|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23j23j23
Maniak motocyklowy
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Czw 19:20, 25 Sie 2011 Temat postu: Kiedy trzeba wymienić opony? |
|
|
Pytanie jest z pozoru banalne.
Ale... no właśnie. Kiedy jest ten moment, że wiadomo - gumy są do wymiany. Po jakim przebiegu? Przy jakiej głębokości bieżnika? No ale w którym miejscu? Na środku gumy? trochę z boku? Po ilu latach i czy to ma znaczenie.
Pzdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Oliwnik
Motocyklista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 20:03, 25 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Chyba jest kilka znaków, skłaniających do wymiany opon.
1. wiek opony. 5 lat to granica
2. zużycie - znaczniki w bieżniku. Jeśli znaczniki zrównają się z górą bieżnika, to opona do wymiany
3. uszkodzenie opony.
Ale to moje zdanie i być może są inne kryteria. Wiadomo, jak masz opony zużyte i do znaczników brakuje Ci np 2 mm a wybierasz się w podróż np 6 000 km, to też rozsądek mówi żeby wymienić.
Oryginalne opony wymieniłem po około 18 000 km. Bieżnika było dość spora ale przednia zaczęła się ząbkować.
Przebieg ma raczej drugorzędny wpływ na zużycie opon. Norweskie asfalty "zjadają" opony w oczach (nie byłem ale czytałem).
W naszych motkach opony zużywają się bardziej na środku bieżnika niż na bokach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Czw 20:46, 25 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
...
4. rozsadek - nie wybierzemy sie zaladowanym motocyklem do skandynawi z 3 mm bieznika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 12:34, 27 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Gdy wymieniałem swoje po 18 tys km miały jeszcze dużo mięsa, ale przednia była straszliwie spękana między klockami bieżnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 23:57, 27 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Zasada jest bardzo prosta, jeżeli jeden z poniższych punktów jest spełniony to opona jest do wymiany:
1. Jakiekolwiek uszkodzenia opony, pęknięcia itp.
2. Bieżnik osiągnął wymiar graniczny. Każda opona ma wskaźnik zużycia TWI, jeżeli osiągnęliśmy ten poziom to czas na zmianę.
3. Opona starsza niż 3 lata. Mam tu na myśli nie wiek opony bo producenci dopuszczają 5 lat, tylko czas użytkowania opony. Czyli przykładowo kupujemy nową oponę wyprodukowaną 2 lata temu i nie jeździmy na niej więcej niż 3 lata.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miccal
Motocyklista
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: tk kielce
|
Wysłany: Śro 15:42, 31 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
w temacie spytam,, czym spowodowane są pęknięcia wokół bieżnika , przyglądałem sie mojej przedniej po 14 tysiącach fabrycznej gumy, wygląda hmm średnio. dlaczego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23j23j23
Maniak motocyklowy
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Śro 15:46, 31 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
a no właśnie a moja po 17 tys. nie ma pęknięć. O co ho?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 18:47, 31 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
miccal napisał: | w temacie spytam,, czym spowodowane są pęknięcia wokół bieżnika , przyglądałem sie mojej przedniej po 14 tysiącach fabrycznej gumy, wygląda hmm średnio. dlaczego? |
Moja też je miała. To chyba ze starości - w końcu jak się starzejesz, to też masz coraz więcej zmarszczek . Chyba tak strasznie to nie przeszkadza. Dojechałem tę oponę - 25 tyś. z przodu, bieżnika już niewiele, ale zaczęło mi trochę trzepotać kierownicą po puszczeniu jej koło 60 km/h. Dziś wymieniłem, lepiej się skręca (nie jest płaska) i nie ma trzepotania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miccal
Motocyklista
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: tk kielce
|
Wysłany: Śro 19:00, 31 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
teza o starości raczej odpada, mam rocznik 10 wątpię by suzuki poleciało w h i założyło na 1 montaż stara oponę,
moto przechowywane w garażu nei pod chmurką o prawidłowym ciśnieniu regularnie kontrolowanym..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 19:31, 31 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Moja miała już 6 lat (opona z 2005)... Wydaje mi się, że co najmniej od dwóch lat pęknięcia już były. Ale pewnie masz rację - teza o starości widać nietrafiona
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Śro 21:13, 31 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
wszystko zalezy od tego jak lezy
rozne czynniki wplywaja na pekanie opony
wiek
czestosc uzytkowania motocykla
warunki na drodze
warunki atmosferyczne
styl jazdy
miesce parkowania motocykla
itd itd
i teraz rozne wypadkowe polaczenia powyzszych sprawiaja ze opony zaczynaja pekac bez wzgledu na swoj wiek.
Ja tez mailem dwuletnia batllewings a wygladala co najmniej jakby z 10 lat miala.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|