|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinuch
A1
Dołączył: 22 Sty 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: Śro 23:20, 13 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Witam!
Właśnie przesiadłem się z SV 650 na Dl 1000 i mimo wielu pozytywnymi wrażeń jestem zszokowany słabością przedniego hamulca. Z uwagą więc bedę sledził wątek!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jurek
A1
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Nie 22:41, 17 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Witam.
Myślę że wymiana zacisku pływającego 2 tłoczkowego na 4 tłoczkowy stały nic nie da. Zwiększenie siły docisku klocka do tarczy zależy od srednicy tłoczka a nie od ilości tłoczków. W 4 tłoczkowych zaciskach , tłoczki są po dwa z jednej strony tarczy a to jest tak samo jak w zacisku dwutłoczkowym pływajacym.Mozliwe że w 4 tłoczkowym NISSENIE tłoczki są o wiekszej średnicy wtedy szacun. Jeżeli są takie same lub mniejsze efek bedzie mizerny. Zyskuje sie tylko na oporach przesuwu zacisku na prowadnicach. Poprawę może dać zwiększenie średnicy tarcz hamulcowych lub zwiększenie cisnienia pompy np. na pompę radialną o wiekszym
ciśnieniu wyjsciowym.Jest jeszcze jedno rozwiązanie na zastosowaniu zacisow 6 tłoczkowych z R1-dynki ale czy da się je przykręcić tego nie wiem.
Owocnych doświadczeń i zadowalających efektów,
Pozdrawiam Jurek.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jurek dnia Nie 22:42, 17 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Wto 14:14, 19 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Jurek zamontujemy i zobaczymy czy to coś zmieni na lepsze czy nie.
Dzisiaj odebrałem adaptery, ale zapomnieli przewiercić otwory po cięciu wodą i poszły do poprawki. Jak odbiorę to zrobię fotki.
Przy produkcji jednostkowej cena 100zł za kpl. Nie wiem o ile taniej przy większej ilości bo nie pytałem. Najpierw trzeba się przekonać czy to ma sens.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez letko dnia Śro 16:42, 28 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
OptimisticSailor
A2
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 16:33, 19 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
jurek napisał: | Witam.
Myślę że wymiana zacisku pływającego 2 tłoczkowego na 4 tłoczkowy stały nic nie da. Zwiększenie siły docisku klocka do tarczy zależy od srednicy tłoczka a nie od ilości tłoczków. W 4 tłoczkowych zaciskach , tłoczki są po dwa z jednej strony tarczy a to jest tak samo jak w zacisku dwutłoczkowym pływajacym.Mozliwe że w 4 tłoczkowym NISSENIE tłoczki są o wiekszej średnicy wtedy szacun. Jeżeli są takie same lub mniejsze efek bedzie mizerny. Zyskuje sie tylko na oporach przesuwu zacisku na prowadnicach. Poprawę może dać zwiększenie średnicy tarcz hamulcowych lub zwiększenie cisnienia pompy np. na pompę radialną o wiekszym
ciśnieniu wyjsciowym.Jest jeszcze jedno rozwiązanie na zastosowaniu zacisow 6 tłoczkowych z R1-dynki ale czy da się je przykręcić tego nie wiem.
Owocnych doświadczeń i zadowalających efektów,
Pozdrawiam Jurek. |
Tzn. Siła oddana płynowi hamulcowemu przez pompę rozkłada się na płaszczyzny wewnętrzne tłoczka (wewnątrz zacisku). Jeżeli zwiększymy ww powszechnie jednocześnie proporcjonalnie zmniejszymy siłę potrzebną do "pchnięcia" tłoczka. Ale zaznaczam że wzrośnie też "luz" na klamce którym standardowo niwelujemy odległość która jest między klockiem a tarczą.
W uproszczeniu klamka najpierw wejdzie mniej więcej na 2-3 cm po-tem (o ile mamy dobre przewody) chwyci i będzie się wpijać z 2x mocą.
Zaznaczam żeby zweryfikować moją opinię
EDIT: Znalazłem jeszcze odpowiedni rys
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez OptimisticSailor dnia Wto 17:01, 19 Lut 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Wto 19:17, 19 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
OptimisticSailor napisał: | jurek napisał: | Witam.
Myślę że wymiana zacisku pływającego 2 tłoczkowego na 4 tłoczkowy stały nic nie da. Zwiększenie siły docisku klocka do tarczy zależy od srednicy tłoczka a nie od ilości tłoczków. W 4 tłoczkowych zaciskach , tłoczki są po dwa z jednej strony tarczy a to jest tak samo jak w zacisku dwutłoczkowym pływajacym.Mozliwe że w 4 tłoczkowym NISSENIE tłoczki są o wiekszej średnicy wtedy szacun. Jeżeli są takie same lub mniejsze efek bedzie mizerny. Zyskuje sie tylko na oporach przesuwu zacisku na prowadnicach. Poprawę może dać zwiększenie średnicy tarcz hamulcowych lub zwiększenie cisnienia pompy np. na pompę radialną o wiekszym
ciśnieniu wyjsciowym.Jest jeszcze jedno rozwiązanie na zastosowaniu zacisow 6 tłoczkowych z R1-dynki ale czy da się je przykręcić tego nie wiem.
Owocnych doświadczeń i zadowalających efektów,
Pozdrawiam Jurek. |
Tzn. Siła oddana płynowi hamulcowemu przez pompę rozkłada się na płaszczyzny wewnętrzne tłoczka (wewnątrz zacisku). Jeżeli zwiększymy ww powszechnie jednocześnie proporcjonalnie zmniejszymy siłę potrzebną do "pchnięcia" tłoczka. Ale zaznaczam że wzrośnie też "luz" na klamce którym standardowo niwelujemy odległość która jest między klockiem a tarczą.
W uproszczeniu klamka najpierw wejdzie mniej więcej na 2-3 cm po-tem (o ile mamy dobre przewody) chwyci i będzie się wpijać z 2x mocą.
Zaznaczam żeby zweryfikować moją opinię
EDIT: Znalazłem jeszcze odpowiedni rys |
A nie jest przypadkiem też tak, że S2 z rysunku jest sumą powierzchni wszystkich tłoczków Wtedy zgadzałoby się, że hamulec chodzi "lżej" na 4 tłoczkach, co jest obecne w opisach właściwie wszystkich, którzy zrobili przesiadkę na nowe hample.
Tokico z GSR600 '06 ma 2 tłoczki 34mm i 2 tłoczki 30mm, po takim i takim z każdej strony. Nissiny mają podobno o 1mm większe tłoczki. Nie zmierzyłem jeszcze jakie średnice mają tłoczki oryginalne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
OptimisticSailor
A2
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 0:00, 20 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
miotacztruskawek-Oczywiście S2 to cała czynna powierzchnia zacisku.(wszystkie tłoczki)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Czw 21:07, 21 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Jeszcze nie montowałem, ale wyszło nieźle.
Całość z nierdzewki.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Dystans dospawany daje dokładnie 8+6=14mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czesterbb
Motocyklista
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: Nie 19:29, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Montaż zrobiony
Hamulec poprawił się diametralnie.....
Adaptery i zaciski mam od Letko.....
pasują idealnie.......
oryginalna pompa działa z tymi zaciskami idealnie,
hamulec obsługuje się dwoma palcami....
po prostu REWELACJA
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
agentczor
Motocyklista
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Nie 19:47, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
No to letko produkcja seryjna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rommel
Motocyklista
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 20:13, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
zacisk od czego, w jakiej cenie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Nie 20:53, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
A zacisk równo nad tarczą wisi
I czy cała powierzchnia klocka przylega do tarczy
Jeżeli tak pogratulować wykonania
Dla chętnych zaś jak wspominałem plik na CNC, jakby ktoś chciał samemu sobie zrobić adapter
A lista pasujących zacisków wygląda tak...
Tokico
gsxr 600 2001-2003
gsxr 750 2000-2003
sv1000
Nissin
cbr900 sc33
cbr600 f4-f4i każdy rocznik
I to na pewno jeszcze nie koniec. U mnie czeka Tokico GSR 600 2006r.
Dla szukających: Nissiny mają podobno tłoczki o większej średnicy, więc mają niby być lepsze... Dla estetów można znaleźć wersje w złotym kolorze
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Pon 0:44, 25 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czesterbb
Motocyklista
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: Nie 21:06, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
zacisk wisi równo i przylega całą powierzchnią.
Zaciski gsxr 600 k2 130 na Allegro za komplet
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez czesterbb dnia Nie 21:06, 24 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Nie 23:43, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Jeżeli bedą chętni to mogę pomóc
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez letko dnia Śro 16:44, 28 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rommel
Motocyklista
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 23:55, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
pisze się na adaptery i zaczynam poszukiwanie zacisków
Poprosze jak na stroomtroperze w czerni
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rommel dnia Nie 23:59, 24 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
agentczor
Motocyklista
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Nie 23:57, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Ja bym sie pisał w połowie marca o ile to pasuje do 1000
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rommel
Motocyklista
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 23:59, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
w małym i dużym DLu przód nie ejst identico od główki ramy w dół?
EDIT:
Z tego co mi kolega pisze, to takie samo mocowanie maja 6 tłoczkowe zaciski z gixxa 1000 k1 k2, prawda li to Panowie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rommel dnia Pon 0:17, 25 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maro
Motocyklista
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: POLICE
|
Wysłany: Pon 0:34, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Jeśli na adaptery rusza jakaś oficjalna lista to też bym łyknął komplet ale najchętniej czarne matowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pon 0:42, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
rommel napisał: |
Z tego co mi kolega pisze, to takie samo mocowanie maja 6 tłoczkowe zaciski z gixxa 1000 k1 k2, prawda li to Panowie? |
Prawda Prawda. Będą pasować przez adapter.
A tausen nie wiem, czy ma ten sam przód, ale ma tą samą średnicę tarcz, te same zaciski, więc i przeróbka musi pasować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hct
A1
Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Pon 8:20, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Ja też się piszę na te adaptery im szybciej tym lepiej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pon 8:41, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Plik z rysunkiem adaptera na obrabiarki CNC.
[link widoczny dla zalogowanych]
NA TYM PROJEKCIE CELOWO ZOSTAŁY POMINIĘTE TULEJKI DYSTANSOWE. TANIEJ JEST TO WYCIĄĆ Z BLACHY 8mm I POTEM TULEJKI DOSPAWAĆ, NIŻ FREZOWAĆ TO Z JEDNEGO KAWAŁKA STALI.
TULEJKI POWINNY MIEĆ 6mm GRUBOŚCI, ŚR WEW 8mm, ŚR ZEW ok 15mm. Gdzie i jak te tulejki dospawać znajdziecie kilka postów wyżej. Po spawaniu tylko trzeba delikatnie rozwiercić otwory na 8,2mm i 10,2mm
Miłego sztachania
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Śro 0:00, 27 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rommel
Motocyklista
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 9:40, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Ja wolałbym kupić od razu u letko, ma fachowców od spawania... I tak momentami martwie się czy spawy wytrzymają hamowanie awaryjne półtonowym , więc sprawy opon i hamowania w motocyklu zostawiam profesjonalistom
Letko, moze zrób temat i jedziemy z zamówieniem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Pon 11:24, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
W piątek będę miał 5 kompletów, ale dwa już są zamówione. Jak trzeba będzie to się dorobi więcej.
Chętnych zapraszam na PW
miotacztruskawek otwory muszą mieć luz czyli 8,2mm i 10,2mm Nie robi się otworów o takiej średnicy jak śruba.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez letko dnia Śro 16:45, 28 Sie 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodman
A
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa / Kutno
|
Wysłany: Pon 20:45, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
czesterbb napisał: |
Montaż zrobiony
Hamulec poprawił się diametralnie.....
Adaptery i zaciski mam od Letko.....
pasują idealnie.......
oryginalna pompa działa z tymi zaciskami idealnie,
hamulec obsługuje się dwoma palcami....
po prostu REWELACJA |
Czesterbb
napisz proszę jakie śruby dopasowałeś do tego adaptera ( wymiar i twardość) i czy skręcałeś to na nakrętki czy jakiś inny patent. Z tego co pamiętam to od drugiej strony nie ma jakoś dużo miejsca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czesterbb
Motocyklista
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: Pon 22:07, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Adaptery przykręciłem na śrubach M10x35 twardość 12,9 z nakrętką samohamującą a zacisk na śrubach M8x30 o tej samej twardości.
Miejsca na nakrętki jest sporo, bo w oryginale uchwyt zacisku tam wchodzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Wto 0:11, 26 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
czesterBB - 1 szt
hct - 1 szt
rodman - 1 szt
rommel - 1 szt
pasmowidma - 1szt
Pozamiatane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Śro 0:10, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
letko napisał: |
miotacztruskawek otwory muszą mieć luz czyli 8,2mm i 10,2mm Nie robi się otworów o takiej średnicy jak śruba. |
Nikt nie jest doskonały, opis już poprawiony, pliku niestety już nie dam rady poprawić.
Ja dziś swoje odebrałem, muszę jeszcze dospawać tulejki i pomalować. Na razie przymierzałem na sucho i wszystko ładnie pasuje . Moje tylko trochę brzydsze, bo wycinane laserem, ale po znajomości więc nie narzekam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodman
A
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa / Kutno
|
Wysłany: Śro 23:28, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
a tak z innej beczki,
jakie planujecie wstawić klocki do tych zacisków Tokico i Nissin?
Svracingparts proponuje w swoim zestawie klocki Galfer wersje Sintered Metal ale nie wiem który model dokładnie bo są dwa:
1370
- progresywna charakterystyka i czucie hamulca
- brak fedingu
- niewielki hałas pracy
- niewielki spadek efektywnosci na mokrym
- niski stopien zu¿ycia klocka
- nie niszczy tarczy
- zastosowanie: przód i tył Street
Gestosc 4,30±0,10g/cmł
Twardosc HR 89HRB
Wytrzymałosc na sciskanie ›35kg/cmł
lub 1375
- du¿a siła hamowania, progresywne czucie hamulca
- brak fedingu
- niewielki hałas pracy
- niewielki spadek efektywnosci na mokrym
- niski stopien zu¿ycia klocka
- nie niszczy tarczy
- zastosowanie: przód
Sport: SBK, SSPP
Gestosc 4,10±0,10g/cmł
Twardosc HR 90HRB
Wytrzymałosc na sciskanie ›35kg/cmł
Można je zamówić np. w olekmotocykle
Ja pod uwagę jeszcze biorę:
- Vesrah, Carbone Lorreine, EBC HH
Do tej pory na potrzeby zeszłorocznych testów dobijałem klocki, które przyszły do mnie razem z zaciskami ale już ich prawie nie ma i będę musiał wsadzić jakieś nówki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rodman dnia Śro 23:36, 27 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czesterbb
Motocyklista
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: Śro 23:33, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Mam złe doświadczenia z Galferem, więc chyba zdcyduje się na Vesrah lub TRW
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodman
A
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa / Kutno
|
Wysłany: Śro 23:40, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
czesterbb napisał: | Mam złe doświadczenia z Galferem |
czy te złe doświadczenia dotyczą wersji Sintered czy "zwykłej"?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Czw 0:18, 28 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Ja bym się dobrze zastanowił nad sensownością brania klocków HH i pokrewnych. V Strom to moja pierwsza maszyna, ale gdy zmieniałem klocki to byłem mocno zdecydowany na porządne spiekane, bo hample mi słabo działały. Padło na TRW z mieszanką SRQ. Po wymianie mam bardzo pozytywne doświadczenie, ale ich wadą ma być szybsze zjadanie tarcz.
Przy zaciskach 4 tłoczkowych zastanawiałbym się, czy faktycznie warto, bo hamulce mają podobno łapać lepiej . Piszę podobno, bo u mnie modyfikacja jest jeszcze w toku, że o testach drogowych nie wspomnę.
Dla przykładu w rowerze jeździłem swego czasu na zestawie Shitmano. Tam bez porządnych klocków metalicznych nie było czego szukać w lesie. Po zmianie hampli na Avidy kwestia klocków przestała dla mnie istnieć... Kompletnie mnie to nie interesuje, bo i tak hamuje super
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Czw 0:54, 28 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Bardzo ciekawy jestem tych zmodyfikowanych hamulców...
Zwłaszcza że w mojej ocenie mały DL ma przyzwoite w standardzie. No ale może to kwestia tego, że przesiadłem się na DL-a z Afryki a wcześniej Transalpa gdzie jak wiadomo hamulce były mierne żeby nie powiedzieć niedostateczne...
Z drugiej strony "dwupalcowe" hamulce w DL-u bez ABS, mogą się okazać wręcz niebezpieczne...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czesterbb
Motocyklista
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: Czw 10:52, 28 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Zwykłą werje miałem zapewne
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez czesterbb dnia Czw 10:53, 28 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pią 0:15, 01 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Adapter malowany szprajem, czarny mat. W lewym dolnym rogu jest zdjęcie malowania, a właściwie suszenia. Postanowiłem skopiować rozwiązanie z SV Racing Parts i nakrętki trzymające adapter w widelcu zespawałem ze sobą przy pomocy resztek starego klucza. Dzięki czemu nakrętki się nie nie odkręcą , jeżeli już to śruby . Zdjęcia dookoła.
Zacisk ładnie siedzi nad tarczą.
czesterbb miałeś okazję się już przejechać na tym zestawie Hamuje to u ciebie
Ja na razie jeździłem tylko po parkingu. Klamka wchodzi wyraźnie lżej, natomiast wciąż mam kiepską siłę hamowania. Dopuszczam jednak jak na razie wszystkie możliwe błędy w sztuce składania układu hamulcowego, zapowietrzony układ, klocki i tarcze zalane płynem i niedotarte klocki. Zrobiłem może 500m po parkingu trzymając gaz i hampel zaciągnięty do końca, trochę się wyrobił, ale ciągle mało. W przyszłym tyg powalczę mocniej, bo na razie to inna robota goni
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Pon 20:49, 04 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rommel
Motocyklista
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 0:26, 01 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
serio jest tak mała różnica? żeby przeróbka nie minęła się z celem, bo radialnej pompy do DLa nie wsadze(ohydnie wygląda...)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czesterbb
Motocyklista
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: Pią 9:56, 01 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Jak dla mnie po dobrym odpowietrzeniu układu to różnica jest porażająca.
zrobiłem może z 5 km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pią 10:14, 01 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
czesterbb napisał: | Jak dla mnie po dobrym odpowietrzeniu układu to różnica jest porażająca.
zrobiłem może z 5 km |
Czyli, że zacznę od odpowietrzania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Pią 12:05, 01 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Miotacz ,a rozbierałeś i czyściłeś zacisk? Czester rozebrał w mak wyczyścił tłoczki sprawdził gumki i zrobił totalny przegląd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czesterbb
Motocyklista
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: Pią 13:20, 01 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
A efekt dopiero będzie pełen jak założe nowe klocki i je dotre
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pią 17:03, 01 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
letko napisał: | Miotacz ,a rozbierałeś i czyściłeś zacisk? Czester rozebrał w mak wyczyścił tłoczki sprawdził gumki i zrobił totalny przegląd. |
Rozkręcać samego zacisku nie rozkręcałem, ale tłoczki wypychałem na maksa i czyściłem wszystko co wystawało na zewnątrz.
Dziś z rana przeciągnąłem przez układ szklankę płynu, ładnie odpowietrzyłem i hamowanie jest już sensowne. Niestety z lenistwa nie wyciągnąłem klocków przy przekładaniu zacisków i zalałem je płynem. Teraz klocki zostawiają czarne plamy (czyt. są mokre). Przeczyszczę je w benzynie powinno być lepiej. Do tego szukając dziś na tarczach miejsca gdzie kończyły się stare klocki zauważyłem, że mam delikatny rant. Czyli znowu wychodzi, że muszę porządnie dotrzeć kocki. W sumie myślę teraz o ich wymianie, ale to jak już w kwietniu, po wypłacie
W każdym razie czuć już różnicę w hamowaniu. Potrzebna jest o wiele mniejsza siła do uzyskania takiego samego spowolnienia jak wcześniej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Haart
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pią 20:20, 01 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Mały offtop: Czester, a o jakich klockach Vesraha myślisz? Tych miękich, czy twardych? W Suzuki mają promocję i chcieli mi dać w dobrej cenie EBC HH, ale że o EBC raczej nie piszą dobrze to wziąłem miękkie Vesrahy - takie mi Olek polecił...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodman
A
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa / Kutno
|
Wysłany: Pią 21:01, 01 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
W jakiej cenie wyszły te Vesrahy po upuście?
Ostatnio mailowałem z Blairem z SVracingparts i dostałem info ze Galfery spisują się pod czterema tłoczkami super i nie ma co się martwić o tarcze, podobno dobrze parują się z Galferami i ich nie zżerają. Sprzedał takich kompletów już bardzo dużo i ludzi chwalą sobie te zestawy.
Klocki które można u niego zakupić do adapterów to dokładnie FD107G1370 (jest to wersja sintered-złota), sprawdziłem i w Polsce można je kupić od 91zł/kpl.
Miotacztruskawek:
widzę ze Twój adapter musi mieć minimalne inne ułożenie lub ustawienie dziur niż ten mój i te wykonane przez Letko. Zauważyłem na Twojej fotce ze zacisk/klocki zostawiają na tarczy minimalny rancik od wew. strony tarczy którego w przypadku naszych adapterów nie ma ( u nas klocki obcierają o minimalnie większą część tarczy).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rodman dnia Pią 21:04, 01 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Pią 21:49, 01 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Może na DL 650 jest minimalnie inne mocowanie do lagi niz w Twoim Litrze? chociaż nie chce mi się w to wierzyć. Przecież adapter który masz ode mnie jest wykonany wg rysunku miotacza Zaciski mały jak i wielki ma takie same(chyba, ze się mylę ?)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez letko dnia Pią 22:56, 01 Mar 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodman
A
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa / Kutno
|
Wysłany: Pią 22:11, 01 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
letko napisał: | Może na DL 650 jest minimalnie inne mocowanie do lagi niz w Twoim Litrze? Przecież adapter który masz ode mnie jest wykonany wg rysunku miotacza chociaż nie chce mi się w to wierzyć. Przecież zaciski mały jak i wielki ma takie same(chyba, ze się mylę ?) |
hehe ciekawe , myśle ze nie jest to kwestia pojemności, czester ma 650 i u niego tarcza jest tak dotarta jak i u mnie. Miotacz ma również 650 i tarcza jest inaczej dotarta
Ten adapter który wykonałem w zeszłym roku jest identyczny jak ten Twój Letko, może miotacz ma lekkie przesunięcie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rodman dnia Pią 22:13, 01 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pią 23:34, 01 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
rodman napisał: |
Miotacztruskawek:
widzę ze Twój adapter musi mieć minimalne inne ułożenie lub ustawienie dziur niż ten mój i te wykonane przez Letko. Zauważyłem na Twojej fotce ze zacisk/klocki zostawiają na tarczy minimalny rancik od wew. strony tarczy którego w przypadku naszych adapterów nie ma ( u nas klocki obcierają o minimalnie większą część tarczy). |
Bo ja szukałem maksymalnego momentu hamującego, dlatego klocki obcierają o tarczę możliwie po zewnętrznej .
A tak poważnie to też to widzę, tylko, że wszystkie adaptery są wg projektu acinr_PL z forum SVki, który z bratem jedynie przerysowaliśmy w AutoCadzie. U mnie sam adapter jak i otwory były cięte laserem przez komputer, więc wykluczam błąd przy wierceniu. Ale jak oglądałem całość, to klocki nie wystają poza tarczę. Z kolei u was widać to samo, tylko w drugą stronę, delikatny rancik na zew stronie tarczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czesterbb
Motocyklista
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: Sob 11:04, 02 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Myślę o miękkich vesrahach,aczkolwiek rozmawiałem wczoraj z Marcinem,i okazuje się że oryginalne klocki w DL-u są złote, więc zastanawiam się czy jednak złotych klocków nie kupić
Kupuje niebieskie Nissiny i zobaczymy co się będzie działo
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez czesterbb dnia Sob 13:09, 02 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Pon 16:41, 04 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
A mój kolega mechanik który pomaga mi w obsłudze rozebrał i wyczyścił moje zaciski i założył do nich klocki brembo Carbon Ceramic. Zobaczymy jak to będzie działało. Ja i tak w większej mierze hamuję silnikiem. Jednak do awaryjnego hamowania jak nie przelecę przez kierownicę może się przydadzą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodman
A
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa / Kutno
|
Wysłany: Pon 20:39, 04 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
letko napisał: | założył do nich klocki brembo Carbon Ceramic. |
ile takie klocki kosztowały?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Pon 21:46, 04 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
140 zł na dwa zaciski.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czesterbb
Motocyklista
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: Pon 22:31, 04 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Będę składał w czwartek wieczorem na Nissinach,
jak zrobię jazdę próbną, to napisze jak się sprawują
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez czesterbb dnia Pon 22:31, 04 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rommel
Motocyklista
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 23:30, 04 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
chłopaki, ja odstąpie jeśli ktoś chce swój adapter, bo dzisiaj sie przejechałem, i coś dziwnego dzieje się z przodem, wiec ostatnią rzecza jaką teraz będe robił to hamulce...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|