|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KSD
Gość
|
Wysłany: Pon 13:44, 08 Lut 2016 Temat postu: Jakie opony aktualnie polecacie do nowej małej 650tki? |
|
|
Temat opon był już nie raz wałkowany ale pomimo wszystko postanowiłem utworzyć nowy wątek, bo opony cały czas ewoluują, a i doświadczenia z danymi modelami na pewno też zebrane świeższe.
Nawiązując więc do tematu wątku, co na dzień dzisiejszy polecacie?
Dodam, że chodzi o nowego małego sztormiaka.
Do tej pory śmigałem na anakee2 ale nieco męczy mnie ich głośność.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jurand
Motocyklista
Dołączył: 23 Kwi 2014
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów <- Spychowo/Mazury
|
Wysłany: Pon 14:04, 08 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Właśnie przerabiam ten sam temat. Ból jak cholera bo masa tego wszystkiego jest Na chwilę obecną myslę o Metzeler Tourance Next lub Michelin Anakee 3. Jak czytam, to mają dość dobre opinie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 15:10, 08 Lut 2016 Temat postu: Re: Jakie opony aktualnie polecacie do nowej małej 650tki? |
|
|
KSD napisał: | co na dzień dzisiejszy polecacie? Dodam, że chodzi o nowego małego sztormiaka. |
ale do jakiego użytku? Ile % on, ile off? Na latanie wokół komina czy dalekie wyprawy z pasażerem i bagażem?
Poza asfaltem sprawdzają się Heidenau k60, ze względu na uniwersalność i mocną konstrukcję są często stosowane jako opony wyprawowe, ale jak każde bieżnikowane są głośniejsze od gładkich.
A na asfalt praktycznie każda marka ma coś w ofercie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marulin
Motonita
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: DKL
|
Wysłany: Pon 15:29, 08 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Ja polecam tkc80 twinduro...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pon 15:44, 08 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Nie wiem po co powstał nowy temat skoro w Oponach cały czas coś sie dzieje, dyskutuje się równiez o nowościach. Z tego co tutaj już zostało napisane to znów powielenie tego samego tematu. Oprócz tematu ogólnego są tematy dotyczące poszczególnych modeli. Jeśli nawet interesuje cię cos nowego to powinieneś to zamieścić tutaj ( http://www.vstromclub.fora.pl/opony-kola,38/ ).
Moderator powinien to przenieść.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pon 17:01, 08 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Do jazdy po asfalcie polecam Michelin Pilot Road 4 Trial. Ciche, precyzyjne i świetnie trzymają się na mokrym. Podobno też wytrzymują większe przebiegi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KSD
Gość
|
Wysłany: Pon 19:37, 08 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Temat rzeczywiście warto chyba przenieść lub połączyć z innym. Jak by co, co złego to nie ja
Wracając do rozmowy, słusznie powinienem sprecyzować zakres dróg. Tym razem zależy mi na czymś głównie na asfalt, do długich przebiegów z obciążeniem, jakkolwiek czasem jakiś szuter też się nie raz pewnie trafi ale oceniam, że będzie to ok 10-15% max.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Seba71
Motonita
Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 532
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Opole
|
Wysłany: Pon 19:50, 08 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Też siedzę i dumam co zakupić i moim faworytem jest Conti TKC70 , sądzę jednak ,że będą one głośniejsze niż Anakee2.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HERMAN
Motonita
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 22:35, 08 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
biblo napisał: | Do jazdy po asfalcie polecam Michelin Pilot Road 4 Trial. Ciche, precyzyjne i świetnie trzymają się na mokrym. Podobno też wytrzymują większe przebiegi. |
@biblo zastanawiam się właśnie nad zakupem tych opon.Masz informacje z pierwszej ręki,czy gdzieś zasłyszane?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pon 22:52, 08 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Jeździłem na nich ostatnio. Założyłem je w 2014 roku przed wyjazdem na Nordkapp. Większość drogi przejechałem w deszczu i opony spisały się pierwsza klasa. Poza tym cichutkie, a motocykl na nich jedzie jak po szynach. Jak przed Marokiem zmieniłem je na Scouty, to myślałem, że wypadnę z drogi na pierwszym zakręcie
O wytrzymałości niewiele mogę napisać, bo skandynawskie piekielnie ostre asfalty zżerają opony w zastraszającym tempie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HERMAN
Motonita
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 23:05, 08 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki za info Właśnie głównie chodzi mi o jazdę po mokrym.Ostatnio miałem Metzeler Tourance Next i po 5 tys.strasznie się wyząbkowały.Gdyby nie ten mankament,to założyłbym je jeszcze raz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Żaku
A
Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pon 23:12, 08 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Polecam Conti tkc 70. Na mokrym asfalcie i szutrze spisują się doskonale. Doskonałe opony uniwersalne dla tych, którzy okazjonalnie zjezdzaja z asfaltu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Raptor
Motonita
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: śląskie
|
Wysłany: Pon 23:45, 08 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
HERMAN napisał: | Dzięki za info Właśnie głównie chodzi mi o jazdę po mokrym.Ostatnio miałem Metzeler Tourance Next i po 5 tys.strasznie się wyząbkowały.Gdyby nie ten mankament,to założyłbym je jeszcze raz. |
Przód ,tył czy obie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jurand
Motocyklista
Dołączył: 23 Kwi 2014
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów <- Spychowo/Mazury
|
Wysłany: Pon 23:47, 08 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
HERMAN napisał: | Dzięki za info Właśnie głównie chodzi mi o jazdę po mokrym.Ostatnio miałem Metzeler Tourance Next i po 5 tys.strasznie się wyząbkowały.Gdyby nie ten mankament,to założyłbym je jeszcze raz. |
Kurcze Herman zmartwiłeś mnie bo te opony, to był mój faworyt
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23a
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pon 23:53, 08 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
HERMAN napisał: | Dzięki za info Właśnie głównie chodzi mi o jazdę po mokrym.Ostatnio miałem Metzeler Tourance Next i po 5 tys.strasznie się wyząbkowały.Gdyby nie ten mankament,to założyłbym je jeszcze raz. |
Miałem podobnie. W poprzednim motku miałem je założone i byłem mega zadowolony. Ciche, dobre na mokrym. Nie ząbkowały. Jak mi przyszło wymienić opony w obecnym motku to właśnie na takie same Metzelery. Założyłem, zrobiłem też ok. 5.000 km i zonk. Wyząbkowane tak, iż początkowo myślałem, że z napędem jest coś nie tak . Wyją jak opętane. Ale na mokrym dalej są świetne.
Obecnie zatem mam co do nich mieszane uczucia....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CATE
Motocyklista
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: Wto 7:59, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
na mokre to polecam Michelin PR4 Trial - osobiście użytkuję od maja 2015 (ok 18tyś km), zużycia mało widać, myślę że do 40tyś przy moim stylu jazdy spokojnie wyjeżdżą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtek_krk
A
Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 8:46, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Nikt ani słowa o Conti Trail Attack 2?
1. Conti są OK. Na mokrym pewnie. Jestem mało offowy, ale na lekki szuter starczy.
2. IMO - jak wybierzesz oponę ze względu na wygląd (ładny bieżnik) z jednej grupy (Anaki, CTA, Tourance) i dobrej klasy (wszystko poza fabrycznymi brysiami) to dostaniesz produkt, który spełni Twoje oczekiwania.
3. Czy następne będą CTA? - chyba nie. Sprawdzę coś innego. Nie dlatego, że są złe. Chciałbym sprawdzić kolejne. Trail Attacki polecę.
miłego wybierania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Creed
Motonita
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Wto 9:41, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
ja mam obecnie michelin anakee2 i myślę że to są świetne opony na asfalt suchy jak i mokry oraz utwardzony szuter natomiast na mokrych nieutwardzonych drogach bieżnik zbyt szybko się zatyka i jest klapa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HERMAN
Motonita
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 9:41, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Raptor napisał: | HERMAN napisał: | Dzięki za info Właśnie głównie chodzi mi o jazdę po mokrym.Ostatnio miałem Metzeler Tourance Next i po 5 tys.strasznie się wyząbkowały.Gdyby nie ten mankament,to założyłbym je jeszcze raz. |
Przód ,tył czy obie? |
Przód,kiera tak skacze przy prędkościach 50/70km,że nie ma szans jej odpuścić nawet na chwilę.Na mokrym były rewelacyjne,ale jak ręką przejedziesz po gumie,to góry i doliny.Z tego,co się naczytałem,to jedni chwalą,a inni narzekają.Może jakaś wadliwa seria?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lotnik
Motocyklista
Dołączył: 12 Cze 2015
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kętrzyn WM
|
Wysłany: Wto 15:07, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
To ja może od innej strony, miałem Conti Trail Attack 2, obecnie zwykłe Metzeler Tourance.
Mi osobiście bardziej odpowiadają nowe. Lepiej lata mi się w deszczu, po piachu/lasach.
Moja ocena:
MT>CTA2
O tym czego nie zjeździłem nie będę pisać
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lotnik dnia Wto 15:08, 09 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kalinago
Motocyklista
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Wto 17:13, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
lotnik napisał: | .......obecnie zwykłe Metzeler Tourance.
Mi osobiście bardziej odpowiadają nowe. Lepiej lata mi się w deszczu, po piachu/lasach. |
A masz już chińczyki czy dobra stara prod. Germany ?.
Pytam, bo też mi pasują ale są opinie, że chińskie to już nie to.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dober
DeTox nie pomoże
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pobiedziska/Poznań
|
Wysłany: Wto 17:28, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Co Wy macie z tymi Nextami? W Mastodoncie zalozylem wlasnie Mietki, zrobilem o dziwo 17kkm z roznym obciazeniem, przy roznych predkosciach i rodzajach drog i jeszcze pare mm bieznika zostalo. Na oko tak na 3kkm. A Conti TKC70 juz czekaja od zeszlych wakacji, bo podobno Nexty tak szybko mialy sie zuzywac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KSD
Gość
|
Wysłany: Wto 19:35, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Obstawiam, że przyczyną wspomnianego wyząbkowania opony najprawdopodobniej leży w amortyzatorach. Jakie mieliście przebiegi maszyn i kiedy był robiony serwis amortyzatorów?
Identyczną sytuację miał kolega przy oponie Anakee2, co mnie trochę zdziwiło, bo ja zjechałem już na niej 18kkm i wszystko gra, a on po kilku miał wyząbkowaną. Okazało się, że amortyzatory "leżały".
Ostatnio zmieniony przez KSD dnia Wto 20:20, 09 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Creed
Motonita
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Wto 20:09, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Kod: | Identyczną sytuację miał kolega przy oponie Anakee2, co mnie trochę zdziwiło, bo ja zjechałem już na niej 18kkm i wszystko gra, a on po kilku miał wyząbkowaną. Okazało się, że amortyzatory "leżały". |
To prawda sam spotkałem się z taka sytuacja
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Creed dnia Wto 20:10, 09 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HERMAN
Motonita
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 20:22, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
KSD napisał: | Obstawiam, że przyczyną wspomnianego wyząbkowania opony najprawdopodobniej leży w amortyzatorach? Jakie mieliście przebiegi maszyn i kiedy był robiony serwis amortyzatorów?
Identyczną sytuację miał kolega przy oponie Anakee2, co mnie trochę zdziwiło, bo ja zjechałem już na niej 18kkm i wszystko gra, a on po kilku miał wyząbkowaną. Okazało się, że amortyzatory "leżały". |
Ja miałem wymieniony olej w lagach w momencie,gdy opony miały przebieg ok.8 tys. i były już mocno wyząbkowane.Wymianę oleju zrobiłem raczej zapobiegawczo i myślę,że nie to jest przyczyną.
@Dober ostatnio rozmawiałem z gościem ,który specjalizuje się w wymianie opon w motocyklach.Powiedział mi,że wszystkie nowe rodzaje opon typowo na asfalt mają tendencję do ząbkowania.Zastanawiam się jeszcze,czy w moim przypadku powodem nie było notoryczne przekroczenie Dmc motocykla
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Wto 20:26, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Ktoś używa może Pirelli Skorpion Trail II ? Zakładają je fabrycznie do multistrady. Czytałem test tych opon w motocyklu 8/2015 i wypadły rewelacyjnie - ciekawi mnie tylko jak z trwałością tych opn ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arias
A1
Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 20:48, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Poszukuję opon do małego DL-a. Po przeczytaniu prawie całego internetu zastanawiam się nad:
Conti Trail Attack 2
Metzeler Tourance
Metzeler Tourance Next
95% ON / 5% OFF (delikatny)
Jeżdżę głównie po asfalcie. Ale zamierzam czasem też z niego zjechać, jakiś delikatny szuter. No i tu właśnie pojawia się moja wątpliwość. Już dawno pewnie zdecydowałbym się na Nexty, które ponoć rewelacyjnie wypadają na asfalcie, a przede wszystkim w deszczu (choć w deszczu i tak jeżdżę wolno) - tylko z tego co czytałem i oglądałem, to nawet delikatny piach dla Nextów może być przeszkodą nie do przejścia.
Planuję w tym roku jakiś wyjazd, jeszcze nie wiem gdzie. Może Rumunia, może "tylko" Bieszczady ale nie chciałbym zamknąć sobie drogi do zjechania z asfaltu poprzez wybór opon tylko na asfalt. Z drugiej strony - jeśli jeżdżę praktycznie tylko ON, często z plecaczkiem i kuframi - to lepiej zainwestować i kupić dobre opony na asfalt, zważywszy na fakt, iż deszcz czasem potrafi urozmaicić podróż. Mam dylemat.
I tak się właśnie zastanawiam nad Conti Trail Attack2. Dużo jest różnica między nimi, Nextami, a zwykłymi Tourancami?
Dodam tylko, że obecnie mam założone... Mitasy E-07, są dosyć nowe, mają przejechane jakieś 2,5 tys km i nawet tak źle się na nich nie jeździ. Chciałbym jednak spróbować DL-a na bardziej asfaltowych oponkach bo te Mitasy mam w "spadku" po poprzednim właścicielu
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Arias dnia Wto 20:50, 09 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Wto 21:08, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Arias napisał: | Poszukuję opon do małego DL-a. Po przeczytaniu prawie całego internetu zastanawiam się nad:
Conti Trail Attack 2
Metzeler Tourance
Metzeler Tourance Next
95% ON / 5% OFF (delikatny)
Jeżdżę głównie po asfalcie. Ale zamierzam czasem też z niego zjechać, jakiś delikatny szuter. No i tu właśnie pojawia się moja wątpliwość. Już dawno pewnie zdecydowałbym się na Nexty, które ponoć rewelacyjnie wypadają na asfalcie, a przede wszystkim w deszczu (choć w deszczu i tak jeżdżę wolno) - tylko z tego co czytałem i oglądałem, to nawet delikatny piach dla Nextów może być przeszkodą nie do przejścia. |
Co do Nextów, to się nie mylisz, no bo jak ta opona ma pracować na piachu?
Są jeszcze Metzeler Tourance Exp, ale ja na Twoim miejscu zastanowił się nad Michelin Anakee 2
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Wto 21:09, 09 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Wto 21:14, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Obecnie mam Conti Trail Attack 2 ale już się kończą - jak dla mnie przyczepność bardzo dobra - trochę niepewnie w deszczu. Jedyny minus to wibracje kierownicy (przy puszczeniu kierownicy) ale ponoć w nowych z literką Z już wyeliminowali tą wadę.
Też miałem je kupować jako nastepne ale po tym teście opon w motocyklu mam dylemat.
Ogólnie w teście (testowali na GS) wyszło tak:
1.Pirelli Skorpion Trail II
2.Dunlop Trailsmart
3.Metzeler Tourance next
4.Continental Trail Attack 2
5.Michelin Anakee 3
Na mokrym:
1. Pirelli
2.Metzeller
2.Dunlop
4.Michellin
5.Continental
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lotnik
Motocyklista
Dołączył: 12 Cze 2015
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kętrzyn WM
|
Wysłany: Wto 21:29, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
kalinago napisał: | lotnik napisał: | .......obecnie zwykłe Metzeler Tourance.
Mi osobiście bardziej odpowiadają nowe. Lepiej lata mi się w deszczu, po piachu/lasach. |
A masz już chińczyki czy dobra stara prod. Germany ?.
Pytam, bo też mi pasują ale są opinie, że chińskie to już nie to. |
Mam chińszczyznę aż sam się zdziwiłem - nigdzie już ponoć nie ma niemieckich. Nie porównam ich od oryginałów ale i tak zachowują się lepiej od starych CTA.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arias
A1
Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 22:21, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
biblo napisał: |
Są jeszcze Metzeler Tourance Exp, ale ja na Twoim miejscu zastanowił się nad Michelin Anakee 2 |
Moja pierwsza myśl, to były właśnie Anakee 2. Jeszcze w zeszłym sezonie. Potem zacząłem kombinować, czytać testy, opinie i odszedłem od Anakee 2 w stronę typowo szosowych opon. Ale biorąc pod uwagę ich popularność na DL-ach, to chyba będzie dobry wybór. Dobre na asfalt i lekki szuterek też nie jest im straszny. No i cenowo wypadają korzystniej niż Nexty i Conti Trail Attack 2.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kalinago
Motocyklista
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Wto 22:34, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Spotkałem się gdzieś z informacją, że produkcja Anakee 2 ma się ku końcowi.
Ktoś ma może potwierdzone informacje na ten temat ?
Bo nie wiadomo - kupować szybko czy można spokojnie poczekać, aż stare opony się zużyją.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Wto 22:40, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Przed Pilot Road 4 miałem właśnie Anakee 2 i radziły one sobie bezproblemowo na tych dróżkach, na których utknął GS...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23j23j23
Maniak motocyklowy
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Wto 23:10, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
OT: Coś nie mogę znaleźć... Przy jakim przebiegu wymienić olej w lagach?
Mam nowe Michały PR4 do założenia i nie chciałbym ich szybko zniszczyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Raptor
Motonita
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: śląskie
|
Wysłany: Śro 0:05, 10 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
HERMAN napisał: | Raptor napisał: | HERMAN napisał: | Dzięki za info Właśnie głównie chodzi mi o jazdę po mokrym.Ostatnio miałem Metzeler Tourance Next i po 5 tys.strasznie się wyząbkowały.Gdyby nie ten mankament,to założyłbym je jeszcze raz. |
Przód ,tył czy obie? |
Przód,kiera tak skacze przy prędkościach 50/70km,że nie ma szans jej odpuścić nawet na chwilę.Na mokrym były rewelacyjne,ale jak ręką przejedziesz po gumie,to góry i doliny.Z tego,co się naczytałem,to jedni chwalą,a inni narzekają.Może jakaś wadliwa seria? |
No u mnie też właśnie przód poząbkowany i widzę że się prędzej skończy niż tył, ale kierownicę można puścić tylko lekko ją rusza .Założone przy 24kkm. Planowalem nawet dokupić taki sam nowy przód , bo spełniają moje oczekiwania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dober
DeTox nie pomoże
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pobiedziska/Poznań
|
Wysłany: Śro 15:41, 10 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
j23j23j23 napisał: | OT: Coś nie mogę znaleźć... Przy jakim przebiegu wymienić olej w lagach? |
Teoretycznie co 30kkm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 16:04, 10 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Anakee 2 vs Heidenau k60, która ile pomaga poza poza asfaltem widać od razu: [link widoczny dla zalogowanych]
Żaku napisał: | Polecam Conti tkc 70. Na mokrym asfalcie i szutrze spisują się doskonale. Doskonałe opony uniwersalne dla tych, którzy okazjonalnie zjezdzaja z asfaltu. |
napisz proszę więcej o zachowaniu tych opon w piachu, błocie (czy moto da radę się wykopać jak utknie?), czy są słyszalne, podczas jakich prędkości i jak mocno, czy w porównaniu z szosówkami czuje się jakieś drgania itp.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Śro 16:09, 10 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arias
A1
Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 0:20, 20 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Powiecie mi jak Anakee 2 wypadają w porównaniu do Nextów na asfalcie? Bo, że w lekkim terenie radzą sobie lepiej to już wiem. Przez lekki teren rozumiem drogi szutrowe, może jakieś leśne, nie żadne błoto.
Wiem, że to trochę inna liga. Anakee 2 porównują się raczej ze zwykłymi Tourancami. Ale w chwili obecnej mój wybór sprowadzam tylko do Anakee 2 i Nextów.
Na asfalcie jest duża różnica między nimi? Dużo jeżdżę z pasażerem, do tego kufry. Jak te opony zachowują się przy obładowanym moto?
Jak z pokonywaniem zakrętów?
No i jazda w deszczu. Nexty ponoć są rewelacyjne na mokrym ale i o Anakee 2 czytałem pozytywne opinie. Na mokrym dają rade?
Generalnie myślę, że po przesiadce z Mitasów każde z tych opon zrobią różnicę. Tylko właśnie nie wiem czy dla mnie (początkującego użytkownika DL-a) będzie zauważalna różnica między Anakee 2, a Nextami.
Tzn. czy na asfalcie różnice są widoczne i wyraźnie przemawiają na korzyść Nextów? Czy może Anakee 2 nie odstają aż tak i warto zaoszczędzić stówkę i móc czasem zjechać z asfaltu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Luke
A2
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Legionowo/Ostróda
|
Wysłany: Nie 9:14, 21 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Ja w DL-u jak na razie miałem dwa komplety opon: Anakee 2 oraz obecnie Metzeler Tourance (made in china). Michelin nieco lepszy w terenie, w deszczu obie są ok - jeżdżę wtedy nieco ostrożniej więc różnicy nie dostrzegłem (chociaż na Anakee wracałem w ciągłej ulewie przez 650km i zero problemów więc oceniam je dobrze). Największe różnice były na suchym asfalcie - na Anakee, w ciągu kilku miesięcy, miałem ok. 20 różnych uślizgów, przodu i tyłu. Zmieniłem więc na inny model i po zmianie na Tourance uślizgi już się nie powtórzyły. Moto prowadzi się lepiej na asfalcie, jest znacznie lepsza przyczepność, i mimo, że wyprodukowane w chinach, to jakoś tego nie odczuwam. Jak dojadę MT, planuję spróbować TKC70.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Luke dnia Nie 9:19, 21 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jędrek30
Motonita
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 650
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 20:34, 22 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Pozwolę sobie jeszcze raz zadać takie samo pytanie jak kolega novy:
novy napisał: | Ktoś używa może Pirelli Skorpion Trail II ? | oczywiście w V-Stromie.
Może przez te kilkanaście dni coś się zmieniło
Kolega założył te opony do Hondy Varadero pod koniec sezonu 2015 i pierwszy test zaliczyły pozytywnie w deszczu podczas wyjazdu nad morze.
Mnie bardziej zastanawia czy opony nie będą miały podobnej przypadłości co Continentale Trail Attack i słynne już wibracje kierownicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcos
A1
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wiśniowa Góra / ŁÓDŹ
|
Wysłany: Wto 0:38, 23 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Mam do was pytanie zasadnicze, dotychczas nie spotkane na naszym forum.
Czy jest sens wymieniać nowe salonowe opony w 650?
Po przeczytaniu dużej ilości postów wiem tyle, że oryginały na mokrym zachowują się źle. Wielu z was poleca Michelin Anakee 2, PR lub Nexty. O kostkach nie myślę.
Na bezpieczeństwie oszczędzać nie warto.
Ale czy faktycznie oryginalne gumy są takie tragiczne?
Ceny na Oponeo są całkiem ok, ale i kasy przy zakupie Moto i jego doposażaniu nigdy nie za wiele.
Dzięki za dobre rady
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Wto 1:00, 23 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Marcos napisał: | Mam do was pytanie zasadnicze, dotychczas nie spotkane na naszym forum.
Czy jest sens wymieniać nowe salonowe opony w 650?
Po przeczytaniu dużej ilości postów wiem tyle, że oryginały na mokrym zachowują się źle. Wielu z was poleca Michelin Anakee 2, PR lub Nexty. O kostkach nie myślę.
Na bezpieczeństwie oszczędzać nie warto.
Ale czy faktycznie oryginalne gumy są takie tragiczne?
Ceny na Oponeo są całkiem ok, ale i kasy przy zakupie Moto i jego doposażaniu nigdy nie za wiele.
Dzięki za dobre rady |
Było, było, sam pytałem
http://www.vstromclub.fora.pl/opony-kola,38/czy-zmieniac-seryjne,22916.html
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Misiek
A
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gorzów Wlkp
|
Wysłany: Wto 1:06, 23 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
jędrek30 napisał: | Pozwolę sobie jeszcze raz zadać takie samo pytanie jak kolega novy:
novy napisał: | Ktoś używa może Pirelli Skorpion Trail II ? | oczywiście w V-Stromie.
Może przez te kilkanaście dni coś się zmieniło
Kolega założył te opony do Hondy Varadero pod koniec sezonu 2015 i pierwszy test zaliczyły pozytywnie w deszczu podczas wyjazdu nad morze.
Mnie bardziej zastanawia czy opony nie będą miały podobnej przypadłości co Continentale Trail Attack i słynne już wibracje kierownicy. |
Kolega przejeżdził cały ubiegły sezon na PST II i chwali zarówno w deszczu jak i na suchym , poleca i mówi , że nastepne kupi takie same - zachęcony tez zamawiam je w oponeo - za komplet dostałem cenę 900 PLN po info , że jestem z forum v-stroma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jędrek30
Motonita
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 650
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 1:08, 23 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Marcos napisał: | Mam do was pytanie zasadnicze, dotychczas nie spotkane na naszym forum.
Czy jest sens wymieniać nowe salonowe opony w 650? |
Marcos podobne pytanie zadał kolega Vorenus w temacie czy zmieniać seryjne? może tam znajdziesz odpowiedź.
Nie jeździłem na oponach, które są seryjnie zakładane w DL'ach ale gdybym miał takie opony już założone to pewnie "zjeździłbym" je do końca (no chyba, że faktycznie są tak tragiczne jak piszą niektórzy użytkownicy) a później kupił jakiś inny komplet w celu porównania.
Obecnie jestem na etapie poszukiwania nowych opon, w zasadzie jestem zdecydowany w 99% na [link widoczny dla zalogowanych].
Opon na których jeździłem w poprzednim sezonie nie poleciłbym nikomu pomimo, że trzymanie w zakrętach mają rewelacyjne, sprawdziły się na torze Jastrząb, jak również w podczas deszczu dawały radę.
Vorenus byłeś szybszy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jędrek30 dnia Wto 1:11, 23 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcos
A1
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wiśniowa Góra / ŁÓDŹ
|
Wysłany: Wto 1:17, 23 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki za info. Chyba na ten sezon odpuszczę zmianę opon, zobaczymy co te seryjne oferują. Choć jak piszecie nie za wiele dobrego ... Thnx
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Wto 1:17, 23 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
jędrek30 napisał: | [...]
Opon na których jeździłem w poprzednim sezonie nie poleciłbym nikomu pomimo, że trzymanie w zakrętach mają rewelacyjne, sprawdziły się na torze Jastrząb, jak również w podczas deszczu dawały radę.
Vorenus byłeś szybszy |
haha to prawda Tak z ciekawości, o swoich poprzednich oponach piszesz w samych superlatywach, a jednak ich nie polecasz. Co było z nimi nie tak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jędrek30
Motonita
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 650
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 1:34, 23 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Vorenus opony o których wspominam są nadal założone na moim motocyklu ale zamierzam je zmienić w najbliższym czasie.
Nie polecam opon Continental Trail Attack z uwagi na drgania kierownicy, które ujawniają się podczas jazdy w zakresie prędkości 50-70 km/h.
Continental ContiTrailAttack 2
Conti Trail Attack
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
malybidon
Motocyklista
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piotrków Tryb./Budziszewice
|
Wysłany: Wto 9:35, 23 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Marcos napisał: | Dzięki za info. Chyba na ten sezon odpuszczę zmianę opon, zobaczymy co te seryjne oferują. Choć jak piszecie nie za wiele dobrego ... Thnx |
Nie jest to tak, że na seryjnych nie da się jeździć. Po prostu gdy jest zimno lub mokro to trzeba wziąć to pod uwagę. Jak jest ciepło to i na seryjnych da się poszaleć (i nie ma co sprawdzać czy masz kapcia, czasem tak po prostu dziwnie tył jeździ
A i na szutrach i małym piachu da się jeździć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcos
A1
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wiśniowa Góra / ŁÓDŹ
|
Wysłany: Wto 10:50, 23 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Wielkie dzięki !! O taką informację mi chodziło. Pozdroofka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Śro 11:46, 24 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Pirelli i Metzeler to obecnie jedna firma, a opony obu marek są robione w tych samych fabrykach (zarówno tych niemieckich jak i chińskich), korzystają z tych samych mieszanek.
PST II porównywalna jest do Metzeler Next, ale jest różnica - tylna Pirelka jest dwuskładnikowa, Next chyba nie? Koledzy na Versysach 1000 się zachwycali tymi oponami, ale to inny rozmiar niż do DL, sam chyba spróbuję ich w tym sezonie na swoim DL1000, zależy jak będzie z ceną i dostępnością w momencie gdy będę zmieniał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|