Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowe Conti TKC 70
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Opony, koła
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 22:33, 30 Mar 2017    Temat postu:

Je też obstawiam, iż jest to kwestia geometrii i rozłożenia masy bagażu. W poprzednich motocyklach to zawsze bylo powodem shimy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konradk
A1



Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 23:21, 30 Mar 2017    Temat postu:

Wiadomo, że bagaż znacząco wpływa na zachowanie motocykla na drodze, zwłaszcza, że po załadowaniu 3 kufrów i namiotu nawet cegła ma lepszą aerodynamikę ale nie był jakoś szczególnie przeciążony. Praktycznie z takim samym zestawem zrobiliśmy w zeszłym roku Bułgarię i sprzęt prowadził się jak po sznurku.

Co do stanu opony to po Theth zrobiliśmy jeszcze ładnych parę setek, od autostrad po serpentyny na trasie do Sarandy także wydaje mi się, że ich stan był całkiem dobry. Co śmieszne, pomimo całkowitego wyrwania przedniej obręczy ze "szprych" guma cały czas trzymała ciśnienie a mechanik po sprowadzeniu wraku do Polski nie zauważył na niej żadnych podejrzanych śladów. Shocked


Trudno powiedzieć co konkretnie zawiniło a znając życie nie był to jeden czynnik ale ich cała seria. Tak czy siak jeśli ktokolwiek miałby dzięki temu uniknąć podobnej przygody to jestem cały szczęśliwy. Smile

@jotes Również się cieszę! Very Happy Szkoda tylko, że cała zabawa z ubieraniem "choinki" zaczęła się od nowa. Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Pią 9:25, 31 Mar 2017    Temat postu:

konradk napisał:

@jotes Również się cieszę! Very Happy Szkoda tylko, że cała zabawa z ubieraniem "choinki" zaczęła się od nowa. Confused


no ubieranie "choinki" to jak rozbieranie kobiety- sprawia radosc Wink

a tak powaznie to jadac na wycieczke po Skandynawi zaladowany tez 3 kuframi i workiem z gratami biwakowymi na autostradzie powyzej 130 tez zaczynalo bujac. A mialem nowe TR91

Domyslam sie ze z cisnieniem nie kombinowales ( ja na "Balkanskich bezdrozach" popuszczalem powietrza ) . I tak zaloze te opony wiec pozostaje tylko przy wiekszych predkosciach byc czujnym.
W kazdym badz razie dzieki za ostrzezenie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pią 9:27, 31 Mar 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Żaku
A



Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Sob 20:00, 01 Kwi 2017    Temat postu:

Panowie, prejechalem ja tych oponach małym V-Stromem 28.000 km. Podrożowałem zawsze po czarnym, w roznych warunkach pogodowych, po różnych drogach i z roznymi prędkościami. Między innymi zaliczyłem na nich dwa długie wyjazdy w Alpy, niejednokrotnie znacznie przerkraczając na autostradzie 130 km/h. Nigdy żadnej większej niestabilności, a tym bardziej shimmy nie doświadczyłem. Opony są naprawdę doskonałe, szczególnie na mokrym. Jedyną ich słabością jest wyraźnie ząbkowanie przez co szybko stają się głośne. Gdyby nie to kupił bym je ponownie. Będę się upierał, że to nie opony są winowajcą tego nieszczęśliwego zdarzenia jakiego doświadczyleś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daniel
A2



Dołączył: 01 Kwi 2014
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 12:53, 03 Kwi 2017    Temat postu:

daniel napisał:
Ja też założyłem właśnie TKC70. Na razie zrobiłem na nich 200km.

Moje odczucia w skali 1-5 (ciśnienie miałem według książki, nie zmniejszałem na teren):
> asfalt suchy 5 - czuję się pewniej niż na oryginałach, nie odczuwam zwiększonych wibracji
> szutry - 5, pewna jazda
> trawa - 4, miałem wrażenie, że trochę uciekają ale nadal jest dobrze
> piach i błoto - 3, tylko kostka może dostać 5 Wink

Jeszcze nie wiem co na autostradzie i na mokrym.
Biorąc jednak pod uwagę, że opony jeszcze się docierają a moje umiejętności jazdy pozostawiają wiele do życzenia (zaawansowany kierownik na pewno wyciśnie z nich więcej) to TKC 70 wyglądają na fajne, uniwersalne opony dla wszystkich, którzy chcą czasami opuścić asfalt Very Happy


Autostrada, licznikowe 160, sam bez plecaka i bez bagażu - brak zastrzeżeń, opony jadą jak trzeba.





Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez daniel dnia Pon 18:06, 03 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szycha
A2



Dołączył: 09 Mar 2015
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: łódz

PostWysłany: Wto 21:40, 04 Kwi 2017    Temat postu:

W tamtym roku przed wyjazdem na Rumunie kupiłem nowy komplet.Mam ten sam problem,opona przy prędkości autostradowej bardzo niestabilna strach przekroczyć 110 km/h.Nie pomogła zmiana ciśnienia,ustawień obciążenia ,bagażu.Po przejechaniu 5000 km nadal maskara.Mój dl przebieg 50000 z roku 2008.Brak luzów .Założyłem na przód starego michelina ,problem ustał.Opona poszła do reklamacji .Jestem z branży motoryzacyjnej i nigdy się tak nie rozczarowałem Sad
.Czekam na rozpatrzenie reklamacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Wto 21:59, 04 Kwi 2017    Temat postu:

szycha napisał:
W tamtym roku przed wyjazdem na Rumunie kupiłem nowy komplet.Mam ten sam problem,opona przy prędkości autostradowej bardzo niestabilna strach przekroczyć 110 km/h.Nie pomogła zmiana ciśnienia,ustawień obciążenia ,bagażu.Po przejechaniu 5000 km nadal maskara.Mój dl przebieg 50000 z roku 2008.Brak luzów


Podobny przebieg i wiek moto i zupełnie brak takich odczuć. Nie czuc róznicy w stosunku do Conti Trail Attack 2 czy Conti Road Attack, które miałem wcześniej.
Różnica jest prawdopodobnie w tym, że mam usztywniacz do lag (a la Fork Brace) z Cosmo Accessories.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Seba71
Motonita



Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 532
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto 22:03, 04 Kwi 2017    Temat postu:

Występowanie niestabilności był opisywany na jakimś forum amerykańskim, też miałem obawy przed kupnem tej opony, chodzi o przód. Podobno problem występowania takiej przypadłości został rozwiązany w kolejnych partiach tych opon.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daniel
A2



Dołączył: 01 Kwi 2014
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 23:42, 23 Kwi 2017    Temat postu:

Ja mam przód DOT 3916, tył DOT 4316. Przejechane 600km. Na razie wszystko OK.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiek
Motonita



Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Wto 15:05, 25 Kwi 2017    Temat postu:

przejechalem na tych oponach narazie ok 1tys km głownie po asfalcie i z predkosciami powyzej 130 shimmy nie uświadczyłem (przy 170 nic nie zauważyłem z kufrem centralnym i plecakiem w nim). U ciebie prawdopodobnie przez to ze przebieg o wiele większy i motek załadowany to wystąpiło. Jakby nie było przykra przygoda Cie spotkała

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czekol
A



Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nadarzyn

PostWysłany: Wto 15:36, 25 Kwi 2017    Temat postu:

stasiek napisał:
(przy 170 nic nie zauważyłem z kufrem centralnym i plecakiem w nim).


to plecak do kufra pakujesz? nie marudzi potem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piterpan
A



Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 17:31, 28 Lip 2017    Temat postu:

Moje Metzelery next sie koncza i stoje przed zakupem laczkow. Metzelery na asfalt bajka ale gorzej jak trzeba zjechac.. wiec zastanawiam sie nad tymi conti tkc 70 lub anakee 2. Czy ktos uzytkowal te dwie oponki i moze sie wypowiedziec ktore beda bardziej "uniwersalne" na asfalt i na lekki teren ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiek
Motonita



Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Pon 15:54, 31 Lip 2017    Temat postu:

czekol napisał:
stasiek napisał:
(przy 170 nic nie zauważyłem z kufrem centralnym i plecakiem w nim).


to plecak do kufra pakujesz? nie marudzi potem?


Przez kilka km coś tm krzyczy i dobija sie ze srodka ale wtedy zjeżdzam na szuter z tyrkotką i szybko hałasy znikają.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daniel
A2



Dołączył: 01 Kwi 2014
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 9:45, 02 Sie 2017    Temat postu:

Dołożyłem na TKC70 kolejne ponad 3000km jadąc szybkim przelotem dookoła Polski w 4 dni. Obciążenie: kufer centralny i rolka na tylnym siedzeniu. Trasa: gównie asfalty ale było też trochę szutrów. Jeden dzień deszczowy. Opony spisały się bardzo dobrze i pozwalały na skuteczną jazdę w różnych warunkach. Jedyne co to trochę tańczyłem na głębszym piachu i nie czułem się wtedy pewnie ale to zrzucam przede wszystkim na brak swoich umiejętności.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Barmaran
Motocyklista



Dołączył: 18 Sty 2017
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sandomierz

PostWysłany: Nie 8:47, 13 Sie 2017    Temat postu:

Wreszcie stałem się szczęśliwym posiadaczem DL 650 i muszę wymienić opony.Mam takie jak Piterpan czyli Metzeler next.Mają 22 tys.Jeżdżę głównie po asfalcie.Jakie polecacie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepo
Motonita



Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Nie 20:37, 13 Sie 2017    Temat postu:

Kurcze... chcę zamówić już Metzeler Next... a tu mi piszecie że nie do końca pewne...
Czytałem już dziesiątki postów ;-(
Litości !
To kupić czy coś innego polecacie ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiek
Motonita



Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Wto 15:55, 12 Wrz 2017    Temat postu:

no i przód mi sie wyząbkował - nie wiem ile przebiegu na niej zrobiłem ale ok 4tys. Sad
Nie mogę znaleźc topicu ale czy ktoś wyząbkowania nie reklamował?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Nie 9:07, 17 Wrz 2017    Temat postu:

Ale w czym to Ci przeszkadza ?

Moje tez zabkuja ale nie ma to zadnego wpywu na jazde. Juz po 1000 km mialay slady starcia na brzegach "kostek" szczegolnie tylna.





Teraz maja wiecej i wieksze zabki ale dalej trzymaja niesmowicie. szczegolnie na mokrym.
Jedyny minus to lekkie drgania puszczonej kierownicy przy 50-60 km

Profile o duzym profilu negatywnym sa sklonniejsze to zabkowania.
nie wiem czy dobrze wytlumacze ale obwod obony jest jakby okregiem z przerwami wiec opona toczac sie napotyajac "brak bieznika" - "zapada sie ? " i ta kostka bieznika obok dostaje z jednej strony wiecej w dupe.
Tym bardziej ze na bokach mieszanka jest bardziej miekka co daje zaje..ste trzymanie na winklach
Dodatkowo dynamiczna jazda poteguje ten proces.


jezeli masz DOT z 2016 mozesz probowac reklamowac , podobno mialy tendencje do wezykowania potem cos tam zmienili. I raczej taki argument bym podawal przy reklamacji bo wyzabkowanie to kwestia uzytkowania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wolfcbr
A1



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Świdwin

PostWysłany: Nie 12:01, 17 Wrz 2017    Temat postu:

Każda opona z bieżnikiem TS będzie się ząbkować. Jak moto używany jest głównie na czarnym najlepiej założyć typowe turystyki typu PilotRoad 3 lub 4 albo dowolną inną szosówkę i po problemie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
staszek_s
Motonita



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk

PostWysłany: Pon 7:12, 18 Wrz 2017    Temat postu:

Ja mam Pilot Road 4 z przodu i jest wyząbkowana wyraźnie, ale już dobija do 25 tys km, na zimę będę wymieniał. Objawia się to wyciem w szybkich zakrętach - mam nadzieję, że to ta przednia tak wyje, z tyłu Anakee II z przebiegiem ok 7 tys, tam na oko jest ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiek
Motonita



Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Pon 12:50, 18 Wrz 2017    Temat postu:

Dzięki Panowie za odpowiedzi Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 17:22, 18 Wrz 2017    Temat postu:

A jak wygląda porównaniw tkc70 do.anakee 2?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Wto 7:39, 19 Wrz 2017    Temat postu:

Bosman78 napisał:
A jak wygląda porównaniw tkc70 do.anakee 2?


moje subiektywne wrazenia sa takie ze Conti chyba jednak lepiej albo raczej pewniej trzyma i na suchym i na mokrym asfalcie. Ale jedne i drugie daja sie zjechac do kanty tylko z Anakke czasami bylo mniej stabilnie .
Moze bardziej miekka mieszanka Conti ? Moze tez dlatego Anakee wytrzymuja wiecej km ? Chociaz ja na zadnych oponach nie dalem rady wiecej jak 12 tys tyle ze Anakee zmienilem wczesniej ze wzgledu na uszkodzenie.
Ogolnie wlasnie opony z duzym profilem negatywnym sa bardziej narazone na przebicie. Po prostu wieksza szansa ze cos ostrego wejdzie nam tam gdzie nie ma bieznika Wink
Nie mam moze duzego doswiadczenia offroadowego ale wedlug mnie jezdzac po piachu TKC 70 tez lepiej sie prowadzi ( przod ) niz bylo to na Anakee. Ale moze to tez byc spowodowane inna marka motocykla.

Ogolnie opony podobne z plusem dla anakee za zywotnosc a conti za przyczepnosc. Zalozylem TKC bo Michelin na moj motocykl nie wystawia homologacji dla Anakee.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Wto 7:40, 19 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pon 21:37, 11 Cze 2018    Temat postu:

TKC założone miesiąc temu, zrobione na niech ok.6000 km, z czego 4500 km na wypadzie na Bałkany - sprawdzone na suchych i mokrych asfaltach MNE, BiH, AL i po drodze. Był dziurawy Durmitor, pełna żwirku i piachu drogo do przejścia BiH/MNE, chorwackie i austriackie autostrady. Było 33C i asfalt niemal płynący, ale był też grad i +4C. No i Mazurskie i nadbiebrzańskie szutry.
Wnioski - to jest zaje**ta opona w każdych warunkach, moim zdaniem idealna do motocyklowych SUVów jakimi są nasze Vstromy. Bez strachu składałem się i na suchym i na mokrym w pełnym obciążeniu 2osoby + kufry, dodały mi +3 skillsów do jazdy po szutrach:).
Przewija się to wątek niestabilności opon przy dużych prędkościach - tu muszę przyznać, że ja też miałem odczucia pływania opony powyżej 150 km/h, ale tylko przez pierwsze 1,5 Kkm, a dodatkowo nie jestem pewien czy powodem nie były zbyt mocno skasowane luzy na główce ramy. Faktem jest, że w drodze powrotnej spokojnie pod 170 kmh podganialiśmy i szedł jak złySmile
Dodam, że po 6 Kkm zużycie opony jest minimalne, co prognozuje dobrą trwałość.
Baaardzo jestem z tej opony zadowolony i bardzo prawdopodobne, że zostanę z tym wyborem na więcej niż jedne, ale UWAGA: jeżeli ktoś szuka czegoś typowo na asfaltowe podróże to nadal uważam, że nr 1 to Pirelli Scorpion Trail II:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Opony, koła Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin