|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Painkiller
A2
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: Wto 13:47, 07 Lis 2017 Temat postu: Jakie polecacie opony uniwersalne? |
|
|
Sezon powoli kończę na fabrycznych Bridżach i szukam czegoś na przyszły sezon dużo lepszego i uniwersalnego.
Przewaliłem różne fora i opinie o wielu oponach i po prostu nie wiem na co się zdecydować. Czego szukam?
Opon, które będą wystarczająco dobre na asfalt ale także takich które się sprawdzą w lekkim terenie (leśne dukty, szutry, trochę lekkiego piachu). Jednym słowem opon uniwersalnych. Najwięcej jeżdżę po asfalcie ale chciałbym to trochę zmienić i pośmigać poza nim. Niestety próby off-we na Bridgstonach, to był niezły hardcore
Jeżeli chodzi o jazdę po asfalcie to wystarczy jak będą dobrze trzymały na suchym i na mokrym. Jeżdżę zazwyczaj 120-130 km/h, czasem szybciej ale nigdy nie zamykam opon w winklu itp. Raczej spokojne zakręty bez szaleństw.
Chciałbym zaznaczyć, że planuję w przyszłym sezonie wyprawę po Norwegii, więc biorę to pod uwagę przy wyborze nowych opon.
Jakie mi po głowie chodzą oponki:
1. Anakee 2 - podobno lubią zimno (Norwegia). Trochę się ich obawiam w warunkach ciepło/gorąco, gdyż ponoć pływają. Jednak bardzo dużo osób je poleca, nie wiem tylko jak ich właściwości terenowe.
2. TKC 70 - Generalnie dobre opinie, ale podobno mało stabilna przy większych prędkościach, shimmy itp.
3. Heidenau k60 Scout - chyba najbardziej popularny zestaw uniwersalny ale opinie skrajne. Jedni, że zaje**e...drudzy, że do dupy.
Na koniec ostatnia kwestia. Czy lepiej kupować zestaw jednego rodzaju, czy może łączyć różne opony przód/tył?
Co proponujecie biorąc pod uwagę swoje doświadczenia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Wto 14:35, 07 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
od siebie polecam Anakee2. Faktycznie troche plywaja na zakretach ale nie ma tematu wywalenia sie, po prostu takie uczucie przy zamykaniu opony. Lesne dukty ok, rowniez z lekkim piachem, po ktorym da sie jakos przeleciec (jesli sie zawahasz to lezysz). Na mokrej trawie slisko jak na lodzie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Śro 11:58, 08 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
staszek_s
Motonita
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radlin, Śląsk
|
Wysłany: Wto 16:40, 07 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Ja po przesiadce z Pilotów Road 4 na Anakee 2 zaraz pojechałem do Rumunii, z plecaczkiem i pełnym ładunkiem - miałem wrażenie że mi moto pływa. Zwaliłem na przeładowanie ale po 1 dniu wrażenie znikło, chyba się przyzwyczaiłem. Teraz nie mam żadnych problemów, ostatnio wracałem na nich ze zlotu w deszczu i 10 stopniach, zero uślizgów - ale jechałem ostrożnie.
Na razie mogę polecić Anakee 2, zobaczymy jak ze zużyciem będzie. Oczywiście są głośniejsze niż typowe szosówki ale tragedii nie ma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Wto 17:09, 07 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Zdecydowanie i tylko anakee 2 ! Mam już chyba 4 komplet na kołach, przejeździłem na nich kilkanaście tysięcy kilometrów i uważam, że spełnią twoje oczekiwania. Jeździłem w błocie i zamykałem opony torze, w gorącej Grecji z bagażem i plecakiem i naszych zimowych warunkach. Myślę, że przebieg 25tyś km na pewno przeskoczysz na tych oponach. Polecam !
ps. Chodziły pogłoski w tamtym sezonie, że mieli zaprzestać produkowania tego modelu i że sprzedają już tylko zapasy magazynowe. Ale jak widać są dalej w sprzedaży w najnowszych DOTah. Moim zdaniem byłby to strzał w kolano jeśli dwójkę wycofali by z produkcji.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Wto 17:11, 07 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marulin
Motonita
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: DKL
|
Wysłany: Wto 17:54, 07 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Metzeler tourance lub scout k60
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Wto 18:25, 07 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
O Scoutach mówią, że nie sprawdzają się na mokrym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KSD
Gość
|
Wysłany: Wto 18:45, 07 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Do takich zastosowań jak piszesz, zdecydowanie Anakee2.
Zjeździłem już 3 komplety, zawsze dawały radę, zarówno na zimnym mokrym asfalcie norweskiego Nordkapp'u, jak i gorącej, spalonej słońcem włoskiej autostradzie. Na co dzień zaliczały zaś mnóstwo większych i mniejszych pobocznych szutrów, szczególnie w Borach Tucholskich i Bieszczadach. Moim zdaniem najbardziej uniwersalna opona - idealny wybór do V-Stroma. Jeśli miałbym się do czegokolwiek przyczepić to do hałasu. Typ bieżnika powoduje, iż opony są dość głośne, choć mi to w zasadzie nigdy nie przeszkadzało. Efektu "pływania" nigdy nie odczuwałem ale może się po prostu do tego przyzwyczaiłem.
Ostatnio zmieniony przez KSD dnia Wto 18:46, 07 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Painkiller
A2
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: Wto 18:54, 07 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Widzę jak na razie Anakee 2 przeważa, chodź Scouty też wołają
Powiedzmy, że wybrałbym Anakee 2. Czy mocno odczuję "na plus", przesiadkę z fabrycznych Bridgów, jeżeli chodzi o jazdę w terenie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Motonita
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków / Skawina
|
Wysłany: Wto 18:56, 07 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Marulin napisał: | Metzeler tourance | również polecam pod rozwagę te opony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Painkiller
A2
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: Wto 19:18, 07 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Struna napisał: | Marulin napisał: | Metzeler tourance | również polecam pod rozwagę te opony |
Brałem wcześniej pod uwagę ale generalnie z tego co wyczytałem jest to opona podobna do Anakee 2 z tą różnicą, że Tourance lepiej sprawuje się w ciepełku, a Anakee 2 w zimnym. Jadąc do Norwegii, gdzie generalnie chłodno i deszczowo - to podobno Anakee sprawuje się lepiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KSD
Gość
|
Wysłany: Wto 19:24, 07 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Painkiller napisał: | Powiedzmy, że wybrałbym Anakee 2. Czy mocno odczuję "na plus", przesiadkę z fabrycznych Bridgów, jeżeli chodzi o jazdę w terenie? |
Nie poczujesz jej "mocno". Aby było mocno, musiałbyś się przesiąść na oponę typu kostka. Tutaj po prostu będzie Ci się jechać nieco lepiej, może też uratują przed glebą. Nie są to jednak opony stricte terenowe.
Jedno jednak jest pewne - zdecydowanie poczujesz ów mocną różnicę z fabrycznymi oponami jeśli chodzi o jazdę na mokrym i zimnym. Mnie raz oryginalne bridgestony poprowadziły prawie na drugi świat w takich warunkach. Tutaj Anakee są nieporównywalnie lepsze.
Ostatnio zmieniony przez KSD dnia Wto 19:25, 07 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szuwarek
Motonita
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 649
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: Wto 20:06, 07 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Zamieszam. Mitas Terra Force-R. Przelatane parę tysięcy w tym sezonie po czarnym, w chłodnym, gorącym, suchym i mokrym. Żadnych problemów.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mikee86
Motocyklista
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radom
|
Wysłany: Wto 20:15, 07 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
To i ja zamieszam - Pirelli Scorpion Trail 2. Dobre wyniki w testach przeprowadzonych przez popularne czasopisma o motocyklach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Wto 20:22, 07 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Painkiller napisał: | Struna napisał: | Marulin napisał: | Metzeler tourance | również polecam pod rozwagę te opony |
Brałem wcześniej pod uwagę ale generalnie z tego co wyczytałem jest to opona podobna do Anakee 2 z tą różnicą, że Tourance lepiej sprawuje się w ciepełku, a Anakee 2 w zimnym. Jadąc do Norwegii, gdzie generalnie chłodno i deszczowo - to podobno Anakee sprawuje się lepiej. |
ile ludzi tyle opini
Jezeli mowa o Tourance Next to uwazam ze na mokrym i zimnym daja wiecej mozliwosci niz Anakee 2. Jedynie wiekszy negatywny profil Michelinow pomaga poza asfaltem. Tez zauwazylem lekkie plywanie Anakee przy mocnym zlozeniu w wyzszych temperaturach ale nic co by ja dyskfalikowalo.
Aktualnie uzywam TKC 70 i jestem zadowolony ( Poczytaj w innych watkach ) Przednia opona odpowiedzialna za stabilnosc zostala w 2016 poprawiona.
Generalnie do turystycznej jazdy kazda z nich bedzie dobra i lepsza niz seryjne wiec obojetnie co kupisz.
Uzytkowalem wszystkie i zadnej nie chcialem przedwczesnie sciagac. (zuzycie po ok ok 10-12 tys )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aces
A2
Dołączył: 19 Maj 2015
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 20:32, 07 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o Pirelli to jeżdżę na takich. Bardzo dobrze trzymają na suchym i na mokrym. W głębokim złożeniu bardzo pewnie i stabilnie. Ale właściwości "terenowe" tych opon są żadne lub prawie żadne. O ile po suchym szutrze jeździ się spoko i o dziwo ciężko jest zerwać przyczepność to już lekki piasek czy trawa wprowadza wiele nerwowość. Anakee 2 u kolegi z którym jeżdżę pozwalały mu na dużo więcej zabawy. Moje OFF-owe doświadczenie jest mizerne więc pewnie z tych opon można coś wykrzesać ale skoro sam autor tematu zaznacza, że mało jeździł poza asfaltem to może mieć podobne do moich umiejętności, a zatem i odbiór tych opon. Co do Anakee 2 to byłem ze wspomnianym znajomym na torze w Bydgoszczy w ciepły letni dzień. Mówił, że czuć że tył trochę odpływa ale nie powodowało to żadnych negatywnych skutkow. Szorowal podnóżkami po asfalcie, a opona nadal trzymała więc wydaje mi się, że nie musisz się obawiać tego pływania. [/quote]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
merc
Motocyklista
Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: radzymin
|
Wysłany: Wto 20:57, 07 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Mam k60 scout . Jeżdżę głównie po asfalcie- nie narzekam gdyż mają na środku pełen pasek gumy.
Ale jak zjade w off to już czysta przyjemność- chociaż przydałyby się typowe kostki.
Jazda w terenie daje mi większą frajdę więc następne będą pełne kostki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Painkiller
A2
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: Wto 21:32, 07 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Mieszania to już wystarczy
Waham się po prostu między Anakee 2, a K60 Scout/ TKC 70.
1. Czy np. Scouty lepiej będą trzymały na asfalcie suchym/mokrym niż fabryczne Bridge? Jeżeli tak to chyba zdecyduje się na nie lub TKC 70. Po prostu zalezy mi tez na komfortowym pokonywaniu bezdroży.
2. jotes Skoro poprawili przednią oponę w TKC 70, to jak te oponki wypadają na tle Scoutów? Bo z wyglądu bieżnika i opisu opon to są one do siebie bardzo zbliżone.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Wto 22:14, 07 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Painkiller napisał: |
2. jotes Skoro poprawili przednią oponę w TKC 70, to jak te oponki wypadają na tle Scoutów? Bo z wyglądu bieżnika i opisu opon to są one do siebie bardzo zbliżone. |
Ja widzialbym w tych oponach odmienne albo raczej inne proporcje asfalt/bezdroza.
Wedlug mnie to TKC sa bardziej komfortowe na asfalcie i na pewno lepsze na mokrym. Scouty natomiast na piachu. Ale czesto zalezy od kierownika ile da sie wyciagnac z opon.
Powrarzam jeszcze raz. Do typowej turystyki wszystkie sa dobre. Na off mozesz troche zmiejszyc cisnienie
Poszukaj poszczegolnych watkow dotyczacych tych opon.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piterpan
A
Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 22:21, 07 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
merc napisał: | Mam k60 scout . Jeżdżę głównie po asfalcie- nie narzekam gdyż mają na środku pełen pasek gumy.
Ale jak zjade w off to już czysta przyjemność- chociaż przydałyby się typowe kostki.
Jazda w terenie daje mi większą frajdę więc następne będą pełne kostki. |
Mam pytanie: czy odczuwasz na tych oponach wibracje w poczatkowym zakresie predkosci ? ogolnie czy sa wibracje bo spotkalem sie z roznymi oponami, a stoje wlasnie przed wyborem :k60 vs anakee.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
merc
Motocyklista
Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: radzymin
|
Wysłany: Wto 22:41, 07 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Tak odczuwam , a właściwie to na początku odczuwalem. Teraz już się przyzwyczaiłem albo wibracje ustały 😜.
Dojeżdżam do pracy do Wawy a w weekend jeżdżę sobie w teren.
Na mokrym nie narzekam . Zaliczyłem na nich w tym roku rajd latarnikow trasę adv .
Popatrz na testy i opinie na youtubie- są polecane jako dualowe.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez merc dnia Wto 22:44, 07 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Śro 11:55, 08 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
aces napisał: | Jeśli chodzi o Pirelli to jeżdżę na takich. Bardzo dobrze trzymają na suchym i na mokrym. W głębokim złożeniu bardzo pewnie i stabilnie. Ale właściwości "terenowe" tych opon są żadne lub prawie żadne. O ile po suchym szutrze jeździ się spoko i o dziwo ciężko jest zerwać przyczepność to już lekki piasek czy trawa wprowadza wiele nerwowość. Anakee 2 u kolegi z którym jeżdżę pozwalały mu na dużo więcej zabawy. Moje OFF-owe doświadczenie jest mizerne więc pewnie z tych opon można coś wykrzesać ale skoro sam autor tematu zaznacza, że mało jeździł poza asfaltem to może mieć podobne do moich umiejętności, a zatem i odbiór tych opon. Co do Anakee 2 to byłem ze wspomnianym znajomym na torze w Bydgoszczy w ciepły letni dzień. Mówił, że czuć że tył trochę odpływa ale nie powodowało to żadnych negatywnych skutkow. Szorowal podnóżkami po asfalcie, a opona nadal trzymała więc wydaje mi się, że nie musisz się obawiać tego pływania. | [/quote]
Podnóżkami po asfalcie szorowałem też jeżdżąc na seryjnych Bridgestonach (zarówno na torze jak i rumuńskich winklach) Mimo wszystko polecam Anakee II
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Śro 12:09, 08 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Anakee 3. Innych już nie kupię.
Troszkę głośne, ale reszta super.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Śro 12:10, 08 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Śro 12:18, 08 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
@Irek, ale chlop chce wjechac do lasu, na lekki teren i piach. "3"-ki sa zaje**e ale raczej tylko na asfalt
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Śro 12:32, 08 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Irek1970 napisał: | Anakee 3. Innych już nie kupię.
Troszkę głośne, ale reszta super. |
Miałem trójki, są to opony typowo asfaltowe, no i może lekki szuter. W każdych innych warunkach poza asfaltem bałem się o siebie i o motocykl. Na asfalcie suchym i mokrym rewelacja.
Weź dwójki, na pewno będziesz zadowolony.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Śro 12:34, 08 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Śro 12:56, 08 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
No tak Szuja, ale Napisał " w lekkim terenie".
Zrozumiałem, że czasem na polniaka wyjechać, albo szutrem się przejechać bez szaleństw.
Ja sprawdzałem je na polnej drodze i było ok.
Jeżdżę 90 % po ancwalcie i wolę jednak takie z przewagą ancwalt.
Są zaje**e !!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Śro 14:15, 08 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Irek1970 napisał: | No tak Szuja, ale Napisał " w lekkim terenie".
Zrozumiałem, że czasem na polniaka wyjechać, albo szutrem się przejechać bez szaleństw.
Ja sprawdzałem je na polnej drodze i było ok.
Jeżdżę 90 % po ancwalcie i wolę jednak takie z przewagą ancwalt.
Są zaje**e !! |
Anakee III są tak samo dobre poza asfaltem jak większość opon szosowych. Wystarczy porównać bieżnik Anakee II i III. Moim zdaniem to zupełnie inna opona.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magrafb
Motocyklista
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Śro 14:46, 08 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Jejku już nie mogę słuchać o anakke. Kolega pyta o oponę uniwersalną jak zaznaczył nie radzi sobie w terenie na brigstonach. Tak naprawdę to są bliźniacze gumy jedna trochę lepiej robi w upał druga w deszczu lecz żadna nie ma zdolności terenowej, oczywiście że się da.
Chcesz uniwersalna gumę bierz k60 robi robotę i w upał i w deszcz i śnieg, nie znam bardziej wszechstronnej gumy. Bardziej terenowo to na przód załóż tkc 80
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Śro 14:49, 08 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
A o Anakee ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Śro 14:51, 08 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chrzanek
Motonita
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 720
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 14:51, 08 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Mam Anakee 2 i polecam.
W jeździe asfaltowej bardzo dobre, również w deszczu.
Jeździłem na nich po torze w Słomczynie i przy próbie zamknięcia opony nieco pływają ale zawsze zapewniają pełną kontrolę. Anakee 2 są dwu składnikowe i właśnie na bokach jest ta miększa mieszanka stąd prawdopodobni taki efekt "pływania"
Z "offem" nie mam doświadczenia ale na zlocie jak jechaliśmy skrótami wg nawigacji Mag'a to też elegancko dawały radę - więc polecam w 100%
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spokrob
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 1327
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Śro 15:01, 08 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Też zastanawiam się nad oponami i K60 bardzo mi się podobają, ale mają niestety indeks prędkości tylko do 190km/h
Nadają się więc tylko do małego V Stroma...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Spokrob dnia Śro 22:08, 08 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Motonita
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków / Skawina
|
Wysłany: Śro 15:09, 08 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
ganiasz powyżej 190 ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Śro 15:13, 08 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Też jestem w szoku, ale wstydziłem się zapytać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Motonita
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków / Skawina
|
Wysłany: Śro 15:17, 08 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
nie no - ok, da się.
swoja 650-tką też mi się udało ( przynajmniej licznikowo - co w korelacji ze wskazaniami z GPS już nieco średnio wygląda )
Opona bez problemu wytrzyma chwilowe przekroczenie granicznej prędkości, więc nawet jak czasem 200 paczki wykręcisz na chwilę, to się nic nie stanie.
Stać się może, gdybyś cisnął te 200 ( czy więcej ) dłużej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Painkiller
A2
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: Śro 15:29, 08 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Cieszę się, że wywiązała się dyskusja. Każdy pisze coś z własnych doświadczeń i trochę bardziej się zawęża pole wyboru.
Myślę, że padnie na Anakee 2, lub idąc bardziej w teren na TKC 70, albo jeszcze dalej terenowo na K60 Scout. Kostki typowe na razie odpadają, gdyż asfalt to główne drogi po których się poruszam.
Prawdopodobnie zdecyduję się na opcję środkową, zarówno niezłą na asfalcie jak i w lekkim terenie, czyli TKC 70. Wydaje mi się, że po tych oponach będę wiedział czy taka uniwersalność mi pasuje. Jak będzie za mało terenowo to następne będą K60, a jak wystarczające będą w zupełności to następnym razem spróbuję Anakee 2.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Śro 15:33, 08 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Ja maks co mi się udało na 650 to 177 km/h.
Teraz po zmianie zębatki zdawczej to pewnie nie więcej niż 160 pojedzie.
Generalnie śmigam 100-120.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar
Motonita
Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 551
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 19:41, 08 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Polecam k60, bardzo uniwersalna bedziesz zadowolony. Jedne właśnie dojeżdzam i następne też beda k60.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Charles
Gość
|
Wysłany: Śro 20:27, 08 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Też miałem taki dylemat co wybrać i po poszukiwaniach zostały na polu bitwy K60 i TKC 70...
I z tego co poczytałem to podobne właściwości, ale według opinii użytkowników K60 SCOUT są dużo bardziej trwałe (przy normalnej jeździe 20 tyś. km. dla tyłu spokojnie można zrobić, a nawet więcej), wiec biorę właśnie te.
Za komplet z 2017 roku 740zł + 15zł przesyłka. Według mnie dobra cena. Oczywiście nowe
Ostatnio zmieniony przez Charles dnia Śro 20:28, 08 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Śro 21:42, 08 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Painkiller napisał: |
Prawdopodobnie zdecyduję się na opcję środkową, zarówno niezłą na asfalcie jak i w lekkim terenie, czyli TKC 70. |
Mam drugi sezon i bardzo dobrze się sprawdzają. W szczególności spokojnie dają sobie radę poza czarnym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Śro 22:06, 08 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Charles napisał: | Też miałem taki dylemat co wybrać i po poszukiwaniach zostały na polu bitwy K60 i TKC 70...
I z tego co poczytałem to podobne właściwości, ale według opinii użytkowników K60 SCOUT są dużo bardziej trwałe (przy normalnej jeździe 20 tyś. km. dla tyłu spokojnie można zrobić, a nawet więcej), wiec biorę właśnie te.
|
Fizyki nie oszukamy. Duzy przebieg = twarda guma = malo funu na winklach.
Wiekszy negatywny profil to pewniejsza jazda off
Dlatego uwazam ze w zaleznosci od "szczegolnego" upodobania do nawierzchni i stylu jazdy TKC 70 i K 60 mimo zblzonych wlasciwosci sa roznymi oponami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spokrob
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 1327
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Śro 22:44, 08 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Ktoś wcześniej pytał czy latam dwie setki, odpowiedz brzmi - oczywiście że tak Który właściciel tysiąca nie przegoni swojej maszyny jak tylko nadarzy się ku temu okazja?
Wracając jednak do tematu, też myślałem o uniwersalnych oponach ale ostatnio przeczytałem kilka testów kapci do motocykli turystycznych i zdecydowałem się Pirelli Scorpion Trail II, to dziś najlepsza szosowa oponka Odpuszczam zatem szutrowe drogi i stawiam na bezpieczeństwo na asfalcie!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Spokrob dnia Śro 22:45, 08 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Trevor
Motocyklista
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 282
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Śro 23:01, 08 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
To i ja dorzucę swoje 3 grosze.
Miałem Tourance Next ale były już zjechane i w zeszłym sezonie kupiłem Anakee II i jestem bardzo zadowolony. Jeżdżę tak ok.75% asfalt a reszta to polne drogi,szutry i inne badziewia spotkane w terenie.Mimo,że nie jest to opona stricte w teren to jak na mój styl jazdy daję radę i w zasadzie tylko raz myślałem,że już mi się nie uda utrzymać sztormiaka ale to chyba dlatego ,że przejeżdżając przez bardzo długą kałuże w lesie trafiłem na jakąś zatopioną niespodziankę.
Poza tym to trochę głośniejsza ale nie ma stresu,troszkę pływa w gorące dni ale bez przesady więc z czystym sumieniem polecam.Kupowałem w Topgumy w Poznaniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Painkiller
A2
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: Czw 16:24, 09 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Na ten moment biorę na przyszły sezon pod uwagę już tylko dwie opony: TKC 70 i K60 Scout.
TKC 70 wydają się w tym zestawieniu (opon uniwersalnych) bardzo dobre na asfalt zarówno suchy jak i mokry oraz dobre na lekki teren.
K60 Scout nie wiem jak na asfalcie ale na pewno bardzo dobre w lekkim terenie.
mar Polecasz K60, a jak one się sprawują na asfalcie, w szczególności mokrym? Głównie co wszędzie piszą na temat tych opon na asfalcie to to, że głośne i wibrują.
Zastanawia mnie jeszcze co by było, gdyby na przód założyć TKC 70, a na tył K60 Scout?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grabol
A
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 175
Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: Czw 19:29, 09 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Ja w tym roku śmigałem po Norwegii na Anakee2 i nie mogę złego słowa o nich powiedzieć. A w różnych warunkach jeździłem, obładowany w 3 kufry. I bardzo pewnie się na nich czułem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar
Motonita
Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 551
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 22:01, 10 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Na asfalcie początkowo bardzo się bałem. Przy niskich prędkościach tak jakbym jechał po tarce. Przy wysokich prędkościach specyficzne wycie "asfaltu" a jak się kładziesz to inny rodzaj wycia się pojawia. Wszystko to przeszkadza tylko na początku. Po kilku jazdach przestajesz to zauważać i nabierasz zaufania. Całkowite zaufanie nabrałem jak raz przez nieuwagę sporo za szybko wszedłem w zakręt i przy dużej prędkości kładłem się jak nigdy przedtem scouty zachowały się bez zarzutu. W deszczu oczywiście jeżdżę trochę łagodniej. Reasumując widzę, że ten rodzaj opon Ci pasuje tak jak mi, więc zakładaj scouty a zobaczysz będziesz zadowolony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepo
Motonita
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 646
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Pią 23:10, 10 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Po długich szukaniach i debatach o wyższości tego nad tamtym .... założyłem nówki Metzelera Tourance. Jeżdżę głównie po asfalcie. Oponka ładnie wygląda i klei się do asfaltu prawilnie. Mnie to wystarczy. Uślizgi przy ekstremalnym są... ale to przecież norma. Miałem stare TKC i to jest bez porównania. Winkle, wyjście z zakrętu na pełnej (położyłem prawie na stopkę - w szoku byłem bo już widziałem obdarty tyłek od szlifu. Za ostro wszedłem w zjazd z A4 na Mysłowice) i prosta ze skrzyżowania z ogniem ... bez obaw. Polecam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pepo dnia Pią 23:21, 10 Lis 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slawekk
A
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 9:51, 11 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Miałem stare TKC i to jest bez porównania.
Czy mógłbyś to rozwinąć i bardziej szczegółowo podać minusy TKC?Obecnie mam zamontowane Tourance Next i ze względu na fakt, że jest to opona tylko na asfalt a mnie zależy również na właściwościach off, to chcę zmienić na TKC.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Sob 10:51, 11 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Roznica miedzy starymi a nowymi zawsze jest na plus nowych
Ja wlasnie zmienilem z Nextow na TKC 70
I o ile Nexty na asfalcie byly niesamowite ( szczegolnie na mokrym ) to pod koniec zywota , u mnie ok 10 tys zaczynaly sie juz uslizgi i nie byly tak stabilne.
Minusy TKC 70 to lekkie drgania puszczonej kierownicy przy 50-60 kmh i zabkowanie kostek bieznika ( pisalem o tym w watku o tych oponach )
Jest to opona na pewno troche mniej komfortowa niz Nexty ale wynika to tez z troche innego przeznaczenia.
Dla mnie roznica na plus TKC 70 poza asfaltem w stosunku do Nextow jest wieksza jak na asfalcie Nextow do TKC 70 .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piterpan
A
Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 10:57, 11 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
A czy ktos jezdzi na oponach MOTOZ TRACTIONATOR GPS ?
Ja wlasnie je kupilem, poczytalem troszke opinie i wedlug uzytkownikow sa lepsze od k60. Jezdza na tym w usa i australii, na zagranicznych forach to popularna opona. Cenowo tez wyszlo przyzwoicie bo akurat trafilem na wyprzedaz. Zobaczymy co to warte zamieniac bede metzeler tourance next.
Zastanawialem sie wlasnie nad anakee 2, a tkc 70 lub tymi k60. Ale trafily sie te i to z 2017r.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piterpan dnia Sob 10:58, 11 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepo
Motonita
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 646
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Nie 20:32, 12 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Wow Piterpan ! Wyglądają bardzo agresywnie !
Nie spotkałem ich.
Powinny być dobre w terenie a co do szosy to napisz wrażenia !!!
Skoro USA i Australia to może się okazać twarda mieszanka na wysokie temperatury co niekoniecznie dobre jest w Polandii.
Ja w weekend polatałem ponad 700 km i z nowych Metzelerów Tourance jestem zadowolony bardzo. Trochę mokro, trochę liści.
Pewniej się poczułem na nowych to fakt !
W teren nie wjeżdżam bo wprawy mam zbyt mało jeszcze i chyba zbyt duży koń dla mnie na takie harce.
Wiem że można zmienić na lżejszy, niższy i łagodniejszy .... ale nie chcę bo KLV to najlepsza maszyna jaką w życiu miałem i w ten weekend ubawiłem się jak norka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piterpan
A
Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 21:44, 12 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Zobaczymy z tymi oponkami, napisze wrazenia. Niby sa tam dwa kierunki mozliwe do zalozenia. 50/50 szosa/off lub sam off
Najwyzej sie sprzeda
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piterpan dnia Nie 21:56, 12 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|