 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
thekamil
A
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 21:12, 19 Cze 2009 Temat postu: Automatyczne włączenie/wyłączenie manetek/gniazda 12V |
|
|
Po co i dlaczego?
Podgrzewane manetki podłączone bezpośrednio do akumulatora to duże rysyko wyładowania aku. Albo sami zapomnimy ich wyłączonyć, albo ktoś dla zabawy załączy je nam na parkingu i zabije aku.
Rozwiązaniem tego problemu jest zakup "automatycznego włącznika świateł". jest to koszt ok 30zł + wysyłka.
Mój DL (1000 K6) ma włączone światła od momentu przekręcenia stacyjki, tak więc automatyczny włączonik świateł użyłem jako automatyczny włącznik prądu w manetkach i gnieździe 12V.
Zakupiłem ten bajer na allegro od użytkownika "bo-car", od niego też pochodzą poniższe zdjęcia. wykorzystuje je bez wiedzy i zgody autora.
cała instrukcja:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
i wycinek z moim dopiskiem jak podłączyłem to w moim DLu:
Dodatkowo kabel czerwony+szary przechodzą jeszcze przez bezpiecznik 10A.
Efekt końcowy jest taki:
Gdy odpale moto i alternator zacznie dawać prąd to po ok 5sek automatyczny włącznik świateł przekazuje prąd do manetek i gniazda 12V. wyłącze moto- manetki stygną, w gnieździe nie ma prądu.
polecam wszystkim bo koszt niewielki, a zamontowanie to ok 30 min z piwkiem w ręku.
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PETER
Motocyklista
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: PRUSZKÓW
|
Wysłany: Pią 22:17, 19 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
prościej podłączyć manetki pod żarówke od pozycyjnych przednią lub tylną beż świateł nie działają i manetki i gniazdo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ologc
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Monachium/Gdańsk
|
Wysłany: Sob 6:56, 20 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
PETER napisał: | prościej podłączyć manetki pod żarówke od pozycyjnych przednią lub tylną beż świateł nie działają i manetki i gniazdo |
ten patent zrobili mi w PP, ale coś mi się on nie podobał więc do żarówki podłączyłem sterowanie przekaźnika, który załącza obwód od akumulatora.
tutaj są fotki
http://www.vstromclub.fora.pl/dl-technika,16/moto-rozgaleziacz-elektryczny,756.html
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bratek DL1000
Motocyklista
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rancho k/Wawy
|
Wysłany: Sob 12:41, 20 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
a najprościej jest odkopać przewód "+" po stacyjce, czyli nic się nie dzieje bez wiedzy motocyklisty o problem z głowy przekaźnik to dodatkowa masa motocykla
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradom
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa\Pruszków
|
Wysłany: Nie 16:18, 21 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Chyba najlepiej to dodatkowy przekaznik sterowany z obwodu swiatel mijania. Ja tak zasilam grzane manetki, ladowanie navi i oliwiarke.
/mr/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
domelto
A1
Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Nie 22:43, 21 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
A czy nie lepiej "dokopać się" do oryginalnej wiązki z "wyprowadzonym" prądem (znajduje się na obudowie wentylatora- nie jest to najłatwiejsze) i podłaczyć wszelkie ustrojstwa elektryczne pod obwód przewidziany przez producenta? Ja mam pod to podłączone gniazdo zewnętrzne i jest super.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dabrodan
A1
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 16:07, 06 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Ja w swoim DL 1000 mam dwa przekaźniki wyprowadzone z instalacji które załaczaja sie po przekreceniu kluczyka, tam tez podłaczone miałem (mam) manetki, drugi wykorzystałem przy instalacji gniazda zapalniczki. Wszystko znalazłem zaraz przy akumulatorze Dl mam z 2003 roku. Jak sądzicie fabryczna instalacja czy modyfikowana (jestem drugim właścicielem)?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 23:35, 18 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Oryginalnegrzene manetki są tak samo zrobione czy załączają się po przekręceniu stacyjki???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Czw 11:32, 19 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Zależy jak je podepniesz - jak w oryginalnym gnieździe Suzuki to po rozłączeniu stacyjki się wyłączają.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Laboko
A1
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 15:31, 20 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Witam. Ja mam inne pytanie - czy oryginalne manetki Suzuki są dostosowane do kształtu rollgazu, czy też może przy ich montażu także trzeba strugać rollgaz? I, jeżeli ktoś wie, to jaka jest cena takich oryginałów? Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyryl DL1000
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Nie 16:01, 20 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jaka cena ale wiem, że są naprawdę dobre i na inne bym nie zamienił.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biały
Motonita
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Nie 16:45, 20 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
cyryl DL1000 napisał: | Nie wiem jaka cena ale wiem, że są naprawdę dobre i na inne bym nie zamienił. |
Kosmiczna jeśli dobrze pamiętam to chyba coś koło 1tys.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyryl DL1000
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Nie 16:51, 20 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Biały napisał: | Kosmiczna jeśli dobrze pamiętam to chyba coś koło 1tys. |
To ciesze się, że już z nimi kupiłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Laboko
A1
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 15:37, 23 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Własnie pytałem o cenę tych manetek Suzuki. "Jedyne" 1450 zł....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 12:04, 22 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
a ASO zawołali sobie za podłaczenie manetek pod oryginalna instalacje dl1000 350zł!
jest ktoś z okolic Bydgoszczy kto sie zna i by mi to ustrojstwo podłaczył?
mohe robić wszystko przy motocyklu ale podłaczanie kabelków to nie dla mnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ologc
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Monachium/Gdańsk
|
Wysłany: Czw 12:58, 22 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
jakubdl1000 napisał: | mohe robić wszystko przy motocyklu ale podłaczanie kabelków to nie dla mnie. |
wpadnij na zlot z lutownicą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Basmanek
Motocyklista
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa, Jelonki
|
Wysłany: Czw 13:33, 22 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
A ja mam pytanie, gdzie i jak by podłączyć ow automatyczny włącznik świateł do... świateł?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jenes
A2
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: Czw 14:23, 22 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Basmanek napisał: | A ja mam pytanie, gdzie i jak by podłączyć ow automatyczny włącznik świateł do... świateł? |
Ja właśnie sobie i kumplowi przerobiłem takie cuś. Wpiąłem się w głowny przewód od świateł, przed przełącznikiem na kierownicy HI/LO, i teraz włączają mi się światła po odpaleniu silnika jak już jest ładowanie. Wszystko po przekaźniku(wprost a akumulatora z bezpiecznikiem) z którego też są dorobione przewody do grzanych manetek, gniazda zpalniczki/oliwiarki . Ten automatycznt włącznik służy tylko sterowaniu przekaźnika i pewnie do zasilania oliwiarki zostanie wykorzystany.
Miałem wpinać sie w orginalne gniazdo bezpieczników, ale są tam już rozdzielone krótkie i długie i trzeba by 2 proste przekaźniki albo jakiś z 2 obwodami dawać, a teraz wszystko działa poza światłami z przodu, bo to jest największe obciążenie podczas rozruchu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Basmanek
Motocyklista
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa, Jelonki
|
Wysłany: Czw 16:12, 22 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
No własnie o wpiecie sie przed przełacznikiem krotkie długie mi chodzi, w ktorym miejscu sie wpiąć, jak? Czy po wpieciu urządzenia odpinamy oryginalny kabel?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jenes
A2
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: Czw 22:17, 22 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Ja sie po prostu wciąłem w wiązkę koło główki pod górną półką, przeciąłem główny kabel od świateł, zarobiłem końcówki i przeciągnąłem wiązke pod siedzenie gdzie te wszystkie klamoty upchałem. Zawsze moge z tego zrezygnować spinając spowrotem koło kierownicy razem gotowe złączki. Można też smiało przylutować na stałe, przedłużone kable, albo upchać te włączniki automatyczne pod plastikami boczków i nie ciągnąć pod siedzenie.
Może mało figlarnie, ale nie chciało mi sie rozwalać wiązek pod bakiem, a z tego co widze to nawet ASO lepiej nie robi , i kable są krosowane w różnych miejscach więc nie chciałem też czegoś popsuć-bo lenistwo to straszna choroba i szukać sie potem nie chce .
PS. orginalny kabel wykorzystać do sterowania tym patentem można, a i pewnie jest wskazane
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jenes dnia Czw 22:19, 22 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Basmanek
Motocyklista
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa, Jelonki
|
Wysłany: Pią 10:03, 23 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki, o to chodziło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KD
Motocyklista
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Wto 22:02, 08 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Witam, wracam do tematu: mój patent to przekaźnik od maluszka (ok 12 zł) i podpięcie pod tylne światło mijania.
Działa bez zarzutu, nic się nie grzeje, miejsca nie zabiera dużo bo upchnąłem ustrojstwo razem z całą elektryką obok akumulatora.
Proste i tanie.
Pozdr
KD
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KD dnia Wto 22:03, 08 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
koko
A
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 18:17, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Może ma ktoś fotke gdzie jest umiejscowiona "oryginalna wtyczka" do podłączenia np. grzanych manetek? Wiem że gdzieś pod lewą owiewka, ale może ktoś ma dokładniejsze info?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 9:33, 10 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 9:13, 18 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
a wiec wczoraj probowalem przepiac moje grzane manetki z podlaczenia bezposrednio na aku gdzies pod swiatla...
kupilem przekaznik do swiatel i niestety troche mnie to przeroslo
rozwalilem zlaczke od swiatla pozycyjnego i podlaczylem wszystko pod przekaznik... czy dobrze to nie wiem na koncowke 85 dalem "+" idacy z glownej wiazki, na 86 dalem "-" i na 30 podlaczylem "+" zarowki... niestety na 30 i na 87 nie ma napiecia
probowalem tez dac "+" z wiazki na 30, ale efekt ten sam...
podlaczylem wiec bezposrednio wszystko lutujac bez zadnych przekaznikow i dziala, jedyny problem jest taki, ze jak wlacze manetki to przygasaja ("mrugaja") pozycyjne... im wieksza sila grzania tym mniej to widac (na 100% nie widac w ogole)...
teraz moje pytania:
1. jak bardzo "sztuka" cierpi podlaczajac tak manetki?
2. jaki wplyw na instalacje ma takie podlaczenie?
3. jaki wplyw na zywotnosc pozycyjnych ma takie podlaczenie?
jezeli to podlaczenie jest do dupesu to moze jest chetny za "browara" pobawic sie u mnie w garazu?
mam jeszcze do podlaczenia gniazdo zapalniczki wiec jest okazja na drugiego browara
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KD
Motocyklista
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Pią 9:38, 18 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Coś mi się wydaje że podpiąłeś manetki pod instalację świateł a z tego przewodu powinieneś brac tylko napięcie do przełącznika. Moim zdaniem nie ma co kombinować, albo podpinasz manetki pod aku z przełącznikiem na światłach albo pod oryginalne gniazdo.
Ja wybrałem rozwiązanie pierwsze bo nie mogłem znaleźć złączki do manetek koło cylindrów.
Jak chcesz mogę rzucić okiem bo mam i gniazdo i manetki tak podłączone.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 10:02, 18 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
tak probowalem, a skonczylem na tym co na dole
jezeli to dolne podlaczenie wola o pomste do nieba to prosze dac znac bo nie chce zeby mi sie cos w skandynawii spalilo
od razu napisze, ze na wejsciu na przekaznik nie ma >13V, a czytalem, ze on wtedy sie dopiero zalacza... czy to prawda, czy to moze byc przyczyna?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KD
Motocyklista
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Pią 10:11, 18 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem (elektryk ze mnie amator co prawda) oba schematy są błędne. Podłączyłeś manetki pod instalację oświetlenia, które ma kabelki przewidziane na obciążenie żarówek czyli ok 20 - kilka W. Manetki z tego co pamiętam mają początkowe obciążenie nawet 100W więc kabelki mogą nie wytrzymać. Dodatkowo nie masz bezpiecznika na manetkach osobnego. Tak jak pisałem wyżej z lampek bierz tylko prąd do stycznika jako prąd załączający przekaźnik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 10:13, 18 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
mhm... bezpiecznik na manetkach jest, ale go nie rysowalem...
czy jestes w stanie mi narysowac (lub ktos inny) jak powinno to byc podlaczone?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KD
Motocyklista
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Pią 10:15, 18 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
pozniej spojrzę w moje moto i ci napisze, nie pamiętam dokładnie który do czego powinien być podłączony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biały
Motonita
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Pią 10:34, 18 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
bibop weź wyrzuć to ustrojstwo, zdejmij bak i podłącz się pod oryginalne gniazdo...po co sobie komplikować zycie skoro masz juz obwód fabryczny spod przekaźnika
Jak się nie ma pojecia o elektryce to lepiej nie grzebać, bo za chwile bedziesz kupował nowy sterownik do tych manet...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 10:36, 18 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
no chyba tak zrobie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KD
Motocyklista
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Pią 10:45, 18 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Ja mam tak:
- 85 "-" aku
- 87 "+" manetki
- 30 "+" aku (z bezpiecznikiem)
- 86 "+" światła
dodatkowo mam "-" z aku podłączone bezpośrednio kabelkiem do manetek
W związku z tym zamknięcie obwodu 86 i 85 pozwala zamknąć obwód 30 i 87 co pozwala włączyć manetki, minus jest bezpośrednio do manetek, na tym samym obwodzie mam też gniazdko.
użyłem przewodów o przekroju 0,75mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaro
A2
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 16:38, 18 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
bibop,
Podaj typ tego przekaźnika, znajdę w necie jego schemat elektryczny i narysuję Ci właściwy sposób podłączenia.
Poza tym uważam, tak jak koledzy, że najlepsze rozwiązanie to podpięcie pod oryginalne gniazdko - obwód jest do tego przygotowany, a podłączenie jest bardziej mechaniczne niż elektryczne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 16:41, 18 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
spoko jaro... zaraz jade do domu szukac tego gniazdka mam troche moto rozebrane to mam nadzieje, ze znajde...
musze pokombinowac jeszcze z gniazdem 12V
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bibop dnia Pią 16:42, 18 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 18:57, 18 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
85 i 86 to zasilanie przekaźnika więc dajesz na jeden plus po stacyjce a na drugi masę.
30 to zasilanie w tym wypadku manetek więc dajesz plus z akumulatora a na 87 plus z manetek. minus z manetek na masę. Jeżeli masz jeszcze pin 87a to go nie podłączaj.
A i wyp...ol bezpiecznik z kabla manetek i przenieś go na plus z aku czyli przed styk 30.
Efekt taki przekręcasz stacyjkę i prąd płynie przez cewkę przekaźnika po stykach 85 i 86 a ta cewka zwiera styk 87 i 30 bo jak przekaźnik nie ma sasilania to zwiera pin 87a z 30.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Pią 19:01, 18 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 22:00, 18 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
za pozno ;P moze bedzie dla potomnych...
chyba znalazlem ta zlaczke do manetek... chyba bo byla bardziej od strony klaksonu niz wentylatora i dobieralem sie do niej z lewej strony... dodatkowo kabelki przy tej zlaczce (koloru czarnego) sa takie cieniutkie, ze nie bylem pewny ale nic innego tam nie bylo...
podpialem sie pod to, manetki dzialaja wiec chyba git, co?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 23:47, 18 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Mimo wszystko ja bym i tak przekaźnik założył. to takie dodatkowe zabezpieczenie. Ale wiadomo, że w końcu zabraknie miejsca na przekaźniki. Ja mam ich już 4 ale małe 15A.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biały
Motonita
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Pią 23:56, 18 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
konra.dzik napisał: | Mimo wszystko ja bym i tak przekaźnik założył. to takie dodatkowe zabezpieczenie |
Przed czym to zabezpieczenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 0:22, 19 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Przed zdrowym snem
Może troszkę źle się wyraziłem. Chodziło o prąd płynący przez przełącznik, oczywiście nie w przypadku tych manetek. Ja mam kilka odbiorników na moto które włączane są małymi zgrabnymi guziczkami ale ich obciążalność jest nieduża i dlatego założyłem przekaźnik. W weekend dobiorę się wreszcie do tego gniazda obok chłodnicy i tam wepnę wszystko.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Sob 0:23, 19 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaro
A2
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 8:38, 19 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
bibop napisał: | za pozno ;P moze bedzie dla potomnych...
chyba znalazlem ta zlaczke do manetek... chyba bo byla bardziej od strony klaksonu niz wentylatora i dobieralem sie do niej z lewej strony... dodatkowo kabelki przy tej zlaczce (koloru czarnego) sa takie cieniutkie, ze nie bylem pewny ale nic innego tam nie bylo...
podpialem sie pod to, manetki dzialaja wiec chyba git, co? |
Tak, to jest to złącze Jest zabezpieczone bodajże 15A bezpiecznikiem, więc da radę manetkom. U mnie zasila cały dodatkowy osprzęt i nie mam żadnych problemów póki co.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 9:25, 19 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
ja to z elektryka jak najmniej chce miec wspolnego... za bardzo sie boje, ze cos sie "sfajczy"... musze jeszcze podlaczyc gniazdo zapalniczki... kupilem takie podwojne i chce podlaczyc przez przekaznik (tak, nie poddam sie )... jezeli dobrze kombinuje to co napisaliscie wyzej to powinienem zrobic tak:
1. kabelek z AKU (+) przez jakis bezpiecznik 15A podlaczam na 30
2. 86 wale na mase AKU
3. 85 daje na np. pompe paliwa (+) - mam tam juz podlaczony elektrozawor do oilera (nie jest to problem?)
4. 87 podlaczam na gniazdo 12V (+), a mase na mase
dobrze kombinuje?
EDIT:
jak ktos chce szukac tej zlaczki to proponuje "zdjac" (odkrecic sruby i zdjac z zaczepu z lewej strony zeby troche wisiala) chlodnice i szukac zoltej wtyczki przyczepionej do plastyku za chlodnica. u mnie ta zlaczka byla obok tej wtyczki.
EDIT 1:
zrobilem tak jak napisalem i dziala
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bibop dnia Sob 13:33, 19 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|