Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dętka vs felga V-strom

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Opony, koła
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kriss
A



Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kołobrzeg

PostWysłany: Nie 10:01, 09 Cze 2013    Temat postu: Dętka vs felga V-strom

Pytanie laika - czy dętkę da się zastosować na seryjnych felgach suzi??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 10:10, 09 Cze 2013    Temat postu:

oczywiście że się da

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kriss
A



Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kołobrzeg

PostWysłany: Nie 10:21, 09 Cze 2013    Temat postu:

a jakaś specjalna musi być - jakiś wentyl specjalny - czy obojętnie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Neno
Motonita



Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 751
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zambrów

PostWysłany: Pon 4:32, 10 Cze 2013    Temat postu:

Wystarczy zwykła.
Kiedyś jeden z producentów opon bezdętkowych zalecał stosowanie dętek do tychże... więc powinni wiedzieć co nakazują Wink
A z ciekawości - jaki cel takiego zabiegu ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ArturS
A2



Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Pon 11:34, 10 Cze 2013    Temat postu:

Stawiam, że się jakaś ciekawa wyprawa kroi, gdzie łatwo o gumę Laughing Dętka potrafi wtedy uratować 4 litery, ale ściąganie bezdętkowej opony zapewne nie idzie tak bezboleśnie ja na szprychówkach Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kriss
A



Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kołobrzeg

PostWysłany: Pon 16:27, 10 Cze 2013    Temat postu:

Gruzja za 1,5 miesiąca - oponki już leżą ( K60 ) tak wiem że bezdętkowe - ale jak przyjdzie po górach kołkowaną oponką jeździć - to może nie być ciekawie :/ dlatego też interesuje mnie jakiej gumy użyć Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pon 22:34, 10 Cze 2013    Temat postu:

Kriss napisał:
Gruzja za 1,5 miesiąca - oponki już leżą ( K60 ) tak wiem że bezdętkowe - ale jak przyjdzie po górach kołkowaną oponką jeździć - to może nie być ciekawie :/ dlatego też interesuje mnie jakiej gumy użyć Wink


Może to Cie zainteresuje:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kriss
A



Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kołobrzeg

PostWysłany: Pon 22:54, 10 Cze 2013    Temat postu:

Kolejny ciekawy patent Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
torchio
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia

PostWysłany: Wto 6:47, 11 Cze 2013    Temat postu:

Kriss a nie myślałeś nad doborem innych kół?
Dętka to jedno ale w DLu masz odlew i jak sa góry kamole etc. to łatwo felgę uszkodzić i wtedy jesteś w większej d....pie niż z kołkowaną oponą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ArturS
A2



Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Wto 9:04, 11 Cze 2013    Temat postu:

express napisał:
Kriss napisał:
Gruzja za 1,5 miesiąca - oponki już leżą ( K60 ) tak wiem że bezdętkowe - ale jak przyjdzie po górach kołkowaną oponką jeździć - to może nie być ciekawie :/ dlatego też interesuje mnie jakiej gumy użyć Wink


Może to Cie zainteresuje:

[link widoczny dla zalogowanych]

Mam takie na stanie, tylko tańsze, później wkleję fotę. Ale to wszystkiego nie załatwi. Większego paciaka nie da sie zakołkować, a czasami nawet zakleić. Miałem tak w samochodzie, boczne uszkodzenie - opona nowa, więc było szkoda, w alusa powędrowała więc dętka. Mimo wszystko widziałbym to tak, że zestaw do kołkowania na pierwszy rzut, a dętka na wszelki wypadek. Do tego woziłbym kawałek grubej gumy, np z dętki traktora.
To poniżej to boczne uszkodzenie w dętkowej TKC80, gdzieś w Górach Przeklętych (Albania)

Dętka zwyczajnie wychodziła bokiem. Sprawę załatwił dopiero lokalny gumiarz, klejąc od środka wielkiego gumowego placka. Oczywiście to extreeme i raczej bym się ich spodziewał w albańskich górach, gdzie podłoże sprzyja takim atrakcjom.

--edit--
zestawy naprawcze, małe i duże



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ArturS dnia Wto 12:53, 11 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kriss
A



Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kołobrzeg

PostWysłany: Śro 18:35, 12 Cze 2013    Temat postu:

Teraz już raczej wymiana felg w grę nie wchodzi Sad Finanse na to nie pozwolą Sad skłaniam się jednak do rozwiązania Artura.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Śro 18:42, 12 Cze 2013    Temat postu:

ArturS napisał:

Mam takie na stanie, tylko tańsze, później wkleję fotę.

--edit--
zestawy naprawcze, małe i duże



Zestawy naprawcze oferowane przez Touratech działają na innej zasadzie - są to specjalne "grzybki", które za pomocą specjalnego narzędzia wciska się w dziurę w oponie, bez użytku kleju.

BTW
Kriss napisał:
Gruzja za 1,5 miesiąca - oponki już leżą ( K60 ) tak wiem że bezdętkowe - ale jak przyjdzie po górach kołkowaną oponką jeździć - to może nie być ciekawie :/ dlatego też interesuje mnie jakiej gumy użyć Wink


Mały OT:: Kriss, a którędy jedziesz/jedziecie? Przez Ukrainę i Rosję, czy przez Turcję? W ile motocykli?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Śro 18:57, 12 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
torchio
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia

PostWysłany: Śro 22:44, 12 Cze 2013    Temat postu:

Kriss napisał:
Teraz już raczej wymiana felg w grę nie wchodzi Sad Finanse na to nie pozwolą Sad skłaniam się jednak do rozwiązania Artura.

no to pozostaje jedyna słuszną opcja... ale wez pod uwagę sposób użytkowania... tak aby nie przegiąć...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Czw 21:31, 13 Cze 2013    Temat postu:

ArturS napisał:
Miałem tak w samochodzie, boczne uszkodzenie - opona nowa, więc było szkoda, w alusa powędrowała więc dętka.


hm...bylo szkoda.To na ile cenisz zdrowie albo zycie ? 300- 400 PLN ?
Zdajesz sobie sprawe jak pracuje opona podczas jazdy ?
Prosze dopisz dla nieswiadomych ze to tylko na dojazdowke do warszatu, i zeby tak nie robili bo ktos sobie albo komus krzywde zrobi.
Konstrukcja opony ma swoje racje, po to sa indeksy predkosci i nosnosci.
Pewnie, pan Henio w wulkanizacji nakleji latke i bedzie "noofka sztuka" tylko pewnie sam na takich nie jezdzi. A i wiecej zarobi na klejeniu niz na sprzedarzy nowej.
Na oponach i hamulcach sie nie oszdzedza. Sorry za OT


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Haart
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Czw 22:20, 13 Cze 2013    Temat postu:

Podpiszę się tylko pod jotesem i doda, że jednym z elementów budowy opony jest karkas, właśnie ta boczna część, która najbardziej pracuje. Bieżnik odpowiada "tylko" za przyczepność, a robotę zawieszenia robi karkas właśnie. Dlatego też nie kupuje się używanych opon...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
torchio
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia

PostWysłany: Pią 6:08, 14 Cze 2013    Temat postu:

opony w moto szosowym a moto do terenu różnią się budową i obręczą na jakie są zakładane.
dobra kostka będzie lepiej pracować na dobrej szprychowej obręczy niż na odlewie i całkiem odwrotnie z szosową.

a co do ratowania opon to najśmieszniejsi sa ludzie którzy do aut typu bmw serii 7 (takich ponad 10letnich) kupują bieżnikowane bo najtańsze xD


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sladek
Motocyklista



Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 13:03, 14 Cze 2013    Temat postu:

Haart napisał:
Dlatego też nie kupuje się używanych opon...


Powinieneś napisać "nie kupuję" bo "nie kupuję się" oznaczało by że to coś złego jest Twisted Evil

Nie kupuje się to opon w złym stanie, a czy nowe czy używane to raczej decyduje zasobność porfela vs przebieg roczny posiadacza takowych gum. Inaczej do używanych opon podchodzi gosciu co na nowych gumach jeździ 4 sezony a inaczej taki co zużywa 3 komplety w sezon.

Wracając do tematu.
Pomysł z zapasową dętką (dętkami bo 17" i 19" ? ) jest ciekawy.
Flega DLa jest gotowa zarówno do opon dętkowych jak i bez dętkowych.
Jedyne co musisz jeszcze sprawdzić to czy twoja opona jest przewidziana do pracy z dętką.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 13:44, 14 Cze 2013    Temat postu:

sladek napisał:

Flega DLa jest gotowa zarówno do opon dętkowych jak i bez dętkowych.
Jedyne co musisz jeszcze sprawdzić to czy twoja opona jest przewidziana do pracy z dętką.

Generalnie każda felga przewidziana do opon bezdętkowych poradzi sobie z dętkowymi.
Podobnie jak opona przewidziana jako bezdętkowa może pracować z dętką.
Co za różnica czy opona jest rozpierana przez czyste powietrze czy dętkę?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ArturS
A2



Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Pią 14:02, 14 Cze 2013    Temat postu:

jotes napisał:
ArturS napisał:
Miałem tak w samochodzie, boczne uszkodzenie - opona nowa, więc było szkoda, w alusa powędrowała więc dętka.


hm...bylo szkoda.To na ile cenisz zdrowie albo zycie ? 300- 400 PLN ?
Zdajesz sobie sprawe jak pracuje opona podczas jazdy ?
Prosze dopisz dla nieswiadomych ze to tylko na dojazdowke do warszatu, i zeby tak nie robili bo ktos sobie albo komus krzywde zrobi.
Konstrukcja opony ma swoje racje, po to sa indeksy predkosci i nosnosci.
Pewnie, pan Henio w wulkanizacji nakleji latke i bedzie "noofka sztuka" tylko pewnie sam na takich nie jezdzi. A i wiecej zarobi na klejeniu niz na sprzedarzy nowej.
Na oponach i hamulcach sie nie oszdzedza. Sorry za OT

Dopiszę. Nie na dojazd do warsztatu i opona spokojnie przejeździła 40tys.km i poszła do utylizacji. Opona nie była przecięta, a dziurawa i znalezienie tej dziurki nie było łatwe. Powietrze schodziło na tyle powoli, że trzeba było dopompować raz na 2-3tyg., jakby ktoś zrobił dziurę igłą. Zakołkować się tego nie da, klejenia łatkami odradzili, a nie był to serwis typu "szopa pana Edka". Na zdrowie i życie to nie wpływa Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ArturS dnia Pią 14:05, 14 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kriss
A



Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kołobrzeg

PostWysłany: Sob 14:18, 15 Cze 2013    Temat postu:

Mam zakupione nówki K60 Scout - i są typowo bezdętkowe. Wiec dętka była by rzeczywiście alarmowo Wink

OT: Biblo jedziemy przez Turcję - 3 motocykle Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sladek
Motocyklista



Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 14:46, 15 Cze 2013    Temat postu:

K60 Scout są i TL i TT ale w rozmiarze do DL tylko TL (TubeLess).

Nieprosty -> pewnie znaczenia nie ma dużego ale jednak.
Z tego co słyszałem chodzi o temperatury.
Opona z dętką grzeje się bardziej.
Oczywiście jeździć się da ale żeby mieć pewność że nośność i index prędkości takiej opony jest OK to powinna być przez producenta oznaczona jako dętkowa/bezdętkowa. Oznacza to że, czy z dętką czy też bez, będzie ona tak samo bezpieczna bo producent takie testy przeprowadził.

Przecież wystarczy że taka tylko bezdętkowa będzie beznadziejnie wykończoną od środka ( bo przecież nie musi być gładka) i będzie kłopot.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiotrekS
A2



Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 23:03, 15 Cze 2013    Temat postu:

Kris. Ja pewnie zrobię tak samo. Ale nie wiem czy pakować dętkę od razu do gumy, czy w kufer. Jak dorwę kapcia, to i tak muszę cholerstwo rozebrać Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kriss
A



Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kołobrzeg

PostWysłany: Nie 20:01, 16 Cze 2013    Temat postu:

Ja biorę gumy w kufer Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiotrekS
A2



Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 19:42, 17 Cze 2013    Temat postu:

Kris,

Jaki dętki kupiłeś ?
Są różne grubości, od 2,5mm do 4,0mm. Nie wiem co brać Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PiotrekS dnia Pon 19:42, 17 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kriss
A



Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kołobrzeg

PostWysłany: Wto 14:12, 18 Cze 2013    Temat postu:

Jeszcze zakupu nie dokonałem - ale może inni podpowiedzą Smile?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Wto 16:53, 18 Cze 2013    Temat postu:








W zeszłym roku gdzieś w Górach Sowich spotkała mnie podobna "przyjemność" w rowerze. Wtedy starą dętkę rozciąłem wzdłuż i obwinąłem nią zapasową dętkę pod oponą. Jak widać i tak wystawał bąbel. Więc pozostało mi modlić się, żeby jakoś zjechać z gór i dotoczyć się do najbliższego rowerowego po nowa oponę. Na takie akcje lepiej mieć grubszą dętkę, a nawet kawałek jakiejś naprawdę grubej gumy na podkładkę w miejsce uszkodzenia. Oczywiście jeżeli mówimy o uszkodzeniu kilerze.
Na szczęście K60 jest diagonalna Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Opony, koła Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin