|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Śro 10:36, 16 Mar 2011 Temat postu: Słabo świecące nowe kierunki LED |
|
|
Wczoraj montowałem nowe kierunki led do przodu.
Po sprawdzeniu okazało się, że wszystko jest w najlepszym porządku. Niestety jednak nie było.
Po załączeniu awaryjnych nowe kierunki jeszcze mrugają znośnie.
Po załączeniu świateł mijania na wyłączonym silniku kierunki w zasadzie przestają mrygać
Wszystko wraca do normy po odpaleniu moto.
Nowe kierunki mają problem ze zbyt małym napięciem?
Z tyłu nic nie wymieniałem i mam nadal tradycyjne kierunki, na które nie działają powyższe kombinacje.
Proszę o radę elektryków co może być powodem:
1. wadliwe kierunki led
2. nie można mixować LED z tradycyjnymi kierunkami - należ do tyłu te z zakupić te same LED?
3. Inna przyczyna - montowałem wyświetlacz biegów - który też mi czasami pokazuje bzdury ale to może wina temp i niewłaściwego programowania.
4. mały AKU 8Ah
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez marlon777 dnia Śro 10:38, 16 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 10:49, 16 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Raczej wadliwe kierunki led. Kolega miał podobną przypadłość, właściwie identyczną. Na wyłączonym silniku świeciły 2 czy 3 diody w każdym kierunkowskazie i to słabo. Po włączeniu silnika, świeciły wszystkie i mocno. Wymienił na inny model i problem z głowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tipor
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: Śro 12:15, 16 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Ledy z przodu i zwykłe z tyłu to nie powinien być problem napięcie dochodzi i odchodzi i nic poza tym do instalacji się nie dostaje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Wto 8:46, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Witam,
Wymieniłem wszystkie kierunki na "tradycyjne" hm dziwne - W środku są żarówki 23W a o ile pamiętam powinno być 21W
W chwili obecnej kierunki działają dobrze ale:
jak załączę awaryjne wszystkie błysną tylko raz i gasną. Wyraźnie widać że przy tym manewrze aż przygasają światła mijania. Potem przez około 15 sekund nie da się w ogóle uruchomić kierunków. Tak jakby coś się blokowało i zawieszało.
I tu pytanie:
* czy to jest wina zbyt silnych żarówek i nie wytrzymuje przerywacz?
* czy też gdzieś ukryte są oporniki - pozostałość po ledach z przodu
Jeśli to drugie to gdzie mam ich szukać bo w okolicy czachy przy wymianie nic nie znalazłem. Może przy przerywaczu? Jeśli tak to gdzie go szukać.
Proszę o pomoc i dziękuję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 10:19, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Masz pewnie takie małe halogenowe żarówki w kierunkach. One faktycznie maja 23W.
Ja mam takie u siebie i hula pięknie. Podejrzewam że możesz mieć gdzieś Duży rezystor po diodach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Wto 11:30, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
konra.dzik napisał: | Masz pewnie takie małe halogenowe żarówki w kierunkach. One faktycznie maja 23W.
Ja mam takie u siebie i hula pięknie. Podejrzewam że możesz mieć gdzieś Duży rezystor po diodach. |
No właśnie też tak sądzę - tylko gdzie to cholerstwo szukać. może zacznę od przerywacza - gdzie go mogę szukać? Koło bezpieczników? I jak taki rezystor może wyglądać? Jestem w tej materii zielony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 11:37, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Przerywacz jest tuż obok bezpieczników, plastikowe pudełko do którego wchodzi wtyczka z 7 przewodami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 18:58, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Rezystor różnie może wyglądać....
Np
[link widoczny dla zalogowanych]
lub tak
[link widoczny dla zalogowanych]
Albo jeszcze inaczej, ale z tego co widzę na allegro to najpopularniejsze obudowy w dziale motoryzacja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Wto 19:08, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
konra.dzik napisał: | Rezystor różnie może wyglądać....
Np
[link widoczny dla zalogowanych]
lub tak
[link widoczny dla zalogowanych]
Albo jeszcze inaczej, ale z tego co widzę na allegro to najpopularniejsze obudowy w dziale motoryzacja |
O dziękuję. Już wiem jak takie cholerstwo może wyglądać i wiem czego szukać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Nie 12:09, 10 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
no i pupa
przeszukałem całą instalację i co się okazało? przerywacz Denso 2x10W i 4x10W zamiast 2x21W i 4x21W co radzicie szukać takich żarówek (a jest problem z ich znalezieniem) czy też wymienić przerywacz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 17:31, 10 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
To ja jeszcze napiszę tak.
Montowałem dziś kierunkowskazy ledowe co prawda do CBR 600RR z 2005 i uzbroiłem się w przerywacz elektroniczny z larssona za 29zł i gdzieś tam z zasobów domowych wygrzebałem rezystory.
Na przerywaczu kierunki migają trzy szybkie mrugnięcia i przerwa.
na rezystorze 20W 2.2Ohm mrugają z dobrą częstotliwością za to tylko po trzy diody w każdym z kolei na mniejszym rezystorze 14W 3 Ohm mrugają dobrze ale za szybko. bez niczego poprostu się palą na stałę. Syf.
Pie...le kierunki i przerywacze z allegro i larssona. Zrobię sobie sam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Nie 17:32, 10 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kiler
A2
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 23:39, 10 Kwi 2011 Temat postu: Re: Słabo świecące nowe kierunki LED |
|
|
marlon777 napisał: | Wczoraj montowałem nowe kierunki led do przodu.
Proszę o radę elektryków co może być powodem:
1. wadliwe kierunki led
2. nie można mixować LED z tradycyjnymi kierunkami - należ do tyłu te z zakupić te same LED?
3. Inna przyczyna - montowałem wyświetlacz biegów - który też mi czasami pokazuje bzdury ale to może wina temp i niewłaściwego programowania.
4. mały AKU 8Ah |
Co prawda problem został rozwiązany przez wymianę na kierunki z żarówkami ale może komuś się przydać na przyszłość . Sam założyłem z przodu kierunki LED a z tyłu żarówki i miałem dokładnie ten sam efekt więc
1 raczej nie chyba ze trafiliśmy na równie wadliwe
2 po założeniu Ledów z tyłu nic się nie zmieniło
3 jw czyli nie powinno to mieć wpływu bo np ja nie mam wyświetlacza a problem mam ten sam
4 podobnie myślałem ale aku ma siłę kręcić rozrusznikiem itp a nie miałby siły na kilka diodek ??? raczej mało prawdopodobne
jak rozwiązałem problem ??? nijak czyli powiedziałem sobie że migaczy i tak używam zawsze na zapalonym silniku więc mało mnie interesuje czy świecą jasno na zgaszonym (awaryjne działają normalnie )
aaaa bez względu na to czy silnik pracuje czy nie świecą wszystkie diody tylko po prostu słabiej wiec nie w tym jest problem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pon 0:15, 11 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Marlon i reszta kolegów, to są ewidentne objawy problemów z przerywaczem. A właściwie nie tyle problemów, ile przerywacze w większości pojazdów są tak skonstuowane że sygnalizują przepaloną żarówkę migając częściej lub świecąc się na stałe. Jeżeli obciąża się taki przerywacz inną wartością mocy niż założona sumaryczna wartość żarówek, to po prostu zaczyna on wariować...
Jeżeli do tego dołożymy fakt że większość obecnie stosowanych przerywaczy to układy elektroniczne , to wiadomo dlaczego różne są objawy. Czasami nie wystarczy też obciążyć przerywacza rezystorem włączonym równolegle z diodami bo prąd "lubi" płynąć tędy gdzie ma mniejszy opór, czyli przez diody, co wynika z resztą z prawa Kirhoffa...
Poza tym orginalna żarówka to nie sama rezystancja, ma też swoją pojemność i inukcyjność, z tąd jeżeli przerywacz został dokładnie "dobrany" do żarówek to nie da się go oszukać samym rezystorem.
P.S. Przerywacz 2x10/4x10 jest zdecydowanie za mały i nie jest orginalny.
Zmieniająć natomiast żarówki na diody radzę poszukać pprzerywacza do kierunków led lub samemu zrobić z przerzutnika bi-stabilnego i przekaźnika.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pon 0:20, 11 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Pon 12:54, 11 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Roadrunner - dziękuję za info
Tak jak pisałem mam przerywacz 4 x 10W i tak sobie dumałem i wydumałem. Kastor30 ma problem z za szybko działającymi kierunkami. Okazało się, że ma akcesoryjne kierunki z 10W żarówkami a przerywacz na 21W. Wymieniliśmy się i u Kastora30 jest ok i u mnie też
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kiler
A2
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 20:24, 11 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
roadrunner nie wiem jak twoja teoria o przerywaczu ma się do tego że te migacze po odpaleniu silnika świecą dużo jaśniej . A sygnalizowanie spalonej żarówki na pewno nie jest realizowane przez ciemniejsze świecenie migaczy tylko przez szybsze miganie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pon 23:20, 11 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Jak już pisałem, migają szybciej albo świecą się cały czas, ale odnosi się to tylko do ŻARÓWEK! Nigdy nie wiadomo jak zachowa się dany przerywacz w stosunku do diód które:
-mają mniejszą moc,
-minimalną rezystancję,
-przewodzą tylko w jednym kierunku,
-nie mają impedancji wewnętrznej i znikomą pojemność.
Jeżeli występują jakieś dziwne objawy w przypadku żarówek, to uszkodzony jest przerywacz, lub jest jakiś inny problem z instalacją elektryczną, uszkodzony regulator napięcia, zły styk, rozwalone aku itp.
Boszszsz, mam nadzieję że tym razem wszystko jasne...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pon 23:27, 11 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodman
A
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa / Kutno
|
Wysłany: Czw 16:31, 01 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Wymieniam żarówki w swoim DL na Led ( pozycje, stop i kierunki) i będę potrzebowal zmienić przerywacz.
Który według Was będzie lepszym rozwiązaniem:
1. droższy ale idealnie zastępuje oryginał
[link widoczny dla zalogowanych]
2. tańszy ale wymaga dodatkowego miejsca i kabli a mam już pod siodłem nieżłą plątanine
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Czw 19:04, 01 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Proponuję raczej ten pasujący zamiast orginalnego. Podłączenie tego uniwersalnego wymagało by przerabiania instalacji, nie tylko pod siedzeniem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 2:48, 02 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Wystarczy wypiąć 2 kable z fabrycznego przerywacza i podłączyć do nich ten nowy, uniwersalny z larssona. U siebie tak miałem, chwila roboty i dosłownie 2 kable do zlutowania
A i jeszcze jedna ciekawostka. Fabryczny oryginalny przerywacz też można przerobić, by dobrze świecił na ledach. Wystarczy wymienić jeden opornik i ponoć zachowuje odpowiednią liczbę mrugnięć Koledzy z SVforum na to wpadli
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 8:57, 02 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Tak myślałem że fabryczny przerywacz jest na NE 555.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pią 19:58, 02 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Hehehe... No proszę...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Sob 13:35, 07 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Odkopuję - zmieniał ktoś ten rezystor? Działa czy trzeba jednak nowy przerywacz do LEDów zakupić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|