 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Sob 14:06, 10 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Trochę odświeżę.
Zaczęło się od tego, że mój brat postanowiła w swoim FZ6 zamontować światło w kufrze, bo ten jest mocno wysunięty do tyłu i zasłania fabryczny stop. A że ma kufer Shad przystosowany do dodatkowego światła bez problemów znalazł zestaw do montażu, ale za 120pln . Więc przystąpiłem do montażu domowego zestawu, a jak się rozpędziłem to zrobiłem i u siebie, mimo, że u mnie nie ma miejsca na dodatkowy stop .
Ale po kolei. Najpierw kupiłem listwę LED (23pln/metr), ładnie daje, fabrycznie zalane chyba silikonem, od spodu mocna taśma samoklejna, sekcje po 5cm, każda zasilana 12V. Czyli ideał . Niestety mam dość nietypowe kufry, KRAUSER i nie ma miejsca na dodatkowy stop. Dałem więc na zewnątrz 2 odcinki po 30cm, a miejsca gdzie odstawały luty zalałem ciepłym klejem. Powinno trzymać.
Dalej trzeba było pociągnąć instalacje po kufrze. Kabel poszedł wewnętrzną stroną wzmacniającą konstrukcję. W okolicy zawiasów kabel w koszulce termokurczliwej przechodzi z pokrywy w skrzynię, i dalej pod uszczelką do zamka.
Od spodu na kufrze jest stalowy profil, który przy wkładaniu wchodzi w "podkowę" przymocowaną do bagażnika w motorze. Na tej podkowie jest masa, więc przewód "ujemny" wystarczyło mi podpiąć do profilu w kufrze.
Na końcu zamka dałem kawałek blaszki do którego podłączyłem "plus" od lampy.
Pozostało więc doprowadzić tylko do kufra zasilanie.
Posłużył mi do tego stary karkas po cynie lutowniczej, w który włożyłem końcówkę od zapalniczki samochodowej. Dziubek tej zapalniczki jest ładnie zaokrąglony i jest na sprężynce, więc wszystko ładnie przylega.
A oto i efekt końcowy:
Zależało mi cały czas na tym, żeby nie robić sobie żadnego problemu przy zakładaniu i ściąganiu kufra, oraz, żeby było jak najmniej elementów wystających, które można jakość połamać, i chyba się udało . Pozostaje jeszcze pytanie o jakość kleju na listwie LED i o wodoszczelność. Na wszelki wypadek dałem tuż za lampą w motorze bezpiecznik, więc w razie awarii przestanie działać stop na kufrze, ale nie w motorze.
A resztę pokażą kilometry
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 16:10, 10 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
bez przesady z tym bezpiecznikiem, taka listwa z 60 ledami na metr pobiera 1,2A/mb...
Prędzej wysiądzie ci właśnie bezpiecznik od głównego stopu niż od ledów
z drugiej strony tylko 8,64W a ile światła
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Sob 16:12, 10 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Sob 16:46, 10 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Bezpiecznik bardziej na wypadek zwarcia listwy/kufra czy jakiegoś innego zalania niefirmowej instalacji... Nie stanie się nic wielkiego jak padnie stop w kufrze, ale jak takie zwarcie będzie mi w trasie gasić połowę moto to się będę..... modlił, żeby jakoś dojechać...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 18:37, 10 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Ogólnie się chwali
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel257
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: Sob 20:08, 10 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Ja miałem te listwy ledowe w kufrze przy skuterze tylko je pociołem i wkleiłem pod czerwone odblaski.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 17:02, 15 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Wczoraj zmajstrowałem dodatkowe światło stopu do kufra. Zostało mi w domu trochę taśmy diodowej, która doskonale się do tego celu nadaje. 3 diody na każde 5cm taśmy, zasilanie 12V. W sumie mam 8 pasków po 10cm, co daje 48 punktów świetlnych, po 24 na stronę.
Taśmy pocięte na gotowe odcinki trzeba było połączyć równolegle, 2 godziny z kolbą do lutowania i nawet coś z tego wyszło:
Następnie z czarnej folii samoprzylepnej wyciąłem prostokąty ze szparami na diody, którymi zasłoniłem taśmy:
Ponowny montaż plastikowych paneli:
A tak diody świecą:
Daje po oczach aż miło, a pobór mocy to aż 3,84W Teraz jeszcze trzeba wymyślić jakieś połączenie między kufrem i płytą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 18:58, 15 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
A do tego dać taki wkład lampy [link widoczny dla zalogowanych]
który pobiera 4,6W a na stopie 12W i w drogę
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Czw 18:58, 15 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 20:13, 15 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
No właśnie w tylnej lampie już coś podobnego mam, chyba też na bazie takiej samej taśmy diodowej Ale to jeszcze Peter montował za swojej kadencji. Muszę swoją drogą rozebrać lampę i coś tam zadziałać, bo za mała jest różnica między pozycyjnymi i stopem. To też poniekąd był impuls by zrobić dodatkowy stop
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Czw 21:43, 15 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Jak zrobisz podłączenie kufra z płytą bagażnika to nie zapomnij się pochwalić... Szukam jeszcze jakichś pomysłów do SHADA u brata w Fazerze...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Johny
A
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: Czw 22:08, 15 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
U siebie podłączałem oryginalną lampę Givi do Maxi 55 i zrobiłem patent z opornikiem. Prąd ze świateł pozycyjnych płynie do lampy przez opornik w efekcie czego lampa nie świeci pełną mocą, światło stop jest podłączone bezpośrednio.
Co do przejścia między kufrem a stelażem to są do kupienia oryginalne styki Givi-ego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 23:26, 15 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Johny jak masz możliwość to wylicz sobie moc tego światła i daj na pozycję stabilizator L7810- 1,5zł z opornikiem pod diody. mniej prądu żre. Apropos jakiej mocy dałeś opornik? może sie grzeje za mocno jak za słaby?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Johny
A
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: Czw 23:32, 15 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
konra.dzik napisał: | Johny jak masz możliwość to wylicz sobie moc tego światła i daj na pozycję stabilizator L7810- 1,5zł z opornikiem pod diody. mniej prądu żre. Apropos jakiej mocy dałeś opornik? może sie grzeje za mocno jak za słaby? |
Nie grzeje się, dobierałem doświadczalnie coś wyszło około 300Ohmów, moc 5W, dodatkowo poblokowałem jeszcze diodami prostowniczymi. Myślę że stabilizator nie jest potrzebny, po co komplikować proste.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Johny dnia Czw 23:34, 15 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 23:35, 15 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Nie przygasa na wolnych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Johny
A
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: Czw 23:42, 15 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
konra.dzik napisał: | Nie przygasa na wolnych  |
Nie zaobserwowałem przygasania na wolnych, ale i nie przyglądałem się specjalnie.
Ale nawet jak minimalnie będą przygasać to nie stanowi to problemu, rezystor dałem przy tylnej lampie także niezbyt szczęśliwe miejsce żeby ładować stabilizator.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 0:55, 16 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Spoko, to z przyzwyczajenia. Ja wszystkie świecidełka robię na stabilizatorach i mikroprzekaźnikach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 13:41, 25 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
No i wszystko zmontowane do kupy
Styki w płycie - 2 blaszki z nierdzewki przykręcone mosiężnymi śrubkami M4, pod spodem do śrub przykręcone kable zasilające.
Styki w kufrze - głupi jestem i toczyłem coś takiego z mosiężnego pręta, główka średnicy 10mm, później gwint M6 i od wewnątrz nakrętki i kable. Chwilę po wytoczeniu znalazłem w garażu gotowe mosiężne śruby, wystarczyłoby łeb zaokrąglić :]
Styki od wewnątrz zalane gorącym klejem.
Efekt końcowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Śro 14:12, 25 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Ten kabel pod bagażnikiem lepiej przymocuj, bo na tym ostatnim zdjęciu widać jak leci ładnym łukiem... Rogal jak podanie Adamiakowej na długi słupek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
buku22
Motocyklista
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chotomów k. Warszawy
|
Wysłany: Śro 15:05, 25 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Johny napisał: | Co do przejścia między kufrem a stelażem to są do kupienia oryginalne styki Givi-ego. |
Niedawno podłączałem światło stopu do Maxia E55. Zanim wziąłem się za instalację czytałem trochę na innych forach, większość miała jedno zdanie - oryginalny zestaw Givi jest do bani i po jakimś czasie styki przestają stykać.
Trochę po deszczu już jeździłem, po wertepach. Oryginalny zestaw podłączeniowy jeszcze wytrzymuje. Zobaczymy jak będzie dalej.
Pozdrawiam
Marcin
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 16:50, 25 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Styki masz na sprężynkach?
Bo jak nie to zapomnij na dziurach, będzie strobo, chociaż może to i dobrze
Oryginalny givi zjebał się po miesiącu. teraz mam zwykłą wtyczkę. Raptem 5s dłużej zajmuje mi założenie kufra
Ale... Gratuluję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
buku22
Motocyklista
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chotomów k. Warszawy
|
Wysłany: Czw 0:14, 26 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
konra.dzik napisał: | Styki masz na sprężynkach?
Bo jak nie to zapomnij na dziurach, będzie strobo, chociaż może to i dobrze
Oryginalny givi zjebał się po miesiącu. teraz mam zwykłą wtyczkę. Raptem 5s dłużej zajmuje mi założenie kufra
Ale... Gratuluję  |
Złącze montowane w kufrze ma styki na sprężynkach. Do tej pory bez problemu. Zobaczymy jak będzie dalej. Też się zastanawiałem nad zwykłą wtyczką ale postanowiłem dać szansę oryginałowi skoro już kupiłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 9:00, 26 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
No mojemu kumplowi oryginalne styki givi padły po miesiącu, myślał, że to jednostkowy przypadek...
Nie, u mnie nie ma żadnych spreżynek. Ale kufer dociska śruby do blaszek tak mocno, że nie ma szans na stroboskop
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalar
Motocyklista
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 12:49, 26 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Naprawa złączy GIVI:
W oryginalnych stykach GIVI problemem są przewody przy ruchomych zestykach (cześć mocowana w dnie kufra). Przewód na "kołeczkach" wkręcany jest pod dość cienką śrubkę co w połączeniu z cienkim i miękkim przewodem powoduje brak kontaktu. Wystarczy rozebrać górną osłonkę złączki z ruchomymi kołkami (użyteczne są 2 trytytki wciskane po stronach zaczepów pozwalając na zdjęcie osłonki złącza bez uszkodzeń). Następnie wykręcamy przewody i albo cynujemy grubiej (warint łatwy w wykonaniu) albo zaciskamy tulejki na niepocynowanym przewodzie (wariant trwalszy ale trudniejszy) i ponownie wkręcamy dość mocno pod śrubkę - fabrycznie jest to skręcane zbyt słabo co powoduje niekontakt w miejscu styku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Czw 14:34, 26 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
skalar napisał: | Następnie wykręcamy przewody i albo cynujemy grubiej (warint łatwy w wykonaniu) albo zaciskamy tulejki na niepocynowanym przewodzie (wariant trwalszy ale trudniejszy) i ponownie wkręcamy dość mocno pod śrubkę - fabrycznie jest to skręcane zbyt słabo co powoduje niekontakt w miejscu styku. |
Mozna też dodatkowo wymienic przewód na nieco grubszy i bardziej elastyczny - przynajmniej u mnie jest jakis tak strsznie łamliwy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
buku22
Motocyklista
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chotomów k. Warszawy
|
Wysłany: Czw 14:42, 26 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
express napisał: | Mozna też dodatkowo wymienic przewód na nieco grubszy i bardziej elastyczny - przynajmniej u mnie jest jakis tak strsznie łamliwy. |
Nie zrobiłem tego ale zapewne będę musiał. Już przy montażu styków na zamku kufra zauważyłem, że ten cieniutki i elastyczny kabelek się po prostu urwał.
Generalnie, jeśli chodzi o kabelki, to Givi chyba przyoszczędziło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Omm80
A
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 16:33, 09 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Odświeżam temat.
Podłączam oryginalne LEDy Givi E55... Wszystkie połączenia kabli w kufrze jak na załączonej instrukcji).
Dwa kabelki wychodzą z płyty które powinny być połączone z kablami od lampy STOP. Wpiąłem się w '+' i '-" i ... nic...
Zamieniłem bieguny i po przekręceniu stacyjki świecą się dodatkowe światła ale po wciśnięciu hamulca światełka gasną....
Co robię nie tak?
Kurna a miało być tak pięknie...tylko dwa kable...niby wszystko logiczne....
Czy może mam się wpiąć w + i w masę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Johny
A
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: Pon 16:44, 09 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Źle podłączyłeś przy lampie, według Twojego opisu masz podłączone do plusa ze świateł pozycyjnych i przewodu od światel stopu. Musisz zamiast świateł pozycyjnych podpiąć masę.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Omm80
A
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 18:09, 09 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Johny, wielki dzięki!
Tak jak mówisz, źle był jeden kabelek podłączony. Zmieniłem i jest ok.
Szkoda, że od oryginalnych LEDów odchodzą tylko dwa kabelki i nie ma światła pozycyjnego tylko STOP.
W sumie się tego spodziewałem ale apetyt rośnie w miarę jedzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Johny
A
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: Pon 18:23, 09 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Jest opcja żeby na tych dwóch przewodach zrobić i stop i pozycyjne, pisaliśmy o tym na pierwszej stronie tego tematu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Johny dnia Pon 18:24, 09 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Omm80
A
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 7:03, 10 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Hehe Johny, ja nie potrafię podłączyć dwóch kabelków... a co dopiero przerabiać to, wstawiać oporniki czy listwy.... ale kto wie.... może coś z tym podziałam któregoś deszczowego popołudnia...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
reveel
A2
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pią 11:00, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
A powiedzcie która dioda będzie lepsza pod czerwony plastik kufra o barwie zimnej czy ciepłej??
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pią 11:19, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Czerwona
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
reveel
A2
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pią 12:26, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Czyli montujecie czerwone ledy pod czerwone plastiki tak? Wiem wiem załamywanie światła itd ale lepiej zapytać niż kupić g...
A czy taśma powinna być wodoodporna czy niekoniecznie?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez reveel dnia Pią 12:31, 09 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pią 13:08, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Ja bym dał czerwoną diodę pod czerwone plastiki . U mnie była zalana silikonem, czy czymś takim. Różnica w cenie raczej niewielka, a przeszkadzać nie powinno, więc czemu nie wodoodporna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Sob 23:05, 10 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Czerwoną, wodoszczelną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zorba79
Motocyklista
Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 397
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 15:25, 11 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
ja Givi v46 robiłem z białą taśmą led i światło było czerwone, jednak wszystko zdemontowałem bo moto wyglądał jak Gold Wing.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
reveel
A2
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Nie 23:22, 11 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
hehe spokojnie, choinki nie mam zamiaru robić tylko i wyłącznie stop
zorba79 napisał: | ja Givi v46 robiłem z białą taśmą led i światło było czerwone, jednak wszystko zdemontowałem bo moto wyglądał jak Gold Wing.  |
zorba Ledy miales białe pod czerwonym kloszem? Światło nie było różowe??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez reveel dnia Wto 18:30, 13 Sty 2015, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
masi69
Motonita
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 790
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Jabłonna
|
Wysłany: Pią 8:02, 16 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Ja w swoim kufrze też założyłem białe led na taśmie w silikonie pod czerwone klosze. Pozycja i stop wychodzą czerwone. Kufer to shad sh 50. Pewnie wszystko zależy od tego jaki 'czerwony' jest plastik i jak przepuszcza światło . Przed całą zabawą zrobiłem test z jakimi diodami jak świeci i dopiero potem montowałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zorba79
Motocyklista
Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 397
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pią 11:37, 16 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
reveel napisał: | zorba Ledy miales białe pod czerwonym kloszem? Światło nie było różowe??  |
Światło było mocno czerwone, jeśli msz możliwość to zmontuj wszystko prowizorycznie i wtedy zobaczysz czy Ci to pasuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
reveel
A2
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Sob 16:21, 24 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki Panowie.
Byłem w Castoramie z czerwonym plastikiem z kufra i przyłożyłem do roznych diod w roznym kolorze. Przy białych zimnych kolor ewidentnie różowy. Czerwone mieli jakieś słabe.
Zdecydowałem się na mocne czerwone diody 5050 w silikonie (sklep internetowy) i właśnie czekam na przesyłkę. Koszt to 43 zł/m
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez reveel dnia Sob 16:22, 24 Sty 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bubus1940
A1
Dołączył: 12 Lip 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Wto 23:32, 24 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
W związku z tym, że w zimę mam trochę więcej wolnego czasu postanowiłem zamontować w kufrze dodatkowe światła pozycyjne, stop oraz kierunki. Kufer to Kappa K53. Jako dodatkowe wyposażenie można dokupić do niego oryginalne dodatkowe światło stop, ale z informacji wyczytanych w necie dowiedziałem się, że jest ono mało widoczne. Ktoś powie zrobiłeś z moto choinkę, ale uwierzcie mi że siedząc wysoko za kierownicą ciężarówki i mając motocykl z zamontowanym kufrem przed sobą czasami nie widać tylnych lamp (przysłania je kufer). Koszt całej instalacji to ok 150zł. Kufer wyposażony jest w złącze które można odpiąć w celu demontażu kufra.
Zdjęcia poniżej:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zorba79
Motocyklista
Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 397
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Wto 23:42, 24 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Opisz i wrzuć zdjęcia jak zrobiłeś połączenie między kufrem a płytą. Ja mam wszystko przygotowane ale zastanawiam się jak to połączyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Śro 10:34, 25 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
A ja zakupiłem listwę led z czerwonymi diodami (takie zalane gumą) nawierciłem ileś tam dziurek w płycie pod kufer i tam to wszystko zamontowałem - miałem zamiar to zrobić w kufrze ale potem kupa kłopotu z rozłączaniem tego wszystkiego.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez novy dnia Śro 10:35, 25 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bubus1940
A1
Dołączył: 12 Lip 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 18:45, 25 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Poniżej wkleiłem parę fotek z mojego projektu
Wtyka i gniazdo są to złącza mikrofonowe 6 pinów :
2 piny to masa reszta to postój, stop, kierunek lewy i prawy.
Wewnątrz kufra zamontowałem bezpiecznik wpięty w przewód masowy. Jak wyciągnę bezpiecznik to nic nie świeci. W celu zmniejszenia intensywności świecenia diod na postoju zastosowałem rezystory dużej mocy oraz przekaźnik, który zwiera rezystory w przypadku gdy będzie włączony stop. Efekt jest taki że gdy naciśniemy stop to diody od postoju świecą bardziej intensywnie. Wtykę dodatkowo przed wilgocią zabezpieczyłem dodatkowym oringiem (widocznym na zdjęciu z palcami). Wtyka i gniazdo mieszczą się w fabryczne otwory. Jak ktoś ma nadmiar gotówki to może zastosować złącze militarne (koszt ok 150zł) i wówczas może lać po nim myjką wysokociśnieniową.
Minusem mojego rozwiązania jest to, że przy demontażu kufra trzeba pamiętać o rozkręceniu wtyczki. Plusem jest pewność połączenia oraz odporność na warunki atmosferyczne.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tom.tom
A2
Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Śro 21:06, 06 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
odświeżam temat...
Deszczowa pogoda i pozostałe po innej instalacji ledy w garażu skłoniły mnie do eksperymentu.
Wyrzuciłem fabryczne sreberka i wykleiłem w środku folią odblaskowa.
Dodatkowo z każdej strony po paski LED które podpięte są razem.
Zamierzam je wykorzystać jako STOP.
Jak po czasie oceniacie swoje sposoby podłączenia?
Zastanawiam się nad krótkim "ogonkiem" z kufra przechodzącym przez stelaż, a pod stelażem gniazdo przymocowane od spodu. Złącze jakieś hermetyczne samochodowe przewiduje.
Tak wygląda z prawej jeszcze sreberko, z lewej już folia odblaskowa.
tak to wygląda ogólnie
tak "po ciemku"
a tak folia odblaskowa przebija ledy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tom.tom
A2
Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Sob 22:16, 09 Maj 2015 Temat postu: odcinek drugi - finał - moje foto story |
|
|
Miało być światło stopu, ale dzięki koledze Johny vel alster, który podrzucił pomoc naukową...
udało się zrealizować plan stopowo-postojowy
postój
stop
Do podłączenia finalnie użyłem złącza mikrofonowego. Kątowa wtyczka z zatrzaskiem w podstawie i gniazdo w kufrze. Zależało mi na najbardziej płaskim rozwiązaniem we wnętrzu kufra. Niestety dziura w podstawie musi być znacznie większa od wtyczki aby pomieścić kołnierz gniazda zamontowanego na kufrze.
Tak to mniej więcej wygląda
Wtyczka w podstawie
Gniazdo w kufrze ( to jego kołnierz wymusił większy otwór w podstawie )
przewody w środku klejem potraktowane
gniazdo od wewnątrz
finalnie wszystko zmieściło się pod nakrętką
no i jeszcze dowód, że to działa
https://youtu.be/FMRkK0y_Mj8
dzień spędzony w garażu uważam za udany
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tom.tom dnia Sob 22:17, 09 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalar
Motocyklista
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 0:54, 10 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Czy uwzględniłeś że kufer się porusza się minimalnie prawo<->lewo oraz przód<->tył i zamontowałeś przynajmniej jedną część złącza elastycznie? Jeżeli montaż całości jest "na sztywno" to coś musi się poddać (dno kufra/osadzenie złącza w podstawie lub samo złącze) pod wpływem ruchów kufra względem podstawy.
Pytam bo u siebie mam fabryczne złącze GIVI i po 28 tys km jest bardzo mocno wytarte (brakuje łącznie ca 0,5-1mm materiału w miejscu styku).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tom.tom
A2
Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Nie 11:06, 10 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
skalar napisał: | Czy uwzględniłeś że kufer się porusza się minimalnie prawo<->lewo oraz przód<->tył i zamontowałeś przynajmniej jedną część złącza elastycznie? Jeżeli montaż całości jest "na sztywno" to coś musi się poddać (dno kufra/osadzenie złącza w podstawie lub samo złącze) pod wpływem ruchów kufra względem podstawy.
Pytam bo u siebie mam fabryczne złącze GIVI i po 28 tys km jest bardzo mocno wytarte (brakuje łącznie ca 0,5-1mm materiału w miejscu styku). |
Jak widać na foto; )
Gniazdo w kufrze na stałe, wtyczka zblokowana w gnieździe.
Ale sama wtyczka ma luz w podstawie.
reszta wyjdzie w użytkowaniu, jeszcze nie miałem okazji testowania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubol
Motocyklista
Dołączył: 25 Sie 2015
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: Nie 20:26, 25 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Pochwalę się i ja.W GIVI miałem miejsce na postojowe i stop.Listwa LED 5050 w silikonie.
[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]
Złączka 3 PIN pod siedzeniem.Rzadko ściągam centralny/chyba w ogóle/,a jak coś to targasz kufer z kawałkiem przewodu,albo stosujesz torbę do kufra.Uważam,że warto dołożyć dodatkowe oświetlenie mając kufer.Jeżdżę w pracy VW T5 i stojąc na światłach za moto nie widać tylnej lampy.
A tak świeci stop:
[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mancy
A1
Dołączył: 01 Maj 2016
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żuromin
|
Wysłany: Pią 0:40, 22 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
To i ja coś dodam od siebie:) Jako że mój prawie oryginalny renomowanej azjatyckiej firmy Awina pod czerwoną szybką nie miał nawet 1 milimetra wolnej przestrzeni żeby wcisnąć listwę LED, zakupiłem na allegro takie oto cudeńko:
[link widoczny dla zalogowanych]
Po zamontowaniu całość prezentuje się tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Niezbyt ładnie, ale najważniejsze, że jest bezpieczniej
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mancy dnia Pią 1:08, 22 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiek
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Pią 9:45, 22 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
jakubol napisał: | Pochwalę się i ja.W GIVI miałem miejsce na postojowe i stop.Listwa LED 5050 w silikonie.
[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]
Złączka 3 PIN pod siedzeniem.Rzadko ściągam centralny/chyba w ogóle/,a jak coś to targasz kufer z kawałkiem przewodu,albo stosujesz torbę do kufra.Uważam,że warto dołożyć dodatkowe oświetlenie mając kufer.Jeżdżę w pracy VW T5 i stojąc na światłach za moto nie widać tylnej lampy.
A tak świeci stop:
[img][link widoczny dla zalogowanych][/img] |
kurder juz drugi post bez zdjęc - czy tylko ja nie widze iektorych fotek?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|