 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 19:22, 03 Paź 2009 Temat postu: Światła po uruchomieniu silnika |
|
|
Witam. Chcę przerobić światła w swoim DL'u tak aby zapalały się dopiero po uruchomieniu silnika a nie wraz z przekręceniem stacyjki. Niektóre motocykle (np. Yamaha FZ1) ma tak w standardzie. Jest to patent o wiele wygodniejszy niż rozwiązanie zastosowane w DL'u. Wiem, że będę musiał użyć przekaźnika jednak nie wiem który z przewodów oryginalnej instalacji ma posłużyć jako przewód załączający, czyli taki, w którym napięcie jest dopiero po uruchomieniu silnika. Czy ktoś może mi pomóc?
edit (ologc): temat przeniesiony do bardziej odpowiedniego działu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Iron
Motocyklista
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Górnośląskie SD
|
Wysłany: Sob 22:30, 03 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Sam też się zastanawiałem nad przeróbką sterowania świateł aby nie świeciły od razu po przekręceniu kluczyka w stacyjce , bo w końcu nie jest to wcale potrzebne ani nie wpływa korzystnie na żywotność akumulatora .
Ale skłaniam się raczej ku temu żeby w tym celu zastosować dodatkowy wyłącznik + przekaźnik . Problem tylko żeby wyglądało to na oryginał
Twój pomysł jest naprawdę niezły , tyle że może być niełatwo znaleźć taki kabelek - o ile w ogóle jest w tej instalacji ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 23:55, 03 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Mam na uwadze podpięcie pod pompe paliwa. Będzie to działać na zasadzie - właczamy zapłon tym czerwonym przyciskiem, pompa pompuje paliwo i zapalają sie światła, gasimy silnik, światła gasną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 0:19, 04 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
bez sensu, przecież motocykle od któregoś roku produkcji muszą mieć na stałe włączone światła, a przecież gasną przy włączeniu rozrusznika, żeby nie obciążać aku, a jeżeli już to trzeba założyć prosty wyłącznik na przewód którym do pstryczka zmiany na długie, idzie napięcie i beż przekaźnika bo on już tam jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biały
Motonita
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Nie 0:58, 04 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
konra.dzik napisał: | przecież motocykle od któregoś roku produkcji muszą mieć na stałe włączone światła |
Jesteś pewien
konra.dzik napisał: | a przecież gasną przy włączeniu rozrusznika, żeby nie obciążać aku |
Wydawało mi sie, że światła przygasają w momencie rozruchu silnkia od spadku napięcia na aku, który pracuje prawie na zwarciu na skutek dużego obciążenia rozrusznikiem a nie w wyniku jakiegoś zabezpieczenia...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARIO GRE
A1
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ateny grecja
|
Wysłany: Nie 8:40, 04 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
swiatla przygasaja bo przeloncznik rozrusznika rozloncza obieg w momencie nacisniecia mozesz to sprawdzic wylacz zaplon i nacisnij przycisk rozrusznika a swiatla przygasna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 9:34, 04 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Kondra.dzik chodzi mi o to, żeby mi światła nie potrzebnie nie rozładowywały aku jak silnik nie pracuje, ot cały problem. Wyłącznik ok, ale wtedy trzeba o nim pamiętać i pozostaje problem ładnego montażu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 18:30, 04 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
sorry za ot, ale kombinowanie bez sensu.
jak nie chcesz zeby Ci sie swiatla swiecily to przekrec kluczyk i juz (uwaga! da sie to zrobic w rekawicy ). jezeli maja sie nieswiecic na postoju to po cholere silnik masz miec wlaczony?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 19:18, 04 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Biały napisał: | konra.dzik napisał: | przecież motocykle od któregoś roku produkcji muszą mieć na stałe włączone światła |
Jesteś pewien
konra.dzik napisał: | a przecież gasną przy włączeniu rozrusznika, żeby nie obciążać aku |
Wydawało mi sie, że światła przygasają w momencie rozruchu silnkia od spadku napięcia na aku, który pracuje prawie na zwarciu na skutek dużego obciążenia rozrusznikiem a nie w wyniku jakiegoś zabezpieczenia...  |
Tak, konra.dzik ma rację, ten przepis wprowadzono jakoś na początku XXI w. pisząc dyplomatycznie, nie pamiętam czy to 2003 czy 2004, a może jeszcze kiedy indziej.
A przygasanie świateł --> "2005 (K5) Silver Frame revised to Black frame. Black rear frame covers vs previously fairing color. New quiet clutch cover. Headlight interrupt when starting.". Tak więc to celowy zabieg.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biały
Motonita
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Nie 21:14, 04 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
V-Told napisał: | konra.dzik ma rację....Headlight interrupt when starting.". Tak więc to celowy zabieg. |
aaaa, O.K. dzieki za info- nie wiedziałem; człowiek się uczy całe życie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 21:33, 04 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Od tego jest to forum
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Iron
Motocyklista
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Górnośląskie SD
|
Wysłany: Nie 21:58, 04 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
konra.dzik napisał: | a przecież gasną przy włączeniu rozrusznika, żeby nie obciążać aku |
napisał: | A przygasanie świateł --> "2005 (K5) Silver Frame revised to Black frame. Black rear frame covers vs previously fairing color. New quiet clutch cover. Headlight interrupt when starting.". Tak więc to celowy zabieg. |
Szkoda tylko że nie wpadli na to o rok wcześniej...
Wniosek końcowy : na pewno w K4 zamontowanie wyłącznika świateł jest jak najbardziej celowe .
Zresztą instrukcja obsługi ostrzega ( dot. też młodszych wersji niż K4 )
-"Uruchom silnik niezwłocznie po włączeniu zapłonu .
W przeciwnym razie uruchomiony reflektor rozładuje akumulator "
Z szybkich obliczeń wynika , że w ciągu jakiejś godziny rozładuje go do zera .
Pozostaje więc nie zostawiać przekręconego kluczyka w stacyjce na dłużej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 13:59, 06 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
po co taka przeróbka, a sprzecie gaźnikowym który moze byc kaprysny przy rozruchu w niżeszj tempreaturze albo dłuższym postoju to jeszcze rozumiem ale w DL-u ktory zawsze zpala za 1szym pstryknięciem rozrusznika to bez sensu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jakubdl1000 dnia Wto 14:00, 06 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Wto 16:24, 06 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
jakubdl1000, po prostu oszczednosc pradu, tydzien dluzej tez zarowka posluzy. Ja zastanawialem sie nad regulacja natezenia swiatla, tak jak mam w salonie w mieszkaniu, ma ktos moze jakies sugestie gdzie taki regulator zamontowac i gdzie najczesciej mozna spotkac laski, ktore poleca na taki bajer?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 17:05, 06 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Oj ludzie ludziska ale macie pomysły Chcę mieć tak światła, ponieważ przymierzam się do montażu xenonów i nie chcę żeby "startowały" mi od razu po przekręceniu kluczyka, kiedy robię to tylko na kilka sekund, żeby sprawdzić np poziom paliwa czy ot tak dla widzimisia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 23:24, 06 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
w takim razie to ma sens, xenony nie lubią jak je sie włącza i gasi.
zrób tak jak napisałem wyżej, roboty prawie zero.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jenes
A2
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: Pią 18:03, 09 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
A nie prościej zrobić to, uzależniając włączenie świateł od napięcia ładowania akku. Jak sie włączy zapłon to nie świeci, jak alternator zaczyna ładować czyli silnik pracuje, a przynajmniej ma zamiar bo już się kręci i ładuje- to wtedy się właczają. Dodatkowo włącznik obejściowy do tego(jakby jednak ktoś chciał właczyć światła na zapłonie) i full wypas
Są takie patenty, spotykane na allegro, zakładane do aut i z tego co słyszałem to działają całkiem dobrze. Wtedy problem sprawdzania poziomu paliwa, czy chęci popatrzenia na skaczące wskazówki bez świecenia świateł rozwiązany
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekK
Motonita
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Czę100chowa
|
Wysłany: Pon 0:47, 07 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Wersja z podłączeniem pod alternator może zakłócić pracę kontrolki ładowania .
Polecam [link widoczny dla zalogowanych]
w wersji czasowej ( zapalają się 10 sek po przekręceniu kluczyka i gasną natychmiast po wyłączeniu silnika kluczykiem . Automat załącza również pozycyjne , do podłączenia faktycznie 6 kabli z czego 3 można spiąć razem , czas operacji 1 - 2 browarki / głowę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Sob 12:36, 07 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Podepnę się pod temat, gdyż podobna tematyka.
Postojówki mają zgasnąć po zapaleniu motocykla? Czy mają się świecić razem ze światłami mijania?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekK
Motonita
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Czę100chowa
|
Wysłany: Sob 12:47, 07 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Postojówki to niezależny obwód i świecą po przekręceniu kluczyka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Sob 13:06, 07 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
I tak jest, tylko czy podczas jazdy też mają się palić ? (Skoro niezależny obwod to chyba tak, mam. rację? W fabrycznej modyfikacji mam na myśli)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Sob 13:38, 07 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Matt napisał: | I tak jest, tylko czy podczas jazdy też mają się palić ? (Skoro niezależny obwod to chyba tak, mam. rację? W fabrycznej modyfikacji mam na myśli) |
masz racje . swieca sie caly czas.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Sob 13:41, 07 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Pytam bo w bandicie mi gasły po zapaleniu motocykla - czyli tak ma być
Dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zerknij
A1
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: DDZ
|
Wysłany: Pią 14:07, 01 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Na wstępie witam szanowne grono forumowiczów na imie mam Krzysztof
posiadam DL 650 k6 zamieszkuje DDZ
co do swiateł taki sam problem miałem w pf126p po wprowadzeniu obowiązku jazdy na światłach w dzień rozwiązałem to podłanczając przekaźnik pod czujnik oleju gdy kontrolka gasła wląnczały się światła
pozdrawiam Krzysztof
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekjx1
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: dolnośląskie/BLC
|
Wysłany: Pią 14:50, 01 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
mi też nie podoba się że startują po przekręceniu kluczyka ale rozważam zastosowanie przekaźnika reagującego na wzrost napięcia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KANGUR
Motonita
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Sob 7:24, 02 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Ja za warte rozważenia rozwiązanie uważam wstawienie przekaźnika czasowego zwłocznego 1TP30 np. [link widoczny dla zalogowanych] . Wystarczy ustawić czas po ilu sekundach światła mają się włączyć i po sprawie .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Meniu
A1
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 17:25, 10 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
To jest chyba najlepsze i najprostsze rozwiazanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
griba
A
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 19:54, 10 Maj 2015 Temat postu: No to tak... |
|
|
Widzę, że temat nadal na czasie i nie tylko mnie boli takie, a nie inne zachowanie się świateł w DL'u.
Odcięcie świateł (po KILL SWITCH'u) to będzie chyba moja jedna z pierwszych przeróbek.
A teraz czas na złote myśli.
Po co z tym kombinować? Kiedy zatrzymuję się na trasie np. żeby sprawdzić mapę lub ustawić navi chciałbym, żeby działały pozycyjne i awaryjne, a mijania / drogowe już niekoniecznie. Po wyłączeniu silnika czerwonym wyłącznikiem, gdyby nie światła, pobór prądu jest b. mały (tablica przyrządów, podświetlenie, kontrolki, światła pozycyjne - to prawie nic).
Jak to zrobić w DL'u? Wystarczy zerknąć na schemat. Rozwiązań jest przynajmniej kilka. Ja planuję dołożyć przekaźnik zasilany równolegle od przekaźnika pompy paliwa. Natomiast jako obwód do rozłączenia najlepiej pasuje mi przewód idący do przycisku START, który wyłącza światła podczas rozruchu.
Przetnę zatem przewód przed przyciskiem START. I teraz dwa rozwiązania. Pierwsze - przecięte przewody idą na dodatkowy przekaźnik - i to już wszystko.
Lub drugie rozwiązanie. Przewód zasilania świateł ten co leci do STARTU dajemy na przekaźnik, a ten z kolei zasilamy prosto z akumulatora przez dodatkowy bezpiecznik (drugą stronę przewodu - tą z plusem - zostawiamy zaizolowaną). Znów: po co? Po pierwsze mamy wtedy odciążoną stacyjkę o światła (jakieś 15 A mniej na stykach), po drugie przekaźnik może nam zasilić dodatkowe obwody - przykładowo gniazdo zapalniczki, podgrzewane manetki (które będą zasilane tylko podczas pracy silnika - w zasadzie włączenia KILL SWITCH).
Będę ogarniał temat w tygodniu - jeśli byłoby zapotrzebowanie to - jeśli DL nie spłonie w wyniku zwarcia spowodowanego moimi działaniami - mogę opracować foto instrukcję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PETER
Motocyklista
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: PRUSZKÓW
|
Wysłany: Pon 23:55, 11 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
miałem ten sam problem ze światłami i zamontowałem taki : [link widoczny dla zalogowanych]
włącznik działa już w 4 motocyklu z instalacja nic sie nie dzieje a ma jeszcze jedna zaletę jest nie wiele większy od normalnego przekaźnika .Montowałem wcześniej przekaźnik czasowy ale działał na zasadzie kondensatora pojemnościowego wiec zmiany temperatur powodowały że czasem w zimne dni trzeba było czekać az się zapalą swiatła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KruczeK
A1
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 23:20, 29 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Ja mam zamontowany taki w dwóch motocyklach i samochodzie i też działa bez zarzutu, a kosztuje dyche mniej.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jedyna wada jaką widzę, to większa obudowa.
Uważam, że światła uruchomione od razu po przekręceniu kluczyka to debilizm. Nawet YBR 125 ma automat, który je włącza po uruchomieniu silnika.
Tak wygląda w motocyklu:
(na środku)
[link widoczny dla zalogowanych]
A takie efekty daje montaż osobnego "plusa" do świateł i przekaźnik.
(nie potrafię dać zdjęć, które się wyświetlą same, ale stąd na pewno nie zginą)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KruczeK dnia Nie 13:26, 31 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
griba
A
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 0:14, 19 Wrz 2015 Temat postu: Mniam, mniam! |
|
|
Good job!
Widać, że troszkę prądu "zjadają" fabryczne dłuższe (i dość cienkie) przewody oraz styki stacyjki i przycisku start.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafuss
A2
Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 8:44, 23 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Witaj no efekt zadowalający lecz może gdybyś miał chwilkę czasu i chęci opisał byś pokrótce więcej szczegółów lub też wykonał dodatkowe foty z połączeń dodatkowego (plusa) gdzie się wpinałeś itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Śro 9:25, 23 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Kruczek - w opisie producent podaje, że jest to do 100W , a dwie żarówki 55W dają już nam razem 110W
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KruczeK
A1
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 2:18, 24 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Sorry, sorry, wprowadziłem was w błąd i podałem zły link. Zamontowane mam takie coś: [link widoczny dla zalogowanych] (można też kupić na allegro). Tam są dwa przekaźniki po 12A, więc teoretycznie można podłączyć 4 żarówki 55w i jeszcze będzie dużo zapasu Ja podłączyłem pod jedno wyjście lewą, a pod drugie prawą żarówkę. Postojówki nadal włączają się po zapłonie, a światła długie mają swój, jeden, 40A przekaźnik.
Instalacja jest tak poprowadzona, że kabel gruby plusowy jest przykręcony przy przekaźniku rozrusznika (na wejściu), żeby nie mieć pajęczyny przy akumulatorze i puszczony jak oryginalna wiązka. Kabel masowy jest przykręcony do ramy w okolicach stelaża chłodnicy wody. Wszysko idzie po stelażu czachy pod zegary, a tam już jest zamontowane sterowanie tą elektrownią. Zasilanie modułu wzięte jest z oryginalnego zasilania świateł. Robię taką przeróbke w każdym motocyklu, do tego dokładam Osram Night Breaker Plus (choć niekoniecznie) i nie boję się żadnych ciemności, a wracam z pracy zawsze wieczorem przez las. Zwierzakom wypala oczy, a jak ktoś z naprzeciwka nie zmieni świateł to musi się zatrzymać gdy nacisnę migawkę. A do tego jest to zupełnie legalne, w przeciwieństwie do xenonów itp i nei wymaga dokładania jakiś dziwnych lamp. Dobre oświetlenie jest dla mnie równie ważne co dobre hamulce i opony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafuss
A2
Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Czw 8:44, 24 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki za opis dobra robota 🙌
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kalinago
Motocyklista
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Czw 21:17, 24 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
A jak z żywotnością tych Night Breakerów u ciebie? Są dość drogie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KruczeK
A1
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 23:52, 24 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Są bardzo drogie, dlatego napisałem, że niekoniecznie trzeba je zakładać, na zwykłych żarówkach też będzie bardzo dobrze. Ewentualnie można się pokusić o jakieś żarówki które świecą bardziej biało od np Narvy czy Bosmy. Najczęściej mają w nazwie frazy typu cool white itp. Można też założyć jakieś żarówki +30%. Opcji jest bardzo wiele, ale najpierw i tak trzeba przywrócić znamionowe napięcie na stykach żarówki
A night breaker'y wytrzymują różnie, ja bym powiedział że w zależności od szczęścia 10-20 tyś km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mikee86
Motocyklista
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radom
|
Wysłany: Pon 12:16, 28 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
KANGUR, jak podłączyłeś ten przekaźnik zwłoczny czasowy? Możesz wrzucić jakieś zdj lub schemat? Jak to się sprawdza w na co dzień?[/b]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
glewik
A1
Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Oława
|
Wysłany: Nie 9:49, 31 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Kupiłem "Automatyczny włącznik świateł mijania 12V" firmy Barsoft. jak i gdzie najlepiej to podłączyć?
jakieś porady zdjęcia etc.?
[link widoczny dla zalogowanych]
Zdjęcia "KruczeK" niestety zniknęły z serwera.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KruczeK
A1
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 13:27, 31 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Poprawiłem post ze zdjęciami, dając linka do galerii, która nie zginie już nigdy, a opis montażu zawarłęm w tym poście:
KruczeK napisał: | Sorry, sorry, wprowadziłem was w błąd i podałem zły link. Zamontowane mam takie coś: [link widoczny dla zalogowanych] (można też kupić na allegro). Tam są dwa przekaźniki po 12A, więc teoretycznie można podłączyć 4 żarówki 55w i jeszcze będzie dużo zapasu Ja podłączyłem pod jedno wyjście lewą, a pod drugie prawą żarówkę. Postojówki nadal włączają się po zapłonie, a światła długie mają swój, jeden, 40A przekaźnik.
Instalacja jest tak poprowadzona, że kabel gruby plusowy jest przykręcony przy przekaźniku rozrusznika (na wejściu), żeby nie mieć pajęczyny przy akumulatorze i puszczony jak oryginalna wiązka. Kabel masowy jest przykręcony do ramy w okolicach stelaża chłodnicy wody. Wszysko idzie po stelażu czachy pod zegary, a tam już jest zamontowane sterowanie tą elektrownią. Zasilanie modułu wzięte jest z oryginalnego zasilania świateł. Robię taką przeróbke w każdym motocyklu, do tego dokładam Osram Night Breaker Plus (choć niekoniecznie) i nie boję się żadnych ciemności, a wracam z pracy zawsze wieczorem przez las. Zwierzakom wypala oczy, a jak ktoś z naprzeciwka nie zmieni świateł to musi się zatrzymać gdy nacisnę migawkę. A do tego jest to zupełnie legalne, w przeciwieństwie do xenonów itp i nei wymaga dokładania jakiś dziwnych lamp. Dobre oświetlenie jest dla mnie równie ważne co dobre hamulce i opony  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Meniu
A1
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 23:42, 21 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
W opisie tego włącznika [link widoczny dla zalogowanych] jest napisane że światła załączaja się po wykryciu napięcia 13,4V. Jak to się ma w praktyce jak zamontowałeś to w moto? Zawsze masz takie napięcie ładowania na akumulatorze ? Zastanawiam się czy jest możliwa taka sytuacja że to urządzenie nam zablokuje możliwość włączenia świateł np sbyt słabe ładowanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KruczeK
A1
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 0:40, 23 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Meniu napisał: | W opisie tego włącznika [link widoczny dla zalogowanych] jest napisane że światła załączaja się po wykryciu napięcia 13,4V. Jak to się ma w praktyce jak zamontowałeś to w moto? Zawsze masz takie napięcie ładowania na akumulatorze ? Zastanawiam się czy jest możliwa taka sytuacja że to urządzenie nam zablokuje możliwość włączenia świateł np sbyt słabe ładowanie. |
Jeśli będziesz miał za słabe ładowanie to je naprawisz.
Przynajmniej gratis dostajesz kontrolkę ładowania
U mnie w małym DLu światła uruchamiają się praktycznie natychmiast. U kumpla w dużym czasem potrzebują nawet kilka sekund, aby się uruchomić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Meniu
A1
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 12:28, 25 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
No tak pytam z ciekawości bo ostatnio montowałem świata dzienne ze sterownikiem co tez działało na zasadzie badania napięcia ładowania i załączały się dopiero jak wzrosły obroty w aucie a na skrzyżowaniu jak się samochód zatrzymał to gasły. Był to dostawczak i kierowca nigdy nie narzekał na braki ładowania i tym podobne objawy. Ostatecznie podłączyłem pod plusa po stacyjce bo to były Ledy.
Ale skoro mówisz że ten sterownik działa u Ciebie dobrze to i u mnie tak powinno być.
Przyszło mi jeszcze do głowy takie rozwiązanie aby zamontować dodatkowy włącznik na kierownicy typu ON-OFF i wpiąć go w szereg z fabrycznym włącznikiem świateł mijania.
Powodowałoby to, że w pozycji ON układ załączania świateł działałby tak jak dotychczas w oryginalnej instalacji. W większości przypadków to jest wygodne i nie przeszkadza podczas użytkowania
Natomiast w pozycji OFF światła mija nie załączą się automatycznie podczas uruchamiania a dopiero gdy przełączymy na ON co jest użyteczne gdy ktoś ma akurat słaby akumulator albo rozruch w niskich temperaturach. Tak samo jeżeli na przykład chcemy wyłączyć światła a silnik nadal działał to z pozycji ON przełączamy na OFF
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Meniu dnia Pon 22:03, 25 Gru 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KruczeK
A1
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 18:03, 26 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Oczywiście, że można takie usprawnienie wprowadzić, nawet w zestawie dają włącznik. Jednak zamontowałem już tych urządzeń kilkanaście i jak dotąd wszystkie działają niezawodnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KBM
A1
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 3:22, 05 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Mam u siebie taki układ i jeżdżę z nim już od 7-8 lat.
Nigdy nie sprawił mi żadnych problemów.
Układ dosyć leciwy i tego co mam już się nie dostanie pewnie, ale z poniższego linku można porównać parametry.
Poniższa firma była chyba producentem tego urządzenia?
[link widoczny dla zalogowanych]
Od samego początku jedyne co to doszczelniłem dodatkowo obudowę, podpiąłem olejarkę, światła i tak już tyle lat
Bez problemu można zrobić dodatkowy przełącznik do włączenia z palca (ja nie potrzebowałem) i nigdy nawet przy słabym aku nie miałem sytuacji, żeby po załączeniu układu z powrotem rozłączyło się przy wartości poniżej napięcia załączenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|