|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ologc
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Monachium/Gdańsk
|
Wysłany: Wto 0:01, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Oliwnik napisał: | I czy musi to być kondensator elektrolityczny? |
nie mogłem się powstrzymać, tu trochę teorii
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
możesz mniejszy kondensator zastosować ten podany przez roadrunnera to wielkie bydle jest i trudno takiego dostać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 0:07, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
To fakt, duży jest. Wyrwany z jakiejś estradowej końcówki mocy.
Ja nie stosowałem diody, ale rzeczywiście można ją założyć, żeby ładunek kondensatora nie "wracał" na istalację motocykla.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Wto 0:11, 17 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Oliwnik
Motocyklista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 0:27, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Ło Matko,
I córko
Jedyno!!!
Panowie, napisałem że jestem laikiem a Wy mi jeszcze o jakiejś diodzie coby prąd nie wracał. Jajcarze z Was.
Wy mi napiszcie, co mam powiedzieć elektronikowi jak go poproszę żeby mi wystrugał urządzonko. Wlutuję sobie sam. Lutować trochę umiem .
Chwila !!!
Chyba już trybię. Rozumiem, że Uo to napięcie (nasze ~14V), D to dioda puszczająca prąd w jednym kierunku (w stronę manetek), C - kondensator a RL to nasze manetki. Jeżeli Uo nagle spadnie poniżej jakiejś granicznej (dla Oxforda) wartości, to wtedy uaktywni się kondensator i wyśle w kierunku manetek ładunek "uzupełniający" brak napięcia. Jak powróci napięcie wyższe od tego granicznego, kondensator znów się zacznie ładować i tak w koło Macieju. Dobrze rozumuję? Czy kondensator się grzeje? Tzn czy może być jakoś obudowany na wypadek wycieku elektrolitu? Co oznacza pojęcie duży (w sensie kondensator)? Jest wielkości np baterii R20?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Oliwnik dnia Wto 0:40, 17 Lut 2009, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 0:57, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak! A kondensator o "słusznej" pojemności będzie mniej więcej rozmiarów właśnie wspomnianej przez Ciebie baterii. Mój jest troszkę większy, ale jak Ogloc zauważył to b. duża pojemność. I podłącz wszystko tak jak na rys. z założeniem że transformator to akumulator w motocyklu. Jak będziesz wszystko podłączał to pamiętaj żeby kondensator był przed bezpiecznikiem manetek, patrząc od strony akumulatora. Bo ładujący się kondensator będzie palił bezpiecznik. No i o solidnym podłączenia elektrycznym między akumulatorem a kondensatorem, kondensatorem a manetkami zresztą też.
Innymi słowy polutuj to wszystko jak bóg przykazał!
Kondensator się nie grzeje po warunkiem że nie "traktujesz" go napięciem wyższym niż znamionowe.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Wto 1:02, 17 Lut 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafallus
A2
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielka Brytamia
|
Wysłany: Wto 20:20, 17 Lut 2009 Temat postu: Własnej roboty |
|
|
Znalazłem link do manetek własnej roboty jeżeli ktoś jest zainteresowany polecam zabawę
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 20:49, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Musiałbym chyba na głowę upaść...
Już lepiej kupić za 30 zł takie zakładane na rzepach które działają tylko wł/wył. i dorobić sobie do nich sterownik za kolejnych 30.
Oliwnik, daj znać co wydumałeś.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Wto 20:50, 17 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Oliwnik
Motocyklista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 23:31, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Jasne że dam znać. Ale to potrwa. Trochę zarobiony jestem teraz. Zrobię ściśle wg wskazań lekarza i opowiem Wam o wrażeniach.
A te z linka Rafallusa to chyba jakiś masochista rzeźbił.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafallus
A2
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielka Brytamia
|
Wysłany: Wto 23:34, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
No fakt trochę to zabawne hahhahah
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 23:47, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Też mi się tak wydaje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 11:15, 18 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
te z linku to dobre do Choppera, ale koles musi miec zamiłowanie do majsterkowania!
czy ma ktos z Was manetki SINSAILTO (czy jakoś tak) zamontowałem je sobie (kosztowały 160zł w Motoakcesoriach) ale jeszcze nie wypróbwałem.
Jak sie spisuja???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomo
A
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Płock
|
Wysłany: Śro 12:58, 18 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Mam Saito 2, (nie sinsailto) zamontowałem je w zeszłym tygodniu i mogę Ci powiedzieć, że działają i w ogóle fajne sooomm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 13:34, 18 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Mi się Saito zesr... Tzn. jedna manetka przestała grzać i poszły w śmietnik. Po nich kupiłem Oxford-y.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Oliwnik
Motocyklista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 11:52, 21 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Roadrunner,
a czy rozbierałeś może sterownik do Oxfordów? Pytam, bo może można wywalić ten interes sprawdzający napięcie. Podłączyć wtedy zasilanie manetek przez przekaźnik albo [link widoczny dla zalogowanych] (na samym dole strony) i z głowy kondensatory i inne skomplikowane urządzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Sob 12:31, 21 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Niestety, wszystko jest w jednej kości. Możena ew zrobić nowy sterownik do manetek, ale to koszt ok 30-40 zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradom
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa\Pruszków
|
Wysłany: Sob 17:37, 21 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Przeciez mozesz Oxfordy podlaczyc przez przekaznik, bez ingerencji w sterownik. Ja tak planuje, poniewaz nie wylaczaja mi sie przy spadku napiecia na aku.
/mr/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Oliwnik
Motocyklista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 17:43, 21 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Przez przekaźnik to obowiązkowo. Ale wcześniej Roadrunner pisał, że wyłączały mu się jak stał na światłach. Na innych forach też czytałem opinię, że potrafią wyłączyć się przy niewielkim spadku napięcia przy wolnych obrotach, stopie i kierunkowskazie. Dlatego pytam czy można pominąć układ pilnujący spadku napięcia i połączyć to przez ten automatyczny włącznik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradom
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa\Pruszków
|
Wysłany: Czw 14:49, 26 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Czy ktos podziela moja spostrzezenia, ze Oxfordy ze sterownikiem nie grzeja symetrycznie?
Mam wrazenie, ze w jedna lape mi cieplej niz w druga (manetki sa w stosunku do siebie przekrecone o jakis kat - mowiac ogolnie od jednej kabel zasilajacy odchodzi w gore od drugiej w dol).
/mr/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Złoty
Motocyklista
Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 379
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Jabłonna
|
Wysłany: Czw 15:15, 26 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
właśnie zainstalowałem Oxfordy ze sterownikiem (podłączone bezpośrednio do akumulatora). Raz działają ok i grzeją symetrycznie ale częściej mam problem z włączeniem lub gdy juz działają to przy dodaniu gazu sie wyłączają
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Oliwnik
Motocyklista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 18:39, 27 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
mradom napisał: | Czy ktos podziela moja spostrzezenia, ze Oxfordy ze sterownikiem nie grzeja symetrycznie?
Mam wrazenie, ze w jedna lape mi cieplej niz w druga (manetki sa w stosunku do siebie przekrecone o jakis kat - mowiac ogolnie od jednej kabel zasilajacy odchodzi w gore od drugiej w dol).
/mr/ |
Hm... ,
jeśli słabiej grzeje ta, która ma kabel skierowany do góry, to może prąd ma pod górkę i dlatego.
A tak poważnie, to powinny grzać symetrycznie. Przynajmniej Daytony grzały obie jednakowo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pią 19:14, 27 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Manetka od strony klamki sprzęgła, założona jest bezpośrednio na metalową kierownicę która "odbiera" ciepło i może wolniej się nagrzewać, ale potem obie powinny grzać tak samo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemol
Motocyklista
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław Trzebnica
|
Wysłany: Sob 23:06, 28 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Zauważyłem, że manetki bardzo szybko stygną kiedy się je puści. Lewa stygnie szybciej, bo częściej się wachluje sprzęgłem niż heblem, który i tak łapię tylko dwoma palcami.
Też mam oxfordy i problem z wyłączaniem się ich na wolnych obrotach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Sob 23:28, 28 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Przemol napisał: | ...i problem z wyłączaniem się ich na wolnych obrotach. |
Przeczytaj cały ten temat, a zaprawdę powiadam Ci, znajdziesz rozwiązanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemol
Motocyklista
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław Trzebnica
|
Wysłany: Nie 15:29, 29 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | Przeczytaj cały ten temat, a zaprawdę powiadam Ci, znajdziesz rozwiązanie |
Czytałem, czytałem ale nie mam serca żeby wziąć się za te przekaźniki, kondensatory itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Nie 15:48, 29 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
No to wymień akumulator na nowy, problem zniknie, ale na krótko. Tzn tak długo, jak długo akumulator będzie miał dużą sprawność, czyli kilka miesięcy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Wto 10:11, 11 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Odesłany przez admina zapytuję w tym temacie:
W katalogu akcesoriów Suzuki do DL650 na stronie z grzanymi manetkami jest napisane wyraźnie "do modelu 2007 podgrzewane manetki nie są dostępne"... o|o. Do wszystkich roczników są tylko do 2007 nie ma...
Stąd moje pytanie do forumowych elektroników - czy może macie pomysł dlaczego tak jest? Czy w 2007 alternator jest jakoś silniej obciążony i nie przewidują już dodatkowego obciążenia manetkami? Czy może po prostu nie zrobili tego "fabrycznego" gniazda do podpięcia manetek?
Pytam nie z czystej ciekawości tyko mam zamiar jakieś manetki zakupić i założyć, ale teraz nie wiem czy aby na pewno mogę to zrobić bez większej ingerencji w układ elektryczny Sztorma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ologc
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Monachium/Gdańsk
|
Wysłany: Wto 18:36, 11 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
gniazdo manetek jest, znalazłem je za chłodnicą. w swoim założyłem oxfordy i podłączyłem je do aku przez przekaźnik, wiec można montować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KD
Motocyklista
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Wto 19:31, 11 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Rób dokładnie tak jak ci ologc mówi. Podpinaj się pod aku z przekaźnikiem. Ja też mam rocznik 2007 i po zliczeniu zapotrzebowania na energię wszystkich odbiorników prądu wyszło mi że mam zapas na tyle duży że mogę podłączać (nie pamiętam ile to było, ale na Oxfordy i gniazdo zapalniczki w zupełności wystarczyło). Jeździłem już w tym roku po Alpach z włączonymi manetami i ładowaniem telefonu z gniazdka i moto dało radę. Wbrew pozorom zapotrzebowanie manetek na prąd nie jest duże (największe w rozruchu, potem tylko podtrzymuje ciepełko).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Śro 10:12, 12 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Dzięki za info, klamka zapadła - przed jesienią jakieś manetki grzane będą zamontowane...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Czw 11:13, 27 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Jako się rzekło tak się zrobiło... Zamontowane Daytony - grzeją aż miło (dzisiaj polecam przy deszczu...) a dl się nie buntuje w żaden sposób.
PODSUMOWUJĄC: w modelu K7 jak najbardziej można grzane manetki montować, tylko nie Suzuki, bo oni ich nie oferują...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jscoolg
Motocyklista
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 20:59, 17 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Panowie
Przeczytałem cały watek i nie znalazłem stąd kilka pytań
1. Czy jak montowaliście Oxfordy to też trzeba było piłować rolgaz (chce tego uniknąć)
2. Czy ktoś ma ponizszy model Oxfordów OXFORD HOT GRIPS UNIVERSAL OF693 - czy tez są problemy z autowyłączaniem ?
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie moge już dostać nigdzie tych z pokrętłem bez auto wyłacznika!
z góry thx za info
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biały
Motonita
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Wto 22:29, 17 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
jscoolg napisał: |
1. Czy jak montowaliście Oxfordy to też trzeba było piłować rolgaz (chce tego uniknąć)
2. Czy ktoś ma ponizszy model Oxfordów OXFORD HOT GRIPS UNIVERSAL OF693 - czy tez są problemy z autowyłączaniem ?
[link widoczny dla zalogowanych]
|
1) tak- nie da się tego uniknąc, bo oryginalna manetka z rollgazu ma specjalne "wręby"
2) nie wiem co masz na myśli pisząc o "autowyłaczaniu" ale jak podłączysz pod fabryczne gniazdo wyprowadzone z wiązki to żadnego problemu nie bedzie;
ja tak zrobiłem- mam takie [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jscoolg
Motocyklista
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 23:14, 17 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Biały napisał: |
2) nie wiem co masz na myśli pisząc o "autowyłaczaniu" ale jak podłączysz pod fabryczne gniazdo wyprowadzone z wiązki to żadnego problemu nie bedzie;
|
Biały - wyżej koledzy piszą żę oxfordy z mają "autowyłącznik" przy spadku napięcia i wylączają się na wolnych obrotach (montują nawet kondensator)
pytanie czy ten model się nie wyłącza ?
Duży problem mialeś z dobraniem się do oryginalnego gniazdka ? Też bym tak podłaczył ale nie chce mi się pół moto rozbierać.
Czy trzeba jakąś wtyke specjalną do tego gniazda oryginalego ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 23:18, 17 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Mam ten sam model co Biały, podłączałem przez przekaźnik ponieważ nie chciało mi się rozbierać połowy moto w celu wygrzebania gniazdka oryginalnych manetek. Nie ma żadnego problemu z manetkami na wolnych obrotach. Panel sterowania tego modelu jest ponad to o wiele bardziej poręczny niż ten z 2 przyciskami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biały
Motonita
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Śro 0:59, 18 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
jscoolg napisał: | Biały - wyżej koledzy piszą żę oxfordy z mają "autowyłącznik" przy spadku napięcia i wylączają się na wolnych obrotach (montują nawet kondensator) |
U mnie to nie występuje- aku jest od nowości czyli już ma 3 sezony- myślę, że może być to problem albo jakiejś wadliwej partii, która trafiła na rynek lub bardziej prawdopodobne nieprawidłowego podłączenia: każde złacze, przekaźnik, bezpiecznik a zwłaszcza różnego typu szybkozłączki to dodatkowa rezystancja a co za tym idzie spadek napięcia o cześci Volta na całej drodze do manetek a maja one zabezpieczenie na 11,5V co wg. mnie przy prawidłowej instalacji i sprawnym aku+pracującym silniku+światła+kierunki itp. nie ma prawa wystąpić...
Przyjmij zasadę- im mniej złącz tym prąd ma łatwiejszą drogę
Wcześniej miałem je bezpośrednio na aku i się nie wyłaczały ale zapomniałem kiedyś wyłaczyć i "wyssały" cały prąd- napiecie było 11,55V czyli autowyłacznik zadziałał i nie zabiło to mojego aku...dlatego teraz mam je w fabrycznym gnieździe...
jscoolg napisał: |
Duży problem mialeś z dobraniem się do oryginalnego gniazdka ? Też bym tak podłaczył ale nie chce mi się pół moto rozbierać. |
Trzeba zdjąć bak, pokrywę Airboxa i lewy boczek, odpiac z zapinek wiązkę elektryczna i wyjąć ją z lewej strony nad cylindrem...jak nie masz oryginalnej wtyczki, trzeba odciąć tę oryginalną i zalutować inna...ja dałem taka 4-bolcowa od starego zasilacza komputerowego.
Niestety nie pamiętam kodu tej oryginalnej wtyczki- poszukaj na forum bo dam głowę że gdzieś to widziałem ale nie moge teraz znaleźć
Jak ją sobie kupisz w Suzuki to nie bedziesz musiał zdejmować boczka bo dasz radę od góry się wpiać- szukaj wtyczki z pomarańczowo-zielonym i czarno- białym kablem po lewj stronie chłodnicy patrzac od góry Airboxa- idź po wiazce przypiętej do przewodów hamulcowych za przednim błotnkiem, która wchodzi nad chłodnicę płynu- najlepiej znajdź kogoś z małą dłonia
Mi z przeróbka złącza zajeło to ok. 2h
P.S. i na pewno nie jest potrzebny przy takim podłaczeniu żaden przekaźnik, bo napięcie się tam pojawia po przekreceniu stacyjki z przekaźnika właśnie a sam obwód już jest zabezpieczony 15A bezpiecznikiem wiec ten 5A z zestawu manetek można spokojnie odciąć...A i jeszcze z tego obwodu mamy zapas pradu wiec ja sobie wyprowadziłem dodatkowe 12V na sterowanie Oliwiarką na pozostałych 2 kabelkach rzeczonego zasilacza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemol
Motocyklista
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław Trzebnica
|
Wysłany: Śro 9:09, 18 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
jscoolg napisał: | 2. Czy ktoś ma ponizszy model Oxfordów OXFORD HOT GRIPS UNIVERSAL OF693 - czy tez są problemy z autowyłączaniem ?
[link widoczny dla zalogowanych]
|
Mam dokładnie takie i wyłączają się przy każdym spadku obrotów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biały
Motonita
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Śro 9:49, 18 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Przemol napisał: | jscoolg napisał: | 2. Czy ktoś ma ponizszy model Oxfordów OXFORD HOT GRIPS UNIVERSAL OF693 - czy tez są problemy z autowyłączaniem ?
[link widoczny dla zalogowanych]
|
Mam dokładnie takie i wyłączają się przy każdym spadku obrotów. |
Jak masz je podłączone
Masz możliwość sprawdzenia jakie jest wtedy dokładnie(na wolnych obrotach) napiecie
1) bezpośrednio na aku
2) jak najbliżej manetek- sprawdź między "+" na bezpieczniku manetek i "-" na klemie aku
Jak nie masz czym to w każdym markecie budowlanym mozna za 15-20zł kupic prosty elektroniczny multimetr- ma dokładność pomiaru napięcia wystarczającą do naszego celu
EDIT: czy jak się wyłączą to pali się zielona dioda "ON" a nie pali się żadna z diod od poziomu grzania
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Biały dnia Śro 9:53, 18 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemol
Motocyklista
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław Trzebnica
|
Wysłany: Śro 9:55, 18 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Biały napisał: | Jak masz je podłączone |
Podłączyłem pod tylne światło pozycyjne bez przekaźnika.
W K2 jest normalny wyłącznik świateł więc po odpaleniu moto na manetkach nie mam prądu dopóki nie włączę światła.
Nie mam miernika, przy okazji kupię i pomierzę ale nie wiem czy będziesz chciał tyle czekać.
Na pocieszenie mogę dodać, że grzeją niemiłosiernie. Montaż zajął nie więcej niż 2 godziny, jedyny problem miałem z doborem odpowiedniego kleju.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Przemol dnia Śro 10:00, 18 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jscoolg
Motocyklista
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 23:11, 18 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Biały napisał: | .....jak nie masz oryginalnej wtyczki, trzeba odciąć tę oryginalną i zalutować inna...ja dałem taka 4-bolcowa od starego zasilacza komputerowego.
Niestety nie pamiętam kodu tej oryginalnej wtyczki- poszukaj na forum bo dam głowę że gdzieś to widziałem ale nie moge teraz znaleźć
Jak ją sobie kupisz w Suzuki to nie bedziesz musiał zdejmować boczka bo dasz radę od góry się wpiać |
Też gdzieś widziałem
O tutaj
http://www.vstromclub.fora.pl/akcesoria-dla-dl-i,34/moto-rozgaleziacz-elektryczny,756.html
Konektor 36852-06G00
W PP o tym oczywiście nie słyszeli
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biały
Motonita
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Czw 0:06, 19 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
jscoolg napisał: | (...)Konektor 36852-06G00
W PP o tym oczywiście nie słyszeli |
No to nic dziwnego, że tną instalację, żeby się w nią wpiąć równolegle
To tylko jeden z wielu przykładów "profesjonalnego" podejścia elektryków/mechaników z autoryzowanych salonów...nie chcę myśleć co oni tam robią w silnikach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
A
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 1:31, 19 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Też chcę teraz kupić podgrzewane manetki, ale nie do końca jestem przekonany co do wyboru. Przymierzam się do Oxfordów, jednak są jeszcze Saito i Daytony (btw. w Jaskłowskim jest promocja na te manetki - ~270 zl z montażem). Oxfordy podobno dobrze grzeją, ale ich jakość pozostawia wiele do życzenia. Być może nowsze modele zostały pozbawione wad poprzedników. I teraz kilka pytań do Was:
1. Biały, czy miałeś jakieś problemy ze swoim modelem i czy łatwo jest trafić paluchami w przyciski?
2. Czy da się jakoś sensownie poprowadzić kable nie demontując połowy motoru?
3. Jak zdejmowaliście stare manetki? Można je uratować?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biały
Motonita
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Czw 1:58, 19 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
jawa napisał: | Też chcę teraz kupić podgrzewane manetki, ale nie do końca jestem przekonany co do wyboru. Przymierzam się do Oxfordów, jednak są jeszcze Saito i Daytony (btw. w Jaskłowskim jest promocja na te manetki - ~270 zl z montażem). Oxfordy podobno dobrze grzeją, ale ich jakość pozostawia wiele do życzenia. Być może nowsze modele zostały pozbawione wad poprzedników.? |
Możesz wierzyć lub nie ale zanim kupiłem je to poświęciłem 2 wieczory na śledzenie opini na róznych forach na temat manetek i Oxfordy to obecnie najlepszy wybór A na Allegro kupisz je za 170 zł+montując samemu zaoszczedzisz sporo kasy a jak nie to sam Ci je zamontuje za czteropak browara
jawa napisał: | 1. Biały, czy miałeś jakieś problemy ze swoim modelem i czy łatwo jest trafić paluchami w przyciski? |
Zero problemów- regulacja poziomów grzania zwłaszcza w grubych rękawiacach może być uciążliwa (mały switch) ale zamontowany w dobrym miejscu (w zasięgu kciuka) sterownik może tę niedogodnośc zmniejszyć
jawa napisał: | 2. Czy da się jakoś sensownie poprowadzić kable nie demontując połowy motoru? |
Kable łatwo poprowadzić, gorzej się dobrać do fabrycznego gniazda- kupując w Suzuki dedykowane złącze odchodzi sporo pracy przy demontażu boczka- ale i tak nie jest to takie straszne jak się wydaje
jawa napisał: | 3. Jak zdejmowaliście stare manetki? Można je uratować? |
Podważasz długim śrubokrętem i zsuwasz- lewa zostaje cała, z prawej trzeba spiłować wręby, żeby założyć grzaną więc przywrócenie do stanu pierwotnego raczej nie ma sensu ale komplet oryginalnych manetek można na Allegro kupić poniżej 100zł; zresztą sam sobie odp. czy ma sens demontaż tych grzanych skoro kosztują 170zł a są wg. mnie wygodniejsze niż oryginalne (mam wrażenie, że ciut grubsze) wiec nawet jak przestaną działać to mogą zostać...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Czw 11:19, 19 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Ja mam założone Daytony, wpięte do oryginalnego gniazda Suzuki (ale nie przez oryginalną wtyczkę, była lutowana inna). Poza podłączeniem do gniazda największym problemem u mnie było... zdjęcie prawej oryginalnej manetki. Pier...lona nie chciała zejść i z godzinę się męczyłem zanim ją ściągnęliśmy.
Daytony z czystym sercem polecam - świetnie grzeją, a regulacja jest prosta i dla mnie wystarczjąca - masz dwa tryby - rozruch i normalne grzanie.
Poza miłym ciepełkiem dla mnie grzane manety mają jeszcze jedną zaletę - są "grubsze" od oryginalnych, które od początku wydawały mi się za cienkie (w sensie za małe fi...). Teraz dużo wygodniej mi się trzyma manetki dłonią.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MaG dnia Czw 11:21, 19 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jenes
A2
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: Czw 20:44, 19 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Witam
Ja kiedyś zakupiłem na bajzlu tanio Saito, miały jakiś brak w kablach, chyba 1 wtyczki nie było, ale znajomy elektronik pasjonat, zrobił nam sterownik do tego. Sprawa prosta i teraz zamiast 2 dziwnych poziomów grzania mamy płynną regulację w całym zakresie, grzejesz ile chcesz. Działa bardzo dobrze, mamy to w 2 moto i super- a koszt był śmieszny. Teraz trzeba coś pomyśleć nad zaopatrzeniem DL'a w podobny patent chyba że jakieś orginalne podobnie działające da się dorwać w dobrej cenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jscoolg
Motocyklista
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 21:55, 19 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Złączka do wtyczki kosztuje w serwisie 50 pln
Biały chyba zarobisz u mnie nie czteropak a kratę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
A
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 0:19, 21 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Biały, dzięki za rady. Właśnie kupiłem Oxfordy i w przyszłym tygodniu pewnie będę montował. Na razie sam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biały
Motonita
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Sob 0:56, 21 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
jawa napisał: | Właśnie kupiłem Oxfordy i w przyszłym tygodniu pewnie będę montował. Na razie sam |
Powodzenia
Jeśli mogę doradzić to zamiast Super Glue użyj Butaprenu tak jak w tych fabrycznie montowanych- posmaruj kierę i manetki wewnątrz, odczekaj 10min. i wtedy wciśnij;
S. Glue wiąże w oka mgnieniu i można nie zdążyć wcisnać do końca manetki a potem oderwanie tego jest bardzo trudne; ponadto jak dasz Butapren to jeszcze ułożenie można poprawić a w przyszłości dość łatwo je zdemontować.
Niektórzy odcinają kawałek prawej manetki, bo jest za długa- można zamiast tego lekko cofnąć do środka tę obejmę z mocowaniem pompy i lusterka...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 9:10, 21 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Biały napisał: |
Niektórzy odcinają kawałek prawej manetki, bo jest za długa- można zamiast tego lekko cofnąć do środka tę obejmę z mocowaniem pompy i lusterka... |
wlasnie wczoraj sie z tym bawilem i nie jest to u mnie wykonalne tak latwo...
dlaczego? a no dlatego, ze w kierownicy jest dziura od dolu w ktora wchodzi bolec z tej "skrzyneczki" ze starterem (taki stabilizujacy) i nie da sie tego przesunac... samo lusterko ze zbiorniczkiem przesunac sie da, ale reszta to juz gorzej
u mnie troche przeszkadza ten ciezarek dystansujacy od handbarow i musze go podtoczyc, zeby sie nic nie blokowalo...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemol
Motocyklista
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław Trzebnica
|
Wysłany: Sob 12:23, 21 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
bibop napisał: | u mnie troche przeszkadza ten ciezarek dystansujacy od handbarow i musze go podtoczyc, zeby sie nic nie blokowalo... |
Moim zdaniem lepiej dotnij lekko manetki (ja tak zrobiłem - śladu nie ma) oczywiście od zewnętrznej strony. Nie kombinuj przy ciężarkach, chyba, że oba równo podtoczysz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jscoolg
Motocyklista
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 17:03, 21 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Biały
Wtyczka do oryginalnego gniazda kosztuje ok 50 pln w PP (chyba zamówie)
Gdzie włożyleś to czarne pudełko bez przycisków które łączy się z manetkami ?
Do czego to pudełko służy ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biały
Motonita
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Nie 21:48, 22 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
jscoolg napisał: |
Gdzie włożyleś to czarne pudełko bez przycisków które łączy się z manetkami ?
Do czego to pudełko służy ? |
Ta czarna "skrzynka" to cała elektronika sterująca (na tej drugiej masz tylko włącznik i przciski zmiany temp.+diody);
ja dałem ją na obudowę chłodnicy od góry- możesz przykleić ją dołaczoną do zestawu pianką dwustronną- jest tam miejsce z 2 wpustkami miedzy które idealanie ją mozna wpasować- jak chcesz to mogę to obfocić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|