|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ARQ
A1
Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: skądinąd
|
Wysłany: Czw 7:45, 02 Kwi 2015 Temat postu: ABS i inne rozmiary opon |
|
|
Fabryka przewiduje rozmiar 150/70. Jak zachowa się układ ABS gdy założę gumę w innym rozmiarze/profilu? Konkretnie pytam o 140/80, ale chętnie poznam Wasze doświadczenia z innymi nietypowymi dla tego motocykla rozmiarami. Co podejdzie, a co nie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Czw 8:56, 02 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Dla ABSu nie powinno zrobić różnicy zmiana profilu. Tam liczy się obwód koła, a nie jego szerokość.
Jak w DLu jest dokładnie nie wiem, ale w 8000GS zmiana tylnej obręczy z 17" na 18" (a więc i obwodu) skutkuje szybszym działaniem ABSu, ale nie jego wariowaniem. W DLu takiej przeróbki nikt nie robi (a przynajmniej nie słyszałem), jak już to na przód zakłada się koło 17". Ale jak to się zachowuje to już nie wiem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ARQ
A1
Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: skądinąd
|
Wysłany: Czw 9:06, 02 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Felgi zostawiamy w spokoju. Zmienia się szerokość i profil, a w związku z nim obwód koła. Różnice kątowe na jeden obrót przy zachowaniu obwodu 2015mm dla gumy fabrycznej to około 8 stopni mniej dla 140/80, czyli gubimy jakieś dwa impulsy z czujnika na każdy obrót koła. Teoretycznie ABS ma prawo się włączyć wcześniej jak piszesz, a to oznacza wydłużoną drogę hamowania. Co na to praktyka?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ARQ dnia Czw 9:29, 02 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Czw 9:48, 02 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Ale pamiętaj jeszcze, że algorytm w ABSie ma pewną tolerancję. Wynika to choćby ze zużywania się opony. Przykładowo w K60 na dzień dobry masz 10mm bieżnika, a pod koniec koło 2mm. ABS nie wariuje, a zmiana obwodu też jest niezła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ARQ
A1
Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: skądinąd
|
Wysłany: Czw 10:09, 21 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Trochę poczytałem o tym i algorytm ABS w motocyklu działa zupełnie inaczej niż w samochodzie. Tu większe znaczenie ma różniczka po czasie z częstotliwości impusów z czujnika niż sama ich różnica pomiędzy kołami przód-tył.
Odpowiem sobie sam (jak to na forum): w DL650 K9 ABS nie jest wybredny i 140/80 działa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|