|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszt2
Motocyklista
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 0:23, 23 Sty 2013 Temat postu: Wskaznik temperatury otoczenia |
|
|
Zapytam bo nie znalazlem nic konkretnego w szukajce.
Zakladaliscie/macie wskazniki temperatury otoczenia w swoich DL'kach?
Mozecie sie pochwalic, co/jak/za ile/ jakie modele godne polecenia a co szajs?
Lubie wiedziec ile jest stopni
Nie chce zakladac tych 'kombajnow' co wsio pokazuja, tylko maly, skromny wyswietlacz temperatury na plusie jak i minusie.
Dzieki za ew. porady.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dober
DeTox nie pomoże
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pobiedziska/Poznań
|
Wysłany: Śro 2:00, 23 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Jest gostek z Wroclawia, ktory robi cos takiego. W swoim bylym AK8 mialem zalozony taki wyswietlacz. Sprawowal sie rewelacyjnie. Jutro wkleje zdjecie jak to wygladalo.
A oto krotki opis:
[link widoczny dla zalogowanych]
Cześć Po woltomierzu (profes. Voltomierz z alarmem dolnej i górnej granicy ładowania) [link widoczny dla zalogowanych] przyszedł czas na wersję BETA tego urządzenia… Którą tuż przed sezonem 2011, z przyjemnością przedstawiam.
OD 02.2012 DOSTĘPNA WERSJA Z ŻÓŁTYM WYŚWIETLACZEM
zestaw VM3, przycisk menu_PD10 w pudełku.JPG VM3 a_ czerw,nieb,żółty, czerw do zabud..JPG
VM3 b_ czerw,nieb,żółty.JPG VM3 czujnuk i przycisk.JPG VM3 c_ czerw,nieb,żółty.JPG
BETA jest odpowiedzią na Wasze sugestie dodania funkcji termometru. Idąc dalej (Wasze pomysły samodzielnie konstruowanych kamizelek grzewczych, uszkodzenia sterowników grzanych manetek, niedostateczne zakresy grzanych manetek..) Dodałem 10 – stopniowe sterowanie mocą odbiorników. (elementem wykonawczym jest REGULATRO MOCY PD10 współpracujący ze 10 pozycyjnym sterownikiem wbudowanym w voltomierz (FUNKCJA "PPP") czarne pudełko na fotce na samym dole): Wszystko w dotychczasowej niewielkiej obudowie. CENA : BETA V1 - voltomierz + termometr - 98 PLN BETA V2 - voltomierz + termometr + 10 stopniowy regulator mocy wraz z zewnętrznym elementem wykonawczym - 136 PLN - (na zdjęciu funkcja "P") BETA V1 i V2 - do zabudowy w zegarach - V1: 98 PLN, V2:138 PLN ELEMENT WYKONAWCZY PD 10 osobno - 38 PLN + koszt przesyłki: ekonom 6PLN, paczka priorytet. 11PLN (element wykonawczy to sterowany wyłącznik prądu zbudowany na tranzystorach MOSFET zastosowanie - np - grzane kamizelki, zastąpienie elementu sterującego grzanych manetek (np starsze DAYTONY mają niedostateczną regulację)
7VT pomiat temperatury.JPG Zastosowanie:
motocykle z instalacją 12V. jachty, łodzie, quady, skutery wodne i śnieżne
Właściwości: (funkcje wersji BETA na czerwono)
Pomiar napięcia stałego od 6.5V do 37V. Pomiar temperatury od -20C do +60C. Sterowanie PWM (mocą) np. kamizelki ogrzewającej ** Uszczelniona, niewielka obudowa (40 x 20 x 53mm). Programowany alarm zbyt niskiego napięcia akumulatora. Programowany alarm po przekroczeniu ustalonego napięcia (przeładowanie, 15V0 - 15V3). Alarm po spadku temperatury do +2C (oblodzenie). Sygnalizacja alarmu, miganiem jasnej diody LED. 3 - stopniowa regulacja jasności wyświetlacza. Prosty sposób regulacji i programowania miernika jednym przyciskiem umieszczonym np. na kierownicy *** Nie wymaga baterii zasilającej. Odporny na omyłkowe, odwrotne podłączenie
** w połączeniu ze sterownikiem mocy np. PD10. PWM - modulacja szerokości impulsu *** bryzgoszczelny przycisk menu w komplecie (na przewodzie 95 cm)
Opis: 3-cyfrowy woltomierz napięcia stałego przeznaczony do pomiaru napięcia akumulatorów 12V kwasowych lub żelowych. Miernik działa również jako termometr oraz regulator PWM sterujący np. temperaturą kamizelki ogrzewającej, manetkami grzewczymi . Dzięki uszczelnionej obudowie może być stosowany również w sprzęcie pływającym. W przypadku spadku napięcia poniżej ustawionego progu lub gdy napięcie przekroczy 15V (przeładowanie akumulatora) miernik włącza alarm, który jest sygnalizowany na wyświetlaczu miganiem literek "A U" na przemian z miganiem diody alarmowej i krótkim pokazaniem aktualnego napięcia. Alarm trwa ok. 15 minut po czym wyłącza się. Dolny próg alarmu możemy ustawiać w zakresie od 10V do 12,4V z krokiem 0.2V. Górny próg alarmu można ustawić w zakresie 15,0V do 15,3V . Alarm włączy się również gdy temperatura spadnie poniżej +2C (możliwość oblodzenia). Sygnalizowany jest wówczas literkami "A C" Programowanie odbywa się jednym przyciskiem, w prosty, intuicyjny sposób. Dowolny, monostabilny przycisk najlepiej umieścić na kierownicy, w łatwo dostępnym miejscu (Przycisku jeszcze nie ma w komplecie).
Dane techniczne urządzenia Zasilanie: 6V5 - 35V (napięcie zasilania = napięcie mierzone) Prąd pobierany d 5mA do 35mA (zależy od napięcia zas. i jasności LED) Zakres pomiaru temperatury: -20C do +60C Zakres regulacji PWM: 0% - 100% z krokiem 10% Częstotliwość pracy PWM: 28.5Hz Dokładność: napięcia +/- 0.1V, temperaury +/- 1C Wyświetlacz: 3 cyfry LED 10mm Kolor wyświetlacza / diody: czerwony / niebieska dioda alarmu, lub niebieski / czerwona Wymiary obudowy: 40 szer. x 20 wys. x 53mm. Woltomierz zamknięto w aluminiowej obudowie pomalowanej czarnym lakierem proszkowym. Od spodu obudowy są dwa otwory M3 (+ 2 nierdzewne śruby M3/6) służące do mocowania woltomierza. Z tyłu obudowy wyprowadzono przewody podłączeniowe:
1. Napięcia zasilające i mierzone - przewód oznaczony zieloną opaską (ok. 95cm) 2. Przycisk menu do wyprowadzenia np na kieownicę - przewód oznaczony zieloną opaską (ok. 95cm) 3. Sterowanie regulatorem mocy - przewód oznaczony żółtą opaską (ok. 95cm) 4. Czujnik temperatury na przewodzie - (ok. 60cm)
1VT tryb voltomierz.JPG 2VT pomiar napięcia.JPG
3VT tryb termometr C.JPG 4VT temp otoczenia 25.JPG
5VT pomiar temperatury.JPG 6VT temp 1 st.c. ALARM UWAGA OBLODZENIE.JPG
8VT tryb sterownik mocą.JPG 9VT sterownik mocą na max.JPG
Załącznik 19401 WERSJA DO ZABUDOWY W ZEGARACH WIĘCEJ FOTEK Z OTWARTYCH ZEGARÓW I SPOSOBU UMIESZCZENIA PŁYTKI, ZNAJDZIECIE DALEJ: [link widoczny dla zalogowanych]
VM3_ czerw do zabud. 1.JPG VM3_ czerw do zabud. 2.JPG VM3_ czerw do zabud. 3.JPG VM3_ czerw do zabud. 4.JPG zegary 7 widok od frontu po zamont.JPG PONIŻEJ REGULATOR MOCY- OPCJA DO ZESTAWU V3
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin.BB
A
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 21:35, 23 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Fajnie, tylko nic nie da się obejrzeć bez zalogowania na ich forum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dober
DeTox nie pomoże
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pobiedziska/Poznań
|
Wysłany: Śro 21:59, 23 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Postaram sie przekleic pare fotek:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Czw 10:16, 24 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Ja kupilem prosty w moto akcesoriach Louisa i jest ok. Mnie wystarczy. Zamontowany w starym litrze miedzy zegarami
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszt2
Motocyklista
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 10:18, 24 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
@ marion777
to jest standard na baterie prawda? jak widocznosc w sloncu?
zapodalbys zdjecie w wolnej chwili...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Czw 23:38, 24 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
lukaszt2 napisał: | @ marion777
to jest standard na baterie prawda? jak widocznosc w sloncu?
zapodalbys zdjecie w wolnej chwili... |
Tak jest na baterie. W sloncu widac swietnie a w zalaczonym linku masz wszystkie informacje wraz z fotka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszt2
Motocyklista
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 23:40, 24 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
dzieki za info
(mialem na mysli zdjecie z Twojego rumaka, jak sie taki termometr tam ladnie wpasowal)
ps. on ma jakis przylepiec juz czy trzeba samemu jakas tasme dwustronna kombinowac?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Czw 23:52, 24 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
lukaszt2 napisał: | dzieki za info
(mialem na mysli zdjecie z Twojego rumaka, jak sie taki termometr tam ladnie wpasowal)
ps. on ma jakis przylepiec juz czy trzeba samemu jakas tasme dwustronna kombinowac? |
Mam inne zegary to i tak nic ci to nie da. Sa przylepce o rzep do odklejenia w przypadku koniecznosci wymiany baterii. U mnie dziala 8 miesiecy bez zarzutu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszt2
Motocyklista
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 23:54, 24 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
i jeszcze na koniec marlon,
1. czy on sobie caly czas chodzi wlaczony czy jest guziczek aby go deaktywowac jak nie potrzebujemy (zima, tydzien przerwy) aby bateria sie nie wyczerpywala?
2. jes dokladny? (porownywales z czyms jego wskazania)
dzieki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 1:04, 25 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Taki termometr można kupić za 6zł (z wliczoną wysyłką do PL) na ebayu Jest na baterie, ale można na allegro za jakieś grosze dostać przetwornicę, co nam zmieni napięcie z 12V na 3V i wtedy termometr podłączamy kabelkami do instalacji, tak że uruchamia się po przekręceniu kluczyka A co do miejsca montażu, no to np. tak:
Jest przyklejony pod zegarami zwykłą taśmą dwustronną. Wcześniej jeździł nad zegarami, pod nawigacją, ale później to zaszczytne miejsce zajął woltomierz
A na allegro za nieduże pieniądze można też kupić wyświetlacze, które są jednocześnie woltomierzem, termometrem i jeszcze np. zegarkiem Ceny od 20 do 100zł, zależy czy polska produkcja czy import z Chin
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Pią 1:04, 25 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszt2
Motocyklista
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 1:26, 25 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
dzieki i za Twoja opinie (i fajna fote) lasooch
wpinanie tego do instalacji jakos mnie nie przekonuje (wiadomo kazdy ma inne pomysly) jesli bateryjka wytrzymuje rok czy prawie rok a kosztuje grosiki jakies to nie chce mi sie szczerze mowiac we wpinanie do moto bawic.
chyba sie zdecyduje na taki bateryjny wlasnie.
gdzie te fote ustrzeliles?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 10:03, 25 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
To wjazd na Passo Giovo od północno wschodniej strony
Ja miałem dokładnie taki termometr:
[link widoczny dla zalogowanych]
tylko przerobiony na 12V. Wyświetlacz czarno szary jak w starej nokii Ale teraz widzę, że pojawiły się jeszcze ciekawsze:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Do v-stroma brałbym ten ostatni, z czerwonymi cyframi. Szary też jest bardzo dobrze widoczny w słońcu, ale po zmroku już nic nie widać. A czerwony widać całą dobę i moim zdaniem ładnie komponuje się z zegarami
To woltomierz, ale bez różnicy, sam wyświetlacz jest identyczny
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Pią 10:04, 25 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hubwarka
Motocyklista
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warka
|
Wysłany: Pią 16:54, 25 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
A ja polecam wyświetlacz biegów MAG, który ma czujnik temperatury.
hubwarka napisał: |
A oto efekty:
i przełacznik:
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Pią 19:23, 25 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
U mnie to wygląda tak
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszt2
Motocyklista
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 19:41, 25 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
@ hubwarka, Twoje rozwiazanie bardzo mi sie podoba ten wyswietlacz jest kompaktowy i ladny. Wyswietlacz biegow razem z termometrem fajny pomysl. Same fora wyskakuja gdy wpisuje 'wyswietlacz biegow mag' w googlach
Moglbys podeslac jakiegos linka do sklepu albo napisac gdzie to kupiles?
1. Jak sie sprawdza w sloncu?
2. Tym guziczkiem przeskakujesz pomiedzy funkcjami tak? (Sa jeszcze jakies oprocz dwoch wspomnianych?)
3. Jak sie to wpina do moto?
Dzieki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Johny
A
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 176
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: Pią 20:01, 25 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Napiszę zamiast kolegi. Również posiadam ten wyświetlacz, nie nazywa się MAG tylko MGI dlatego nie mogłeś znaleźć. Posiada dużo więcej funkcji, wyświetlacz biegów, termometr, woltomierz, prędkościomierz, trzy liczniki przebiegu, przypomina o przeglądach, ubezpieczeniach, smarowaniu łańcucha itp. Mam go w dwóch motocyklach od wersji testowej (jeszcze nie było oficjalnie w sprzedaży), oba działają bez zastrzeżeń.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszt2
Motocyklista
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 20:11, 25 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Tyle funkcji z takiego malenstwa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Johny
A
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 176
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: Pią 20:17, 25 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Mikroprocesorek... Urządzenie jest fajne i przemyślane, głównym projektantem jest motocyklista. Znajdziesz wszystkie info na stronie projektu. Czasami wystawiają również na allegro pod nickiem "npaula".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszt2
Motocyklista
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 20:34, 25 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
A jak wyglada w sloncu?
Latwo wpiac?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Johny
A
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 176
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: Sob 1:21, 26 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
W słońcu nie ma najmniejszego problemu, jest wyraźny i kontrastowy. Co do podłączenia to ja nie miałem problemów, kolega hubwarka też sam podłączył, także raczej dasz radę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszt2
Motocyklista
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 1:26, 26 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
a gdzie w Sztormie ten czujnik temperatury wkladacie Panowie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Johny
A
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 176
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: Sob 1:50, 26 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Ja z racji tego że mam egzemplarze prototypowe to czujnik temperatury mam wbudowany w urządzenie, w obecnych wyświetlaczach czujnik jest na przewodzie. Trzeba dobrać takie miejsce żeby nie był odgrzewany przez silnik i słońce, oraz żeby nie był chłodzony przez pęd powietrza. Wtedy nie będzie przekłamań w odczycie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 6:00, 26 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Johny napisał: | ... oraz żeby nie był chłodzony przez pęd powietrza. Wtedy nie będzie przekłamań w odczycie. |
Taka mała uwaga, pęd powietrza nie zmienia temperatury.
Jak zamontujesz termometr na dachu samochodu to niezależnie czy będziesz jechał 200 km/h czy 20 km/h to pokaże tę samą temperaturę.
Tzw. temperatura odczuwalna wynika z tego, że wraz z pędem powietrza występuje przyśpieszone parownie wody. Dlatego człowiek wystawiony na duży wiatr odczuwa temperaturę jako dużo niższą niż jest w rzeczywistości.
W tych samych warunkach termometr pokaże zawsze tę samą temperaturę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DARKOM
Motonita
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: IŁAWA
|
Wysłany: Sob 10:09, 26 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
a ja postawiłem na prostote szybko i wygodnie hehe
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 13:56, 26 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
nieprosty napisał: | Johny napisał: | ... oraz żeby nie był chłodzony przez pęd powietrza. Wtedy nie będzie przekłamań w odczycie. |
Taka mała uwaga, pęd powietrza nie zmienia temperatury.
Jak zamontujesz termometr na dachu samochodu to niezależnie czy będziesz jechał 200 km/h czy 20 km/h to pokaże tę samą temperaturę.
Tzw. temperatura odczuwalna wynika z tego, że wraz z pędem powietrza występuje przyśpieszone parownie wody. Dlatego człowiek wystawiony na duży wiatr odczuwa temperaturę jako dużo niższą niż jest w rzeczywistości.
W tych samych warunkach termometr pokaże zawsze tę samą temperaturę. |
A ja jeszcze rozwinę wypowiedź kolegi - im wyższa prędkość, tym wyświetlana temperatura będzie dokładniejsza, bo maleje problem nagrzewania się urządzenia (czy owiewek) od słońca. Pęd powietrza powoduje szybsze wyrównanie się temperatury nagrzanego elementu do temperatury otoczenia
Żeby w ogóle można było mówić o "chłodzeniu" czy przekłamaniach z tego tytułu, to termometr musiałby mieć wewnętrzne źródło ciepła, tak jak ludzkie ciało. Dlatego dla nas wiatr zmienia temperaturę odczuwalną (efektywniejszy odbiór ciepła przez powietrze z powierzchni ciała), a dla termometru to bez różnicy lub wręcz jest to korzystne, tak jak pisałem wyżej
Jeszcze jeden fajny termometr znalazłem na ebayu:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Rozmiar wyświetlacza 0,36" lub 0,56", kolory: czerwony, zielony, niebieski, żółty. Cena z wysyłką do Polski 42zł
Jest też dostępny na allegro, ale kosztuje 80zł, a i tak jest wysyłany prosto z Hong Kongu, tylko z prowizją polskiego sprzedawcy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Sob 14:00, 26 Sty 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszt2
Motocyklista
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 23:40, 28 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Dziekuje Wszystkim za podpowiedzi, zdjecia i linki ktore okazaly sie bardzo pomocne przy wyborze najlepszej opcji dla mnie!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hubwarka
Motocyklista
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warka
|
Wysłany: Wto 10:12, 29 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Witajcie.
Sorki za zamieszanie z nazwą firmy.
Czujnik temperatury jest na metrowym kabelku i zamieściłem go pod przednią lampą przy kratce wlotu powietrza. Nie nagrzewa się od słońca a podczas jazdy pokazuje poprawne wskazanie. Na postojach w korkach potrafi kilka stopni więcej pokazać ale ogólnie jest Ok.
Tempra turę porównywałem z kolegą, który ma wskaźnik oryginalnie zamontowany w GS800 i różnica w temperaturze to tylko 0,5 st. Więc super.
Poprzedni czujnik tem. miałem zamontowany na zegarach, ale w słońcu wskazywał duuuuużo więcej jak powinien i chciałem zmienić na poprawny.
Link do strony producenta MGI :
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeżeli będziesz chciał zainstalować urządzenie to poszukaj na naszym forum.Informacja była już przekazywana (kolorki kabelków oraz ich umiejscowienie )
Pozdrawiam
hubwarka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaster81
Motocyklista
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielbark/Szczytno
|
Wysłany: Śro 13:16, 30 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Fajna rzecz i w dobrej cenie ten wyswietlacz MGI. Tez sie nad nim zastanawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Raptor
Motonita
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: śląskie
|
Wysłany: Czw 0:43, 31 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Można regulowac natężenie podświetlenia w tym MGI ? czy ma fotorezystor? Co by w nocy nie dawał po gałach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Johny
A
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 176
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: Czw 18:34, 31 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak w nowych, ale u mnie nie ma regulacji podświetlenia. Po gałach nie daje, świeci porównywalnie do zegarów w DL-u.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
avente
Motocyklista
Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bytom, MoToAvToSy
|
Wysłany: Czw 20:13, 31 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
a ja podczas zeszłorocznej wyprawy na Bałkany zakupiłem akcesoryjny termometr "made in Bulgaria" dedykowany do Suzuki DL 650 Vstrom
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez avente dnia Czw 20:17, 31 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cincian
A1
Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 20:16, 31 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
A ja zrobiłem coś takiego.
Jak wiadomo w DL 1000 <2004 r. jest problem z mocowaniem czegokolwiek.
Kupiłem dwa metalowe mocowania do lusterek za 15 zł/szt do tego dwie przejściówki z gwintu M10 na M8.
Zleciłem wycięcie z dibondu płytę taką, jak widać na zdjęciu i przykręciłem ją do tych wsporników.
Płyta jak widzicie jest full-custom i przygotowałem ją tak, aby łatwo można było przyczepić tam komputer MGI project oraz wspornik do nawigacji dostępny na "popularnym portalu aukcyjnym".
Całość jest sztywna. Dzięki wycięciom nie ma problemu ani z wkładaniem kluczyka ani z korzystaniem z gniazdka zapalniczki.
Nie miałem co prawda jeszcze okazji wypróbować tego w boju ale nie spodziewam się problemów
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Cincian dnia Czw 22:13, 31 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszt2
Motocyklista
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 21:38, 31 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
cos nie ma zdjecia Cincian
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cincian
A1
Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 22:15, 31 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki, już poprawiłem.
Widać nie umiem shareować na google'u - imageshack jest widać łatwiejszy w użyciu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Raptor
Motonita
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: śląskie
|
Wysłany: Śro 22:51, 05 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Może mi kolegi z wyświetlaczem MGI pomogą.
Wskazania napięcia na wyswietlaczu pokazuje mi niższe o ok 1V /max13,1V/, niż na akumulatorze /14,3V/ , podlączene mam według opisu z forum, i teraz czy jest jakiś ukałd stabilizujacy-obniżajacy napięcia na zegary, czy słabo podłączyłem ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 23:42, 05 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Raptor napisał: | Może mi kolegi z wyświetlaczem MGI pomogą.
Wskazania napięcia na wyswietlaczu pokazuje mi niższe o ok 1V /max13,1V/, niż na akumulatorze /14,3V/ , podlączene mam według opisu z forum, i teraz czy jest jakiś ukałd stabilizujacy-obniżajacy napięcia na zegary, czy słabo podłączyłem ? |
Słabo podłączyłeś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cincian
A1
Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 23:50, 05 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Z tym napięciem to tak niestety jest. U mnie też przyprawiło mnie o nerwy bo myślałem, że mam coś nie tak z alternatorem.
Powody mogą być dwa:
1. napięcie jest mierzone za przekaźnikiem na którym jest jakieś napięcie (tu: ok 1V) co przy takim poborze prądu (światła itd.) jest nieuniknione.
2. możliwe jest też (co sprawdzę), że na kabelku, który zasila komputer MGI jest taki duży spadek napięcia.
Oczywiście oba powody są teoretycznie możliwe naraz (tj. że spadek napięcia na przekaźniku + spadek napięcia na linii zasilającej sumują się do tego 1V razem).
Jeśli konstrukcja komputera na to pozwala to być może wystarczy update soft'u tak, aby zmieniona została linia na której jest mierzone napięcie ładowania (z linii "za przekaźnikiem" na linię "podtrzymującą" podłączoną na stałe do akumulatora, która jest odpowiedzialna za podtrzymanie m.in. zegara w komputerku).
Jeśli jednak nie, to trzeba sobie zapamiętać jakie napięcie jest poprawne (czyli np. w moim DL 1000 te 13.5 V) a jak spadnie poniżej (np. kolejny 1 volt) to należy się zacząć martwić, bo siada ładowanie).
Zgłosiłem problem producentowi.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Cincian dnia Śro 23:53, 05 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Raptor
Motonita
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: śląskie
|
Wysłany: Czw 23:09, 06 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: |
Słabo podłączyłeś. |
Masz podłączonego MGI i wskazuję idaelnie ładowanie , to co na aku ?
Dzięki Cincian
Jakoś przeżyję te zaniżone wskazania, ludzie nieraz nie wiedzą/nie mają czym zmierzyć i żyją ,jeżeli bład jest stały to nawet nie bedę wypinał wyświetlacza z instalacji, kupa roboty. Co do zgłoszenia do producenta , pewnie zareagują, zgłaszałem im bład w ich opisie na stronie ,poprawili i podziekowali, ... zgłosiłem im błąd w instrukcji , poprawli , podziękowali i zaproponawali wymianę mojego wyświetlacza na najwyzszy model gratis, wiec wyglada, że pozytywnie nastawieni .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Raptor dnia Czw 23:11, 06 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pią 0:28, 07 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Raptor napisał: | roadrunner napisał: |
Słabo podłączyłeś. |
Masz podłączonego MGI i wskazuję idaelnie ładowanie , to co na aku ?
|
Nie, mam woltomierz.
I nie ma znaczenia gdzie go podłączę, błąd pomiaru (różnica) nie przekracza 0,3-0,5 Volta...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michu
A1
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Brzeszcze
|
Wysłany: Wto 20:00, 17 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Johny napisał: | Napiszę zamiast kolegi. Również posiadam ten wyświetlacz, nie nazywa się MAG tylko MGI dlatego nie mogłeś znaleźć. Posiada dużo więcej funkcji, wyświetlacz biegów, termometr, woltomierz, prędkościomierz, trzy liczniki przebiegu, przypomina o przeglądach, ubezpieczeniach, smarowaniu łańcucha itp. Mam go w dwóch motocyklach od wersji testowej (jeszcze nie było oficjalnie w sprzedaży), oba działają bez zastrzeżeń. |
świetny patent, czy orientuje się ktoś może jaki zakres temperatury pokazuje ten wyświetlacz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chomiczon
A1
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 18:39, 01 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
A ja to się chyba skuszę na coś takiego
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Pią 20:43, 01 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
chomiczon nie musisz kupować za "dulary" ja mam takie badziewie, ale pokazuje w miarę dokładnie [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chomiczon
A1
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 21:36, 01 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
letko napisał: | chomiczon nie musisz kupować za "dulary" ja mam takie badziewie, ale pokazuje w miarę dokładnie [link widoczny dla zalogowanych] |
Letko zauważ, że ten z mojego linka dodatkowo posiada pomiar napięcia oprócz temperatury. A przesyłka od chinoli za free.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 23:29, 01 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Ja tu widzę tylko napięcie zasilania o sporym zakresie, pomiaru napięcia raczej nie ma. Ale parę postów wyżej podlinkowałem taki wyświetlacz, który spełnia obie te funkcje i jeszcze zegarek ma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chomiczon
A1
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 11:47, 04 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
W opisie masz opisane zakresy 2 różnych pomiarów:
- Measuring range: DC 4.5~28V
- Measuring range: -30~70'C
więc raczej to układ podwóny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mowso
Motonita
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 785
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żory
|
Wysłany: Pon 16:05, 04 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
H@ns ma coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Termometr i pomiar napięcia - świetnie się sprawdza i ładnie wygląda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hans_pl
A1
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 19:52, 04 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Mowso napisał: | H@ns ma coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Termometr i pomiar napięcia - świetnie się sprawdza i ładnie wygląda |
Kiedyś miałem termometr z Louisa (takie same tyle że tańsze są w Norauto)
nie miałem żadnego problemu z deszczem - nigdy nie zamókł
Teraz mam woltomierz z termometrem (zdjęcia z telefonu więc jakość nie najlepsza)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|