 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 1:38, 09 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Rychu właśnie kilka dni temu wpadłem na podobny pomysł i jest w trakcie realizacji (gięcia). Jak wszystko będzie ukończone to wrzucę zdjęcia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rychu72
A
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Opole
|
Wysłany: Pon 8:03, 09 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Handbary firmy PowerMad kupione gdzieś na necie za ok 180 PLN. Mają zdejmowaną pokrywkę dla lepszej wentylacji w gorące dni.
Co do gmola to już mi się raz przydał jak wyrżnełem na błotnistej, wąskiej i górskiej drodze w skarpę. Sami wiecie ile dzięki temu można zaoszczędzić nie reanimując lub wymiejniając owiewek i lamp.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rychu72 dnia Pon 8:09, 09 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vpawel
Motonita
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa Pruszków
|
Wysłany: Pon 10:06, 09 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Vstorm ma idealne miejsce do montarzu leflektorów hella.Znajduje się ono pod owiewką z lewej lub prawej strony.Jest to miejsce gdzie orginalnie zapiety jest wiekszy klips mocujący plastik.Wystarczy od wewnętrznej strony wsadzić odpowiednią śrubę i nakrętką przykręcić ramię leflektora i już.U Ryby tak zamontowaliśmy i naprawdę nieżle daje.Wymieniliśmy żarówkę na xenon Hid h3 o temperaturze 4600k(barwa światła najbardziej zbliżona do białego)A drugi założyliśmy do mojej Tenerki.Działają super.Jak to wygląda zapytajcie Ryby niech wrzuci zdjęcia.Ja na wiosnę w swoim Vsztormiku też będę zakładał.Xenon pobiera o 35% miej prądu niż żarówka przy dużo większej wydajności światła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 18:02, 09 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Jeżeli jeździmy po asfaltach to jak najbardziej to miejsce jest ok. Niestety ale jak będziemy jeździć gdzies po OFF i przy dużym skręcie koła amortyzator mocniej dobije to "hellka" wbije się w błotnik. Też brałem to miejsce pod uwagę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mlody dnia Pon 18:02, 09 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vpawel
Motonita
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa Pruszków
|
Wysłany: Pon 18:14, 09 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
A brałeś Młody pod uwagę,że w offie na vsztormie w zakręcie przy takim dobiciu łapiesz taką glebę że lecąc przez kierownicą (trochę po skosie)i łamiąc lusterko brzuszkiem wbity leflektorek to twoje najmniejsze zmartwienie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 18:17, 09 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
vpawel nie mówię tutaj o duzych prędkościach, nie raz zawracając na łące przy prędkości <5km/h amortyzator niemal dobił na jakimś wyboju/kretówce czy innej niespodzance. Masz rację przy wyższych prędkościach taki skręt+takie ugięcie amortyzatora(czyli dziura w nawierzchni) = mega gleba czyli reflektor to najmniejszy problem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vpawel
Motonita
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa Pruszków
|
Wysłany: Pon 18:19, 09 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Testowaliśmy nigdy nie dochodził do leflektorka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 18:22, 09 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Chyba że tak, być może hella micro de jest nieco mniejsza od tego co ja posiadam i problem nie występuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vpawel
Motonita
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa Pruszków
|
Wysłany: Pon 18:36, 09 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Ja myślę o lini FF75 jest płaski i dalekosiężny tylko muszę sprawdzić czy żarówka xenonowa się zmieści.Chodzi głównie o tył żarówki i jej mocowanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23j23j23
Maniak motocyklowy
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Czw 13:05, 18 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Podbijam temat. vpaweł zmieścił ci się xenon? w którym miejscu dałeś te FF75?
Pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vpawel
Motonita
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa Pruszków
|
Wysłany: Czw 18:04, 18 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Jeszcze nie sprawdzałem.Nie zdążyłem zająć się tematem.Czekam na grudzień lub styczeń.A co do miejsca to idealne jest pod czachą.Wyjmujesz ten większy klips od dołu i na jego miejsce zakładasz śrubę .Musisz tylko dać podkładkę dystansową .Na zlocie Ryba miał już działający zestaw.Mogłeś oblukać.Zaletą tego rozwiązania jest to,że leflektor jest schowany i w razie gleby nie zniszczysz go oraz snop światła jest w linii motocykla.Jak zrobie u siebie to zapodam fotki.Na razie jedyną rzeczą jaką robie przy sprzęcie to opróżniam browary.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23j23j23
Maniak motocyklowy
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Czw 20:08, 18 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Mam dokładnie takie same przemyślenia. Ryba na zlocie miał chyba tylko jedną soczewkę ale i tak obadałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek
A1
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Nie 13:04, 12 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Widzieliście coś takiego ,co otym sądzicie.
Ciekawe czy da się wsadzić żarnik ksenona do środka?:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 13:29, 12 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Wsadzić pewno się da, ale nic Ci to nie da bo to i tak halogen - będzie świecić na bliską odległość. Ponadto jest ryzyko, że będzie bardzo oślepiać (na halogenach możesz jechać przecież we mgle i na krętej drodze) ponieważ odbłyśnik halogenowy jest skonstruowany to rozpraszania światła a nie skupiania jak w dalekosiężnych. Poza tym za tą cenę kupisz Hella Micro De (halogeny), które są już przez wielu sprawdzone i montowane choćby przez BMW do R1200GS ADV
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Nie 13:55, 12 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Ja bym był daleki od montowania jakichkolwiek świateł żarowych, które obciążają alternator i powodują niedoładoywanie akumulatora. Palniki xenonowe lub światła LED w takiej obudowie, jak najbardziej...
Przy okazji, widziałem na jesieni jakieś światła LED u naszego znajomego mechanika, zamontowane na quad-zie, które świeciły lepiej niż fabryczne reflektory tego quad-a i były to właśnie światła dalelekosiężne, skupiające. Miały fajne metalowe obudowy i były podobno ściągane ze stanów, niestety nie pamiętam nazwy firmy, to było coś z "lux" w nazwie...
Pomijając cenę, ponoć ponad 500zł za sztukę, coś takiego właśnie, chętnie bym sobie sprawił, zamiast moich energożernych halogenów!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pon 1:45, 13 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Ładny komplecik lampek za 300 USD:
[link widoczny dla zalogowanych]
Do tego adekwatny uchwyt:
[link widoczny dla zalogowanych]
Albo coś z tego gatunku:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pon 2:09, 13 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
To właśnie te!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalar
Motocyklista
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 2:44, 13 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Są nawet do kupienia w Polsce...
[link widoczny dla zalogowanych]
Cena jest tlko jak dla mnie zaporowa ale technologia LED szybko się rozwja.
No i raczej nie mają homologacji do uzytku drogowego
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez skalar dnia Pon 2:46, 13 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pon 3:40, 13 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Z taką moca światła, napewno nie mają, ale można je potraktować zawsze jako halogeny które przecież są dozwolone! Na drodze nikt Ci nie udowodni że akura te nie mają homologacji...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23j23j23
Maniak motocyklowy
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Pon 8:16, 13 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Motobagaż ma te halogeny w dwóch wersjach. Wersja Off-road ma wiązkę skupioną 12*.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pon 9:34, 13 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | Na drodze nikt Ci nie udowodni że akura te nie mają homologacji... |
To akurat jest proste - homologacja musi być wytłoczona na szkle relfektora. Nie ma napisu na szkle - nie ma homologacji.
Te, które nie mają homologacji mogą być uzywane poza drogami publicznymi.
I jeszcze a propos halogenów - lampy główne w Stromie mają zarowki halogenowe...
Jeśli chodziło o reflektory przeciwmgielne - one też wymagają homologacji. Tak jak każdy element oświetlenia zewnętrznego w pojeździe dopuszczonym do ruchu po drogach publicznych.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez express dnia Pon 9:37, 13 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pon 10:09, 13 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Wszystko się zgadza, miałem na myśli przeciwmgielne oczywiście.
Akcesoryjne światła w ofercie Tourtecha nie mają żadnych "magicznych" napisów na soczewkach, mimo to, bez przeszkód, są montowane np w GS adventure, którego homologacji i dopuszczenia do ruchu nie sposób podważyć.
Próżno też szukać wytłoczonej homologacji na tak modnych ostatnio "światłach do jazdy dziennej", nikomu to jednak nie przeszkadza je zakładać i z powodzeniem przechodzić przeglądy.
Jeżeli już o tym mowa to jak się ma homolodacja do miliardów kolorowych światełek którymi są obwieszone np. tiry?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pon 10:17, 13 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | Próżno też szukać wytłoczonej homologacji na tak modnych ostatnio "światłach do jazdy dziennej", nikomu to jednak nie przeszkadza je zakładać i z powodzeniem przechodzić przeglądy.
|
Są też homologowane i to całkiem sporo. Zwykle te trochę droższe. Tak mniej wiecej od 180 PLN za komplet.
A przeglądy to temat na osobną dyskusję.
Cytat: |
Jeżeli już o tym mowa to jak się ma homolodacja do miliardów kolorowych światełek którymi są obwieszone np. tiry? |
Głównie nijak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 13:30, 13 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Mlody napisał: | Jeżeli jeździmy po asfaltach to jak najbardziej to miejsce jest ok. Niestety ale jak będziemy jeździć gdzies po OFF i przy dużym skręcie koła amortyzator mocniej dobije to "hellka" wbije się w błotnik. Też brałem to miejsce pod uwagę. |
Ludzie błagam nie piszcie takich herezji.
Nie ma czegoś takiego jak jeździmy tylko po asfalcie to sobie zamontuje choinkę zapachowa nad kołem.
Amortyzator ma mięć wolną drogę na całej długości swojego skoku. Jak wpadniecie w dziurę w asfalcie i amortyzator dobije to co wtedy? To że stracicie halogen to najmniejszy problem ale ten halogen może potem gdzieś polecieć i coś komuś zrobić.
Nie jestem przeciwnikiem modyfikowania motocykli ale jak wszystko trzeba to robić z głową.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
brzydal
A1
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 6:38, 14 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Ja troche z innej beczki. Podejde do tematu jak zwykle w najbardziej leniwy sposob.
Mianowicie odkad spadl sneg poruszam sie blachosmrodem - stary fiat bravo - jak ktos kiedys jechal to wie ze swiatel to ten samochod nie ma. Ale w czum rzecz... W ramach testu zmienilem zwykle zarowki (wszystkie H1) na H1 Osram Silvercostam +50% (albo +60% juz nie pamietam) dla swiatel mijania oraz Osram HI NightBraker +100% na drogowe. Swiatla mam ustawione jak nalezy, wszystko sprawdzane, nikogo nie oslepiam itp. a roznica jest na prawde kolosalna. Barwa swiatla zmienila sie nieznacznie, ale za to jego zasieg jest juz zeby ni skamac co najmniej o 50-70% wiekszy. Roznica jest na prawde kolosalna.
Ale wracajac do tematu. V-strom ma na prawde dobre i wydajne lampy. ZArowki +100 Osram Nightbraker wytrzymuja ok 15k km przebiegu w samochodach wiec praktycznie w moto na sezon wystarcza. Nie mam pojecia czy w H4 bedzie porownywalna porpawa jak w H1, ale ysle ze warto to rozwazyc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23j23j23
Maniak motocyklowy
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Wto 8:35, 14 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Oświetlenie w Deelu jest wystarczające - zgadzam się. Jednak...
Ostatni odcinek drogi na zlot w Wiknie przejechałem za kolegą Ryba ( jakieś 2-3 km) po łukach w lesie. Najpierw ja prowadziłem i było OK, jednak jak kolega mnie wyprzedził i opalił te swoje fajerwerki to przestałem zadawać sobie pytanie "czy montować?" na rzecz "gdzie montować?". Dokładnie chodzi mi o doświetlenie pobocza drogi w łukach. W DL'u jak skręcisz kiere to światełko i tak świeci na wprost, więc dodatkowe halogienia spełniały by swoją funkcję.
Skłaniam się do umiejscowienia dodatkowego oświetlenia pod czachą. Wiem że zaraz ktoś powie że jak dobije na dziurze to z halogenów zostaną druty, ale przecież tak naprawdę nie ma dobrego miejsca. Na gmolach - przy paciaku poniszczy plastki, nisko na gmolach/chłodnicy - może rozkwasić chłodnicę, tak jak proponuje touratech - to już wogóle nie do przyjęcia. Poza tym położyć moto udało mi się parę razy ale dobić przodem nigdy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez j23j23j23 dnia Wto 8:42, 14 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 10:08, 14 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Możesz jeszcze zamontować na takim pałąku jak ja mam. Przeżyły już 2 parkingówki i glebę krzakową. Zero strat w owiewkach, chłodnicach, błotnikach itp. A dzięki temu, że są wysoko mają przyzwoity zasięg.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23j23j23
Maniak motocyklowy
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Wto 11:40, 14 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Całkiem fajnie to wymyśliłeś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vpawel
Motonita
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa Pruszków
|
Wysłany: Wto 12:20, 14 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Przystąpiłem do realizacji projektu dodatkowych świateł.
Żarówki H7 xenon mam te
[link widoczny dla zalogowanych]
4300K żeby barwa była zbliżona do normalnych świateł.
Lampy ma te:
[link widoczny dla zalogowanych]
Są bardziej płaskie niż Micro DE
Włącznik wybrałem ten
[link widoczny dla zalogowanych]
Ze względu na budowę oraz to,że można go umieścić przy pompie hamulca z prawej strony.
Halogeny ff75 występują w dwóch wersjach.Jako przeciwmgłowe i dalekosiężne. Ja wybrałem te drugie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez vpawel dnia Wto 12:23, 14 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 23:42, 14 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
j23j23j23 napisał: | Dokładnie chodzi mi o doświetlenie pobocza drogi w łukach. W DL'u jak skręcisz kiere to światełko i tak świeci na wprost, więc dodatkowe halogienia spełniały by swoją funkcję. |
...
Znalazłem rozwiązanie dla ciebie:
http://www.youtube.com/watch?v=iz1pDehH5-g
Chyba od lutego będzie można się przymierzać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ologc
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Monachium/Gdańsk
|
Wysłany: Wto 23:59, 14 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
V-Told napisał: | http://www.youtube.com/watch?v=iz1pDehH5-g |
to ja poproszę jeszcze autopilota
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23j23j23
Maniak motocyklowy
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Śro 0:20, 15 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Jak u podnóża tęczy znajdę garniec ze złotem - to i tak mnie pewnie nie będzie na to stać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 3:47, 15 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Xenony w BM-kach są już od jakiegoś czasu, ale adaptacyjne to ciekawa opcja...
Paweł, jeżeli dobrze liczę to całość wyjdzie Ci 400zł, nie lepiej kupić jeden taki sprytny LED? Zwłaszcza że ma 10W...!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Śro 3:54, 15 Gru 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23j23j23
Maniak motocyklowy
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Śro 8:44, 15 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Roadrunner - chyba byłoby ciężko dostać takie lampki u nas...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
routerek
Motonita
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: z kanapy w salonie/WAW
|
Wysłany: Śro 10:07, 15 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
j23 - no właśnie wygląda na to, że są dostępne u nas - [link widoczny dla zalogowanych] - chyba, że nie chodziło Ci o LEDy tylko BMW
m.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vpawel
Motonita
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa Pruszków
|
Wysłany: Śro 18:37, 15 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | Xenony w BM-kach są już od jakiegoś czasu, ale adaptacyjne to ciekawa opcja...
Paweł, jeżeli dobrze liczę to całość wyjdzie Ci 400zł, nie lepiej kupić jeden taki sprytny LED? Zwłaszcza że ma 10W...! |
Led nie jest dalekosiężny.Puki co xenon jest najbardziej wydajnym oswietleniem.A 400 stówy to jeszcze cena do zaakceptowania zwłaszcza jak rozłożysz wydatek w czasie.
Super to wygląda w reklamie BMW.Ciekaw jestem jak sprawdzi się w użytkowaniu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez vpawel dnia Śro 18:42, 15 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 20:35, 15 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
vpawel napisał: |
Led nie jest dalekosiężny...
|
Właśnie o to chodzi o to że jest! Możesz mi nie wierzyć na słowo, bo ja też jak zobaczyłem jak "to" świeci i to w dzień, nie wierzyłem że LED może tak świecić, ale naprawdę daje radę! Światło ma białe jak xenon, mocniejsze niż halogenowa żarówka 60W i większy skuteczny zasięg. Oprócz tego jest malutki, cały reflektorek jest o połowę mniejszy niż jedna przetwornica do xenonów, no i "ciągnie" tylko 10W, czyli tyle, ile 1żarówka pozycyjna, a to wielka zaleta!
Ale za to xenony masz 2 za cenę jednego LED-a, zwłaszcza że, o ile dobrze zrozumiałem, już je kupiłeś...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Śro 20:37, 15 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vpawel
Motonita
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa Pruszków
|
Wysłany: Śro 23:09, 15 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Bawiłem sie ledami od Audi i rewelki nie było a poza tym kasa.
Jak dzis przymierzałem FF-ki to idealnie pasuja pod czachę.Załozułem żarówę i z balkonu sobie poświeciłem z akumulatora.Snop światła zapi....la taki że banan na mordzie od ucha do ucha.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
routerek
Motonita
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: z kanapy w salonie/WAW
|
Wysłany: Śro 23:15, 15 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Dodatkowo ten LED powinien być odporniejszy na wstrząsy. Nie wiem jak moc świetlna ma się do faktycznej (odczuwalnej) skuteczności, ale ten mały reflektorek ma 900 lm z żarówka (sprawdzałem OSRAM) H4 ma 1600/1000 lm (drogowe/mijania). Z opisu wynika, że istnieje wersja drogowa-dalekosiężna (EURO) i przeciwmgłowa/robocza (FLOOD). Czyli jak zwykle więcej pytań niż odpowiedzi
vpawel, zdjęcie jakieś zrób jak świeci z opisem mniej więcej jak daleko widać. Chętnie popatrzymy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez routerek dnia Śro 23:18, 15 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 23:23, 15 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Jeżeli mówisz o "brewkach" to LED-y w Audi mają po 0,25W, więc zrozumiałe jest że nie robią "furory" na "zasięg", ten ma 10W, a to drobna różnica...
Gdzie schowasz przetwornice xenonów, pod plastikami po bokach? Jakiej długości są przewody między palnikiem a przetwornicą?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vpawel
Motonita
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa Pruszków
|
Wysłany: Czw 23:32, 16 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Długość kabli jest ok 20 cm od zetwornicy do żarówki.Przetwornica idealnie chowa sie w dolnej części czachy.Można ja przymocowac do stelaża.Jak będę jechał bezpośrednio z domu to wezmę jutro do Korsarza a jak nie to na zimowy zlot.(jak sie odbędzie).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez vpawel dnia Czw 23:33, 16 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pią 0:31, 17 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Trochę mało 20 cm, w moich jest trochę więcej, tylko dokładnie w połowie długości wypadają złączki...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Sob 0:06, 18 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
vpawel napisał: | Długość kabli jest ok 20 cm od zetwornicy do żarówki.Przetwornica idealnie chowa sie w dolnej części czachy.Można ja przymocowac do stelaża.Jak będę jechał bezpośrednio z domu to wezmę jutro do Korsarza a jak nie to na zimowy zlot.(jak sie odbędzie). |
Efekt końcowy jest kurna PORAŻAJĄCY!!!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Sob 0:23, 18 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | vpawel napisał: | Długość kabli jest ok 20 cm od zetwornicy do żarówki.Przetwornica idealnie chowa sie w dolnej części czachy.Można ja przymocowac do stelaża.Jak będę jechał bezpośrednio z domu to wezmę jutro do Korsarza a jak nie to na zimowy zlot.(jak sie odbędzie). |
Efekt końcowy jest kurna PORAŻAJĄCY!!!!! |
Jeśli można to pogadamy o tym na Zimowym Zlocie - czy faktycznie PORAŻA????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
routerek
Motonita
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: z kanapy w salonie/WAW
|
Wysłany: Sob 0:24, 18 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
poraża - napięcie zasilania xenonów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Sob 1:16, 18 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
routerek napisał: | poraża - napięcie zasilania xenonów  |
Na początku jest strzał 11-14kV, który jonizuje gaz w palniku, w tym przypadku xenon, potem spada do ok 80V, ale minimalne natężenie, zaryzykował bym stwierdzenie, nieszkodliwe...
Naprawdę poraża! A dwa takie... KOSMOS!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
routerek
Motonita
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: z kanapy w salonie/WAW
|
Wysłany: Sob 18:16, 18 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Chodziło mi bardziej o grę słów. Ale jeśli chodzi o meritum - to paręnaście kV jest niebezpieczne - taki strzał u zdrowego człowieka nie powinien wywołać większych powikłań, ale jak ktoś ma chore serce lun rozrusznik, to może być nieciekawie. O ile pamiętam z SEPu, to dla prądu stałego bezpieczne napięcie jest do 60V, tak więc DC80V może być niebezpieczne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Sob 19:35, 18 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
routerek napisał: | O ile pamiętam z SEPu, to dla prądu stałego bezpieczne napięcie jest do 60V, tak więc DC80V może być niebezpieczne. |
Tak, ale istotnym czynnikiem są tzw. warunki środowiskowe, w których dochodzi do porażenia, innymi słowy rezystancja ciała między 2-ma punktami o różnych potencjałach. A drugi jeszcze istotniejszy, to prąd porażenia, jak już mówiłem, przetwornica wytwarza wysokie napięcie ale śladowy prąd...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
routerek
Motonita
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: z kanapy w salonie/WAW
|
Wysłany: Sob 19:55, 18 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Pewnie obaj mamy trochę racji - ale organoleptycznie sprawdzał nie będę, jeśli pozwolisz . Oczywiście, że jak jesteś izolowany i podłączony do wysokiego potencjału to jest wszystko OK (ZE potrafią wymieniać izolatory na liniach 110 i 220 kV pod napięciem z wózków podwieszonych na przewodzie). Co do prądu porażenia to się zgadzam - ale określa się zarówno bezpieczne napięcia jak i bezpieczne natężenia. Z tego co pamiętam sprzed paru lat ze szkolenia SEPowskiego, to dla AC bezpieczne napięcie wynosi coś koło 100 - 110V a dla DC tylko 60V. Bezpieczne natężenie (i teraz w ząb nie pamiętam czy tylko AC czy też DC - dla AC na pewno) wynosi coś koło 30mA i dlatego taka jest wartość prądu wyzwolenia wyłącznika różnicowo-prądowego. Mniej możemy sobie "przez człowieka" dość bezkarnie z układu wyprowadzać . Więc pytanie brzmi, jak bardzo śladowy jest ten prąd.
Ale chyba pora kończyć, bo nas Olo do gniazdka zaraz podłączy za OT.
m.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 20:07, 18 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
A z porażeniem przez przetwornicę nie jest podobnie jak dostać paralizatorem? On też ma wysokie napięcie (nawet wyższe niż przetwornica) ale znikome natężenie. Gdyby paralizatory były bardzo niebezpieczne to raczej nie były by w ogóle w sprzedaży. Jak jeździłem motorynką to kiedyś kopnął mnie prąd w "fajce", tam też jest jest wysokie napięcie ale niskie natężenie i jak widzicie - żyję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|