 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 21:46, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
eej normalnie jutro zamawiam irydy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KD
Motocyklista
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 7:46, 10 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Ja i mój brat kupujemy wiele w Larssonie w Wawce i do tej pory nie mieliśmy żadnych problemów z zamówionymi częściami, ale każdy sklep jest inny. Faktem jest że kupujemy wszystko na miejscu, a nie wysyłkowo.
Kiedyś kupowałem w moto-akcesoriach ale jakoś poszli za bardzo w gadżety a nie części i kupno u nich zwykłego filterka do oleju było trudne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomano
Motocyklista
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: zza biurka
|
Wysłany: Czw 9:34, 10 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
To ja jeszcze raz zapytam tak... po amatorsku
Czy opłaca się inwestować kilkaset PLN w filtr "markowy" (np. K&N lub oryginał Suzuki), czy wystarczy filtr za 90 PLN. Jaka jest różnica pomiędzy tymi filtrami w codziennym użytkowaniu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 10:18, 10 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
w filtr powietrza warto.
KNa kupujesz na cale zycie od czasu do czasu go czyszczac specjalnym srodkiem. jezeli nie jezdzisz w terenie i nie lapiesz duzo piachu to na dobra sprawe mozesz o nim zapomniec.
oryginal Suzuki jest inny niz KN i tego trzeba wymieniac (KN jest taki siateczkowy, wiecej powietrza przepuszcza) co iles tam kkm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradom
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa\Pruszków
|
Wysłany: Czw 11:03, 10 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Moja opinia jest taka.
Jesli nie planujesz zmiany wydechu i modyfikacji przy silniku (chipy, commandery itd ... - jak zle to nazywam - przepraszam), to sens zmiany na K&N jest mniejszy. Tymbardziej, ze fitr powietrza zmieniasz co 12 tys km - finansowo nalezy to rozumiec tak, ze 4 zmiany filtra powietrza rownowaza zakup filtra K&N (i to nie do konca, bo nie liczylem kosztu zakupu specjalnego plynu i oleju do czyszczenia i zabezpieczenia K&N).
Powyzsze moje przemyslenia wnioskuja, ze sztormiakiem powinienes jezdzic 48 tys km - czy bedziesz odpowiedz sobie sam.
Jesli sa jakies bledy w moim mysleniu, chetnie ich wyslucham.
/mr/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biały
Motonita
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Czw 11:27, 10 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
mradom napisał: | (...)Tymbardziej, ze fitr powietrza zmieniasz co 12 tys km (...) |
Zgodnie z serwisówką co 18tys. wymiana a czyszczenie co 6...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Johnny_Eleven_Fingers
A2
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa-Aluzyjna
|
Wysłany: Wto 20:19, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Ad vocem:
Cieszę się zainteresowaniem tematem i z przyjemnością spotkałbym na forum działy zamknięte - (tylko do odczytu) - gdzie byłyby opisane nasze doświadczenia w serwisowaniu.
Ad rem:
bibop napisał: | dokladnie, nawet plastykow nie trzeba zdejmowac, |
Dzięki za cenną uwagę. Nie chciałem metalowymi spinkami na plastikach porysować lakieru na baku, ale widocznie da się to zrobić bez odkręcania stelaża czachy. To, że plastiki wystarczy odkręcić od zbiornika i nie trzeba ich całkowicie zdejmować, to wiem... i nic takiego nie sugerowałem.
Ad hoc:
bibop napisał: | jakby kolega zaopatrzyl sie w serwisoweczke to by herezji nie pisal  |
Jeśli chodzi o oficjalne wypowiedzi na forum, to poczuwam się do przestrzegania własności intelektualnej. Nie kopiuję nielegalnie czyjejś twórczości, w tym książki serwisowej - miało być "po taniości", czyli w warunkach domowych. Za to nieoficjalne wypowiedzi dotyczące własności intelektualnej pozwolę sobie przemilczeć
Post, który popełniłem, motywuję tym, że dziwi mnie duża ilość komentarzy, gdzie koledzy stwierdzają, że muszą się spotkać z serwisem Suzuki w sprawie jakiejś "pierdółki".
Osobiście podtrzymuję tezę, że lepiej zarabia się na utrzymaniu, niż na samej sprzedaży. Dlatego, by zminimalizować koszty, chciałbym zmotywować "nieśmiałych" do samodzielnej pracy. Większość rzeczy da się zrobić pod domem/blokiem.
Majer napisał: | chyba ktoś tu chciał zabłysnąć no ale niestety tylko zaiskrzył  |
Tak kreatywne komentarze, to kolega może przesyłać na gadu-gadu, zamiast spamować forum.
Ad personam:
Dzisiaj się nie przyczepiam, bo niedługo wakacje, duża wyprawa motocyklowa i jestem w dobrym humorze
Peace.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Majer
A
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Namysłów / Brzeg
|
Wysłany: Wto 20:28, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
No masz racje niedługo wakacje i szkoda dobrego humoru
A tak na przyszłość taka rada kolegi, żeby najpierw się troszkę zapoznać z tematem a potem ewentualnie coś opisać tylko z sensem i bez tych mądrych choć pustych wywodów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 21:11, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Majer napisał: | A tak na przyszłość taka rada kolegi, żeby najpierw się troszkę zapoznać z tematem a potem ewentualnie coś opisać tylko z sensem i bez tych mądrych choć pustych wywodów |
Ja nie widzę nic złego w tym, że facet się postarał, chciał nam pomóc i wszystko pięknie opisał. Zamiast biadolić i narzekać, to proponuję samemu coś konstruktywnego stworzyć, wtedy można będzie się policytować w konkretnym temacie. A jak się nie podoba, to radziłbym po prostu dać sobie spokój i nie robić ludziom przykrości, szczególnie kiedy kawał dobrej roboty odwalają i kierują się chęcią pomocy...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Wto 21:14, 15 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Majer
A
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Namysłów / Brzeg
|
Wysłany: Wto 21:29, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Ja tam się nie czepiam, a jak chce coś przekazać to to robię choć w znacznie inny i raczej krótszy choć konkretny sposób i nie pisze bajek i opowiadań i proszę sobie nie brać do serca że jakiś tam zły jestem i uszczypliwy
PS koniec tematu bo zadyma będzie z Adminem za rozwałkę
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Majer dnia Wto 21:31, 15 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomano
Motocyklista
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: zza biurka
|
Wysłany: Wto 21:40, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Majer napisał: | No masz racje niedługo wakacje i szkoda dobrego humoru
A tak na przyszłość taka rada kolegi, żeby najpierw się troszkę zapoznać z tematem [...] |
No to kolega właśnie zapoznał się z tematem i go sam namacalnie zgłębił a potem z chęcią swoją wiedzą z resztą gawiedzi się dzielił zupełnie za darmo i z własnej dobrej i nieprzymuszonej woli. I chwała mu za to. Popieram.
Oczywiście popełnił błąd, że najpierw do serwisówki nie zajrzał, ale błędów nie robi tylko ten, kto nic nie robi. Za to walić pustą krytykę bez merytorycznego wkładu jest bardzo łatwo.
Majer napisał: |
[...] a potem ewentualnie coś opisać tylko z sensem i bez tych mądrych choć pustych wywodów  |
Akurat forma przekazu mi nie przeszkadzała a nawet wydała się interesująca. Może dlatego, że nie mam problemu ze zrozumieniem zdań złożonych?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodman
A
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa / Kutno
|
Wysłany: Wto 14:39, 06 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Mam pytanie do tych którzy mają zainstalowany u siebie filtr powietrza K&N a wcześniej mieli oryginał.
Podpowiedzcie mi proszę czy jak się ma filtr standardowy (papierowy np Hilfo..) to czy między obudową a filtrem jest jakaś gumowa oddzielna, dodatkowa uszczelka?
Pytam ponieważ ja mam u siebie filtr K&N a on sam w sobie ma gumowaną obudowę i podczas czyszczenia i późniejszego montażu do air box nie zauważyłem żadnych dodatkowych uszczelnień gumowych w postaci uszczelki . Aktualnie chcę dla testów założyć filtr papierowy/oryginalny, ten różni się budową od K&N, standardowy filtr jest plastikowy i nie ma w sobie żadnego gumowego uszczelnienia ale w instrukcji i w parts catalog zauważyłem, że powinna być jeszcze jakaś uszczelka. Żeby na marne nie ściągać zbiornika to chciałbym się upewnić czy w przypadku montażu filtra K&N uszczelkę o której wspominają w serwis manualu się wyciąga? Czy teraz jak będę chciał przejść na filtr standardowy to muszę ją dokupić?
Z góry dzięki za podpowiedź
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rodman dnia Wto 14:45, 06 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KD
Motocyklista
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Wto 14:52, 06 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Przyznaję nie wiem jak w filtrze K&N ale w oryginalnym jak i HIFLO jest uszczelka. Nawet mi taka została z oryginalnego filtra bo z nowym filtrem dają nową uszczelkę. Profilaktycznie nie wyrzucam dobrych rzeczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodman
A
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa / Kutno
|
Wysłany: Wto 16:46, 06 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Kurcze a ja kupiłem również HILFO i uszczelki nie było
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 20:38, 06 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
rodman napisał: | Kurcze a ja kupiłem również HILFO i uszczelki nie było  |
Zdejmij ze starego i po kłopocie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodman
A
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa / Kutno
|
Wysłany: Wto 22:50, 06 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
konra.dzik napisał: | rodman napisał: | Kurcze a ja kupiłem również HILFO i uszczelki nie było  |
Zdejmij ze starego i po kłopocie |
problem tego typu ze jak kupiłem moto to był już K&N (on oddzielnej uszczelki nie ma bo sam w sobie jest gumowany) i nie mam z czego ściągnąć tej uszczelki.
Dlatego też nie miałem pewności czy w oryginale jest ta uszczelka. No ale teraz już wiem szkoda tylko że w filtrze w którym teraz kupiłem (papierowy) nie było uszczelki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
thekamil
A
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 20:10, 12 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
ja polecam K&N. poprawiła mi się moc w górnym zakresie obrotów. i v-max z 225 do 235 (licznikowo oczywiście).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodman
A
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa / Kutno
|
Wysłany: Śro 23:42, 14 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
K&N mam aktualnie ale chciałbym zobaczyć jak się zachowuje moto z filtrem papierowym/oryginalnym.
W swoim moto usunąłem PAIR uśredniłem podciśnienie dla IAP i wsadziłem przelotowe wydechy Leo.
Standardowo w moim DL 1000 po tych modyfikacjach ( wymiana wydechu) mam dziurę w okolicy 3800obr. z tego co wyczytałem związane jest to ze zubożeniem mieszanki w oryginalnej mapie dla tych wartości obrotów aby DL przechodził normy misji spalin i hałasu. Z związku z tym wydaje mi się, że obecność filtra K&N przy standardowej zubożonej mapie i wydechach przelotowych bardziej szkodzi niż pomaga motungowi w zakresie 3800obr. Chciałbym sprawdzić czy zwykły filtr będzie lepiej dawał rade z zestawem jaki jest u mnie.
Oczywiście liczę się z tym że problemu to nie rozwiąże i że muszę rozglądać się za PC ale może poprawi troszkę zachowanie moto przy tych obrotach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pią 17:31, 16 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
rodman napisał: | K&N mam aktualnie ale chciałbym zobaczyć jak się zachowuje moto z filtrem papierowym/oryginalnym. |
Tak samo się zachowuje. Dziura jest i tyle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|