odpowiedniego tematu.
Odnośnie samego podłączenia manetek zapraszam do mnie po wcześniejszym umówieniu telefonicznym lub priv.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sladek
Motocyklista
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 19:01, 28 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Jestem świeżo po montażu Oxfordów na nowym sterowniku.
Po drodze sporo się dowiedziałem to się podzielę wiedzą - może się komuś przyda.
1. ASO w którym byłem montowało manetki bezpośrednio pod akumulator - jako przyczynę podają bardzo trudny dostęp do kostki oryginalnej. Mogę to częściowo potwierdzić. Trzeba dobrać się do górnej obudowy filtra powietrza. Potem to już pikuś. Od przodu widać wolną wtyczkę do której da radę wetknać ten kabelek z ASO. Mogę jednak zrozumieć że ASO robi to inaczej bo koszt u nich był by za duży.
2. Nowy DL ma łatwo dostępne to gniazdo, można się niego dostać bez rozkręcania czegokolwiek - w ASO mechanik przymnie wsadził rękę, wyciągnął wytyk i sprawdził czy znaleziony kabelek pasuje.
3. Kabelek "znaleziony" gdzieś u nich na warsztacie to podobno od pozycji albo kierunku - pasował idealnie w gniazdo w nowym DLu oraz do mojego K7. Nie był to ten 36852-06G00 bo miał inne zakończenie z drugiej strony i był krótszy bo tak około 8 cm tylko. Zdał jednak swoje zadanie należycie i do tego kosztował 0zł
4. Z rolgazu usunąłem wypusty, kołnierz od strony ciężarka oraz ten stożkowy od strony startera na który była naciągnięta oryginalna guma. Z menetek należało uciąć te wystające małe zewnętrzne "tulejki" - po tych zabiegach matetki pasują idealnie. Kończą się równo z kierownicą.
To chyba tyle.
Czy "nowy" sterownik faktycznie jest lepszy i mniej awaryjny to dowiem się pewnie dopiero za jakieś 2 lata. Na razie wszytko działa.
Pozdro.
Sladek.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|