|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 4:31, 06 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Ciąg dalszy modyfikacji mojego reflektora...
W związku z przedłużającym się oczekiwaniem na osłonki soczewek, postanowiłem wykonać je sam:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jest to oczywiście odcinek rury plexi średnicy 80mm oklejony srebrną folią samoprzylepną.
Plexa podświetlana od wewnątrz przez palnik świeci krawędzią tworząc jeszcze jeden ring wokół soczewki:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wygląda to zajebiście ale z daleka niestety nie widać tego efektu bo sama soczewka świeci b. mocno i wszystko się zlewa.
Reflektor można sklejać:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Daj Bóg jutro montaż na moto.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Śro 4:35, 06 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Woytec
Motocyklista
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 10:04, 06 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
ten młotek to masz fajnie opisany
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 12:44, 06 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
To młotek mojej M do rozbijania pilota. W związku z tym że przewidzianym celu się nie przydaje, to ja go używam...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Czw 2:58, 07 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Reflektor zamontowany i podłączony.
Tak wyglądają same "oczy":
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak świeci wszystko:
[link widoczny dla zalogowanych]
Krótkie:
[link widoczny dla zalogowanych]
I długie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Niestety zdjęcia słabo oddają efekt jaki dają te światła, a z daleka na zdjęciu wychodzi tylko jasna plama...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaca
Motonita
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Czw 11:52, 07 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | Krótkie:
[link widoczny dla zalogowanych] | Bajka
Idealne odcięta granica światło/cień. Nie to co kiedyś prezentował nam V-Told.
V-Told - widzisz różnicę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 19:09, 07 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Jaca napisał: |
Idealne odcięta granica światło/cień. Nie to co kiedyś prezentował nam V-Told.
V-Told - widzisz różnicę |
Obawiam się Jaca, że twój DL świeciłby tak samo jak mój. Co więcej, prezentowałby jeszcze bardziej rozjechaną wiązkę, gdyż mój to Amerykaniec i ma symetryczne odbłyśniki, więc prawa strona tak się nie rozjeżdża. Więc kwestia mój/twój niewielkie ma tu znaczenie
A swoją drogą, to "you're missing the point". Po pierwsze w motocyklu nie masz samopoziomowania - posadzisz drugą ciężką dupę i znów masz świecenie po oczach. Po drugie motocykl jest lekki - bardziej podskakuje na nierównościach. Po trzecie ma bardzo krótki w porównaniu do przeciętnego samochodu rozstaw osi, co sprawia, że na nierównościach wiązka z reflektora jeszcze chętniej zmienia kierunek świecenia (w ciemności już z daleka można poznać, że jedzie motocykl). Więc czemu w DL'u bixenon montowany w odbłyśnik miałby być gorszy niż bixenon montowany w soczewkę? Bo nie kumam za bardzo. Kwestia "im większa przeróbka, tym lepiej"? Mój z xenonem i ledami na handbarach wygląda jak wahadłowiec, więc nie jest źle jeśli chodzi o oryginalność, szczególnie po zmroku
Zatem osobiście nie kieruję się kwestią idealnego odcięcia światła, tylko widoczności --> MNIE
Roadrunner - za*ebiście to wygląda, a oczy to idealny materiał na wieczorny podjazd pod klub lub bar. Super. Jeszcze tylko zmontuj sprzęciora i w dziennym świetle należy się dokumentacja. Ciekaw byłem, czy uda ci się zamontować te soczewki tak, żeby świeciły w dobrym kierunku i w dodatku obie tak samo - ale widzę, że to nie byle amatorszczyzna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Czw 20:04, 07 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
V-Told napisał: |
Zatem osobiście nie kieruję się kwestią idealnego odcięcia światła, tylko widoczności --> MNIE
|
To zamiast montować xenony lepiej wsadzić światła do jazdy dziennej na 5-8 jasnych diodach (zresztą diody założyłeś).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 21:21, 07 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
express napisał: | V-Told napisał: |
Zatem osobiście nie kieruję się kwestią idealnego odcięcia światła, tylko widoczności --> MNIE
|
To zamiast montować xenony lepiej wsadzić światła do jazdy dziennej na 5-8 jasnych diodach (zresztą diody założyłeś). |
Moje diody działają tylko na zasadzie postojowych. Problem z diodami jest taki, że specjalnie nimi nie pomrugasz, a i zwykle widoczne są pod mniejszym kątem niż odbłyśnik reflektora. Będą jaskrawe, ale do widoczności i "agresywności" xenonu to im daleko . Obecnie chyba tylko Range Rover Evoque ma takie rozwiązanie, że całość fantastycznie widać. Tak więc xenon moim zdaniem ma więcej zastosowań i powinien być ogólnie lepiej widoczny.
EDIT: Chyba że czegoś nie wziąłem pod uwagę - zatem czemu lepiej diody?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Czw 21:23, 07 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Czw 22:07, 07 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
V-Told napisał: |
EDIT: Chyba że czegoś nie wziąłem pod uwagę - zatem czemu lepiej diody? |
Jestem jednak fanem LED w postaci dobrych świateł do jazdy dziennej.
Miałem założone xenony w zeszłym sezonie do V-Stroma.
W dzień robiły wrażenie.
W nocy było bardzo jasno , ale znikało "w" i zostało "rażenie". Rażenie kierowców jadących z naprzeciwka, co nijak nie wpływa na poprawę bezpieczeństwa.
Xenon w dużym odbłyśniku w powodował powstawanie wielkiej, jasnej plamy i to przeszkadza nadjeżdżającym z przeciwka i to bardzo.
Co innego xexon z soczewką - plama (źródło) światła jest mała (4-5 cm średnicy) i nie powoduje oślepiania.
Diody (LED) są jasne, ale nie oślepiają.
Poprawny xenon (i mniej więcej zgodny z prawem) czyli soczewkowy jest zdecydowanie mniej widoczny.
Dlatego za lepszy pomysł uważam światła do jazdy dziennej:
- płaski/podłużny zestaw z przodu pod lampą),
- okrągłe w okolicy gmoli czy chłodnicy
Poniżej:
- światła dzienne 2 modułu po 5 LED, każdy LED o mocy ok 1 W
- światła H4, żarówki Philips Blue Vision (jaśniejsze będą Osram Nightbreaker Plus)
Aha. Na pomruganie LEDami można nabyć zestaw stroboskopowy i podłączyć w synchronizacji z klaksonem. Trąbisz i mrugasz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez express dnia Czw 22:10, 07 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaca
Motonita
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Czw 22:25, 07 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
V-Told napisał: | Obawiam się Jaca, że twój DL świeciłby tak samo jak mój.
....
Więc kwestia mój/twój niewielkie ma tu znaczenie | A czy ja w ogóle poruszałem kwestię mój/twój
Widzę, że poodwracałeś kota ogonem aby tylko w jakiś tam sposób uzasadnić swoją rację
Wszystkie argumenty, które podałeś dotyczą również Twojej modyfikacji. Ale skupię się tylko na jednym:
Cytat: | Więc czemu w DL'u bixenon montowany w odbłyśnik miałby być gorszy niż bixenon montowany w soczewkę? | Ponieważ Twój reflektor daje snop światła o bliżej nieokreślonym kierunku. Tylko tyle i aż tyle. To widać gołym okiem więc nie ma sensu się nad tym rozwodzić.
Efekt:
express napisał: | Rażenie kierowców jadących z naprzeciwka, co nijak nie wpływa na poprawę bezpieczeństwa.
Xenon w dużym odbłyśniku w powodował powstawanie wielkiej, jasnej plamy i to przeszkadza nadjeżdżającym z przeciwka i to bardzo. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 23:31, 07 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Jaca napisał: | Widzę, że poodwracałeś kota ogonem aby tylko w jakiś tam sposób uzasadnić swoją rację
Wszystkie argumenty, które podałeś dotyczą również Twojej modyfikacji. Ale skupię się tylko na jednym:
Cytat: | Więc czemu w DL'u bixenon montowany w odbłyśnik miałby być gorszy niż bixenon montowany w soczewkę? | Ponieważ Twój reflektor daje snop światła o bliżej nieokreślonym kierunku. Tylko tyle i aż tyle. To widać gołym okiem więc nie ma sensu się nad tym rozwodzić.
Efekt:
express napisał: | Rażenie kierowców jadących z naprzeciwka, co nijak nie wpływa na poprawę bezpieczeństwa.
Xenon w dużym odbłyśniku w powodował powstawanie wielkiej, jasnej plamy i to przeszkadza nadjeżdżającym z przeciwka i to bardzo. |
|
To widzę, że znów sobie "pogadaliśmy". Nie bardzo rozumiem, o co ci chodzi z tym odwracaniem kota ogonem.
Czy mam rozumieć, że przez swoją wypowiedź chcesz przekazać, iż każdy producent montujący światła na zasadzie żarówki/żarnika wmontowanego w odbłyśnik "daje snop światła o bliżej nieokreślonym kierunku"? Mój reflektor jest standardowy - taki jak wyszedł z fabryki. Byłaby to dosyć interesująca teoria, szczególnie biorąc na warsztat tak banalny fakt, że wszystkie maszyny przechodzą otrzymują homologację i świecą - co by nie powiedzieć - w przód . Zgadza się, że światło xenonu jest mocniejsze kiedy w ciemności zaświeci prosto w gały. Za to barwa jest mniej uciążliwa, acz w natłoku drogowej żółci lepiej zauważalna. Czy ponadto mam rozumieć, że standardowa żarówa halogenowa montowana w 95% motocykli w identycznym odbłyśniku już nie oślepia ? Też oślepia, choć oczywiście nie tak.
Polecam puścić za sobą w nocy swojego własnego V-Stroma i się przekonać. Jeszcze lepiej z pasażerem. Kiedyś taki jechałem i zapewniam, że stopień oślepiania kierowców (standardowym halogenem) równy był moim wyrzutom sumienia i częstotliwości mrugania mi przez nadjeżdżających z naprzeciwka. Fakt, że nie miałem na maksa skręconego zawieszenia, ale mimo wszystko potwierdza to "moje racje" m.in., że motocykl tak czy siak podskakując BĘDZIE po zmierzchu uciążliwy :/. Na marginesie, to już lata temu Renault montowało xenon bez soczewki w Lagunie, Volvo w S80 i chyba m.in. Citroen w C5. A tak już zupełnie na marginesie, to w 99,9% nie jeżdżę motocyklem po zmroku. Choć niczego to nie zmienia na potrzeby tych dywagacji. Ciemna szyba w kasku i odbijające się w turystycznej szybie LEDy to kiepskie połączenie
express, masz może jakieś zdjęcia w dzień? Ciekaw jestem jak te ledy wyglądają w dziennym świetle z trochę większej odległości - chodzi mi o to, jak wypadają na tle reflektorów (mijania i drogowych). Przymierzając się do ledów brałem pod uwagę w zasadzie dwie lokalizacje - taką jak twoja (okolice reflektorów) i właśnie handbary, tylko tam mogłoby to utrudniać ruchy kierownicą i sprawić, że byłyby podatne na uszkodzenia np. podczas przeciskania się w korku. Więc skończyłem z nie-dziennymi ledami na handbarach. Więcej błyskotek już nie chcę wieszać, bo i tak blisko już do granicy wiochy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Czw 23:42, 07 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
V-Told napisał: |
Czy mam rozumieć, że przez swoją wypowiedź chcesz przekazać, iż każdy producent montujący światła na zasadzie żarówki/żarnika wmontowanego w odbłyśnik "daje snop światła o bliżej nieokreślonym kierunku"? Mój reflektor jest standardowy - taki jak wyszedł z fabryki.
|
Problem polega na tym, ze xenon daje 2 do 3 razy więcej światła
Cytat: | Czy ponadto mam rozumieć, że standardowa żarówa halogenowa montowana w 95% motocykli w identycznym odbłyśniku już nie oślepia ? Też oślepia, choć oczywiście nie tak. |
Oślepia, tylko 2 do 3 razy mniej.
Cytat: | Na marginesie, to już lata temu Renault montowało xenon bez soczewki w Lagunie, Volvo w S80 i chyba m.in. Citroen w C5. |
Aż w końcu prawo zmusiło producentów do stosowania soczewek.
Cytat: | express, masz może jakieś zdjęcia w dzień? Ciekaw jestem jak te ledy wyglądają w dziennym świetle z trochę większej odległości - chodzi mi o to, jak wypadają na tle reflektorów (mijania i drogowych).
|
Jeszcze nie mam. To wszystko na razie eksperymenty były, ale już niedługo coś się urodzi.
A tu tak dla inspiracji - listewka diodowa do offroadu:
http://www.youtube.com/watch?v=G5QZedQHFvU
Cytat: | Więcej błyskotek już nie chcę wieszać, bo i tak blisko już do granicy wiochy |
"co Ty wiesz o wiosze..."
http://www.youtube.com/watch?v=xKnPU3U4VCU
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez express dnia Czw 23:56, 07 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 0:03, 08 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Yup, czyli nikt nikogo niczym nowym nie zaskoczył
A producentów zmusiło nie tylko do soczewek, ale i do samopoziomowania, które niweluje chociaż efekt oświetlania księżyca przy zmianie obciążenia, i wysokociśnieniowych spryskiwaczy lub wycieraczek (kwestia rozpraszania przez brud na reflektorze).
Meksykanin ciekawie przystroił choinkę . Nie byłoby źle gdyby nie te pionowe wysokie LEDy, bo jakoś całkiem są od czapki. Reszta to chyba stroboskopy, o których wspominałeś, nie?
PS. Jaca - dopiero doczytałem o twojej pretensji ws. "twój/mój" . To miało być twoim zdaniem odwracanie kota ogonem?! Po prostu zacząłeś od napisania "Nie to co kiedyś prezentował nam V-Told.", a V-Told prezentował standardowy V-Stromowy reflektor - taki jak twój, a nawet jeszcze mniej niedokładny i "górzysty", bo symetryczny. No więc chodziło tylko o odniesienie do tego, haha
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pią 0:19, 08 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
V-Told napisał: |
Meksykanin ciekawie przystroił choinkę . Nie byłoby źle gdyby nie te pionowe wysokie LEDy, bo jakoś całkiem są od czapki. Reszta to chyba stroboskopy, o których wspominałeś, nie?
|
Stroboskopów na allegro od groma. Pierwsze z brzegu, akurat pomarańczowe:
[link widoczny dla zalogowanych]
A tak pracują:
http://www.youtube.com/watch?v=qUfv9uQRA48&lr=1&feature=mhee
Mam taki moduł w garażu, zastanawiam się na zastosowaniem.
A propos LED: http://www.youtube.com/watch?v=n3LWvh4qapg
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez express dnia Pią 0:26, 08 Mar 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pią 1:39, 08 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Fenomenalne te kierunki!
Apro-po, stroboskopy też fajna sprawa, ale wolałbym białe...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pią 1:55, 08 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: |
Fenomenalne te kierunki!
Apro-po, stroboskopy też fajna sprawa, ale wolałbym białe... |
Kierunki jak sądzę to trzy mocne, pomarańczowe diody z przyklejonym kawałkiem przezroczystego plexi. Efekt jest piorunujący jak dla mnie.
Strobo białe... mówisz, masz:
Produkt: [link widoczny dla zalogowanych]
Działanie: http://www.youtube.com/watch?v=KT4me9rHjts&list=UUTQx8Zmc8xNI7hQGM2VsH7Q&index=1&feature=plcp
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaca
Motonita
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pią 9:51, 08 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
V-Told napisał: | PS. Jaca - dopiero doczytałem o twojej pretensji ws. "twój/mój" | To nie żadne pretensje tylko stwierdzenie faktu, tudzież sprostowanie, gdyż Twoja wypowiedź sugerować mogła jakobym robił jakieś przymiarki do montowania xenona. Nie.
Odwracanie kota ogonem - mam na myśli ten akapit od "missing point"
Wszystkie argumenty, które w nim podałeś odnoszą się w jeszcze większym stopniu do Twojej modyfikacji.
Fakty są takie - masz reflektor niezgodny z przepisami obowiązującymi w PL i pakujesz do niego źródło światła, które jak sam napisałeś o żarówce halogenowej: V-Told napisał: | Też oślepia, choć oczywiście nie tak. | Czyli masz świadomość tego, że Twój oślepia bardziej, tak?
O czym tu dyskutować....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 12:51, 08 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Jaca napisał: |
Odwracanie kota ogonem - mam na myśli ten akapit od "missing point"
Wszystkie argumenty, które w nim podałeś odnoszą się w jeszcze większym stopniu do Twojej modyfikacji.
Fakty są takie - masz reflektor niezgodny z przepisami obowiązującymi w PL i pakujesz do niego źródło światła, które jak sam napisałeś o żarówce halogenowej: V-Told napisał: | Też oślepia, choć oczywiście nie tak. | Czyli masz świadomość tego, że Twój oślepia bardziej, tak?
O czym tu dyskutować.... |
Jaca, to nie jest odwracanie kota ogonem, bo na moje potrzeby to DL mógłby w ogóle nie wysyłać wiązki światła, a jedynie "błyszczeć się", bo nie jeżdżę nim po zmroku. Dlatego ważne są dla mnie względy bycia widocznym na drodze. Dlatego mam xenon, diody, jeżdżę w odblaskowej/jaskrawej kamizelce itd.
Dlaczego reflektor niezgodny z przepisami? Ważne są przepisy, czy realia? Mój odbłyśnik US będzie w każdej sytuacji wysyłał mniej uciążliwą wiązkę światła, niż ten z EU (mówię o samym odbłyśniku). No i pewnie - oczywiście wiem, że xenon bardziej daje po oczach . W końcu montuje się go po to, aby reflektor lepiej [mocniej] świecił . A jako że wyszło to od soczewki, to głównym punktem tekstu miało być to, że nie da się przed tym ustrzec. Halogen też błyszczy na wszystkie strony, a do tego barwa jest bardziej rażąca po zmroku, soczewka daje równiusieńkie światło, ale na nierównościach i tak nie da się w 100% wyeliminować w motocyklu świecenia kierowcom bezpośrednio w oczy . Co nie oznacza, że nie warto tego montować jeśli ktoś dużo jeździ w nocy. Oczywiście warto, ale u mnie to akurat nie miałoby sensu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Pią 12:54, 08 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pią 19:20, 08 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
V-told, Jaca, dość, bo zaraz będę czyścił! Można się wymieniać spostrzeżeniami ale nie łapcie się za słówka! Któryś od Jarsona się nauczył czy jak?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pią 19:21, 08 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miodzio65
A1
Dołączył: 15 Cze 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 23:57, 08 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Ja zamontowałem xenon do DL na próbę (mam również w aucie oryginalny bi-xenon) no i niestety nijak ma się jeden do drugiego. Jak dla mnie w DL-u bez soczewki światło rozprasza się (o czym było wspomniane już wcześniej) co właściwie nie powoduje lepszego oświetlenia a tylko powoduje oślepianie innych. Co do wyglądu faktycznie fajnie ale nie oto mi chodzi
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 11:42, 09 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o kierunki te z linku, mamy na forum kolegę Kajetana który zrobił sobie identyczne.
Zajebiście na żywca wyglądają, tylko problematyczne było wykonanie. skończyło się na frezarce i to dopiero dało pożądany efekt.
Z soczewkami i ksenonem to jest tak że soczewka to projektor który ma za zadanie wyświetlenie na drodze "obrazu" z minimalnej powierzchni początkowej właśnie po to żeby nie było efektu oślepiania źródłem światła. ponadto można zmniejszyć wagę i wymiary reflektora no i oczywiście podnieść wartość
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Sob 13:56, 09 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Te kierunki z linka, o ile wyglądają fantastycznie, o tyle obawiam się, że nie przeszły by w PL przeglądu ze względu na "ostre krawędzie"...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 15:47, 09 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
konra.dzik napisał: |
Z soczewkami i ksenonem to jest tak że soczewka to projektor który ma za zadanie wyświetlenie na drodze "obrazu" z minimalnej powierzchni początkowej właśnie po to żeby nie było efektu oślepiania źródłem światła. |
--> http://www.youtube.com/watch?v=whPx1Wohikg na tej zasadzie (nie chodzi o tylne światła, trzeba zaczekać na prezentację oświetlenia spod drzwi. Prawie jak Batman )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Sob 21:24, 16 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | Miejsce trochę nie bałdzo, bo o xenonach i wariacjach n/t, ale przeniosę w swoim czasie.
Patent w każdym razie fantastyczny! I oby więcej tego typu...! |
Za późno. Przeniesione we włąściwe miejsce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scalmar
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 23:01, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Może trochę OT ale chciałbym zapytać znawców tematu . Mam moto z bi-xenonami od 2 lat , przelatane jakieś 16 k km dziś zauważyłem, że jedna lampa / palnik świeci ładniusio na biało, a druga bardziej na żółto . Jaka może być przyczyna. Kończy się palnik , czy przetwornica ? A jeśli zmieniać to jedną czy parami?
Pozdrawiam Kuba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pon 23:05, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Może to być wina i tego i tego, nie dowiesz się dopóki nie sprawdzisz.
Palniki zawsze wymieniamy parami i proponuję zacząć od tego bo tańsze...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scalmar
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 23:14, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki za szybką odpowiedź. Zacznę chyba od przełożenia palników ( prawy na lewą i odwrotnie ) to powinno dać odpowiedź czy palnik czy, przetwornica. Jeśli dobrze kumam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|