|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Pią 17:57, 24 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Wreszcie udało mi się pojeździć na tym ECU. Wnioski tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pią 18:33, 24 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
To podobny efekt jak z magicznym kabelkiem.
Przecinamy i gufno mamy.
Tak jak pisaliśmy wcześniej, z tego sprzęta się więcej nie wyciśnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Pią 18:54, 24 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
novy napisał: | Wreszcie udało mi się pojeździć na tym ECU. Wnioski tutaj: [link widoczny dla zalogowanych] |
Dlaczego nie mozesz zrobic kopiuj / wklej tego co chciales nam przekazac ? chyba to nie jest skomplikowane skoro adres zrodla przekopiowales.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Carry
A2
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 19:30, 24 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Dzięki za rzeczową opinię
Motocykl jest fabryczny więc nie było się czego spodziewać - to tylko delikatnie poprawione paliwo. Prawdziwe różnice są odczuwalne przy wydechach przelotowych bo takie mapowanie dopiero wtedy wyciąga z wydechu pozytywy.
Druga sprawa że nie ruszałem drugich przepustnic wcale - a to one głównie kastrują motocykl. Tylko, żeby również wykorzystać otwarte STP trzeba podlać paliwa. Moge spokojnie przygotować druga mapę ze zmianai ktore beda juz odczuwalne - pierwszy test czy wszystko dziala a teraz mozna sie juz bawic:)
Tutaj jest kwestia charakterystyki ktora mozna poprawic zawsze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Pią 20:53, 24 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Carry napisał: | mar111cin napisał: | Jak się patrzę na te tabelki, to na język mi się nasuwa od razu bardzo popularne stwierdzenie - "kłamstwo, większe kłamstwo i statystyka" |
Nie bardzo rozumiem wypowiedź - można jaśniej?
|
Przepraszam, że tak późno Ci odpisuję, umknął mi ten temat.
Pozwolisz, że poprawię Ci tabelki i pokażę jak faktycznie wyglądają przedziały, bo trochę Ci się "skala" jebła.
Dlatego też mówię, że jest kłamstwo, większe kłamstwo i statystyka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Carry
A2
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 0:18, 25 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Hehe,
Nie masz co poprawiać to nie jest tabelka robiona przeze mnie:)
Mapa którą wkleiłeś jest zapisana w procesorze w postacie Hex - ja ją znalazłem i opisałem algorytmem do postaci widzialnej 3D korzystając z pointerów czyli opisów os iX i Y przypisanych do tej konkretnej mapy.
W skrócie - tak wygląda właśnie mapa zapłonu w DL - z resztą w innych moto również
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Sob 11:18, 25 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Carry napisał: | Hehe,
Nie masz co poprawiać to nie jest tabelka robiona przeze mnie:)
|
Bardzo dyplomatyczna odpowiedź
Na marketingowca byś się nadawał
ale był już taki jeden żyd na dwóch dechach, co obiecywał nam bardzo wiele. (więcej o nim usłyszysz na kazaniu u Szuji )
Kiedyś na mieście usłyszałem rozmowę dwóch socjologów, że jak się ludziom pokaże wykres, tabelkę itp. to ponad 90% ludzi od razu w to wierzy, ale nie oni, nie socjolodzy! Nie wiem czy na forum są jacyś, ale matematyka wszędzie jest taka sama i czytanie tabelek się nie różni. Pozwolisz, że sprowadzę tę tabelkę do wspólnego mianownika, wtedy będzie ona wyglądała w ten sposób:
Już jej wygląd jest mniej efektowny, prawda?
Zmiana widać jest bardzo kosmetyczna i to w minimalnym zakresie.
Pomijam już fakt, że nie zwracałem uwagę na zagęszczenie koloru, bo zaraz się okaże, że obszar najbardziej zaciemniony to (strzelam) zmiana o 3%
Jak dla mnie, to nawet w sportowym motocyklu bym na taką zmianę nie zwrócił uwagi, a co dopiero w poczciwym osiołku, który mustangiem w życiu nie będzie. No, ale są na świecie ludzie, na których działają leki homeopatyczne
A kolejnym logicznym faktem jest to, że jak ta zmiana jest w zakresie do 10-15% otwarcia przepustnicy, to ja podziękował za taką zmianę. Pewnie Suzuki specjalnie załagodziło w tym zakresie wartości, żeby nie było szarpań podczas nieznacznych ruchów manetki gazu, a my mamy to teraz zepsuć? Chyba nie tędy droga.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Sob 13:27, 25 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Podobna zmiana jest gdy założymy kurtkę skórzaną zamiast tekstylnej.
Jest mniejszy opór powietrza i mamy lepsze osiągi, bo skóra jest gładsza.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Sob 13:28, 25 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mikee86
Motocyklista
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radom
|
Wysłany: Sob 15:19, 25 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Czyli ten cały "ECU hacking" proponowany przez kolegę Carry to pic na wodę, czy rzeczywiście jest wzrost KM i Nm?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Sob 15:28, 25 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
mar111cin napisał: | (...)
ale był już taki jeden żyd na dwóch dechach, co obiecywał nam bardzo wiele. (więcej o nim usłyszysz na kazaniu u Szuji ) (...) |
ciesze sie, ze ktos jeszcze z nutka sympatii wspomina moje kazania ]:--)>
po takim ecu tuningu bedziemy latac jak...
https://www.youtube.com/watch?v=v4D3jeheOjI
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Carry
A2
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 19:16, 25 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
@mar111cin
To nie jest dyplomatyczna odpowiedź tylko fakt: Tak wygląda mapa zapłonu w DL 650 2003-2006 przy zrobieniu TRE (czymś co wszyscy robią sobie sami albo kupują osobne moduły) - nic więcej. Tak wygląda oryginalna podziałka i takie są wartości.
W różnych modelach ma to różny wpływ - ja stwierdzam fakty i je wrzucam do dyskusji. Dziele się wiedzą.
w DL jak sam zauważyłeś zmiany są przy małych otwarciach a sprzęt jednocześnie mułowaty - to jedna z wielu restrykcji przynajmniej wg mnie, tutaj każdy może mieć swoją rację.
Mi chodzi bardziej o zmiany map paliwa i drugich przepustnic bo to tam jest potencjał a raczej możliwość wykorzystania potencjału przy np wymienionym wydechu na przelotowy.
@mikee86
Daje przykład B-Kinga z zeszłego tygodnia.
[link widoczny dla zalogowanych]
Picem na wode jest założenie przelotu i się cieszenie z tego że jest przelot. Cały myk polega na tym by coś więcej zrobić z paliwem bo w tym tkwi sekret - prawidłowe AFR
Tutaj jest opis uzytkownika ZX10R 2008 z zeszłorocznego strojenia właśnie za pośrednictwem ECU:
Hajcu napisał: | [size=200]Strojenie mojej Kawy ZX10R[/size]
Minął tydzień od mojej wizyty w stolicy i wreszcie wypada coś na ten temat napisać. Na wstępie zaznaczę, że tekst nie jest reklamą ani nie jest sponsorowany, wszystko co tu piszę to moja prywatna, subiektywna opinia nt. usługi strojenia motocykla oferowanej przez znanego w motocyklowym i forumowym światku Carrego.
O potrzebie wystrojenia silnika pisałem już na samym początku tego tematu. Moja Kawa miała wszystkie objawy, które pojawiają się po modyfikacjach układu dolot-wydech, czyli dławienie się po odkręceniu manetki na niskich obrotach. Modyfikacje, które były u mnie zrobione, to:
- sportowy filtr powietrza K&N
- podwójny decat (pucha i kolektor)
- sportowa końcówka Yoshimury
- wywalenie Exupa (wyleciał z ori tłumikiem)
Zmiany te nie wpływają znacząco na przepływ powietrza na wysokich obrotach, za to zmniejszone ciśnienie w układzie wydechowym jest odczuwalne w postaci dość drastycznego spadku momentu obrotowego w zakresie 2-6k obr/min. I tu właśnie potrzeba odzyskania tych niutków w najczęściej używanym w mieście zakresie obrotów, a nie chęć uzyskania miliona koni mechanicznych mocy maksymalnej, skłoniła mnie do podjęcia tematu.
Opcje były co najmniej 4:
-zakup Power Commandera i wgranie dedykowanej mapy lub wystrojenie na hamowni (ok 2000-2500zł)
-zakup modułu Rapid Bike z sondą szerokopasmową do autostrojenia (AutoTune) (ok 2000zł)
-strojenie za pomocą metody ECUnleashed na hamowni (1900zł bez kosztów hamowni - czyli całość ok 2500-3000zł)
-strojenie na ulicy za pomocą sondy szerokopasmowej i wgranie gotowej mapy do ECU motocykla (połączenie metody ECUnleashed z Autotune) które oferuje w Polsce prawdopodobnie tylko Carry (1200 zł)
Rozważałem możliwości 2 i 4. Za opcją zakupu modułu Rapid Bike przemawiała zaleta idealnej mapy paliwa w każdych warunkach atmosferycznych i na każdej wysokości (jazda w górach itd.). Natomiast przy strojeniu u Carrego na duży plus można zaliczyć możliwość ingerencji nie tylko w mapy paliwowe, ale również w znacznie więcej parametrów silnika, oraz oczywiście cena.
Mechanicy mówią, że w dziedzinie strojenia silników są dwie szkoły. Strojenie pod wykres mocy maksymalnej i pod AFR. Ta pierwsza metoda wypluje więcej koni na hamowni, ale może zmniejszyć żywotność silnika, w drugiej natomiast chodzi o to, by silnik pracował w idealnych i bezpiecznych dla niego warunkach. Z racji przeznaczenia mojego motocykla w grę wchodziło tylko strojenie pod Target AFR.
Bez zbędnych dylematów zdecydowałem się więc na czwartą opcję.
[size=150]Zmiany[/size]
Z Carrym spotkałem się w warsztacie Speed Bike Przemka Badowskiego w Warszawie (jeden z niewielu specjalistów w Polsce budujących turbo w motocyklach). Na początek do komputera trafił nowy soft odblokowujący wszelkie restrykcje. Zostały otwarte drugie przepustnice (STP). Po podłączeniu kompa i odpaleniu silnika obroty weszły na 6k i nie można ich było obniżyć za pomocą śruby regulacyjnej. Okazało się, że po otwarciu silnik dostaje za dużo powietrza na jałowych obrotach. Całkowite wyrzucenie STP okazało się więc niemożliwe. Stanęło na lekkiej modyfikacji map otwarcia drugich przepustnic.
Oryginalna mapa STP prezentuje się następująco:
Całkowite otwarcie następowało praktycznie od 10000 RPM przy maksymalnym otwarciu przepustnicy. Mapa została delikatnie zmodyfikowana. Wartości zostały zwiększone o 10 do 25 % w przedziale od 3k RPM i od 23% TPS (otwarcia przepustnicy). Obecnie STP otwierają się maksymalnie od 9000 RPM oraz w znacznie szerszym zakresie TPS. Chodziło głownie o zwiększenie dawki powietrza oraz mocy przy ostrym pałowaniu na wysokich obrotach, jednocześnie nie naruszając kontroli nad moto przy spokojnej jeździe przez miasto.
Zmieniona mapa STP. Wartości na niebiesko zostały zwiększone
Inne zmiany jakie weszły do ECU:
- Likwidacja Fuel Trim - jest to delikatna blokada na wyższych biegach na mapach paliwa. Z tego co Carry mówił to na 6 biegu dawka paliwa wynosi ok 98% pełnej wartości jaka jest podawana np. na dwójce, nie jest więc to jakaś drastyczna zmiana.
- Dec Map (czy jakoś podobnie) - chodzi o coś podobnego do map deceleracji, czyli hamowania silnikiem. Oryginalnie po zamknięciu przepustnicy paliwo jest całkowicie odcinane, co w tym silniku powoduje efekt podobny do wyrzucenia kotwicy za burtę. Teraz jest to ustawione tak, że po zamknięciu manetki wtryski nadal podają małe dawki paliwa. Różnica jest mocno wyczuwalna szczególnie przy dojeździe do świateł - wcześniej można było nie używać hamulca, wystarczyło zbijać biegi, obecnie zejście z obrotów następuje bardziej miękko i płynnie. Dla mnie nie jest to ani zaleta, ani wada, po prostu zmienia nieco styl jazdy po mieście. Podobno może się przydać przy jeździe torowej, ale jeszcze nie miałem okazji tego sprawdzić. Co najlepsze - ta delikatna dawka paliwa przy zejściu z obrotów powoduje niesamowite bulgotanie i strzały z tłumika w przedziale 3500-2500 obr/min zwracające wszystkie oczy w promieniu 300m od skrzyżowania dokładnie na Ciebie Taki miły efekt uboczny.
- Ściągnięty ogranicznik prędkości - do tej pory Dycha kręciła do licznikowych 299 km/h, potem obrotomierz się zatrzymywał. Teraz powinien kręcić do utraty mocy lub do odcinki
- Kilka drobnych zmian w stylu całkowite wyłączenie wyświetlania błędu FI powodowanego przez Exup czy wyłączenie sond lambda.
Nie ingerowaliśmy w kąty zapłonu. Carry uważa, że mogą delikatnie zmienić odczucia z jazdy, ale nie muszą wpłynąć na krzywą mocy maksymalnej. Ponadto zmiany w zapłonie muszą być dobrze kontrolowane np. czujnikiem spalania stukowego, aby nie przedobrzyć i nie zniszczyć silnika oraz mogą na stałe wymusić używanie benzyny wysokooktanowej (nieekonomiczne). Z tych powodów zaniechaliśmy jakichkolwiek modyfikacji w tym zakresie.
[size=150]Jazdy[/size]
Po podłączeniu komputera do motocykla wpadły wszelkie graty niezbędne do zbierania danych oraz została zamocowana sonda szerokopasmowa na końcówce tłumika. Standardowa sonda zamontowana w kolektorze ma gwint M12, szerokopasmówka natomiast M18, nie było więc możliwości wkręcenia jej w kolektor wydechowy. Lambda została więc zamontowana na adapterze i wprowadzona do środka tłumika. Niestety półokrągły i ścięty kształt Yoshimury nie do końca pasował do adaptera co finalnie spowodowało delikatne wgniecenie w tłumiku.
Adapter został zamocowany za pomocą dwóch metalowych obejm o prawy set pasażera, oraz dodatkowo zabezpieczony grubą opaską zaciskową (co raz uratowało mi dupę).
Tak uzbrojony byłem gotów do wyjazdu na miasto.
Jazdy odbywały się w kolejności: przejazd ok 30km -> powrót do warsztatu i sczytanie danych z Logera do komputera
-> wgranie zmodyfikowanej mapy paliwa do ECU -> wyjazd na kolejną pętlę
Łącznie wykonałem 6 zajazdów, z czego pierwszy na skutek błędu logera nie zapisał się w pamięci.
Strojenie wykonuje się na 4 biegu w całym zakresie obrotowym silnika i położenia przepustnicy. W praktyce oznacza to ciągłe przyśpieszanie aż do odcinki (ponad 260km/h) i hamowanie do 20 km/h. Jazdy robiłem na pobliskiej ekspresówce, na której w miarę bezpiecznie można było się do takich prędkości rozpędzić.
[size=150]Mapy TPS[/size]
Wyniki poszczególnych przejazdów dla mapy zależnej od TPS wyglądają następująco:
1 przejazd.
Czerwone wartości AFR to mieszanka zbyt uboga (za mało paliwa), niebieskie to mieszanka bogata, białe oznacza AFR w normie, natomiast puste pola oznaczają, że podczas przejazdu nie użyłem danej strefy mapy i dane na ten temat nie zostały zebrane. Generalnie Target AFR różni się w zależności od obrotów, ale dla najwyższej mocy, z tego co Carry mówił wynosi ok 13,2 i jest to jednocześnie wartość bezpieczna dla silnika
2 przejazd
Jak widać została już poprawiona mapa w zakresie 2-8k RPM i 1-20% TPS oraz udało mi się złapać zakres 30-100% TPS na dolnych obrotach
3 przejazd
Kolejne poprawki na mapie i lepiej złapany dolny zakres obrotów przy 20<% TPS
4 przejazd
Niezwykle ciężko jest złapać dolny zakres poniżej 2k RPM i tam mapa nie została zmieniona, choć generalnie nie ma to znaczenia. Górny zakres niemal idealny.
5 przejazd
Był to ostatni, szybki przejazd przez miasto w celu złapania dolnego zakresu 2-6k RPM dla całego TPS. Tym samym udało się złapać odpowiedni AFR dla całej mapy i zakończyć proces strojenia zależny od TPS.
Na podstawie zmierzonych wartości AFR została zbudowana nowa mapa paliwa dla głównych i drugich wtrysków
Oryginalna mapa paliwa zależna od TPS dla pierwszych wtrysków
Zmieniona mapa dla pierwszych wtrysków
Niebieskie wartości to dodanie paliwa, czerwone to odjęcie. W niektórych przypadkach zmiany sięgają 50%!
Oryginalna mapa paliwa dla drugich wtrysków zależna od TPS
i ta sama mapa po zmianach. Ponownie duże zmiany, szczególnie w dolnym zakresie obrotów.
[size=150]Mapy IAP[/size]
Prócz mapy TPS w ECU znajduje się drugi zestaw map IAP - czyli zależnych od podciśnienia w kolektorze dolotowym. Z tego co Carry mi tłumaczył i co wiedział, ECU korzysta z tych map dla małych otwarć przepustnicy - tak do 20% TPS. Jest to tak zwana mapa miejska lub ekonomiczna. Przejście z niej do mapy TPS odbywa się płynnie. Czyli generalnie kiedy pykam sobie spokojnie przez miasto to komputer działa na mapach IAP, a gdy dziduję po autostradzie lub na torze to wchodzą zawsze mapy TPS i to one są najważniejsze dla odczuć z jazdy motocyklem. Mimo to równolegle z mapami TPS zostały na nowo zestrojone mapy IAP.
1 przejazd
2 przejazd
3 przejazd
4 przejazd
5 przejazd
Jak widać mapa IAP nie jest tak dopracowana jak mapa TPS, ale mimo wszystko uległa znacznej poprawie.
Tutaj mapy paliwa zależne od IAP:
Mapa ori dla pierwszych wtrysków
Ta sama mapa po zmianach
Ori mapa dla drugich wtrysków
I zmieniona mapa dla drugich wtrysków
Jak widać zmiany w niektórych przypadkach sięgnęły nawet 80% dawki paliwa.
[size=150]Wyniki[/size]
Po strojeniu dzięki uprzejmości Przemka Badowskiego Kawa została zhamowana, dzięki czemu można porównać efekty pracy w magicznych liczbach i kreskach.
Pomiar mocy maksymalnej i momentu. Wykonywany w warunkach 26 stopni C, otrzymane wyniki zostały zmodyfikowane do referencyjnych wartości temperatury i ciśnienia atmosferycznego.
178 KM na wale i prawie 160 KM na kole. Nie jest źle.
Podmiana w ECU na mapę przed modyfikacją i można porównać wyniki strojenia
+ 2-4 KM i + 2-5 Nm w całym zakresie obrotów i wzrost o ponad 10 Nm przy 4k RPM. Szczególnie niesamowita poprawa widoczna w dolnym zakresie między 4 i 6k RPM. W tym przypadku dodatkowe 2 KM mocy maksymalnej to przyjemny gratis. Dane na drugim wykresie nie zostały skorygowane o temperaturę powietrza przy pomiarze, stąd wynik jest nieco niższy niż na pierwszym wykresie.
[size=150]Ocena[/size]
Choć 2 czy 3 konie to może wydawać się niedużo, różnica jest znakomicie odczuwalna. O ile góra oryginalnie była nieźle zestrojona, to dolny zakres dostał obecnie takiego kopa jakby był dieslem. Zaraz po wyjechaniu od Carrego, zakręciłem silnik od samego dołu do średniego zakresu. Przez myśl mi przeszło "cholera, naprawdę ten dół jest teraz dynamiczny, i to na 4 biegu", po czym patrzę, a tam miałem zapięty nie 4, a 5 bieg. No ale 80 Nm przy 4k mówi samo za siebie. Nie sprawdzałem jeszcze prędkości maksymalnej, ale zmianę można odczuć również w górnym zakresie, choć już nie tak mocno jak na dole. Po prostu moto po przekroczeniu 6k dostaje zajebistego ciągu aż do odcinki. Stał się znacznie bardziej agresywny.
Inna sprawa to oddawanie mocy przy mniejszych otwarciach przepustnicy. Wcześniej trzeba było wygarnąć porządnie z łychy, żeby zaczął jechać. Teraz dzieje się dużo więcej już przy lekkim uchyleniu przepustnicy. Niestety z braku czasu nie został wykonany pomiar na innym TPS niż 100%
Wczoraj po tygodniowej przerwie ponownie wsiadłem na moto i go nie poznałem. Przyzwyczaiłem się już do poprzedniej mapy silnika, a na tej jeździ się o wiele przyjemniej.
Minusy znalazłem w zasadzie dwa. Po pierwsze motocykl stał się nerwowy podczas toczenia się w korku przy prędkościach ok 20km/h. Między obrotami 1,5-2k nieco szarpie i jest niespokojny - gdy trzymam delikatnie otwartą manetkę - tak na 1-2% i jadę ze stałą prędkością w tym przedziale obrotowym silnik potrafi nieźle poszarpać łańcuchem. Wcześniej tego nie było, spokojnie mogłem sobie jeździć w mieście na 1-2k RPM i był spokojny jak baranek. Carry mówi, że to może być wina nie najlepiej zestrojonej mapy IAP dla zakresu poniżej 2k RPM i że jak chcę, to mogę mu wysłać kompa i wgra mi oryginalne mapy IAP. Na razie nie podjąłem jeszcze decyzji.
Druga sprawa to delikatne wgłębienie, które pozostawił po sobie adapter po sondzie na wydechu.
Akurat o to nie mam do Carrego pretensji, bo ostrzegał mnie, że na tym wydechu mogą zostać ślady. Szkoda tylko, że nie pomyśleliśmy nad lepszym mocowaniem sondy. Podczas jednej z jazd prawie ją zgubiłem.
Pozostaje jeszcze sprawa mocy maksymalnej motocykla. Producent podaje, że moto ma 188 KM na wale, a tu po modyfikacjach dolotu i wydechu oraz zestrojeniu całości zaledwie 178KM? W praktyce wygląda to tak, że wszystkie japońskie sporty mają mocno zawyżone wartości katalogowe. Tylko BMW daje tyle ile obiecuje. Przemek zestawił moją Kawę do innych litrów, które testował na swojej hamowni. W porównaniu z nimi Dyszka naprawdę wypadła dobrze. ZX10R 2005 z podobnymi modyfikacjami - 155 KM na kole, z 2007 też kilka koni mniej. Ciekawe porównanie do Gixera K5, który co prawda nie był mocniejszy, ale rozwijał swoją moc znacznie szybciej. No i miażdżące porównanie do torowego S1000RR, które weszło na hamownię zaraz po mojej Kawie. ponad 190 KM na kole już w pierwszym pomiarze rozwiało u mnie jakiekolwiek złudzenia. Także wzniosłe hasła o 200 KM w ZX można sobie wsadzić między bajki i pobożne życzenia. Co nie zmienia faktu, że to nadal zajebiście dużo, 160 kucy trzeba umieć przełożyć na asfalt i nie zrobić sobie i innym przy tym krzywdy. A lans na dzielni i przechwałki, że posiada się dwustukonny sprzęt? Nie tego szukam w motormanii.
[size=150]Podsumowanie[/size]
Czy warto zestroić swój motocykl? Jeżeli zostały przeprowadzone jakiekolwiek modyfikacje i wyczuwalnie zmieniła się charakterystyka motocykla - zdecydowanie tak, nawet trzeba, żeby konia nie uśmiercić.
Czy w takim razie warto tą usługę zlecić Carremu? Jak najbardziej tak. Jest profesjonalistą w tym co robi i robi to po prostu dobrze. Efekty jego pracy odczuwam teraz przy każdym odpaleniu maszyny. Strojenie drogowe w jego wykonaniu jest osobliwością na tym rynku (zdominowanym przez stacjonarne hamownie), ponieważ pozwala na odwzorowanie realnych warunków (np. uwzględnia doładowanie dynamiczne). W dodatku jest to rozwiązanie tańsze niż inne metody. Dla mnie bomba.
Pewnie Carry nieczęsto spotyka klientów, którzy są równie dociekliwi co ja, ale już tak mam, że lubię wiedzieć, co w środku piszczy. Dobrze, że jest cierpliwym człowiekiem, bo zniósł 2 godziny rozmów o technicznych sprawach motocykli. Słychać, że lubi to co robi. W zamian udostępniam swoją recenzję jego usługi tu na forum. Mogę go ze spokojnym sumieniem polecić każdemu motocykliście
[size=200]Hajcu[/size] |
Finalnie mapa IAP została poprawiona, AIS czyli PAIR puszczał powietrze i nie wykrywał tego logger przez co zawyżał dawki paliwa. Teraz jest OK.
W sumie tyle w temacie - stroje motocykle od kilku lat, rozgrzebuje moduły nawet dłużej żeby zdobywać wiedzę i się nią dzielić - skoro moja wiedza i moje wypowiedzi są przekuwane w żarty z tego czym się hobbystycznie zajmuje to nie ma też sensu się puszyć czy rzucać - nie chce nikogo do niczego w sumie namawiać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prebenny
A2
Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 19:28, 25 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Nie ma co się oszukiwać, że w silniku wolnossącym będzie przyrost większy jak 5-10%.
Dopiero jakbyś był w stanie dostarczyć więcej powietrza to wtedy jest szansa na realny przyrost... Ale ciężko mi sobie wyobrazić V-stroma turbo albo z kompresorem Chociaż była by to fajna koncepcja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Sob 21:13, 25 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
A co innego można było wywnioskować po tabeli którą tutaj wstawiłeś?
Tak, że nie wiem kto tutaj sobie żarty robi....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Carry
A2
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 0:45, 26 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Jeszce raz powtarzam:
Wrzucam tabele faktyczną, która siedzi w ECU - nic w niej nie zmieniam, nic nie koloryzuje. To są suche fakty. Wrzucam taką jaka jest zapisana w procesorze.
Mogłem ją 3 razy przerobić i kolorować na niebiesko dowolne zakresy i opowiadać cuda (bo nikt tego nie zweryfikuje przed pojeżdżeniem, a zawsze mogę całkiem zapłon przestawić i nikt tego nie będzie w stanie sprawdzić) - ja tylko stwierdzam fakty wrzucając mapy i pokazując jakie są różnice. Przeczytaj uważnie komentarze w postach, w których wrzuciłem TRE dla obu roczników i powiedz mi gdzie tam stwierdzam, że jest to generator mocy, który odmieni czyjekolwiek życie? Wrzucam jako ciekawostka, żeby pokazać na czym to polega i gdzie należy się czego spodziewać.
Zabawne, że na temat tej mapki już nic nie napisałeś - chociaż podziałka jest identyczna tylko rocznik starszy. I również podaje dane: Zmiana jest od -6% do +30% na akurat tym konkretnym przykładzie - kolorystycznie widać gdzie co i jak.
Pisałem już, że wszystko zależy od konkretnego modelu - tyle w temacie.
Więc teraz wyjaśnij mi gdzie sobie żarty robię? Gdzie wciskam kit? gdzie naciągam?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Nie 11:37, 26 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Tej mapki nie skomentowałem, bo tutaj to już w ogóle zmiany nie widać i tak jak mówiłem wcześniej - nie wiemy ile % zmiany ma najbardziej nasilony kolor.
Przyznam, że wcześniej nie czytałem pozostałych postów, teraz przeczytałem i nasunęły mi się na myśl kolejne pytania.
-ludzie zmieniają filtry, wydechy itp.
-jednak coś jest nie tak dalej z motocyklem, trzeba zmienić ECU
-Ty im wysyłasz ECU ze zmianami i wszystko już jest ok?
Nie wiem, czy nie doczytałem, ale umknęła mi gdzieś hamownia?
Słyszałem, że ktoś kiedyś składał skrzynię biegów w formie korespondencyjnej, ale nie myślałem, że to prawda....
Idąc jeszcze dalej, nic nie mówisz o konsekwencjach takiego tuningu. Jak zajmujesz się profesjonalnie tuningiem, to pewnie i zdajesz sobie z tego sprawę. Będzie więcej mocy, więcej momentu, lepsze przyśpieszenie, większy uśmiech itp. Jednak każdy wie, że w przyrodzie nic nie ginie, jak teraz gdzieś wychwyciłem, że zmieniałeś dawkę paliwa bez problemu po 50% to wiesz... Jak się okaże że z osiołkowych 67KM zrobisz 77KM i spalanie z 4l zmieni się na 6l to znowu morze się rozstąpi, ale tym razem ludzie nie przejdą spokojnie.
Co z niebezpieczeństwem ukręcenia wału? skoro bawisz się przyśpieszaniem zapłonu to liczysz się z taką konsekwencją czy nie? Kiedyś magicy od tuningu pobawili się się tak u kumpla w prawie nowym sporcie, musiał szukać nowego silnika na podmianę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Carry
A2
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 12:38, 26 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
I znowu wracam z danymi którymi dysponuje - na mapce powyżej nie widzisz zmiany w zakresie od -6% do +30% - faktycznie niezauważalna;)
Rynek dostosowuje się do budżetu klientów więc możliwości, które akurat ja oferuje jest kilka:
1. Wrzucenie gotowych map z PCV czy innego piggyboxa - efekt jest taki sam jakbyś kupił sobie PCIII do DL i wrzucił gotową mapę z neta - i nie ma co zaprzeczać, że ogromna ilość osób to robi bo uważa to za koniec potrzebnych działań. Półśrodek, ale na to jest zapotrzebowanie więc musi też istnieć spełnienie takich oczekiwań. Z doświadczenia ten półśrodek nie jest taki zły (tak, sprawdzane na hamowni z pomiarem AFR)
2. Strojenie na hamowni (do SV/DL zakupiłem specjalnie pod to PCIII, żeby można było i te modele robić). Oczywiście pod AFR
3. Strojenie na drodze w warunkach faktycznego obciążenia/doładowania itp. Nie wiem czy sygnał kline idzie w SDS w SV/DL i jeśli tak to to też dałoby radę zrobić. Oczywiście pod AFR
Ahh sokole oko z ciebie;) Wszędzie jest wyznacznikiem AFR co już nie raz mówiłem, więc jeśli dolanie 50% paliwa w danej komórce daje wynikowo AFR, którego oczekujemy to wszystko jest OK. W tym cała rzecz, że każdy motocykl i silnik są inne, każdy układ wydechowy jest inny. Tuning a raczej dostosowywanie AFR nie polega na wrzuceniu 50% więcej wszędzie paliwa tylko odpowiednim dobraniu mieszanki - gdzieś dodajesz a gdzieś zabierasz. W przypadku ZX dodane było średnio 30% paliwa przy TPS 20%-100% przy obrotach 2000-4000. Wynikało to głównie z otwarcia drugich przepustnic. Moto dostało na narowistości na dole bo taki był zamysł.
I teraz pewnie myślisz, że 30% to jest wiadro dzjengów na przestrzeni kilku miesięcy. Tak, tylko jak często masz odkręconą manetkę na 60%-100% przy 2-4 tys obrotów? Raczej nie za często.
Średnie spalanie tego sprzęta nie zmieniło się o więcej niż 5% - wszystko zależy jak często przez jaki zakres zmian przechodzisz jadąc. Jeśli będziesz utrzymywał 2000 obr przy 100% TPS non stop to licz się z 30% wzrostem spalania. A jeśli będziesz poruszał się w zakresie 10%-60% TPS przy 9-12 tyś obr to spalanie spadnie o około 10% - to teraz wynikowo powiedz ile to będzie razem?
Też znam magika który się kiedyś zapłonem bawił i popsuł 2 silniki. Znam też takiego który się bawił i nie zepsuł żadnego - sam obecnie badam możliwość przyśpieszenia zapłonu u siebie powyżej wartości krytycznych które przyjąłem - wymaga to badań i analizy danych. Należy bazować na wiedzy i doświadczeniu swoim i innych zanim wprowadzi się zmiany - jeśli o to ci chodziło to tak, zdaje sobie z tego sprawę i liczę się z konsekwencjami wykonywanych przeze mnie przeróbek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Nie 14:22, 26 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
No to super, szkoda tylko, że trzeba było Cię przycisnąć, żeby te informacje wydobyć. Ponieważ wstęp jaki zrobiłeś, to dla mnie nie różnił się niczym od gadek o perpetium mobile, życiu wiecznym i cudownych garnkach
W trosce o swój układ korbowo-tłokowy i portfel, ja się jednak nie skuszę na robienie z osiołka wyścigówki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Carry
A2
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 14:49, 26 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Ciesze się, że przeprowadziliśmy taką dyskusję - zawsze wtedy najwięcej informacji trafia do reszty.
Jasne - tutaj nie ma co namawiać, korzysta ten, kto widzi w tym sens i potencjał.
Z resztą - ja mam zasadę, że jeśli komuś mod nie odpowiada i nie widzi różnicy to wgrywam oryginał i oddaje hajs - lubię mieć zadowolonych klientów a nie klientów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ce Zar
A2
Dołączył: 20 Cze 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 18:30, 26 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Tak czekam na swoją kolej i myślę....i nadal jestem głupi....
Mam wydech robiony przez Edzia i jestem zadowolony z efektu.
Subiektywnie odczuwam poprawę w jeździe, nawet sąsiad stwierdził, że żwawiej się poruszam
Nie wiem czy to jest efekt przerwy zimowej, czy wydechu...ale nadal mam ochotę na sprawdzenie strojenia, mapowania, czy jak tam zwał.
Tylko jak wspominałem, muszę mieć to wszystko porobione przed majówką, czeka mnie dłuższa trasa i dobrze byłoby ocenić wyniki
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Śro 8:31, 29 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
jest jakas mozliwosc, zeby moto nie stracilo swoich wlasciwosci, a zeby emitowal mniej szkodliwych zwiazkow? Takie Euro 5 w starym motongu, np DL1000 K7 ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Śro 8:32, 29 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Carry
A2
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 10:07, 29 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Ciężki temat - teoretycznie można poruszać się po innych zakresach AFR (wyższych, czyli mniej paliwa) ale trzeba się najpierw odnieść do zmierzonych wartości na konkretnym przypadku i zmieniać zakresy tylko w miejsach gdzie jest przelany i raczej nie zmieniać tam gdzie jest niedolanany - Bagatelizując jużfakt, że tego modelu póki co nie rozgrzebałem nawet:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Śro 10:50, 29 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
szkoda, bede musial chyba poczekac na jakas moto-hybryde w sensownej dla mnie cenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Carry
A2
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 10:21, 03 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
A tutaj miły przypadek strojenia SV 1000 2005 - jak sami widzicie można obudzić pare koni i poprawić charakterystykę Dziura w bazowym pomiarze powstała przez ustawienie STP na stałe otwarte - dzięki temu zyskuje na narowistości i zamiata tyłkiem:)
Pomiar finalny:
[link widoczny dla zalogowanych]
Porównanie przed i po:
[link widoczny dla zalogowanych]
W razie pytań dawajcie znać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Carry
A2
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 23:51, 11 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Po testach na SV 650 wraca mi jutro ECU. Są chętni na przetestowanie mapy pod wydech przelotowy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ce Zar
A2
Dołączył: 20 Cze 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 22:21, 13 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
A u mnie to zadziała, w L2 ?
Wydech mam poprawiany przez Edka...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Carry
A2
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 7:43, 14 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Moduł jest inny więc niestety ale nie w tym modelu - mam moduł do wersji z jedną wtyczką
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Carry
A2
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 15:35, 17 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
K4 600, komentarz uzytkowniak z wykresami:)
"K4. ..bajka. Na torze w Kisielinie testowana przez dwa dni i ma fajny dół i pozwala mi wstać bardzo szybko ze złożenia ...nawet rolgaz zmieniłem tzn pierścień na dłuższy bo był za krótki i nie mogłem za szybko odkręcić (za szybkie otwarcie drugich przepustnic)
I zmiana na plus w zużyciu paliwa..."
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prebenny
A2
Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 16:13, 17 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Fajny dół to był wcześniej, bo na wykresie różnice są od 9 tyś obr a poniżej praktycznie to samo. A 9 krpm to już nie jest dół
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Carry
A2
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 19:05, 17 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
W sportowej 600 te 9000 to bardziej środek niż dół - pomiar jest przy 100% TPS, strojenie z kolei dotyka wszystkich zakresów TPS więc to o czym pisze użytkownik nie jest widoczne na tym wykresie bo nie zakładam żeby wychodził z zakrętu już na 100% TPS;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prebenny
A2
Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 21:33, 17 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Ok tylko wtedy 'dotykasz' tylko map DW Driver Wish (' % odkręcenie manetki' / paliwo) czyli 'przesunięcie' większej ilości paliwa przy mniejszym odkręceniu manetki a nie samego 'strojenia' więc jest to złudne przeczucie, że motor lepiej jedzie 'od dołu', bo trzeba mniej odkręcić żeby jechał tak samo jak wcześniej ale przy większym odkręceniu już się niewiele zmienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Carry
A2
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 8:38, 18 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
O kurde chyba nie zczaiłem o co chodzi...
Mapa główna czyli mapa TPS (skalowana na osi x w % otwarcia przepustnicy i na osi y w obrotach) wartościami wypełnienia tej mapy są czasy otwarcia wtrysków, czyli wygląda tak:
Strojenie na hamowni to podzielenie tej tabeli na 10-15 kolumn (zgodnie z używanych oprogramowanie m i urządzeniem do strojenia) i generowanie przejazdów z pomiarem AFR. Powiedzmy, że zaczynamy od 100% TPS, potem 90%, 80% - dla każdego z tych zakresów tworzymy linię AFR i wprowadzamy korekty dla uzyskania docelowego AFR jakie nas interesuje.
Odwijając od dołu manetkę nie jesteś w stanie jej ustawić od razu w pozycji 100% wiec w opisywanej przez uzytkownika sytuacji poruszasz się po tej tabelce skosem - jednocześnie rosną obroty oraz otwarcie przepustnicy. Więc nie ma tego na wykresie gdyż korzysta się tutaj z innych otwarć niż 100% (docelowo 100% się osiąga ale przy wyższych obrotach). A w międzyczasie przechodzi się przez wartości strojone (w których faktycznie były zmiany w ilości lanego paliwa). Więc nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym przesunięciem - użytkownik korzysta z tych samych zakresów co wcześniej (%TPS/obroty) ale wartości w tych miejscach mieszanki są inne (zbliżone lub równe docelowemu AFR) co generuje lepsze osiągi w tych konkretnych punktach.
Nie wiem czy o to chodziło więc daj znać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Carry
A2
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 6:42, 03 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Zadanie - DL 650 2014 po zmianie wydechu - zastosowana gotowa mapa która bardzo ładnie trzyma AFR (tak, gotowce są naprawde spoko) a po wizycie na hamowni i wykresie można było ręcznie poprawić to co się dało - góra w tym modelu nikogo nie intereuje, dół jest ważny.
Et voilà.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Największej zmiany nie widać bo była przy 30% i 40% otwarcia przepustnicy ale użytkownik po powrocie do domu dzwonił opowiedzieć jak fajnie się jeździ więc wierzymy mu na słowo;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scyzor_2007
Motonita
Dołączył: 31 Gru 2016
Posty: 762
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 11:10, 03 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
motocykl tu opisywany jest to moj DL , jestem bardzo zadowolony . poprawila sie dynamika motocykla , warto było , banan na ryju jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Carry
A2
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 17:46, 17 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
"A ile będzie palił więcej po strojeniu?" - pytanie przy paliwach w cenie nie z CEPEENU bardzo na miejscu i powtarza się co chwila.
Ale strojenie nie polega na dolewaniu ile wtryski są w stanie przelać, tylko na dobraniu czegoś odpowiedniego - czegoś w punkt.
[link widoczny dla zalogowanych]
Dobrym przykładem jest ten SV 1000 2005. Aby dostosować AFR do sensownego poziomu, trzeba było zdjąć paliwa do -14%.
[link widoczny dla zalogowanych]
A co to oznacza w praktyce?
Że piec dłużej wytrzyma, wrażenia z jazdy będą ciekawsze w tym 15-latku no i że strojenie szybko się zwróci oszczędnościami na PB95!
Rzadszych tankowań!
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scyzor_2007
Motonita
Dołączył: 31 Gru 2016
Posty: 762
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 12:49, 18 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Witam od tamtej pory co byłem na strojeniu AFR u Carry zrobiłem co prawda 1500 km . jak pisalem wcześnie poprawiła sie jego dynamika . Spalanie wcale nie wzrosło . jestem zadowolony z pracy kolegi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SoH
Motocyklista
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik
|
Wysłany: Śro 15:07, 18 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Carry, może głupie pytanie, ale czy jest możliwy (ewentualnie czy jest sensownie wykonalny) zabieg, powiedzmy odwrotny? Tak zestroić mapy, by akceptowalnym kosztem utraty mocy w widoczny sposób zmniejszyć spalanie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Carry
A2
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 20:43, 18 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Tak, stroi się wtedy na wyższy AFR (14-15) co oznacza że znacznie zdejmuje się paliwo w całym zakresie (rzecz jasna nadal AFR jest w granicy bezpieczeństwa dla silnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SoH
Motocyklista
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik
|
Wysłany: Czw 12:17, 19 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Carry napisał: | Tak, stroi się wtedy na wyższy AFR (14-15) co oznacza że znacznie zdejmuje się paliwo w całym zakresie (rzecz jasna nadal AFR jest w granicy bezpieczeństwa dla silnika |
O ile mniejsze spalanie możemy uzyskać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Carry
A2
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 15:35, 19 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
procentowo tak jak mapa jest zmieniana - dużo zależy od tego w których zakresach zmienionej mapy sięporuszasz rzecz jasna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|