|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Remol71
Motocyklista
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wwa
|
Wysłany: Śro 19:17, 07 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Hamownia prawdę powie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pyxis
Motonita
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Strzegom (dolnośląskie)
|
Wysłany: Śro 19:42, 07 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Raptor napisał: |
80% ludzi coś czuje |
Odczucia te moga miec naprawde niewiele wspolnego z rzeczywistoscia.
Jak przecialem kabelek, to od razu uslyszalem, ze na wolnych obrotach chodzi inaczej. Porownanie sciezki dzwiekowej z nagrania calej operacji jednoznacznie wykluczylo jakakolwiek zmiane odglosow pracy silkika na wolnych obrotach.
Remol71 napisał: | Hamownia prawdę powie. |
Musial bys na hamowni zbudowac pelna charakterystyke silnika na jednej i drugiej mapie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pyxis dnia Śro 19:44, 07 Wrz 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Remol71
Motocyklista
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wwa
|
Wysłany: Śro 19:51, 07 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Pyxis napisał: |
Musial bys na hamowni zbudowac pelna charakterystyke silnika na jednej i drugiej mapie. |
To chyba oczywiste.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Remol71 dnia Śro 19:53, 07 Wrz 2016, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Czw 7:37, 08 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Znalazłem na forum w stanach ciekawy wątek.
Facet pisze w nim, że odcięcie kabla 23 to odcięcie sondy O2, czyli lambda.
Nie przełącza się żadne mapowanie zapłonu, tylko komputer nie ma danych o składzie mieszanki i wali jakieś uśrednione ustawienia, przez co paliwa więcej idzie przez wydech.
Wzrasta zanieczyszczenie spalin, układ wydechowy dostaje po dupie i ilość spalanego paliwa się zwiększa o około 10 %.
Nic więcej.
Chyba Suzuki wycisnęło z tego silnika co się dało i nasze kombinowanie jest zwykłą stratą czasu.
Idę przylutować kabelek
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Czw 8:14, 08 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
siekieramotyka
A
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 11:10, 08 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
TO wtedy nie powinno być błędu ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Czw 11:27, 08 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
No właśnie.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Czw 14:29, 08 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Irek , skoro piszesz że przecięcie kabelka powoduje tylko odłączenie sondy lambda to dlaczego w motocyklach ograniczonych (do 34 bodajże) ucięcie tegoż kabelka przywraca pełny zakres mocy ??
Być może w modelu po liftingu ten kabelek faktycznie na nic nie wpływa ale w starym jest różnica.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez novy dnia Czw 14:31, 08 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Remol71
Motocyklista
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wwa
|
Wysłany: Czw 15:09, 08 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Wystarczy sprawdzić na schemacie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ce Zar
A2
Dołączył: 20 Cze 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 23:47, 11 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Dziś połączyłem sławetny kabelek i oprócz mniejszego spalania nie zauważyłem różnicy...
Także faktycznie w nowym deelu to może być tylko placebo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Żaku
A
Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pon 7:52, 12 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Tsk sobie myślę, że chyba jednak warto przeciąć ten kabelek. Takie działanie jest bowiem źródłem podwójnej radości. Pierwszy raz cieszysz się, bo po przecięciu lepiej "idzie", a drugi, bo po zlutowaniu mniej pali ☺.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pon 8:34, 12 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Żaku !!!
Jesteś wielki !!
Temat chyba zasługuje na podsumowanie i uczciwe stwierdzenie, że ten kabelek powoduje jedynie wzrost ilości spalanego paliwa.
Testowaliśmy z Pyxisem ponownie, na dwa motongi w identycznych warunkach.
Przez interkom synchronizowaliśmy biegi i na bieżąco spalanie.
Na przeciętym kabelku spalanie jest większe o 0,4-05 litra.
Nie ma wzrostu mocy, jedynie głośniej dudni wydech po puszczeniu gazu.
Motong zbiera się identycznie.
Kabelki mamy ponownie połączone.
Nie ma sensu dla komfortu psychicznego płacić więcej za paliwo.
AMEN
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bado
A2
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Cz-Dz
|
Wysłany: Pon 9:13, 12 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Czekałem z niecierpliwością na wynik Waszego testu.
Dorzucając swoje 3 grosze: wczoraj machnąłem bez specjalnego oszczędzania manety 200km asfaltem + 50km szutrem i na wyświetlaczu uśmiechało się do mnie 4,3L. Utraty dynamiki nie odczuwam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Pon 10:29, 12 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Jak to ktoś wyżej napisał w nowym modelu widocznie nie ma select mode switch ;P i faktycznie ucinacie tylko kabel do sondy lambda.W starym zostało to udowodnione na hamowni - gdzieś na początku wątku Adamar chyba o tym pisał.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez novy dnia Pon 10:32, 12 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
siekieramotyka
A
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 10:31, 12 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Pewnie tak, w starym jednak naprawdę czuć różnice.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pon 10:53, 12 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
W starym zblokowanym na przykład dla żabojadów odblokowuje do pełnej mocy.
4 koniki więcej i jazda powyżej 140 musi być odczuwalna
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Pon 10:54, 12 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
daw103
A2
Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: Czw 9:15, 29 Wrz 2016 Temat postu: Testy Hamownia |
|
|
Witam
W dniu dzisiejszym uje.... kabelek pacjent DL 650 rok prod 2011 rzekomo K8.
Dziś jakieś krótkie jazdy testowe. W najbliższym czasie będę robił testy na Hamowni. Myślę że do 12 października będą wykresy.
Założony przełącznik.
Spostrzeżenia:
Po pierwszych 100 km motocykl dużo żwawiej reaguje na gaz, mniej trzeba mieszać biegami. Na 6 bieg 3 tys obrotów i motocykla nie dławi:)
Na obecną chwile pomiar Spalin przy 3 tys obrotów bieg jałowy.
Podczas rozmowy z diagnostą sam zauważył że motocykl dużo żwawiej reaguje na gaz. Diagnosta motocyklista . Też jest Ciekaw wydruków z Hamowni.
PS Ktoś się chce dorzucić do eksperymentu:D????
Przed Modyfikacją
Po Modyfikacji
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez daw103 dnia Pią 16:26, 30 Wrz 2016, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gdl
A
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Leżajska
|
Wysłany: Czw 9:21, 29 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
O ! I to jest fajne podejście. Koniecznie je wstaw później
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seburaj
A2
Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 16:07, 30 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
a jakieś wnioski z tych obrazków powyżej ??
po modyfikacji masz mniej tlenu, wiecej za to CO... i to ma byc lepiej ?
ja wczoraj wydłubałem słynny pin nr 24 w K7 i powiem tak - efektem jest guzik łamane przez nic...
żadnego wyczuwalnego efektu, oczywiście siła sugestii duża zapewne jest ale bez przesady
moim zdaniem kabelek to placebo i jakaś legenda, pin powędruje z powrotem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pią 16:12, 30 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Zmniejsz te zdjęcia bo chujowo to wygląda.
Najgorsze jest to HC.
Wzrost niespalonego paliwa o 800 ppm, teraz wiadomo skąd ten wzrost spalania.
Paliwo wylatuje przez wydech.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Pią 16:37, 30 Wrz 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
daw103
A2
Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: Pią 16:22, 30 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Hej wniosek jest taki że po modyfikacji dostaje większą dawkę paliwa, widzę że kolega nie bardzo umie czytać analizę spalin. Tak jak powiedziałem dopiero hamownia prawdę powie. Tak jak pisałem w poście wyżej motocykl lepiej wkręca się na obroty. Stał się zrywniejszy na dole - góry nie testowałem. Wydaje mi się że można troche pokopać i wyeliminować to nie spalone paliwo.
Jadę do mądrego gościa na hamownie więc myślę że On podpowie ewentualne rozwiązania. Włącznik zamontowany więc problemu nie ma żadnego z wyłączeniem tego moda
Zdjęcia zmniejszone bo faktycznie mnie poniosło.
Skoro seburaj twierdzisz ze to legenda przedstaw jakieś argumenty. Nigdy nie wysnuwam pochopnych wniosków nie potwierdzonych dowodami.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez daw103 dnia Pią 16:34, 30 Wrz 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pią 16:34, 30 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Nic się nie wkręca, też miałem takie wrażenie po przecięciu kabelka.
Zobacz na HC, ta większa dawka paliwa wylatuje przez wydech w powietrze.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Pią 16:36, 30 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
daw103
A2
Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: Pią 16:38, 30 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Nie będę się przekomarzał bo nie jestem na targowisku. Jak napisałem wcześniej pogadamy jak będę miał konkretne wyniki z hamowni. Postronny diagnosta gdzie wykonywałem pomiary sam to zauważył bez żadnej mojej sugestii
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pią 16:42, 30 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Ja się nie komarze.
HC pokazuje co pokazuje.
800 ppm paliwa wylatuje niespalone w kosmos.
To mi już wystarcza do definitywnego zapomnienia o kabelku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
daw103
A2
Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: Pią 16:44, 30 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
heheh jak hamownia pokaże 5 KM więcej wszyscy będą cieli i nie będą patrzeć ile leci w wydech
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pią 16:46, 30 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Ok, Masz racje.
Poddaję się.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Pią 16:47, 30 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pyxis
Motonita
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Strzegom (dolnośląskie)
|
Wysłany: Pią 17:21, 30 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Faktycznie wyniki analizy wskazuja na wzbogacona mieszanke, wiec wiemy na pewno, ze parametry pracy silnika nie sa identyczne jak przed "ciachnieciem" i nie jest to tylko efekt placebo.
Przy bardziej bogatej mieszance i bez doladowania silnika nie da sie chyba istotnie "polepszyc" parametrow spalania. Mniejsze opory na filtrze powietza i dolocie pewnie nico poprawia sytuacje (mozna probowac tez zmienic ksztalt komory spalania na powodujacy bardziej optymalne mieszanie skladnikow ).
Zobaczymy c o pokaze hamownia.
Jaka kwota "skladki" na eksperyment?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
daw103
A2
Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: Pią 17:27, 30 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Pyxis
Koszt hamowni to 200 i nie jest to 1 x tylko ma 3-5 razy go zhamować na 1 i 2 programie. A kwota składki co łaska
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pią 17:47, 30 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Idę wychlać kilka browarów i zmieniam kształt komory spalania.
Nawiercę kilka otworów wiertłem fi 10.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
daw103
A2
Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: Pią 18:03, 30 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Pyxi
Myślę że filtr powietrza K&N może bardzo poprawić sprawę myślę że przez zimę zainwestuje w ten filtr i wykonam ponownie analizę spalin na tym samym urządzeniu i w tych samych warunkach tzn. bieg jałowy i 3 tys obrotów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pyxis
Motonita
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Strzegom (dolnośląskie)
|
Wysłany: Pią 18:06, 30 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
daw103 napisał: | Pyxis
Koszt hamowni to 200 i nie jest to 1 x tylko ma 3-5 razy go zhamować na 1 i 2 programie. A kwota składki co łaska |
Tzn cala kwota to 200 zl czt 3-5x 200 ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
daw103
A2
Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: Pią 18:07, 30 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Cała kwota to 200
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pią 18:24, 30 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Filtr powietrza K&N high flow to ściema taka sama jak kamienie magnetyczne w mieszkaniu.
On się zrobi taki sam normal flow jak złapie trochę brudu.
Wystarczy stary filtr przedmuchać powietrzem i będzie high flow.
No.... ale klient nasz pannnn.
Pyxis- nie są idento, bo paliwo leci z wiatrem.
Sam widziałeś jak sprawdzaliśmy, że nie było różnicy żadnej.
Interkom, te same obroty pod górkę, ten sam bieg w tym samym momencie.
Jakby było więcej kucy, to bym cię doganiał, a jechaliśmy równo jak po sznurku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Pią 18:30, 30 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pyxis
Motonita
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Strzegom (dolnośląskie)
|
Wysłany: Pią 18:50, 30 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Zeby wykazac ronice, powinnismy zrobic test przyspieszania. Takie wyscigi ze startu zatrzymanego. Jednak tutaj za duza role gra kierownik. Jazda ze stala predkoscia niewiele wnosi, a my sprawdzalismy dzwiek motocykla. Sam zreszta zauwazyles ze na orginalnej mapie mniej "dudni".
EDIT:
Moze nie bedziemy dalej gdybac, tylko sie po pare groszy zrzucimy na ta hamownie dla kolegi?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pyxis dnia Pią 18:55, 30 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Pią 19:33, 30 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Irek1970 napisał: | [....]
Pyxis- nie są idento, bo paliwo leci z wiatrem.
Sam widziałeś jak sprawdzaliśmy, że nie było różnicy żadnej.
Interkom, te same obroty pod górkę, ten sam bieg w tym samym momencie.
Jakby było więcej kucy, to bym cię doganiał, a jechaliśmy równo jak po sznurku. |
Sprawdzaliście ale nowy model po liftingu w którym ciachaliście kabel od sondy lambda - tu jest mowa o starym ;P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Pią 21:03, 30 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Novy ma racje.
niepotrzebnie negujecie cos czego zescie nie sprawdzali.
Mieszanka paliwowa jest bogatsza to sie zgadza, pisalem o tym juz i moim badaniu czystosci spalin.
to i delikatne wieksze zuzycie moze efekt przeciecia tylko potwierdzic.
Ktos kto sie bawil w regulacje gaznikow wie o czym mowa.
Jezdzilem juz paroma motocyklami i smiem twierdzic ze w moim K 7 spokojniejsza praca na wolnych obrotach i lepszy dol to nie byl tylko wymysl mojej woli. Jezeli pare osob ma podobne spostrzezenia to cos w tym jest.
Wasz ma calkiem inne mapy , dzieki ktorym takze mniej pali.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pią 21:05, 30 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seburaj
A2
Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 0:07, 02 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
ja dziś pina nr 24 wsadziłem z powrotem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek666
A
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 0:00, 04 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Zrobiłem ostatnio 1000 km w górach testując obydwie mapy,z moich odczuć przecięcie kabelka daje mocniejszy dól. Choć jeżdżąc dynamicznie po winklach góra też wydawała się mocniejsza.Spalania nie sprawdzałem.DL 650 2010r
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bartek666 dnia Wto 0:13, 04 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
daw103
A2
Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: Wto 8:41, 04 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Z powodu nie sprzyjających warunków atmosferycznych testy na hamowni przeciągną się w czasie Prognozy na najbliższe dni też nie są sprzyjające:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seburaj
A2
Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 11:09, 04 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
ja wczoraj założyłem TRE
niestety z powodu deszczowej pogody na razie nie prowadzę testów drogowych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
daw103
A2
Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: Wto 14:33, 04 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
He he he to jeszcze dochodzi 3 opcja do testow na hamowni tre + ucięty przewód
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Wto 22:08, 04 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
seburaj napisał: | ja wczoraj założyłem TRE |
Do 650?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seburaj
A2
Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 22:13, 04 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
a w czym problem ?
do K7
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Wto 22:15, 04 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
seburaj napisał: | a w czym problem ?
do K7 |
Na mój gust w tym, że 650 nie ma opóźnienia zapłonu na biegach 1 do 3 tak jak 1000, więc TRE nie ma sensu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seburaj
A2
Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 8:26, 05 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
według mojej wiedzu ma, więc ma sens
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Carry
A2
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 10:18, 06 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Duży temat więc postaram sie pare rzeczy wyprostować
DL tak jak wszystkie Suzuki mają różne grupy zapłonowe. Zazwyczaj 3 + neutral. W zależności od rocznika DL są tam albo 2 albo 3 grupy na biegi (1234 56 lub 12 34 56). TRE ma dużo sensu ale zdecydowanie na bazie ECU, wersje dopinane mieszają bardziej niż tylko przy zapłonie i nie ma co ich polecać bo zmieniają dodatkowo mieszankę.
Co do mode select switcha:
Wszystko zależy od nr ECU. Wersje fabrycznie odblokowane mają ten sam zestaw map na MS0 i MS1 czyli zdjęcie czy też przyłożenie masy na odpowiedni PIN nic nie zmienia bo ciągle są to te same mapy. Efekt placebo i naciąganie na hajsy.
Modele zablokowane mają ze standardu MS0 zablokowane a MS1 odblokowane więć w zależności od tego czy pin jest pod masą czy nie można przełączać mapy z jednej wersji na drugą.
Są też specyficzne moduły do modeli na rynki azjatyckie np gdzie MS0 jest deliaktnie różne mimo że blokady nie ma - kwestie innych emisji.
Tak w dużym skrócie - moge Wam pokazać jak wyglądaja mapy paliwa na MS0 i MS1 (nie tylko paliwa rzecz jasna) i sami zobaczycie, że ten kabelek w przypadku modułów odblokowanych nic nie zmienia:)
Założe zaraz temat o ECU hackingu i tam będzie można przenieść dyskusje na takie tematy:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pon 16:51, 06 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
No, no, takiego forumowicza na potrzeba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Carry
A2
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 10:03, 07 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Do usług:)
Wczoraj opanowałem już DL 650 2003-2006 - od dzisiaj wracam do nowszego modelu na poprawki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Czw 11:19, 09 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Carry, tak z technicznej ciekawosci zapytam bo temat dla mnie juz nieaktualny.
Moge sie zgodzic ze to efekt placebo,nie mam na to zadynych oprocz swoich wrazen argumentow.
Ale czym mozna w takim razie wytlumaczyc zauwazone poprzez wikeszosc przecinajacych kabelek wieksze spalanie i moje potwierdzone na stacji diagnostycznej ( w obu przypadkach tej samej ) zawyzone wartosci spalin ?
Skoro to te samy mapy to teoretycznie nie powino sie nic zmienic.
edit. w moim przypadku byl to K 7
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Czw 11:20, 09 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Carry
A2
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 11:52, 09 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
No i powracam do tego samego co na początku:) Musiałbym zobaczyć co masz w module żeby określić porcjowanie paliwa na MS0 i MS1 - wtedy mogę to wytłumaczyć na liczbach
Moja wiedza bazuje na modułąch innych suzuki i kawasaki - DL właśnie rozpacowuje więc sugeruje się setupem tego co jest w innych modułach - na bazie SV (4 różne pliki z 4 różnych sterowników tego samego zakresu rocznika) widzę ze:
1. Mapy sąidentyczne na MS0 i MS1
2. Jest zablokowany więc MS0 nie jest równe MS1 ale to wartości o połowe mniejsze
3. i 4. Mapy są różne na MS0 i MS1 ale nieznacznie, dla mnie kwestie typowo emisyjne bo mapa mocniejsza jest taka sama jak w przypadku mapy z odblokowanego nr 1. przy czym jest inaczej porcjowane paliwa na dole
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filip_DW
A2
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 17:18, 25 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj zajrzałem do kostki w moim dl 650 XT AL5 i okazuje się że pin 23 w kostce jest zaślepiony fabrycznie więc opcja zmiany mapy odpada.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|