|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Pią 10:43, 22 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Żaku napisał: | jotes napisał: |
smieszne tylko ze komus przszkadza ta mala roznica w gore ale sam nie kupi miejszego motocykla aby zrobic roznice w dol.
|
A skąd ta pewność Jotes? |
pewnosci nie mam ale watpliwosci...
Żaku napisał: |
Dynamika silnika w porównaniu do 650-tki wyraźnie lepsza i jak dla mnie w pełni zadowalająca. Zużycie paliwa pomiędzy 6 a 7 litrów przy dość dynamicznej jeździe.
[...]
Podsumowując - moto fajne i do poróżowania i do miasta. Dynamiczne, łatwe w prowadzeniu i bardzo zwinne w ruchu miejskim. Fajny wygląd, solidne wykonanie i doskonały, podnoszący adrenalinę dźwięk wydechu. Fajne i bardzo naturalne jako kolejne moto po małym V-Stromie. |
w calym watku ani slowa o ekologii ze np spelnia tylko normy Euro 3
EDIT
moze mod wydzieli to do innego watku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pią 10:44, 22 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Żaku
A
Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pią 10:51, 22 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
No i co Twoim zdaniem z tego wynika Jotes?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Żaku dnia Pią 10:54, 22 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pyxis
Motonita
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Strzegom (dolnośląskie)
|
Wysłany: Pią 10:52, 22 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
bado napisał: | Pyxis napisał: |
Ja wczoraj zrobilem traske 100km po lekkich pagorkach i przy spokojnej (normalnej) jezdzie komp pokazal finalnie 4,5 [l/100km]. Na tej alternatywnej mapie wtrysku. |
Dobra wiadomość. Czyli nie jest źle. W weekend idę solo 800km, to będę testował. |
No tylko na tej orginalnej bylo jednak blizej 4.
A gdzie latasz w taka traske? Moj "skrzydlowy" sie ostatnio opuszcza, wiec tez latam samotnie, ale znacznie krocej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pią 10:56, 22 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Nic się nie opuszczam, tylko spożywam zwiększone ilości płynów zgodnie z zaleceniami w tak gorące dni
Ogródek i zimne piwko wygrywa z motongiem 10-0
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bado
A2
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Cz-Dz
|
Wysłany: Pią 11:13, 22 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Pyxis napisał: |
No tylko na tej orginalnej bylo jednak blizej 4.
A gdzie latasz w taka traske? Moj "skrzydlowy" sie ostatnio opuszcza, wiec tez latam samotnie, ale znacznie krocej. |
Kiedy kupowałem moto, wyświetlacz pokazywał 3,8L z 1200km :)
Jutro ruszam z górnego śląska w Bieszczady, ale nie turystycznie, a jako pilot dla holownika, więc prędkości rzadko będą przekraczać 70kmh. Spodziewam się więc, że w tych warunkach spalanie nie powinno przekroczyć 1,25L mimo przeciętego kabla ;)
Tak czy inaczej, nie ma strachu, bo przeróbka jest w pełni odwracalna, więc w razie czego, będę lutował. Wolałbym jednak tego uniknąć, bo moto ma jednak teraz większą ochotę do jazdy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pią 11:21, 22 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
1,25 ale jak będzie moto na lawecie jechało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Pią 11:27, 22 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Żaku napisał: | No i co Twoim zdaniem z tego wynika Jotes? |
jakos wieksze spalanie w tym przypadku Ci nie przeszkadza.
Zaku , nie ma sensu ta dyskusja,
Uwierz mi mody na motocykl nie da sie pogodzic z moda na ekologie wiec musisz sie zdecydowac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fryderyk
A2
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 11:32, 22 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Z ciekawości, czy ktoś się zna na tym na tyle, żeby móc stwierdzić, czy można te mapy przełączać w czasie pracy silnika? Może by tak przełącznik na kierownicy umieścić i w czasie jazdy przestawiać między mapą "SPORT" a "ECO"? A może ktoś już testował takie rozwiązanie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pią 11:36, 22 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Raczej nie ma chętnych na taki test
Sam jestem ciekawy.
Prawdopodobnie mapa wczytuje się po przekręceniu kluczyka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pyxis
Motonita
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Strzegom (dolnośląskie)
|
Wysłany: Pią 11:45, 22 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Irek1970 napisał: | Nic się nie opuszczam, tylko spożywam zwiększone ilości płynów zgodnie z zaleceniami w tak gorące dni
Ogródek i zimne piwko wygrywa z motongiem 10-0 |
Juz Ci proponowalem, zebys sie zaszyl, bo z czasem piwko wygra i z zona i z rodzina i z calym tym zasranym Swiatem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pią 11:54, 22 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Pijemy całą rodziną
500 plus.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Żaku
A
Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pią 11:54, 22 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
jotes napisał: | Żaku napisał: | No i co Twoim zdaniem z tego wynika Jotes? |
jakos wieksze spalanie w tym przypadku Ci nie przeszkadza.
Zaku , nie ma sensu ta dyskusja,
Uwierz mi mody na motocykl nie da sie pogodzic z moda na ekologie wiec musisz sie zdecydowac. |
Rzeczywiscie nie ma, jałowe te Twoje argumenty strasznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czekol
A
Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: Pią 16:12, 22 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Żaku napisał: | jotes napisał: | Żaku napisał: | No i co Twoim zdaniem z tego wynika Jotes? |
jakos wieksze spalanie w tym przypadku Ci nie przeszkadza.
Zaku , nie ma sensu ta dyskusja,
Uwierz mi mody na motocykl nie da sie pogodzic z moda na ekologie wiec musisz sie zdecydowac. |
Rzeczywiscie nie ma, jałowe te Twoje argumenty strasznie. |
Wcale nie jałowe. Jeżdżenia motocyklem dla przyjemności w żaden sposób nie pogodzisz z ekologią.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pią 16:14, 22 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Życie jest nieekoloigczne
Trzymajcie się tematu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ce Zar
A2
Dołączył: 20 Cze 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 23:44, 22 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
W kwestii ekologii....tfu, kabelka przeciętego
Realne zużycie mam w granicach 5-5,1 l/100km.
Natomiast wskazania średniego spalania na liczniku przy przebiegu.....18l/100km
I zastanawiam się, czy na tę wariację nie ma wpływu fakt, że po przecięciu kabelka odłączałem zegary. I co z tym zrobić ? W temacie ekologii, oczywiście
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
centrino
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: DLU
|
Wysłany: Sob 8:33, 23 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
W temacie spalanie 18l/100km to stwierdzam, że jest skrajnie nieekologiczne!!!
spróbuj zresetować kompa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bado
A2
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Cz-Dz
|
Wysłany: Pon 8:31, 25 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Jestem po nieco szerszym teście spalania po "czipie". Jazda solo z kufrem centralnym. Paliwo 98 z BP. Przebieg wyzerowany raz, na początku trasy. Kilometry nawinięte w sobotę i wczoraj, więc upał.
- 250km z prędkościami do 70kmh + kilkadziesiąt odwinięć do 8tys obr - spalanie 4,3L. Sądziłem, że będzie mniej.
- 320km po pętlach bieszczadzkich do 140kmh - 4,6L. Sądziłem, że będzie więcej.
- 180km z odwijaniem pod czerwone pole i prędkościami do 190kmh - 5,7L i pewnie rosłoby dalej, ale...
- ostatnie 90km z prędkością do 45kmh - 5,1L
Podsumowując: częściowo szczęśliwie, częściowo złośliwie złożyło się, że miałem okazję sprawdzić spalanie w bardzo różnych warunkach. Podkreślam, że nie kasowałem przebiegów, więc ostateczne wskazanie 5,1L odnosi się do sumarycznych 840km (chyba, że algorytm liczenia jest inny).
Jeśli chodzi o odczucia: moto ma więcej pary, zwłaszcza od 140kmh, gdzie wcześniej przyśpieszało niechętnie, a teraz przyśpiesza "tak se"
Tak czy inaczej, na razie kabla nie lutuję.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bado dnia Pon 9:22, 25 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pon 8:49, 25 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Ja wczoraj z plecaczkiem 180 km.
Uwaga ! 4,4 !!! A solo było 4,8
Delikatne przyspieszanie i można po obcięciu kabelka uzyskać przyzwoite spalanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotkar
A1
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pią 6:35, 29 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Hej.
Wczoraj dokonałem uroczystego przecięcia kabelka nr 25 w moim sztormiaku K6.
Moje odczucia są następujące - może rzeczywiście jest bardziej elastyczny ale o zgrozo wydaje mi się , że jest cichszy (wydech fabryczny).
Miał ktoś podobnie?
Poozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pyxis
Motonita
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Strzegom (dolnośląskie)
|
Wysłany: Pią 12:12, 29 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Moj AL2 raczej jest nieco glosniejszy przy mocnym odkreceniu manetki - zwlaszcza jesli startuje z niskich obrotow. Na wolnych obrotach nic sie nie zmienilo.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pyxis dnia Pią 12:13, 29 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotkar
A1
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pią 15:29, 29 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Przetestowałem jeszcze raz.
Wg mnie przy ostrym dodawaniu gazu dźwięk jest trochę bardziej "agresywniejszy", ale przy odpuszczeniu gazu zniknął ten basowy pomruk (który nie był zbyt głośny ale był).
Co do elastyczności to rzeczywiście silnik zbiera się bardziej żwawo.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pearl
A2
Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żarki, Jura Krk-Czwa
|
Wysłany: Czw 10:33, 25 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Cześć,
Coś mi się wydaje,że opcja kabelkowego tuningu jest dostępna dla wielu modeli Suzuki. Na forum Bandit Crew ten wątek jest obszernie opisany, włącznie z pomiarami składu mieszanki i spalin,więc dosyć rzetelnie. W Banditach, za wzrostem osiągów idzie zwiększone zużycie paliwa.Z pomiarów wynikało z kolei, że motocykl pracuje niekiedy że zbyt bogata mieszanka (pół biedy) ale też że zbyt uboga (wiadomo z czym to się je). I tu nasuwa się pytanie,jaki długofalowy wpływ na kondycję np głowicy ma korzystanie z tej przeróbki?
Fakt, że dotyczyło to Bandytów ale myślę że odnosi się również do dla, nawet przewód w ECU jest ten sam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pyxis
Motonita
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Strzegom (dolnośląskie)
|
Wysłany: Czw 11:41, 25 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Nie zapominajmy, ze kiedys silniki mialy tylko zwykle gazniki. Dzialalo to dosyc sporo wiec nie ma co dzielic wlosa na czworo. IMHO.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pearl
A2
Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żarki, Jura Krk-Czwa
|
Wysłany: Czw 13:12, 25 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Tyż prowda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gdl
A
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Leżajska
|
Wysłany: Czw 19:52, 25 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
No więc obciąłem dzisiaj ten magiczny kabelik. Pacjent 650 K6. Podziękowanie dla kolegi siekieramotyka za podesłanie zdjęcia kostki
Sam nie wiem czy to coś dało czy faktycznie siła autosugestii, mam wrażenie że na pierwszych dwóch biegach jakoś szybciej się zbiera do górnych partii obrotów. Dźwięk na tłumiki przelotowym jakby cichszy i jakoś mam wrażenie że nie szarpie tak silnikiem przy nagłym odpuszczeniu manetki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bado
A2
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Cz-Dz
|
Wysłany: Nie 19:13, 04 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
bado napisał: | Tak czy inaczej, na razie kabla nie lutuję. |
Kabel zlutowany..
Po przejechaniu 2 tys km coraz bardziej zaczęło mnie irytować stale podwyższone spalanie:
- jazda bardzo spokojna (taka, że koń mnie wyprzedza) - 4,5L i to z biedą
- jazda normalna - 4,9-5,3L
- jazda w pośpiechu - 6,0L
Wiem, nie jest to dużo, aaale wcześniej rozpieściła mnie bestia spalaniem na poziomie motoroweru i świadomość, że w 3min mogę wrócić do serii sprowokowała mnie do dzisiejszego testu.
W skrócie:
Machnąłem z rana ok 100km na kablu przeciętym. Jazda mieszana, spalanie 5,6L. Wyzerowałem przebieg i ostatnie 20km jechałem jak emeryt - 4,5L.
Zlutowałem kabel, wyzerowałem przebieg i w drogę. Po 16km spokojnej jazdy (do 90kmh) miałem na wyświetlaczu 3,5L. Wskoczyłem do miasta i zacząłem jechać normalnie w dużym ruchu - spalanie dobiło do 3,9L.
Ponieważ jazdy były jedna po drugiej, miałem dobrą okazję, żeby dobrze poczuć różnicę w osiągach i dźwięku maszyny. Z ręką na sercu - u siebie nie czuję żadnej. Mimo, że z tyłu głowy myśl: no jak.. przecież musi być słabszy.. no musi gorzej się zbierać..
Podsumowując, odzyskałem ok 30% paliwa na 100km (co przy moich przebiegach odczuję wyraźnie) nie tracąc osiągów, albo tracąc je w stopniu minimalnym. Wychodzi na to, że wcześniej zadziałało placebo.
Oczywiście to są jedynie moje spostrzeżenia i zapewne inne sprzęty zachowają się inaczej, więc nie sugerujcie się 1:1.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pyxis
Motonita
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Strzegom (dolnośląskie)
|
Wysłany: Nie 19:44, 04 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Moze faktycznie szarpiesz manetka bardzo mocno, bo dzisiaj pojezdzilimy po gorkach i fakt, ze nie byla to "jazda po bandzie", bo i umiejetnosci nie te i drogi niewybaczajace bledu, ale spalanie u mnie wyszlo 4,4 litra a u Irka 4,3 litra na setke. Srednia z trasy 250 km.
Co do pomiarow zuzycia paliwa, to nie rob tego na odcinku 20km, chyba, ze masz kontrolowane warunki. Wystarczy pachylosc terenu czy wiatr i wyniki wyjda z czapki. Najlepiej jakis odcinek drogi w jedna i druga strone, albo srednia z duzo wiekszych przebiegow.
Poza wszystkim, to zainspirowales mnie chyba do zalozenia na ten kabelek wlacznika.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pyxis dnia Nie 19:45, 04 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Żaku
A
Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Nie 20:10, 04 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Najpierw była fala obcinania, teraz będzie fala lutowania ☺.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bado
A2
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Cz-Dz
|
Wysłany: Nie 20:22, 04 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Pyxis napisał: | Moze faktycznie szarpiesz manetka bardzo mocno, bo dzisiaj pojezdzilimy po gorkach i fakt, ze nie byla to "jazda po bandzie", bo i umiejetnosci nie te i drogi niewybaczajace bledu, ale spalanie u mnie wyszlo 4,4 litra a u Irka 4,3 litra na setke. Srednia z trasy 250 km. |
Podejrzewam, że tutaj może wpływać kilka innych czynników, stąd te różnice. U mnie wyraźnie większe.
Pyxis napisał: |
Co do pomiarow zuzycia paliwa, to nie rob tego na odcinku 20km, chyba, ze masz kontrolowane warunki. Wystarczy pachylosc terenu czy wiatr i wyniki wyjda z czapki. Najlepiej jakis odcinek drogi w jedna i druga strone, albo srednia z duzo wiekszych przebiegow. |
Masz rację. To była jedynie szybka próba. Chwilę wcześniej zrobiłem to samo na przeciętym kablu i w podobnym terenie miałem dokładnie litr więcej.
Przed modyfikacją - wracając z wakacji z 3 kuframi dowalonymi po brzegi drogami krajowymi, gdzie płynności żadnej, z kręceniem pod czerwone od czasu do czasu, wyszło 4,3L/800km.
Pyxis napisał: |
Poza wszystkim, to zainspirowales mnie chyba do zalozenia na ten kabelek wlacznika. ;-) |
Ciekaw jestem efektu. Ja jednak temat już odpuszczam. Spróbowałem, zobaczyłem, "odczipowałem".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Nie 21:08, 04 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Wg mnie przecięcie kabla nie wpływa znacząco na spalanie. Ja u siebie przeciąłem i pali porównywalne. Przy "normalnej" jeździe w granicach 4-5 litrów. Dla przykładu ostatnio po emeryckiej jeździe ze szwagrem na 125 z prędkościami do 100 spalił mi 3,5l więc kabelek ma znikomy wpływ na spalanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bado
A2
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Cz-Dz
|
Wysłany: Nie 21:59, 04 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
novy napisał: | Wg mnie przecięcie kabla nie wpływa znacząco na spalanie. Ja u siebie przeciąłem i pali porównywalne. Przy "normalnej" jeździe w granicach 4-5 litrów. Dla przykładu ostatnio po emeryckiej jeździe ze szwagrem na 125 z prędkościami do 100 spalił mi 3,5l więc kabelek ma znikomy wpływ na spalanie. |
u siebie nie byłem w stanie osiągnąć wyniku niższego niż 4,3L stając na rzęsach. Tylko PB98, nowe opony, prawidłowe ciśnienie, jazda solo (80kg, 176cm), bez kufra i poniżej 90kmh, szyba suzuki, chuchając na manetę przez 250km.
Czyli takie samo spalanie, jakie miałem przy pałowaniu znad morza z trzema kuframi przed cięciem kabla.
Przebieg moto - nieco ponad 20kkm, serwis na bieżąco.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pyxis
Motonita
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Strzegom (dolnośląskie)
|
Wysłany: Nie 22:21, 04 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
No i zafundowalem sobie pstryczek. Sam jestem ciekaw co z tego wyniknie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michko
Motocyklista
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 22:23, 04 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Pyxis, jesteś moim Guru
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pyxis
Motonita
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Strzegom (dolnośląskie)
|
Wysłany: Nie 23:06, 04 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Dziekuje, ale to naprawde nie jest nic nadzwyczajnego.
PS.
Po namysle zamienilem jednak ten w sumie delikatny przelacznik na taki dedykowany do narzedzi - ten akurat od pily spalinowej do wlaczania zaplonu.
Jutro trzeba by potestowac jak nie bedzie pdal deszcz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pyxis dnia Pon 20:44, 05 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Wto 16:55, 06 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Ja też założę pstryczek i w niedzielę załatwiaj babcie do córki.
Jedziemy na pstrąga do Kudowy.
Zrobimy test drogowy. W jedną na kabelku, a z powrotem bez.
Wyniki będą miarodajne.
No i ta droga 100 zakrętów...poezja.
Tryb romantyczny mi się włączył.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Raptor
Motonita
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: śląskie
|
Wysłany: Wto 19:06, 06 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Możecie sprawdzić /w jakiś bezpiecznych warunkach/ przyspieszenie np do 120km/h z i bez kabelka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michko
Motocyklista
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 21:48, 06 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
U mnie zauważyłem wzrost spalania o ok. 0,5 l/100 km. Wydaje się że lepiej wchodzi na obroty, zwłaszcza powyżej 6000
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pyxis
Motonita
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Strzegom (dolnośląskie)
|
Wysłany: Wto 22:28, 06 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
@Irek: Na ostatniej trasie wynik spalania ronil sie miedzy motocyklami o 0,1 l/100km. Teraz jeden z nas pojedzie na mapie 0 a drugi na mapie 1. W drodze powrotnej zamienimy mapy w motungach i znowu tescik i prownanie spalania.
Po takim porownaniu bedzie mozna juz cos wnioskowac delikatnie w temacie spalania.
@Raptor:Co do porownan odnosnie przyspieszania to juz sa chyba zbyt aptekarskie roznice. Nie wychwycisz tego, bo zbyt wiele zalezy np od zmiany przezoen.
Jazda po gorkach powinna mi powiedziec, czy ronica jest faktycznie tak duza jak sie na poczatku wydawalo.
Ja bardziej mysle o jakiejs podwojnie slepej probie. Ustawie przelacznik a Irek nie patrzac w jakim jest polozeniu wybierze opcje, czy go przelaczy czy nie (oczywiscie nie powie mi czy przelaczy i nie bedzie wiedzial w jakim polozeniu jest pstryczek). Ja to samo zrobie u niego. W efekcie zaden z nas nie bedzie wiedzial na jakiej mapie aktualnie jedzie i na jakiej kolega. Po przejechaniu zalozonego odcinka kazdy postara sie "zgadnac" (wnioskujac z zachowania motocykla) na ktorej mapie jechal. Jesli roznice sa faktycznie mocno zauwazalne, kazdy z nas powinien podac prawidlowa odpowiedz.
Po wykonaniu tysiaca takich prob, bedziemy juz wiedziec na pewno (czyli z bardzo duzym prawdopodobienstwem).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pyxis dnia Wto 22:29, 06 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Wto 23:02, 06 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Wybiera się na zlot ktoś, z ciachniętym DLem? Chciałbym na własne uszy usłyszeń ten bardziej basowy pomruk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pyxis
Motonita
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Strzegom (dolnośląskie)
|
Wysłany: Wto 23:04, 06 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
To bys sie musial przewiezc, a po alkoholu sie nie jezdzi (zazwyczaj).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sowator
A
Dołączył: 28 Sie 2016
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 23:12, 06 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Temat dotyczy 650 ale czy do 1000 jest analogicznie? Szukałem ale 100% odpowiedzi nie znalazłem. Mam klv 1000 z 2005 roku ale to to samo co dl 1000 k5. Wtyczkę sprawdzałem i nie mam nic cięte.
Znalazłem jeszcze wpinane w kość "inteligentne tre" na allegro za 119 PLN ale jeżeli można kabelek, to po co przepłacać
Pozdrawiam
Art
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pyxis
Motonita
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Strzegom (dolnośląskie)
|
Wysłany: Wto 23:21, 06 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
A tak na marginesie: Jak sie tak glebiej zastanowic, to pomiedzy malymi DLami roznica w zawartosci podstawowej mapy dla silnikow starszych i nowszych pewnie sie rozni (bo poprawialo charakterystyke z tego co czytalem), nie wspominajac juz o tej dodatkowej mapie, o ktorej praktycznie nic nie wiadomo.
Ergo: Przeciecie kabelka w modelu >=2012 moze dac inne efekty niz w modelu <2012.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
staszek_s
Motonita
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radlin, Śląsk
|
Wysłany: Śro 7:40, 07 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Ja myślę, że optymalne wyjście to przecięcie kabelka, potem ktoś znajomy bez Twojej wiedzy go lutuje z powrotem. Jeździsz zachwycony osiągami i basowym mruczeniem a spalanie zostaje po staremu. Grunt to dobre samopoczucie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Śro 8:36, 07 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Pyxis napisał: | To bys sie musial przewiezc, a po alkoholu sie nie jezdzi (zazwyczaj). |
Niekoniecznie, drugi dzień zlotu poświęcony jest na wspólne latanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bado
A2
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Cz-Dz
|
Wysłany: Śro 9:14, 07 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
staszek_s napisał: | Ja myślę, że optymalne wyjście to przecięcie kabelka, potem ktoś znajomy bez Twojej wiedzy go lutuje z powrotem. Jeździsz zachwycony osiągami i basowym mruczeniem a spalanie zostaje po staremu. Grunt to dobre samopoczucie ;) |
właśnie takiego rozwiązania szukałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Żaku
A
Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Śro 11:58, 07 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Od siebie dodam tylko, ze takie rozwiązanie jest korzystne ekologicznie ☺.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Śro 12:15, 07 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Trzeba Pyxisa namówić, żeby w czasie jazdy przełączył
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bado
A2
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Cz-Dz
|
Wysłany: Śro 13:51, 07 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Żaku napisał: | Od siebie dodam tylko, ze takie rozwiązanie jest korzystne ekologicznie ☺. |
Nie ukrywam, że to właśnie przechyliło szalę i sięgnąłem po lutownicę ;)
Ciekawe, czy przełączenie mapy w czasie rzeczywistym jest możliwe, czy tylko po wył/wł zapłonu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Śro 14:27, 07 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Podejrzewam, że dane są wczytywane po przekręceniu kluczyka.
Może się mylę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Raptor
Motonita
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: śląskie
|
Wysłany: Śro 18:46, 07 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Cytat: | ...@Raptor:Co do porownan odnosnie przyspieszania to juz sa chyba zbyt aptekarskie roznice. |
80% ludzi coś czuje , czy to aptekarze, trzeba w końcu potwierdzić lub nie, tuning za 0zł, ale nie namawiam.
Co do tego że może być rożnica "aptekarska" i to można wychwycić, ten sam kierownik , moto, mierzący czas ,i 5prób .potem średnia i to samo bez kabelka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|