Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Philips Luxeon ZES Canbus - żarówki LED H4

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Oświetlenie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bacaoca
Motonita



Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 22:26, 12 Wrz 2016    Temat postu: Philips Luxeon ZES Canbus - żarówki LED H4

Takie coś mi dzisiaj wpadło w oko.
Co o tym sądzicie? Cena trochę wysoka, ale w teście wygląda to dobrze

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
quba666
A1



Dołączył: 10 Sie 2015
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trzebinia

PostWysłany: Wto 10:23, 13 Wrz 2016    Temat postu:

Powiem szczerze, że robi wrażenie.
Ciekaw jestem, czy już ktoś to zastosował i czy widoczna jest różnica


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
centrino
Motocyklista



Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU

PostWysłany: Wto 13:18, 13 Wrz 2016    Temat postu:

Nie bez znaczenia może być fakt, że pierwsza żarówka dostaje 11V a druga 12V co widać na filmiku

Do tego tak naprawdę w instalacji mamy więcej niż 12V bo poprawne ładowanie jest w granicach 13.8V-14.4V więc żarówka zwykła da wówczas więcej światła.
Natomiast ledowa nie ponieważ ma jakiś stabilizator napięcia, który będzie utrzymywał 12V

Wg mnie test naciągany aczkolwiek więcej światła prawdopodobnie żarówka Philipsa daje. Pytanie tylko czy wydanie 400zł za żarówki jest uzasadnione.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez centrino dnia Wto 13:24, 13 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gorghu
A



Dołączył: 27 Wrz 2015
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 13:25, 13 Wrz 2016    Temat postu:

Wydaje mi się że póki co to więcej tylko z tym problemów może być. Po pierwsze (i najważniejsze) takie żarówki nie maja homologacji do używania na drodze. A ponieważ świecą mocniej to nie trzeba żadnych urządzeń pomiarowych żeby przy pierwszej kontroli drogowej utracić dowód. Druga sprawa (trochę powiązana z tez z homologacją) to taka że klosz lampy zaprojektowany jest pod żarówkę halogenową. Wsadzając w taki klosz taką żarówkę LED cała lampa świeci inaczej. Przez co traci tez homologację. Dodatkowo ta żarówka dość mocno się grzeje i konieczny jest zamontowany radiator odprowadzający ciepło (a widziałem też wersję z zainstalowanym wiatrakiem). To może doprowadzić do uszkodzenia całej lampy.

Uważam więc, że jak za tą cenę (190 zł za żarówkę) i problemy jakie można przez to mieć gra nie jest warta świeczki. Jeśli brakuje ci światła na drodze to lepiej te prawie 400 złociszy zainwestować w dodatkowe halogeny LED, które masz możliwość włączać/wyłączać kiedy chcesz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
centrino
Motocyklista



Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU

PostWysłany: Wto 13:31, 13 Wrz 2016    Temat postu:

Nie wiem czy z tą homologacją to nie naciągana sprawa. Musiałbym zobaczyć czy na żarówkach są znaczki homologacyjne. Lampa nie straci homologacji gdy założymy żarówki bez niej (jeśli wymagana) ale oświetlenie jako całość będzie wówczas niehomologowane.

Natomiast sprawa na którą zwróciłeś uwagę to temperatura. Podczas jazdy nie stanowi raczej problemu. Problem będzie podczas postoju np w korkach itp. Ledy mają to do siebie, że się mocno nagrzewają i muszą mieć wydajne chłodzenie przy takiej jasności światła. A pamiętajmy, że klosze są plastikowe i mogą zmatowieć.

Kolejna sprawa. Zakupujemy za te 190zł żarówkę plus jakieś tam urządzonko - zapewne stabilizator napięcia.
Gdy spali się żarówka to kupujemy żarówkę czy cały zestaw??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez centrino dnia Wto 13:32, 13 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gorghu
A



Dołączył: 27 Wrz 2015
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 14:22, 13 Wrz 2016    Temat postu:

Faktycznie trochę źle sformułowałem to zdanie o utracie homologacji lampy. Dzięki centrino za korektę Smile Nie zmienia to jednak ogólnego sensu całości.

Co do homologacji żarówek. Cobyś nie szukał na szybko zrobiłem fotkę żarówki która miałem pod ręką (Philips H4 White Vision):


Jak widać żarówka jest oznaczona homologacją E1, czyli dopuszczona do ruch w Europie (kraj wydający homologację - Niemcy).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil.Olkusz
Motonita



Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Wto 14:57, 13 Wrz 2016    Temat postu:

Jeżeli dobrze pamiętam, to jeden z kolegów na forum ma taką żarówkę w nowym tysiącu. Na pewno nie mają żadnej homologacji. Świeci bardzo w górę. I według mnie od razu powinni zabierać dowód rejestracyjny za stosowanie takiej żarówki. Wali strasznie po oczach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
centrino
Motocyklista



Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU

PostWysłany: Wto 15:31, 13 Wrz 2016    Temat postu:

gorghu napisał:
Faktycznie trochę źle sformułowałem to zdanie o utracie homologacji lampy. Dzięki centrino za korektę Smile Nie zmienia to jednak ogólnego sensu całości.

Co do homologacji żarówek. Cobyś nie szukał na szybko zrobiłem fotkę żarówki która miałem pod ręką (Philips H4 White Vision):


Jak widać żarówka jest oznaczona homologacją E1, czyli dopuszczona do ruch w Europie (kraj wydający homologację - Niemcy).


Jak widać jednak żarówki mają homologację i to chyba dobrze, bo jakaś kontrola musi być


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mar111cin
Motonita



Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FSW

PostWysłany: Wto 23:49, 13 Wrz 2016    Temat postu:

Kiedyś gdzieś na forum widziałem już temat o tych żarówkach (co zresztą wspomniał Kamil, że ktoś ma w nowym tysiącu)
i wyszło na to, że pomijając już brak homologacji, to te żarówki nie są philipsa!
tylko jakiś tam układ/moduł/część jest philipsa, a tak to chiński wyrób Smile

Do tego snop światła nie taki jak powinien być.

Wszystko wskazuje na stanowcze - NIE!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SimOn!
A



Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 13:51, 15 Wrz 2016    Temat postu:

mar111cin napisał:
Kiedyś gdzieś na forum widziałem już temat o tych żarówkach (co zresztą wspomniał Kamil, że ktoś ma w nowym tysiącu)
i wyszło na to, że pomijając już brak homologacji, to te żarówki nie są philipsa!
tylko jakiś tam układ/moduł/część jest philipsa, a tak to chiński wyrób Smile

Do tego snop światła nie taki jak powinien być.

Wszystko wskazuje na stanowcze - NIE!


O tototo! Tam tylko sama dioda LED (to co emituje światło) jest Philipsa.

Druga sprawa to przedstawiony "test", robiony przez sprzedawce tychże żarówek, jak dla mnie wiarygodność tego typu porównań jest dyskusyjna.
Ledowe to można sobie postojówki, kierunki zrobić i tyle.
Mnie do szału doprowadza to, że w naszym kraju ogromna liczba samochodów i moto też ma źle ustawione światła albo pozakładane ledy czy zenony do lamp pod halogenowe żarówki. Świeci to człowiekowi po oczach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tadek 66
A1



Dołączył: 23 Gru 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pszczyna

PostWysłany: Wto 20:02, 27 Gru 2016    Temat postu:

Witam,
Co do braku homologacji wspomnianych żarówek LED to oczywiście koledzy macie rację. Z faktami się nie dyskutuje. Jeżeli chodzi o całą resztę, to nie do końca się zgadzam. Jeżdżę z tymi żarówkami od 27 lipca 2016 (ok. 10 tyś km). Światło białe zimne,odcięcie światła jak w oryginalnych halogenach sprawdzałem w dwóch stacjach diagnostycznych. Jeżeli ktoś zamontował w swoim moto i świecą mu zbyt wysoko należy po prostu wyregulować reflektor. Żarówki te mają możliwość regulacji odcięcia ale w moim przypadku ustawienia fabryczne sprawdziły się w 100%. Jeżeli chodzi o grzanie to radiator odprowadza skutecznie ciepło na zewnątrz, a sam klosz lampy jest znacznie chłodniejszy niż przy żarówkach halogenowych. To tyle z moich kilkumiesięcznych doświadczeń z tymi żarówkami.

P.S. Nie jestem sprzedawcą i nie mam zamiaru zachwalać tych LED ów. Oprócz braku homologacji są drogie, to fakt, ale z drugiej strony spisują się bardzo dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Śro 19:58, 28 Gru 2016    Temat postu:

Ostatnio oglądałem test żarówek led. Co prawda testowali je w samochodzie ale efekt jest pewnie identyczny w motocyklu. Otóż żarówka świeci mocno ale nie skupia wiązki i w zasadzie świeci wszędzie mocno oślepiając kierowców z naprzeciwka. Faktyczny zasięg świecenia to ok 15m czyli o połowę mniej niż standardowej żarówki. Nie wiem jakiej firmy to były żarówki bo nie oglądałem od początku ale testowali kilka sztuk tych ledowych więc pewnie to jakis przekrój był pewnie po tych najtańszych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tadek 66
A1



Dołączył: 23 Gru 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pszczyna

PostWysłany: Pią 11:34, 30 Gru 2016    Temat postu:



Konkretny model żarówek (jak w temacie) świeci mocno, daleko i nie ślepi. Z lewej strony zdjęcia LED z prawej halogen H4. Na drugiej fotce ( zdjęcie robione w dzień) widać wyraźnie linię odcięcia ( prawa str. zdjęcia LED lewa halogen). Istnieje na rynku wiele żarówek LED, których nie da się prawidłowo ustawić. Halogeny firmy Awina też są nie do ustawienia. Jak już pisałem główne wady moich LED to brak homologacji i wysoka cena.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Pią 15:25, 30 Gru 2016    Temat postu:

Lepiej zainwestować w Phlipsa H4 WhiteVision , albo H4 Osram Night Breaker Unlimited
Cena za 2 sztuki, to około 60 zł, a efekt zaje*isty.
Jest o tym gdzieś na forum, ze zdjęciami.
Niestety szukajka mi nie znalazła tego wątku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Oświetlenie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin