 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Sob 0:23, 20 Lut 2016 Temat postu: czy zmieniać seryjne? |
|
|
W zeszłym roku kupiłem nowego małego DL'a. Przejechane około 5000 km (w trakcie sezonu rozwaliłem kolano i miałem małą przerwę w jeździe). W tym roku planuję kilka dłuższych tras (m.in. Skandynawię) i zastanawiam się czy kupić nowe opony np. na Anakee 3. I tu pytanie do bardziej doświadczonych Kolegów, zostawić seryjne czy zmieniać? Uprzedzając pytania poza asfalt rzadko się wypuszczam, ale deszczu się nie boję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Sob 0:33, 20 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Jeśli planujesz Skandynawię, to powtórzę tu radę, której mnie udzielono dwa lata temu - na ich piekielnie ostre i szorstkie asfalty musisz mieć nowe opony! Jaki model jest sprawą drugorzędną...
Jak pojedziesz tam na częściowo zużytych i zetrzesz je do końca, to np. w Norwegii zapłacisz majątek za wymianę. Poszukaj na forum relacji neno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Sob 10:00, 20 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
biblo slusznie prawi.
tym bardziej ze zanim wyjedziesz, cos tam dojezdzisz i beda mialy z 7 -8 tys.
mimo ze Brigestone sa dosyc twarde moze Ci bieznika zabraknac. A u "gory" roznie bywa.
moze byc duzo deszczu i jednocyferkowe temperatury.
No chyba ze jedna z tych "kilku" tras chcesz zrobic przed skandynawia, to seryjne zostaw i zaloz nowe przed samym wyjazdem na polnoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Sob 10:27, 20 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki za opinie, zrobię jak radzicie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Luti
A
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Reszel
|
Wysłany: Sob 10:43, 20 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Jaka trasa po Skandynawii? KIlometraż podaj.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Luti dnia Sob 10:47, 20 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Sob 15:29, 20 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Luti napisał: | Jaka trasa po Skandynawii? KIlometraż podaj. |
Około 2,5k. Warszawa, Niemcy, Dania, Szwecja, promem do Polski i z Gdańska do Warszawy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Sob 15:34, 20 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Eee... to jak tylko taką traskę planujesz, to możesz się nie przejmować oponami Myślałem, że jakiś Nordkapp, Lofoty...
P.S. A zastanów się nad promem z Trelleborga (Szwecja) do Sassnitz (Niemcy) i dalej na kołach. Sassnitz leży na klifowej Rugii i są tam klimatyczne, nadmorskie kurorty w stylu XIX-wiecznym. Bardzo fajne okolice. A przeprawa promem jest sporo tańsza i krótsza niż bezpośrednio do Polski.
P.S.2. W Danii polecam wizytę w Ribe - to jedno z najstarszych miast w Europie, a jego historia wiąże się z bocianami I koniecznie pojedź na pobliską wyspę Mandø, do której podczas odpływu można dojechać groblą przez rezerwat ptaków. Super miejsce!
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Sob 15:55, 20 Lut 2016, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Sob 15:38, 20 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
to mozesz spokojnie zostwic.
w Dani jedyne winkle to ronda, poludniowa szwecja tez raczej same proste + dojazdowki - wedlug mnie to nie musisz zmieniac.
biblo, za dlugo wysylalem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Sob 15:40, 20 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Sob 16:37, 20 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Pytając o opony bardziej chodziło mi o jakość oryginalnych opon a nie o to czy wytrzymają W trakcie sezonu podejrzewam, że nie zrobię więcej niż 6-8k.
Jako alternatywę dla Danii rozważam jeszcze południe z obowiązkowym punktem - Großglockner. Trasa na pewno obejmowałaby Czechy, Słowenię, może Włochy (oczywiście w innej koleności )
Podejrzewam jednak, że zdecyduję się na Skandynawię. W zeszłym roku byłem na południu.
Biblo, dzięki za propozycję. Przy planowaniu trasy na pewno wezmę pod uwagę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Luti
A
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Reszel
|
Wysłany: Sob 17:06, 20 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
U mnie fabryczny tył wytrzymał ok22-23 tys, w tym ok 5 tys po Skandynawi (Szwecja pd norweskie góry). Użytkowany w różnych warunkach pogodowych. Zastrzeżeń brak. Podnóżkami nie tarłem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Luti dnia Sob 17:07, 20 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 18:20, 07 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Wracając do tematu. Czy w przypadku fabrycznych opon i jezdzie 70 on oraz 300 off dadza radę? Można je zamykać na asfalcie? Czy raczej unikać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Wto 20:07, 07 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Bosman78 napisał: | Wracając do tematu. Czy w przypadku fabrycznych opon i jezdzie 70 on oraz 300 off dadza radę? Można je zamykać na asfalcie? Czy raczej unikać? |
zalezy co masz na mysli piszac off
im bardziej sypko i siisko tym gorzej. ubite drogi lesne, suche szutry to raczej zaden problem. Duzo zalezy od predkosci i Twoich umiejetnosci.
zawsze mozesz popuscic troche powietrza , bedzie lepiej.
Co do asfaltu to da sie je zamknac, latem nie robily problemu aby przytrzec podnozkiem ale jesienia gdy bylo chlodno i nie daj panie mokro to na wejsciu w zakret uciekal mi przod a przy wyjsciu tyl.
przy normalnej spokojnej turystyce mozna jednak je zjezdzic do konca.( jezeli nie beda za stare )
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Wto 20:08, 07 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 22:19, 07 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Moje mają dot 2016, a jak sie na mokrym sprawują?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bacaoca
Motonita
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 23:58, 07 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Wg mnie na suchym i ciepłym są w miarę, na suchym i zimnym są mocno przeciętne, a na mokrym ciepłym/zimnym są zwyczajnie beznadziejne. Dlatego też zakupiłem dzisiaj Anakee 2 które wg mnie są doskonałe na każdym asfalcie, całkiem całkiem na szutrach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 0:34, 08 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
IMO Anakee 3 słabe opony. Na 3 komplety w różnych motocyklach ścierały się nierówno. Po kilku tysiącach na środku był mocno wyczuwalny garbik twardszej mieszanki.
Co do Skandynawii wcale nie wciąga opony. Asfalt jak asfalt
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 6:25, 08 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
bacaoca napisał: | Wg mnie na suchym i ciepłym są w miarę, na suchym i zimnym są mocno przeciętne, a na mokrym ciepłym/zimnym są zwyczajnie beznadziejne. Dlatego też zakupiłem dzisiaj Anakee 2 które wg mnie są doskonałe na każdym asfalcie, całkiem całkiem na szutrach. |
Anakee 2 miałem w trapku, rewelacja to jeszcze je produkują?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bacaoca
Motonita
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 8:25, 08 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Czy produkują to nie wiem, ale kupiłem rocznik 2016
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 9:41, 08 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Kupił bym ale trochę szkoda mi kasy na wymianę nowych opon
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bacaoca
Motonita
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 9:43, 08 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Też się z tym gryzłem, ale po głębokim namyśle stwierdziłem, że mój komfort i bezpieczeństwo jest na pierwszym miejscu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 10:20, 08 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Póki co zrobilem 360 km w temp ok 10-15C i tragedii nie ma, zobaczymy jak będzie dalej. Jesli bedzie ok to przelatam z 3 sezony i zmienie na anakee2 jesli jeszcze beda lub tkc70
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 20:46, 23 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Dzis zrobiłem troche km po mieście na fabrycznych oponach, w deszczu tem ok 7c, zero problemów a nawet bym powiedzial że cut efektywniej hamowaly niz na suchym. Z tymi oponami pewnie jest tak jak pisal Hubert z motogumy.pl sa ok do pewnego momentu potem szybko spada ich jakość ( kwestia wieku) moje sa z połowy 2016 r.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 22:45, 18 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Na liczniku juz 3 tys km. Na fabrycznych oponach w bardzo różnych warunkach pogodowych i ternowych. Jak dla mnie sa bez zarzutu nie wiem skąd tyle negatywnych opinii?? Nie zauważyłem uslizgow jeżdżąc w rzesistym gorskim deszczu przy tem 10c. Byc moze po mojej przygodzie z trampkiem i oponach bardziej w off po prostu nie zauwazam juz mniejszych uslizgow bo tam było to normą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bankier
Motocyklista
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Nie 22:59, 18 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Ja zjeździłem fabryczne opony - wymieniłem przy przebiegu 28 tyś, teraz na kolejnych fabrycznych zrobione 12 tyś, moim zdaniem sprawują się dobrze, troszkę trzeba uważać przy niskiej temperaturze . Zawsze pewnie trzymały, również w deszczu . Robią spore przebiegi a to dla mnie też zaleta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|