 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Nie 12:33, 22 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
biblo napisał: | Nie sądzę, żebyś na Scoutach przejechał 24 kkm... Chyba, że będziesz jeździł cały czas po szutrach, piachu, trawie... Mnie tył skończył się po ok. 15-16 kkm - Gruzja, Maroko, czyli obciążony motocykl + dłuuugie i szybkie odcinki po asfaltach. To znaczy coś tam jeszcze bieżnika było, ale opona nie trzymała się już tak w terenie... Przód się jeszcze nadaje i do 20 kkm pewnie dobije. |
To ostro musisz dzidować .
Mi na V-Stromie oponka z 10mm bieżnika zeszła do 4mm w 20Kkm. I to większość jednak po asfaltach.
Teraz podobny wynik zrobiłem w 15Kkm, ale na Rzepaku trochę więcej mocy i momentu. Za to nie mam pojęcia jak zajechałeś przednią oponę . Moja po tych 15Kkm wygląda jak nowa, lekko przetarta po środku. Żadnego śladu zużycia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Nie 12:43, 22 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Ja mam DL-a w wersji 4x4, tzn. 2x2
A tak poważnie, to przód wygląda nieźle i jeszcze trochę pojeździ. Natomiast tył po powrocie z Maroka miał bieżnika niewiele ponad znacznik. Opony najwięcej dostały w kość podczas wyprawy do Gruzji, bo sam dojazd i powrót to było 5 kkm po asfalcie, po którym faktycznie ostro dzidowaliśmy Jeden koleżka jechał na tysiącu i ciągle musieliśmy go gonić Po Gruzji też wyszło ze 2 kkm po asfaltach.
Aha, i jeszcze jedno: na Scoutach byłem (przed Gruzją) na I etapie Suzuki Moto Szkoły.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Nie 12:43, 22 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Nie 15:34, 22 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
O żesz, ale super ten motocykl!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
watson
A
Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 15:22, 23 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
U mnie po 10 tysiącach zeszła jakaś połowa bieżnika.
Niestety, opona coraz bardziej przypomina kształtem oponę od traktora.
Szlag by trafił proste, wielkopolskie drogi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 18:48, 01 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Suszny napisał: | Jak pojeździsz po mokrym asfalcie daj znać  |
pojeździłem w deszczu....moje odczucie jest takie że opony na mokrym nie różnią się jakoś specjalnie od tych które miałem wczesniej (trailwing, tourance). Przynajmniej przy normalnej, spokojnej jeździe, bo nie zaliczam się do tych co się ścigają lub schodzą na kolano kiedy pada. Próbowałem na parkingu (mokry asfalt + mokra kostka brukowa) trochę się na nich poślizgać, ale nie wychodzi, abs wszystko koryguje, jedzie się normalnie.
Im dłużej na nich jeźdżę tym mniej zauważam niewielkie w sumie niedogodności na asfalcie, a poza asfaltem to jest opona o dwie klasy wyżej od tourance czy podobnych.
Już chyba nie wrócę do asfaltowych opon, uniwersalne dają więcej możliwości
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Nie 18:56, 01 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karooluss
A1
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: Czw 13:16, 04 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Czy ta opona to odpowiedni wybór dla zapotrzebowania 50/50 asfalt - offroad ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Czw 13:56, 04 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem tak, o ile myślisz o lekkim offie. Do poważniejszego, podobnie jak sam DL, nie za bardzo się nadaje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boren
Motocyklista
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 14:02, 04 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Na szutry i w lekki piach są jak najbardziej ok. Jeżdżę na nich dość długo, najpierw miałem w Trampku, gdzie zużyłem 2 komplety, teraz w deelu. Na asfalcie strasznie hałasują. Najpierw myślałem, że mam coś z łożyskami ale wycie idzie od opon. Na mokrym asfalcie strasznie mi wozi tył motka.
Następne będą bardziej asfaltowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Czw 18:19, 04 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Jak szukasz czegoś 50/50 to lepiej chyba nie trafisz. Jeszcze ew Mitas E-07.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
watson
A
Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 12:05, 28 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Po 16 tysiącach zaczyna być widać koniec kariery tylnej opony.
Patrząc na tempo zużycia, do 20 tysięcy dociągnę jak będę unikał autostrad.
Przód spokojnie przeżyje jeszcze jedną tylną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mati!
Motocyklista
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 9:25, 17 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Jaki jest sens zakladania heidenau tylko na przod przy 50% zuzyciu metzelera tourance na tyle? Rozwazam zakup tych opon przez wzglad na duze mozliwosci w terenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Sob 9:48, 17 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Mati! napisał: | Jaki jest sens zakladania heidenau tylko na przod przy 50% zuzyciu metzelera tourance na tyle? Rozwazam zakup tych opon przez wzglad na duze mozliwosci w terenie. |
Sens jest. W ciężkiej maszynie jak DL tył ma za zadanie w terenie głównie napędzić maszynę, a przód zapewnić jej sterowność i hamowanie. Tourance na szutrach szału nie zrobi, ale nawet jak cię rozpędzi, to nie będziesz musiał zwalniać ze względu na przód... A jak dojedziesz Turanca to spokojnie K60 dokupisz .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mati!
Motocyklista
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 15:57, 17 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Przekonales mnie Niemniej jednak szkoda, ze w odwrotnej kolejnosci nie zuzyly sie te opony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietryna
A
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 22:06, 16 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Szybkie pytanko na temat tych opon. U dystrybutora są dostępne diagonalne zwykłe i z opasaniem (tańsze 50zł)
Jakaś różnica będzie na korzyść tych bez opasania żeby to wyjaśniało cenę? Czy brać tańsze?
Na razie jeździłem wkoło komina ale docelowo chciałbym pojawiać się na drodze co najwyżej krajowej. A raczej tam gdzie się da zjechać na szuter czy trochę luźniejszy teren o ile jest to w Polsce możliwe.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pietryna dnia Sob 22:08, 16 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kiuksu
Motocyklista
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ruda Śl.
|
Wysłany: Śro 23:31, 20 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
pietryna napisał: | Szybkie pytanko na temat tych opon. U dystrybutora są dostępne diagonalne zwykłe i z opasaniem (tańsze 50zł)
Jakaś różnica będzie na korzyść tych bez opasania żeby to wyjaśniało cenę? Czy brać tańsze? |
Też się zastanawiam?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mikee86
Motocyklista
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radom
|
Wysłany: Czw 8:41, 21 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Po przeczytaniu artykułów z linków wychodzi na to, że diagonalna z opasaniem nadaje się do jazdy po czarnym i po offie. Natomiast zwykła diagonalna bardziej się sprawdzi a warunkach terenowych. Z kolei opona radialna najlrpsza będzie na asfalt. Jeśli się mylę, to proszę o sprostowanie i wytłumaczenie tematu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietryna
A
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 10:36, 21 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Czytałem różne artykuły i różnice w konstrukcji znam. Wynika z tego, że opasanie wprowadzono po to aby ograniczyć rozciąganie się opony przy dużej prędkości.
Bardziej zależało mi na jakimś praktycznym spojrzeniu oraz zrozumieniu różnicy w cenie na korzyść opony z opasaniem, która to ma przecież jeden element procesu technologicznego więcej przy produkcji i więcej materiałów trzeba zużyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wred
A1
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 0:47, 22 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Kilka dni temu na świeżo zaśnieżonym skrzyżowaniu przy -4 st. mała suzi ładnie mi się wyłożyła ale to mój błąd bo zapomniałem, ze tam jest torowisko, na szczęście gmole czynią cuda i nawet ryski nie ma
Mam teraz Metzelery Tourance nadające się już do wymiany i zastanawiam się czy
te K60 scouty lepiej sobie na takiej powierzchni poradzą (śnieg, błoto, mokre). Mam ambicję przejeździć zimę, ale z drugiej strony szkoda mi moto/zdrowia
Jak nie te to jakie oponki na taką pogodę ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cynek
Forumowy Poeta

Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3308
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 11:29, 22 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
wred napisał: | Kilka dni temu na świeżo zaśnieżonym skrzyżowaniu przy -4 st. mała suzi ładnie mi się wyłożyła ale to mój błąd bo zapomniałem, ze tam jest torowisko, na szczęście gmole czynią cuda i nawet ryski nie ma
Mam teraz Metzelery Tourance nadające się już do wymiany i zastanawiam się czy
te K60 scouty lepiej sobie na takiej powierzchni poradzą (śnieg, błoto, mokre). Mam ambicję przejeździć zimę, ale z drugiej strony szkoda mi moto/zdrowia
Jak nie te to jakie oponki na taką pogodę ? |
Skoro szkoda Ci moto i zdrowia, to odstaw go na zimę do garażu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietryna
A
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 11:30, 22 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Jak ci się nie spieszy z odpowiedzią to może dam znać w weekend jakoś, albo w przyszłym tygodniu bo zamierzam jak najszybciej przełożyć, zanim jeszcze zejdzie śnieg, żeby przetestować jak to się zachowuje... Czy może, że odkładanie motocykla na zimę ma sens tylko jak mamy jakieś 100% asfalt semi slicki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bender42
A
Dołączył: 29 Gru 2015
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 11:38, 22 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Totalnie początkujący jestem a ostatnio na tych oponach wyjechałem w odwilż. Pełno błota, zmarznięta breja, ale żadnego problemu nie miałem motor dobrze się trzymał (oczywiście przepisowa prędkość w mieście i delikatne przyśpieszanie)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mikee86
Motocyklista
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radom
|
Wysłany: Pią 11:56, 22 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
@pietryna, ktore k60 w koncu kupiles? Te z liera B w oznaczeniu czy te z "-"?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pią 13:02, 22 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Panowie, tam gdzieś duuużo wcześniej testowałem je w śniegu... Jest nawet filmik .
Generalnie guma przy niskich temperaturach jeszcze pracuje, dramatu nie ma przy jeździe po asfalcie, ale jazda w całkowitym śniegu raczej odpada... Opona ma w środkowej części pas gumy, który na śniegu będzie się zachowywał jak slick. Pomaga to latem na asfalcie, przeszkadza już lekko w terenie i na śniegu. Ta opona, żeby zacząć w terenie pracować musi się w ten teren wgryźć.
https://www.youtube.com/watch?v=cwwgtko8opg
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 15:12, 22 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
wred napisał: | Mam teraz Metzelery Tourance (...) czy te K60 scouty lepiej sobie na takiej powierzchni poradzą (śnieg, błoto, mokre). |
to chyba oczywiste, tourance mają charakterystykę off/on: 10/90 lub 15/85 (różnie podają), k60 są 50/50.
Im mniej motocykl jest przystosowany do jazdy off tym większą różnicę na plus robią właśnie opony. Z tym opasaniem i przystosowaniem opony do dużych prędkości dałbym sobie spokój, k60 to nie jest opona przeznaczona do wyścigów na autostradzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
STACHU
A
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 17:55, 22 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
tdm napisał: | wred napisał: | Mam teraz Metzelery Tourance (...) czy te K60 scouty lepiej sobie na takiej powierzchni poradzą (śnieg, błoto, mokre). |
to chyba oczywiste, tourance mają charakterystykę off/on: 10/90 lub 15/85 (różnie podają), k60 są 50/50.
Im mniej motocykl jest przystosowany do jazdy off tym większą różnicę na plus robią właśnie opony. Z tym opasaniem i przystosowaniem opony do dużych prędkości dałbym sobie spokój, k60 to nie jest opona przeznaczona do wyścigów na autostradzie. |
Mnie z kolei na łopatki rozkłada klasyfikacja że opona jest 10/90.
Tzn że na 1000 km mogę przejechać 100 po offie i będzie zajebiście, ale już potem nie?
Krótko mówiąc-jeśli myślisz o zjeżdżaniu z asfaltu to Tourance po prostu się nie nadaje. Opona sprawdza się fajnie, ale najwyżej na szutrach i to suchych.
Już zjazd na trawę to wyzwanie.
Sam przesiadłem się z Tourance na K60 i jestem bardzo zadowolony ponieważ kosztem nieznacznego dyskomfortu na asfaltach (głównie hałas, na początku miałem wrażenie że do roboty jest łożysko przedniego koła ) zyskałem nieporównywalną poręczność na kiepskich drogach, nie mówiąc już o błocie itd. Kostki to może nie są, ale w terenie inna bajka niż Metzelery.
Dla mnie to fajna opona uniwersalna, która spokojnie daje radę i na twardym i w terenie (oczywiście nie mówię o jakiś hardcorach). Wiadomo że są lepsze gumy na asfalt i lepsze gumy w teren ale K60 to fajny kompromis.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietryna
A
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 13:06, 31 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Jako, że nie zdążyłem się załapać na śnieg to niestety nie wiem jak się na nim zachowuje, za to wczoraj pojechałem sobie na gruntową drogę która obecnie jest kompletnie przemoczona. Koleiny zakrywające felgę, luźna i grząska ziemia, miejscami wodniste błoto.
Jedzie bez problemu. Nie zakopuje się w tym błocie, ba można jechać do przodu mając przednie koło na górce między koleinami, a tylne pod kątem na przemian wspinające się i opadające z powrotem do koleiny.
Ale czuć masę motocykla. Zdecydowanie nie jest przeznaczony do jazdy w takim terenie. Przy czym z tymi oponami da się to zrobić i nie ma się czego bać. Jak się zrobi sucho na wiosnę to przetestuję luźny piach.
Z wad, na asfalcie zaczął mi wężykować (uczucie jakbym się bujał z boku na bok - nie może ustać w pionie), choć nie wiem czy to nie jest czasem wina zbyt wysokiego ciśnienia bo zapomniałem sprawdzić i mam tyle ile wbił wulkanizator, czyli najpewniej sporo za dużo.
Ponadto pytanie - koła wyważone statycznie, mechanik powiedział, że nic im nie dolega, ale wyczuwalne jest bicie góra dół podczas jazdy po równym. Co to może być? Wada opony? Krzywe osie (nie sprawdziłem osiowości)? Łożyska nie zdradzały żadnych objawów zużycia. Chodzą ładnie i bez wyczuwalnych luzów.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pietryna dnia Nie 13:09, 31 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adamek
A1
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pomorze
|
Wysłany: Nie 15:34, 31 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki opiniom w tym temacie zakupiłem takie zestaw oponek.
Zależało mi na tym, abym mógł wjechać gdzieś na jakąś gruntówkę, ale przejechać parę metrów przez las.
I te opony są właśnie do takiej jazdy.
Też mam ciśnienie nabite przez serwis i nie wiem ile tam dokładnie siedzi. Ale jazda z trochę większa prędkością powoduje wężykowanie.
Jeżeli wjechałem w sypki piach lub błoto "mokre" to nie była to zbyt pewna jazda.
Ale biorąc pod uwagę moje skromne umiejętności i trochę za duże ciśnienie opona jest najlepszym kompromisem dla takich osób jak ja, która woli boczne drogi, szutrówki i las, a równe długie asfalty to sporadyczność. A mam je od września.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mikee86
Motocyklista
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radom
|
Wysłany: Pon 12:16, 29 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Odgrzeje kotleta. Moze mi ktos napisac, jaka jest wysokosc bieznika w nowych k60 scout'ach?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Wto 12:52, 01 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
miotacztruskawek napisał: | Prawie rok, 10Kkm. Z 10mm klocka zrobiło się 7mm. Jak widać opona używana bez szaleństw w winklach, ale to raczej kwestia moich upodobań co do jazdy.
 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mikee86
Motocyklista
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radom
|
Wysłany: Wto 13:18, 01 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
@miotacztruskawek, dziekuje za info
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Topogan
A2
Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 22:35, 29 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy ktoś zwrócił wcześniej uwagę na to co "odkryłem" w weekend. Ciśnieniomierz po przyłożeniu do wentyla nic nie wskazywał więc uznałem że się zepsuł. Opona się trzymała felgi, jak wsiadłem to się nie odkształciła (mam ponad 90kg) więc stwierdziłem że podjadę na najbliższą stację z kompresorem.
Jechałem powoli bo czułem że jest trochę za miękki ale bez przesady. I jakie było moje zdziwienie że na stacji też pokazało zero.
Wygląda na to że ta oponka po przebiciu da rade pojechać bez wypełniania jej pianką lub naprawiania na szybko przy drodze. Oczywiście nie polecam tego ale jest to jakaś alternatywa w kryzysowych sytuacjach.
A no może zaznaczę że to dotyczyło tylnej opony.
Co o tym sądzicie? Jestem laikiem w sprawie opon, ich budowy itp.
Może ktoś ma jakieś podobne doświadczenia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bender42
A
Dołączył: 29 Gru 2015
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 8:10, 30 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Czy ktoś robił na nich dłuższą asfaltową trasę? Nie są za głośne? Nie zachowują się ciężko przy wyższych prędkościach?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietryna
A
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 8:35, 30 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Przy małych obrotach jest głośna i wszystko drży. Przy dużych silnik ryczy dużo bardziej.
Co to "runflata" to faktycznie. Opona jest cholernie sztywna, też nie zauważyłem jak mi zeszło powietrze. Coś za bardzo pływała więc się cofnąłem i manometr pokazał 0.
No ale raczej jeździć tak się nie powinno bo pewnie błyskawicznie się rozwali.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Śro 10:19, 30 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
bender42 napisał: | Czy ktoś robił na nich dłuższą asfaltową trasę? Nie są za głośne? Nie zachowują się ciężko przy wyższych prędkościach? |
Ja byłem na tych oponach w Gruzji i praktycznie całe 8 tys. km przejechaliśmy asfaltem. Tak jak napisał pietryna najbardziej odczuwa się te opony przy małej prędkości - są głośniejsze od "zwykłych" opon oraz odczuwalne jest drżenie na kierownicy, podobne do tego, jak jedziesz np. po kostce brukowej. No i na początku trzeba się przyzwyczaić do tego, że przy większej prędkości motocykl trochę słabiej składa się w zakrętach. Ale to kwestia oswojenia się i przyzwyczajenia
Poza tym jest OK. Po ukraińskich i rosyjskich drogach popylaliśmy chwilami 140 km/h i z oponami nie było problemu - przy takiej prędkości faktycznie bardziej słychać silnik i szum powietrza, niż same opony.
Trzeba sobie też zdawać sprawę, że dynamiczna jazda asfaltami szybciej je ściera. Ja po Gruzji byłem na nich jeszcze w Maroku (też 90% asfaltów), na I etapie Suzuki Moto Szkoły i trochę pokręciłem się wkoło komina. Tył starczył mi na ok. 14-15 tys. km...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Śro 13:06, 30 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
To jest opona diagonalna, a nie radialna jak większość asfaltowców... Znaczy się ma bardziej sztywny bok opony, więc bez powietrza nie ugina się tak bardzo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietryna
A
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 13:24, 30 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
biblo napisał: | [No i na początku trzeba się przyzwyczaić do tego, że przy większej prędkości motocykl trochę słabiej składa się w zakrętach. |
Trochę...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Śro 13:39, 30 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
pietryna napisał: |
Trochę...  |
No, co? Na początku po prostu trzeba uważać, bo można nie zmieścić się w zakręt A potem, po zmianie na jakieś zwykłe szosówki znów trzeba uważać, żeby nie skręcić za bardzo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mati!
Motocyklista
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 12:06, 30 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Po zmianie juz mocno zuzytego z przodu metzelera exp na k60, moto delikatnie sciaga w lewo. Na tyle delikatnie, ze jest to dopiero zauwazalne przy jezdzie bez trzymanki. Przy expanderze problem nie wystepowal. Tlumaczym sobie na poczatku, ze to moze przez rzezbe bieznika ciezko utrzymac rownowage, ale z drugiej strony sciaga tylko w lewo. Ktos zauwazyl problem u sibie, albo wie co moze byc przyczyna? Dodam, ze kolo bylo wywazone.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mati! dnia Sob 12:16, 30 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
centrino
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: DLU
|
Wysłany: Nie 20:05, 31 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
A czy stara opona nie była wyząbkowana??
PS
U mnie na scautach też delikatnie ściąga w lewo ale nie doszukuję się w tym większych problemów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mati!
Motocyklista
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 21:13, 31 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Właśnie nie. Tył za to ewidentnie jest wyząbkowany.
Myśle jeszcze o łożysku główki ramy. Na starej oponie ciężko było ruszyć kierownicą - byla jak przyklejona do asfaltu- stad moze to trzymanie na prosto?. Po zmianie na nową nieco uteronowioną, jakbym przesiadł sie na samochód ze wspomaganiem.
Jak puszcze kierownice w trakcie jazdy moto ewidentnie kładzie sie na lewą strone. Przy wyzszych predkoscicach drgania kiery wystepuja, ale tym akurat sie nie przejmuje, bo przy takiej rzeźbie bieżnika to chyba normalne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Riczi
A1
Dołączył: 04 Lip 2016
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 22:09, 31 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Kupiłem nówki K60 na swoje Varadero XL1000V i teraz mam drugi komplet K60 na V-Stromie 1000 - używany, zakupiony od kolegi z naszego forum.
Na Varadero odczuwalne wibracje przez pełny zakres prędkości od 20km/h do 210km/h. Przy 30km/h mega mocna wibracja na kierownicy z kostki na przedniej oponie. Mija po przekroczeniu juz 40km/h. Zero wężykowania czy jakichś dziwnych akcji.
W V-Stromie natomiast opony wydaja się zdecydowanie bardziej komfortowe. Prawdopodobnie spowodowane to jest lepszym tłumieniem zawieszenia obu kół. Po montażu w V-Stromie K60 zauważyłem jedynie, że przy jeździe na pełnej pi...dzie od 180km do Vmax łapie dość ostre shimmy, które nie występują jednak przy płynnym rozpędzaniu do tych indeksów prędkości. Nie jestem jednak pewny czy jednoznacznie powodują ten efekt opony, ponieważ jednocześnie z nimi ostro przekonstruowałem szybę w swoim moto i ten efekt może tez być spowodowany przez moją własną inżynierię ekstremalną
Generalnie opony bardzo uniwersalne i zdecydowanie nie dla ludzi którzy szanują w jeżdzię motocyklem głównie komfort. Tylna opona na dużej prędkości przy złożeniu w łuku wydaje takie dżwieki jak torowe Ducati 1190 na racingowych wydechach Podczas jazdy na wprost wielką poprawę komfortu względem starego modelu Scoutów daje specjalna ścieżka łącząca protektor po środku opony.
Opony zdecydowanie nie dla driverów jeżdżących malo pewnie i asekuracyjnie!
Laczki na suchym asfalcie pozwalają na naprawdę wiele. Ja na swoim trę podnóżkami po asfalcie i już parę razy zrzuciło mi nogę z seta. Więc jeżeli ktoś się zastanawia czy można, ale się boi sprawdzić, odpowiedź brzmi : MOŻNA Na mokrym wiadomo - dwa razy pomyśleć , a raz zrobić. Przyznam się, że i tak myślałem przed pierwszymi jazdami w deszczu, że te opony nie maja prawa działać, ale dość pozytywnie się zaskoczyłem. Jechałem już na nich podczas tęgiego gradobicia ok 80km/h i nie odczułem najmniejszego dyskomfortu. Motocykl nawet w tych warunkach prowadził się pewnie i nie działo się z nim nic nieprzewidywalnego.
Reasumując opony warte polecenia dla osób szukających uniwersalnych opon, ale mogących pójść na ustępstwa w kwestii hałasu i wibracji.
Dodatkowe 100/100pkt to wygląd - na tych oponach nasze motocykle zaczynają wyglądać jak stu procentowe sprzęty ADV
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
watson
A
Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 12:59, 10 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
No i trwałość. Moje mają nakręcone 23 tysiące. Przód lekko wyząbkowany, ale praktycznie nie zużyty. Tył - ok. 4mm na środku jeszcze zostało, boki - wiadomo, jak od traktora (w Wielkopolsce nie ma zakrętów ).
Teraz się zastanawiam, czy brać jeszcze jeden raz scouta na tył (aby dojechać przód), czy spróbować czegoś innego. Bo laczki fajne, ale coś by się zmieniło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Czw 13:11, 11 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Możesz spróbować Karoo3, Anakee Wild, E07... Dwie pierwsze ostrzejsze w teren, ale na asfalcie też bez problemów, tylko to kosztem trwałości... Ostatnia porównywalna .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łysielec667
A
Dołączył: 06 Paź 2014
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: lublin
|
Wysłany: Czw 21:03, 11 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Ja od dwóch miesięcy ujeżdżam mitasa E-07 na tyle (zmiana z K60 Scout) i jestem zadowolony. Jak się zbiorę to napiszę coś więcej pod rozpoczętym już tematem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kubaz
A2
Dołączył: 16 Lip 2015
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 15:14, 20 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Czy ktoś używa tych opon na małym DL-u? Jak się sprawują, bo czytałem opinie że jest to raczej opona dla Big Boysów ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filip_V650
Motocyklista
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ZK
|
Wysłany: Sob 22:42, 20 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Kubaz napisał: | Czy ktoś używa tych opon na małym DL-u? Jak się sprawują, bo czytałem opinie że jest to raczej opona dla Big Boysów ???  |
Ja. Świetne opony. Spisują się zarówno na asfalcie jak i poza nim. Oblatałem bieszczadzkie winkle, szutry, leśne ścieżki, a także trochę piasku, błota i mokrej trawy. Ostatnio spędzam więcej czasu poza asfaltem, niż na nim i Scouty to był strzał w dziesiątkę. Jedyny minus jaki zauważyłem, to dosyć znaczny hałas na asfalcie przy prędkościach rzędu 110km/h i wyżej. Ale mój DL ma 48KM, więc rzadko poruszam się szybciej. Poza tym nigdzie mi się nie śpieszy.
Przelatałem na nich na razie ponad 7.000km i bieżnika jakoś specjalnie nie ubywa.
Tak czy inaczej - polecam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kubaz
A2
Dołączył: 16 Lip 2015
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 0:31, 21 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki Filip. Chyba właśnie czegoś takiego szukam, bo coraz więcej frajdy znajduję z jazdy po dzikich dróżkach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gdl
A
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Leżajska
|
Wysłany: Śro 12:17, 24 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Witam,
Czy ktoś kto używa tej oponki w małym starym DL-u mógłby napisać jaki jest poziom hałasu przy 100km/h i wyżej ? Coś u mnie z przodu dziwne huczy, i zastanawiam się czy to łożyska czy opony... "ślimaka" już przeczyściłem i nasmarowałem smarem miedziowym ale to jednak nie to.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pearl
A2
Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żarki, Jura Krk-Czwa
|
Wysłany: Śro 12:22, 24 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Z mojego doświadczenia wynika,że łożyska w moto nie wyja tylko strzelaja,w Bandziorze doszło do tego że rozpadło się i pękła felga ale nic nie wylo czy huczalo. To strzelanie słychać gdy obracają koło,nawet powoli prowadząc moto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|