|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bacaoca
Motonita
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 22:26, 12 Wrz 2016 Temat postu: Philips Luxeon ZES Canbus - żarówki LED H4 |
|
|
Takie coś mi dzisiaj wpadło w oko.
Co o tym sądzicie? Cena trochę wysoka, ale w teście wygląda to dobrze
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
quba666
A1
Dołączył: 10 Sie 2015
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: Wto 10:23, 13 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Powiem szczerze, że robi wrażenie.
Ciekaw jestem, czy już ktoś to zastosował i czy widoczna jest różnica
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
centrino
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: DLU
|
Wysłany: Wto 13:18, 13 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Nie bez znaczenia może być fakt, że pierwsza żarówka dostaje 11V a druga 12V co widać na filmiku
Do tego tak naprawdę w instalacji mamy więcej niż 12V bo poprawne ładowanie jest w granicach 13.8V-14.4V więc żarówka zwykła da wówczas więcej światła.
Natomiast ledowa nie ponieważ ma jakiś stabilizator napięcia, który będzie utrzymywał 12V
Wg mnie test naciągany aczkolwiek więcej światła prawdopodobnie żarówka Philipsa daje. Pytanie tylko czy wydanie 400zł za żarówki jest uzasadnione.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez centrino dnia Wto 13:24, 13 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gorghu
A
Dołączył: 27 Wrz 2015
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 13:25, 13 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Wydaje mi się że póki co to więcej tylko z tym problemów może być. Po pierwsze (i najważniejsze) takie żarówki nie maja homologacji do używania na drodze. A ponieważ świecą mocniej to nie trzeba żadnych urządzeń pomiarowych żeby przy pierwszej kontroli drogowej utracić dowód. Druga sprawa (trochę powiązana z tez z homologacją) to taka że klosz lampy zaprojektowany jest pod żarówkę halogenową. Wsadzając w taki klosz taką żarówkę LED cała lampa świeci inaczej. Przez co traci tez homologację. Dodatkowo ta żarówka dość mocno się grzeje i konieczny jest zamontowany radiator odprowadzający ciepło (a widziałem też wersję z zainstalowanym wiatrakiem). To może doprowadzić do uszkodzenia całej lampy.
Uważam więc, że jak za tą cenę (190 zł za żarówkę) i problemy jakie można przez to mieć gra nie jest warta świeczki. Jeśli brakuje ci światła na drodze to lepiej te prawie 400 złociszy zainwestować w dodatkowe halogeny LED, które masz możliwość włączać/wyłączać kiedy chcesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
centrino
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: DLU
|
Wysłany: Wto 13:31, 13 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy z tą homologacją to nie naciągana sprawa. Musiałbym zobaczyć czy na żarówkach są znaczki homologacyjne. Lampa nie straci homologacji gdy założymy żarówki bez niej (jeśli wymagana) ale oświetlenie jako całość będzie wówczas niehomologowane.
Natomiast sprawa na którą zwróciłeś uwagę to temperatura. Podczas jazdy nie stanowi raczej problemu. Problem będzie podczas postoju np w korkach itp. Ledy mają to do siebie, że się mocno nagrzewają i muszą mieć wydajne chłodzenie przy takiej jasności światła. A pamiętajmy, że klosze są plastikowe i mogą zmatowieć.
Kolejna sprawa. Zakupujemy za te 190zł żarówkę plus jakieś tam urządzonko - zapewne stabilizator napięcia.
Gdy spali się żarówka to kupujemy żarówkę czy cały zestaw??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez centrino dnia Wto 13:32, 13 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gorghu
A
Dołączył: 27 Wrz 2015
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 14:22, 13 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Faktycznie trochę źle sformułowałem to zdanie o utracie homologacji lampy. Dzięki centrino za korektę Nie zmienia to jednak ogólnego sensu całości.
Co do homologacji żarówek. Cobyś nie szukał na szybko zrobiłem fotkę żarówki która miałem pod ręką (Philips H4 White Vision):
Jak widać żarówka jest oznaczona homologacją E1, czyli dopuszczona do ruch w Europie (kraj wydający homologację - Niemcy).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Wto 14:57, 13 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Jeżeli dobrze pamiętam, to jeden z kolegów na forum ma taką żarówkę w nowym tysiącu. Na pewno nie mają żadnej homologacji. Świeci bardzo w górę. I według mnie od razu powinni zabierać dowód rejestracyjny za stosowanie takiej żarówki. Wali strasznie po oczach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
centrino
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: DLU
|
Wysłany: Wto 15:31, 13 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
gorghu napisał: | Faktycznie trochę źle sformułowałem to zdanie o utracie homologacji lampy. Dzięki centrino za korektę Nie zmienia to jednak ogólnego sensu całości.
Co do homologacji żarówek. Cobyś nie szukał na szybko zrobiłem fotkę żarówki która miałem pod ręką (Philips H4 White Vision):
Jak widać żarówka jest oznaczona homologacją E1, czyli dopuszczona do ruch w Europie (kraj wydający homologację - Niemcy). |
Jak widać jednak żarówki mają homologację i to chyba dobrze, bo jakaś kontrola musi być
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Wto 23:49, 13 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Kiedyś gdzieś na forum widziałem już temat o tych żarówkach (co zresztą wspomniał Kamil, że ktoś ma w nowym tysiącu)
i wyszło na to, że pomijając już brak homologacji, to te żarówki nie są philipsa!
tylko jakiś tam układ/moduł/część jest philipsa, a tak to chiński wyrób
Do tego snop światła nie taki jak powinien być.
Wszystko wskazuje na stanowcze - NIE!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SimOn!
A
Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 13:51, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
mar111cin napisał: | Kiedyś gdzieś na forum widziałem już temat o tych żarówkach (co zresztą wspomniał Kamil, że ktoś ma w nowym tysiącu)
i wyszło na to, że pomijając już brak homologacji, to te żarówki nie są philipsa!
tylko jakiś tam układ/moduł/część jest philipsa, a tak to chiński wyrób
Do tego snop światła nie taki jak powinien być.
Wszystko wskazuje na stanowcze - NIE! |
O tototo! Tam tylko sama dioda LED (to co emituje światło) jest Philipsa.
Druga sprawa to przedstawiony "test", robiony przez sprzedawce tychże żarówek, jak dla mnie wiarygodność tego typu porównań jest dyskusyjna.
Ledowe to można sobie postojówki, kierunki zrobić i tyle.
Mnie do szału doprowadza to, że w naszym kraju ogromna liczba samochodów i moto też ma źle ustawione światła albo pozakładane ledy czy zenony do lamp pod halogenowe żarówki. Świeci to człowiekowi po oczach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tadek 66
A1
Dołączył: 23 Gru 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: Wto 20:02, 27 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Witam,
Co do braku homologacji wspomnianych żarówek LED to oczywiście koledzy macie rację. Z faktami się nie dyskutuje. Jeżeli chodzi o całą resztę, to nie do końca się zgadzam. Jeżdżę z tymi żarówkami od 27 lipca 2016 (ok. 10 tyś km). Światło białe zimne,odcięcie światła jak w oryginalnych halogenach sprawdzałem w dwóch stacjach diagnostycznych. Jeżeli ktoś zamontował w swoim moto i świecą mu zbyt wysoko należy po prostu wyregulować reflektor. Żarówki te mają możliwość regulacji odcięcia ale w moim przypadku ustawienia fabryczne sprawdziły się w 100%. Jeżeli chodzi o grzanie to radiator odprowadza skutecznie ciepło na zewnątrz, a sam klosz lampy jest znacznie chłodniejszy niż przy żarówkach halogenowych. To tyle z moich kilkumiesięcznych doświadczeń z tymi żarówkami.
P.S. Nie jestem sprzedawcą i nie mam zamiaru zachwalać tych LED ów. Oprócz braku homologacji są drogie, to fakt, ale z drugiej strony spisują się bardzo dobrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Śro 19:58, 28 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Ostatnio oglądałem test żarówek led. Co prawda testowali je w samochodzie ale efekt jest pewnie identyczny w motocyklu. Otóż żarówka świeci mocno ale nie skupia wiązki i w zasadzie świeci wszędzie mocno oślepiając kierowców z naprzeciwka. Faktyczny zasięg świecenia to ok 15m czyli o połowę mniej niż standardowej żarówki. Nie wiem jakiej firmy to były żarówki bo nie oglądałem od początku ale testowali kilka sztuk tych ledowych więc pewnie to jakis przekrój był pewnie po tych najtańszych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tadek 66
A1
Dołączył: 23 Gru 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: Pią 11:34, 30 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Konkretny model żarówek (jak w temacie) świeci mocno, daleko i nie ślepi. Z lewej strony zdjęcia LED z prawej halogen H4. Na drugiej fotce ( zdjęcie robione w dzień) widać wyraźnie linię odcięcia ( prawa str. zdjęcia LED lewa halogen). Istnieje na rynku wiele żarówek LED, których nie da się prawidłowo ustawić. Halogeny firmy Awina też są nie do ustawienia. Jak już pisałem główne wady moich LED to brak homologacji i wysoka cena.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pią 15:25, 30 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Lepiej zainwestować w Phlipsa H4 WhiteVision , albo H4 Osram Night Breaker Unlimited
Cena za 2 sztuki, to około 60 zł, a efekt zaje*isty.
Jest o tym gdzieś na forum, ze zdjęciami.
Niestety szukajka mi nie znalazła tego wątku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|