|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stryju
A1
Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 23:33, 16 Mar 2018 Temat postu: Gdzie najlepiej podpiąć się w wiązkę? |
|
|
Pytanko do kolegów bardziej doświadczonych w dodatkach elektrycznych. Nie za bardzo mam pojęcie gdzie najlepiej wpiąć się z kablami od dodatków takich jak gniazdo zapalniczki i USB żeby było zasilanie po zapaleniu moto. Mógłby ktoś może wspomóc jakaś fotką z własnego moto w celach instruktażowych?? Pacjent to DL 650 AL01 z 2011. Z góry dzięki za podpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Pią 23:53, 16 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
optymalne jest podlaczenie wsyzstkich odbiornikow poprzez przekaznik.
przyda sie pozniej gdy bedziesz chcial dorzucic jakas olejarke albo halogeny czy grzane manetki.
Sam przekaznik podpinalem pod kostke serwisowa znajdujaca sie pod tylnym boczkiem.( plus jest sterowany stacyjka )
ma taka zatyczke
dokupilem pasujaca "duga czesc kostki i zrobilem to tak.
mozesz skorzystac z tego tematu. Tak od polowy strony.
http://www.vstromclub.fora.pl/oswietlenie,52/oswietlenie-dodatkowe-dalekosiezne-do-jazdy-noca,1387-350.html
Gniazdo USB raczej nie szaleje z poborem pradu wiec mozna by je podpiac do instalacji od zarowek postojowych. Napiecie bedziesz mial tez od razu sterowane stacyjka.
Zacytuje siebie z tematu o zasilaniu nawigacji:
"Zarowka w oprawce a jest spieta z instalacja motocykla paro centymetrowymi przewodami i kostka.
Mozna ten przewod rozpiac, wyjac zarowke wraz z ta kostka, i sobie dokladnie na stole polutowac albo wpiac sie w kostke.
Lutowanie jest pewniejsze. mozesz rozciac delikatnie koszulke i tam delikatnie dolutowac przewod ladowania nawigacji.
Ja delikatnie wypialem piny z kostki i tam dolutowalem.
Takiego gotowca montujesz z powrotem w reflektorze, podpinasz kostke, nadmiar kabla od nawigacji mocujesz za pomoca np. spaghetti do stelaza pd czacha ( gdzies kolo mocowania kierunlowskazu- jest tam dosyc miejsca ) i gotowe. "
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Sob 0:03, 17 Mar 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stryju
A1
Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 1:12, 17 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Dzięki wielki za podpowiedź! Jesteś Pan wielki!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michal_C
A1
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Czw 15:35, 26 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Planuje dokonac tego podlaczenia pod kostke, tylko zastanawiam sie nad dodatkowa dioda na przekazniku na cewce. Niektore przekazniki maja wbudowana, ale nie zawsze.
@Jotes, brales to pod uwage w tym przypadku?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 19:58, 26 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Hej Jotes!
Czy to musi być jakis konkretny przekaźnik?!
Mam jeszcze malutką wątpliwość co do plusa w stacyjce?!
Ale na pewno jak znam siebie, to rozwiążę i ten problem...
A tak przy okazji, można na żywca wykorzystać bezpiecznik odpowiedzialny za np. rozruch silnika, czyli w "Fuse Box" podpinamy PLUS pod bezpiecznik z oznaczeniem ING, a minus czyli masę można bezpośrednio do Aku!
Między bezpiecznikiem a rozruchem jest przekaźnik sterujący!
Tak więc np. nawigacja, ładowarka przenośna itp, mogą być spokojnie tam podłączone...
Pzdr Żółw
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Czw 22:04, 26 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
@Michal_C
powiem szczerze ze w tym przypadku nie. Przez ponad 30 lat nie mialem i nie slyszalem o przypadku aby cewka przekaznika wyrzadzila szkode w instalacji pojazdu.
Mysle ze dobry przekaznik wystarczy.
@Zólw - przekaznik typowo samochodowy 12 V / 40 A - 4 pinowy.
kupuje tylko sprawdzonych producentow.
Z tym bezpiecznikiem "rozruchu silnika" nie bardzo skumalem jak to widzisz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 22:24, 26 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
jotes napisał: |
Z tym bezpiecznikiem "rozruchu silnika" nie bardzo skumalem jak to widzisz. |
Ano prosto, podpinasz się od spodu pod Fuse Boxem do kabelka "plus" od ING i ten kabelek jest zasilany w momencie uruchomienia stacyjki.
Do tego kabelka podłączasz np nawigację czy inną zapalniczkę, i napięcie jest tylko i wyłącznie w w/w urządzeniach po włączeniu właśnie tejże stacyjki, oto mnie chodzi!
W/g mnie też prosta i czytelna kombinacja, bez dodatkowego osprzętu!
No i dzięki za podpowiedź z przekaźnikiem!!!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zolw_Danziger dnia Czw 22:26, 26 Kwi 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
boooniu
A1
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tonaszów Mazowiecki
|
Wysłany: Pią 8:32, 18 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Ja zamontowałem sobie gniazo zapalniczki i wpiąłem się pod lewą pozycje. Dodatkowo założyłem bezpiecznik 5 amper i zapalniczka działa po przekręceniu kluczyka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scalmar
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 12:30, 18 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Siema. Ja wszystkie dodatkowe urządzenia mam przez przekaźnik. A prąd wzbudzenia przekaźnika ( żeby było po stacyjce ) od tylnego światła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
endrju
A
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław, Tyniec Mały
|
Wysłany: Pią 17:16, 18 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Wypowiadanie się po Jotesie jest zbędne.
Ale ponieważ jestem elektronikiem i ostatnio nawet samodzielnie zainstalowałem gniazdo haka w nowoczesnym samochodzie, podzielę się swoją wiedzą.
W starszych i / lub tańszych pojazdach (upraszczam żeby było bardziej zrozumiałe, dla wtajemniczonych wyjaśnię że chodzi mi o pojazdy bez sieci CAN i kontroli ciągłości przewodów oraz wielkości pobieranego przez odbiorniki prądu) nie ma problemu z rozsądnym przeciążaniem większości obwodów.
Powyższe dotyczy też naszych v-stromów.
Więc jeśli podepniecie zasilanie cewki przekaźnika (który następnie będzie włączał inne obwody) lub nawet bezpośrednio niezbyt prądożerne obwody, to nie ma problemu. Granicą prądożerności dołączanych obwodów jest wartość bezpiecznika zabezpieczającego dany obwód.
Natomiast bądźcie ostrożni przy modyfikacjach droższych pojazdów (nie wiem jakie macie instalacje). W tym przypadku podpięcie gniazda zapalniczki lub dużego przekaźnika w obwód żarówki pozycyjnej to błąd.
Cewki przekaźników mają dużą indukcyjność co objawia się ciągnięciem łuku (iskrzeniem) przy włączaniu i wyłączaniu i mogą uszkodzić element włączający. Pół biedy jeśli nadpalą się styki jakiegoś przekaźnika, gorzej jeśli to półprzewodnikowe wyjście układu elektronicznego.
Zalecam pomoc doświadczonych kolegów.
W moim moto:
Gniazdo USB oraz zasilanie nawigacji pociągnąłem bezpośrednio z obwodu gniazdka zapalniczki pod licznikiem. Uniknąłem przeciągania kabli od akumulatora do czachy) a jednocześnie mam zapewnione wyłączenie tych obwodów gdy wyłączony jest zapłon.
Natomiast dodatkowe gniazdo zapalniczki pod siedzeniem, do ładowania urządzeń pozostawionych na parkingu podpiąłem, przez bezpiecznik bezpośrednio do akumulatora. Muszę uważać żeby nie rozładować nim akumulatora motocykla (ale jeśli nie ładuję nim kilku powerbanków to raczej mi to nie grozi), ale w tym przypadku mogę zostawić w ładowaniu zestaw głośnomówiący lub telefon i spokojnie oddalić się od wyłączonego motocykla.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
>Carlos<
A1
Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Pią 15:08, 30 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
A nie lepiej wpiąć się w kostkę, która jest fabrycznie przygotowana do podgrzewanych manetek??
Napięcie pojawia się po włączeniu zapłonu i z pewnością jest dobrze zabezpieczone prądowo na duże obciążenia (grzane manetki trochę ciągną).
Ja mam tam podpiętą nawigację, gniazdo zapalniczki, grzane manetki i komputer pokładowy.
Daje radę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
odyniec
Motonita
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Pon 10:47, 03 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
>Carlos< napisał: | A nie lepiej wpiąć się w kostkę, która jest fabrycznie przygotowana do podgrzewanych manetek?? | moim zdaniem najlepiej i najprościej. Jest bezpiecznik i przewód jest już w połowie drogi do przednich zegarów (czyli tam gdzie są nawigacje itd.).
endrju napisał: | Zalecam pomoc doświadczonych kolegów.
W moim moto:
Gniazdo USB oraz zasilanie nawigacji pociągnąłem bezpośrednio z obwodu gniazdka zapalniczki pod licznikiem. Uniknąłem przeciągania kabli od akumulatora do czachy) a jednocześnie mam zapewnione wyłączenie tych obwodów gdy wyłączony jest zapłon.
Natomiast dodatkowe gniazdo zapalniczki pod siedzeniem, do ładowania urządzeń pozostawionych na parkingu podpiąłem, przez bezpiecznik bezpośrednio do akumulatora. Muszę uważać żeby nie rozładować nim akumulatora motocykla (ale jeśli nie ładuję nim kilku powerbanków to raczej mi to nie grozi), ale w tym przypadku mogę zostawić w ładowaniu zestaw głośnomówiący lub telefon i spokojnie oddalić się od wyłączonego motocykla. |
Pytanie: Skąd masz zasilanie w gnieździe zapalniczki?
Powinieneś wiedzieć, aby znać choćby to czy tam jest bezpiecznik i jakie można puścić obciążenie na ten obwód.
Średniej porady udzieliłeś pisząc że masz zasilanie z gniazda zapalniczki, bo nie każdy ma to gniazdo. Jeśli nawet ktoś ma to raczej nie fabryczne.
A wtedy otwarta jest kwestia jak to zostało zamontowane.
Niestety ale w Vstromie miałem kiepską przygodę z tym, kto przede mną w jaki sposób poprowadził dodatkowe rzeczy.
I tak:
- wyświetlacz biegów puszczony był przewodem, który leżał bezpośrednio na tylnym cylindrze. Po 5 latach użytkowania izolacja przewodu uległa stopieniu. Różne miałem objawy (raz błąd wtrysku, raz wyświetlacz pokazywał tylko 2 i 4 bieg).
- gniazdo zapalniczki jakiś "mózg" poprowadził bezpośrednio z akumulatora. Okey, był nawet bezpiecznik. Ale przewód zwykły domowy biały. Tak biały przewód w motocyklu. Puszczony tak jak wygodnie pod owiewkami....Więc ponownie kwestia montażu a także zastosowanych części wypada słabo.
Trochę to trwało, kilka rzeczy trzeba było rozkręcić.
Ale suma summarum puściłem przewód od kostki dla grzanych manetek. Zastosowałem oryginalną kostkę z Vstroma. Przewód puściłem razem z pozostałą częścią instalacji elektrycznej. Zaizolowałem zgodnie ze sztuką. Połączenia elektrycznie tam gdzie trzeba to lutowałem, zabezpieczyłem izolacją termokurczliwą oraz taśmą izolacyjną (śliską, bo jest ryzyko kontaktu z wodą - tzw. strefa mokra. W kabinie auta pod kokpitem jest na przykład strefa sucha, gdzie daje się izolację z materiałem, bo tam nie ma ryzyka że woda będzie).
Dlatego dla potomnych radzę:
- idziemy zgodnie ze sztuką, przewody nawet jak robimy sami nowe, to najlepiej aby biegły tak, jak idą pozostałe.
- Lutownica i taśmy termokurczliwe.
- Przewody jeśli potrzebne to najlepiej takie same jak są już w aucie/motocyklu. (domowe się nie sprawdzą).
- Miernik twoim przyjacielem.
PS. Pracuje w firmie produkującej wiązki, a praktyczną wiedzą w dużej mierze zdobyłem na Vstromie (gnieździe zapalniczki, wyświetlaczu biegów, przednich świateł).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez odyniec dnia Pon 10:48, 03 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
staszek_s
Motonita
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radlin, Śląsk
|
Wysłany: Pon 11:31, 03 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
odyniec napisał: |
Dlatego dla potomnych radzę:
- idziemy zgodnie ze sztuką, przewody nawet jak robimy sami nowe, to najlepiej aby biegły tak, jak idą pozostałe.
- Lutownica i taśmy termokurczliwe.
- Przewody jeśli potrzebne to najlepiej takie same jak są już w aucie/motocyklu. (domowe się nie sprawdzą).
- Miernik twoim przyjacielem.
|
punkty 1, 2, i 4 są dla mnie oczywiste, mam wątpliwość co do przewodów "domowych", bo nie bardzo wiem czym się charakteryzują
Masz na myśli jakieś specjalne odporności olejowe/temperaturowe/mechaniczne przewodów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
odyniec
Motonita
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Pon 14:27, 03 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
staszek_s napisał: | punkty 1, 2, i 4 są dla mnie oczywiste, mam wątpliwość co do przewodów "domowych", bo nie bardzo wiem czym się charakteryzują
Masz na myśli jakieś specjalne odporności olejowe/temperaturowe/mechaniczne przewodów? |
Technologią ogólnie rzecz biorąc.
Domowy to lita miedź w izolacji
A samochodowy to skrętka kilku drobnych drutów, tak ogólnie rzecz biorąc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
staszek_s
Motonita
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radlin, Śląsk
|
Wysłany: Pon 16:25, 03 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Teraz rozumiem, nigdy nie stosowałem drutów a zawsze linki, czyli ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NIKT
A2
Dołączył: 11 Sie 2017
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 1:47, 12 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Szukam centralki rozdzielającej po stacyjce już 2h na forum jak jakiś angol to zrobił własnoręcznie niby "powerhub" ale wyszukiwarka działa jak ........... sami wiecie...
Pamiętam tylko ze odsyłała do
v-strom.co.uk. ma ktoś możne gdzieś to zapisane albo pamięta cokolwiek na ten temat ?
takie coś :
[link widoczny dla zalogowanych]
Znalazłem przekopując internety kolejne 3h.
Nazywają to "Aux fusebox" na ww forum
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez NIKT dnia Czw 1:06, 13 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rhaaziel
A1
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Nie 8:39, 08 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Orientuje się ktoś czy w nowym DL1000 (rocznik 2019) też jest taka kostka jak była w starym DL650 żeby się wpiąć pod grzane manetki lub inne wygodne miejsce?
Przymierzam się do montażu halogenów, jeszcze niczego nie rozbierałem ale chce żeby działały tylko po przekręceniu stacyjki. Nowy DL1000 ma fabryczne gniazdo zapalniczki działające tylko po przekręceniu kluczyka więc być może je wykorzystam. Zestaw halogenów który kupiłem ma 3 przewody (+) do akumulatora (-) do akumulatora i dodatkowy (+) żeby podpiąć się pod obwód zasilany po przekręceniu kluczyka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|