|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 19:56, 30 Lis 2010 Temat postu: Opony w teren dla DL'a. |
|
|
Mam ochotę na przyszły sezon założyć kostki do swojego DL'a. Na celowniku mam Mitasy E10. Ale ostatnio znalazłem coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Na przód była by ciekawą opcją w teren. Wystarczy jedynie dorzucić dętkę. Na tył rozważam Mitas'a C-02
Zastanawiam się tylko jak będzie się to trzymać asfaltu i jak z żywotnością. Na szutrach i innych ziemistych drogach na pewno będzie o wiele lepiej niż na E10. Ale czy nie zniknie bieżnik po 500km? Co radzicie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mlody dnia Wto 21:33, 30 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 21:22, 30 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 21:28, 30 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Dzieki bibop znam ten temat - sam go nawet założyłem Chodzi mi o coś bardziej off niż Mitas E10. Jedyne czego się obawiam to szybkie zużycie i kiepska przyczepność na czarnym tego kompletu który podałem wyżej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 21:36, 30 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
o popatrz, nie spojrzalem na pierwsza strone
ja tam na kostkach to sie nie znam, ale za takie pieniadze to mozesz sprobowac, najwyzej wywalisz.
Na Twoim miejscu sprawdzilbym jeszcze indeksy nosnosci i predkosci bo sie moze okazac, ze DL za ciezki na tego kapcia bedzie (watpie, ale sprawdzic warto).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 2:52, 01 Gru 2010 Temat postu: Re: Opony w teren dla DL'a. |
|
|
Mlody napisał: | Mam ochotę na przyszły sezon założyć kostki do swojego DL'a. Na celowniku mam Mitasy E10. Ale ostatnio znalazłem coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Na przód była by ciekawą opcją w teren. Wystarczy jedynie dorzucić dętkę. |
Dowiedz się jeszcze dla pewności, ale już po rozmiarze sądząc, to jest raczej opona przeznaczona na tył. Większość lekkich crossówek ma właśnie ten rozmiar. Cholera wie, jak to się będzie spisywać na przednim kole.
Jeżeli nie chcesz E10, to może E09 występuje w rozmiarze sztormiaka? Miałem te opony w DR650. W terenie radzą sobie bardzo przyzwoicie, na asfalcie nie znikną tak szybko. Jedyny minus, to trzymanie boczne przedniej gumy w głębokim błocie i piachu, ale to i tak nie jest żywioł DL'a
Mój kolega za to ujeżdża w caponordzie metzelery karoo. Na asfalcie słabo trzymają, zużycie też raczej szybkie, ale w terenie ponoć pierwsza liga
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vpawel
Motonita
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa Pruszków
|
Wysłany: Śro 7:20, 01 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Ciekaw jestem czy sie zmieści pod przedni błotnik.Na asfalcie zniknie ci bardzo szybko.Na teren kup drugi motocykl.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magrafb
Motocyklista
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Śro 10:41, 01 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Jeszcze fajnym kompromisem sa haidenau K60. Wczesniej mialem anake i co moge powiedziec. Na asfalcie przy normalnej jezdzie roznicy nie widze(jedynie akustyczne-slychac opone), w deszczu pewniej czuje sie na k60. Na szutrze duuuzy plus dla k60. Oponki polegly dopiero w rozmoknietej glince, zakleilo je. Wydaje mi sie ze i tak kiepskie zawieszenie DLa nie wykorzysta potencjalu tych oponek. Zrobilem na nich narazie 2000km i tyl zjadlo o 1mm z 12mm bierznika.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez magrafb dnia Śro 10:42, 01 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Śro 14:02, 01 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Teraz jest nowa wersja - Heidenau K60 Scout, podobne jeszcze lepsze trzymanie na mokrym i w zakrętach. IMO ciekawa opona do dl-a, jeśli ktoś nim jeździ po szutrach i lesie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miccal
Motocyklista
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: tk kielce
|
Wysłany: Śro 14:50, 01 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
poprawcie mnie jeśli sie mylę ale czy nie po to kostka z przodu powinna być jesli nie chcemy by lepiej kierunek trzymała,,?
tymczasem Cytat: | Jedyny minus, to trzymanie boczne przedniej gumy w głębokim błocie i piachu, ale to i tak nie jest żywioł DL'a Razz |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 15:16, 01 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
ale nie ma napisane czy minus dlatego, ze trzyma za mocno czy w ogole nie trzyma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Śro 16:32, 01 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
zależy z czym porównujesz to słabsze trzymanie - jak z typową kostką to k60 będzie gorsze, bo szybciej się błotem zapcha, jak z dualami typu anakee czy tourance to będzie lepsze...
magrafb porównuje chyba do opon znanych z wcześniej ujeżdżanych enduro, więc w tym kontekście k60 słabo trzyma na błocie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kalina
Motonita
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 819
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Malbork
|
Wysłany: Śro 19:13, 01 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Mam w drce mitasy c 02 - chłopie daj spokój na asfalt to opona cross, trakcja w ciężkim motocyklu na asfalcie będzie słaba , hałas przy przedkości powyźej 80 km , to nie jest opona dla naszych mastodonów. Odradzam. Po 400 km kostka zniknie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kalina dnia Śro 19:15, 01 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 19:28, 01 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
miccal napisał: | poprawcie mnie jeśli sie mylę ale czy nie po to kostka z przodu powinna być jesli nie chcemy by lepiej kierunek trzymała,,?
tymczasem Cytat: | Jedyny minus, to trzymanie boczne przedniej gumy w głębokim błocie i piachu, ale to i tak nie jest żywioł DL'a Razz |
|
Zależy do czego to porównamy i po czym się jeździ. Mitasy E09 moim zdaniem świetnie spisują się na szutrze, na leśnej ściółce czy zwykłej ziemi, mniej lub bardziej ubitej. Natomiast jeśli wjedziemy w kopny piach czy błoto po ośki, to przednia opona ma mizerne trzymanie boczne. Oczywiście piszę to w porównaniu do innych kostek, bo o kostkach jest ten wątek. Od opon szosowo-terenowych typu np. metzeler tourance, to jest bez porównania lepiej. Moim zdaniem jeśli ktoś szuka kostek do DL'a i planuje lekki offroad, to śmiało można brać takie mitasy. Waga i zawieszenie DL'a po prostu nie pozwoli wpakować się w taki teren, gdzie E09 mogłyby okazać się za słabe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 21:18, 01 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
kalina napisał: | Mam w drce mitasy c 02 - chłopie daj spokój na asfalt to opona cross, trakcja w ciężkim motocyklu na asfalcie będzie słaba , hałas przy przedkości powyźej 80 km , to nie jest opona dla naszych mastodonów. Odradzam. Po 400 km kostka zniknie. |
Właśnie na taką odpowiedź czekałem. Dzięki kalina
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magrafb
Motocyklista
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Śro 22:27, 01 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Tak mam wersje k60 scout M+S. Byly juz pierwsze próby przy -10 i nawet trzymaly. Mysle ze k60 to niezly kompromis miedzy anake a tkc80 bardziej w strone tkc.
E09 nie wiem czy to dobry pomysl szczegolnie do 1000. Kolega ma na super tenere i normalnie wyrywa bieżnik. Moim skromnym zdaniem to fajna opona do lzejszych i slabszych moto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jscoolg
Motocyklista
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 23:05, 02 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
A na tkc ktoś latał DL-em ? Na advrider chwalą ze nieźle spisuje sie na mokrym.
Jak zajeżdze deathwing to planuje coś na bardziej terenowego - rozważam k60 lub TKC. Z uniwersalnych to "na oko" tourance bez EXP oraz Pirelli Scorpion MT90 mają najbardziej terenowy bieżnik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kalina
Motonita
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 819
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Malbork
|
Wysłany: Pią 20:17, 03 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Słuchajcie po co ta dyskusja wogóle, co z tego że opony zmienicie na tkc czy E-10 skoro to tylko w minimalnym stopniu da polepszenie trakcji na teren do którego DL nie jest stworzony, sam to próbowałem ćwiczyć ale w końcu kupiłem 2 motocykl enduro i tyle. To że przełożysz opony nie wyeliminuje masy, inaczej rozłożonych ciążarów na koła i ogólnej wielkości moto. Poza tym silnik V to nie jest marzenie każdego błotniaka I jeden najważniejszy argument: tak gdzie kostka poprawi teren to 3 razy tyle stracisz na asfalcie ( szczególnie tam gdzie mokro i ślisko). Opony Anakee czy Tourance to najodpowiedniejsze laczki do DL
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biały
Motonita
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Pią 21:12, 03 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
mądrego to aż miło posłuchać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pon 11:01, 06 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Ech, kalina, wydaje mi się, że omawialiśmy ten temat przy ognisku w Wiknie.. ja pamiętam, a Ty??
Ja zakładając TKC80 na dl-a nie miałem złudzeń, że zrobię z niego drz-tę tylko zrobiłem to za zamysłem wyjazdu do Rumunii, żeby w miarę możliwości skorzystać z licznych szutrowo-piaszczystych tras w tym kraju (to już jedne z ostatnich w Europie) i czuć się na nich pewnie załadowanym w 2 osoby + 3 kufry + inne szpeje dl-em.
W tym sensie tkc80 spełniły moje oczekiwania. Oczywiście te same trasy które przejechaliśmy w Rumunii dałoby radę zrobić na anakee czy tourancach, ale dla mnie oznaczałoby więcej spinki i stresu a mniej frajdy. TKC na szutrach i niezagłębokich piachach / błotach to frajda na dl-u. Pewnie, że DR-ką bym wjechał w setki rumuńskich dróżek, w które dl-em na tkc się nie odważyłem. Tylko nie wiem jak w dwie osoby z bagażami tą dr-ką miałbym dojechać do Rumunii, dr-ką jako 3 kufer na dlu? Busem?? To już nie moja bajka podróżowania...
PS U mnie na wiosnę TKC idą do garażu i czekają na kolejną wyprawą "off" (ten cudzysłów oznacza off w rozumieniu dl650...) a na koła idą anakee2 bo na polskich asfaltowych drogach i warszawskiech ulicach są o wiele lepsze, a na co dzień nie mam kiedy ganiać po lasach.
PS 2 Zużycie tkc - po ponad 4 tkm widać zużycie, ale mięsa nawet naśrodkowych kostkach jest jeszcze baaardzo dużo. Ja szacuję, że spokojnie kolejną 4tkm wyprawę wytrzymają i jeszcze coś tam będzie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MaG dnia Pon 11:02, 06 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Basmanek
Motocyklista
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa, Jelonki
|
Wysłany: Pon 12:54, 06 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
A ja mam teraz w DL TKC80 / E10 i jestem zadowolony. Poza asfaltem jest o wiele pewniej (fakt ze DR to nigdy nie bedzie), a na asfalcie owszem troche gorzej niz Anakee, powyżej 160 lubi czasem pomyszkować, ale do opanowania. Dla mnie jest to w pełni akceptowalny poziom niedogodności.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 13:08, 06 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Basmanek napisał: | powyżej 160 lubi czasem pomyszkować, ale do opanowania.. |
A kolega sprawdził indeks prędkości?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pon 15:35, 06 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Z tego co pamiętam tkc80 mają maksymalny indeks prędkości do 170km/h, trzeba o tym pamiętać, żeby kostek nie pogubić... W moim odczuciu powyżej 140 km/h ZAWSZE myszkuje na tkc, ale faktycznie jest to do opanowania. Gorsze jest słabsze trzymanie w zakrętach na mokrym, tutaj "kostkowej" natury tych opon się nie oszuka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kalina
Motonita
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 819
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Malbork
|
Wysłany: Pon 20:32, 06 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
MaG - pamiętam wszystko - a najbardziej że nie było śniegu ;( - a propo drka sprzedana, już mi świeci w garażu DRZ 400
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Basmanek
Motocyklista
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa, Jelonki
|
Wysłany: Pon 20:33, 06 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
E10 ma indeks zdaje sie 190, a kostka nigdy nie bedzie Anakee tak jak MaG napisał, kostki mają swoją naturę.
Tu juz zaczyna sie kwestia wyborow.
Ja postawiłem na zwiększoną uniwersalność co dla mnie oznaczało poprawienie "dzielności terenowej" niż na przecinakowatość. I mam to co chciałem
Do tego stopnia jestem zadowolony, że zamierzam pozbyc sie DR
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Basmanek dnia Pon 20:35, 06 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|