|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Chagall
A1
Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pią 16:08, 21 Lut 2014 Temat postu: Lampa przednia - wymiana kloszy |
|
|
Witam
Mam do was następujące pytanie, czy jest możliwość wymiany samych kloszy w lampie przedniej. Posiadam w bardzo dobry stanie lampę przednią ale angielską. Od dłuższego czasu nie mogę namierzyć nowej na wymianę. Zastanawiałem się nad taką opcją: [link widoczny dla zalogowanych] ale po przeczytaniu waszych opinii na temat konsekwencji z jakimi trzeba się liczyć po zatrzymaniu za granicami kraju chyba jednak zrezygnuje. Znalazłem lampę europejską ale w strasznym stanie, dobre jedynie są wnętrza. I tu ponawiam pytanie czy taka wymiana jest możliwa ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Chagall dnia Pią 17:40, 21 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PETER
Motocyklista
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: PRUSZKÓW
|
Wysłany: Pią 19:58, 21 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
jest trochę z tym zabawy ale da rade to zrobić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
max39
A
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: lidzbark warmiński
|
Wysłany: Sob 13:56, 22 Lut 2014 Temat postu: Re: Lampa przednia - wymiana kloszy |
|
|
Chagall napisał: | Witam
Mam do was następujące pytanie, czy jest możliwość wymiany samych kloszy w lampie przedniej. Posiadam w bardzo dobry stanie lampę przednią ale angielską. Od dłuższego czasu nie mogę namierzyć nowej na wymianę. Zastanawiałem się nad taką opcją: [link widoczny dla zalogowanych] ale po przeczytaniu waszych opinii na temat konsekwencji z jakimi trzeba się liczyć po zatrzymaniu za granicami kraju chyba jednak zrezygnuje. Znalazłem lampę europejską ale w strasznym stanie, dobre jedynie są wnętrza. I tu ponawiam pytanie czy taka wymiana jest możliwa ? |
Witam
Ja też mam anglika i zrobiłem tak jak polecił ktoś na forum tutaj, sorki ale nie pamiętam wątku. A dokładnie pozaginałem te języczki w żarówkach i stojąc przy ścianie kręciłem żarówkami w lewą stronę (czyli odwrotnie do wskazówek zegara) aż do uzyskania płaskiego promienia światła na krótkich(mijania). Efekt taki że przestali migać kierowcy jadący z naprzeciwka, światło bardzo dobre i na krótkich i na długich.
Kolega jechał obok z lampami euro i nie było widać żadnej różnicy.
Wakacje zjechane kilka krajów europejskich i żadnych uwag czy problemów, myślę że zabieg tani i skuteczny jeśli masz swoje klosze w dobrym stanie. Oczywiscie ktoś może mieć inne zdanie, ale wydaje mi sie że kasę przeznaczoną na wymianę lamp warto przeznaczyć na paliwo lub jakieś dodatki. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max39 dnia Sob 13:56, 22 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Sob 19:20, 22 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Pożyczełem z innego forum. Może niech autor zmieni nazwę tematu bedzie bardziej przydatne i łatwiej do znalezienia.
"Tak w sumie jest to przeróbka żarówek a nie samej lampy Więc wyciagamy żarówke H4 z lampy tudzież dwie tak jak to w moim przypadku. Zaginamy 3 "bolce" ustalajace kąt żarówki w lampie. Tak jak na obrazku jedna jest oryginalna a druga z zagiętymi bolczykami:
Jak ktoś chce można je zeszlifować lecz trzeba uważać żeby drgania w czasie szlifowania nie strząsnęły żarnika wolframowego co skutkuje nie świeceniem żarówki A i trzeba uważać żeby nie dotykać ani nie uszkodzić czubka żarówki. Ja wybrałem mniejsze zło i pozaginałem mocowania do tyłu. Następnie wkładamy żarówkę do lampy i kręcimy w prawo a moze w lewo aż do uzyskania efektu lampy EUROPEJSKIEJ czyli zagiętego łuku do góry po prawej stronie tak jak na obrazku.
Jak już będziemy mieć efekt lampy Europejskiej to zakładamy blaszke czy tam sprężynkę mocującą żarówkę w lampie.Niestety to nie koniec naszych regulacji. Trzeba podjechać na jakąś stacje diagnostyczna i ustawić sobie światła dlatego ze kręcąc żarówka w prawo a może w lewo zmieniliśmy wysokość padania światła na asfalt. Bądź też możemy zrobić to samemu korzystając z tej własnie ilustracji zasady ustawiania świateł pamiętając że podłoże musi być równe i wypoziomowane.
H- mierzona od podłoża wysokość położenia punktu oznaczającego środek reflektora światła mijania
h- mierzona od podłoża wysokość położenia na ekranie poziomego odcinka linii światło-cienia światła mijania
e- wartość obniżenia poziomego odcinka linii światło-cienia światła mijania względem punktu H na ekranie, oznaczającego środek reflektora światła mijania
L- odległość pomiędzy reflektorem a ekranem
psś- kąt pochylenia strumienia świetlnego
Dla każdego reflektora światła mijania obowiązuje wartość podana przez jego producenta. Przykładowo, dla wartości kąta psś = 1,2% na ekranie odległym o 10 m (1000 cm) linia światło-cienia światła mijania ma być obniżona względem znaczka określającego na ekranie środek reflektora o wartość e, obliczoną ze wzoru:
Kąt psś jest zazwyczaj podany gdzies na lampie. Przykłady na obrazku.
Przybliżony koszt operacji to około... 0 Polskich PLNÓW. (zakładając że samemu ustawicie światła i nie spier-zepsujecie żarówki)
Mam nadzieje że sie komuś przyda"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elux
A2
Dołączył: 22 Kwi 2013
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: KOS
|
Wysłany: Nie 19:43, 23 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
ja też swego na jesień tak kombinowałem, ale skończyło się na takiej operacji:
-sprawdzenie ceny nowej lampy- akurat trafiłem na promocję -30% (jeszcze chyba aktualna) i nowa lampa z montażem 1300pln
-wymontowałem starą- w pół dnia zeszła na allegro za 1kpln
suma summarum- za 300pln mam nową, EU lampę- jakość światła nowa vs. stara- bez porównania
polecam spróbować w ten sam sposób- IMO, przeróbki takie jak powyżej może są ok, ale do czasu- w razie "W" taka przeróbka może przynieść dużo kłopotów, więc po co się stresować...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pon 1:01, 24 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
1300zł a przekręcenie żarówek 0zł... decyzja wydaje sie prosta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karku
A1
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 16:37, 01 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Ja zrobiłem jeszcze inaczej.
Rozkleiłem klosz i zamalowałem czarnym markerem te część lustra, która kieruje strumień światła na lewo. Efekt jest taki, że światła mam teraz poziome (nie świecą ani w lewo ani w prawo). Żarówki też mogę obrócić i to mi da dodatkową regulację.
Było trochę zabawy z rozklejaniem lampy (piekarnik, 180 stopni, 3 minuty). Przy okazji rozkręciłem licznik i wymieniłem sobie tarczki z podziałką na km a nie na mile.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|