Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przygotowanie nowo założonych opon (docieranie opon)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Opony, koła
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SoH
Motocyklista



Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik

PostWysłany: Śro 17:06, 07 Sie 2013    Temat postu: Przygotowanie nowo założonych opon (docieranie opon)

Koledzy.
Jutro jadę zmienić opony (Miały być Anakee 2, ale że nie było od ręki to wziąłem Anakee 3). To będzie moja pierwsza wymiana opon i pytanie mam takie:
Czy muszę na coś szczególnie zwrócić uwagę podczas pierwszych km użytkowania? Na Youtubie widziałem, jak jeden gość jechał po całej oponie papierem ściernym. Czy aż tak śliskie są nówki? Jak wygląda mocne pochylenie? Jest się czego obawiać?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SoH dnia Pią 12:05, 09 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
letko
Maniak motocyklowy



Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń

PostWysłany: Śro 19:12, 07 Sie 2013    Temat postu:

Forma w której opona jest robiona (wulkanizowana) jest smarowana po to, żeby można było oponę łatwo z niej wyciągnąć. Dlatego pierwsze 50-100km szczególnie na mokrej nawierzchni powinno się jechac bardziej ostrożnie, aż opona się zeszorstkuje ( powierzchnia zostanie oczyszczona zrysowana tak jak tym papierem ściernym).
Nie musisz nic szczególnego robic tylko przez pierwsze kilometry troche sobie odpuścić Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marulin
Motonita



Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DKL

PostWysłany: Śro 19:57, 07 Sie 2013    Temat postu:

Po mojej wymianie opon w drodze powrotnej do domu zaczęło padać... Lekka makabra. Nowa opona + cały ten syf z drogi = bardzo ślisko. Musiałem jechać wyjątkowo ostrożnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SoH
Motocyklista



Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik

PostWysłany: Śro 20:01, 07 Sie 2013    Temat postu:

letko napisał:
(...)Nie musisz nic szczególnego robic tylko przez pierwsze kilometry troche sobie odpuścić Smile


Tutaj widzę jeden problem. Żeby zetrzeć oponę na całej szerokości, muszę się bardzo mocno złożyć, a więc pojechać sporo szybciej w zakręcie. Trochę się to kłoci z "odpuszczaniem" sobie. Jak więc ugryźć taką zagwozdkę (oprócz "jechania" opony papierem ściernym)?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SoH dnia Śro 20:04, 07 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Haart
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Śro 20:35, 07 Sie 2013    Temat postu:

Ja tak tylko trochę w temacie, trochę obok... Jest prawdą, że we w miarę nowych oponach, takich 2, 3 latnich, "proces starzenia", zaczyna się dopiero po rozpoczęciu używania? Że dopiero jakopona zaczyna pracować zachodzi jakaś reakcja chemiczna i zaczyna się starzeć? Zakładam oczywiście prawidłow składowanie... Jest to prawdą?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodman
A



Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno

PostWysłany: Śro 22:05, 07 Sie 2013    Temat postu:

SoH napisał:
letko napisał:
(...)Nie musisz nic szczególnego robic tylko przez pierwsze kilometry troche sobie odpuścić Smile


Tutaj widzę jeden problem. Żeby zetrzeć oponę na całej szerokości, muszę się bardzo mocno złożyć, a więc pojechać sporo szybciej w zakręcie. Trochę się to kłoci z "odpuszczaniem" sobie. Jak więc ugryźć taką zagwozdkę (oprócz "jechania" opony papierem ściernym)?



jedną stronę można zamknąć na rondzie, drugą stronę w sumie też tylko jak będzie trochę później i ruch mniejszy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SoH
Motocyklista



Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik

PostWysłany: Śro 22:10, 07 Sie 2013    Temat postu:

rodman napisał:
SoH napisał:
letko napisał:
(...)Nie musisz nic szczególnego robic tylko przez pierwsze kilometry troche sobie odpuścić Smile


Tutaj widzę jeden problem. Żeby zetrzeć oponę na całej szerokości, muszę się bardzo mocno złożyć, a więc pojechać sporo szybciej w zakręcie. Trochę się to kłoci z "odpuszczaniem" sobie. Jak więc ugryźć taką zagwozdkę (oprócz "jechania" opony papierem ściernym)?



jedną stronę można zamknąć na rondzie, drugą stronę w sumie też tylko jak będzie trochę później i ruch mniejszy Very Happy


W sumie rozchodzi mi się o to. Czy robiąc to, co radzi Rodman, nie popłynę na nowych, świeżo założonych oponach?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 13:43, 08 Sie 2013    Temat postu:

Opony starzeją od dnia wyprodukowania a nie od momenty założenia.
One się "samowulkanizują" tzn. Po wysmażeniu (wulkanizacji) ten proces się nie kończy i trwa przez cały czas.
Ja kiedyś kupiłem oponę nową ale leżak ni spojrzałem na datę a ona miała chyba z 7 lat efekt był taki, że się ślizgała nawet na suchym a co gorsza to ją zjechałem na dystansie 5 tyś. km. Jak w połowie wakacji w Chorwacji spojrzałem na bieżnik to się przeraziłem bo bałem się, że mi nie starczy opony na powrót.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3308
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 14:02, 08 Sie 2013    Temat postu:

SoH napisał:
rodman napisał:
SoH napisał:
letko napisał:
(...)Nie musisz nic szczególnego robic tylko przez pierwsze kilometry troche sobie odpuścić Smile


Tutaj widzę jeden problem. Żeby zetrzeć oponę na całej szerokości, muszę się bardzo mocno złożyć, a więc pojechać sporo szybciej w zakręcie. Trochę się to kłoci z "odpuszczaniem" sobie. Jak więc ugryźć taką zagwozdkę (oprócz "jechania" opony papierem ściernym)?



jedną stronę można zamknąć na rondzie, drugą stronę w sumie też tylko jak będzie trochę później i ruch mniejszy Very Happy


W sumie rozchodzi mi się o to. Czy robiąc to, co radzi Rodman, nie popłynę na nowych, świeżo założonych oponach?


Jak nie będzie mokro, to nie popłyniesz. Ja na swoich nowych Conti od razu zacząłem szlifować podnóżki i nic się nie działo. Ale na suchym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Topinka
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy

PostWysłany: Czw 14:17, 08 Sie 2013    Temat postu:

A ja na suchym (michasie Anakee2) pojechałem aż miło. Przesunęło mnie w bok o dobry metr i sam nie wiem jak to się stało, że się nic nie stało? :-)Od tamtej pory pierwsze kilometry jadę po wymianie jak z jajkiem a pochylenia w złożeniu staram się zwiększać stopniowo centymetr po centymetrze. I to cała filozofia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Czw 15:07, 08 Sie 2013    Temat postu:

Też całkiem niedawno zakładałem nowe Anakee 3. Nie przecierałem papierem tylko uważałem w zakrętach. Chciałem tez sprawdzić czy faktycznie jest tak śliska na początku i na prostej z niskich biegów chciałem zerwać przyczepność gazem, nie udało mi się. Więc pojeździj trochę (mi zalecali 100km) trochę ostrożniej, w zakrętach tak jak pisał Topinka stopniowo i bez szaleństw.

Możesz też na początku zjechać gdzieś do lasu, jakiś szuter, piach. w takim terenie łatwiej o kontakt krańców opon z podłożem bo w piachu czy na kamykach opona przecież musi się zapaść.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Czw 15:08, 08 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sladek
Motocyklista



Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 10:00, 09 Sie 2013    Temat postu:

Najlepszy przekaz jak śliskie mogą być nowe opony.
http://www.youtube.com/watch?v=Q9zNUPDmnz4
Jeden obraz milion słów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Despok
Motonita



Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 834
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 13:56, 09 Sie 2013    Temat postu:

Topinka napisał:
A ja na suchym (michasie Anakee2) pojechałem aż miło. Przesunęło mnie w bok o dobry metr i sam nie wiem jak to się stało, że się nic nie stało? ...

To potwierdza tezę ze Anakee2 to słabe opony, to przesuwanie na piasku, uślizgi na gresie, białych malowaniach, na przejściu ze środka bieżnika na boki, niestabilność w łukach przy prędkościach 100-120km/h. Po założeniu metzeler tourance skończyły się wszystkie przypadłości jak wyżej, moto nabrało stabilności w wolnych i szybkich zakrętach od razu od założenia, gumy świeże 2 miesiące od momentu produkcji.

Oczywiście rozsądek trzeba zachować przez pierwsze 100km.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Despok dnia Pią 14:21, 09 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slawekk
A



Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 14:17, 09 Sie 2013    Temat postu:

To potwierdza tezę ze Anakee2 to słabe opony, to przesuwanie na piasku, uślizgi na gresie, białych malowaniach, na przejściu ze środka bieżnika na boki, niestabilność w łukach przy prędkościach 100-120km/h to potwierdza

I dlatego są tak popularne, bo ludzie kochają adrenalinę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pią 17:48, 09 Sie 2013    Temat postu:

Topinka napisał:
A ja na suchym (michasie Anakee2) pojechałem aż miło. Przesunęło mnie w bok o dobry metr i sam nie wiem jak to się stało, że się nic nie stało? Smile


Normalnie. Dotarły się i złapały Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Topinka
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy

PostWysłany: Pią 20:14, 09 Sie 2013    Temat postu:

express napisał:
Topinka napisał:
A ja na suchym (michasie Anakee2) pojechałem aż miło. Przesunęło mnie w bok o dobry metr i sam nie wiem jak to się stało, że się nic nie stało? Smile


Normalnie. Dotarły się i złapały Smile


Że ja na to nie wpadłem Smile to była metoda expressowa Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Opony, koła Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin