 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pią 12:52, 24 Sty 2014 Temat postu: Opony na Nordkapp |
|
|
Co polecacie na letnią wyprawę na Nordkapp?
Z tego co wyczytałem w wielu relacjach, w północnej Skandynawii asfalt jest wyjątkowo szorstki, co powoduje szybkie ścieranie się opon. No i dodatkowo, trzeba się liczyć z częstymi deszczami, czyli mokrą nawierzchnią. Planuję poruszać się tylko po asfaltach.
Co proponujecie na te warunki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dober
DeTox nie pomoże
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pobiedziska/Poznań
|
Wysłany: Pią 13:08, 24 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Proponuje starego i sprawdzonego Metzelera Tourance'a lub ciut nowszego, szosowego z koncowka EXP.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Topinka
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów MotoAvToSy
|
Wysłany: Pią 13:50, 24 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Metzelar jest ok ale jednak dość szybko znika, zwłaszcza środek ma tendencję do wypłaszczenia. Osobiście wybrałbym continental trail attack, bo z mojego doświadczenia wynika, że są najżywotniejsze. Minus to gorsza przyczepność na mokrym i zimnym ale tam dodatkowo masz bieżnikowane drogi wiec chyba nie będzie źle. Myślę, że jak wrzucisz cokolwiek nowego, to spokojnie objedziesz cała trasę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dober
DeTox nie pomoże
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pobiedziska/Poznań
|
Wysłany: Pią 14:10, 24 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Mi EXP wytrzymal 20kkm.
Conti tez dobre,ale niestety pomimo zalozenia wzmacnianego przodu (Z), wciaz widoczne/odczuwalne drgania. Bylo sporo o tym na forum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nita
Motocyklista
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Pią 15:03, 24 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Kumpel 2 lata temu robił Norwegie jeszcze Dragiem 1100 i gdy normalnie na oponach 20 tys. to tam po 9,5 były łyse .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekK
Motonita
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Czę100chowa
|
Wysłany: Pią 15:31, 24 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
A ja pacząc na swoje doświadczenia dotyczące żywotności / przyczepności śmiało proponuję anakee 3
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Pią 16:22, 24 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Patrząc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 18:02, 24 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Topinka napisał: | Metzeler jest ok ale jednak dość szybko znika, |
????? Nie wiem o jakim modelu mówisz, ale Tourance to jedna z wytrzymalszych opon, miałem takie w 2 motocyklach i 25-30kkm dało się zrobić.
A z tymi oponami na szorstkie drogi to bez przesady, jechałem z pasażerem i ciężkim bagażem i jakoś specjalnie mocno w tej Skandynawii opona się nie zużyła. Zresztą tam stale pada co zmniejsza tarcie, no i stara prawda, że największy wpływ na zużycie opon ma...kierowca Są tacy którym żadna opona nie wytrzymuje nawet 10 tys.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Pią 18:05, 24 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Pią 22:52, 24 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
z doswiadczenia a jako takie mam to tu na tychze norweskich drogach jak do tej pory najlepiej spisywaly sie anakee2 i to polecam 3ki jeszcze nie probowalem
Metzeler tourance wytrzymal 7 tys km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Pią 23:01, 24 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Nowe. , kazdy z tak zwanych "premium" producentow sie sprawdzi. Ja mialem Dunlopy TR 91 i jakos ich "nie zjadlo" nawet do polowy. ( jazda solo ok 5000 km)
Wysokie kary za predkosc powoduja delikatne operownie manetka gazu co tez sie przeklada na zuzycie opon
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pią 23:03, 24 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Esi
A1
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: 3city
|
Wysłany: Pon 22:58, 17 Lut 2014 Temat postu: Sprawdzone na asfaltach NO |
|
|
Haidenau k76, nie znikały , ostry asfalt nawet w deszczu dobrze trzyma tę opone.
Polecam na asfalt.
Wracam tam na szutry z m. tourancem 1
Tomek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Wto 12:04, 18 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Floydoo napisał: |
Metzeler tourance wytrzymal 7 tys km |
mowisz o EXP czy starszym modelu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Neno
Motonita
Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 751
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: Wto 12:51, 18 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Tourance lub Anake 2, koniecznie wyjazd na nówce! Zakładam, że zrobisz tam ok 9kkm czyli pojedzies z mostami a nie promem
Ja Hayką, na której norma była wymiana kapcia z tyłu przy 8-9kkm pojechałem z twardszą guma niż zawsze zakładałem. Dodatkowo jechałem na maxa ekonomicznie.
Wynik: opona łysa po przebiegu ok.5kkm.
Koszt zakupu nowej na miejscu: nie chcesz wiedzieć
Tu masz linka do relacji, zobaczysz tam jak ściera opony szorstki skandynawski asfalt (jazda z V 80-90km/h, bez przyspieszeń - toczenie się i podziwianie krajobrazów) :
http://www.vstromclub.fora.pl/relacje-z-podrozy,62/cel-a-to-a-cel-b-to-b-i-tak-az-do-g-do-punktu,8368.html
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marek445
A2
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szadek
|
Wysłany: Wto 14:21, 18 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Witam, ja w tamtym roku na przełomie sierpnia i lipca byłem na nordkappie z plecaczkiem i załadowany na maxa. W tamtą stronę jechałem Norwegią a wracałem Finlandią. Przejechałem prawie 9 tyś km, na felgach miałem nowe zwykłe metzeler tourance (nie exp) i myślę że jeszcze 3 tyś km w tym sezonie na nich przejadę. Ogólnie opona godna polecenia. Wszak tak jak ktoś już wspomniał wszystko zależy od kierowcy, jak będzie operował manetką.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Śro 17:06, 02 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Objechałem cały Bałtyk, a po drodze była Pribałtyka, Nordkapp, Lofoty, Droga Atlantycka, Droga Trolli, duńskie mosty, itd. - sumie 7 tys. km Praktycznie cała droga w dość niskich temperaturach (najniższa 3 stopnie) i sporo w deszczu.
Przed wyjazdem założyłem nowe opony Michelin Pilot Road 4 Trial. Bieżnik przed wyjazdem (nowa opona) i po powrocie przedstawia się następująco:
przód: 4,6 mm | 3,3 mm
tył: 6,5 mm | 3,2 mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|