![Forum VStromClub Strona Główna](http://vstrom.com.pl/cms/images/forum_banner.jpg) |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Longer
A1
Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: podkarpackie/Stalowa Wola
|
Wysłany: Wto 17:52, 09 Sie 2016 Temat postu: Problem z tylną oponą (wyząbkowana) |
|
|
Koledzy w tym sezonie kupiłem do mojego V-stroma 1000 nowy komplet opon Michelin pilot Road 4 trial. Po 1 tyś. km na tylnej oponie pojawiły się nierówności tzw ząbkowanie. Wulkanizator nabił mi ciśnienie pod dwie osoby gdyż jeżdżę z żoną czyli 41psi plus 3 kufry.
Styl jazdy to głównie serpetyny 180 stopni z racji tego że mieszkam we Francji miejscowość Isola 2000, gorąco polecam miłośnikom agrawek.
Macie jakieś sugestie co może być nie tak, może ja coś robię źle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KSD
Gość
|
Wysłany: Wto 19:22, 09 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Po tysiącu kilometrów to po prostu niemożliwe aby pojawiły się wyząbkowania na oponie w trakcie normalnej, turystycznej eksploatacji. Tyle to można zrobić podczas jednodniowej przejażdżki. Moim zdaniem nic nie robisz źle. Jeśli rzeczywiście nierówności są widoczne, to jedyna rzecz jaka tylko przychodzi mi do głowy to wadliwa opona. Złóż jak najszybciej reklamację.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pearl
A2
Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żarki, Jura Krk-Czwa
|
Wysłany: Wto 20:29, 09 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Jeżeli to opona która w nazwie ma trail, to może taka ma po prostu konstrukcje bieznika? Może wrzuć zdjecie, o ile będzie to wogole widoczne?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pearl dnia Wto 20:29, 09 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Longer
A1
Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: podkarpackie/Stalowa Wola
|
Wysłany: Śro 8:02, 10 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Longer
A1
Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: podkarpackie/Stalowa Wola
|
Wysłany: Śro 8:02, 10 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Śro 10:32, 10 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Zawieszenie tylne w pełni sprawne? Brak luzów w łożyskach wahacza lub kół?
Dużo i agresywnie dohamowujesz tyłem w tych agrafkach??
Dziwna sprawa, też nie wykluczyłbym po prostu wadliwej opony i ją zareklamował u producenta...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Longer
A1
Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: podkarpackie/Stalowa Wola
|
Wysłany: Śro 11:57, 10 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Tylnego hamulca nie używam prawie wcale, co do zawieszenia to wyczuwam luz na kole ruszając nim na boki, tak ma być czy łożyska do wymiany Jak mogę sprawdzić resztę zawieszenia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lompi
Motonita
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 12:01, 10 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Na boki luzu raczej być nie powinno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
starcraft
Motocyklista
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ropczyce
|
Wysłany: Pią 9:18, 12 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Winą za wyząbkowanie jest za niskie cisnienie.
Ja w poprzedniej armaturze nowe opony wyząbkowałem po 300 km.
Było gorąco i miałem pona pół atmosfery za mało.
Dwa komplety tak wyząbkowałem.
Teraz mam te same opony co kolega i zrobiłem na nich około 7 tyś.
Do 6 tyś było ok ale jak wróciłem z węgier około 500 km zauważyłem że opona jest wyząbkowana, oczywiscie gdzie mi cisnienie spierd....o
Ja dobijam tył na jakieś 3 atmosfery, nieważne czy jeżdże sam czy z plecakiem i było dobrze dopóki zapomniałem na węgrzech sprawdzic
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez starcraft dnia Pią 9:21, 12 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Pią 11:16, 12 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
jedna z glownych przyczyn zabkowania jest odkrecanie na zakretach. Im wiecej profilowana tym efekt bardziej widoczny . Moje Conti tez sie zabkowaly , a fakt ze masz tysiaca i jezdzisz po agrafkach mogl to przyspieszyc.
edit. sprawdz jeszcze ustawienie amortyzatora, jezeli cisnienie jest naprawde prawidlowe.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pią 11:21, 12 Sie 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Longer
A1
Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: podkarpackie/Stalowa Wola
|
Wysłany: Pią 13:25, 12 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
O co Ci chodzi z tym ustawieniem, wiem że mam skrecony prawie na maksimum w prawą stronę czyli na sztywno.
Czy jest szansa uratować taką oponę czy nic z tym nie da się zrobić i najważniejsze czy mogę na takiej oponie jeździć bezpiecznie czy guma do wymiany?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
odyniec
Motonita
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Pią 14:17, 12 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Guma do wymiany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Longer
A1
Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: podkarpackie/Stalowa Wola
|
Wysłany: Pią 16:46, 12 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Poważnie nic się z tym nie da zrobić Czytałem ostatnio że w autach ścierają nadmiar papierem sciernym są nawet zakłady świadczące takie usługi ale nie wiem jak to się ma do opon motocyklowych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Pią 20:47, 12 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Sprawdz jeszcze napiecie wstepne.
moze moj 13 calowy monitor nie pozwala ale nie widze tam nic co by dyskfalikowalo te opone do dalszej jazdy.
A z tym scieraniem papierem sciernym to opowiesci z mchu i paproci
w samochodzie ( o ile opona nie jest kierunkowa ) zaklada sie czasami kolo na druga strone ( tak aby krecila sie w odwrotnym kierunku )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zaper
Motocyklista
Dołączył: 11 Wrz 2015
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Sob 11:13, 20 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Miałem PR4 w VFR800, też się wyząbkowała, badałem temat. Powody:
- ciśnenie w oponie
- odkręcanie na zakrętach
u mnie podejrzewałem to drugie bo lubię.
Kolejnym krokiem było jak wyząbkowanie ma wpływ na jazdę, usłyszałem wiele odpowiedzi, że przy takiej jeździe to żadnego wpływu nie ma, może być tylko trochę głośniej. Na tej wyząbkowanej zrobiłem chorwację, czarnogórę, bośnie (strasznie lało) i problemu nie było żadnego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pearl
A2
Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żarki, Jura Krk-Czwa
|
Wysłany: Sob 13:37, 20 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Wydaje mi sie, ze ile osob tyle opinii co do wymiany takiej opony. Osobiscie uwazam, ze jesli guma jest świeża i nie ma uszkodzonej konstrukcji to taka wada w niczym jej nie dyskwalifikuje. Odczuwasz to w jakis sposob?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|