|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 15:43, 19 Kwi 2011 Temat postu: regulacja wys. świateł |
|
|
jak się reguluje wysokość świateł przednich w DL650?
w moich poprzednich motocyklach było pod czaszą specjalne pokrętło, w DL650 nie mogę go znaleźć, w instrukcji nic nie ma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Wto 15:56, 19 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Jest w instrukcji, str.86. Osobno regulujesz odbłyśnik lewy, osobno prawy. Każdy ma dwie śrubu - do regulacji pionowej i poziomej. Ściana na przeciwko, klucz w rękę i do dzieła... (w drugą rękę proponuję piwko). Chwilę trzeba pokręcić żeby zobaczyć zmianę światła na ścianie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Leciutki1
Motocyklista
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Legnica i okolice
|
Wysłany: Sob 16:19, 08 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Witam, ostatnio to przerabiałem, według książki zrób to sam , potrzebny jest śrubokręt krzyżak czyli PH2 dość długi bo otwory są pod owiewką, nad błotnikiem, zewnętrzne śruby (prawa lampa prawa śruba u góry, lewa lampa lewa śruba u góry, patrząc z motonga) to regulacja wysokości . Śrubokręt przełożony przez otwór dodatkowo jest prowadzony przez specjalne prowadnice w lampie i napędza taką zębatkę . Ustawiamy motonga na płaskiej powierzchni przed ścianą , zaznaczamy na ścianie środek lamp (motąg stoi przy ścianie dotykając przednim kołem ściany, kierowca siedzi na motongu) cofamy motong o 10m siadamy na motong, linia świateł powinna znajdować się 10cm poniżej od zaznaczonego środka lampy. Kręcąc w prawo podnosimy zasięg świateł. Śruby (zębatki) pomiędzy lampami służą do regulacji prawo-lewo.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Nie 19:42, 09 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Leciutki1 napisał: | Witam, ostatnio to przerabiałem, według książki zrób to sam , potrzebny jest śrubokręt krzyżak czyli PH2 dość długi bo otwory są pod owiewką, nad błotnikiem, zewnętrzne śruby (prawa lampa prawa śruba u góry, lewa lampa lewa śruba u góry, patrząc z motonga) to regulacja wysokości . Śrubokręt przełożony przez otwór dodatkowo jest prowadzony przez specjalne prowadnice w lampie i napędza taką zębatkę . Ustawiamy motonga na płaskiej powierzchni przed ścianą , zaznaczamy na ścianie środek lamp (motąg stoi przy ścianie dotykając przednim kołem ściany, kierowca siedzi na motongu) cofamy motong o 10m siadamy na motong, linia świateł powinna znajdować się 10cm poniżej od zaznaczonego środka lampy. Kręcąc w prawo podnosimy zasięg świateł. Śruby (zębatki) pomiędzy lampami służą do regulacji prawo-lewo. |
Wszystko się zgadza, przy czym proponuję do regulacji posadzić na moto plecaczka a do kufra wrzucić kilka cegieł, albo ustawić 15 a nie 10 cm niżej. W przeciwnym wypadku jadąc na wyjazd/zlot będziesz świecił po gałach i koronach drzew...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
r_gustaw
A2
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 22:07, 09 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
czyli niema możliwości szybkiej zmiany wysokości snopu światła ?
hipotetycznie załóżmy, że jedziemy po kogoś gdzieś "tam" z właściwym snopem reflektora , a wracamy "stamtąd"
świecąc po oczach innym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Nie 22:33, 09 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
r_gustaw napisał: |
hipotetycznie załóżmy, że jedziemy po kogoś gdzieś "tam" z właściwym snopem reflektora , a wracamy "stamtąd"
świecąc po oczach innym. |
tak wlasnie jest i raczej klopotliwe jest czeste przestrajanie swiatel, wartosc trzeba usrednic i na takim jezdzic, ja mam ustawione swiatla raczej krotko bo czesto smigam w podwojnej obsadzie, ale jak jeszcze dojda kufry to czasem mi mrugaja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Nie 22:38, 09 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
r_gustaw napisał: | czyli niema możliwości szybkiej zmiany wysokości snopu światła ?
hipotetycznie załóżmy, że jedziemy po kogoś gdzieś "tam" z właściwym snopem reflektora , a wracamy "stamtąd"
świecąc po oczach innym. |
Niestety nie... Czysto teoretycznie można sobie utwardzić mniej lub bardziej zawieszenie co spowoduje mniejsze lub większe podniesienie/opuszczenie dupy, ale w praktyce nie do końca się to sprawdza. Światła DL są na tyle skuteczne że z powodzeniem można je ustawić trochę niżej niż powinny być, bez szkody dla oświetlenia drogi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
heros2000
A1
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 10:41, 19 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Regulowałem dziś wysokość świateł i z opisem Leciutki1 po części się nie zgadza, mianowicie śruby do regulacji wysokości i szerokości są na klucz 8mm, a nie jak napisał na śrubokręt krzyżak. Siedząc na moto i kręcąc kluczem w lewo skrajną lewą bądź prawą śrubę podnosimy światła, a w prawo ję obniżamy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 10:06, 20 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
JAk sie przyjrzeć to pokrętło ma taką dużą flanszę taką zębatą, a pod nią na obudowie reflektora są dwie wypustki, taka prowadnica. To jest właśnie wejście pod duży krzyżak. Od spodu masz dwie dziury w nadkolu. właśnie pod śrubokręt.
Swoją drogą, kiedyś widziałem gościa który na te flansze założył korki od coli żyby można było "z pazura" kręcić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karku
A1
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 12:26, 29 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Ja też regulowałem kluczem 8 mm i różnica była na prawdę duża. Zakres regulacji jest zaskakujący.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
blue
A1
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 19:05, 17 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
W K5 także wysokość świateł ustawia się kluczem 8, bezproblemowa obsługa – po opisach myślałem,że będzie gorzej. Piszę bo początkowo szukałem pod owiewką jak ktoś sugerował tu na forum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|