Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

halogeny touratech ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Oświetlenie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pc
A2



Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 3:10, 10 Wrz 2011    Temat postu: halogeny touratech ?

Jakis czas temu zakupilem owe halogeny, zadnych problemow z instalacja nie mialem ,ale problem pojawia sie po ich uruchomieniu. Do pracy mam jakies 20 km i przejazd tego dystansu to ok 1 godz.Po wylaczeniu moto albo nie odpali albo kreci bardzo powoli. W celu sprawdzenia miejscowego zuzycia energi zalozylem miernik ktoy pokazuje ok 14.4-12.7 na postoju, po wlaczeniu halogenow13- 10.7 .
Jest to troche irytujace bo nie mam pewnosci ze moto odpali, wiec wpadlem na pomysl zeby zarowki halogenowe h3 wymienic na ledy. Problem polega na tym ze diody sa duzo dluzsze niz konwencjonalne zarowki, i nie wiem gdzie moge dostac cos co bedzie posowalo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
j23j23j23
Maniak motocyklowy



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1417
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa

PostWysłany: Sob 7:09, 10 Wrz 2011    Temat postu:

wymień H3 55W na H3 35W. Zaoszczędzisz jakieś 40W energii. Niestety jeśli jeździsz po mieście i stoisz na światłach to i tak światła będą żarły Ci energię z aku, ponieważ alternator na wolnych obrotach ładuje słabiutko albo w ogóle nie ładuje. Może spróbuj coś z ledami 1W albo 3W wydłubać samemu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Sob 7:57, 10 Wrz 2011    Temat postu:

V-strom ma niestety bardzo słabą prądnicę Sad Jak się dołoży jakieś świecidełka albo grzane manetki, to już może się zrobić deficyt prądu. Szczególnie jak jest jeszcze stary akumulator i robi się chłodno na zewnątrz Wink
Ja bym Ci polecał coś innego jeszcze. Wyciągnij postojówki z przedniej lampy i zamień zwykłe żarówki 5W na diody LED. To samo z tylną lampą. Albo całą lampę można wstawić diodową, albo same żarówki 5/21W. W ten sposób na samych postojówkach masz na dzień dobry 20W zysku. W kierunkowskazy też można wstawić żarówki diodowe albo w ogóle zmienić całe kierunkowskazy na ledy.
W poprzednim motocyklu miałem jeszcze zegary podświetlane żarówkami 3W, więc jak powymieniałem absolutnie wszystkie żaróweczki, kontrolki i to co wyżej opisałem, to okazało się, że grzane manetki 60W mam "gratis" Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Sob 7:58, 10 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sob 10:09, 10 Wrz 2011    Temat postu:

lasooch napisał:
V-strom ma niestety bardzo słabą prądnicę Sad


Tak prądnice to strasznie do d...py są. Całe szczeście że V-storm ma alternator. Ma on chyba 310W (odsyłam do serwisówki) przy 5500 obr/min. Swoimi parametrami wcale nie odbiega od konkurencji.

PC - jak jezdzisz duzo po miescie czyli moto klepie sie na wolnych, a obciązasz go ponad 200W to brak tobie prądu. Popracuj nad ledami, lub nie włączaj w miescie halogenów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez magrafb dnia Sob 10:34, 10 Wrz 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Sob 15:08, 10 Wrz 2011    Temat postu:

Czepiaj się słówek do woli. Wiem jakie parametry ma alternator w v-stromie i nadal uważam, że jest za słaby. Szczególnie jak na turystyczne moto, w którym niestety dość często mocowane są dodatkowe odbiorniki prądu, od manetek przez jakieś lampy, nawigacje itd.
A co do konkurencji, to ja Ciebie też chyba odeślę do przejrzenia serwisówki Wink Niemce do swojego GS'a wsadzają alternator 560W, w opcji jest 700W.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Sob 15:35, 10 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Topinka
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy

PostWysłany: Sob 18:04, 10 Wrz 2011    Temat postu:

A tak na marginesie, to gdybyś stosował je zgodnie z przeznaczeniem to pewnie problemu by nie było Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pc
A2



Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 22:27, 10 Wrz 2011    Temat postu:

chce je zmienic na ledy ale te ktore ogladalem sa prawi 2 razy dluzsze i nie wejda w obudowe, nie chodzi mi o jakies nadzwyczajne swiatlo po prostu chce byc widoczny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 23:53, 10 Wrz 2011    Temat postu:

Rozmawiałem ostatnio z Brzo.
Wytłumaczył mi jak się jeździ v stromem Smile W mocy kondziu w mocy, międzi 7500 a 8000 rpm
Tak więc wniosek prosty Smile

żeby nie robić OT
Ja mam dodatkowo dwa halogeny z normalnymi 55W zarówkami, są to halogeny dalekosiężne służące mi tylko do DOświetlania poboczy w trasi po maxymalnym ciemaku. Nigdy nie miałem sytuacji żeby mi moto odpalić, z braku prądu, nie chciało, czy coś w tym stylu.
Na miasto, koledzy dobrze prawią, ledy ledy i jeszcze raz...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Sob 23:55, 10 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 0:31, 11 Wrz 2011    Temat postu:

Można spróbować włożyć coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Miałem zamiar w nie zainwestować ale doszedłem do wniosu że nie są mi potrzebne halogeny tylko coś dzięki czemu będę lepiej widoczny we mgle czy w deszczu a do tego w zupełności wystarczą jakieś dobre akcesoryjne światła LED "dzienne" które razem z obudową kosztują 100zł.
Jeżeli chodzi o alternatory w moto to niestety są one raczej słabe i nie można ich za mocno obciążać bo z racji tego że "pływają" w oleju, są słabo chłodzone. W BM-kach czy w MotoGuzzi są alternatory zewnętrzne takie jak w samochodzie więc to zupełnie inna para kaloszy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pc
A2



Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 15:41, 11 Wrz 2011    Temat postu:

chyba se dynamo sprawie Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vpawel
Motonita



Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków

PostWysłany: Pon 0:16, 12 Wrz 2011    Temat postu:

Wymień na xenony.Maja 35w i światło o wiele jaśniejsze. Ja tak mam i jest ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 16:50, 12 Wrz 2011    Temat postu:

vpawel napisał:
Wymień na xenony.Maja 35w i światło o wiele jaśniejsze. Ja tak mam i jest ok.

A wiesz że zgodnie z polskim prawem nie mozesz miec ksenonow gdyż reflektory w sztormie są homologowane do żarowek H4. Nie to że sie czepiam bo sam miałem xenony. Zdemontowałem bo raz policja sie czepiała i raz SG.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pc
A2



Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 18:01, 12 Wrz 2011    Temat postu:

moze pozniej wloze fotki jak te halogeny wygladaja, ale tura \tech proponuje jedno swiatlo chyba po lewej zeby bylo xenonowe 600$ a drugie przeciwmgielne 200$ . Niestety xenon to troche przesada wiec mam 2 przeciwmgielne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pon 18:02, 12 Wrz 2011    Temat postu:

A ja jeżdżę z ksenonami od kilku lat, bez problemów. Ale nie mówimy tutaj o reflektorze motocykla tylko energooszczędnycm źródle światła do halogenów.
Przy okazji Paweł, są już przetwornice do xenonów wielkości pudełka zapałek:
[link widoczny dla zalogowanych]
Sam kupiłem jedną i jestem w szoku!
Taką przetwornicę można zmieścić razem z palnikiem w obudowie twoich halogenów, to dopiero czad!!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pon 18:04, 12 Wrz 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 18:17, 12 Wrz 2011    Temat postu:

Te halogeny które TT sprzedaje za kosmiczną fure kasy to poprostu Hella Micro DE z dołożonym uchwytem Touratecha dzięki czemu cena wzrasta 4krotnie. 2 halogeny Hella kosztują ~450zł a Hella Micro DE Xenon (dalekosiężne) kosztują 1800zł. Możesz poprostu wyciągnąć żaróbki H3 55W i włożyć żarnik xenonowy - przetwornica będzie pobierać 35W, lampa dalej będzie przeciwmgielna a Ty "urwiesz" 40W zużycia. Przetwornicę kup typu slim i spokojnie zmieścisz ją pod owiewkami. Swoją drogą czy te halogeny nie drżą i nie podskakują podczas jazdy? O ile dobrze pamiętam to są mocowane tylko to owiewki wokół lampy (tej czarnej) dwoma śrubami.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mlody dnia Pon 18:20, 12 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vpawel
Motonita



Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków

PostWysłany: Wto 1:20, 13 Wrz 2011    Temat postu:

magrafb napisał:
vpawel napisał:
Wymień na xenony.Maja 35w i światło o wiele jaśniejsze. Ja tak mam i jest ok.

A wiesz że zgodnie z polskim prawem nie mozesz miec ksenonow gdyż reflektory w sztormie są homologowane do żarowek H4. Nie to że sie czepiam bo sam miałem xenony. Zdemontowałem bo raz policja sie czepiała i raz SG.



Nie mam w głównej lampie tylko w dodatkowej dalekosiężnej też Helli

Fajna ta przetwornica.Postepu nie da się zatrzymać. Nastepna będzie taka.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez vpawel dnia Wto 1:23, 13 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pc
A2



Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 3:02, 13 Wrz 2011    Temat postu:

nie zauwazylem zadnych wibracji moze ze wzgledu na ten uchwyt przylega bardzo dobrze do owiewki i jest amortyzowany dwostronnie przylepna gabka- tasma

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Wto 10:36, 13 Wrz 2011    Temat postu:

pc napisał:
nie zauwazylem zadnych wibracji moze ze wzgledu na ten uchwyt przylega bardzo dobrze do owiewki i jest amortyzowany dwostronnie przylepna gabka- tasma


O ile dobrze pamiętam te uchwyty przykręca się tyklo do owiewki a halogeny są dosyć ciężkie. Nie boisz się że Ci plastik potrzaska w miejscu mocowania od wibracji? Ja bym zamontował te halogeny pod czaszą do stelaża, tak jak ma Paweł, zwłaszcze że są wąskie i fajnie to wygląda...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 10:50, 13 Wrz 2011    Temat postu:

roadrunner napisał:
Nie boisz się że Ci plastik potrzaska w miejscu mocowania od wibracji?


Nie wspomne o skutkach byle parkingówki... Halogen wchodzi w boczek a ten metalowy cudny uchwyt tjuratek łamie mocowania owiewek i czarne wypełnienie. Wg mnie zupełnie nie przemyśleli tej konstrukcji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Oświetlenie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin