|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EMEKPP
A1
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 23:06, 13 Gru 2015 Temat postu: Wymiana żarówek na LEDy. Ile mocy można zaoszczędzić |
|
|
Zastanawiałem, się ile można zyskać mocy na wymianie żarówek.
Może być to przydatne zwłaszcza dla osób jeżdżących na krótkich odcinkach, lub ze sprzętem obwieszonym odbiornikami elektycznymi.
Seryjny DL ma podczas jazdy na stałe włączone:
2 x 55W na mijania
5 x 5W na pozycyjne + podświetlenie tablicy
Razem 135W czy się stoi czy się leży.
Zamiennik w5w który świeci na oko 4x mocniej zużywa 1W.
Kupując zatem 5 żarówek LED w5w, zyskujemy zapas mocy na 2 ładowarki 5V/2A (Czyli nawigacja + telefon)
Montaż świateł LED na przód do jazdy w dzień. Naprawdę konkretne zużywają koło 15-20W, czyli nie paląc h4 zyskujemy przynajmniej 90W
Grzane manetki Oxforda wg dokumentacji mogą brać nawet 60, i tak zostaje 30W w zapasie
W sumie więc na Ledach możemy podczas jazdy w dzień zyskać około 100W.
Na dniach zmierzę jeszcze cęgowym ile pobiera DL na obsłużenie silnika, żeby wyliczyć ile realnie można podwiesić pod moto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pon 9:54, 14 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Tylko po co
Masz tam altek prawie 400W. Jak chcesz go przeciążyć, to musiałbyś odpalić długie, z jakimś oświetleniem dodatkowym i podgrzewanymi manetkami kierowcy i pasażera...
Ale ile pobiera zapłon i komp sam bym się chętnie dowiedział. Że to niewiele, to wiem, ale, dokładnie ile to nikt nie jest w stanie podać . Czy cęgowym to dobrze pomierzysz to wątpię, bo pewnie jeszcze będzie prąd ładowania aku, żarówek itd... Ale kibicuje .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EMEKPP
A1
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 19:49, 15 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Masz tam altek prawie 400W. Jak chcesz go przeciążyć, to musiałbyś odpalić długie, z jakimś oświetleniem dodatkowym i podgrzewanymi manetkami kierowcy i pasażera... |
Nie jest trudno osiągnąć...
Nie wiem jak u was, ale ja po pisku pompy paliwa słyszę jak zmienia się napięcie jak chociazby STOP sie swieci, moze mam jakis problem techniczny, ale przy 1300 obr po nacisnieciu stopów swiatła mijania już przygasają, bez żadnych innych dodatków na moto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bubus1940
A1
Dołączył: 12 Lip 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Sob 19:54, 30 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Ja jestem przeciwny wymianie żarówek na LEDy. Powód jest jeden klosze lamp od naszych moto nie są przystosowane do oświetlenia LED (nie posiadają odpowiednich certyfikatów które są umieszczone na kloszach lamp). Moto z zamienionymi żarówkami na LEDy nie przejdzie przeglądu, mogą być też problemy przy kontroli drogowej. Ja próbowałem zamienić żarówki na LEDy w kierunkach ale wynikły same problemy. Musiałbym wymienić przerywacz dostosowany do LEDów. Dodatkowo nie podobało mi się to, że w przypadku uszkodzenia LEDów nie miałbym sygnalizacji na pulpicie. Żarówka jak się spali to przerywacz szybciej pracuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Top Gun
A
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Pon 18:14, 01 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
EMEKPP napisał: | Cytat: | Masz tam altek prawie 400W. Jak chcesz go przeciążyć, to musiałbyś odpalić długie, z jakimś oświetleniem dodatkowym i podgrzewanymi manetkami kierowcy i pasażera... |
Nie jest trudno osiągnąć...
Nie wiem jak u was, ale ja po pisku pompy paliwa słyszę jak zmienia się napięcie jak chociazby STOP sie swieci, moze mam jakis problem techniczny, ale przy 1300 obr po nacisnieciu stopów swiatła mijania już przygasają, bez żadnych innych dodatków na moto |
Po psiku to można usłyszeć jak spada napięcie, ale w pęcherzu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|